Discussie: Instelling edellimiet.

DeletedUser71618

Guest
Beste classicspelers,

De afgelopen dag hebben vast al enkelen het probleem meegemaakt, echter nog weinig aandacht aan geschonken. Anderen zullen dit probleem nog niet ondervonden hebben. Wel weet ik dat, wie het meegemaakt heeft en wie er ook maar iets over weet, het een heel aparte instelling vindt om mee te werken.

Dat er maximaal 3 edels per dorp konden bestaan was duidelijk de instelling. Dit was het enige dat door de aankondiging verkondigd is omtrent het edellimiet per dorp. Dankzij ervaringen van enkelen met dergelijke instellingen op .net werelden wisten een aantal mensen al wel dat dit zeer waarschijnlijk zou betekenen dat men maar 3 edelmannen kon gebruiken per eigen dorp, wat betekent dat men drie dorpen kan 'beheersen' vanuit bijvoorbeeld zijn/haar startdorp, maar ook elk andere dorpje dat later geëdeld zou worden.

Nu is er echter iets op mijn pad gekomen dat mij toch wel aan het denken gezet heeft. Vandaag is er een hoofddorp geëdeld van een speler die, met zijn hoofddorp, zelf een tweede dorp gepakt heeft. Zou geen probleem moeten vormen, zou je denken. Echter blijkt dat ik met deze AH van level 1 géén nieuwe edelman kan produceren, omdat dit dorpje het tweede dorp van de ex-eigenaar nog steeds 'beheert'.
d056ce97603ed12a8b8cd8293327b4d5.png

-->
5c39c4e1dd38e40469b7ddafa0e54bbb.png

Geen enorm probleem zou je op het eerste gezicht denken. Wel een aparte instelling om dorpen te 'beheren' die niet van jezelf zijn. Beeld jezelf echter eens het volgende in: je start met een dorp met 3 edelmannen. Je ligt in een omgeving met 3 spelers die al vrij snel 3 of meer dorpen geëdeld hebben. Jij edelt vervolgens van elk van deze 3 spelers het hoofddorp. Elk van deze hoofddorpen blijkt 3 dorpen van deze tegenstander te 'beheren'. Hierdoor kan je als overnemer zelf géén edelmannen rekruteren in je nieuwste aanwinsten. Wat is er dan gebeurd? Je kan geen edelmannen meer bouwen, je kan niet meer uitbreiden en blijft net zo lang op 4 dorpjes steken totdat iemand anders jou overgenomen dorpjes overneemt of iemand anders jou 'beheerde' dorpen uit je nieuwe aanwinsten overneemt, zodat iemand anders die dorpen nu beheert.

Dus, laten we eens navragen hoe de support hiernaar kijkt, en of hier wel over nagedacht is. Duckje is echter duidelijk:
82aec9e0a8d2fdf6a5e7c878c8121ba1.png

Dan rest mij en vele anderen slechts nog de vraag: wat is de toevoeging van deze instelling aan een classic? Snapt Duckje dan echt niet dat dit iedereen enorm beperkt in zijn/haar spel? In een latere fase met grotere accounts en fronten loop je een grote kans dat je tegen een moment aanloopt dat je óók vastloopt, of slechts met een 3-5tal dorpjes nog kan edelen die totaal niet op je front liggen.

Deze instelling moedigt slechts het edelen van barbarendorpen aan (deze dorpen beheren uiteraard geen andere dorpen), het edelen van kleine spelers/dorpjes (waar men zeker van weet dat ze geen andere dorpen 'beheren') en het uit de weg gaan van confrontaties met grotere accounts. Waar blijft het klassieke van tribalwars, het uitvechten van grote gevechten, het strijden met stam tegen stam? Helemaal nergens. Het wordt ten eerste ontmoedigt door het eigenlijk letterlijk een hele domme actie te maken gezien je jezelf vastzet door dit te doen. Ten tweede wordt men enorm beperkt in het bouwen van edelmannen waardoor er amper echt aangevallen kan worden met edels. Clearwaves, kata-aanvallen om tegenstanders klein te krijgen, worden hierdoor enorm bemoedigt, omdat je de tegenstander domweg niet meer kán edelen uiteindelijk.

De onduidelijkheden die de aankondiging over de instellingen verspreide was al een reden om er vraagtekens bij te zetten. Het was een volledig nieuwe instelling op de Nederlandse community wat betreft het hebben van 3 edels maximaal per dorpje. Dit vereist gewoon meer uitleg voor een ieder opdat men er op in kan spelen. Ik snap echter het instellen van 3 edels per dorp als maximum om het timen te bemoedigen en het aanvallen lastiger te maken. Een leuke uitdaging, een instelling waar over nagedacht moet worden door spelers. Waarna ook nog het 'maximaal beheren van 3 dorpen' uit één AH erbij kwam. Deels verwacht, en geen enorm probleem, geeft alleen meer stof tot nadenken over het gebruiken van je edelmannen. Maar deze laatste, volledig onvoorziene, instelling slaat echt alles en in mijn opinie werkelijkwaar nergens op.

