Discussie topic 'boosten'

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
tldr
 
Reactiescore
80
Roald ok nog hier jeetje
 
Reactiescore
43
Maar als het main account, de du kleine spelers laat overnemen en uitbouwen
dan weet de DU dat hij als die dorpjes uitgebouwd zijn (4/5/6k punten) dat hij ze 'afstaat'
en als de DU minimaal 1 op de 4 dorpjes die worden uitgebouwd behoudt zodat hij kan doorgroeien en dus ook nog leuk kan spelen in plaats van echt volledig als 'slaaf' wordt behandeld dan moet het wel mogelijk zijn had ik ergens gelezen
of is dit ook weer situatie afhankelijk @Duckje ?
weet je hoe immens veel 1 op 4 'behouden' is?! dan sta je dus 75% van je punten af terwijl er vanuit moet gegaan worden dat je meegroeit. Dus als het ware als stamlid functioneert en niet als stamslaaf...
Er zijn nog honderden manieren om legaal te boosten, maar jullie zoeken echt altijd de rand op om het jezelf makkelijk te maken, get skills, try harder of doe gewoon normaal.
 
Reactiescore
10
Het is niet 75% van de punten, je plaats het beeld niet in perspectief.
Laten we zeggen, je behoudt hoofddorp, en voor elke 4 die je overneemt behoud je er 1.
Dan heb je 3 dorpen voor jezelf na het edelen van 9. Dus sta je "66%" af van je punten.
Dat hoofddorp heeft 2 keer het punten als 1 dorp al, plus je nieuwe dorp dat je behoudt is evenveel als een ander. Dus dan sta je "50%" af van je punten. Maar oh wacht je kan direct 6 nieuwe edels maken omdat je 6 dorpen hebt afgestaan, direct edelen die binnen 2 dagen al 1k punten weer hebben wat voorheen 4k was. Dus je gaat -24k en +6k. 18k punten verlies met 3 dorpen waarvan ze gemiddeld 7k zullen zijn. Dan kom je er snel achter dat account minder dan 50% verlies draait op punten voor een kort moment. Kijk een week later en je zult zien dat dat het account meer punten heeft dan voorheen en dus groeit het.

1 op 4 behouden is duur als je niet goedkoop herbouwen als wereld instelling hebt, maar anders is het prima te doen.

En hier nog een grafiek van een DU die 1 op 4 aanhoudt, die zal binnenkort iets van 4/5 dorpen verliezen van rond de 4k, maar daarna kan die direct weer door edelen terwijl die al meer munten aan het slaan was.
Voor meer informatie, de speler heeft nu 11 dorpen, 4 daarvan zijn er momenteel om te houden alle dorpen die worden afgestaan zijn nu tussen de 1 en 2k voornamelijk en moeten nog groeien voordat ze afgestaan worden.
image_2022-10-28_133405555.png
 
Reactiescore
16
Ik had me voorgenomen om hier geen standpunt in te nemen of mijn frustraties te ventileren. Maar er zijn toch enkele dingen die mij van het hart moeten.

Voor ik van wal steek, ga ik toch even mijn tw loopbaan schetsen aangezien de meeste van jullie mij niet kennen. Ik speel dit spelletje sinds W1 en vond dit oprecht de beste browser game die ook ooit heb gespeeld. Ik heb zelfs de eer gehad om clears te sturen op @Duckje die nota bene zelf werd geïnternd door de "stammies" van Opus. Vroeger was internen/fuseren schering en inslag en toen waren de meningen hierover al verdeeld. Ik ben daar altijd vrij neutraal in geweest want, om maar een voorbeeld te geven, ten tijde van de Romeinen sloten bepaalde steden/volkeren zich ook gewoon aan omwille van "If you can't beat them, join them."

Ik heb de invoering van alle PP functies meegemaakt en daar nooit een probleem van gemaakt. Ieder bedrijf heeft namelijk een verdienmodel nodig om rendabel te zijn en te blijven bestaan. Na enkele jaren van een tw-loos leven en wat gebeurtenissen IRL heb ik TW herontdenkt. Ik ben volledig alleen gestart en heb er zelf voldoende PP in gestopt om nog eens goed te knallen. Ik maakte een relatief goeie start in de RIM en vond het plezier echt terug in alle opzichten. Ik manifesteerde me zelfs een tijdje als stamleiding samen met Guided in Stuck.
Hierna volgde een fusie met Celtic. Om deze fusie waar te maken moesten er wel wat accounts sneuvelen omwille van de 10-leden limiet. Er waren onderling blijkbaar al fusies of gesprekken over een fusie gaande. Deze werden uitgevoerd niettegenstaande dat er een dik jaar geleden nieuwe regels omtrent "boosten" werden ingevoerd. Maar kan iemand mij nu perfect uitleggen wat boosten precies inhoud? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Deze accounts kregen zonder boe of ba een ban in combinatie met dorpenverlies. Volgens de regels, voor zover ze duidelijk zijn, kan dit niet. Het is inderdaad frustrerend om dit te zien gebeuren maar het was nu eenmaal niet anders.

