Discussietopic: Boosten, waar ligt de grens?

Kan dit boosten, of moet het illegaal worden?

  • Dit kan echt niet!

    Stemmen: 52 63,4%
  • Dit is een fout van TW dus mag gewoon

    Stemmen: 26 31,7%
  • Mij maakt het niet uit

    Stemmen: 4 4,9%

  • Totaal aantal stemmers
    82
  • Enquête gesloten .
Reactiescore
2.489
Je kan mensen toevoegen in je vriendenlijst, of in een stam, en ze starten nog steeds naast je.

Daarbij maakte duckje bekend dat de instellingen dat die 100% door het inno team zijn bedacht zonder input van CM of andere mods, dus input uit de enquete zit er ook niet in

Ik zei eigenlijk:

Nadat InnoGames op basis van een voorstel van me zelf besloten heeft de wereld in te stellen + pre-reg te starten ben ik dus genoodzaakt te volgen met de aankondiging.

De instellingen werden dus wel degelijk door mij voorgesteld. Meestal gaat dit gevolgd met een gesprek waarin enkele instellingen wijzigen en dat is hier in dit geval niet gebeurd.


Groeten
 

Deleted User - 24028

Guest
Heeft wel een tijdje geduurd, maar wel een zeer goede analyse gemaakt !
Vooral hoe het nu verwerkt is in de spelinstellingen van W72, zodat spelers niet met een bende Boost accounts kunnen beginnen :)
Verandert er zo veel dan omtrent boosten? Ze hebben vanalles ingevoerd met het idee dat wat tegen te gaan:

- Richting Kiezen: Gedeactiveerd, je kan dus niet kiezen in welke windrichting je dorp start. Ook niet bij een herstart (Het item zal dus niet uitgedeeld worden)
Maar het is nog wel mogelijk om mensen in je buurt uit te nodigen? Dan heeft dit niet veel effect behalve dat je maar 1 poging hebt. Toch niet voor boosten, het is anderzijds enorm ruk voor een premade om zich goed te leggen.

- Bijzonderheid 1: Stamleden aanvallen is niet mogelijk
- Bijzonderheid 2: Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden.

Een poging om def slaafjes te verminderen, echter kunnen ze gewoon de stam even joinen, al hun OS sturen en er weer uit gaan. Is die extra moeite het waard tegenover de nadelen dat dit gaat opleveren voor de gewone gameplay. Want je kan bij een massa geen OS meer timen achter je edels, dat gecombineerd met toren maakt het voor de aanvaller enorm moeilijker. Ook kan je niet meer eenvoudig een stamgenoot mee laten edelen in een regio die eigenlijk voor hem is (om extra edeldruk te krijgen) want je zou dan nadien met een hele omweg die dorpen weer naar de juiste persoon moeten krijgen.

Het is goed om te zien dat ze iets proberen te doen met dit topic, maar volgens mij hebben de toevoegingen meer negatieve effecten voor de gewone game play dan positieve voor het tegengaan van boosten...
 
Reactiescore
634
  • Totaal aantal stemmers 82
  • Enquête gesloten 15. sep 2019.

Mijn post was meer bedoeld als het Uppen van een Topic die al maanden in de wacht staat.

Ze hebben vanalles ingevoerd met het idee dat wat tegen te gaan:

Het kan inderdaad gezien worden als dat er tenminste IETS gedaan is geworden om Moderne Boosten gedeeltelijk tegen te kunnen houden.
Stam ledenlimiet van 15 zal wel de grote obstakel zijn om de ingevoerde spelinstellingen goed te laten functioneren, die het Moderne Boosten gedeeltelijk zou moeten tegen houden.
 
Reactiescore
132
Gegroet,

Tribal Wars heeft al aangegeven strenger te zullen optreden ivm Pushen, zoals ze duidelijk al gedaan hebben met Icenoble.
Denk dat elke grotere speler al een vorm van pushen doet, want waarvoor dient een MB anders, in het geval dat je hem op het einde van een rit internt en niet groter laat worden?

Ik vind het correct dat er zeker in het begin van het spel bepaalde regels kunnen opgemaakt worden waarbij als het duidelijk is dat verschillende spelers op verschillende accounts starten om er gewoon 1 van te maken na paar weken, dat die gestraft worden. Maar voor de rest vind ik de regelgeving gewoon onduidelijk.
Ik geef mezelf op als voorbeeld. Het feit dat ik dan wat informatie prijsgeef, maakt me niet zoveel uit. Ik riskeer het graag om een essentieel punt van onduidelijkheid en frustratie in TW voor in de toekomst te bespreken.
Het gaat over ons account en het account van Jking.

