[Discussie] Welke Eenheid is het beste?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser49267

Guest
Stelling: Wat is de beste eenheid om te maken/beste combi van eenheden voor je dorp?
Randvoorwaarden:
  • Techlvls rekenen we even niet mee
  • Het gaat om uiteindelijk jouw ultieme dorp, dus de tijd die het kost om te bouwen rekenen we ook niet mee
Ik ben er eigenlijk nog niet uit, vooral als je naar de waarde per eenheid kijkt.(ZC kost 6 plaatsen in boerderij dus zc-statistieken/6 = waarde per eenheid)

Om het jullie even makkelijker te maken, heb ik ff een tabel gemaakt om te vergelijken (waarden zijn dus per boerderij-eenheid)
tribalwarsq.png


Mijn conclusie's tot dusver:
  • Een combinatie van :zwaard:en :speer: lijkt het beste als standaard/begin setup. :boog: is nutteloos aangezien het :speer:/:zwaard: niet overtreft in bonussen, en je met die 2 meer buit kan vervoeren. Ook kost :boog: idioot veel :hout:.
  • :licht: is boven :bijl: te verkiezen omdat het meer GS kan dragen Daarnaast is het goedkoper dan :bijl: :)ijzer: heb je vaker over)
  • :catapult: lijken beter dan :ram: om mee te nemen in een attack uit deze stats, aangezien ze een aanvalswaarde hebben. Het idiote is echter dat in een simulator je minder :ram: dan :catapult: nodig zult hebben om een muur omver te halen.
  • :zwaar: in feite een slechtere dan :zwaard: om te OS-en, en ook slechter in offence dan :licht:. Is deze het waard?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13801

Guest
Dat valt totaal niet te vergelijken, de ene is beter dan de andere en andersom in verschillende situaties. Je bent overigens het aantal boerderijplekken vergeten, dat telt ook mee natuurlijk. ^^
 

DeletedUser38362

Guest
Het gaat om uiteindelijk jouw ultieme dorp, dus de tijd die het kost om te bouwen rekenen we ook niet mee

Deze 2 zijn belangrijke feiten waarop je moet letten in verschillende situatie's

Maar het gaat natuurlijk ook om de verdediging punten

neem als voorbeeld nu speer:
snelle bouwtijd
sterk tegen boog-eenheden (die bijna nooit gebruikt worden!)
middelmatig tegen algemeen (ik neem aan speer zwaard en bijl) en cava

maar zwaard
ietwat langzamere bouw- en looptijd
maar sterk tegen Algemene en Cava (dit zit er over het algemeen in een clear)
Maar slecht tegen boog (die bijna nooit word gebruikt)

Dus waarom geen puur zwaard dorp? ( of met ZC) dat is de ideale combo als iemand een clear heeft zonder berede boog toch?


voor aanval = snelste bouwtijd en geen boog aangezien dat toch geen effect zal hebben.

@jodude alles is al berekend voor 1 boederijeenheid
 

DeletedUser

Guest
Het gaat om uiteindelijk jouw ultieme dorp, dus de tijd die het kost om te bouwen rekenen we ook niet mee

Deze 2 zijn belangrijke feiten waarop je moet letten in verschillende situatie's

Maar het gaat natuurlijk ook om de verdediging punten

neem als voorbeeld nu speer:
snelle bouwtijd
sterk tegen boog-eenheden (die bijna nooit gebruikt worden!)
middelmatig tegen algemeen (ik neem aan speer zwaard en bijl) en cava

maar zwaard
ietwat langzamere bouw- en looptijd
maar sterk tegen Algemene en Cava (dit zit er over het algemeen in een clear)
Maar slecht tegen boog (die bijna nooit word gebruikt)

Dus waarom geen puur zwaard dorp? ( of met ZC) dat is de ideale combo als iemand een clear heeft zonder berede boog toch?


voor aanval = snelste bouwtijd en geen boog aangezien dat toch geen effect zal hebben.

@jodude alles is al berekend voor 1 boederijeenheid

Lol

Ben jij nu zo dom saas?
Ik had je toch slimmer geschat:p

Zowel zwaard als ZC worden beiden afgeslacht door lichte cavalerie.
Die als combo maken is het foutste wat je kunt doen:p
 

DeletedUser49267

Guest
Dat valt totaal niet te vergelijken, de ene is beter dan de andere en andersom in verschillende situaties. Je bent overigens het aantal boerderijplekken vergeten, dat telt ook mee natuurlijk. ^^

Door per boerderij-eenheid te kijken naar stats doen boerderijplekken er niet toe he...

Daarnaast is het moeilijke ook dat wanneer jij wel met :bboog: gaat aanvallen, je zo'n :zwaard:-dorp snel down hebt.
 

DeletedUser

Guest
Er is niet echt ''de'' perfecte combinatie volgens mij.

Voorbeeld: Het ligt er gewoon aan hoe jouw DEF dorpen zijn ingedeeld als verdediger, en hoe de aanvaller zijn OFF troepen heeft ingedeeld.
Al heb jij de mazzel dat hij amper LC heeft, en heel veel bijl, en jij toevallig juist veel meer zwaard als speer hebt in je verdediging zal je hem dus beter afslachten ;)!

Ik zelf heb mijn voorkeur bij veel Boog liggen als verdediging, goed tegen bijl en cavalerie enkel kost het jammer genoeg wel veel hout.
Tevens is boog enkel slecht tegen boog en bereden boog, maar meestal zit er niet meer dan 400 bereden boog in een clear verwerkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser34690

Guest
Er is niet echt ''de'' perfecte combinatie volgens mij.

Voorbeeld: Het ligt er gewoon aan hoe jouw DEF dorpen zijn ingedeeld als verdediger, en hoe de aanvaller zijn OFF troepen heeft ingedeeld.
Al heb jij de mazzel dat hij amper LC heeft, en heel veel bijl, en jij toevallig juist veel meer zwaard als speer hebt in je verdediging zal je hem dus beter afslachten ;)!

Ik zelf heb mijn voorkeur bij veel Boog liggen als verdediging, goed tegen bijl en cavalerie enkel kost het jammer genoeg wel veel hout.
Tevens is boog enkel slecht tegen boog en bereden boog, maar meestal zit er niet meer dan 400 bereden boog in een clear verwerkt.

Mee eens, daarom heb ik ook nooit allemaal dezelfde def dorpen.. Het ligt heel erg aan je aanvaller.. Hoe die zijn OFF dorpen heeft ingedeelt.
Als je altijd het zelfde DEF dorp hebt, kunnen je aanvallers hun OFF dorpen daar op aanpassen..;)
 

DeletedUser

Guest
Een ding blijft wel één van de beste, full katadorp met item ^^
 

DeletedUser13801

Guest
Tribalwars is niet bedoelt om meer dan 1 dorpje te hebben.
Oftewel, de edelman heeft de essentie van het spel verprutst.

Lol, wat is de bedoeling van het spel volgens jou? Want nu klinkt het alsof de essentie van het spel volgens jou iedereen bashen met rammen en kata's.
 

DeletedUser

Guest
Lol, wat is de bedoeling van het spel volgens jou? Want nu klinkt het alsof de essentie van het spel volgens jou iedereen bashen met rammen en kata's.

denk het ja, misschien kan die beter ogame gaan spelen dan.

voor de mensen die zc nutteloos noemen als os-units.

Klopt, hij is zwakker, maar wel veel sneller dan de andere units om mee te os-en. Wanneer je er een redelijk aantal van hebt, kan je deze naar je bondgenoot sturen om de vijand van hem af te houden totdat de echte versterkingen komen.
 

DeletedUser

Guest
Lol, wat is de bedoeling van het spel volgens jou? Want nu klinkt het alsof de essentie van het spel volgens jou iedereen bashen met rammen en kata's.

denk het ja, misschien kan die beter ogame gaan spelen dan.

voor de mensen die zc nutteloos noemen als os-units.

Klopt, hij is zwakker, maar wel veel sneller dan de andere units om mee te os-en. Wanneer je er een redelijk aantal van hebt, kan je deze naar je bondgenoot sturen om de vijand van hem af te houden totdat de echte versterkingen komen.

Gefaald in het herkennen van sarcasme ... lol :D
 

DeletedUser

Guest
Wat een onzindiscussie. Nee je kan niet edelen zonder een edelman, maar je kan net zo goed niet edelen zonder troepen die die edelman begeleiden. En je kan je niet tegen andere edelmannen verdedigen, zonder verdedigende troepen om je te verdedigen.

Wat een zinloze discussie, er is helemaal geen 'beste eenheid' , het is de bedoeling om alle eenheden als één eenheid te laten samenwerken. :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Gefaald in het herkennen van sarcasme ... lol :D

Dudeeee, waarom denk je dat tw niet meer dan 1000 pagina's aan kan? Dat je meerdere dorpjes kan hebben is er pas later ingezet.
De basis was om gewoon je dorpjes op te bouwen, en andere spelers aan te vallen.

Lol, wat is de bedoeling van het spel volgens jou? Want nu klinkt het alsof de essentie van het spel volgens jou iedereen bashen met rammen en kata's.

De bedoeling was om je dorpje gewoon op te bouwen. En als je je dorpje had opgebouwd, was je klaar met het spel.
 

DeletedUser

Guest
ik vind :licht: het beste tis sterk en je kan er snel mee farmen door de looptijden dat is weer handig om meer :licht: te maken want het is best duur :eek:
 

DeletedUser

Guest
De reacties die hieronder geplaatst zijn zijn denk ik ook duidelijk genoeg, er is niet echt ''een beste eenheid'' of ''de beste combinatie'' het ligt er gewoon aan welke troepen tegen elkaar komen te staan in een gevecht :).

Het gaat om uiteindelijk jouw ultieme dorp, dus de tijd die het kost om te bouwen rekenen we ook niet mee

Deze 2 zijn belangrijke feiten waarop je moet letten in verschillende situatie's

Maar het gaat natuurlijk ook om de verdediging punten

neem als voorbeeld nu speer:
snelle bouwtijd
sterk tegen boog-eenheden (die bijna nooit gebruikt worden!)
middelmatig tegen algemeen (ik neem aan speer zwaard en bijl) en cava

maar zwaard
ietwat langzamere bouw- en looptijd
maar sterk tegen Algemene en Cava (dit zit er over het algemeen in een clear)
Maar slecht tegen boog (die bijna nooit word gebruikt)

Dus waarom geen puur zwaard dorp? ( of met ZC) dat is de ideale combo als iemand een clear heeft zonder berede boog toch?


voor aanval = snelste bouwtijd en geen boog aangezien dat toch geen effect zal hebben.

@jodude alles is al berekend voor 1 boederijeenheid

Er is niet echt ''de'' perfecte combinatie volgens mij.

Voorbeeld: Het ligt er gewoon aan hoe jouw DEF dorpen zijn ingedeeld als verdediger, en hoe de aanvaller zijn OFF troepen heeft ingedeeld.
Al heb jij de mazzel dat hij amper LC heeft, en heel veel bijl, en jij toevallig juist veel meer zwaard als speer hebt in je verdediging zal je hem dus beter afslachten ;)!

Ik zelf heb mijn voorkeur bij veel Boog liggen als verdediging, goed tegen bijl en cavalerie enkel kost het jammer genoeg wel veel hout.
Tevens is boog enkel slecht tegen boog en bereden boog, maar meestal zit er niet meer dan 400 bereden boog in een clear verwerkt.

Wat een zinloze discussie, er is helemaal geen 'beste eenheid' , het is de bedoeling om alle eenheden als één eenheid te laten samenwerken. :rolleyes:

Vandaar dat hij op een slotje gaat, toch bedankt voor de tijd in je eerste post steken, daardoor is het wel een goed overzicht ;)!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan