Discussie topic 'boosten'

Reactiescore
234
Dit topic is aangemaakt door de laatste ontwikkelingen die ik 'live' heb meegemaakt.

Er zijn meerdere bans gevallen in stammen die totaal niet enorm veel voordeel hebben bereikt door hun oud stamgenoten te edelen tegen besteding van wellicht niet al teveel troepen maar daar weet ik het fijne niet van dus zal ik niet op ingaan.

Dit topic is niet aangemaakt om met vingers te wijzen of om support zo ver te krijgen het ongedaan te maken (volgens mijn laatst ontvangen update is de straf nog niet geaccepteerd en wordt er nog overlegd) maar puur om een situatie te schetsen waar bij de genomen acties worden toegelicht en om een (uiteindelijk?) hopelijk leerzame discussie op gang te brengen omtrent de huidige gang van zaken.

Ik schrijf dit topic vanuit een oogpunt waarin ik niet de start van de wereld heb gespeeld.
ik ben pas later op de wereld toegetreden, dit omdat ik de stam trooper op nlc2 moest gaan leiden tegen elite.

De huidige wereldstatus zou ik omschrijven als volgt.

Villian bezit met hun main stam cluster de noordelijke 40% van het rechtsboven continent, heeft van het linksboven continent alle mogelijke dreiging van de zuid/westelijke stammen vrijwel afgesloten
En heeft 2 spelers liggen in het linker onder continent die eventuele dreiging van de zuidelijke stam AI en de groei richting die kant vanuit de core stam Vitae vrijwel onmogelijk maken.

Ze hebben dus 1 continent bijna in hun geheel in handen, en (grote) delen van 2 andere continenten afgesloten voor eventuele toegang door andere serieuze stammen/bestaande grote accounts

En dit terwijl de wereld net een week of 8 bezig is, en 8 weken wordt
Gezien de hoeveelheid bans door het support team nog gezien als zijnde begin fase, want ze zouden tenslotte minder ingrijpen naarmate een wereld vordert want als de wereld vordert dan moeten er met de huidige 'niet ondersteunen buiten de stam' instellingen wel accounts fuseren (als er nog op het kleinere account gespeeld wordt) of accounts worden geinternd als er serieuze dreiging ontstaat dat de inactiviteit van die dorpen dusdandig veel impact heeft op de mogelijkheden van de kleinere stam om de grote stam af te slaan. (Inactieve dorpen in de fronten zorgen ervoor dat er minder snipe mogelijkheden zijn en dat de vijand 'spontaan' tussen je dorpen in kan komen te liggen)

In de beginfase van een wereld waarin er nog 20 stammen zijn die zich moeten gaan bewijzen, en er over de gehele wereld stammen zijn met minder actieve accounts is het uiteraard totaal logisch dat de minder actieve accounts worden aangevallen door andere stammen zodat hopelijk de wel actieve accounts zich bij de overwinnende stam aansluiten en ze een waardevolle toevoeging gaan zijn maar dat is niet meer de huidige fase van de wereld.

Er zijn 4 stammen,
villian,
AI continent rechts onder (80%) en delen van de core/links onder.

Vitae, core stam die is onstaan door enkele stam fusies eerder in de wereld.

En de stam celtic die in het continent rechts onder een deel bezit en het continent rechts boven deelt met villan/pluto

6/7 als je de 'rim' stammen die grotendeels afgesloten liggen en achter/tussen de linies van andere stammen, denk aan de stam 18+ die in villian rim ligt en de stam pluto die tussen celtic en villian in zit waar diverse accounts van villian tussenin liggen.

De stam vitae is ontstaan uit een stammen fusie, en de spelers die niet in de nieuwe hoofdstam pasten liggen nog tussen de 'main' accounts in omdat er of teveel 'nee er mag niet geinternd worden' antwoorden waren verkregen in support aanvragen, of omdat er niet direct de noodzaak van was ingezien omdat er geen serieuze dreiging was vanuit de grotere stammen in noord (villian, er zat nog een stam tussenin, een buffer) of er waren NAP's met leden van de zuidelijk gelegen stam AI.

Nu de stam villain de buffer heeft verslagen was er 'opeens' noodzaak om te internen en de dorpen actief te maken en is er dus van start gegaan om de verkregen akkoords te gaan internen.

Account dat geinternd wordt is een solo speler die deze wereld voor het eerst in een dusdanig serieuze stam zit, en voor het eerst echt te doen krijgt met de huidige regelgeving.

(Wat er daadwerkelijk is voorgevallen)
Er is dus een akkoord gegeven voor intern als er geen dorpen gratis weggeven zouden worden.
Echter was er bij het account dat geinternd ging worden nog een volle clear aanwezig en is die door de bespeler (noem het jeugdige eigenwijsheid/noob actie/zonde om weg te gooien) op een tegenspeler 'gedumpt' en is daardoor het akkoord ingetrokken en wordt de gene die aan het internen was gestraft door afname van 20 dorpen wat gelijk staat aan 57% van zijn dorpen (van de 35 dorpen die hij bezit op dit moment)

Ik wil dit graag bespreekbaar maken omdat het in de huidige staat van de wereld natuurlijk absurd is en totaal niet naar ratio van de gemaakte mis stap dat een account in de core van de wereld zonder nog een serieuze kans in de wereld wordt gehalveerd vanwege 1 clear.
Een halvering voor een core account dat zeer binnenkort in heel zwaar weer terecht komt is een aderlating voor de core stam en een enorme deuk in de motivatie voor de vele accounts die ermee gemoeid zijn (de 10 accounts van de main stam en de 7/8 nog semi actieve accounts van de zusterstam) .

Ik ben benieuwd naar de mening van anderen en helaas is het aan mijn kant, maar het is wel mooi dat we met een typisch schoolvoorbeeld de huidige gang van zaken kunnen bespreken.

Dit artikel zal later worden uitgebreid maar is geschreven in de trein en mijn studie start zo.
Eventuele 'vage zinsopbouw' of spelfouten mogen in de reacties worden geplaatst en ik zal trachten dan duidelijker te zijn of de spelfout aan te passen.

Mvg
TDM (timedoesmatter) 'nieuwe' dagspeler.
 
Reactiescore
2.386
Ik snap van waar je betoog komt, maar je moet ook ergens snappen hoe deze straf bepaald wordt. Ik ga dan ook niet ingaan op deze bepaalde instantie want er zijn ook al bans gevallen zonder dat er een support was ingediend (dit kan fout zijn, maar ik denk dat zo de eerste banwaves zijn verlopen).

Al jaar en dag wordt er geschreeuwd dat het TW-Team niet consistent is en de regels keer op keer anders gaat interpreteren. Ergens doet het goed om te zien dat ze een nieuwe regel inbrengen en deze ook goed controleren/handhaven - zij het met hulp van de community. Ik ben dan ook eerder positief over de straffen die nu worden uitgedeeld.
 
Reactiescore
234
Ik snap van waar je betoog komt, maar je moet ook ergens snappen hoe deze straf bepaald wordt. Ik ga dan ook niet ingaan op deze bepaalde instantie want er zijn ook al bans gevallen zonder dat er een support was ingediend (dit kan fout zijn, maar ik denk dat zo de eerste banwaves zijn verlopen).

Al jaar en dag wordt er geschreeuwd dat het TW-Team niet consistent is en de regels keer op keer anders gaat interpreteren. Ergens doet het goed om te zien dat ze een nieuwe regel inbrengen en deze ook goed controleren/handhaven - zij het met hulp van de community. Ik ben dan ook eerder positief over de straffen die nu worden uitgedeeld.

ik sluit me aan bij je statement dat er erg veel gebashed wordt op het TW team, maar dit is dan ook een discussie om het inzicht van een keuze van het TW team te verkrijgen en mijn mening erover te geven
want wat is nou de invloed geweest van de 'boost' ?
 
Reactiescore
2.386
In dit geval is de boost het volgende:
- Gratis dorpen geven aan een stamgenoot
- Die ene clear op de vijand, die hen dan de vrijheid geeft om te gaan reporten

Over het eerste kun je de twijfel weghalen en een support indienen waar je de situatie uitlegt. Vervolgens krijg je ja of nee en ga je verder met deze info. Indien ja, lekker internen. Indien nee, op delete zetten en hopen dat de vijand niet teveel dorpen kan overnemen.
Die ene clear is een 'klein' iets op een wereld waar stammen al halve continenten in bezit hebben, maar het wijst er gewoon op dat je met het fuseren van de accounts een voordeel probeert te nemen. Dit is boosten en kan bestraft worden. Hier ga je dus in de fout - je had gewoon moeten dodgen met die clear (of zelfs laten clearen zodat er een ODA stijging is).
 
Reactiescore
234
In dit geval is de boost het volgende:
- Gratis dorpen geven aan een stamgenoot
- Die ene clear op de vijand, die hen dan de vrijheid geeft om te gaan reporten

Over het eerste kun je de twijfel weghalen en een support indienen waar je de situatie uitlegt. Vervolgens krijg je ja of nee en ga je verder met deze info. Indien ja, lekker internen. Indien nee, op delete zetten en hopen dat de vijand niet teveel dorpen kan overnemen.
Die ene clear is een 'klein' iets op een wereld waar stammen al halve continenten in bezit hebben, maar het wijst er gewoon op dat je met het fuseren van de accounts een voordeel probeert te nemen. Dit is boosten en kan bestraft worden. Hier ga je dus in de fout - je had gewoon moeten dodgen met die clear (of zelfs laten clearen zodat er een ODA stijging is).

Zelfs het dodgen is niet toegestaan, er moet ODA worden bereikt anders behaal je een voordeel door het besparen van troepenverlies
Ik ben blij met deze discussie, neem het niet persoonlijk op absoluut niet
Maar een straf van 20 dorpen voor 1 clear is niet normaal, dat is veelste ingrijpend
een heel duidelijk (publieke mogelijk?, maak er een schoolvoorbeeld van) waarschuwing zal meer veel helpen dan nu kwaadbloed zetten zoals ook bij de celtic bans is veroorzaakt
 
Reactiescore
100
ik sluit me aan bij je statement dat er erg veel gebashed wordt op het TW team, maar dit is dan ook een discussie om het inzicht van een keuze van het TW team te verkrijgen en mijn mening erover te geven
want wat is nou de invloed geweest van de 'boost' ?
Discussie is er al geweest bij de totstandkoming van de boostregels. Diegene die wilde kon zitting nemen in een klankbordgroep. Dat het Tribalwars team nu zo schimmig mogelijk is dat is begrijpelijk. Ze willen namelijk voorkomen dat spelers de grenzen gaan opzoeken. Dus dan moet je zelf als TW Team ook maar de norm bepalen en niet de grenzen van die norm prijsgeven.
 
Reactiescore
234
Discussie is er al geweest bij de totstandkoming van de boostregels. Diegene die wilde kon zitting nemen in een klankbordgroep. Dat het Tribalwars team nu zo schimmig mogelijk is dat is begrijpelijk. Ze willen namelijk voorkomen dat spelers de grenzen gaan opzoeken. Dus dan moet je zelf als TW Team ook maar de norm bepalen en niet de grenzen van die norm prijsgeven.

Ik ben er pas weer sinds 1,5 maand
Ik heb het totaal niet mee gekregen helaas
 
Reactiescore
581
In dit geval is de boost het volgende:
- Gratis dorpen geven aan een stamgenoot
- Die ene clear op de vijand, die hen dan de vrijheid geeft om te gaan reporten

Over het eerste kun je de twijfel weghalen en een support indienen waar je de situatie uitlegt. Vervolgens krijg je ja of nee en ga je verder met deze info. Indien ja, lekker internen. Indien nee, op delete zetten en hopen dat de vijand niet teveel dorpen kan overnemen.
Die ene clear is een 'klein' iets op een wereld waar stammen al halve continenten in bezit hebben, maar het wijst er gewoon op dat je met het fuseren van de accounts een voordeel probeert te nemen. Dit is boosten en kan bestraft worden. Hier ga je dus in de fout - je had gewoon moeten dodgen met die clear (of zelfs laten clearen zodat er een ODA stijging is).

Ik ben het niet met je eens... op W87, viel ik een stam aan en liep ik deels op stacks. Niet erg... maar vervolgens kreeg ik -na mijn aanvallen- de ene na de andere clear op mijn dak (uit die gestackte dorpen) en werden vervolgens die gestackte dorpen (waar de clear(s) uit kwamen) in de nachtbonus weg geschonken aan de vijand, gratis en voor niets. Support gedaan en 0 straf, terwijl ik van 1 van de spelers die gratis dorpen kreeg, zelfs in een PM de hele uitleg kreeg, dat ze idd die dorpen gratis aangeboden kregen... dus internen/fuseren mag wel na een support aanvraag... maar je mag -althans zo was het bij mij- nog steeds die clears (mis)(ge)bruiken om de directe tegenstander te 'verzwakken'. Dubbel voordeel en in mijn ogen boosten, maar niet bij support.
 
Reactiescore
2.386
Ik ben het niet met je eens... op W87, viel ik een stam aan en liep ik deels op stacks. Niet erg... maar vervolgens kreeg ik -na mijn aanvallen- de ene na de andere clear op mijn dak (uit die gestackte dorpen) en werden vervolgens die gestackte dorpen (waar de clear(s) uit kwamen) in de nachtbonus weg geschonken aan de vijand, gratis en voor niets. Support gedaan en 0 straf, terwijl ik van 1 van de spelers die gratis dorpen kreeg, zelfs in een PM de hele uitleg kreeg, dat ze idd die dorpen gratis aangeboden kregen... dus internen/fuseren mag wel na een support aanvraag... maar je mag -althans zo was het bij mij- nog steeds die clears (mis)(ge)bruiken om de directe tegenstander te 'verzwakken'. Dubbel voordeel en in mijn ogen boosten, maar niet bij support.
Again, ik heb geen zin om hier op individuele cases in te gaan. Natuurlijk zal Support ook nog fouten maken en soms niet goed kunnen inschatten hoe alles in elkaar zit, Maar over het algemeen ben ik zeer tevreden met het optreden van het TW-Team in deze zaken.
 
Reactiescore
43
Reken er maar op dat de support m.b.t. boosten nooit in je voordeel is, dan kan het enkel maar meevallen.
Zelf vind ik dat boosten te snel toegestaan wordt op de wereld. Maar als support daar anders over inzit is er niets anders dan je tegenstander in alle rust te laten internen. Het is wel al te begrijpelijk dat .nl het aantal support requests dan niet meer aankan, gezien er zoveel legaal als illegaal geboost wordt.
 
Reactiescore
14
Veel hangt af van wie je support behandeld. Uit goede bron heb ik vernomen dat er vrijwel geen enkel over gepleegd wordt, bij het bepalen of uitvoeren van bepaalde straffen binnen het TW-team. Bovendien is in het verleden al wel gebleken dat er binnen het TW-team niet door iedereen aan dezelfde touwtjes getrokken word.

Dat laatste is dan ook per direct een verklaring waarom sommige mods zo snel weer afhaken.
 
Reactiescore
80
Begrijp ik goed dat je tegenwoordig niet meer mag internen? Dat is goed om te weten voordat ik dadelijk een dorp voor iemand recap oid en een ban krijg.

Oprechte vraag. Geen idee hoe de regels tegenwoordig zijn.
 
Reactiescore
80
Begrijp ik goed dat je tegenwoordig niet meer mag internen? Dat is goed om te weten voordat ik dadelijk een dorp voor iemand recap oid en een ban krijg.

Oprechte vraag. Geen idee hoe de regels tegenwoordig zijn.
En idem dito voor dorpenuitbouwers en moraalbrekers?
 
Reactiescore
581
En idem dito voor dorpenuitbouwers en moraalbrekers?
Yup... die zijn zeker in de beginfase niet toegestaan. Daar haal je teveel voordeel uit... later mag het wel, maar pas op dat ze meer doen dan incidenteel clearen... clearen en drie edels, zodat jij het met 1 edeltje kan pakken en er zelf niets voor gedaan hebt, kan je een straf opleveren.

DU's, pakken BB's, bouwen ze op.... dan kan de overname van die dorpen -door jou, die er wederom niets voor heeft gedaan- tot een straf leiden.
 
Reactiescore
234
Yup... die zijn zeker in de beginfase niet toegestaan. Daar haal je teveel voordeel uit... later mag het wel, maar pas op dat ze meer doen dan incidenteel clearen... clearen en drie edels, zodat jij het met 1 edeltje kan pakken en er zelf niets voor gedaan hebt, kan je een straf opleveren.

DU's, pakken BB's, bouwen ze op.... dan kan de overname van die dorpen -door jou, die er wederom niets voor heeft gedaan- tot een straf leiden.

Maar als het main account, de du kleine spelers laat overnemen en uitbouwen
dan weet de DU dat hij als die dorpjes uitgebouwd zijn (4/5/6k punten) dat hij ze 'afstaat'
en als de DU minimaal 1 op de 4 dorpjes die worden uitgebouwd behoudt zodat hij kan doorgroeien en dus ook nog leuk kan spelen in plaats van echt volledig als 'slaaf' wordt behandeld dan moet het wel mogelijk zijn had ik ergens gelezen
of is dit ook weer situatie afhankelijk @Duckje ?
 
Reactiescore
80
Waar slaat dit op?
Ik snap dat tw boosten tegen wil gaan, maar dan hadden ze überhaupt nooit die gs koop functies moeten introduceren. Dit wordt veel te ingewikkeld, wat een grap.
 
Bovenaan