Ik kan geen gesprekken met de mods op het forum zetten en heb voor alle duidelijkheid op dit moment geen ban.
ik had ze volgende vraag gesteld

"Dit is een vraag over ons eigen account. Recent is speler jking en zijn stam aangevallen door hiho. De stam implodeerde en de hoofdspeler van jking ( waar we contact mee hadden ) wou er de brui aan geven . Ik kende nog iemand die het acc wel verder kon beheren samen met zijn huidige co ( die er nu ook nog op speelt ),omdat het account te belangrijk is om zomaar af te staan.

Oorspronkelijk was het de bedoeling dat we zijn dorpen gingen overnemen , maar als de speler in de rim kan verder groeien en wij misschien wat meer front pakken , heeft de speler wel zeker toekomst. Ondertussen heeft de speler ons wel al als een soort MB geholpen om kleinere spelers te pakken , en ook hebben we een leeg dorp van hem gepakt.

Mijn vraag: waar ligt de grens met pushen ? We sturen wel degelijk ondersteuning naar het Frontgebied ( gisteren nog 2 treinen uitgeschakeld), en er worden geen grondstoffen gefarmd. Nu het stof wat gaan liggen is , heeft het account zeker wel een toekomst in de rim als wij wat meer front pakken.

Wat mag dus niet , en wat is geoorloofd ? "

Het antwoord en gesprek met de mods dat erop volgt, mag ik dus hier niet op zetten, maar laten we zeggen dat die eerder ontwijkend waren en weinig verhullend.


Dus: is wat wij doen een duidelijk geval van pushen en moeten we dan maar ban krijgen (los van het feit of je onze vijand bent of niet :cool: )?
Ook: kan er nergens een regelgeving geïnstalleerd worden die tenminste wat houvast biedt om te weten of je grenzen aan het overtreden bent of niet?


Mod: supportjes worden niet op het forum gezet
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
25
Ikzelf vind dat support met geldige bewijzen moet komen.
Wij hebben deze niet gehad.
Jij gaat deze wss ook niet krijgen.
Ieder apart behandelen is niet correct.
Iedereen met dezelfde overtreden regel verdiend dezelfde straf.
 
Reactiescore
306
"Het lijntje is maar heel dun."

Dus wij geven jullie een -50% dorpen + 5 dagen aanvalbare ban.
waarom?
Daar hebben we onze eigen reden voor.
 

Deleted User - 487710895

Guest
Als je goede vrienden bent met een mod kan je iemand een ban aansmeren, bij de andere gevalleen zien ze het door de vingers.
 
Reactiescore
306
Nee kdenk van ni hahah
rip dees topic
 
Reactiescore
306
"Ik wens je veel succes met het spelen van TribalWars."

Als in: probeer geen ban te krijgen terwijl je aant spelen bent lool
 
Reactiescore
1.278
TW-ers kunnen al tijden duidelijke CF- en Kata afspraken op papier krijgen, wanneer gaat het TW-team dit voorbeeld volgen?

Op w69 werd een account als misbruik niet geband terwijl het een duidelijk voorbeeld is van boosten. Hij pushte letterlijk met al zijn pakketen zijn buurtgenoten omhoog.

Maak toch eens een keuze als TW-team van dit kan wel en dit niet. Duidelijker kan niet. Het TW-team beseft te weinig hoeveel impact het bannen van ze heeft. Een speler besteedt erg veel tijd(en pp) in een account. Mij maakt het nu uit of het nu uiteindelijk A of B of toch C wordt zolang elke TW-er maar weet waaraan hij toe is
 
Reactiescore
1.468
Ik heb even 2 topics gemerged.
Kleine note: zoals wellicht al duidelijk mogen individuele cases niet op het forum worden besproken, houd het dus algemeen.
Ik denk dat het goed is om over dit onderwerp te discussiëren, Maar individuele cases zijn iets tussen de game mods en de desbetreffende account eigenaar.
 
Reactiescore
1.367
Het word tijd dat TW gewoon moraal er uit gooit en iedere vorm van MB's/DU's gaat verbieden.

Verder fusies verbieden, zodat je ook niet op die manier 1 speler kunt boosten, maar tegelijkertijd wel toestaan dat de gehele stam de intern doet, zodat eerlijke spelers toch niet genaaid worden. Ook direct rekening houden met dorpen ruilen voor betere clusters, want dat moet gewoon kunnen
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.763
Verbied je fusies dan doe je meer kwaad dan goed. Voor sommige spelers/werelden is het eenmaal lastig co's zoeken, en nergens vind je meer gemotiveerde spelers dan al bestaande accounts op de spelwereld. Dan moet een fusie gewoon kunnen
 
Bovenaan