Ik ben vandaag in de aanval gegaan op Partyhead nadat ik zag dat hij onder aanval lag van V. Ik was sowieso al van plan om dit weekend een offensiefje te starten. Doordat er dorpen in andere handen vielen, besloot ik om sneller te schakelen. Voor ik verder ga wil ik een kleine kanttekening maken. Party en Be3st hebben zelfs gezamelijk bepaalde spelers/stammen weggewerkt. Meer zelfs, 3 weken geleden werd Party al eens aangevallen door B3ast zonder al te vel stijging in ODA om zoveel dorpen over te nemen. Er waren ook geen recaps. Ik weet uit goede bron dat er vanuit het kamp V werd gezegd dat de fusie werd 'goedgekeurd' door support. Of dit waar is of niet laat ik in het midden maar dit geeft toch aan dat er intenties waren tot fusie/intern. Hierna gebeurt er dus 3 weken niks meer terwijl de stamgenoten van Party gewillig worden opgeslokt.

PartyVIntern.PNG

Om dus verder te gaan op de acties van vandaag. Dorpen werden overgenomen en hierop ben ik mijn clears beginnen uitsturen om niet alles in de handen van V te laten verloren gaan. Omwille van de snelle beslissing heb ik niet alles getimed aangezien ik nog edels moest klaar zetten. Treintjes werden uitgestuurd en bij aankomst van de eerste met verovering kreeg ik in dezelfde seconde edels binnen Be3st. Ik was wat achterdochtig maar wilde nog het voordeel van de twijfel geven. 1 trein werd gesniped, fair game. Ik heb geen probleem met wat tegenstand, het maakt het allemaal wat uitdagender. Ik verover een tweede dorp en krijg onderstaande te zien.

ParyHead.PNG

Party recapt dus in dezelfde seconde terwijl hij nooit recapte bij alle andere dorpen die naar V gingen. Hierop besloot ik dus een PM te sturen, lichtjes onder invloed want mijn nationale ploeg had gewonnen ondanks het middelmatige spel.

PMParty.PNG

Ik wil gerust de rest van de PM tonen. Er werd van mijn kant behalve "zielig" en "sl*tje van V" weinig meer gezegd. Je kan gerust mijn ODA stats checken, ik heb 0 dorpen gratis gekregen. Ja, ik heb een persoonlijke BG met Guided, dat is volgens mij nog altijd niet verboden. Net als een BG tussen tussen B3ast en Party perfect legaal is. Waar ik wel een probleem mee heb, is dat er blijkbaar met willekeur over boost situaties wordt beslist. Boost regels zijn zo grijs als wat en dit is bewust omdat ze niet willen dat mensen door de mazen van het net glippen. Maar eenmaal je het achterpoortje kent dan kan je er gebruik van maken wat op zich ook een oneerlijk voordeel is tegenover andere die dit niet weten of er geen gebruik van maken. Stel je eens voor dat ze in de echte wereld morgen de verkeersregels aanpassen maar niet de concrete regels meedelen omdat de mensen zicht er dan naar schikken. Of is het gewoon omdat ze $ zouden mislopen?

Ik heb nog wel wat voorbeelden maar uiteindelijk zijn deze niet het probleem. Het is de vage behandeling van deze situaties die het belachelijk maakt.
Ik was van plan om nog een tijdje te spelen maar dit wordt in ieder geval mijn laatste wereld.


One love & peace out
 
Reactiescore
2.386
Waar ik wel een probleem mee heb, is dat er blijkbaar met willekeur over boost situaties wordt beslist. Boost regels zijn zo grijs als wat en dit is bewust omdat ze niet willen dat mensen door de mazen van het net glippen. Maar eenmaal je het achterpoortje kent dan kan je er gebruik van maken wat op zich ook een oneerlijk voordeel is tegenover andere die dit niet weten of er geen gebruik van maken.
Ik kan eigenlijk niet meer akkoord gaan met je dan deze statements. Het spijt me oprecht dat dit je spelplezier afneemt.
 
Reactiescore
16
Ik kan eigenlijk niet meer akkoord gaan met je dan deze statements. Het spijt me oprecht dat dit je spelplezier afneemt.
Mij lijkt het dus dat indien je maar een bepaald percentage van de dorpen 'krijgt' dit niet wordt aanzien als boosten. Maar wat is het verschil tussen de helft van een 400k speler of alle dorpen van 200k speler? Juist niets voor degene die de dorpen krijgt. Stel je voor dat je moet voorkomen omdat je een diefstal hebt gepleegd en de rechter zegt: ho maar, je hebt maar de helft van dat huis leeg geroofd, dat zijn verzachtende omstandigheden :redface:
 
Bovenaan