Ik hoop met deze post veel bijval te krijgen opdat deze instelling veranderd wordt. Want op deze manier kán men gewoonweg tribalwars niet meer normaal spelen op een bepaald punt. Het beperkt individuele spelers enorm in hun doen en laten en moedigt het uit de weg gaan van confrontaties aan. Daarnaast geeft het reden om op een door het merendeel van de classic-community laf bevonden tactiek terug te vallen: het gebruiken van kata's om tegenstanders volledig uit te schakelen.

Deze instelling zou voor mij en vele anderen het spelplezier enorm bederven en de classicwereld leeg laten lopen. Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest.

Gegroet,

Bjarne | Zaeres.
 

DeletedUser69350

Guest
Pff inderdaad..

Uit de instellingen kon je dit totaal niet opmaken. Ik vind het dan ook zeer frappant dat dit niet eerder aan het licht is gekomen. Als ik het zo bekijk zijn we voorgelogen met de gegeven instellingen en hoop ik dat dit dan ook teruggedraaid zal worden.

Wat Bjarne al duidelijk aangeeft: op deze manier kan je nooit een leuke oorlog voeren en dat is juist waar dit spel om draait.

Als deze instelling blijft zal dit in ieder geval voor mij betekenen dat ik een hoop motivatie voor deze classic kwijtraak..
 

Nomen est omen

Speed Kampioen 2013 (Goud) 2014 (Zilver)
Reactiescore
2
waar het op neer komt is dat we maar drie edels kunnen sturen uit een dorp, dus als je een massa doet en je wordt een keer goed gedefft, kan je met al je frontdorpen geen edels meer sturen gezien je er dan al 3 geproduceerd heb?

Daarbij staat het nu zelfs zo ingesteld dat we over 3 weken allemaal niet meer kunnen edelen omdat een vorige eigenaar met een dorp ook 3 dorpen geedelt heeft, wat een grap.
 

DeletedUser71618

Guest
waar het op neer komt is dat we maar drie edels kunnen sturen uit een dorp, dus als je een massa doet en je wordt een keer goed gedefft, kan je met al je frontdorpen geen edels meer sturen gezien je er dan al 3 geproduceerd heb?

Daarbij staat het nu zelfs zo ingesteld dat we over 3 weken allemaal niet meer kunnen edelen omdat een vorige eigenaar met een dorp ook 3 dorpen geedelt heeft, wat een grap.

Dit klopt niet helemaal, je kan er zoveel produceren als nodig is als je ze doodloopt (met een max van 3 uiteraard). Het aantal produceerbare/bruikbare edels vermindert echter als je een dorp edelt. Als uiteindelijk blijkt dat je tegenstander met een bepaald dorp dat jij pakt 3 andere dorpen 'beheert', kan je er geen edels meer produceren.

Dit kan waarschijnlijk, in theorie, maar is nog speculatief, ook als volgt gaan, als in dit scenario:
Stel, speler 1 heeft een dorp, en edelt een tweede dorp. Het hoofddorp beheert dus 1 dorp op dit moment.
Speler 2 edelt vervolgens het hoofddorp, en edelt met dit 'hoofddorp' nog een dorpje. Dan beheert dit dorp 2 dorpen.
Speler 3 edelt vervolgens wéér het hoofddorp, en doet precies hetzelfde. Nu beheert dit dorp 3 dorpen, terwijl speler 3 er maar één van heeft kunnen pakken zelf.
Speler 4 edelt opnieuw dit dorp. En kan er vervolgens helemaal niks meer mee, omdat er 3 andere dorpen door beheerd worden, zei het van verschillende spelers.

Echter wanneer een andere speler de 'beheerde' dorpen overedelt, wordt het 'beheerde' dorp dus door een andere adelshoeve 'beheert'. Dan zou je in theorie weer een edel moeten kunnen maken. Maar tot die tijd zit je dan volledig vast. En dat is wat het aparte is aan de instelling: je bent volledig afhankelijk van buitenstaanders. Stel dat iedereen van je stam vastzit. Wat moet je dan? Je kan de dorpen niet zomaar verdelen omdat niemand nog kan edelen.. Je kan de edels niet eens máken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Nomen est omen

Speed Kampioen 2013 (Goud) 2014 (Zilver)
Reactiescore
2
Dit klopt niet helemaal, je kan er zoveel produceren als nodig is als je ze doodloopt (met een max van 3 uiteraard). Het aantal produceerbare/bruikbare edels vermindert echter als je een dorp edelt. Als uiteindelijk blijkt dat je tegenstander met een bepaald dorp dat jij pakt 3 andere dorpen 'beheert', kan je er geen edels meer produceren.

