Discussietopic Mods

  • Topicstarter Deleted User - 487694086
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
93
Maar de speler die een fout was begaan was al overgestapt naar een ander account? Wat heeft Herr Heisenberg er dan nog mee te maken?
 
Reactiescore
2.177
Word gezien als verantwoordelijkheid van acc eigenaar. Kan soms lullige situaties geven maar is denk ik niet te verbeteren.
 
Reactiescore
1.075
Word gezien als verantwoordelijkheid van acc eigenaar. Kan soms lullige situaties geven maar is denk ik niet te verbeteren.
Speler is niet degene die de wereld is gestart, noch mail eigenaar, en nooit de meest actieve logger geweest. Hoe beslis je dan dat hij de eigenaar is..
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Speler is niet degene die de wereld is gestart, noch mail eigenaar, en nooit de meest actieve logger geweest. Hoe beslis je dan dat hij de eigenaar is..
Steff, je weet zelf maar al te goed dat wat je hebt gedaan intens smerig is. Dat jij smerig spel nodig hebt om je gebrek aan skills te verbloemen was voor mij al een tijdje duidelijk, maar er is weer een groep mensen die daar nu ook van op de hoogte is gesteld. Daarnaast, een accounteigenaar is verantwoordelijk voor elke speler die mag loggen op zijn/haar account, je kunt dus niks afschuiven op 'dit was niet de accounteigenaar' of 'dit was niet de meest actieve logger'. Persoonlijk kies ik er daarom voor om niet met jan (@jvds11) en alleman op een account te spelen, zodat ik zeker weet dat er nooit rare praktijken worden uitgehaald (bots, gedrag etc.).
 
Reactiescore
1.075
Steff, je weet zelf maar al te goed dat wat je hebt gedaan intens smerig is. Dat jij smerig spel nodig hebt om je gebrek aan skills te verbloemen was voor mij al een tijdje duidelijk, maar er is weer een groep mensen die daar nu ook van op de hoogte is gesteld. Daarnaast, een accounteigenaar is verantwoordelijk voor elke speler die mag loggen op zijn/haar account, je kunt dus niks afschuiven op 'dit was niet de accounteigenaar' of 'dit was niet de meest actieve logger'. Persoonlijk kies ik er daarom voor om niet met jan (@jvds11) en alleman op een account te spelen, zodat ik zeker weet dat er nooit rare praktijken worden uitgehaald (bots, gedrag etc.).

Nogmaals, zoals ik tegen anderen ook al heb gezegd, weet ik niet waar dit vandaan komt, vanuit mij zijn geen smerige praktijken gedaan. Ik heb persoonlijk aan de betrokken persoon gevraagd op in te loggen op een intern account, met de intentie om die intern sneller af te ronden. Dit vroeg ik aan een ex speler van onze stam. Ik ging ervanuit dat diegene niet actief op de wereld was of dat op zn minste de 24 u regel nageleefd zou worden.
Dat feiten en zinnen nu zo verdraaid worden dat het lijkt dat ik de bad boy ben in dit verhaal is al helemaal achterlijk. Er zijn al verschillende broodjes aap verhaal de wereld in gegooid laatste dagen en geen enkele was correct, zoals het teamview verhaal, wat in mijn geval gewoonweg onmogelijk zou zijn aangezien mn laptop geen teamview ondersteunt.
Ook kan ik gewoon wel de screens geven van mijn vragen etc mbt het leegzetten van de intern. Dus get your story straight of ga niet zomaar mensen beschuldigen.

Daarbij haal je aan dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen account, maar dit geld eveneens voor 1 van de betrokken account die zomaar meerdere actieve spelers van accounts bij de vijand hebben weggetrokken(waarvan ik er 3 kennis van heb, en 2 waarvan ik kennis heb dat het mislukte). De speler was al weken actief op het betrokken account en de spelers wisten exact waar hij vandaan kwam.
 
Reactiescore
286
Hallo,

Ik heb weer een discussiepuntje betreffende @famdecibel en het VF samen op het Discord kanaal.

