[Discussie] Wat kwam ervan terecht..

DeletedUser

Guest
Leuk topic dit.
Hier zullen natuurlijk veel opgebouwde posts in komen te staan.

Even reactie op de voornemens van dit jaar.
Waarom spelen jullie dit spelletje en zitten jullie het grootste gedeelte van jullie vrije tijd nog op dit forum?
Toch met reden dat jullie hierin plezier beleven. :rolleyes:
Althans dat is mijn reden toch.
Enerzijds om het sociale gebeuren op te vrolijken maar ook om jezelf plezier te gunnen qua activiteit hier op het forum en deelnamen aan verschillende soorten topics.

Er mogen natuurlijk klachten komen vanuit de lezers, spelers en dergelijke maar persoonlijk vind ik dat het binnen de perken moet blijven.
Om eerlijk te zijn heb ik qua organisatie van TribalWars geen enkel probleem en of problemen gehad.

Eén van de enige redenen waarom men aan-en opmerkingen moet hebben tegenover de Community-Managers zijn klachten over een ban, infraction en dergelijke. Dit kan zowel in-game als op het forum gebeuren, de bezwerende bans en dergelijke wel te verstaan.

Tevens vind ik dat de het Team hier op TribalWars.nl zeker zijn werk verricht als je kijkt hoe het met andere TW sites gesteld is.

Anderzijds, er moet op sommige vlakken verandering komen, altijd doorgaan met dezelfde instelling is ook niet optimaal.
Daarvoor zijn er natuurlijk de vele updates.
Deze gelden niet alleen in-game maar op het fora kent updates of in ieder geval regelwijzigingen.

Conclusie: Het is geen erg dat er voornemens gemaakt worden voor de Community maar als ze gemaakt worden probeer ze dan een beetje na te leven zodat men de TribalWars gebruikers niet gaat teleurstellen. Van mij moeten er tevens geen voornemens gemaakt worden want ik vind alles prima zoals het nu verloopt.

.Complimenten.
 

DeletedUser

Guest
Ik moet zeggen dat, toen ik deze post las, een onaangenaam gevoel mij bekroop. Duckje zei het al: "Indien je een hond wilt slaan vind je allicht een stok." Volgens mij ben je deze post gestart met een negatief gevoel en zodoende is deze post alleen maar negatief geladen.

Mag ik je eraan herinneren dat we momenteel op de helft van het jaar zijn en er dus nog echt van alles mogelijk is. De eerste vreemde opmerking vond ik bij de speeds:

Arthur Pendragon. zei:
Voor 2010 zijn we enkele leuke ideeën aan het uitwerken voor de speed-werelden. Zo zijn we al concreet aan het nadenken voor het nieuwe speed-kampioenschap en zijn er ook enkele andere leuke speed-werelden in de maak.


Leuk voornemen, maar totaal gefaald. Enorm veel speed toppers zijn gestopt omdat er enkel twee weken speeds zijn, 't speed kampioenschap werd uitgesteld naar de zomer vakantie (en zelfs nu 't zomervakantie is, is er nog geen aankondiging) en amper nieuwe concepten zijn geplaatst op de speed. Een dikke fail dus wat dit betreft.

Volgens mij heb je even gemist dat die 2-weken speeds onder andere komen door de mentaliteit (backstabben enz.) in de speedwerelden en dat ook daarom het speedkampioenschap is uitgesteld.

De tweede die me opviel was deze:
Arthur Pendragon. zei:

We willen de verschillende politiek en propagandafora stimuleren. We willen bijvoorbeeld stimuleren dat er en in een stammenoorlog actief op het forum gepraat wordt hierover. Geen mindless spam maar actieve politiek en propaganda posts.

Dit is goed gelukt, er is veel discussie over oorlogen en de wereld fora worden druk bezocht. Dit loopt dus zeker goed, maar niet echt beter dan voorgaande jaren.

Je zegt eerst dat het allemaal goed loopt en dat het druk wordt bezocht, maar vervolgens zeg je dat er niet een grote stijging is, t.o.v. vorig jaar. Die begreep ik dus totaal niet...

De derde waar ik een beetje over viel was deze:

Arthur Pendragon. zei:

We willen het leuk houden voor de spelers. Het spel en de community. Bedenk altijd: Het blijft uiteindelijk een spel!

Het spel is leuk, maar persoonlijk vind ik dat het team dit niet echt stimuleert. Werelden starten vlak na elkaar met als gevolg dat het aantal topspelers dat daadwerkelijk op één wereld blijft spelen laag is. Ikzelf heb mijn rang 7 op Wereld 17 en rang 9 op Wereld 16 opgegeven omdat er amper iets te beleven viel. Alle topspelers waren al vroegtijdig gestopt om naar de volgende wereld te verkassen. Daarnaast hebben ook de 2 weken speeds niet veel goed gedaan aan 't spelplezier.

Weer zo'n tegenstelling. "Het spel is leuk, maar..." Je verwacht van het team dat zij het leuke van het spel niet stimuleren. Mag ik je eraan herinneren dat het door het team komt, dat jij dit spel kan spelen? De teamleden creëren de wereld, de spelers maken haar.
Je zegt daarbij ook dat jij en een aantal topspelers vroegtijdig zijn gestopt omdat er niets te beleven viel. Het is belachelijk om te insinueren dat dat door de ontoereikende stimulatie door het team komt. Jij kan daar zelf veel aan veranderen. Voor mijn part ontketen je een oorlog, whatever, maar dat heb je zelf in de hand.

De 4e en de laatste waardoor ik bijna van mijn stoel viel, was deze:

Arthur Pendragon. zei:

We willen blijven luisteren naar de community. Ook jullie mening telt en deze horen wij graag ideeën, discussies, noem maar op.... We nemen ons voor om in de mate van onze mogelijkheden de spelers zoveel mogelijk te betrekken in belangrijke beslissingen.
Ook hier moet ik helaas een kritische noot aangeven. Alles wat enigszins negatief is, wordt aangegeven met 'Kritiek op de mods --> Infractie'. Luisteren naar je Community klinkt leuk, maar als je enkel naar complimentjes wil luisteren en kritiek de grond in boort blijft daar weinig van over.

Er is een verschil tussen kritiek en kritiek. Je hebt de afkraak-kritiek, waar je alles van een mod afkraakt zonder echt een onderbouwing te hebben en je hebt opbouwende kritiek, waar ook jouw post uit bestaat. Ik denk niet dat jij inmiddels een infraction hebt gekregen. Negatieve kritiek is een infraction waard, omdat dat mods niet echt aanmoedigt hun werk goed te blijven doen. Opbouwende kritiek is iets waar een mod/team-lid iets mee kan, d.w.z. advies met een kritische toon.

Deze post vind ik dus best wel jammer, omdat het team veel doet voor de community. Daarbij zijn de voornemens van 2010, en ik kan me herinneren dat het de komende 6 maanden nog wel 2010 blijft, m.a.w., we zijn pas halverwege en er kan nog een hoop gebeuren.

Dank voor het kweken van vierkante ogen :D
 

DeletedUser

Guest
Om even heel specifiek op één punt in te gaan wil ik graag even op Lyran reageren. Jij noemt een ''mentorproject''. hoe had je dit in gedachte? Misschien als je met een idee komt dat in grote lijnen is uitgewerkt, kan Duckje of Kaneel hier het een of ander in meenemen.


Een groep ervaren spelers stelt zich beschikbaar als mentor.
Nieuwe leden kunnen aangeven dat ze graag een mentor willen hebben. Bij het aanmelden van een account kan je aangeven of je een mentor wilt of niet. Ook moet er in de hulppagina's een mogelijkheid komen om je voor dit project aan te melden.

De mentor houdt regelmatig contact met zijn pupil(len) en biedt hem(/hen) advies. Dat advies varieert van het vertellen wat het volgende gebouw moet zijn tot een goede stam en hoeveel troepen ze moeten hebben etc en gaat alleen in op de basis.



Veel meer kan ik niet echt bedenken, het is geen origineel plan en ik neem aan dat je dit allemaal al had kunnen bedenken. Ik denk dat, als dit van de grond komt (waar ik best mee wil helpen, zoals zoveel anderen), we met vallen en opstaan wel leren wat de beste manier is om mentor te zijn, dit aan te bieden en waar een mentor op moet letten.
 

DeletedUser

Guest
Op het punt van de spelersbegeleiding ben ik momenteel bezig met een reeks voor in het TWw. Eventueel wil ik (na publicatie uiteraard) die reeks ook ergens anders online zetten zodat de spelers niet de uitgave van het TWw moeten opzoeken.
Meer kan ik voorlopig nog niet zeggen hierover.
 
Bovenaan