Discussietopic Mods

  • Topicstarter Deleted User - 487694086
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deleted User - 487694086

Guest
De mods die hogerop zitten en dus meer te vertellen hebben dan elke nieuweling het eerste jaar, hebben zelf al voor geen jaren meer het spel zelf gespeeld. Ze vinden het ook belangrijker dat een ticket zo snel mogelijk wordt beantwoord in plaats van zo goed mogelijk. Ze zien liever een ticket 10 keer terug komen en telkens na 2 min beantwoord hebben, dan dat er een ticket voor 1 uur open staat maar wel direct is gesloten. Het gevoel wat zij dus hebben als er tickets worden behandeld is heel erg anders dan wanneer iemand het doet die zelf ook nog eens een wereld speelt en weet hoe vervelend sommige dingen kunnen zijn.
Komt juist van een van die uitgekotste (ex-) mods, maar kan heel goed waar zijn wel, althans komt wel zo over.
 
Reactiescore
2.478
Oke dan nu een gevaarlijke vraag:
Wat kunnen wij NU nog doen om onze reputatie te verbeteren?

Ik zoek concrete suggesties die geen impact hebben op de samenstelling van het huidige team. Ook zoek ik geen antwoord op de man. Kortom opbouwende ideeën en suggesties. Wat ik dus wel zoek is extra toevoegingen en een reëel plan van aanpak.
 
Reactiescore
1.468
Oke dan nu een gevaarlijke vraag:
Wat kunnen wij NU nog doen om onze reputatie te verbeteren?

Ik zoek concrete suggesties die geen impact hebben op de samenstelling van het huidige team. Ook zoek ik geen antwoord op de man. Kortom opbouwende ideeën en suggesties. Wat ik dus wel zoek is extra toevoegingen en een reëel plan van aanpak.

Ik denk dat hier eerder terecht is aangehaald dat gamemods soms meer oog voor de statistiek lijken te hebben dan voor een goed, klantgericht antwoord. Een persoonlijk, vriendelijk antwoord kan een wereld van verschil zijn tegenover een kil, zakelijk antwoord.

Echter is daar niet altijd ruimte voor. In het geval van bans ben ik voorstander van zakelijke antwoorden die duidelijkheid geven waar mogelijk (en dat is door INNO policies niet altijd mogelijk helaas) .

Ik denk dat empathie, meelevendheid, vriendelijkheid etc de key to success kan zijn.

Dat hoeft niet per se door toe te geven aan een speler, maar dat kan ook zijn in de trant van: ik begrijp het totaal, maar helaas is het toch zo en zo, in plaats van: Het is zo en zo. (En dan een hele duidelijke punt).

Standaard antwoorden kunnen, maar niet zonder persoonlijke noot. Ik werk nu een aantal jaartjes in de user support en meelevendheid en welwillendheid bespaart iedereen een hoop ellende.

In the end hebben spelers en mods het zelfde doel en zijn het niet 2 opposite kampen: Een leuk spel voor iedereen toegankelijk en een leuke community.



Dit even snel via m'n telefoon uit m'n duim gezogen xD
 

DeletedUser69389

Guest
Ik denk dat hier eerder terecht is aangehaald dat gamemods soms meer oog voor de statistiek lijken te hebben dan voor een goed, klantgericht antwoord. Een persoonlijk, vriendelijk antwoord kan een wereld van verschil zijn tegenover een kil, zakelijk antwoord.

Echter is daar niet altijd ruimte voor. In het geval van bans ben ik voorstander van zakelijke antwoorden die duidelijkheid geven waar mogelijk (en dat is door INNO policies niet altijd mogelijk helaas) .

Ik denk dat empathie, meelevendheid, vriendelijkheid etc de key to success kan zijn.

Dat hoeft niet per se door toe te geven aan een speler, maar dat kan ook zijn in de trant van: ik begrijp het totaal, maar helaas is het toch zo en zo, in plaats van: Het is zo en zo. (En dan een hele duidelijke punt).

Standaard antwoorden kunnen, maar niet zonder persoonlijke noot. Ik werk nu een aantal jaartjes in de user support en meelevendheid en welwillendheid bespaart iedereen een hoop ellende.

In the end hebben spelers en mods het zelfde doel en zijn het niet 2 opposite kampen: Een leuk spel voor iedereen toegankelijk en een leuke community.



Dit even snel via m'n telefoon uit m'n duim gezogen xD
Niets op aan te vullen. Gewoon begrip tonen en niet handelen als robots, want dat komt helaas nog te vaak voor.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Onlangs diende ik een script op support in met de vraag of ik het kon gebruiken op onze server. Hoewel dat in mijn ogen vrij duidelijk was dat ik dus wou dat het script werd gekeurd, bleek dat niet zo duidelijk voor de support. Ik kreeg het standaard robot antwoord "alle gekeurde scripts staan op het forum, van jouw script weet ik niets". Lichtjes geënerveerd met dat antwoord vraag ik dus expliciet waar ik dan wel moet zijn om het script te laten keuren. Waarna ik als antwoord krijg "je kan het script in een nieuw ticket opsturen". Het script dat ik in het eerste bericht, 3 posts erboven al had doorgestuurd...
Dat komt niet over als een support die de speler wil helpen, dat komt over als een overbetaalde ambtenaar die zijn job niet eens graag doet en absoluut niet de intentie heeft je te helpen. Iedereen kent die soort wel.


Ze vinden het ook belangrijker dat een ticket zo snel mogelijk wordt beantwoord in plaats van zo goed mogelijk. Ze zien liever een ticket 10 keer terug komen en telkens na 2 min beantwoord hebben, dan dat er een ticket voor 1 uur open staat maar wel direct is gesloten.

Dit is/was inderdaad een groot probleem. Heb ik ook als speler en als mod gemerkt enkele jaren terug. Kan niet beamen of die instelling nog steeds leeft maar dat is zeker een periode gaande geweest. Ik weet dat er ongeduldige spelers zijn die een antwoord binnen de 2 minuten verwachten en anders beginnen te schreeuwen. Maar als je in die 2 minuten niet in staat bent een deftig antwoord te geven en het alsnog doet, dan schreeuwen ze ook. Beetje meer de tijd nemen en antwoorden laten overkomen alsof je effectief wil helpen zijn toch wel werkpuntjes naar mijn mening.


Als er voorbeelden moeten gegeven worden, kijk eens in de TW discord, als iemand daar een vraag stelt antwoord er altijd wel een sympathieke speler met een nuttige uitleg, iets meer dan enkel een link gooien en zeggen dat ze daar alles vinden. Al komen de mods in de discord ook wel een stuk vriendelijker/vlotter over dan op de support, dat moet ik wel zeggen. Mss moeten jullie daar een support kanaal voor banale zaken openen, alles behalve banbesprekingen, het zijn maar ideetjes
 
Reactiescore
634
Oke dan nu een gevaarlijke vraag:
Wat kunnen wij NU nog doen om onze reputatie te verbeteren?

Ik zoek concrete suggesties die geen impact hebben op de samenstelling van het huidige team. Ook zoek ik geen antwoord op de man. Kortom opbouwende ideeën en suggesties. Wat ik dus wel zoek is extra toevoegingen en een reëel plan van aanpak.

Eerlijk zijn en niet je vriendjes als Mod voortrekken.
Het is voor Duckje onmogelijk om AF elke Topic na te lezen of elke Ticket na te lezen.
De Game Mods en Forum Mods in kwestie moeten dus niet hun vriendjes voortrekken en zo de regels omzeilen en misbruik maken van hun Mod functie

Als voorbeeld:
(@tears of a beauty. liet in zijn Mod periode een screen posten via Skype (door zijn vriendjes) waaruit moet blijken dat een account zogenaamd zijn account te koop had aangeboden.
Account in kwestie kreeg een aanvalbare ban en later bleek dat de screen vals was.
Zulke zaken verneuken de vertrouwen)

Dit terwijl er via de Community vaak genoeg was gewaarschuwd over de ex mod en zijn speelstijl
 
Reactiescore
634
Heb je hier ook voorbeelden van?

Van een slechte (ex) Mod (Alex) heb ik 2 posten terug een voorbeeld van gegeven.

Met jou heb ik zelf niet al teveel mee te doen gehad als Mod.
Kan wel zeggen dat @The Minion (als hij alle berichten leest in w69 af) weer een positieve Mod is en de vertrouwen in de Mod Team klein beetje terug laat keren.

Als jullie met die aanpak verder gaan en positief blijven tegen over de Community, zal de vertrouwen van zelf terug verdiend worden.

Alleen moet de CM iets meer gehoor geven aan de kreten vanuit de Community en niet weer een Speler met een Stab/dergelijke verleden in zijn Mod Team opnemen.
Dit neem ik dan klein beetje de Forum Mod kwalijk.
Jullie hebben meeste overzicht op AF gebeuren en zouden hierbij de Community veel meer moeten ondersteunen.

@The Minion deed zelfs met de discussie omtrent aanstellen van de Mod mee, die een stab verleden had.
Verder zorgt hij ervoor dat CM erbij betrokken wordt in de W69 AF gedeeltes waar wij als spelers behoefte aan hebben dat CM gaat reageren

Dit zijn dus allemaal positieve zaken en die door de Community worden gewaardeerd.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487871837

Guest
Van een slechte (ex) Mod (Alex) heb ik 2 posten terug een voorbeeld van gegeven.

Met jou heb ik zelf niet al teveel mee te doen gehad als Mod.
Kan wel zeggen dat @The Minion (als hij alle berichten leest in w69 af) weer een positieve Mod is en de vertrouwen in de Mod Team klein beetje terug laat keren.

Ja, maar Alex was Game, niet forum :)

Maar goed om te horen dat Aldo zijn best doet :p
 
Reactiescore
634
Ik ben niet diegene die mag oordelen wie beter is.
Enige wat ik probeer aan te kaarten is waar het mis gaat en spreek dan namens mijzelf.

Het blijkt wel, dat niet alles wat ik typ onzin is. Zijn gelukkig paar zaken door de CM doorgevoerd.
O.a. dat jullie Forum Mods, zaken die op AF spelen wel degelijk mogen/moeten melden :p

Als voorbeeldje:
Roll Back in W69 zou normaal een drama zijn geweest, als je terug kijkt hoeveel accounts er benadeeld zijn geworden en een zeer matige vergoeding ervoor hadden gekregen.
Dit allemaal is met een sissers afgedaan, mede doordat er voldoende spelers vertrouwen in jullie heeft :)

*
Niemand verwacht van een andere dat die met blote handen een ijzer staaf gebogen gaat krijgen.
Die Ijzer staaf gaan wij met zijn alle wel kunnen buigen.

Hiervoor hebben we dus de Mod's en de CM nodig om zaken die spelen te kunnen verbeteren.
Als dan de Mod(s) in kwestie een zeer negatieve speelstijl heeft als speler. Vergeet dan de vertrouwen en mogen jullie ijzer staaf alleen proberen te buigen.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487694086

Guest
Oke dan nu een gevaarlijke vraag:
Wat kunnen wij NU nog doen om onze reputatie te verbeteren?

Ik zoek concrete suggesties die geen impact hebben op de samenstelling van het huidige team. Ook zoek ik geen antwoord op de man. Kortom opbouwende ideeën en suggesties. Wat ik dus wel zoek is extra toevoegingen en een reëel plan van aanpak.
Jammer dat je geen antwoord op de man zoekt, daar ligt het antwoord dus wel grotendeels. Bepaalde game mods zijn gewoon zo berucht door slechte supports dat die reputatie is gekelderd. Wat je nodig hebt is mensen met meer inzicht in het spel en misschien sowieso gewoon mensen die logischer nadenken. Zal niet gaan gebeuren zoals ik al zei, momenteel is het beste wat je kan doen gewoon inno zo veel mogelijk blokkeren, nog een paar leuke instellingen voor de community er uit te slepen en alle belangrijke supports langs duckje te laten gaan (want ja die is wel goed, zolang het niet wordt afgeraffeld).
 

Deleted User - 487871837

Guest
Jammer dat je geen antwoord op de man zoekt, daar ligt het antwoord dus wel grotendeels. Bepaalde game mods zijn gewoon zo berucht door slechte supports dat die reputatie is gekelderd. Wat je nodig hebt is mensen met meer inzicht in het spel en misschien sowieso gewoon mensen die logischer nadenken. Zal niet gaan gebeuren zoals ik al zei, momenteel is het beste wat je kan doen gewoon inno zo veel mogelijk blokkeren, nog een paar leuke instellingen voor de community er uit te slepen en alle belangrijke supports langs duckje te laten gaan (want ja die is wel goed, zolang het niet wordt afgeraffeld).

Dit is gewoon valide kritiek. Ik denk dat Aldo eerder doelde op comments als: “Hopeful is een racistische lul en je hebt niets aan hem.” Daar schieten we niks mee op; hier mee wel.
 
Reactiescore
2.478
Jammer dat je geen antwoord op de man zoekt, daar ligt het antwoord dus wel grotendeels. Bepaalde game mods zijn gewoon zo berucht door slechte supports dat die reputatie is gekelderd. Wat je nodig hebt is mensen met meer inzicht in het spel en misschien sowieso gewoon mensen die logischer nadenken. Zal niet gaan gebeuren zoals ik al zei, momenteel is het beste wat je kan doen gewoon inno zo veel mogelijk blokkeren, nog een paar leuke instellingen voor de community er uit te slepen en alle belangrijke supports langs duckje te laten gaan (want ja die is wel goed, zolang het niet wordt afgeraffeld).

Ik denk dat we allemaal weten wie je hier bedoelt en dit is ook bekend bij ons. De reden dat ik niet op de man vroeg is om deze personen in bescherming te nemen. Deze personen zijn al genoeg besproken binnen en buiten dit topic. Begrijp je niet verkeerd ik wil het niet goedpraten, maar 100x hetzelfde negatieve over bepaalde personen herhalen zal het probleem niet oplossen. Dit is de reden waarom ik naar opbouwende kritiek zoek en niet naar gezaag, zoals Duncan hierboven aangaf.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Aardig van je dat je mensen in bescherming neemt, maar dat is wel waar het probleem ligt, of althans een groot deel. Het is vrij lastig om te zeggen wat beter moet als het niet de bedoeling is in te gaan op de grootste problemen.

E: Wil verder ook niet te veel ingaan op een persoon, dus zal het dan hierbij laten. Heb dan ook geen hekel aan een specifiek iemand, vind fam zelfs vrij aardig overkomen. Alleen wat ik eerder aangaf, staat te ver van het spel en de community om nog de support taken goed uit te voeren.
 

DeletedUser69389

Guest
Aardig van je dat je mensen in bescherming neemt, maar dat is wel waar het probleem ligt, of althans een groot deel. Het is vrij lastig om te zeggen wat beter moet als het niet de bedoeling is in te gaan op de grootste problemen.

E: Wil verder ook niet te veel ingaan op een persoon, dus zal het dan hierbij laten. Heb dan ook geen hekel aan een specifiek iemand, vind fam zelfs vrij aardig overkomen. Alleen wat ik eerder aangaf, staat te ver van het spel en de community om nog de support taken goed uit te voeren.
Dat is een groot probleem ja. Hand boven het hoofd houden cultuur is niet echt iets prijzenswaardigs.
 
Reactiescore
1.089
Ik heb me verbaasd, en verbaas me nog altijd, over hoe moelijk het is voor het tw-team om terugkomende/structurele handelingen goed uit te voeren. Het lijkt alsof sommige dingen aangepakt worden met pure improvisatie, of in ieder geval compleet anders dan een vergelijkbare situatie. Daarom hebben mods wss onderling ook verschillende interpretaties.

Het grootste voorbeeld wat ik misschien kan geven is het sluiten van werelden. Dat specifiek is altijd iets wat me zo dwars heeft gezeten. Het is een handeling die je 100x gaat uitvoeren, misschien wel 1000x als je alle classics casuals en speeds en op andere community's mee telt. Tuurlijk zijn voor sommige werelden de handelingen anders, en de overwinningsvoorwaarden en het gevolg daarna is in de loop der jaren ook wat aangepast. Toch mis je een duidelijke structuur erin, en dat vind ik onbegrijpelijk.

Ik ga niet weer al die oude koeien uit de sloot halen zoals w16 en w18 e.a. Maar het is nog steeds aan de gang, volgens mij moest de huidige classic al een dag of 4 geleden gesloten worden.
Op moment dat dingen die je dus 100x gaat uitvoeren al heel snel meerdere keren fout gaan, dan moet je toch wel eens achter je oren gaan krabben. En is ook gewoon iets wat je kan aanpakken.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.489
Ik heb me verbaasd, en verbaas me nog altijd, over hoe moelijk het is voor het tw-team om terugkomende/structurele handelingen goed uit te voeren. Het lijkt alsof sommige dingen aangepakt worden met pure improvisatie, of in ieder geval compleet anders dan een vergelijkbare situatie. Daarom hebben mods wss onderling ook verschillende interpretaties.

Het grootste voorbeeld wat ik misschien kan geven is het sluiten van werelden. Dat specifiek is altijd iets wat me zo dwars heeft gezeten. Het is een handeling die je 100x gaat uitvoeren, misschien wel 1000x als je alle classics casuals en speeds en op andere community's mee telt. Tuurlijk zijn voor sommige werelden de handelingen anders, en de overwinningsvoorwaarden en het gevolg daarna is in de loop der jaren ook wat aangepast. Toch mis je een duidelijke structuur erin, en dat vind ik onbegrijpelijk.

Ik ga niet weer al die oude koeien uit de sloot halen zoals w16 en w18 e.a. Maar het is nog steeds aan de gang, volgens mij moest de huidige classic al een dag of 4 geleden gesloten worden.
Op moment dat dingen die je dus 100x gaat uitvoeren al heel snel meerdere keren fout gaan, dan moet je toch wel eens achter je oren gaan krabben. En is ook gewoon iets wat je kan aanpakken.

Bedankt voor je nuttige feedback, ik heb even de tijd genomen en de classic is nu correct afgesloten, puntjes uitgedeeld en de reset aangevraagd :)
 
Reactiescore
2.489
Edit: Deze post is nav. een discussie op het wereld 70 forum. De discussie over de procedures van een ban / ongepaste mededeling kunnen hier verder besproken worden. Specifeke cases blijven uit den boze!

Laten we voorop stellen dat bans niet publiek besproken dienen te worden. Het functioneren van mods kan en mag besproken worden in het topic: https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/discussietopic-mods.202015/ Specifieke cases zie ik daar hoe dan ook niet graag besproken.

Inhoudelijk meld ik graag de volgende 2 zaken ter nadenken voor alle spelers om zo ook onze procedures duidelijk te maken:

- Bans op illegale scripts worden enkel gegeven bij gebruik van illegale scripts. Meer info daarover vind je hier. De beslissing over welke straf gegeven wordt berust bij het CM. Deze kan op basis van hoedanigheid van gebruik (veel of niet? Een co of niet?) en op basis van het verhaal van de speler een straf bepalen. Gemiddeld start deze vanaf 7 dagen tot permanent maar een CM heeft de ruimte om hier vanaf te wijken.

- Bans voor ongepaste mededelingen worden enkel gedaan als het specifieke bericht gemeldt wordt via de daarvoor voorziene procedures (meldt dit bericht knop). Het team zal deze bekijken en nadien handelen (Negeren, waarschuwing, Tijdelijke blokkade of permanente blokkade). Aangezien dit altijd een verhaal van interpretatie is kan het Community Management deze beslissing veranderen. HET Cm zorgt voor een redelijke termijn hierin en draait geen beslissingen terug van meerdere maanden geleden.

De lengte van een dergelijke straf is op basis van een puntensysteem dat heel erg vergelijkbaar is met het straffensysteem op het forum.

Elk bericht kan bestraft worden met 0 / 6 / 12 / 24 punten of een permanente uitsluiting. Vanaf 24 punten krijg je een 24 uurs blokkade. Mocht je nadien alsnog extra punten verzamelen zal je tijdsduur verlengd worden en krijg je dus een zwaardere blokkade. Deze punten verdwijnen ook na loop van tijd. Dit betekent dus niet dat je voor hetzelfde bericht bestraft wordt maar door deze eerdere bestraffingen zal je toekomstige straf hoger zijn en dus langer duren. Dit spreekt het Ne Bis in Idem principe niet tegen.

Mocht je nog vragen hebben over het systeem van bestraffen bij ongepaste mededelingen/namen/etc kan je ook terecht in het discussietopic mods.
Posts die hier daar alsnog over doorgaan zal @Jo Han verhuizen naar het desbetreffende topic.

Duckje
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan