Discussietopic Mods

  • Topicstarter Deleted User - 487694086
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deleted User - 487694086

Guest
Jawel, het staat er, een discussietopic voor het functioneren van onze eigen moderators. Met mij hebben velen regelmatig last van onze moderators en net als ik hebben ook velen het gevoel dat er met klachten niks gedaan kan worden. Het enige wat de community nog kan doen is naar mijn inziens een topic waar per mod kan worden gediscussieerd over de kwaliteiten van deze persoon. Ik weet dat dit topic snel kan escaleren, daarom:

- Geen loze beledigingen, er wordt met respect over de mods gepraat.
- Geen goedkope oneliners zonder uitleg.

Mijn idee is dan dat er per mod fouten kunnen worden benoemd, maar ook vooral als je een prettig gevoel aan een mod hebt overgehouden, dat dit ook wordt benoemd zodat anderen kunnen kijken wat er beter kan. Het is totaal niet bedoeld als een topic waar je even goedkoop naar mods toe kan ragen, het is puur en alleen om wat tips vanuit de community te geven om het twteam te versterken. Ik hoop dan dat hier nog goede discussies uit kunnen rollen die het twteam een boost kunnen geven.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
Volgens mij is het belangrijk het onderscheid te maken tussen elke wereld. Dat er lijstjes bestaan dat voor elke overtreding etc een vaste straf oplegt, dat kan. Echter is niet elke wereld hetzelfde, en weegt een straf al harder door op een w65 dan een classic bv. Dus zomaar kijken in een al dan niet fictief lijstje "oh, speler x heeft dit uitgestoken, nouja dan geven we hem deze straf. Geen discussie mogelijk, daag".

Dan is er nog het feit dat er, volgens mij, minder empathie (of hoe je dit ook wilt verwoorden) is vanuit het tw team. Waarschuwingen lijken wel niet meer te bestaan, en dat is oprecht jammer. Je kan niet verwachten dat bv een beginnende speler door alle regels leest, dit is iets wat je gaande weg ontdekt. En dat je dan ineens tegen een tw team muur botst, dan doet dat wel iets met je motivatie naar het spel toe. Dan spreek ik hier niet over grove overtredingen zoals extreme flame of botten, maar over kleinigheden. Hier zou volgens mij toch meer ruimte voor moeten zijn, om het voor iedereen leefbaar en plezant te houden.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Even een aantal dingen:

1) Heb je het hier over game of forum mods? Of beiden?
2) Houd er rekening mee dat wanneer je feedback op een modactie geeft er een grote kans is dat je aan publiekelijke banbespreking doet, wat niet de bedoeling is.
3) Ikzelf sta altijd open voor persoonlijke feedback. Ik ben ook maar een mens, dus mocht je het niet eens zijn met iets wat ik doe dan sta ik altijd open voor kritiek. Positieve PM’s mogen ook, ik doe dit ook maar voor niets :p
4) Ik heb geen problemen met een topic als dit, maar het zou kunnen dat anderen dat wel hebben — respecteer dat dan ook ;) Persoonlijke feedback mag altijd en dan kun je ook case specific praten, wat hier niet de bedoeling is.
5) Alleen waardevolle posts blijven staan. Elke vorm van spam of andere off-topic post wordt verwijderd en daar wordt streng naar gekeken.

- Geen loze beledigingen, er wordt met respect over de mods gepraat.
- Geen goedkope oneliners zonder uitleg.

Thanks ;)

Duckje edit: we geven dit topic een kans. Verwacht echter geen inhoudelijke reacties van mods op specifieke cases of een reactie op je post van mij. klachten blijven behandeld via Pm of via ticket naar cm.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
660
Daar kom je nu mee af? Tellen fouten tussen 2006-2016 ook nog mee?
 

Deleted User - 487871837

Guest
Als de mod in kwestie nog actief is en dezelfde fouten nog gemaakt worden, sure?

Nu posten over iets wat Ramoth of Poo. deed in 2014 is waarschijnlijk niet heel relevant, maar als je het wil proberen: be my guest
 

Deleted User - 487694086

Guest
Ik heb het over mods in het algemeen, dus ja, allebei de soorten mods. Ik snap dat hier normaal het klachtensysteem voor gebruikt kan worden, maar ik heb het gevoel dat er hier beter over gepraat kan worden, aangezien mensen op elkaar kunnen inhaken en het hopelijk serieus behandeld kan worden door de mods. Ik weet zelf ook dat dit topic een heel grote kans heeft om niet te slagen, maar als er genoeg mensen zijn die hier opbouwende kritiek hebben kan het verder alleen maar positief werken voor de community.
 
Reactiescore
376
Ach ik heb maar al te vaak aan fam, duck of Poo via het juiste kanaal respectvol en haarfijn uitgelegd hoe de vork in de steel zat vanuit mijn optiek met vaak suggesties tot verbetering oid. Maar al te vaak werd het in de wind geslagen of zelfs genegeerd.
 

DeletedUser79777

Guest
Wat volgens mij ook nog een groot probleem lijkt is het feit dat tw regels en straffen , iets te letterlijk worden toegepast. Er wordt nooit gekeken naar de omvang en context van iemand die de regels overtreedt, als hij überhaupt al doorhad dat hij de regels aan het overtreden is. Neen, sommige mods linken gewoon meteen de overtreding aan een straf. Maakt niet uit hoe het gebeurt is. Als de intenties van de speler die een regel heeft overtreden, niet conform zijn met de overtreden regel, MOET er gewoon veel laxer opgetreden worden. Dat noemen ze een beetje sympathie tonen naar de spelers toe .

Voorbeeldje : Een speler heeft een 30% ban gekregen omdat een nieuwe co logde op zijn account dat op delete stond. Perfect voorbeeld van hoe sommige mods puur domme regels volgen ipv een beetje naar context te kijken. Moest deze nieuwe co nu zijn acc van delete gehaald hebben nadat hij op het nieuwe account had gelogd, kan je nog zeggen oké, het is wel terecht. Maar nu geef je gewoon een 30% ban , ook al weet je , of zou je kunnen weten , dat er TOTAAL GEEN intentie was om vals te spelen. Maar neen, er werd gewoon met een blinddoek op het hoofd een 30% ban uitgedeeld.

Een speler die zijn account zit te boosten door 2 accounts aan te maken krijgt dezelfde straf als een speler die een eens per ongeluk dubellogt bij jullie. In mijn geval: ik krijg waarschijnlijk dezelfde straf als iemand die voor serieus wil verkopen via tribalwars. Nogmaals, niet elke mod zal daar zo over oordelen Maar er zijn er spijtig genoeg wel die dat wel doen , en die verpesten het spel dan ook voor desbetreffende speler of zelfs zijn gehele stam.

Verder wil ik ook nog eens het probleem aankaarten over het feit dat het support systeem gewoon gebruikt/misbruikt worden door de spelers. Een tegenstander een ban aansmeren om zo ongehinderd zijn account omzeep te helpen is spijtig genoeg iets wat een normale gang van zaken lijkt te zijn.
2 werelden waar ik actief op speel is het al voorgevallen in mijn nabije omgeving of op mezelf. Over mezelf mag ik niet over spreken. Maar op w63 bij een ex stamgenoot wel. Waar zijn account te koop is gezet op een externe site door de tegenstander en die dan vervolgens een hoop aanvallen krijgt en dan een ban krijgt door een moderator waardoor hij niet kan deffen. Dit toont nog maar is aan dat er gewoon wordt gehandeld volgens het bij welke overtreding past welke straf. Maar eigenlijk helpt de desbetreffende moderator onwetend de speler. Er wordt gewoon te snel gehandeld. Zoals rob als zegt zijn waarschuwing iets waar niet meer aan gedaan lijkt te worden.

Dan als laatste wil ik ook nog iets zeggen over de manier van modereren op een classic.
Een classic is geen normale wereld. Alles loopt er veel sneller. Een 30% dorpenverlies is veel minder erg dan 3dagen aanvalbare ban.
Misschien een ideetje om jullie ban aan te passen naar de wereldsnelheid. Bv op snelheid 1 : een 4dage ban = 4dagen . En op snelheid 4 : een 4dagen ban = een 1dag ban ?

Om alles nog eens te concluderen. Als speler vind ik het spijtig dat sommige mods geen idee lijken te hebben hoe het spel gespeeld wordt (hier vernoem ik maar al te graag 1 naam : Famdecibel) . Het zou fijn zijn als er meer naar context wordt gekeken in plaats van de overtreding en bijbehorende straf. Hier kan men dan ook meer inzicht in krijgen door bv eerst een waarschuwing te geven of gewoon de overtreder aan te spreken. Ik snap dat dit uiteraard niet bij alle overtredingen kan. Maar in bepaalde gevallen zouden desbetreffende mods zelf ook wel moeten weten of een speler een bepaalde straf wel verdient.
En om mijn veel te lange post mee af te sluiten wil ik zeker zeggen dat niet alle mods zo zijn, ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam. Maar ik denk gewoon dat er een verandering in het moderatiebeleid zal moeten komen zodat het speelplezier er niet onder lijdt. Mijn post slaat ook op ingame mods en niet op forum mods.

bedankt om mijn post te lezen, als er vragen zijn , stel maar gerust!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser79867

Guest
Vind het huidige team en dan voornamelijk Fam gewoon simpelweg niet goed genoeg als mod, als ik mod was had ik dingen heel anders aangepakt.
 

Deleted User - 487871837

Guest
@miauw miauw Dank voor je feedback. Het zou kunnen dat het stuk over Zero op 63 aangepast wordt omdat het neigt naar ban bespreken.

Ik zal er in ieder geval voor zorgen dat het aantal dagen ban relativeren aan wereldsnelheid besproken wordt in de volgende meeting ;)

Vind het huidige team en dan voornamelijk Fam gewoon simpelweg niet goed genoeg als mod, als ik mod was had ik dingen heel anders aangepakt.

Hier schiet niemand iets mee op.
 
Reactiescore
326
Mijn post is wel eens verwijderd door een mot met als toelichting 'GDPR policy'.

Toen was ik wel een beetje verdrietig.

Nadat ik het halve forum was afgestruind kwam ik deze regels tegen.

Graag even doorlinken als je nieuwe regels hebt, een simpele ziel als ik snapt niks van de tekst 'GDPR Policy'.
 

DeletedUser69389

Guest
QUOTE="Big Bang., post: 6293733, member: 72969"]Meest gewaagde uitspraak van 2018?[/QUOTE]
Als je kijkt wat je nu hebt:

Community-Management
@Duckje ( Duckje@innogames.de )

Game-mods
@ropiloot11
@famdecibel
@amancho
@tears of a beauty. ** Moderator in proefperiode**
@The Hymn to Ninkasi ** Moderator in proefperiode**

Forum-mods

@SC Beast.
@Hopeful

De AF mods doen het nog wel enigszins oke, maar is ook wel van een mindere kwaliteit dan mods uit het verleden. Ook omdat veel vroegere AF mods al over P&P ervaring beschikten en die ervaring ook gebruikten bij het modden.

The Hymn to Ninkasi heb ik geen ervaring mee.

Tears of a Beauty is iemand die accounts zelfs bans aannaaide, bans veroorzaakte bij vijanden door via vpn's en valse solliticaties bij de vijand accounts te saboteren etc.
Je kunt je afvragen in hoeverre je dan als moderator geloofwaardig bent als je hier nooit je verantwoordelijkheid hebt genomen en tot op de dag van vandaag er nog geen excuses zijn geuit tegenover gedupeerde partijen. Dit is niet 1x gebeurt, maar meermaals. Diegene moet dan anderen gaan beoordelen of ze fair spelen of niet en dan eventueel beslissen of diegene een ban moet krijgen of niet? Klinkt niet bepaald geloofwaardig,

Amancho heb ik persoonlijk geen negatieve ervaringen mee en vind ik helder communiceren.

Ropiloot11 vind ik momenteel de beste moderator van NL. Het is een moderator die al zeer lang meegaat en duidelijk luistert naar wat de spelers willen en dat zie je onder meer terug in bepaalde veranderingen op de speeds en ook de instellingen die daarbij gehanteerd worden.

Famdecibel vind ikzelf iets te eigenwijs. Ze lijkt vaak te moderen op basis van de automatische piloot en is uit eigen ervaring niet open voor commentaar en feedback van gedupeerde partijen of mensen met andere meningen. Ze bedoelt het wel goed en doet haar best, maar er zijn door haar al teveel accounts gedupeerd omwille van onkunde. Maar toch zit ze vaak ook wel goed en doet ze goed haar best om de minder ervaren spelers op weg te helpen bij vragen. Iets wat je als speler binnen de community hoort te doen naar mijn mening.

Duckje vind ik persoonlijk de ergste en ik verbaas mij er steeds over dat hij nog steeds niet is vervangen door Innogames. Want alleszins schort er behoorlijk wat op het gebied van communicatie. Door hem zijn er talloze spelers gestopt met het spel, omdat ze het openlijk schofferen van deze community manager meer dan beu zijn/waren. Lijkt niet oog te hebben voor de community en het modereren alleen te doen voor het geld en niet ook voor respect en waardering vanuit de community. Kan alleen maar een grote mond opzetten op vragen wanneer het hem niet schikt en snauwt kortaf als er gerichte vragen komen over het spel. Ook blijven bepaalde fouten stelselmatig gemaakt worden zoals instellingen goed zetten bij de classics.
 
Reactiescore
2.489
Mijn post is wel eens verwijderd door een mot met als toelichting 'GDPR policy'.

Toen was ik wel een beetje verdrietig.

Nadat ik het halve forum was afgestruind kwam ik deze regels tegen.

Graag even doorlinken als je nieuwe regels hebt, een simpele ziel als ik snapt niks van de tekst 'GDPR Policy'.

Bedankt voor de feedback. We hebben eerder deze week speciaal een forum notice toegevoegd om de regels hieromtrent te verduidelijken.

Als je kijkt wat je nu hebt:

Community-Management
@Duckje ( Duckje@innogames.de )

Game-mods
@ropiloot11
@famdecibel
@amancho
@tears of a beauty. ** Moderator in proefperiode**
@The Hymn to Ninkasi ** Moderator in proefperiode**

Forum-mods

@SC Beast.
@Hopeful

De AF mods doen het nog wel enigszins oke, maar is ook wel van een mindere kwaliteit dan mods uit het verleden. Ook omdat veel vroegere AF mods al over P&P ervaring beschikten en die ervaring ook gebruikten bij het modden.

The Hymn to Ninkasi heb ik geen ervaring mee.

Tears of a Beauty is iemand die accounts zelfs bans aannaaide, bans veroorzaakte bij vijanden door via vpn's en valse solliticaties bij de vijand accounts te saboteren etc.
Je kunt je afvragen in hoeverre je dan als moderator geloofwaardig bent als je hier nooit je verantwoordelijkheid hebt genomen en tot op de dag van vandaag er nog geen excuses zijn geuit tegenover gedupeerde partijen. Dit is niet 1x gebeurt, maar meermaals. Diegene moet dan anderen gaan beoordelen of ze fair spelen of niet en dan eventueel beslissen of diegene een ban moet krijgen of niet? Klinkt niet bepaald geloofwaardig,

Amancho heb ik persoonlijk geen negatieve ervaringen mee en vind ik helder communiceren.

Ropiloot11 vind ik momenteel de beste moderator van NL. Het is een moderator die al zeer lang meegaat en duidelijk luistert naar wat de spelers willen en dat zie je onder meer terug in bepaalde veranderingen op de speeds en ook de instellingen die daarbij gehanteerd worden.

Famdecibel vind ikzelf iets te eigenwijs. Ze lijkt vaak te moderen op basis van de automatische piloot en is uit eigen ervaring niet open voor commentaar en feedback van gedupeerde partijen of mensen met andere meningen. Ze bedoelt het wel goed en doet haar best, maar er zijn door haar al teveel accounts gedupeerd omwille van onkunde. Maar toch zit ze vaak ook wel goed en doet ze goed haar best om de minder ervaren spelers op weg te helpen bij vragen. Iets wat je als speler binnen de community hoort te doen naar mijn mening.

Duckje vind ik persoonlijk de ergste en ik verbaas mij er steeds over dat hij nog steeds niet is vervangen door Innogames. Want alleszins schort er behoorlijk wat op het gebied van communicatie. Door hem zijn er talloze spelers gestopt met het spel, omdat ze het openlijk schofferen van deze community manager meer dan beu zijn/waren. Lijkt niet oog te hebben voor de community en het modereren alleen te doen voor het geld en niet ook voor respect en waardering vanuit de community. Kan alleen maar een grote mond opzetten op vragen wanneer het hem niet schikt en snauwt kortaf als er gerichte vragen komen over het spel. Ook blijven bepaalde fouten stelselmatig gemaakt worden zoals instellingen goed zetten bij de classics.

Bedankt voor je feedback, Iedereen, ook mijn moderatorteam, kan er altijd wat van leren en ik neem je feedback oprecht ter harte.

Groeten,
 

DeletedUser78605

Guest
Tears of a Beauty is iemand die accounts zelfs bans aannaaide, bans veroorzaakte bij vijanden door via vpn's en valse solliticaties bij de vijand accounts te saboteren etc.
Je kunt je afvragen in hoeverre je dan als moderator geloofwaardig bent als je hier nooit je verantwoordelijkheid hebt genomen en tot op de dag van vandaag er nog geen excuses zijn geuit tegenover gedupeerde partijen. Dit is niet 1x gebeurt, maar meermaals. Diegene moet dan anderen gaan beoordelen of ze fair spelen of niet en dan eventueel beslissen of diegene een ban moet krijgen of niet? Klinkt niet bepaald geloofwaardig,

Ik wil hier best op inhaken, want jij hebt iets tegen mij persoonlijk en dat kan ik best begrijpen. Ik heb op w43 dingen gedaan die niet door de beugel konden. Ik heb bij een aantal spelers ook mijn excuus gemaakt (oa bij Laurens toen ik hem tegen kwam op w58 geloof ik)

Maar w43 was voor mij de laatste wereld die ik zou spelen en dit is 2 tot bijna 3 jaar geleden gebeurd (?) Ik ben onlangs weer terug gekomen voor een oude bekende om bij te springen op casual 5 en heb toen TW weer opgepakt. Ik heb ook aangegeven bij de rest wat mijn geschiedenis is en ik heb hier zelf van geleerd.

Verder blijf ik snappen dat je mij niet zou mogen, maar dat heeft enkel niets met mijn mod kunsten te maken. Ik ben momentele een van de weinige mods die zelf ook af en toe nog eens een wereldje mee pakt en daarom denk ik dat ik iets extra's kan toevoegen aan het team :)
 

Deleted User - 487871837

Guest
De AF mods doen het nog wel enigszins oke, maar is ook wel van een mindere kwaliteit dan mods uit het verleden. Ook omdat veel vroegere AF mods al over P&P ervaring beschikten en die ervaring ook gebruikten bij het modden.

Hoera.

Als er specifieke dingen zijn waarvan je denkt: “goh, dat kan beter”, dan kun je me altijd prive bereiken. Een van de redenen dat ik ben gaan modden is het feit dat ik zelf ook niet goed tegen zwart wit handelingen zonder context kan en daarom zelf altijd naar situaties wil kijken en niet uitga van vaste straffen voor overtredingen. Als ik ergens kan verbeteren hoor ik het graag.
 

Deleted User - 24028

Guest
Heb mijn twijfels of een topic zoals dit iets positief gaat bijdragen maar wou toch even kort reageren in het algemeen. Gedurende de laatste tijd (half jaar ofzo) heb ik ingame mods behoorlijk zien falen op veel gebieden, alleszins meer dan dat dit vroeger gebeurde heb ik het gevoel. Als het over bestraffing / bans gaat heb ik per toeval in een korte tijd een heel aantal keren mijn wenkbrauwen gefronst. Zware straffen voor kleine feiten die geen invloed hebben tegenover zware feiten die veel spelinvloed hebben waar niks tegen gedaan wordt. Al moet ik eerlijk zijn en kunnen we de schuld hiervan niet 100% op de moderators leggen, er zijn namelijk zaken (scripts bv) die zij niet kunnen controleren maar die door CM en zeer vaak zelfs innogames gecontroleerd moeten worden. In die laatste zijn de mods slechts de spraakbuis en is het innogames die faalt...

EDIT: Hier stond een quote van een post van iemand waar in beweerd werd dat Famdecibel bewust iemand (probeerde) bannen omdat ze bevriend is met iemand van de tegenpartij. Deze post is weg gehaald door mod en zo dus ook de quote.

Famdecibel is ook verre van mijn favoriete persoon / mod, dat weet ze vast ook wel. Ben het volledig met eens dat ze te vaak blind de regels volgt en niet anticipeert op de situatie. Echter geloof ik niks van je laatste zinnen... Zeggen dat iemand die blind de regels volgt en hard hanteert voor haarzelf en voor anderen tegelijk diezelfde regels breekt om aan vriendjespolitiek te doen geloof ik echt niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
31
Vind het huidige team en dan voornamelijk Fam gewoon simpelweg niet goed genoeg als mod, als ik mod was had ik dingen heel anders aangepakt.
Iemand is nog verzuurd omdat hij niet door de proefperiode is gekomen.

Enfin, ik kan uit ervaring zeggen dat modereren niet zwart/wit is en dat het altijd een belangenafweging was, mijns inziens, van wat er gebeurde en wat de overtreding was en in welke context.

Bij het modereren van de game is dit wat anders, door de systemen en het overtreden van de regels. Wat soms onbedoeld kan zijn, kan ook door anderen moedwillig misbruikt worden. In die zin is het beter om één lijn te hanteren, aangezien je anders weer het geneuzel van willekeur krijgt.

Enfin, CoMa en de mods doen het prima. Ken Hopeful en SC Beast niet, maar wat ik zo voorbij zie komen doen ze het prima op het forum.
 
Reactiescore
660
Heb mijn twijfels of een topic zoals dit iets positief gaat bijdragen maar wou toch even kort reageren in het algemeen. Gedurende de laatste tijd (half jaar ofzo) heb ik ingame mods behoorlijk zien falen op veel gebieden, alleszins meer dan dat dit vroeger gebeurde heb ik het gevoel. Als het over bestraffing / bans gaat heb ik per toeval in een korte tijd een heel aantal keren mijn wenkbrauwen gefronst. Zware straffen voor kleine feiten die geen invloed hebben tegenover zware feiten die veel spelinvloed hebben waar niks tegen gedaan wordt. Al moet ik eerlijk zijn en kunnen we de schuld hiervan niet 100% op de moderators leggen, er zijn namelijk zaken (scripts bv) die zij niet kunnen controleren maar die door CM en zeer vaak zelfs innogames gecontroleerd moeten worden. In die laatste zijn de mods slechts de spraakbuis en is het innogames die faalt...

EDIT: Hier stond een quote van een post van iemand waar in beweerd werd dat Famdecibel bewust iemand (probeerde) bannen omdat ze bevriend is met iemand van de tegenpartij. Deze post is weg gehaald door mod en zo dus ook de quote.

Famdecibel is ook verre van mijn favoriete persoon / mod, dat weet ze vast ook wel. Ben het volledig met eens dat ze te vaak blind de regels volgt en niet anticipeert op de situatie. Echter geloof ik niks van je laatste zinnen... Zeggen dat iemand die blind de regels volgt en hard hanteert voor haarzelf en voor anderen tegelijk diezelfde regels breekt om aan vriendjespolitiek te doen geloof ik echt niet.

Klopt @warre , maar als moderator zou jij dat perfect kunnen verantwoorden, ik ook. Ik zou me in een dergelijke situatie niet vanaf maken met een copie paste, iets waar ik me de voorbije tien jaren aan heb gestoord. Als je als moderator iets niet kan controleren omdat dat boven je petje gaat dan zeg ik dat ook en leg ik dat ook uit. Die speler zal daar niet blij mee zijn want die wil gewoon gerechtigheid maar hij begrijpt dan de situatie wel. Een antwoord zoals: ‘onze tools hebben niks gededecteerd en dus is er niks aan de hand’ werkt dan eerder als een rode lap op een stier. Communicatie is hier wederom een belangrijk woord.

@famdecibel zou natuurlijk nooit zomaar een vriend helpen. Integendeel, @famdecibel zou haar beste vriendin zelfs een ban geven, en terecht, fout is fout. @Duckje daarentegen heeft in het prille begin wel wat steekjes laten vallen op dat vlak, opus vriendjes hadden wel wat voor. Onterecht natuurlijk.

Iemand is nog verzuurd omdat hij niet door de proefperiode is gekomen.

Enfin, ik kan uit ervaring zeggen dat modereren niet zwart/wit is en dat het altijd een belangenafweging was, mijns inziens, van wat er gebeurde en wat de overtreding was en in welke context.

Bij het modereren van de game is dit wat anders, door de systemen en het overtreden van de regels. Wat soms onbedoeld kan zijn, kan ook door anderen moedwillig misbruikt worden. In die zin is het beter om één lijn te hanteren, aangezien je anders weer het geneuzel van willekeur krijgt.

Enfin, CoMa en de mods doen het prima. Ken Hopeful en SC Beast niet, maar wat ik zo voorbij zie komen doen ze het prima op het forum.

Excuseer maar dit is een beetje politiek correcte zever. Natuurlijk doen moderators het merendeel van hun werk correct en alvast met goede bedoelingen. De likes die je kreeg voor dat stukje post gun ik je van harte. Tevens heb ik wel wat tw ervaring, en der zijn wel wat kemels de revue gepasseerd. Ook dat is allemaal nog wel te begrijpen. Maar toen werden die ook nogal hard weggelachen. Wat niet te begrijpen is. Ik heb daar met @famdecibel zeer harde discussie over gehad. Daar is nu klaarblijkelijk en rijkelijk laat een verandering in gekomen, dat bewijst dit stukje forum.
Een jaar geleden was dit al weg na de eerste post, dat weet jij goed genoeg. Dat @Duckje nu geregeld zegt dat hij rekening houdt met de kritiek vind ik mooi om te lezen. Ik durf zelfs aan te nemen dat hij het echt meent. Het is spijtig genoeg wel een paar jaartjes te laat, maar goed, beter laat dan nooit.

Ps: een goede mod brengt die dubbelpost wel samen, ooit ging dat automatisch, maar goede zaken blijven niet altijd behouden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
326
Goed, ik zal mijn eigen ervaringen dan ook maar ff delen dan hé

Duckje: Topgozer, echt nog nooit problemen meegehad. En nee, deze post is niet sarcastisch. Dat die soms wat bot is kan ik wel begrijpen als je ziet hoeveel sh*t die per dag over zich heen krijgt.

Ropiloot: Een van de meest ervaren mods, maar nog nooit ervaring mee gehad.

Famdecibel: Vond het altijd een beetje een apart type, maar nooit problemen meegehad. De energie die ze steekt in het TW-team (Toen ik erin zat in ieder geval) zal geen enkele mod bijhouden.

Tears of a Beauty: Zou die ook mobs stabben?

De rest ken ik echt totaal niet.

Algemene feedback:
- Die GDPR regels slaan echt door. Snap dat jullie als team die tekst niet verzonnen hebben, maar dat deze regels zover reiken lijkt me stug

- Stop met dingen als 'pim pam pet' en de facebook giveaway's van x aantal pp-punten (Kijk je cijfers, steek je tijd ergens anders in. TW is geen spel wat scoren gaat op FB. Vandaag niet, morgen niet)

- Lekker doorgaan met sociaal moderen en probeer die user-content weer omhoog te krijgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan