Discussietopic Mods

  • Topicstarter Deleted User - 487694086
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
1.015
Dat jij gelijk eerste instantie volop in verdediging gaat is nu inmiddels al duidelijk geworden en opzicht ook niks mee.
Want het zou jou serieus sieren om in te zien dat jij als CM ook fouten maakt :)

Nu was dit soort discussie met jou ook gevoerd omtrent Alex en daar gaf jij in eerste instantie ook zelfde soort reactie op en achteraf zelf moeten ervaren dat er eigenlijk geen verschil is in handelen van een persoon als speler of als mod.
Tenslotte blijft het gewoon zelfde persoon.

Wens hierbij de accounts alvast succes die wereld moeten spelen waarbij @Predec als mod gaat optreden ;)



Ik ken Alex als speler van W54, waar hij voldoende had geflikt en Alex als Mod van W65.
Zelfde CM zat het toen ook voor hem op te nemen.
Zelfs toen het bekend werd dat Alex middels nep screens verkregen via Skype chat even in voordeel van zijn vrienden een aanvalbare ban zette.

Je moet maar eens vragen aan de spelers van W43 laatste 2/3 grote stammen wat hij allemaal geflikt heeft met Willem.
Wat jij kent is misschien het topje, maar ik denk dat je zal achterover vallen van wat mensen je allemaal kunnen vertellen wat hij op die wereld gedaan heeft.
 
Reactiescore
634
Hij zal sws meer geflikt hebben.
Veranderd er alleen niks aan dat de CM toen ook met zelfde aangenomen standpunt ging opnemen voor Alex.

Dus eigenlijk zelfde ging posten dat een persoon als Speler zich anders kan gedragen en als Mod wel voorbeeldig kan gedragen.
Zelfs toen dus zelfde Alex onterecht aanvalbare Bans ging uitdelen in voordeel van zijn vriendjes, moest de CM nog steeds overtuigd worden.

Nu zelfde standpunt van CM omtrent een Mod die als speler aan stabben is, maar volgens de CM zich als Mod wel voorbeeldig gaat gedragen.
 
Reactiescore
286
Bedankt voor je bericht, zoals al een aantal keer gepost heeft een moderator een voorbeeldfunctie. Op werelden waar hij modereert handelt hij als moderator. Op werelden waar hij speelt handelt hij als speler. Je mag persoonlijk vinden wat je wilt van een moderator echter zal deze niet ontslagen worden omdat er een actie die hij als speler uitvoert jou (of anderen) nadelig uitkomt.

Stabben (laten we het dan al niet over de definitie hebben wat een stab is) is net zoals het gebruik van kata's, pushen/boosten, gebruik van premium punten of het afbreken van je dorp vlak voor je overgenomen wordt een speltactiek.

Als hij voor de populariteitsprijs zou gaan zouden deze tactieken niet helpen, maar het worden van een moderator is hoe dan ook een zekerheid tot het kelderen van je populariteit.

In elk geval, dit gedrag is iets waarvoor je de speler kan en mag aanspreken in P&P fora waar deze speler actief is. Maar de link leggen met zijn functie als moderator lijkt me hierin niet noodzakelijk.

Duckje

Hallo,

Ik vind het persoonlijk gek dat dit onder tactiek valt.
Volgens mij is het doel ook zoveel mogelijk mensen behouden bij een spel.

Het gaat hier om simpele normen en waarde, die een MOD als voorbeeld functie helemaal hoort te hebben.
Het gaat mij er niet om dat zijn functie als MOD wordt ontnomen, maar dat er wel eens met hem gepraat wordt.

Als ik iemand in de Albert-heijnl zie voordringen spreek ik hem daar ook op aan.
Maar als een werknemer in een albert heijn jasje dit zie doen, hoop ik toch echt dat zijn baas hem erop aan spreekt als hij dit doet. Dat is gewoon een taak van normen en waarden.

Als een simpele speler zulke acties veroorzaakt denk ik (en het gros van de spelers), wat een sukkel van een speler.
Maar wanneer een MOD dit doet en dan vooral GAME mod, verandert het de zaak.

