Discussietopic Mods

  • Topicstarter Deleted User - 487694086
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser79332

Guest
Om bij @kingsdorp aan te sluiten heb ik de volgende vraag.

Stel ik heb een gesprek met een speler. Dat gesprek staat vervolgens bijvoorbeeld een maand in de hold, er komt een nieuwe speler op en die vind dat ongepast en rapporteert dat. Kan support dit zien of it er een tijdslimiet aan of iets in die trend?

Gewoon een vraag ter verduidelijking dit.
 
Reactiescore
2.490
Om bij @kingsdorp aan te sluiten heb ik de volgende vraag.

Stel ik heb een gesprek met een speler. Dat gesprek staat vervolgens bijvoorbeeld een maand in de hold, er komt een nieuwe speler op en die vind dat ongepast en rapporteert dat. Kan support dit zien of it er een tijdslimiet aan of iets in die trend?

Gewoon een vraag ter verduidelijking dit.

We zien een datum maar dat verandert niets aan de feiten.... we doen het al 12 jaar op deze manier hoor ;)
 

DeletedUser79332

Guest
Dat klopt feit is feit. Dat ben ik met je eens. Echter was het in dit voorbeeld niet gericht op de nieuwe bespeler maar op een oude speler die een maand terug gestopt zou zijn.
De nieuwe speler rapporteert dat terwijl dit niet naar hem gericht was.

Zou dit dan alsnog uitdraaien op een ban?
 
Reactiescore
1.278
We zien een datum maar dat verandert niets aan de feiten.... we doen het al 12 jaar op deze manier hoor ;)

Kan je op de overige vragen ook nog reageren? Zo spannend zijn ze niet lijkt mij.
 
Reactiescore
2.490
Er wordt een melding inderdaad gemaakt expliciet over 1 afzonderlijke mededeling. Vandaar dat ik mezelf afvraag wat er met de rest gebeurt gezien het TW-team de gehele conversatie ontvangt. Wij kunnen prima een jaar lang een gezonde conversatie hebben waarna de sfeer omslaat na een bepaalde gebeurtenissen en dusdanig dat het voor jou niet meer acceptabel is. Dit betekent natuurlijk niet dat jij bij pm's van bijvoorbeeld een maand eerder dit ook vond, want die kan je dan ook afzonderlijk rapporteren. En sterker nog dat had je destijds kunnen doen.

Dus mijn vraag is eigenlijk best simpel: Wat doet het TW-team met de rest van de conversatie, die dus wel ontvangen wordt, maar niet expliciet gerapporteerd is.

We kijken naar de reden van melding (want die is altijd gemotiveerd) en lezen het bericht na. Het expliciet gerapporteerde bericht staat prioritair daarnaast de verdere conversatie. Op basis van deze combinatie (Het bericht + de context + meldingsmotivatie) maken we een beoordeling op basis van onze interne richtlijnen (die een tijdje terug in gesprek met de community tevens aangepast zijn).

Zoals reeds gemeld krijgen we de context rondom het gerapporteerde bericht, ik denk niet dat we de volledige ellenlange discussie krijgen (Stel 100+ berichten). Echter test ik dit graag uit om een concreet voorbeeld te geven. Contacteer me daarvoor gerust even op Discord. Meld een gesprek met heel wat pagina's en berichten in en dan kan ik nadien zeggen wat de lengte is van het bericht om/bij dat we binnenkrijgen.

Groeten
 

DeletedUser77953

Guest
Ik zou het graag willen hebben over een ban die vandaag is gebeurd op W71 betreffende het account against all odds (AAO) Zal verder niet inhoudelijk ingaan op de ban, maar wil wel ingaan op de manier van handelen.

AAO is vandaag dus geband voor een paar uurtjes (complimenten aan @Duckje voor het snelle handelen). Ik vraag me echter af waarom een account een aanvalbare ban krijgt om iets aanstootgevends en niet eerst een waarschuwing krijgt en de vraag het te veranderen. Ik heb begrepen dat dit al vaker is voorgekomen en zou graag uitleg van de betreffende mod @famdecibel willen.
 
Reactiescore
2.506
Discussiëren en vragen mag, maar we gaan cases (specifieke zaken) niet behandelen. Bans worden niet gesproken op het AF ;)

Je kunt wel de discussie openen over de procedure en algemene regels daaraan vast, maar mods hoeven in dit topic geen verantwoordelijkheid af te leggen.
 
Reactiescore
2.490
Om inhoudelijk op je feedback in te gaan:

Bans voor ongepaste (dorps)namen of mededelingen zijn altijd aanvalbaar om zo te voorkomen dat je een ongepaste naam kiest om je account (tijdelijk) te beschermen van aanvallen. Dit is reeds zo sinds 2008 en is zeker en vast niet nieuw.

Over ongepastheid zijn ook richtlijnen die samen met de community vorig jaar herzien zijn (herinner je nog de enquête ongepastheid) dat is en blijft de rode draad die we hanteren.

Natuurlijk kunnen fouten gebeuren door moderators, deze werd heel vlot hersteld en onze excuses zijn reeds aangeboden, het is niet nodig of gewenst dat individuele moderators daarvoor aan de brandstapel genageld worden.
 

DeletedUser77953

Guest
Het was niet mijn bedoeling om famdecibel af te branden. Ik wilde eigenlijk een discussie starten over de manier waarop bans worden uitgedeeld.

Ik ben het met jullie eens dat het ongepast is volgens de regels, echter vind ik wel dat er meer/beter onderzoek gedaan mag worden voordat er straft wordt uitgedeeld met zo'n grote impact.
 

DeletedUser78491

Guest
Zou een waarschuwing en verzoek tot veranderen van naam ook niet een mooi iets zijn om te implementeren?
 
Reactiescore
634
@Duckje blijft het gewoon moeilijk maken voor zichzelf.

Nu speelt er een Game Mod en een Forum Mod in W72.
Zoals Duckje ook aan had gegeven hebben Mods een voorbeeld functies.

Wat moeten de overige spelers dan ervan denken als de stammen waar de Mods bij spelen onder aandacht komen door stabs enzo....
Op wat moeten wij nog vertrouwen ?
 
Reactiescore
1.468
@Duckje blijft het gewoon moeilijk maken voor zichzelf.

Nu speelt er een Game Mod en een Forum Mod in W72.
Zoals Duckje ook aan had gegeven hebben Mods een voorbeeld functies.

Wat moeten de overige spelers dan ervan denken als de stammen waar de Mods bij spelen onder aandacht komen door stabs enzo....
Op wat moeten wij nog vertrouwen ?
Ik zelf ben tegen stabben, maar er is geen TW-regel die het verbied. Lijkt mij persoonlijk dus een non-discussie.
 
Reactiescore
634
Gaat ook niet erom dat een Mod zijn functie misbruikt, maar puur over de voorbeeld functie die de Mods hebben in een speelwereld.
Hierbij is stabben iets wat velen van de community niet goedkeurt en daarop had Duckje duidelijk aangegeven dat Mods zich voorbeeldig moesten gedragen in de speelwereld waar zij als speler aanwezig waren.
 
Reactiescore
1.468
Gaat ook niet erom dat een Mod zijn functie misbruikt, maar puur over de voorbeeld functie die de Mods hebben in een speelwereld.
Nah, word een lastig verhaal om dan mods te vinden.
Naast dat ik Aldo nog nooit heb zien stabben en ik daar geen reet van geloof, is elke TW speler zowat wel eens besproken. Niemand is van 100% onbesproken gedrag. Het is inmiddels denk ik bewezen dat echt valse mensen beter niet kunnen worden aangenomen als mod, maar als mensen slechts lichtelijk zijn besproken op het AF en waar beide partijen er ook nog eens redelijk uitkwamen volgens mij is hier geen sprake van schending van een voorbeeldfunctie.
 
Reactiescore
634
Nah, word een lastig verhaal om dan mods te vinden.
Naast dat ik Aldo nog nooit heb zien stabben en ik daar geen reet van geloof, is elke TW speler zowat wel eens besproken. Niemand is van 100% onbesproken gedrag. Het is inmiddels denk ik bewezen dat echt valse mensen beter niet kunnen worden aangenomen als mod, maar als mensen slechts lichtelijk zijn besproken op het AF en waar beide partijen er ook nog eens redelijk uitkwamen volgens mij is hier geen sprake van schending van een voorbeeldfunctie.

Wat moeten de overige spelers dan ervan denken als de stammen waar de Mods bij spelen onder aandacht komen door stabs enzo....

Lees maar even op een rustig moment terug, dan zal je begrijpen wat ik bedoel.
Als het dan moeilijk blijft, dan maar geen Mods aannemen.
Anders ga je weer Alex en die andere gast zijn voorbeeld krijgen
 
Reactiescore
2.506
Zucht... Ik ga je niet weer de situatie uitleggen. Voor de gene die interesse hebben (klik). Ik heb tevens IG excuses gekregen van de topicmaker dat hij het beter niet op deze manier had moeten doen. Als de persoon die mij beschuldigd van betrokkenheid tot een ander inzicht is gekomen. snap ik oprecht niet waarom jij mij nog ergens van durft te beschuldigen ;)

Overigens mods hebben een voorbeeldfunctie, akkoord. Daarvoor zal ik mij ook nooit misdragen IG, of op het forum. Maar geen één mod kan verantwoordelijk worden gehouden voor acties van stamgenoten. Vooral als het account waar deze mod op speelt niks van de situatie afwist, of/en niet betrokken was.

Daarbij stopt ook meteen mijn inbreng over dit onderwerp....
 
Reactiescore
634
Daarom dat ik duidelijk in mijn eerste post aangeef van.
Wat moeten de overige spelers dan ervan denken als de stammen waar de Mods bij spelen onder aandacht komen door stabs enzo....
Op wat moeten wij nog vertrouwen ?

Dat Mod nu geen tijd heeft en niet alles meekrijgt wat binnen zijn stam gebeurd veranderd er niks aan dat er nog steeds een voorbeeld functie verwacht wordt.
Zijn trouwens de woorden van de CM en niet de mijne.

Betreft trouwens m.b,t, tot Aldo iets anders dan de eerdere stab die gemeld was geworden, gaat dus niet over die stab !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan