Discussietopic Mods

  • Topicstarter Deleted User - 487694086
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser79687

Guest
groot huil topic gemaakt en georkestreerd door een groep met trol accounts, met als werkelijke doel een mod die niet in hun straatje valt, koud te maken met een hele vrienden groep op hun verleden, er is een verschil tussen doeleinden die men beweert na te streven en werkelijke doeleinden hier, daarom mag dit eigenlijk gesloten worden.
 
Reactiescore
853
groot huil topic gemaakt en georkestreerd door een groep met trol accounts, met als werkelijke doel een mod die niet in hun straatje valt, koud te maken met een hele vrienden groep op hun verleden, er is een verschil tussen doeleinden die men beweert na te streven en werkelijke doeleinden hier, daarom mag dit eigenlijk gesloten worden.
En jij mag een normale zin gaan typen. Als je je had ingelezen had je zelf ook ingezien waarom mensen hierop reageren, dit toont enkel aan dat je niet bekend bent met de situatie en gewoon je mond weer open wilt trekken om te kunnen janken op mensen, die om een zeer goede reden, kritiek leveren.
 

DeletedUser79687

Guest
En jij mag een normale zin gaan typen. Als je je had ingelezen had je zelf ook ingezien waarom mensen hierop reageren, dit toont enkel aan dat je niet bekend bent met de situatie en gewoon je mond weer open wilt trekken om te kunnen janken op mensen, die om een zeer goede reden, kritiek leveren.

'goede reden', is een subjectieve kwalificatie en kan ik niks mee.
het is niet relevant, het item waarop de mod wordt aangesproken niet meer (actueel) is.
met een tijdsbestek van 8 jaar die verstrijken, gewoon een groot huil topic dus.

daarnaast moet jij niet ingame eens wat gaan doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser69389

Guest
En jij mag een normale zin gaan typen. Als je je had ingelezen had je zelf ook ingezien waarom mensen hierop reageren, dit toont enkel aan dat je niet bekend bent met de situatie en gewoon je mond weer open wilt trekken om te kunnen janken op mensen, die om een zeer goede reden, kritiek leveren.
Iemand zoals hij die mensen kanker toewenst, mensen bedreigd, mensen chanteert met privé informatie, zegt tegen mensen dat hij diegene zijn familie gaat vermoorden et cetera valt hoe dan ook niet serieus te nemen.
 

DeletedUser80232

Guest
Moderators als jullie dit niet bestraffen dan zijn jullie een lachertje voor de community.
Als ik het bovenstaande zo lees zijn het hersenloze debieltjes die verder RL niks te vertellen te hebben.
Treed toch eens op man en geef ze een passende straf.
 
Reactiescore
2.177
Iemand zoals hij die mensen kanker toewenst, mensen bedreigd, mensen chanteert met privé informatie, zegt tegen mensen dat hij diegene zijn familie gaat vermoorden et cetera valt hoe dan ook niet serieus te nemen.

Perma ban is meer op zijn plaats, ipv krijgt Sander een perma voor wat spammen.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Moderators als jullie dit niet bestraffen dan zijn jullie een lachertje voor de community.
Als ik het bovenstaande zo lees zijn het hersenloze debieltjes die verder RL niks te vertellen te hebben.
Treed toch eens op man en geef ze een passende straf.

Waar het idee dat dat niet bestraft wordt vandaan komt weet ik niet, maar kloppend is het niet. Iedereen in kwestie heeft een ban gehad die nu voorbij is, zoals dat gaat met time-based bans.

Hoe lang die bans waren en of dat terecht is dat is een heel andere discussie, maar die wordt niet gevoerd en dat gaat niet gebeuren ook. Mocht je daarover meer kwijt willen kun je de personen die de bans gegeven hebben persoonlijk aanspreken en wie weet staan ze je dan te woord.
 
Reactiescore
376
Haha just to be sure: benji en ik kregen beiden een langere ban voor spammen dan enkele andere personen voor doodsbedreigingen? Jup, correct enzo.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Zoals ik net al zei; spreek de betreffende mods aan als je het niet eens bent met een beslissing, daar kan ik niet over gaan. En zoals ik ook al vaker heb gezegd: ik had ook harder gestraft en daarom wil ik straffen gelijktrekken tussen de mods, om dit soort dingen te voorkomen.

Dan nog wat specifiekere dingen:

Haha just to be sure: benji en ik kregen beiden een langere ban voor spammen dan enkele andere personen voor doodsbedreigingen? Jup, correct enzo.

Dat heeft deels ook te maken met hoe het berispingensysteem werkt en hoe vaak iemand al (voor vergelijkbare dingen) gestraft is. Als je al vaker bestraft bent worden straffen zwaarder en als iemand in een korte periode meerdere overtredingen maakt, dan worden straffen cumulatief.

Met andere woorden, een lichte straf kan dan ineens veel harder aankomen. Ook kan het zwaarder binnenkomen als iemand die al vaker bestraft is dezelfde straf krijgt als iemand die nog nooit bestraft is.

Wij kregen daar bovenop nog een 2- daagse ig ban op w43, wegens spammen op het af:)
Beetje erg krom als je deze situatie vergelijkt ...

W43 is wel... 3 jaar geleden? Toen was alles ook nog veel strenger. In de tussentijd is het forum versoepeld, zeker op gebied van spam. Daar waar dat vroeger veel strenger aangepakt werd is het nu minder erg.
 
Reactiescore
853
Dat heeft deels ook te maken met hoe het berispingensysteem werkt en hoe vaak iemand al (voor vergelijkbare dingen) gestraft is. Als je al vaker bestraft bent worden straffen zwaarder en als iemand in een korte periode meerdere overtredingen maakt, dan worden straffen cumulatief.

Met andere woorden, een lichte straf kan dan ineens veel harder aankomen. Ook kan het zwaarder binnenkomen als iemand die al vaker bestraft is dezelfde straf krijgt als iemand die nog nooit bestraft is.
Dit toont enkel aan hoe slecht het systeem functioneert.. Het zou NOOIT het geval mogen zijn dat een beetje spam harder bestraft wordt dan een doodsbedreiging, wellicht een leuk puntje voor jullie volgende skypemeeting op de gehele straffenboom eens te bekijken. Zoals ik het zie is het namelijk niet acceptabel dat mensen die op het forum doodsbedreigingen uiten er met een twee weken ban afkomen waar anderen permabans en weet ik het allemaal ontvangen voor "spammen".

Je zou je als mod momenteel moeten schamen in mijn ogen gezien jullie het schijnbaar 'oké' vinden om mensen die andere gebruikers in dermate bedreigen welkom te heten in de community, zulke figuren zou je juist moeten weren in mijn ogen of denken jullie hier anders over?
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik kan hierover met je in discussie gaan, maar dat lijkt me vrij zinloos, omdat ik het eens ben met wat je zegt, zoals ik in die post die je citeert ook zeg.
 
Reactiescore
376
Dat heeft deels ook te maken met hoe het berispingensysteem werkt en hoe vaak iemand al (voor vergelijkbare dingen) gestraft is. Als je al vaker bestraft bent worden straffen zwaarder en als iemand in een korte periode meerdere overtredingen maakt, dan worden straffen cumulatief.

Met andere woorden, een lichte straf kan dan ineens veel harder aankomen. Ook kan het zwaarder binnenkomen als iemand die al vaker bestraft is dezelfde straf krijgt als iemand die nog nooit bestraft is.
Maar ik had toendertijd nog geen berisping of waarschuwing gehad. Maar ja, het was Poo die me bande he. :rolleyes:
 
Reactiescore
2.489
Laat ik daarbij wel toevoegen dat deze speler achteraf nog wel een sanctie ontvangen hebben. Voor zover ik weet zijn de accounts op dit moment nog steeds gebanned van het forum.
 
Reactiescore
1.697
Wij kregen daar bovenop nog een 2- daagse ig ban op w43, wegens spammen op het af:)
Beetje erg krom als je deze situatie vergelijkt ...

2 dagen maar. Ik kreeg toen der tijd op wereld 3 een ban van ongeveer een week ingame en op het forum een ban van een half jaar.
 
Reactiescore
2.478
Aan de ene kant moet er harder gestraft worden en aan de andere kant minder.
 
Reactiescore
2.489
Ik neem even gebruik van dit topic om nog even wat aan te kaarten mbt. bans voor 'illegale scripts'/'bots'.

Ik trof op onze Discord chat een duidelijke motivatie aan waarom we eigenlijk geen informatie mogen geven over dit soort schorsingen. Deze uitleg laat ik niet graag verloren gaan in een chatgeschiedenis:

Bij woorde van @warre :
  • In sommige gevallen wanneer het om een bekend script gaat, meestal bij algemene ban waves, wordt de script naam wel genoemd.
  • Soms weten ze bij de mods zeker dat het illegaal was maar weten ze gewoon niet welk script het is geweest, controle gebeurd soms namelijk maar op stukken van een script en als het dan geen bekend script is kunnen ze je dus niet informeren over de naam er van. Ze zouden dan kunnen bewijzen wat ze als illegaal gedetecteerd hebben, maar daarmee zouden ze prijs geven aan jou waar ze op controleren wat er voor zorgt dat jij (of een scripter) dat stuk kan herschrijven en je illegaal script terug gebruiken zonder gepakt te worden. Daarom geven ze dat niet prijs.

  • Er is ook nog de optie, zeker bij bijvoorbeeld de beurs, dat ze een script hebben gedetecteerd maar geen idee hebben welk script of wat dat script juist uitvoerde. Gezien alle scripts op de premium beurs illegaal zijn is de actie dus bij voorbaat illegaal ook al weten ze niet welk script het is en kunnen ze je ook gewoon geen verder uitleg / bewijzen geven.

Bij dit soort bans is er vanuit InnoGames een strikte policy die het de support erg moeilijk maakt om meer informatie te geven. Dit omdat we niet onze onderzoeksmethoden vrij mogen geven en zelfs als CM niet toegang hebben tot alle informatie.

Het is voor deze blokkades ook de normale gang van zaken om geen tegenspraak toe te staan. InnoGames is hierin ontzettend duidelijk en staan dit soort valsspelen niet toe. (permanente schorsing van de account). Helaas brengt dit dan zowel het team als de speler in een parket van onduidelijkheid. Het team mag niet meer informatie geven dan er gegeven wordt en de speler vertrouwt blindelings op zijn co-spelers dat er geen regelovertredingen hebben plaatsgevonden.

De enige informatie die we vanuit het team mogen/kunnen vrijgeven is het moment van gebruik (tijdstippen/data) en een ruwe indicatie in wat voor script er gebruikt werd (Beurs script, aanvallen automatisch versturen, ....). Deze informatie tref je veelal al aan in de reden van je blokkade.

Een van de reacties die ik hierop verwacht is dat er al reeds bans voor illegale scripts teruggedraaid zijn. Daarin kan ik melden dat dit inderdaad het geval geweest is, echter worden opsporingsmethodes continu bijgewerkt en worden valse positieven eruit gefilterd. Een systeem nu is dus niet meer het systeem van afgelopen jaren.

Duckje
P.S. Een link naar deze post zal toegevoegd worden in elke supportaanvraag behandelende een ban van illegale scripts/bots
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
853
Ik heb wellicht wat fel gereageerd de afgelopen dagen en blijf erbij dat RBC geen illegale scripts gebruikt heeft na de eerste ban. Mocht het echter zo zijn dat jij daadwerkelijk in dermate beperkt wordt om informatie te verschaffen was mijn kritiek niet volledig terecht. Wat ik dan wel als verbeterpunt wil aandragen is dat je dit dan moet communiceren zodat wij het ook kunnen begrijpen. Als speler heb je meer aan een "ik mag van Inno niet meer zeggen" dan een standaard copy-paste antwoord waar we geen zak mee kunnen. Dit brengt enkel meer frustraties en ik denk dat velen die frustratie met mij delen gezien de manier waarop het TW team op dit moment communiceert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan