Discussie omtrent uitbouwen

DeletedUser79481

Guest
Wereld is net gestart, morgenochtend eindigt de bescherming, we hebben twee dorpen.
Ik wil eigenlijk wel eens een discussie aangaan over wat nou de beste strategie is voor een aantal puntjes.
Mochten er gewoon feitelijke antwoorden hier op gevonden zijn, dan zou ik ze alsnog graag horen. Want dan kan ik ze verzamelen, in een bestandje zetten en online gooien! :)

Stel, je hebt een redelijke locatie, iig 4 bb's in je 6x6 om beide dorpen, en je dorpen 1 cluster uit elkaar. (Dus geen cluster er tussen, ongeveer 5-7 vakjes uit elkaar)..
Stel je omgeving is niet een 6-man team dat 24/7 speelt..

Vraag 1 het begin:
Dan begin je, en bouw je je mijnen als eerste op. Tot hoe ver ga je hier mee door? En stel je hebt een doel voor ogen (bijvoorbeeld 13/13/10), hoe werk je er dan naar toe? (In termen van levels tussen de mijnen houden. Dit zijn twee simpele vragen, maar het zit in de details.

Vraag 2 de kazerne:
Wanneer zou je beginnen met het maken van troepen? Dit is afhankelijk van: je medespelers, de ligging van de BB dorpen, de opbouw van de BB dorpen en in deze wereld ook, de limited haul.
We hebben nu 2 dagen gehad, en pas nu beginnen mensen aan het limiet van de limited haul te komen. Veel andere spelers, die hun GS hoger hebben gedaan, zitten nog niet eens in de buurt hiervan.
Achteraf gezien, tot hoe hoog had jij je GS willen uitbouwen voordat je aan de kazerne begon?

Vraag 3 de stal:
Met LC microfarmen zal je een stuk beter afgaan dan 1 speer + 2 bijl, of 2 speer + 2 zwaard te sturen, simpelweg alleen al vanwege de kortere reistijd. Dus op een gegeven moment zal je toch op het punt aankomen, waar het farmen met je speer, bijl of zwaard niet meer viable is. Wanneer maak je de overstap naar de stal, en hoeveel LC zou je minstens nodig hebben om constant aan het haul limiet te zitten?
Het haul limiet kun je zien als een koffer, en alle GS die je plundert, die moeten eerst 24 uur in die koffer zitten. Je kunt de GS wel gebruiken, maar de GS zal nog steeds in die koffer blijven. Pas na 24 uur zal de GS de koffer uit gaan, en kan er weer andere GS in. Ieder uur wordt de koffer een stukje groter (555 gs als ik me niet vergis) en past er dus weer nog meer in. Het is dus optimaal om de koffer meteen te vullen zodra er wat uit gaat, want anders verspil je tijd.

Vraag 4 twee dorpen:
Ik hoor het vaakst dat mensen 1 def dorp en 1 of dorp nemen. Is dit de beste keuze? Stel, je kunt op deze wereld makkelijk de haul limit halen met de LC van 1 dorpje, heeft het dan nog voordeel om je tweede dorp offense te maken? Tuurlijk, meer clears betekent meer spelerfarms, minder micro-en en feitelijk meer beschikbaarheid van je troepen. Hierdoor speel je de tegenstand in een eerder stadium weg. Dit leidt wel tot een gebrek aan mooie edeltargets, en even wachten met clearen levert misschien wel een groter dorp op.
Daarnaast is een defense dorp ook niet verkeerd, je speelt full offense in je eerste dorp, je bent kwetsbaar en moet altijd klaar zijn om te dodgen. De defense stelt je in staat om backtimes te blocken, en eventuele edels al te snipen/blocken. Maar wanneer je tegenstander naar jou komt om te edelen, en jij hebt nog geen edels, dan heb je het feitelijk al fout gedaan en verwijs ik je naar de bovenste 4 vragen.
Dan is er natuurlijk ook nog de optie om in dorp 2 helemaal geen troepen te maken, gebruik dit als je persoonlijk boostdorp, constant alle gs naar je "main" dorp sturen, en vanaf daar je omgeving domineren, dit stelt je in staat om je kazerne en stal hoger level te onderhouden dan je buren en leidt dus tot sneller een grotere clear.

Dus concreet: 1 def + 1 off, 2 off, 1 off 1 "boost"?

Vraag 5 aangevallen:
Morgenochtend 10:17 (toch?) eindigt de BB, en stel je krijgt meteen al een incoming op je dak. Je kunt dit succesvol taggen als bijlsnelheid. Wat doe je dan?
Dit is belangrijk om nu over na te denken, en dat komt straks naar voren.
Stel, je wilt de aanval dodgen, want je weet niet hoeveel er aan komt, en je zou mogelijk teveel van je def verliezen. Heb je dan je schuilplaats wel opgebouwd?
Bedenk dan wel dat je tegenstander meteen je troepen kan zien.
Stuur je een scoutaanval terug? Hij heeft nog een dorp en kan daar zijn overige scouts als OS vandaan trekken, of dat al preventief gedaan hebben.
Afhankelijk van de onderlinge afstand kun je er nu zelfs voor kiezen om zijn andere dorp te scouten, omdat je verwacht dat hij zijn scouts al in zijn eerste dorp heeft gezet als OS. Zou je dit overwegen?
Wil je de aanval blocken, tot hoe hoog heb je dan je muur opgebouwd in de nacht voor de BB eindigt?
Is het het uberhaubt waard om aanvallen te deffen totdat de edelfase begint? Je verliest troepen, troepen zijn inkomsten, en ze vervangen kost grondstoffen. Het is een "fair race" geen PP. Dus de persoon die de meeste GS heeft (en de minste troepen verliest) zou theoretisch gezien als eerder moeten edelen. Jij zou in ieder geval bij de eerste 10 willen zitten, als je buurt een beetje decent is. (Er van uitgaande dat je geen troepenproductie hoeft stop te zetten om de AH te bouwen).

Allemaal dingen om over na te denken in de BB, dus wat zou je doen met de schuilplaats en muur? Uitbouwen, of de GS wijzer spenderen?


Met deze vragen zou ik graag een discussie starten, hoewel ik me zeer goed bedenk dat dit ontzettend situatie afhankelijk is, zou het me toch vet lijken om richtlijnen te kunnen formuleren in termen van de situatie.
 
Reactiescore
1.019
Je moet er zelf een beetje achter komen man, het is niet zo dat iets goed is, er zijn meerdere mogelijkheden die jij zelf het prettigst vind
 

DeletedUser79481

Guest
Je moet er zelf een beetje achter komen man, het is niet zo dat iets goed is, er zijn meerdere mogelijkheden die jij zelf het prettigst vind
nouja, vandaar dit topic, wat zou jij doen? Er waarom kies je daar voor?
 
Reactiescore
461
Uiteindelijk komt het erop neer hoe je zelf het liefst wilt gaan spelen met die off en deff dorpen, persoonlijk zou ik voor 2 off dorpen gaan en gewoon alles dodgen/btimen. Moet je wel opassen met die twee dorpen start kan je dan nog eens terug gebtimed worden als het een speler is met ook 2 off dorpen.
Voor de rest denk ik niet dat spelers hier hun speeltactiek al publiekelijk komen maken
 
Reactiescore
510
Je kan niet van tevoren bepalen hoe je gaat starten.
Het is imo iets waar je gewoon gevoel voor moet hebben.
 
Reactiescore
510
Denk dat iedereen mijn start ondertussen al wel weet hoor, doe elke classic hetzelfde.
 
Reactiescore
510
Haha dat ook :D
 
Bovenaan