[Discussie Topic Clustercontest Wereld 22]

DeletedUser

Guest
Clustercontest Wereld 22


Beste AF'ers,

Hierbij kondig ik jullie aan dat we gaan beginnen aan de organisatie van een nieuw Clustercontest!

Uiteraard moeten hier wel regels bij te pas komen omdat het anders te onoverzichtelijk word.
Vandaar dus dit topic, hierin kunnen we met ze alle even brainstormen over welke regels er aan te pas gaan komen, de inschrijf en stem tijden etc.
Enkel de mensen van Wereld 22 mogen in dit topic discussiëren, mensen buiten Wereld 22 hebben er niet veel mee te maken.

Ik zal hier beginnen met het lijstje en zal dit dan dus ook bijwerken elke keer als we er in het algemeen mee eens zijn een nieuwe regel toe te passen.
  • Je moet minimaal 80 dorpen bezitten.
  • Om te stemmen moet je een speler op Wereld 22 zijn.
  • Je mag niet op je eigen stemmen.
  • Je hebt 7 dagen de tijd om je in te schrijven.
  • Je hebt 7 dagen de tijd om te stemmen.


Momenteel loopt het bij mij vast, hopelijk kunnen jullie me nog aanvullen.

Ook nog om erbij te vermelden:
Mij lijkt het handig om een limiet te zetten voor het inschrijven, hier bedoel ik dus mee dat bijvoorbeeld enkel de top 100 zich mag inschrijven.
Als dit hoger word, zullen er heel veel inschrijvingen binnen komen en word het te onduidelijk.
En ik denk dat als je iemand met een 1MiL cluster laat meedoen die mooi dicht is met uitbreidingsmogelijkheden, of een cluster van 10MiL die er alsnog niet helemaal perfect uit ziet, gaat de stem meestal toch eerder naar de 10MiL omdat die er groter uit ziet.
Als jullie dit limiet toch verhoogd willen hebben moeten we misschien een ''halve finale'' houden en dat er bijvoorbeeld enkel 20 accounts met de beste stemmen door mogen naar de echte finale.


Maak van dit topic dus geen gebruik om te spammen, al merk ik dat het te erg off-topic gaat en het dus wel word gebruikt om te spammen verpesten jullie het jammer genoeg voor jezelf en gooi ik het op een slotje en organiseer ik het verder wel met de regels die ik zo'n beetje voor me heb.
Maar ik denk dat jullie wel volwassen genoeg zijn om dit binnen de lijntjes te houden.



BehindYou.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser26330

Guest
Ik heb een vraag: Mag je ook je moraalbrekers aanduiden op de kaart, omdat je anders een vertekend beeld van het cluster ziet?

Edit: N.v.t :p
 

DeletedUser

Guest
Ik heb een vraag: Mag je ook je moraalbrekers aanduiden op de kaart, omdat je anders een vertekend beeld van het cluster ziet?

Edit: N.v.t :p

Ja dat is een lastige.. misschien even afwachten op de rest wat hun er van vinden om eventueel moraalbrekers en dorpenuitbouwers op de kaart te markeren.
 

DeletedUser

Guest
En hoe gaan we het met het ''stemmen'' doen?

Voorheen werd het zo gedaan:


Mijn 3 punten gaan uit naar: Spelersnaam
Mijn 2 punten gaan uit naar: Spelersnaam
Mijn 1 punt gaat uit naar: Spelersnaam


Dat lijkt mij eigenlijk het beste.
Ik kan wel een poll gaan maken, maar dat is te makkelijk door te sturen.
Als we hier stemmen maken we gewoon de regel dat je je spelersnaam en stamnaam moet vermelden boven je puntenuitdeling, zodat we weten dat er niet vals gespeeld word.

(Er kan uiteraard vals gespeeld worden door vriendjespolitiek maar daar is simpelweg niks aan te doen).

Even mijn quote van W18 , hetzelfde geld voor hier..?
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dat ex-w22 spelers ook mogen stemmen! En omdat je anders heel veel hebt die kunnen stemmen, ze moeten minstens een maandje hebben vertoeft op de wereld!
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dat ex-w22 spelers ook mogen stemmen! En omdat je anders heel veel hebt die kunnen stemmen, ze moeten minstens een maandje hebben vertoeft op de wereld!

Klopt, maar dan kunnen er ineens spelers uit de start van W22 komen opdagen, of mensen die even snel van TWstats er een naampje bij pakken , en dan worden het echt tientallen pagina's vol met stemmen.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dat ex-w22 spelers ook mogen stemmen! En omdat je anders heel veel hebt die kunnen stemmen, ze moeten minstens een maandje hebben vertoeft op de wereld!

alleen spelers die er spelen.
;)

Anders te veel fraude
 

DeletedUser

Guest
Enkel de top 100 mag zich inschrijven.

Lijkt mij ook het beste.
Dan hebben de spelers tussen 80-100 dorpen.
En de mensen die in de echte top staan natuurlijk meer.

Maar bij de 80-100 dorpen zie je pas echt een mooi cluster, anders word het allemaal van dat priegel werk:p
 

DeletedUser58654

Guest
Lijkt mij ook het beste.
Dan hebben de spelers tussen 80-100 dorpen.
En de mensen die in de echte top staan natuurlijk meer.

Maar bij de 80-100 dorpen zie je pas echt een mooi cluster, anders word het allemaal van dat priegel werk:p

nou bedankt :D
Rang 602 ben ik met 25 dorpen :p nog steeds te weinig? xP xD
 

DeletedUser

Guest
nou bedankt :D
Rang 602 ben ik met 25 dorpen :p nog steeds te weinig? xP xD

Het was niet persoonlijk bedoeld :)!

Maar het is gewoon zo, mensen kiezen eerder een cluster van 80-100 dorpen die redelijk dicht is dan een dorp van 25 dorpen dat ongeveer even dicht is, behalve als die van 25 natuurlijk echt een hele dikke voorsprong achterin de rim heeft op de rest en er dus veel uitbreidingsmogelijkheden zijn.
 

DeletedUser

Guest
Dan Zal ik rap naar de top100 moeten schieten!
momenteel rang 115 :D

maar is top 150 ook geen idee? niet elke top 100~150 speler is actief op het AF? en ook niet iedereen wil meedoen ;)
 

DeletedUser

Guest
Dan Zal ik rap naar de top100 moeten schieten!
momenteel rang 115 :D

maar is top 150 ook geen idee? niet elke top 100~150 speler is actief op het AF? en ook niet iedereen wil meedoen ;)

Ehm.

top 100 is niet zo moeilijk te halen dan kan je beetje spreken over clusters;)
 

DeletedUser

Guest
Dan Zal ik rap naar de top100 moeten schieten!
momenteel rang 115 :D

maar is top 150 ook geen idee? niet elke top 100~150 speler is actief op het AF? en ook niet iedereen wil meedoen ;)

Al val je net buiten de top 100 mag je van mij je gerust ook inschrijven, zolang het maar een serieus cluster is rond de 80 dorpen of meer.
 

DeletedUser58654

Guest
Het was niet persoonlijk bedoeld :)!

Maar het is gewoon zo, mensen kiezen eerder een cluster van 80-100 dorpen die redelijk dicht is dan een dorp van 25 dorpen dat ongeveer even dicht is, behalve als die van 25 natuurlijk echt een hele dikke voorsprong achterin de rim heeft op de rest en er dus veel uitbreidingsmogelijkheden zijn.

Ik ben Rim ja :eek:
maargoed, ik doe later wel mee maar doe dan als eis meer dan 80 dorpen, inplaats van top 100
 
Bovenaan