- Reactiescore
- 298
Dan lieg je glashard. W5 had zowel pakketjes als techlevels (15).
Gewoon geadeld voordat hij z'n smederij heeft kunnen bouwen
Dan lieg je glashard. W5 had zowel pakketjes als techlevels (15).
Hoi!
De instelling voor barbarendorpen waren inderdaad fout vanwege een fout gelopen reset van de vorige ronde. Onze excuses. We hadden deze setting aangepast maar dan blijven de barbs natuurlijk bestaan.
We hebben nu manueel een vrij groot aantal barbarendorpen verwijderd zodat dit weer in orde is.
Met dank aan @Moonlight voor het op zo'n korte tijd ontwikkelen van een lijst met dorpen die verwijderd moesten worden.
Veel plezier in deze classic!
Mvg,
Joris
Umh... eenmaal je de coords hebt gaat het snel? ^^
Verandering in het dominantiesysteem
Na de vele feedback (oa op NL) hebben we het dominantiesysteem lichtjes gewijzigd. Herstarten wordt nu vroeger geblokkeerd, en muntkosten worden vroeger gehalveerd. Namelijk bij het behalen van het dominantiepercentage en bij het begin van de hold-periode, voorheen was dit na het behalen van de hold-periode.
Barb ratio klopt wel. Spelers liggen daar gewoon dichter op elkaar. Vullen de 'lege plekken' op, voor ze naar de volgende laag van de rim gaan volgens mij.
Hallokes
Het is inderdaad zo dat de huidige setting ratio 100% (maw 1) is. (voorheen was dit 3)
Als je even kijkt naar het huidig aantal spelers (3.056) en naar het huidig aantal barbs (4.680) kom je een factor 1.5 uit, wat inderdaad niet overeen komt met het opgelegde getal.
Dit is echter te verklaren,
wij hebben namelijk niet een aantal barbarendorpen verwijderd om dit te laten kloppen. Wij hebben (als ik het me goed herinner) de barbs gehalveerd.
Met andere woorden, er bleven nog steeds teveel barbs over tov de instelling van 1:1. Nu is het zo dat deze instelling bepaald hoeveel barbs er spawnen per nieuwe speler, en niet het totaal op de hele wereld per speler. Maw, de instelling gaat nu niet wachten tot de ratio op de wereld weer gelijk is aan 1 voordat hij nieuwe barbs spawned. Voor elke nieuwe speler zal hij nu 1 barb spawnen, eventueel zal het gemiddelde dus dalen, maar dit zal nooit 1 worden exact.
Nu hoor ik je zeggen, verlaag de setting dan nog wat zodat het sneller terug op ratio komt. Dit hebben we overwogen maar doen we uitendelijk niet. Waarom niet?
Op dit moment worden spelers op de rim geplaatst op de eerste lege plek die de server vindt (in cirkels van binnen naar buiten toe gezien). Gezien we een groot aantal barbs hebben verwijderd zijn dit er een hele hoop. Deze plekken moeten ook weer opgevuld worden (vanaf de outer rim (de rim waar preregs spelers gestopt zijn met spawnen)).
Als we de barbratio verlagen moeten dit veel meer spelers worden, en lopen we het risico dat spelers spawnen in een 'oude' rim waar andere spelers al gedurende 2 weken actief spelen.
Om de rim dus terug naar buiten te brengen moeten we meer barbs spawnen, om zo nieuwere spelers toch niet aan hun lot over te laten tussen de spelers die al een langere periode actief zijn op de wereld. En daarom laten we de instelling ook op de bedoelde setting : 1.
Ik hoop dat dit het wat verduidelijkt :/
Sorry voor mogelijke spelling- en grammatica fouten, op een telefoon typen gaat nu net niet zo goed als op een pc
Had ik nou gelijk met die aanvraagHet is niet goed genoeg, sorry.
Hallokes
Als we de barbratio verlagen moeten dit veel meer spelers worden, en lopen we het risico dat spelers spawnen in een 'oude' rim waar andere spelers al gedurende 2 weken actief spelen.
Om de rim dus terug naar buiten te brengen moeten we meer barbs spawnen, om zo nieuwere spelers toch niet aan hun lot over te laten tussen de spelers die al een langere periode actief zijn op de wereld. En daarom laten we de instelling ook op de bedoelde setting : 1.
Kan je dit ook niet doen door middel van meer rosten en bomen?Dat is exact wat ik bedoel Tim
De lege plekken worden eerst opgevuld. Willen we de rim dus sneller terug naar de buitenkant krijgen moeten we de barbfactor hoger laten zodat het ook wordt opgevuld met barbs.