Ik snap dat je het opneemt voor je ''werknemers'', maar ik hoop ook dat je verantwoordelijkheid pakt voor de verantwoordelijkheid van hun.

Met vriendelijke groeten,

Dylan
 
Reactiescore
2.478
Hij is een speler op w72, laat hem lekker doen wat hij wil zolang het binnen de regels van TW valt. Je krijgt geen ban voor stabben dus technisch gezien doet hij niks fout. Vind het altijd sneu dat dit soort acties (IG) zo onder het vergrootglas worden gehouden bij mods. Ik ben al een tijdje inactief op 72 en ga mij er ook niet in verdiepen. Ik weet ook niet welke rol Huib in deze 'stab' heeft gehad. Wellicht was hij er wel op tegen, of had hij niet alle informatie. Je kan een mod niet persoonlijk verantwoordelijk maken voor alles wat er om zich heen gebeurd. Die discussie heb ik hier als eens gevoerd en ga ik dus niet nog een keer doen.

Een mod heeft een voorbeeldfunctie, maar moet ook gewoon kunnen blijven spelen. En bij het spelen worden fouten gemaakt. Deze fouten hebben echter niks te maken met de kwaliteiten die je moet hebben als (game)mod, want gm houden zich buiten P&P. Vind het jammer dat jullie onze CM nu proberen te overtuigen dat hij ontslag moet krijgen ofzo? Of is een klapje op zijn billetjes al voldoende?
 
Reactiescore
286
Hij is een speler op w72, laat hem lekker doen wat hij wil zolang het binnen de regels van TW valt. Je krijgt geen ban voor stabben dus technisch gezien doet hij niks fout. Vind het altijd sneu dat dit soort acties (IG) zo onder het vergrootglas worden gehouden bij mods. Ik ben al een tijdje inactief op 72 en ga mij er ook niet in verdiepen. Ik weet ook niet welke rol Huib in deze 'stab' heeft gehad. Wellicht was hij er wel op tegen, of had hij niet alle informatie. Je kan een mod niet persoonlijk verantwoordelijk maken voor alles wat er om zich heen gebeurd. Die discussie heb ik hier als eens gevoerd en ga ik dus niet nog een keer doen.

Een mod heeft een voorbeeldfunctie, maar moet ook gewoon kunnen blijven spelen. En bij het spelen worden fouten gemaakt. Deze fouten hebben echter niks te maken met de kwaliteiten die je moet hebben als (game)mod, want gm houden zich buiten P&P. Vind het jammer dat jullie onze CM nu proberen te overtuigen dat hij ontslag moet krijgen ofzo? Of is een klapje op zijn billetjes al voldoende?


Ik snap dat jullie er zo over denken. Hij overtreedt geen regels, dus niets aan de hand.
Maar dat neemt toch niet dat hij hiermee een goed voorbeeld geeft aan het spelen van TW.

Ik hoop oprecht dat als jij als forum-mod gaat schelden op het AF ook meer op het matje geroepen wordt dan een normale speler. Dit omdat jij het voorbeeld bent hiervan. Overigens zie ik ook nergens dat schelden verboden is op het forum, maar hier komen ook normen en waarden bij kijken.
Ik hoop ook niet dat jij dan gelijk je baan als forum-mod kwijt bent, maar wel even aangesproken wordt op je gedrag.

Het gaat er mij niet om dat hij zijn baan kwijt raakt, maar wel nadenkt over zijn daden. Hij is niet verantwoordelijk voor alles wat om hem heen gebeurt, of alles wat zijn stam genoten doen. Dat ben ik met je eens. Hij heeft het recht om ook gewoon de wereld te spelen.

Maar ik zal je kort uitleggen wat er speelt en waarom het mij irriteert dat het niet serieus genomen wordt:
Ruvon heeft al rond 26-4 plannen om Globe te joinen, want hij heeft nauw contact met Predec.
Ruvon zit op dat moment in 1C die een BG vormt met MOTR! en gezamenlijk een aanval hebben gepland op Globe.
op 03-05 joint Ruvon Globe en valt de dag erna gelijk MOTR! aan, Hij is ingepland in de Massa van Globe op MOTR!.

Ruvon heeft aangegeven nauw contact te hebben met Predec en er is dus voor gekozen om Ruvon langer in 1c te houden.
Daarom dat Predec hierbij nauw betrokken is bij de backstab.

Desnoods checkt een andere Game-mod alle pm's tussen Ruvon en Predec om aan te tonen dat Predec er niets mee te maken heeft, maar je kan mij niet vertellen dat hij niet voor niets Ruvon langer in 1c heeft laten zitten.
 
Reactiescore
1.468
Alles hier onder is een persoonlijke mening.
Ik denk dat je hier een onderscheid kunt maken tussen gamemods en bijvoorbeeld forummods.
Als een gamemod in staat is om integer en goed zijn werk te doen is hij geschikt om gamemod te zijn wat mij betreft.
De naam onder een ticket is slechts een detail, dat heeft geen invloed op het functioneren van de mod in het team.

Bij een forummod daarentegen is het belangrijk dat een mod respect kan krijgen van de community. Reputatie is daarbij belangrijk voor het functioneren van de forummod.

Ik zie niet in hoe Predec's functioneren kan worden belemmerd door deze stab case.
 
Reactiescore
286
Ik snap je mening en begrijp jullie ook wel.

Wat bij mij onder een game-mod valt is dat hij ook eerlijk spel speelt. Het is allemaal een grijs gebied. Feitelijk heeft Predec niets fouts gedaan, maar het is niet netjes wat hij heeft gedaan.

Daarom is het ook leuk om alle argumenten te bekijken in deze situatie. Het feit waar het mij om gaat is dat hij een voorbeeld functie heeft. Er zijn ook spelers die niet in aanraking komen met een Stab, die weten hier ook uit te blijven omdat ze wel eerlijk spelen.
Predec kan dit zelf ook, hij kan er voor kiezen op welke manier hij speelt.
Als hij er nu voor gekozen heeft om ''vies'' te spelen, verandert dit niets aan zijn functioneren als game-mod, maar het geeft wel een bepaald beeld over hoe een mod ervoor kiest het spel te spelen.

Want hoe serieus moet ik een game-mod nemen, als zij de normen en de waarden van het spel niet serieus nemen.
 
Reactiescore
1.468
Als hij er nu voor gekozen heeft om ''vies'' te spelen, verandert dit niets aan zijn functioneren als game-mod, maar het geeft wel een bepaald beeld over hoe een mod ervoor kiest het spel te spelen.

Want hoe serieus moet ik een game-mod nemen, als zij de normen en de waarden van het spel niet serieus nemen.
Die laatste zin staat mij tegen. Een gamemod zal je altijd antwoorden in lijn met vastgestelde policies en kan maar weinig zelf beslissen. Je hoeft de mod niet serieus te nemen, enkel het antwoord dat 9/10 keer niet eens een antwoord is dat hij zelf heeft bedacht maar iets is dat is gebaseerd op bestaande policies.

Je hoeft m dus niet serieus te nemen als persoon dat is mijn hele punt.
 
Reactiescore
634
In feite steunt de Mod Team nu de standpunt van de CM dat een speler een hele andere persoon kan zijn zodra hij als speler actief is of al een Mod actief is.
Dat dit onzin is, was voorheen in de gehele discussie m.b.t. tot Alex uitgebreid tot discussie gekomen en uiteindelijk kreeg de Community gelijk.
Vergeet Lorenze/Willem W65 ook niet.

Als een gamemod in staat is om integer en goed zijn werk te doen is hij geschikt om gamemod te zijn wat mij betreft.
De naam onder een ticket is slechts een detail, dat heeft geen invloed op het functioneren van de mod in het team.

Functioneren van een Fase 1 mod wordt in de gaten gehouden door een Fase 2 mod en de gehele mod team wordt in de gaten gehouden door de CM.
Hierbij geven jullie aan dat het systeem volledig foutloos functioneert.

Over hoe het systeem functioneert kan ik niet veel over zeggen.
Enige wat ik opmerk dat er nog steeds "grijze" zones in het systeem zitten, die door Community en Mods misbruikt worden.
Denk hierbij aan een ban die uitgedeeld wordt door een Fase 1 Mod (Alex) en een scripts die niet gedetecteerd wordt door het systeem.

Iedereen kan tevens terug lezen hoeveel Mods er vanwege het schenden van de interne policy uit het team zijn ontslagen.

Maar punt die ik en sommige andere aandragen is niet hoe het systeem functioneert en of het water dicht is.

Bij een forummod daarentegen is het belangrijk dat een mod respect kan krijgen van de community. Reputatie is daarbij belangrijk voor het functioneren van de forummod.

Ook bij een Game Mod mag ik verwachten dat hij mijn Ticket op een eerlijke manier gaat behandelen.
Als deze Game Mod een reputatie heeft binnen de community dat hij alles wat onder unfair valt zelf in zijn speelwereld toepast, gaat het vertrouwen in zijn handelingen als Game Mod ook sneller in twijfel getrokken worden.

Hierbij niet te vergeten dat de Community ervoor zorgt dat er Mods en een CM zijn, dus zonder Community zou er ook geen Mods en al helemaal geen CM zijn. Doel van de Mod Team is dus enkel om de spelregels en naleving ervan te monitoren.
Hierbij staat zelfs de CM er niet boven om de door de Community niet geaccepteerde spelwijze uit te oefenen, laat staan een Mod.

Neem de laatste discussie over moderne boosten er eens bij.
Hier handelde geen enkele speler in tegenstrijd tegen de regelgeving in.
Maar door vraag vanuit de Community wordt het Moderne Boosten wel behandeld door de CM en er wordt gekeken na maatregels.


Ik zie niet in hoe Predec's functioneren kan worden belemmerd door deze stab case.

Hij had het geweten moeten hebben, dat een actie als stab flink onder de loep genomen zal worden.
Als je W72 AF volgt, dan kan je ook lezen dat de stammen buiten de stam waar de stabber zich nu in bevind gezamenlijk tegen het stabben aan het afkeren zijn. Dit zal voor Predec ook gevolgen hebben als speler en natuurlijk als Mod.

Tenzij jij mij kan overtuigen dat een Speler een andere persoon is, zodra hij inlogt als Mod

Je hoeft m dus niet serieus te nemen als persoon dat is mijn hele punt.

Dit gaat nu ook gebeuren en zal veelvoud tegen hem gebruikt gaan worden
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.478
Overigens zie ik ook nergens dat schelden verboden is op het forum, maar hier komen ook normen en waarden bij kijken.

Ik weet het super vervelend dat ik er 1 zin uitpak, maar schelden is verboden op het AF > ongepast taalgebruik. Hiernaast lees ik een appel met peren vergelijking. Ik ga je niet tot gedachte doen veranderen en jij mij niet. Aan een uitgebreidere discussie hierover ga ik simpelweg mijn vingers niet branden.

Agree tot diagree heeft een wijsman ooit gezegd.
 
Reactiescore
973
Hij is een speler op w72, laat hem lekker doen wat hij wil zolang het binnen de regels van TW valt. Je krijgt geen ban voor stabben dus technisch gezien doet hij niks fout. Vind het altijd sneu dat dit soort acties (IG) zo onder het vergrootglas worden gehouden bij mods. Ik ben al een tijdje inactief op 72 en ga mij er ook niet in verdiepen. Ik weet ook niet welke rol Huib in deze 'stab' heeft gehad. Wellicht was hij er wel op tegen, of had hij niet alle informatie. Je kan een mod niet persoonlijk verantwoordelijk maken voor alles wat er om zich heen gebeurd. Die discussie heb ik hier als eens gevoerd en ga ik dus niet nog een keer doen.

Een mod heeft een voorbeeldfunctie, maar moet ook gewoon kunnen blijven spelen. En bij het spelen worden fouten gemaakt. Deze fouten hebben echter niks te maken met de kwaliteiten die je moet hebben als (game)mod, want gm houden zich buiten P&P. Vind het jammer dat jullie onze CM nu proberen te overtuigen dat hij ontslag moet krijgen ofzo? Of is een klapje op zijn billetjes al voldoende?

Een mod heeft een voorbeeldfunctie, daarbij wordt er van hem moreel meer verwacht dan andere spelers. Dat lijkt me een vrij logisch standpunt. Al zijn er geen regels tegen stabben, sinds hier lastig regels te tegen te maken zijn door de verscheidenheid van situaties. Dit wil niet zeggen dat een mod zich kan verlagen tot dusver gedrag. Als mod heb je een vertrouwenspositie binnen de community, maar als een mod zich vervolgens verlaagt tot bepaalde situaties ingame zou dit onderzocht moeten worden door de support/cm. Het wegwuiven dat het zijn eigen zaak is lijkt me niet gepast The Minion of Duckje. ;)
 
Reactiescore
2.489
Correct,

Een moderator is en blijft een voorbeeldfunctie hebben in de community. Mocht hij dus in de community zich als een echte eikel gaan gedragen/ongepast gedrag vertonen dan wordt hij daar op aangesproken.

Echter is dat iets tussen CM en moderator, niet tussen community en moderator.

Duckje
 
Reactiescore
634
zoals al een aantal keer gepost heeft een moderator een voorbeeldfunctie. Op werelden waar hij modereert handelt hij als moderator. Op werelden waar hij speelt handelt hij als speler. Je mag persoonlijk vinden wat je wilt van een moderator echter zal deze niet ontslagen worden omdat er een actie die hij als speler uitvoert jou (of anderen) nadelig uitkomt.

Mocht hij dus in de community zich als een echte eikel gaan gedragen/ongepast gedrag vertonen dan wordt hij daar op aangesproken.


Ene dag reageer je met een hele andere toon en andere dag juist met wederom een andere toon :)
Wellicht zou het beter zijn als de CM standvastiger zou zijn.

De Community kaart een gebeurtenis aan en daarna is het aan de CM te bepalen hoe te handelen.
Hierbij vanuit gaand dat CM niet elke dag AF en zeker niet elke wereld volgt.

Daarnaast wordt er ook geen poll gestart of een Mod afgezet moet worden.
Dus onze bijdrage was juist goed bedoeld en zal ook een leermoment zijn richting de Mods (hopelijk).
 
Reactiescore
286
Die laatste zin staat mij tegen. Een gamemod zal je altijd antwoorden in lijn met vastgestelde policies en kan maar weinig zelf beslissen. Je hoeft de mod niet serieus te nemen, enkel het antwoord dat 9/10 keer niet eens een antwoord is dat hij zelf heeft bedacht maar iets is dat is gebaseerd op bestaande policies.

Je hoeft m dus niet serieus te nemen als persoon dat is mijn hele punt.

Top, ik wist niet dat het zo werkte.

Maar waarom wilt iemand dan nog Game-mod achter zijn naam.
Werk gewoon als game-mod achter de schermen met een andere naam, als 9/10 keer iets gebaseerd is op bestaande policies. Dan heeft de naam game-mod ook weinig toevoeging wat mij betreft.

Dan kunnen zij gewoon TW spelen, zonder op het voorbeeldsfunctie te worden aangesproken. Dit maakt het wellicht makkelijker voor de MODS om nog TW te blijven spelen.
Zodat ze eventueel met deze ''smerige'' tactiek kunnen meedoen.
 
Reactiescore
286
Ik wil even reageren hierop, aangezien ik sinds kort in de stam ben geraakt met @Predec . Eigenlijk heel hypocriet van mij natuurlijk, want ik heb hem helemaal lopen afbranden overal.

Enigszins excuses van mij @Predec , Ik had wellicht niet zo fel op je in moeten duiken, terwijl ik geen feiten had. Hierbij wil ik wel zeggen dat het voor mij heel lastig is feiten te krijgen van deze situatie, omdat deze altijd achter gebleven kunnen worden. Al met al, ik heb jou ingame benaderd en jij hebt mij uitleg gegeven wat er is gebeurt vanuit jou perspectief. Ik had door kunnen blijven zeiken over het feit dat het puur jou woorden zijn en er nog steeds geen bewijs is, maar ook voor jou is het heel moeilijk om in zo'n situatie bewijs te leveren dat je er niets mee te maken had.
Dit zou een eeuwige strijd van welles nietes tegen elkaar worden.

Daarom wil ik zeggen dat ik je op je woord geloof dat jij niets met de stab te maken had en mijn excuses dan dat ik het wellicht verkeerd heb gezien.

Jij kon er nu niets aan doen dat deze stab heeft plaatsgevonden, want de speler die de stab heeft gepleegd heeft dingen niet eerlijk tegen jou verteld. Echter ben ik wel van mening dat deze stab op vele manieren voorkomen had kunnen worden als jij en ook je stamgenoten anders met het recruiten van deze speler waren om gegaan.

De reden dat ik jou inderdaad wat meer onder de loep nam, kwam omdat je een MOD bent. Zoals hier eerder in dit forum is gezegd, zijn sommige het er niet mee eens dat alles 10x groter wordt als een MOD iets doet, maar toch vind ik dat je een voorbeeldfunctie hebt als MOD zijnde en daarbij ook verantwoordelijkheid moet dragen.

Ik ben blij dat wij het in PM hebben kunnen uitspreken en dat wij samen de wereld verder kunnen spelen.
Ik hoop dat we beiden wat van deze situatie hebben geleerd en gewoon normaal met elkaar verder kunnen.
 
Reactiescore
1.238
@materlotti

Mja dit is ook wel een zeiktopic voor mensen die tw te serieus nemen. Die hebben vaak geen punt. Wij stellen de onderliggende structuur ter discussie. De fundatie van het systeem is te willekeurig en biedt teveel ruimte voor mods om gepikeerd te zijn om het gepikeerd zijn. Dat is meer een probleem op het VF dan op andere delen van het forum en het spel. Daar is het meer de ene partij die de andere partij iets meer naait dan de andere en mensen die daar huilie huilie over gaan doen.

@Duckje zat gisteren trouwens mee te lezen in het topic zag ik, maar koos ervoor om in zijn ivoren toren te blijven zitten en het aan zijn BOA's te laten. Zoals ik daar al zei missen we iemand die de functie community manager invult. Wij hebben alleen de hoofdcommissaris van de staatspolitie.
 
Reactiescore
93
@Duckje @famdecibel
Hoe kan je nu iemand onterecht bannen waardoor je een hele wereld verkloot.
Niet dat ik er speelde maar gewoon een vraag.

Herr Heisenberg is banned voor Hacken?

Ik weet dat je bans niet wilt bespreken op het forum, daarom dus de algemene vraag:

Wat houdt een ban voor hacken in? Wanneer krijg je zo een ban?
 
Reactiescore
2.489
@Duckje @famdecibel
Hoe kan je nu iemand onterecht bannen waardoor je een hele wereld verkloot.
Niet dat ik er speelde maar gewoon een vraag.

Herr Heisenberg is banned voor Hacken?

Ik weet dat je bans niet wilt bespreken op het forum, daarom dus de algemene vraag:

Wat houdt een ban voor hacken in? Wanneer krijg je zo een ban?

Als je toegang krijgt tot een account impliceert dat dat je dat doet in the best interest van de account. Als je echter tegen de regels gaat handelen dan beoordelen we dat als ongeoorloofd inloggen (hacken).

De betroffen spelers hebben een heel lang en duidelijk antwoord gekregen wat ze precies gedaan hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan