Discussietopic: Boosten, waar ligt de grens?

Kan dit boosten, of moet het illegaal worden?

  • Dit kan echt niet!

    Stemmen: 52 63,4%
  • Dit is een fout van TW dus mag gewoon

    Stemmen: 26 31,7%
  • Mij maakt het niet uit

    Stemmen: 4 4,9%

  • Totaal aantal stemmers
    82
  • Enquête gesloten .
Reactiescore
1.367
Verbied je fusies dan doe je meer kwaad dan goed. Voor sommige spelers/werelden is het eenmaal lastig co's zoeken, en nergens vind je meer gemotiveerde spelers dan al bestaande accounts op de spelwereld. Dan moet een fusie gewoon kunnen

Dat is wel waar, maar fusie tussen 2 accounts komt weer aardig in de buurt van boosten, vooral in de early/midgame
Wellicht een limiet er op zetten van 6 maand, en na 6 maand mag 1 account door 2 stamgenoten/vrienden worden geinternd.
Voor deze 6 maand mag 1 account maar 20% van zijn eigen punten internen, en dan rekening houden met dorpenruilen met de andere stamleden. (of wellicht een groeiende lijn van 10 -> 50% na 6 maand)
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Zeer domme beslissing (imo) dat het tw team zelf gaat beslissen wat kan en niet kan zonder rechte lijnen te trekken. Je doet een poging om regels op te stellen maar als je geen rechte lijn kan trekken laat je beter gewoon alles toe. Nu kun je nooit alle spelers fair behandelen wat uiteindelijk het streefdoel zou moeten zijn.

Het aantal stamleden, het aantal BG's, het gebruik van een MB of DU in wat voor manier dan ook, zijn allemaal voordelen die je haalt ten opzichte van een speler die deze niet heeft/gebruikt. De game draait over bondgenoten zoeken en samenvechten. Dit boosten komt deels van de spelers die met bepaald "moraal" spelen en weigeren met 40 man te teamen. Ja dat is mij best maar dat is je eigen keuze.

Boosten bestaat niet, change my mind.
 
Reactiescore
1.089
Ik heb al eens eerder aangegeven dat dit meer een mentaliteits issue is dan een issue dat het tw team kan oplossen.
Boosten is met de (op de voorhand) intentie spelen om jezelf te laten internen/farmen/troepen puur en alleen te willen gebruiken voor clearen en deffen voor anderen en dat dus vervolgens ook nog eens uitvoeren. Het probleem is dat het onmogelijk is voor het tw team om deze intenties te kunnen onderscheiden van het impulsieve, of althans goed te kunnen onderscheiden.

Ik vind een fusie of een intern best oké als het impulsief is. En dat valt ook best makkelijk eruit te halen, het een sluit het ander niet uit, maar oda/odd/ods/od en de manier dorpenwinsten en gs inkomsten (farmen) kunnen best een goeie indicatie geven van wel of niet boost gedrag.
Zeker bij een wereldstart zouden interns gewoon al snel bestempeld kunnen worden als boosten omdat ik dat maar zeer beperkt impulsief kan vinden.

Bijv het verschil
Je kan inactieve spelers in de start scouten , en die edelen. Wat je relatief weinig troepen kost, en kan lijken op boostgedrag. Komt bijna op internen neer, alleen ja, zij hebben geen intentie gehad om jou die gratis dorpen te geven.

Daarnaast vind ik spelen met veel stamleden of een mb of een du niet boosten. Stamlimiet is gewoon een setting, en een mb of een du heeft best een bijdrage. Maar het spelen met 40 accounts op werelden die niet groter zijn dan 1 2 of 3 continenten, terwijl er een stamlimiet van pakhembeet 10 geldt, tja.. Wat denk je zelf?

kzelf vind dat support met geldige bewijzen moet komen.
Wij hebben deze niet gehad.
Jij gaat deze wss ook niet krijgen.
Ieder apart behandelen is niet correct.
Iedereen met dezelfde overtreden regel verdiend dezelfde straf.

Zoals in jullie geval waarbij letterlijk een hele stam van 7-10 leden de naam heeft van jullie account, die dan allemaal wellus-nietus mb's/du's zijn. Ja dat vind ik ook boosten. Dat is toch niet normaal? En dat bedoel ik ook gelijk met mentaliteitsissue. Gelijk allemaal brullen op het forum, terwijl ik het een logische beslissing vindt.
Of de classic waar er een stamlimiet was van 5, en er meerdere premades startte met 7-9 accounts. Dat is naar mijn idee ook gewoon boosten.

Het is prima om eem mb of een du of een paar BG's te hebben, maar het moet wel binnen proporties blijven. En als dat niet kan vind ik dat het tw team het voorrecht heeft daar inderdaad een willekeurige grens te trekken. En dat is voor elke situatie/wereld specifiek, en is het dus ook lastig om zomaar een harde grens te noemen.

Gewoon moraal weglaten zou al een wereld van verschil zijn.

Toch vind ik dit wel een optie, als je gewoon die 20:1 of 30:1 ratio in stand zou houden, dat zou beginnende spelers genoeg moeten beschermen.
Heb je ook geen gezeik meer met mb's die wel of niet boosts zijn.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1435

Guest
gewoon geen regels maken en kijk maar ff wat je doet. waarom willen jullie altijd alles reguleren?
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Er was echt geen probleem, maar net zoals de hele wereld moet ook de tw community getriggered worden als een ander het makkelijker heeft dan hun.

Naar OD kijken zegt trouwens meer over hoe intelligent een speler was dan of het een intern is. Aangezien we streven om zeker in de startfase zo weinig mogelijk troepen te verliezen. Farmen is overrated als je geen brains hebt om deftig te spelen. Statistieken zijn te keren en draaien hoe je wilt. Maar wat willen we graag de tegenstander van boosten verwijten als die boven ons staat. Grow some en edel de speler gwn, ipv te gaan supporten, bende mietjes.
 
Reactiescore
132
gewoon geen regels maken en kijk maar ff wat je doet. waarom willen jullie altijd alles reguleren?

Kan deels volgen, alleen gaat elke wereld wel tamelijk voorspelbaar worden als je met 5 op dezelfde plaats start met als doel 1 account te worden , en je vrolijk op andere werelden PP farmt om op die ene wereld te gebruiken. Het spel lijkt me zo ook voor onder andere nieuwkomers weinig aanlokkelijk...
 

DeletedUser1435

Guest
als je elke wereld met steeds dezelfde spelers start ben je gewoon een droeftoeter die geen enkele skill in dit spel heeft. dan kan je beter iets anders gaan spelen. Beste oplossing zal dan altijd zijn om gewoon 1 speler per account te laten spelen.

en dus niet allemaal grijs gebied oplossingen die voor interpretatie vatbaar zijn.
 
Reactiescore
1.089
Er was echt geen probleem, maar net zoals de hele wereld moet ook de tw community getriggered worden als een ander het makkelijker heeft dan hun.

Het werd juist weer aangewakkerd omdat iemand graag op zijn hoede wilde zijn voor een eventuele ban voor zijn eigen account. Heeft dus niets met anderen te maken. Een beetje misplaatste reactie dus.

Naar OD kijken zegt trouwens meer over hoe intelligent een speler was dan of het een intern is. Aangezien we streven om zeker in de startfase zo weinig mogelijk troepen te verliezen. Farmen is overrated als je geen brains hebt om deftig te spelen. Statistieken zijn te keren en draaien hoe je wilt. Maar wat willen we graag de tegenstander van boosten verwijten als die boven ons staat. Grow some en edel de speler gwn, ipv te gaan supporten, bende mietjes.

Ik zeg ook nergens dat het uitsluitsel geeft, maar de combinatie van de meeste van die dingen kan best een goeie indicatie geven.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Het werd juist weer aangewakkerd omdat iemand graag op zijn hoede wilde zijn voor een eventuele ban voor zijn eigen account. Heeft dus niets met anderen te maken. Een beetje misplaatste reactie dus.

Geen dingen lezen die er niet zijn aub. Ik nam geen quote van jou of de post waarnaar je refereert. Ik reageerde eerst op de laatste post in het topic die de nood om alles te reguleren in vraag stelde. Waar ik aan toevoegde dat (imo) er nooit een probleem was en de oorzaak ligt bij niet tegen hun verlies kunnende spelers.

Nu kan je het oneens zijn met die reactie maar dat maakt hem nog niet misplaatst.

Ik zeg ook nergens dat het uitsluitsel geeft, maar de combinatie van de meeste van die dingen kan best een goeie indicatie geven.

Na de enter schreef ik een aanvulling op iets wat jij zei, geen quote of citaat genomen om te vermijden dat je zou denken dat ik in discussie wil treden. Helaas kwam dit nog steeds niet over. Je beweerde in jouw post nergens dat die lijsten zwart op wit bewijs zijn, en dat had ik ook direct door. Voor mij is begrijpend lezen niet zo moeilijk. Weliswaar vond ik het nodig de gemiddelde lezer, die niet goed is in begrijpend lezen, een extra verduidelijking te geven waarom dit geen zwart op wit bewijs is. Vandaar mijn stukje over OD. Het citaat dat ik hierboven nam voegt dus niets meer toe aangezien we beiden akkoord zijn met zowel jouw 1e post als mijn vorige post.

Conclusie, het citaat hierboven was overbodig aka misplaatst.



Volgende keer beter lezen voor je op mijn tenen gaat trappen, ik hoor namelijk bij die snel getriggerde spelersgroep ...
 
Reactiescore
1.089
Geen dingen lezen die er niet zijn aub. Ik nam geen quote van jou of de post waarnaar je refereert. Ik reageerde eerst op de laatste post in het topic die de nood om alles te reguleren in vraag stelde. Waar ik aan toevoegde dat (imo) er nooit een probleem was en de oorzaak ligt bij niet tegen hun verlies kunnende spelers.

Nu kan je het oneens zijn met die reactie maar dat maakt hem nog niet misplaatst.

Krijg dan nog steeds niet echt een goed beeld van wat je probeert er mee te verwoorden. Je quote niemand, dus naar mijn idee omschrijf je een situatie en dat betreffende volgende de post zelf de hele tw community. Terwijl zoals ik al zei op de vorige pagina iemand was, die dus deze discussie weer aanwakkerde, die dat deed aangaande een eventuele straf van zijn eigen account. En dat is het tegenovergestelde van wat jij zegt.

Na de enter schreef ik een aanvulling op iets wat jij zei, geen quote of citaat genomen om te vermijden dat je zou denken dat ik in discussie treedt. Helaas kwam dit nog steeds niet over. Je beweerde in jouw post nergens dat die lijsten zwart op wit bewijs zijn, en dat had ik ook direct door. Voor mij is begrijpend lezen niet zo moeilijk. Weliswaar vond ik het nodig de gemiddelde lezer, die niet goed is in begrijpend lezen, een extra verduidelijking te geven waarom dit geen zwart op wit bewijs is. Vandaar mijn stukje over OD. Het citaat dat ik hierboven nam voegt dus niets meer toe aangezien we beiden akkoord zijn met zowel jouw 1e post als mijn vorige post.

Conclusie, het citaat hierboven was overbodig aka misplaatst.
Volgende keer beter lezen voor je op mijn tenen gaat trappen, ik hoor namelijk bij die snel getriggerde spelersgroep ...

Het leek te insinueren alsof ik beweerde dat het uitsluitsel gaf, of dat slechts 1 van die statistieken een goed beeld gaf. Maar fair enough ik heb het blijkbaar niet goed begrepen. Maar tenen trappen? Dat lijkt me iewat overdreven. Sowieso vind ik je hele reactie wat overtrokken ik zeg 2 zinnen, als ik je niet goed begrepen heb, prima maar daar heb je toch niet zo'n spicey reactie van tegen de 15 zinnen nodig om dat duidelijk te maken?

EDIT:
Het komt ook zo apart over als je blijkbaar op post-delen reageert, maar ze niet quote of iets. Ontstaan snel misverstanden van.
 
Laatst bewerkt:

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Nou gezien dit een discussie topic is, wordt er in theorie door het TW team gevolgd om een gedacht te krijgen van wat de community denkt. En ja de discussie is aangewakkerd met de vraag wat wel en niet pushen/boosten is in betrekking met zijn eigen account. Maar als iedereen daarop situaties en voorbeelden geeft van wat wel en niet pushen is, dan gaat het TW team er van uit dat er zoiets is als boosten en er lijnen getrokken kunnen worden. Ik gebruikte mijn post om de mods erop te wijzen dat niet iedereen behoefte heeft aan die richtlijnen en regels. Een in mijn ogen relevante post dus.

Als ik er te weinig zinnen voor gebruik worden er weer dingen misverstaan en zijn we morgen nog aant discussiëren.
 
Reactiescore
973
Tis imo inderdaad een wat Sseg aanhaald meer een mentaliteitsprobleem. Als je begin van een wereld met heel de wereld samen gaat zitten spelen door middel van bg's en ander soort constructies, is het ook niet tegen de regels. Wereld is desondanks wel direct over. Vrij extreem voorbeeld, maar het weergeeft wel het huidige probleem dat er op tw.nl heerst.

Hedendaags heb je bepaalde spelers die er vrij veel moeite voor doen om een abnormaal makkelijk voordeel te krijgen door een overmacht te creëren via uitnodigen en mb's/Du's aan te nemen. Sinds TW.nl een vrij elitaire en kwalitatieve achtergrond heeft, komt hier vrij logisch ophef over.

Nu heb ik w72 enigszins gevolgt met de bans. Nu moet ik eerlijk toegeven dat als ik heel objectief bekijk, is er niet per direct een specifieke regel heel duidelijk overtreden voor de bans die zijn gegeven. Maar als old gen speler kan ik nu niet echt zeggen dat ik ook maar 1 graantje medelijden met die spelers heb, sinds ze op zo'n idioot makkelijke manier proberen te winnen en eigenlijk alle uitdaging uit de weg gaan door zo'n speelwijze te kiezen om hun gebied te controleren. Heb dan ook wel weer respect voor de mods die dat enigszins proberen tegen te gaan, sinds het wel degelijk een probleem is. Al is zoiets Lastig vast te leggen in regels, net zoals stabben lastig vast te leggen is in de regels..

Aldus waarom die enquête niet zo heel nuttig was. DU's en MB's hebben is niet specifiek het probleem, het probleem is dat de huidige generatie TW'ers er teveel gebruik van maken. Hierdoor ontstaan situaties die te oneerlijk zijn naar spelers die enigszins normaal het spel spelen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.089
En ja de discussie is aangewakkerd met de vraag wat wel en niet pushen/boosten is in betrekking met zijn eigen account. Maar als iedereen daarop situaties en voorbeelden geeft van wat wel en niet pushen is, dan gaat het TW team er van uit dat er zoiets is als boosten en er lijnen getrokken kunnen worden.

Ja maar dat wil deze aanwakkeraar toch juist? En lijkt me degenen die al een ban hebben gehad of denken er een te krijgen voor boosten zouden daar ook duidelijkheid in willen hebben. En dat is aangaande hun eigen accounts.

En tja no offense maar dan zijn dit soort dingen:
maar net zoals de hele wereld moet ook de tw community getriggered worden als een ander het makkelijker heeft dan hun.
Grow some en edel de speler gwn, ipv te gaan supporten, bende mietjes.
Waar ik aan toevoegde dat (imo) er nooit een probleem was en de oorzaak ligt bij niet tegen hun verlies kunnende spelers.

Nou niet bepaald constructief omdat het gaat over spelers hun eigen accounts, en niet in het opzicht waarin anderen juist een voordeel hebben over deze spelers, die bans denken te krijgen voor boosten.

Laat ik het zo zeggen, deze spelers plaatsen zich in de slachtofferrol, en jij zegt dat slachtoffers niet gereport moeten worden. Het praat langs elkaar heen zeg maar.
 

Deleted User - 24028

Guest
Wat boosten is en wat niet vind ik zelf een heel moeilijke... volgens mij is het ook deels wereld gebonden omdat je ergens toch een beetje mee gaat met je tegenstander. Het zijn keuzes die je als account of als stam maakt.

Er wordt bijvoorbeeld vaak aangehaald dat je niet zou mogen starten met 5 accounts die later tot 1 account worden samengevoegd omdat dit boosten is. Ergens snap ik dat principe maar het hangt er toch maar van af hoe de wereld verder loopt. Stel je start zoals hier beschreven maar hanteert vervolgens een hele wereld een "geen bg's, nap's, intterns van buitenaf" politiek heb je dan door dat boosten early game voordeel gehaald tegenover stammen die later beginnen fuseren / recruiten / internen? In mijn ogen niet. Je moet wel beseffen dat je met zo een start andere stammen een reden geeft om dat soort zaken te doen en je moet later niet gaan klagen als die stammen op die manier kwantiteit proberen goed maken.

Persoonlijk ben ik niet tegen starten met een paar accounts, maar dat heeft vooral te maken met dat ik de echte start van een wereld niet leuk vind en hoe sneller je in die periode kan groeien hoe sneller je daar door bent en aan het leuke stuk kan beginnen natuurlijk :)
 
Reactiescore
94
Ik denk dat de definitie van 'boosten' die Duckje in de Discord noemde een goede lijn kan zijn om te hanteren. De definitie luidt (niet verbatim) dat iets boosten is als een account specifiek bestaat met het doel om een andere speler's account vooruit te helpen.

Hier kan je natuurlijk weer bijdehand op ingaan van "Als stamgenoten bestaan we toch allemaal om elkaar verder te helpen?" maar het lijkt me vanzelfsprekend dat er wel een distinctie is tussen teamspel en doelbewust één speler vooruit slingeren.

Hierin vind ik niet dat MB/DU onder de regel van boosten hoeven te vallen, gezien deze vaak zelf ook profiteren van de mb/mh verhouding doordat het bijvoorbeeld ervaren spelers zijn die minder actief willen spelen of juist nieuwe spelers die op deze manier kennis willen opdoen (waar ik groot voorstander van ben)

Echter is het dan wel zaak dat er niet mensen met gehele MB stammen gaan spelen.
 
Reactiescore
973
Ik denk dat de definitie van 'boosten' die Duckje in de Discord noemde een goede lijn kan zijn om te hanteren. De definitie luidt (niet verbatim) dat iets boosten is als een account specifiek bestaat met het doel om een andere speler's account vooruit te helpen.

Hier kan je natuurlijk weer bijdehand op ingaan van "Als stamgenoten bestaan we toch allemaal om elkaar verder te helpen?" maar het lijkt me vanzelfsprekend dat er wel een distinctie is tussen teamspel en doelbewust één speler vooruit slingeren.

Hierin vind ik niet dat MB/DU onder de regel van boosten hoeven te vallen, gezien deze vaak zelf ook profiteren van de mb/mh verhouding doordat het bijvoorbeeld ervaren spelers zijn die minder actief willen spelen of juist nieuwe spelers die op deze manier kennis willen opdoen (waar ik groot voorstander van ben)

Echter is het dan wel zaak dat er niet mensen met gehele MB stammen gaan spelen.

Das beetje het probleem, dat die defintie soms niet altijd makkelijk te controleren valt.
 
Reactiescore
94
Das beetje het probleem, dat die defintie soms niet altijd makkelijk te controleren valt.

Nee, dat ben ik met je eens. Maar zoals eerder genoemd in het topic zijn er (met de logs die de mods over een account kunnen zijn) wel factoren die aan kunnen geven hoe een account bespeeld is. Ik denk dat het vrijwel onmogelijk is om concepten zoals MB/DU/Bondgenoten etc in leven te houden als je daadwerkelijk zwart op wit regels wil stellen onder boosten.
 
Reactiescore
338
Als je moraal weghaalt heb je geen 3 mb-stammen nodig. Nu ben je bijna genoodzaakt met mb's te spelen anders zit je je clears weg te gooien zolang je niet front met grote spelers
 
Reactiescore
94
Als je moraal weghaalt heb je geen 3 mb-stammen nodig. Nu ben je bijna genoodzaakt met mb's te spelen anders zit je je clears weg te gooien zolang je niet front met grote spelers

Als je moraal weghaalt verziek je nieuwe spelers tot een zekere hoogte.
 
Bovenaan