Dit kan waarschijnlijk, in theorie, maar is nog speculatief, ook als volgt gaan, als in dit scenario:
Stel, speler 1 heeft een dorp, en edelt een tweede dorp. Het hoofddorp beheert dus 1 dorp op dit moment.
Speler 2 edelt vervolgens het hoofddorp, en edelt met dit 'hoofddorp' nog een dorpje. Dan beheert dit dorp 2 dorpen.
Speler 3 edelt vervolgens wéér het hoofddorp, en doet precies hetzelfde. Nu beheert dit dorp 3 dorpen, terwijl speler 3 er maar één van heeft kunnen pakken zelf.
Speler 4 edelt opnieuw dit dorp. En kan er vervolgens helemaal niks meer mee, omdat er 3 andere dorpen door beheerd worden, zei het van verschillende spelers.

Echter wanneer een andere speler de 'beheerde' dorpen overedelt, wordt het 'beheerde' dorp dus door een andere adelshoeve 'beheert'. Dan zou je in theorie weer een edel moeten kunnen maken. Maar tot die tijd zit je dan volledig vast. En dat is wat het aparte is aan de instelling: je bent volledig afhankelijk van buitenstaanders. Stel dat iedereen van je stam vastzit. Wat moet je dan? Je kan de dorpen niet zomaar verdelen omdat niemand nog kan edelen..

Ik kan op dit moment geen 3de edel maken in mijn main terwijl ik wel een adelshoeve som heb die groot genoeg is daarvoor. Dit betekend dus dat mocht dit dorp een front dorp zijn geweest ik geen edels had kunnen zetten in dit dorp. Het lijkt in mijn ogen alsof je maximaal 3 edels met een dorp kan maken, ipv 3 edels in een dorp kan hebben. Waardoor je dus als je een edel dood loopt die ook niet meer terug kan maken in dat dorp aangezien goedkoop herbouwen uitstaat.

Daarbij kan je als je met een front dorp 3 dorpen er omheen edelt, in dat zelfde dorp niet meer edels zetten waardoor t ook een vrij useless dorp wordt. Mocht ik nou een massa tegen krijgen en ik ga recappen met front dorpen kan ik dus na verloop van tijd geen edels meer zetten aan mn front, dat zou echt heel scheef zijn.
 

DeletedUser71618

Guest
Apart, dan heb ik dat verkeerd ingeschat over het herbouwen van de edels. Dat zou nog wel een extra enorme domper zijn van het TW-team, als men de eerste 3 edels dan doodloopt is de wereld al klaar voor dit account in feite.
 
Reactiescore
1.142
Ik kan op dit moment geen 3de edel maken in mijn main terwijl ik wel een adelshoeve som heb die groot genoeg is daarvoor. Dit betekend dus dat mocht dit dorp een front dorp zijn geweest ik geen edels had kunnen zetten in dit dorp. Het lijkt in mijn ogen alsof je maximaal 3 edels met een dorp kan maken, ipv 3 edels in een dorp kan hebben. Waardoor je dus als je een edel dood loopt die ook niet meer terug kan maken in dat dorp aangezien goedkoop herbouwen uitstaat.

Daarbij kan je als je met een front dorp 3 dorpen er omheen edelt, in dat zelfde dorp niet meer edels zetten waardoor t ook een vrij useless dorp wordt. Mocht ik nou een massa tegen krijgen en ik ga recappen met front dorpen kan ik dus na verloop van tijd geen edels meer zetten aan mn front, dat zou echt heel scheef zijn.

Das niet het probleem snap dat het vervelend is maar dat is tactiek. :)
Echter dat je dorpen die niet van jouw zijn blijft beheren is natuurlijk wel een probleem wat ik hoop ook snel opgelost zal worden.
 
Laatst bewerkt:

Nomen est omen

Speed Kampioen 2013 (Goud) 2014 (Zilver)
Reactiescore
2

Nomen est omen

Speed Kampioen 2013 (Goud) 2014 (Zilver)
Reactiescore
2
nee doodgelopen edels kun je wel weer maken alleen duur maken

oke dus ik moet mn front gewoon van 5 linies afstand edelen en er is niks aan de hand ?:p
 

DeletedUser69350

Guest
oke dus ik moet mn front gewoon van 5 linies afstand edelen en er is niks aan de hand ?:p

nee dat kan niet, want met die 5e linie heb je alweer 3 dorpen veroverd, dus het is onmogelijk om te recappen met iets anders dan je front linie.
 

Nomen est omen

Speed Kampioen 2013 (Goud) 2014 (Zilver)
Reactiescore
2
nee dat kan niet, want met die 5e linie heb je alweer 3 dorpen veroverd, dus het is onmogelijk om te recappen met iets anders dan je front linie.

ik kan alles :D
 

DeletedUser

Guest
Als ik dit eerder had geweten. Bedankt dat je hiervoor tijd vrij gemaakt hebt om even de aandacht op de belachelijke instellingen te vestigen.
Naar eigen mening vind ik het gewoon belachelijk dat ze zo'n goed draaiend spel volledig omgooien. Duckje zou beter naar tw2 gaan en een nieuwe cm aanwerven die wel onze vragen gaat verdedigen bij Inno. Wij willen geen crappy instellingen duckje!!!
 

DeletedUser48745

Guest
Ik kan op dit moment geen 3de edel maken in mijn main terwijl ik wel een adelshoeve som heb die groot genoeg is daarvoor. Dit betekend dus dat mocht dit dorp een front dorp zijn geweest ik geen edels had kunnen zetten in dit dorp. Het lijkt in mijn ogen alsof je maximaal 3 edels met een dorp kan maken, ipv 3 edels in een dorp kan hebben. Waardoor je dus als je een edel dood loopt die ook niet meer terug kan maken in dat dorp aangezien goedkoop herbouwen uitstaat.

Daarbij kan je als je met een front dorp 3 dorpen er omheen edelt, in dat zelfde dorp niet meer edels zetten waardoor t ook een vrij useless dorp wordt. Mocht ik nou een massa tegen krijgen en ik ga recappen met front dorpen kan ik dus na verloop van tijd geen edels meer zetten aan mn front, dat zou echt heel scheef zijn.

Misschien eens verder kijken dan je neus lang is Melle, hier is gewoon een klein aanpassingsvermogen voor nodig om de grote problemen die je hier noemt te omzeilen. Om de oplossing te vinden laat ik aan jou over, ik weet hem al :D
 

DeletedUser60542

Guest
het betekend opedelen..

Maar dit is wel lame ik kan echt gewoon niks met mijn nieuwe dorp nu xD
 

DeletedUser68252

Guest
Volledig mee eens, deze instelling zou de hele classic verpesten gezien een direct confrontatie hiermee uit de weg gegaan word door de instellingen. Het is dat Bjarne het aangaf dat deze instelling zo was waardoor ik nog snel een ander dorp kon veroveren in plaats van een dorp waar al 3 dorpen uit overgenomen waren.

Ik snap de bedoeling van de instelling wel, namelijk dat men niet meer blindelings treinen kan gaan sturen, het brengt een nieuwe dimensie in het aanvallen gezien je vanuit verschillende dorpen je edels moet timen, echter lijkt me dit makkelijker te realiseren door gewoon een maximaal aantal edels op te stellen van 3 tegelijk per dorp, maar dat je zodra je een dorp verovert dit wel 3 blijft.
 
Reactiescore
31
Als ik dit eerder had geweten. Bedankt dat je hiervoor tijd vrij gemaakt hebt om even de aandacht op de belachelijke instellingen te vestigen.
Naar eigen mening vind ik het gewoon belachelijk dat ze zo'n goed draaiend spel volledig omgooien. Duckje zou beter naar tw2 gaan en een nieuwe cm aanwerven die wel onze vragen gaat verdedigen bij Inno. Wij willen geen crappy instellingen duckje!!!

Sorry mijn beste man, maar dat maakt vrij weinig uit. Innogames bepaalt vooral de instellingen en het Coma, team & community kunnen suggesties maken die dan overgenomen worden.

Ik zelf wist ook niet van deze instelling af, echter lijkt het me juist meer uitdagend. Waarschijnlijk is dit bedoeld om de wereld langer te laten verlopen.
(Dit zeg ik als speler, niet als mod. Dus nokken met "oh je bent van twteam blablabla".)

Anyhow, helaas niets aan te veranderen.. Ik wens jullie wel nog steeds veel succes en ik ben benieuwd hoe deze instelling uitpakt.
 
Reactiescore
1.075
ik kan nu al geen edels meer maken in m'n ene dorpje waardoor ik nu voor een degelijk dorpje ff 2 uur mag gaan wandelen :eek: best wel een verziekende boel dus, gaat natuurlijk wel een hoop bb edelaars meebrengen lijkt me
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser73696

Guest
De rim geeft je hierdoor een verschrikkelijke voordeel positie.
 
Bovenaan