Discussie: Klachten Classics (gs productie & afsluiting)

Reactiescore
660
Hoi!

De instelling voor barbarendorpen waren inderdaad fout vanwege een fout gelopen reset van de vorige ronde. Onze excuses. We hadden deze setting aangepast maar dan blijven de barbs natuurlijk bestaan.

We hebben nu manueel een vrij groot aantal barbarendorpen verwijderd zodat dit weer in orde is.
Met dank aan @Moonlight voor het op zo'n korte tijd ontwikkelen van een lijst met dorpen die verwijderd moesten worden. :)

Veel plezier in deze classic!

Mvg,
Joris

Heb je daar een scriptje voor of moest je het gewoon "old scool" doen, dorpke per dorpke??

^^
 

DeletedUser72857

Guest
Umh... eenmaal je de coords hebt gaat het snel? ^^

Kan het zijn dat er niets aan de instelling is gebeurd van de barbaren ratio?
Goed dat er vorige keer manueel gedelete zijn maar zolang er spelers bijkomen komen er vgm aan de originele verhouding barbaren dorpen bij. Dit geeft een sterk geconcentreerde rim tov een lege core.

Heel erg storen doet het me (nog) niet maar dit kan het spelbeeld wel (ongewenst?) veranderen/verstoren.

fdd9d6102d28299be2d0b4a701ac0852.jpg
 
Reactiescore
126
Barb ratio klopt wel. Spelers liggen daar gewoon dichter op elkaar. Vullen de 'lege plekken' op, voor ze naar de volgende laag van de rim gaan volgens mij.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Het ligt aan de spelers die erbij komen. In plek van steeds aan de buitenkant te komen worden al die dorpen geplaatst op de rand van de start van de classic. Daarom dat het daar lekker overbevolkt is.
 
Reactiescore
746
PS, gezien de vorige discussie over de afhandeling van dominantie, waar ik toen nog niet zo veel over mocht zeggen:
Verandering in het dominantiesysteem

Na de vele feedback (oa op NL) hebben we het dominantiesysteem lichtjes gewijzigd. Herstarten wordt nu vroeger geblokkeerd, en muntkosten worden vroeger gehalveerd. Namelijk bij het behalen van het dominantiepercentage en bij het begin van de hold-periode, voorheen was dit na het behalen van de hold-periode.

:)
 
Reactiescore
1.094
Ik had het gelezen, top merci!
 
Reactiescore
1.094
Barb ratio klopt wel. Spelers liggen daar gewoon dichter op elkaar. Vullen de 'lege plekken' op, voor ze naar de volgende laag van de rim gaan volgens mij.

Ik denk dat hij wel gelijk heeft. Volgens mij hebben jullie toen met het manueel weghalen van barbarendorpen de ratio op 1.0 gezet. Echter als je nu gaat kijken dan staat het op 1.4 en ik denk dat het gaat stijgen. Dat komt natuurlijk omdat de toestroom nu mee valt of gaat vallen. Ik betwijfel ook of het grote invloed heeft op de verdere wereld verloop. Maar goed miss wel handig om even in de gaten te houden.
 
Reactiescore
746
Hallokes

Het is inderdaad zo dat de huidige setting ratio 100% (maw 1) is. (voorheen was dit 3)
Als je even kijkt naar het huidig aantal spelers (3.056) en naar het huidig aantal barbs (4.680) kom je een factor 1.5 uit, wat inderdaad niet overeen komt met het opgelegde getal.

Dit is echter te verklaren,
wij hebben namelijk niet een aantal barbarendorpen verwijderd om dit te laten kloppen. Wij hebben (als ik het me goed herinner) de barbs gehalveerd.
Met andere woorden, er bleven nog steeds teveel barbs over tov de instelling van 1:1. Nu is het zo dat deze instelling bepaald hoeveel barbs er spawnen per nieuwe speler, en niet het totaal op de hele wereld per speler. Maw, de instelling gaat nu niet wachten tot de ratio op de wereld weer gelijk is aan 1 voordat hij nieuwe barbs spawned. Voor elke nieuwe speler zal hij nu 1 barb spawnen, eventueel zal het gemiddelde dus dalen, maar dit zal nooit 1 worden exact.

Nu hoor ik je zeggen, verlaag de setting dan nog wat zodat het sneller terug op ratio komt. Dit hebben we overwogen maar doen we uitendelijk niet. Waarom niet?
Op dit moment worden spelers op de rim geplaatst op de eerste lege plek die de server vindt (in cirkels van binnen naar buiten toe gezien). Gezien we een groot aantal barbs hebben verwijderd zijn dit er een hele hoop. Deze plekken moeten ook weer opgevuld worden (vanaf de outer rim (de rim waar preregs spelers gestopt zijn met spawnen)).
Als we de barbratio verlagen moeten dit veel meer spelers worden, en lopen we het risico dat spelers spawnen in een 'oude' rim waar andere spelers al gedurende 2 weken actief spelen.
Om de rim dus terug naar buiten te brengen moeten we meer barbs spawnen, om zo nieuwere spelers toch niet aan hun lot over te laten tussen de spelers die al een langere periode actief zijn op de wereld. En daarom laten we de instelling ook op de bedoelde setting : 1.

Ik hoop dat dit het wat verduidelijkt :/
Sorry voor mogelijke spelling- en grammatica fouten, op een telefoon typen gaat nu net niet zo goed als op een pc :D
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser72857

Guest
Hallokes

Het is inderdaad zo dat de huidige setting ratio 100% (maw 1) is. (voorheen was dit 3)
Als je even kijkt naar het huidig aantal spelers (3.056) en naar het huidig aantal barbs (4.680) kom je een factor 1.5 uit, wat inderdaad niet overeen komt met het opgelegde getal.

Dit is echter te verklaren,
wij hebben namelijk niet een aantal barbarendorpen verwijderd om dit te laten kloppen. Wij hebben (als ik het me goed herinner) de barbs gehalveerd.
Met andere woorden, er bleven nog steeds teveel barbs over tov de instelling van 1:1. Nu is het zo dat deze instelling bepaald hoeveel barbs er spawnen per nieuwe speler, en niet het totaal op de hele wereld per speler. Maw, de instelling gaat nu niet wachten tot de ratio op de wereld weer gelijk is aan 1 voordat hij nieuwe barbs spawned. Voor elke nieuwe speler zal hij nu 1 barb spawnen, eventueel zal het gemiddelde dus dalen, maar dit zal nooit 1 worden exact.

Nu hoor ik je zeggen, verlaag de setting dan nog wat zodat het sneller terug op ratio komt. Dit hebben we overwogen maar doen we uitendelijk niet. Waarom niet?
Op dit moment worden spelers op de rim geplaatst op de eerste lege plek die de server vindt (in cirkels van binnen naar buiten toe gezien). Gezien we een groot aantal barbs hebben verwijderd zijn dit er een hele hoop. Deze plekken moeten ook weer opgevuld worden (vanaf de outer rim (de rim waar preregs spelers gestopt zijn met spawnen)).
Als we de barbratio verlagen moeten dit veel meer spelers worden, en lopen we het risico dat spelers spawnen in een 'oude' rim waar andere spelers al gedurende 2 weken actief spelen.
Om de rim dus terug naar buiten te brengen moeten we meer barbs spawnen, om zo nieuwere spelers toch niet aan hun lot over te laten tussen de spelers die al een langere periode actief zijn op de wereld. En daarom laten we de instelling ook op de bedoelde setting : 1.

Ik hoop dat dit het wat verduidelijkt :/
Sorry voor mogelijke spelling- en grammatica fouten, op een telefoon typen gaat nu net niet zo goed als op een pc :D

Bedankt voor de uitgebreide reactie, het is inderdaad niet echt een slechte oplossing.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Hallokes

Als we de barbratio verlagen moeten dit veel meer spelers worden, en lopen we het risico dat spelers spawnen in een 'oude' rim waar andere spelers al gedurende 2 weken actief spelen.
Om de rim dus terug naar buiten te brengen moeten we meer barbs spawnen, om zo nieuwere spelers toch niet aan hun lot over te laten tussen de spelers die al een langere periode actief zijn op de wereld. En daarom laten we de instelling ook op de bedoelde setting : 1.

Volgens mij is dit net wat gebeurd, op elke lege plek rondom mij wordt een nieuwe speler plaatst. Helft vd spelers in deze foto staan onder beginnersbescherming, zouden die niet een veld of 10 verder van het centrum moeten liggen?
eb03769a17fbcec6c16f6f613eb531fd.png
 
Reactiescore
746
Dat is exact wat ik bedoel Tim :)
De lege plekken worden eerst opgevuld. Willen we de rim dus sneller terug naar de buitenkant krijgen moeten we de barbfactor hoger laten zodat het ook wordt opgevuld met barbs.
 

DeletedUser59375

Guest
Dat is exact wat ik bedoel Tim :)
De lege plekken worden eerst opgevuld. Willen we de rim dus sneller terug naar de buitenkant krijgen moeten we de barbfactor hoger laten zodat het ook wordt opgevuld met barbs.
Kan je dit ook niet doen door middel van meer rosten en bomen?
 
Reactiescore
1.094
Ik heb even gewacht met het schrijven van mijn vervolg klacht. Dit omdat de wereldsituatie er zo voor liep.

Maar ik moet zeggen dat ik het best als behoorlijk vervelend ervaar dat als ik mijn moeite steek in het schrijven van feedback en klachten, dat er A gezegd wordt (Ja, we gaan er aan werken en opletten) en dat er B (vrij weinig) gedaan wordt.

De start bleek al dramatisch; de wereld stond nog in vredesmodus & ook de barbarenratio zat nog op de instellingen van CL12. Dat terwijl er werd gezegd neem jullie tijd; dubbelcheck nog alles even. En er nog een expliciete klacht was -echt dit halve topic hebben we eraan besteed- de barbarenratio van 3.0 van CL12 die echt belachelijk was. En op cl13 gewoon weer op 3.0 stond.

Gelukkig kan en kon dat nog opgelost worden. Maar het was wachten op het volgende issue. En ja hoor, daar was het!

In 70% van de suggesties en ook in de aankondiging werd gekozen voor OS buiten de stam inactief. Dat wil zeggen dat ondersteuning buiten de stam inactief staat. Vanzelfsprekend right? Vond ik ook. OS van buitenaf zou dan gebounced moeten worden.

Jammer genoeg bleek op een gegeven moment dat dit niet het geval was. Verplaats OS buiten de stam uit is de werkelijke instelling OS sturen buiten de stam uit. Het antwoord van de supports en discords was dat dit opzettelijk was gedaan en dat de 'echte' OS buiten de stam instelling niet goed werkte dus daarom dat deze niet in gebruik is genomen.

Het kan me zo ontzettend frustreren dat als we voorafgaand aan deze classic vragen of jullie aub transparantie in die instellingen willen geven, en eventueel kenbaar willen maken wat jullie plannen voor de instellingen zijn, dat instellingen zoals dat OS buiten de stam inactief niet werkt, dan niet genoemd worden. Sterker nog suggereren dat de instelling actief is (zie jullie EIGEN aankondiging van CL13)

Behalve dat jullie verdomme zelf suggereren dat die instelling actief is (OS buiten de stan inactief =/= OS sturen buiten de stam inactief) worden supports na gegronde kritiek afgesloten alsof het niets is ("we gaan het nu niet meer veranderen")

Sterker nog mijn eigen support werd door de support op beantwoord gezet zonder dat ik een antwoord had gekregen. Te absurd voor woorden.

Ik wens jullie heel veel plezier met het maken van nieuwe classic zodra deze voorbij is. Van mij mogen jullie lekker weer alles instellen zoals jullie zelf prettig wensen; absurd lage gs producties en idiote barbarenratio's, idgaf.

Ik stop na deze classic want ik heb geen zin en tijd om maar ook 1 cm meer moeite te steken in of voor mensen die erna feitelijk gewoon zeggen dikke neus en stik erin.

Sseg
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.490
Ik begrijp dat het frustrerend is dat spel instellingen ingesteld zoals aangevraagd tegen je gebruikt worden. Op TribalWars.nl hebben we tot op heden slechts 1 keer de uitgebreide instelling gebruikt (waar toen tevens ook klachten op kwamen ;)).

Er is een verschil tussen 2 instellingen die je duidelijk door elkaar haalt:

Ondersteuning buiten de stam: Inactief (simpele instelling)
Ondersteuning buiten de stam: Inactief en bij verlaten zal alle aanwezig support bij jou teruggestuurd worden (Uber instelling)

Overzicht afgelopen werelden:
Classic 13: - Ondersteuning buiten de stam: Inactief --> (simpele instelling)
Classic 12: - Ondersteuning buiten de stam: Inactief --> (simpele instelling)
Classic 10: Ledenlimiet stam: 12, Geen ondersteuning buiten de stam & geen schade aan elkaar --> (simpele instelling)
Classic 7: - Je kan enkel stamleden ondersteunen als deze minimaal 1 dag lid zijn van de stam. Eveneens zal bij verlaten van de stam nog aanwezige ondersteuning automatisch teruggestuurd worden.
Classic 5: - Ondersteuning sturen buiten de stam: Gedeactiveerd, --> (simpele instelling)
Classic 4: - Ondersteuning sturen buiten de stam: Gedeactiveerd --> (simpele instelling)​


Om de uitgebreide instelling uit te leggen:

Speler A ondersteunt speler B
Speler B ondersteunt speler A
Speler C ondersteunt speler A (loopt nog)

Speler verlaat de stam, wat gebeurt er dan?

Speler A zijn ondersteuning bij speler B --> Blijft staan
Speler B zijn ondersteuning bij speler A --> Wordt teruggestuurd
Speler C zijn lopende ondersteuning naar speler A --> Wordt een bezoek en keert terug.​

Een oplossing voor het gestelde probleem tijdens deze casual is eigenlijk om de ally-support te limiteren in tijd. Dat het dus pas na 3 dagen mogelijk wordt om andere spelers binnen de stam te ondersteunen, dat is dan weer een ideetje voor een volgende casual.

Zoals gecommuniceerd werken de instellingen op deze spelwereld zoals ingesteld en dus verwacht.


Is het daarmee fair, of wat men verwacht had neen natuurlijk niet!


Echter, dat een stam daar op zijn beurt een draai aan geeft is en blijft één van de tactische aspecten van Tribal Wars. (Net zoals bv. Het ledenlimiet opgeheven kan worden door verschillende zusterstammen aan te maken, De tussentijd tussen aanvallen gecounterd wordt met timen vanuit verschillende dorpen, het Moraal door moraalbrekers, de intentie van de nachtbonus door timen vlak na de nachtbonus,...)

Als we op onze beurt echter al van deze zaken moeten gaan counteren stel ik voor dat je vanaf heden individueel en alleen op je account gaat spelen en netjes vanaf de nachtbonus je pc uitzet en de timeinstellingen respecteert.
 
Bovenaan