Ik wil beginnen met het feit dat ik niet weet hoe @famdecibel als game mod het doet, dat staat buiten dit discussiepunt.

Ik ben van mening dat niet alle mods ook mod moeten zijn in discord.
De laatste tijd zit ik in de TW discord, waarbij het VF vaak de overmacht heeft met spammen en eindeloze discussies. Ook gaan zij in op allerlei zaken, waarmee zij als VF zelden tot niet te maken hebben.
Hierbij is vaak Famdecibel te zien als mod. De VFers halen het bloed onder mensen hun nagels vandaan, waarbij de verschillende waarschuwingen werden uitgedeeld.
Dit was vooral op het moment dat het discussie topic van 1c werd geopend en er scripters op de discord werden lastig gevallen door de VFers. Hierbij gingen er heel veel waarschuwingen overheen, voordat er pas actie ondernomen werd.

Hierover heb ik en een stamgenoot, al een support ingediend. Deze werd uiteraard behandeld door Famdecibel. Waarbij het uitgangspunt is: Iedereen is welkom.


Vervolgens zijn we bij vandaag, waarbij er op de discord wat gepraat wordt tussen mensen en ze elkaar aan het irriteren zijn.
Famdecibel gaat zich mengen in dit gesprek, waarbij het eerst over de spelling van gênant gaat.
(korte uitleg: VFer zei: ''chenant'' Waarop een speler zei: ''het is gênant'' Dit ging even door, waarop Famdecibel zegt: val toch niet over een spelling van een woord'') Dit kwam meteen weer over alsof zij de kant van de VFer koost, want hij schreeft het fout, maar de speler moest zich er niets van aantrekken.

Vervolgens komt Sophie in de chat met de opmerking: '' kunnen we een enkele dag hebben dat deze chat niet in het belachelijke getrokken word?''
Waarop Dash een VFer reageert: ''Wie is sophie?''
Waarna Famdecibel zegt: '' sophie is een jongeman van 28''

Ik vind het uitermate teleurstellend dat een mod zich mengt in dit gedrag. De mod hoort er buiten te staan en onafhankelijk te zijn, maar alles lijkt erop dat Famdecibel behoorlijk partijdig is en gezellig mee praat met de VFers.

Daarna sprak Sophie haar Privé aan, waarna Famdecibel Sophie heeft geblokkeerd. Vervolgens wordt Fam hierop gewezen, zegt ze eerst dat ze haar niet geblockt heeft en geeft het uiteindelijk wel toe.
Vervolgens begint een VFer dat er veel drama is in het scripters kanaal, waarop Fam het gelijk met hem eens is.

Famdecibel blijft zeggen dat we met onze klachten naar duckje moeten gaan. Ook wil ik graag mijn klacht hier bespreken op het AF.

Mijn probleem is dus, dat niet zomaar alle Game & Forum mods, mogen modden in de Discord. Ik vind dat @famdecibel het niet goed doet als Mod op de TW discord.


(Alle quotes zijn als foto toegevoegd)



Met vriendelijke groet

Dylan
 
Reactiescore
971
Fam kan onmogelijk verweten worden partijdig te zijn. Van zodra een VF’er te ver gaat, krijgt deze - net zoals iedereen - een ban / kick / warn.

Die opmerking over Sophie had ze misschien niet moeten maken. Maar was dat nu écht zo erg om zo’n heisa over te maken? Soms moet je de humor van iets inzien.

Ik had al langer het gevoel dat sommige Fam aan de schandpaal probeerde te nagelen omdat ze vrij goed overweg kan met VF’ers. Zo’n flutopmerking op deze manier misbruiken bewijst dit alleen maar. Dit getuigt van weinig respect voor Fam.

Ten slotte moet er echt gestopt worden met deze kinderlijke heksenjacht op VF’ers. Sommige spelers zoals What The Duck roepen al gewoon luidop dat ze niet zullen rusten voordat de VF’ers verbannen zijn?

Die weerkerende opmerking over onze rol in het “1c”-debat begrijp ik ook echt niet. De helft van de VF’ers weet niet eens wat 1c doet. Sommige VF’ers hebben dan weer waardevolle input over 1c gegeven. Ik zie het probleem dus niet?
 
Reactiescore
55
Ik ga hier op reageren omdat ik mezelf zie in het eerste screenshotje. Ik zie eerlijk gezegd het verband niet tussen ironisch het woord chanant zeggen en de opmerkingen van fam richting sophie. Dus laten we dat los van elkaar koppelen want er zit hier geen associatie.

Laten we daarnaast de term VF'er ook maar loskoppelen van deze hele discussie want zo klinkt het alsof er een hele hekse is opgezet door "de VF'ers" (ik weet niet eens wie er allemaal onder VF'er wordt gerekend, en ik beschouw mezelf een VF'er) en fam samen. Dat is uiteraard niet het geval. Ik denk niet dat fam een partij kiest tussen VF en de rest, omdat het geval tussen fam en sophie lost staat van de reacties van een aantal "VF'ers" en andere chatters. Ik denk ook dat als je deze screenshots ziet als partij 1 tegen partij 2 daar al een intrinsieke fout zit. Mods horen uiteraard geen kant te kiezen in discussies omtrent de regels en moeten zichzelf zeker ook aan de regels houden als lid van de chat (en je zou kunnen zeggen ook extra als voorbeeldfunctie).
 
Reactiescore
319
Ik ga hierop reageren omdat Westkip mij aanhaalde. Na wekenlang mensen kleineren in de Discord chat, was ik er wel klaar mee. Telkens word dit weg gelachen door het zelfde groepje VF'ers en Fam trad daar naar mijn idee niet goed op. Leuk als je 600 berichten ziet waarvan er 400 gaan over een ban en het uitlokken ervan. Vandaar mijn reactie dat ik er op uit was jullie geband zien worden.
 
Reactiescore
770
Ik ga hierop reageren omdat Westkip mij aanhaalde. Na wekenlang mensen kleineren in de Discord chat, was ik er wel klaar mee. Telkens word dit weg gelachen door het zelfde groepje VF'ers en Fam trad daar naar mijn idee niet goed op. Leuk als je 600 berichten ziet waarvan er 400 gaan over een ban en het uitlokken ervan. Vandaar mijn reactie dat ik er op uit was jullie geband zien worden.

Het is meteen duidelijk dat je maar een kant van het verhaal geeft en dan nog eens extreem ingekort. De bias is stuitend. Opmerking als deze is moeilijk serieus te nemen.
 
Reactiescore
319
Het is meteen duidelijk dat je maar een kant van het verhaal geeft en dan nog eens extreem ingekort. De bias is stuitend. Opmerking als deze is moeilijk serieus te nemen.
Er is ook maar 1 kant van het verhaal, want dit is het hele verhaal.
 
Reactiescore
1.238
Ik vind dit wel heel erg laag van je om hier fam zwart te gaan maken. Je levert zelf nul voor de community en nu ga je een lieve vrouw die echt hart heeft voor dit spel zo aan de schandpaal nagelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
286
Ze had die opmerking inderdaad beter niet kunnen maken naar Sophie en al helemaal niet daarna over het blokkeren te liegen.
Humor is een relatief iets, voor iedereen ligt dat anders. Op dit moment van het gesprek, was Sophie behoorlijk geïrriteerd dat er weer gespammed werd in #general. Als er dan met zo'n opmerking gereageerd wordt, vanuit een mod zijn functie. Niet zo tactisch. Daarna is het een typische VF opmerkingen, want zo wordt er constant vanuit verschillende VFers gereageerd op serieuze vragen van spelers.

Het gaat mij niet om Fam perse aan de schandpaal te nagelen, maar hoe zij hier op de discord handelt, vind ik gewoon niet eerlijk en ik vind dat daar dan naar gekeken moet worden.

Het feit dat er een ''heksenjacht'' op VF is, is omdat jullie je letterlijk in alles mengen en als je een serieus gesprek met jullie probeer te voeren, komt er weer een ander die je weer voor wat rare dingen uitmaakt.

Ik snap je punt Moederkoek, maar het probleem is dus wel dat er 2 partijen zijn, er is ook een stam op w75 met VFgoed, puur voor VFers. Het onderscheid wordt niet alleen door ''ons'' spelers gemaakt. Maar ook door de VFers zelf.

Daarnaast wil ik even toevoegen dat wat What the duck zegt, inderdaad waar is.

Zo werd er verschillende keren gevraagd of mensen wilde stoppen met onnodig taggen, maar dit werd constant gedaan.
Daarnaast wordt er in general gevraagd door Simeco of hij een ban krijgt als hij iemand een stuk nageboorte noemt.
Volgens mij is Simeco iemand van de ouder garde, en weet hij heel goed wat wel of niet mag. Het feit dat het VF constant zulke irritante vragen/dingen blijft doen, is gewoon irritant.
Ik vind dat Fam daar te weinig op gehandeld heeft en dus het dus niet goed doet als mod op de discord server.

Hierbij wat foto's die laten zien hoe het verzoekvan Fam genegeerd wordt om naar een andere chanel te gaan ( en er verder gesproken wordt over een vermiste kat)
Verder ook nog een foto van een bericht van @ItsDash , maar dat laat je hier op het AF ook al zien.

 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
1.957
Wat kan jij klagen man, Jezus Christus te paard. Waarom wind jij je hierin op hahahahaha, ik zou zeggen: doe eens wat met je irl sociale contacten en ga even van dit online browserspellenforum af, het zou je goed even wat stoom af te laten en niet alles zo serieus en persoonlijk te nemen.
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
1.957
Nu goed, om de avond op een goede noot af te sluiten pleit ik ervoor even alle meningsverschillen aan de kant te zetten en graag voeg ik nog een van mijn all-time favoriete quotes toe. Een wijs man, tevens geleerd filosoof, sprak ooit de gevleugelde woorden "Dat is jouw mening. En dat mag."
Bedankt.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.140
Het doet me verdriet dat een moderator die al haar hele leven zich hard inzet voor dit mooie spel, forum en discord zo wordt behandeld door een paar snotneuzen die nog maar net komen kijken..
Fam laat je niets wijs maken, je bent een topper!
 
Reactiescore
286
Combino, daar is dit topic voor. Als iemand een discussiepunt heeft over een mod, dan kan dat hier besproken worden. Dat een deel van het VF hier gelijk het op mij persoonlijk gaat steken en niet inhoudelijk in gaat op de dingen die ik zeg, zegt meer dan genoeg geloof ik.

Anthraxxol, je mist het totaal plaatje denk ik, heb ook nergens benoemd dat ze ontslagen moet worden. Ik vind dat niet alle mods een mod functie moeten hebben in de discord.

Calamus, het maakt toch niet uit hoe lang iemand al mee draait, of hoe goed ze het doen voor het spel? Iedereen kan fouten maken, daarover mag gewoon gesproken worden.
Maar blijkbaar als je een kritiekpuntje hebt over een mod, die zich veel mengt in het VF, krijg je heel het VF over je heen.

Ik hoop dat er mensen ook nog inhoudelijk hierop kunnen reageren.
 
Reactiescore
1.278
Je geeft die jongens hiermee wat ze willen: aandacht.

Vind overigens dat alles wel enorm wordt opgeklopt. De inhoud van de screens getuigen misschien van weinig professionaliteit, maar om hiervoor nou een heksenjacht te starten vind ik ook wel erg vergaand. Kan maar 1 advies geven en dat is de regels strikter gaan handhaven, want dat waarschuwen op waarschuwen lijkt natuurlijk nergens op. Lijkt mij dat de regie bij de moderators moet liggen en niet andersom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan