Discussietopic Mods

  • Topicstarter Deleted User - 487694086
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deleted User - 487871837

Guest
Lekker doorgaan met sociaal moderen en probeer die user-content weer omhoog te krijgen

Ik heb al wat ideëen om meer te gaan engagen met de fora waar ik mod, maar mocht je nog tips of ideëen ofzo hebben dan hoor ik dat graag :)
 

DeletedUser69389

Guest
Ik heb al wat ideëen om meer te gaan engagen met de fora waar ik mod, maar mocht je nog tips of ideëen ofzo hebben dan hoor ik dat graag :)
Topics zoals die ik nu op 59 heb gelost scoren altijd wel. Dus een eindejaars golden awards
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487694086

Guest
Excuseer maar dit is een beetje politiek correcte zever. Natuurlijk doen moderators het merendeel van hun werk correct en alvast met goede bedoelingen. De likes die je kreeg voor dat stukje post gun ik je van harte. Tevens heb ik wel wat tw ervaring, en der zijn wel wat kemels de revue gepasseerd. Ook dat is allemaal nog wel te begrijpen. Maar toen werden die ook nogal hard weggelachen. Wat niet te begrijpen is. Ik heb daar met @famdecibel zeer harde discussie over gehad. Daar is nu klaarblijkelijk en rijkelijk laat een verandering in gekomen, dat bewijst dit stukje forum.
Een jaar geleden was dit al weg na de eerste post, dat weet jij goed genoeg. Dat @Duckje nu geregeld zegt dat hij rekening houdt met de kritiek vind ik mooi om te lezen. Ik durf zelfs aan te nemen dat hij het echt meent. Het is spijtig genoeg wel een paar jaartjes te laat, maar goed, beter laat dan nooit.
Hele reden dat ik uberhaupt dit topic gemaakt heb, is eerlijk gezegd omdat ik inderdaad de laatste tijd zie dat duckje het steeds meer probeert. Het is mooi om te zien, maar er kan natuurlijk nog veel verbeterd worden. Ik hoop die toenadering ook bij andere mods te zien. Ik snap goed dat je iets al lang doet en je hebt een team van moderators om je heen die je goed vinden, maar in in al dat geschreeuw en geklaag van de community zit wel een kern van waarheid. Als je het op iets simpels als bans betrekt, wordt er vaak niet de tijd genomen om een doordachte beslissing te maken of een verweer te overdenken. Je krijgt er natuurlijk heel veel dagelijks en met veel bombarie allemaal, maar er mag daar bijvoorbeeld een extra laag controle komen of een opfriscursus voor mods. Het kan zo simpel zijn als beter begrijpend lezen, maar ook anticiperen op een wereld. (Dit mag je verwijderen als het te expliciet is, het is ook van horen zeggen) Pas is er dus op een classic gekozen voor een 3 dagen aanvalbare ban, aangezien dat lager zou zijn dan 30%. In die 3 dagen wordt een half account weggeedeld, wat dan ook niet de bedoeling kan zijn. Zo zijn er in het verleden ook fouten gemaakt met de 30/50% regelingen op werelden met goedkope of dure edels, wat ook een wereld van verschil is. Het is hier niet de ideale plek om te bespreken, dat weet ik ook, maar ik heb het idee dat het zeker niet zo is dat er een forum is voor de mods zelf waar ze een voor een kunnen schrijven wat zij fout hebben gedaan en wat de anderen dan beter kunnen doen. Is ook maar aftasten in hoeverre er hier nog over gepraat kan worden, maar het lezen van een wereld en de betreffende bans daarop afstellen zijn in ieder geval wel een puntje van verbetering.
 
Reactiescore
1.468
Wellicht vanwege de laatste alinea?
Of hij heeft m zelf verwijderd. Moet zeggen dat ik het niet vaak met Martijn eens ben, maar deze post was deels best sterk en sloeg de spijker op z'n kop (op de laatste alinea na dan). Wel een beetje op z'n Martijns zo nu en dan, wat misschien ook weer aanleiding kan zijn geweest om het te verwijderen.

Moet wel zeggen dat ik als ex-mod een breder referentiekader heb als het gaat om het functioneren van CM. Ik ben namelijk van mening dat Duckje wel degelijk z'n rol sterk invult, en dat heeft vooral te maken met de positie van hem tussen innogames en de community in. Foutjes kunnen wel eens worden gemaakt, maar het is helemaal lullig als hij iets wil en de community dat ook wil, maar dat innogames niet meewerkt. Je zult dan zien dat Duckje dan degene is die het standpunt van innogames moet overbrengen wat niet wil zeggen dat dat normaal zijn persoonlijke mening zou zijn. Bedenk dat hij altijd het bedrijfsstandpunt moet communiceren ipv z'n eigen mening en je begrijpt 90% van z'n communicatie. (En ik ben er van overtuigd dat hij dat soms ook moeilijk vind.)

Wat feedback op het functioneren van mods betreft:
Het lastige hiervan is dat de feedback vaak op een verkeerd moment komt of op een verkeerde manier, namelijk bij een modactie.
Als jij net een ban hebt gekregen en er vervolgens publiekelijk over in discussie gaat is het geen feedback meer maar publiekelijke banbespreking was niet mag.
Daarom denk ik dat het als het gaat om feedback moet gaan over het algemene functioneren en niet over specifieke cases.

Ik ga dus nu maar met zo'n feedback puntje komen.
Ik vind dat de game moderatie te stug loopt. Als ik een ticket maak krijg ik vaak een standaard antwoord wat niet altijd even behulpzaam is ten opzichte van mijn vraag. Ik begrijp dat standaardantwoorden nuttig zijn en veel tijd besparen, maar ik vind niet dat ze ten koste mogen gaan van de dienstverlening.
Wanneer men een bug rapporteert met alle technische details er in, krijgt men het advies de app te updaten of de telefoon naar de fabrieksinstellingen te resetten.
Wanneer men een gebrek in het design qua beveiliging aangeeft word aangegeven dat dat per design is.
Sommige bugs worden gemarkeerd als ontbrekende features waardoor ze niet via een ticket kunnen worden gemeld maar enkel via het forum. Zo kan ik nog wel even doorgaan. De support op dit moment verschilt niet zo veel van het Indiase bedrijf dat de applicaties beheerd voor het bedrijf waar ik werk. Alleen heel specifieke instructies resulteren in de gewenste actie. Dit vind ik persoonlijk een aandachtspuntje. Daarbij staan standaardantwoorden zeer onpersoonlijk. Ik ben zelf opgeleid en gecertificeerd als het gaat om communicatie op servicedesken, maar van alle best practices komt er bij het twsupport team niet zo veel terecht.
 

DeletedUser69389

Guest
@J
Wellicht vanwege de laatste alinea?
Of hij heeft m zelf verwijderd. Moet zeggen dat ik het niet vaak met Martijn eens ben, maar deze post was deels best sterk en sloeg de spijker op z'n kop (op de laatste alinea na dan). Wel een beetje op z'n Martijns zo nu en dan, wat misschien ook weer aanleiding kan zijn geweest om het te verwijderen.
Duckje vond dat dat onderwerp niet direct relevant was voor de discussie die hier plaatsvindt. Wel heeft hij mij naar duiding en informatie gevraagd over hetgeen ik had gepost zodat hij hier onderzoek naar kan doen en hopelijk gaat hij dit doen. Inmiddels heb ik hem namelijk ook het materiaal geleverd die hij nodig heeft hiervoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.089
Kan me voorstellen dat met het kleiner wordende groepje mods en ook eventuele nieuwe aanwas voor mods, er weinig structuur overblijft. Sommige krijgen (te) veel hooi op hun vork en dat kan resulteren in slechte ervaringen voor de community.

Verder had ik het idee dat er voorheen (pak hem beet een jaar of 4 geleden) minder duidelijkheid over bepaalde zaken werd gegeven, en ook dat sommige veel voorkomende handelingen een duidelijk protocol miste. Ik heb het idee dat dat wel is verbeterd, alleen soms wordt dat iets te letterlijk toegepast. Er is soms weinig sprake van interpretatie mogelijkheden.
Nou moet ik eerlijk zeggen, want ik ben op een ander spel een mod voor al geruime 8 jaar, dat zijn problemen waar wij ook tegenaan lopen en die je denk ik blijft houden.

Wij hebben net als op tw mensen de mogelijkheid gegeven in beroep te gaan. Als ze dat doen, dan tonen wij wel ons bewijs.Ik snap dat dat op tw lastiger is omdat je detectiemethoden geheim wilt houden.

Inmiddels dat ik al een tijdje niet speel durf ik niet veel verdere uitspraken te doen. Maar voorheen vond ik dat ik als speler die wel regelmatig kritiek had op bepaalde handelingen van mods binnen dit spel met betrekking tot (de uitwerking van) settings in dit spel, dat er weinig werd geluisterd.
Het was jammer want naar mijn idee was het opbouwende kritiek en gaf ik genoeg ruimte om tot een goeie uitwerking te komen, dat duurde vaak extreem lang of kwam niet.

Echter is niet elke wereld hetzelfde, en weegt een straf al harder door op een w65 dan een classic bv. Dus zomaar kijken in een al dan niet fictief lijstje "oh, speler x heeft dit uitgestoken, nouja dan geven we hem deze straf. Geen discussie mogelijk, daag".

Dit is iets wat ik op de dag van vandaag niet begrijp.
Voor goudmunten vs pakketjes is dat verschil ook enorm. Dit was vroeger groter omdat werelden vroeger veel langer duurde. Maar een ban op een pakketjes wereld zette je soms letterlijk een half jaar tot een jaar terug, en op goudmunten is het gewoon binnen een dag of 3 weer allemaal terug, omdat je alle edels behoud.

En wat ik ook niet snapte is dat mensen die al 3x eerder een ban hebben gehad, gewoon met dat account een nieuwe wereld konden starten en weer een overtredingen konden begaan met maar een deel aftrek als gevolg. Ik weet niet of mensen het account Fluffybutdangerous kennen, maar dat account is op Cl11, Cl12 en Cl13 geband geweest (reden laat ik open ivm privacy maar het zijn geen lieverds). En volgens mij ook al een aantal keer op normale werelden. Naar mijn mening heb je op een gegeven moment gewoon je hand verspeelt en ben je gewoon klaar, en vind ik uitsluiting een heel logisch gevolg.
 
Reactiescore
634
Het is fijn om te lezen dat CM gehoor wilt geven aan de kritiek en opmerkingen over functioneren van de Moderators en werkwijze van hun.
Wellicht als dit eerder toegestaan was geworden zouden veel spelers TW niet verlaten hebben.


Ook is het logisch dat CM het wilt opnemen voor zijn Moderators team.
Het toegeven van dat er fouten zijn zal niet gemakkelijk zijn.


Dat de werelden steeds kleiner worden is ook een feit.
Dat dit allemaal komt door de beslissingen van de CM met zijn Mod team zal een grote beschuldiging zijn richting hun.
Dat de CM en Mod team er ook een steentje aan bijdragen zou eerder een logisch argument zijn.


Ook kan ik begrijpen dat CM zijn moderator team enkel wilt beoordelen over hun functioneren enkel als Mod en niet als speler.
Alleen de grote nadeel die hierbij komt kijken is, dat de CM de community verplicht om te accepteren dat een Mod die als speler wel Unfair mag spelen en erbij uitgegaan moet worden dat hij als Mod wel fair zal handelen.
Als account ga je een stamlid die Unfair verleden heeft ook niet accepteren.


Het zou dus zeker bijdrage zijn als de CM unfair spel van een Mod ook meeneemt in zijn beslissingen en de community niet gaat verplichten om dit te accepteren
Denk namelijk niet dat er veel accounts een wereld zullen starten waar een “Unfair spelstyle hanterende” Mod de Moderatie van gaat hebben.
 
Reactiescore
2.177
Unfair kan miss nog maar waar het nu om ging was gewoon vals spelen. Dat is anders dan niet eerlijk spelen.
 
Reactiescore
634
Unfair kan miss nog maar waar het nu om ging was gewoon vals spelen. Dat is anders dan niet eerlijk spelen.

Als een Mod vals speelt, dan zou hij misbruik gemaakt moeten hebben van zijn Mod functies.
CM kan dit niet toelaten. Zijn genoeg regels waar CM zich aan moet houden als het gaat om spelers info.

Bv.
Mocht jij kunnen bewijzen dat een Mod zijn functie misbruikt en hierdoor jouw prive gegevens achterhaalt.
Met deze prive gegevens jou gaat lastig vallen.
Dan is CM volgens de NL Wet verplicht hier actie op te nemen.

Met Unfair spel bedoel ik een Stab bv.
Nu ziet de CM dit geen reden om een Mod zijn functie af te pakken, maar verplicht de community om dit te accepteren
 
Reactiescore
2.177
Als een Mod vals speelt, dan zou hij misbruik gemaakt moeten hebben van zijn Mod functies.
CM kan dit niet toelaten. Zijn genoeg regels waar CM zich aan moet houden als het gaat om spelers info.

Bv.
Mocht jij kunnen bewijzen dat een Mod zijn functie misbruikt en hierdoor jouw prive gegevens achterhaalt.
Met deze prive gegevens jou gaat lastig vallen.
Dan is CM volgens de NL Wet verplicht hier actie op te nemen.

Met Unfair spel bedoel ik een Stab bv.
Nu ziet de CM dit geen reden om een Mod zijn functie af te pakken, maar verplicht de community om dit te accepteren

Toen ze nog geen mod waren
 
Reactiescore
2.478
3) Ikzelf sta altijd open voor persoonlijke feedback.

Je bent een flapdrol

En inhoudelijk: Ik denk dat de forummods het over het algemeen goed doen, alleen mogen ze wel iets meer zichtbaar zijn.
Gamemods is lastig te beoordelen, omdat ik daar als speler (gelukkig!) weinig ervaring mee heb. Al denk ik wel dat gamemods het pispaaltje zijn geworden van P&P. Alle fouten worden 100x herhaald, waardoor er meer fouten lijken dan er daadwerkelijk zijn gemaakt. Terwijl over de positieve dingen veelal vergeten worden. Wellicht is dit terecht, maar ik denk ook wel veel onterecht. Het is nu heel makkelijk geworden om te zeggen dat je de regels gewoon volgt. En vervolgens te zeggen dat de mod(het systeem) weer eens een 'gebruikelijke' fouten maakt als je een ban krijgt. Ik wil nu niet alle gemaakte fouten goedpraten, maar het is wel zo dat spelers misbruik maken van de reputatie van support; het rare, oneerlijke en onterecht strafbeleid.
Ze geloven hun co's eerder dan de tools die support heeft. Ik zeg niet dat dit altijd onterecht is, maar momenteel wordt dit wel vaak gegaan.

Ik denk dat het supportteam (TWTeam) de afgelopen jaren is gegroeid qua gedrag. Er wordt steeds meer input gevraagd van de community en het Team is makkelijker te bereiken. Enkele jaren geleden was een topic als dit ban-waardig. Ik wil niet zeggen dat het supportteam al optimaal functioneert, maar ik denk dat het de goede kant op gaat. Vergeet niet dat vrijwel iedereen het op vrijwillige basis doet en dat zonder hun inzet dit spel nog slechter zal functioneren. Als jullie het beter denken te weten, raad ik aan om je aan te melden voor het Team. Een kijkje achter de schermen heeft het nodige begrip bij mij opgebracht. De situatie waar het team in zit is lastig. Ze willen het beste voor de community, maar aan de andere kant eist Inno ook bepaalde structuren, resultaten en daden.

Vindt het overigens oprecht jammer dat er echt op de persoon wordt gespeeld, dit is voor de ontvanger niet prettig om te lezen. Wat ze meteen in de verdediging brengt, terwijl je ze niet daartoe wilt aanzetten. Je kunt beter tips/tops aan de functies geven. Dat voelt minder persoonlijk en dan accepteren ze de feedback eerder. Hiernaast krijgen spelers die nog niet in aanraking zijn gekomen met bepaalde mods hebben nu al een (vaak negatief) vooroordeel. Iets wat de (helaas) matige reputatie van bepaalde individuen niet goed zal doen. En ook niks zal bijdragen aan een oplossing.

Ik duik weer onder mijn steen.

Als een Mod vals speelt, dan zou hij misbruik gemaakt moeten hebben van zijn Mod functies.
CM kan dit niet toelaten. Zijn genoeg regels waar CM zich aan moet houden als het gaat om spelers info.

Bv.
Mocht jij kunnen bewijzen dat een Mod zijn functie misbruikt en hierdoor jouw prive gegevens achterhaalt.
Met deze prive gegevens jou gaat lastig vallen.
Dan is CM volgens de NL Wet verplicht hier actie op te nemen.

Met Unfair spel bedoel ik een Stab bv.
Nu ziet de CM dit geen reden om een Mod zijn functie af te pakken, maar verplicht de community om dit te accepteren

Kan jij mij het verband uitleggen tussen een stab en een mod die zijn functie misbruikt in deze case? Ik zie die namelijk niet? Ik ben het met je eens dat, als dit waar is, de mod (vanuit zijn functie) geen goed voorbeeld geeft. Stabben is echter niet tegen de technische TW-regels in enkel tegen de normen en waarden (ethiek) die de community hanteert. De mod in kwestie misbruikt zijn functies, die hij als mod heeft, dus niet in de situatie die je nu schetst.

@Hopeful wees een goede fm en doe ff merge voor mij xxx
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
634
Kan jij mij het verband uitleggen tussen een stab en een mod die zijn functie misbruikt in deze case? Ik zie die namelijk niet? Ik ben het met je eens dat, als dit waar is, de mod (vanuit zijn functie) geen goed voorbeeld geeft. Stabben is echter niet tegen de technische TW-regels in enkel tegen de normen en waarden (ethiek) die de community hanteert. De mod in kwestie misbruikt zijn functies, die hij als mod heeft, dus niet in de situatie die je nu schetst.

@Hopeful wees een goede fm en doe ff merge voor mij xxx

Mocht jij kunnen bewijzen dat een Mod zijn functie misbruikt en hierdoor jouw prive gegevens achterhaalt.
Met deze prive gegevens jou gaat lastig vallen.
Dan is CM volgens de NL Wet verplicht hier actie op te nemen.

Als een Mod van nog niet uitgedeeld Ban afweet in wereld waar hij als speler actief is, dan is hij misbruik aan het maken van zijn Mod functies.
Hierbij speelt hij vals door info te gebruiken die niet voor hem als speler bedoeld is. Ook mag hij een Ban niet aankondigen.
Dit is voor de technische TW-regels

Een Mod die als speler aanwezig in een wereld, valt tijdens een BG of NAP aan.
Voor de community is dit een voorbeeld van een Stab.
Voor de CM is dit geen aanleiding om de Mod voor zijn gedrag aan te spreken, omdat dit normen en waarden zijn die binnen de community gelden.

Doordat de CM gedrag van Mod op "stabben" geen reden ziet om actie op te nemen, gaat de community die in aanraking is gekomen met deze Mod vertrouwen in de Moderators en CM verliezen.
CM verplicht de community namelijk om dit te accepteren.

CM zit daar notabene voor de Community en niet enkel voor technische zaken.

Zou jij een advocaat benaderen of vertrouwens die alle technische zaken in orde heeft.
Maar zodra hij zijn kantoor verlaat alle normen en waarden links laat liggen.
 
Reactiescore
603
Je bent een flapdrol

En inhoudelijk: Ik denk dat de forummods het over het algemeen goed doen, alleen mogen ze wel iets meer zichtbaar zijn.
Gamemods is lastig te beoordelen, omdat ik daar als speler (gelukkig!) weinig ervaring mee heb. Al denk ik wel dat gamemods het pispaaltje zijn geworden van P&P. Alle fouten worden 100x herhaald, waardoor er meer fouten lijken dan er daadwerkelijk zijn gemaakt. Terwijl over de positieve dingen veelal vergeten worden. Wellicht is dit terecht, maar ik denk ook wel veel onterecht. Het is nu heel makkelijk geworden om te zeggen dat je de regels gewoon volgt. En vervolgens te zeggen dat de mod(het systeem) weer eens een 'gebruikelijke' fouten maakt als je een ban krijgt. Ik wil nu niet alle gemaakte fouten goedpraten, maar het is wel zo dat spelers misbruik maken van de reputatie van support; het rare, oneerlijke en onterecht strafbeleid.
Ze geloven hun co's eerder dan de tools die support heeft. Ik zeg niet dat dit altijd onterecht is, maar momenteel wordt dit wel vaak gegaan.

Ik denk dat het supportteam (TWTeam) de afgelopen jaren is gegroeid qua gedrag. Er wordt steeds meer input gevraagd van de community en het Team is makkelijker ze te bereiken. Enkele jaren geleden was een topic als dit ban-waardig. Ik wil niet zeggen dat het supportteam al optimaal functioneert, maar ik denk dat het de goede kant op gaat. Vergeet niet dat vrijwel iedereen het op vrijwillige basis doet en dat zonder hun inzet dit spel nog slechter zal functioneren. Als jullie het beter denken te weten, raad ik aan om je aan te melden voor het Team. Een kijkje achter de schermen heeft het nodige begrip bij mij opgebracht. De situatie waar het team in zit is lastig. Ze willen het beste voor de community, maar aan de andere kant eist Inno ook bepaalde structuren, resultaten en daden.

Vindt het overigens oprecht jammer dat er echt op de persoon wordt gespeeld, dit is voor de ontvanger niet prettig om te lezen. Wat ze meteen in de verdediging brengt, terwijl je ze niet daartoe wilt aanzetten. Je kunt beter tips/tops aan de functies geven. Dat voelt minder persoonlijk en dan accepteren ze de feedback eerder. Hiernaast krijgen spelers die nog niet in aanraking zijn gekomen met bepaalde mods hebben nu al een (vaak negatief) vooroordeel. Iets wat de (helaas) matige reputatie van bepaalde individuen niet goed zal doen. En ook niks zal bijdragen aan een oplossing.

Ik duik weer onder mijn steen.
Met je puntje over forum mods:
Ik ben het hier volledig mee eens :)
 

DeletedUser69389

Guest
@J

Duckje vond dat dat onderwerp niet direct relevant was voor de discussie die hier plaatsvindt. Wel heeft hij mij naar duiding en informatie gevraagd over hetgeen ik had gepost zodat hij hier onderzoek naar kan doen en hopelijk gaat hij dit doen. Inmiddels heb ik hem namelijk ook het materiaal geleverd die hij nodig heeft hiervoor.
Helaas wilt Duckje het alsnog in de doofpot stoppen en komt die met flauwekul over vergeven en vergeten, want we gaan uit van het goede in de mens en dat diegene kan veranderen. Terwijl ze nog steeds achter hun daden staan. Hoe kunnen zulke spelers objectief oordelen over wat fair-play is en wat niet als ze zelf achter zulk spel staan? Zoals ik in mijn sig ook heb beschreven. Alleszins gaat Duckje mij hier niet meer zien na deze gang van zaken. Mijn lopende wereld maak ik af en daarna ben ik er klaar mee.
 
Reactiescore
853
Met Unfair spel bedoel ik een Stab bv.
Nu ziet de CM dit geen reden om een Mod zijn functie af te pakken, maar verplicht de community om dit te accepteren
Je mist het hele punt hier, we doelen niet enkel op een stab. Wat deze mods uitgevreten hebben heeft niets te maken met enkel een stab, maar met meerdere regels schenden waar een permanente uitsluiting opstaat, namelijk het spelen via proxy en het verspreiden van pornografisch materiaal. Dat @Duckje dit accepteert is beschamend voor de .nl community in mijn ogen, ik vind dit een teken van zwakte en een goedkeuring van het aan de laars lappen van de regels. Wetende dat deze twee "spelers" nu mod zijn, zou ik geen enkele straf meer kunnen accepteren van het TW team aangezien het TW team schijnbaar geen probleem heeft met mensen die zo een wereld hebben lopen te verzieken.
 

DeletedUser69389

Guest
Ik wil nog aanvullen dat ik begrijp dat ze eventueel de kans weer mogen krijgen om te spelen en heel misschien zou ik het nog begrijpen als ze forum-mod zouden zijn. Maar dat juist zij moeten oordelen over goed en kwaad betreffende eerlijk spel is gewoon schandalig. Maargoed hen kennende kan ik nu toch wel een ban verwachten. Want zo rancuneus zijn die twee wel.
 
Reactiescore
634
Je mist het hele punt hier, we doelen niet enkel op een stab. Wat deze mods uitgevreten hebben heeft niets te maken met enkel een stab, maar met meerdere regels schenden waar een permanente uitsluiting opstaat, namelijk het spelen via proxy en het verspreiden van pornografisch materiaal. Dat @Duckje dit accepteert is beschamend voor de .nl community in mijn ogen, ik vind dit een teken van zwakte en een goedkeuring van het aan de laars lappen van de regels. Wetende dat deze twee "spelers" nu mod zijn, zou ik geen enkele straf meer kunnen accepteren van het TW team aangezien het TW team schijnbaar geen probleem heeft met mensen die zo een wereld hebben lopen te verzieken.

Als jij hiervan bewijs hebt, dus verspreiden van pornografisch materiaal.
Duckje die hier niet in actie komt is tegen de wetgeving.

Waarom ben je dan een verdere discussie met Duckje aan het voeren.
Ga met je bewijs een aangifte doen bij de politie.

Stuur een kopie van je aangifte naar hoofd kantoor van TW
Stuur de berichten van Duckje mee waaruit blijkt dat CM geen actie hier tegen wilt ondernemen mee.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.478
Nee, akkoord ben het eens dat het geen goede voorbeeldfunctie is. Maar sinds ze mod zijn hebben ze geen technische regels overtreden. Ik ben het wel met je eens dat je wel moet afwegen of je dit wilt met imago van mods. Maar dit heeft niks met de kwaliteit van het modden te maken = geen reden voor maatregelen.
Al lijkt het mij beter dat je mods zoekt die neutraal liggen binnen de community. Anderzijds is er weinig animo om mod te worden, dus wellicht moet hier een oplossing voor zoeken; het aantrekkelijker maken om mod te worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan