[Discussie] Hoe groot is het voordeel van PP abusers?

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum

Deleted User - 487871837

Guest
Hai,

Dit wordt een beetje een experimenteel topic, maar ik vroeg me wat af..

Hoeveel voordeel hebben PP abusers nu daadwerkelijk? Dan bedoel ik niet in de start, want dat weten we allemaal, dan domineren ze de ranglijsten - maar in the long run. Ik heb gemerkt dat de abusers die in het begin aan de top staan, later in de wereld soms nergens meer te bekennen zijn. Ze worden weggespeeld door andere mensen, die meteen een geweldig dorp hebben.

Na een tijdje heeft abusen niet heel veel zin meer - de beurs zit vol en dingen worden te duur om te abusen, en dan zie je vaak dat de actieve farmers terugkomen in de top van de ranglijst, waardoor het spel daadwerkelijk kan beginnen.

In de late game van het spel zie je soms dat mensen tijdens massa’s veel gaan abusen. Muurtjes boosten, events boosten voor items, dat soort dingen. In hoeverre dat echt een voordeel geeft weet ik niet - daarvoor ben ik wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik weet dat er spelers op W51 waren die zieke boosts hadden, maar die zijn uiteindelijk ook weggespeeld.

Ik wil daardoor eigenlijk de volgende stelling opgooien, en ik ben benieuwd naar jullie mening: PP abusers hebben alleen in de startfase een daadwerkelijk voordeel, maar om in the long run te winnen, is skill veel belangrijker, maakt je hoeveelheid PP niet enorm uit.

Tot slot ga ik in dit, en eventuele toekomstige discussietopics iets strenger zijn wat betreft off topic spam. Een enkele offtopic post kan, zolang de discussie maar niet compleet de verkeerde kant op gaat, maar als ik merk dat men wel veel off-topic gaat, dan ga ik wat gesprekken verhuizen.

Brand los! :)
 

DeletedUser13688

Guest
Ik vind de stelling moeilijk, omdat het meerdere variabelen heeft.

1) mensen met 50k PP in de zak en die het uit kunnen geven hebben een gigantisch enorm megasuperultragiga voordeel tov spelers zoals bv ikzelf op het moment, die dat niet hebben. Ik zou vanaf 1k punten ongeveer 2-3 mil per dag moeten farmen om het ook maar enigszins bij te kunnen benen. TW is een spel van exponentiele groei. Het is niet zo dat wanneer je 3 weken later op dat punt aankomt waar de PP abusers na 1.5 week al zaten, dat je dan ook dezelfde mogelijkheden hebt. Dat is de crux hier.

2) zonder skills betekent die PP voorsprong niets: nouja, goed, als je de GS hebt kunnen kopen om simpelweg 3-4x meer troepen te hebben en een treintje terwijl anderen nog nergens zijn, dan gaat dit nergens over natuurlijk. Als een speler die een gelukkige ligging heeft, gemakkelijk heeft kunnen groeien en heel hard kan farmen + skills heeft tegenover een evenhard groeiende PP abuser staat - een met weinig vaardigheden- dan ja, dan wint waarschijnlijk die andere speler. Echter, zet enigszins competabele spelers met 3-4 co's op een 20/7 u actief account en met 50k pp in de zak, dan gaan ze het heus wel winnen van bijna welke ervaren en sterke speler dan ook die die mogelijkheden niet heeft. Zo is het nu eenmaal.

3) in de startfase: ja, op de lange termijn: ook een beetje ja. Dit hangt er vanaf hoe de wereld zich afspeelt. Kijk, als je supersnel groeit omdat je bakken met PP hebt, maar je hebt een oorlog tegen 5 stammen die je allemaal beginnen aan te vallen, dan helpt je pp je niet echt meer nee. Echter, voordat je op dat punt komt heb je waarschijnlijk al wel 3x meer dorpen kunnen pakken en troepen kunnen bouwen dan de gemiddelde "ik heb pp voor FA en PA" speler. Nogmaals, het is een spel van exponentiele groei.

Uiteindelijk, na een half jaar, als spelers met veel PP gebruik hun edelgebied kleiner zien worden en andere spelers enigszins in de buurt van dezelfde grootte komen, dan zal het minder uitmaken. Maar dat kan lang duren, en soms wordt een wereld simpelweg gewonnen door hard pp gebruik aan de start en vervolgens die goede start doorzetten.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.150
Geen tijd om het uitgebreid nu te behandelen, maar ze hebben gezorgd om al het spelplezier voor starters te ontnemen.

Ik ben een pure starter en er was niets heerlijker dan al meteen te willen domineren in die fase, constant LC te vergelijken, wie het eerst stal heeft, wie de eerste rovers pakt, wie de eerste dorpjes etc. Dat maakte ook het Algemeen forum zo interessant al en actiever.

Voor mij ook de reden (en voor veel, heel veel anderen) dat ik gestopt ben.

Mvg.
 

Deleted User - 487871837

Guest
@Rawberry Kan me vinden in de dingen die je zegt. Het verbaast me soms alleen eigenlijk hoe makkelijk abusers wegkomen.

Toen ik op 51 startte lag er een speler naast me met ongv 30k, terwijl ik en een paar anderen net rond de 5k met ons eerste dorp zaten. Toen we allemaal een treintje hadden, besloten ik en een mannetje of 3/4 om die ene speler aan te pakken en allemaal ons treintje te timen. De eerste wave werd decent geblockt, maar toen we nog een keer kwamen had hij geen off meer om te c-snipen en was hij binnen no-time volledig van de kaart, en wij hadden allemaal een ziek lekker tweede dorpje.

Zulke dingen zijn denk ik het grootste gevaar voor abusers, en ergens vind ik het jammer dat je het niet echt vaker hoort.

Ik ben een pure starter en er was niets heerlijker dan al meteen te willen domineren in die fase, constant LC te vergelijken, wie het eerst stal heeft, wie de eerste rovers pakt, wie de eerste dorpjes etc. Dat maakte ook het Algemeen forum zo interessant al en actiever.

Dit ben ik zeker met je eens.

Toen ik weer begon met spelen (48) was de beurs er al, en aangezien m’n laatste serieuze wereld daarvoor w17 was heb ik dat pure skillstarten niet meer volledig meegemaakt, maar ik kan me zeker voorstellen dat het leuker is. Ik vind het zelf al heerlijk om top 50-100 te starten met genoeg pp voor PA, FA en evt wat GS boost in het begin (~1k pp max), en simpelweg de farmlijsten te domineren en zo de abusers degelijk bij te houden.

Ik kan me ook voorstellen dat met zulke werelden het AF levendiger is, omdat men niet na 12 uur al 50LC heeft en er dus weinig meer te bespreken valt.

Voor mij ook de reden (en voor veel, heel veel anderen) dat ik gestopt ben.

Helaas is dit ook de realiteit, alleen heeft daarover discussiëren weinig zin.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.501
Waar ik denk dat rekening mee moet houden als je daadwerkelijk het effect van pp wilt vergelijken is het volgende.

Speler A en speler B spelen beide al jaren tw. Zitten precies op het zelfde skill niveau, hebben exact de zelfde ligging met een even moeilijke omgeving. Speler A heeft 50k pp voor de start. Speler B heeft 0k pp voor de start. Wat is het verschil in start tussen beide spelers.
 

DeletedUser77632

Guest
Een feit is dat het gewoon heel veel tijd scheelt. Je hoeft veel minder actief te zijn als je GS aankoopt van PP dan wanneer je alles binnen moet halen met farms.
 
Reactiescore
460
Waar ik denk dat rekening mee moet houden als je daadwerkelijk het effect van pp wilt vergelijken is het volgende.

Speler A en speler B spelen beide al jaren tw. Zitten precies op het zelfde skill niveau, hebben exact de zelfde ligging met een even moeilijke omgeving. Speler A heeft 50k pp voor de start. Speler B heeft 0k pp voor de start. Wat is het verschil in start tussen beide spelers.
Dit dus. En aangezien de start de langstdurende fase is van het spel hebben de pp abusers een soort van 'tijdsvoorsprong'
 
Reactiescore
141
In principe heb je met die PP een voorsprong totdat de daadwerkelijke massa's gaan komen. Vaak zie je dat 'non-skilled' abusers na een paar 100k weg gespeeld worden door spelers die meer 'skilled' zijn. Dus voordeel pre-game, ja, maar uiteindelijk blijven (mits er genoeg gestart zijn) de echte spelers over.
 

DeletedUser13688

Guest
In principe heb je met die PP een voorsprong totdat de daadwerkelijke massa's gaan komen. Vaak zie je dat 'non-skilled' abusers na een paar 100k weg gespeeld worden door spelers die meer 'skilled' zijn. Dus voordeel pre-game, ja, maar uiteindelijk blijven (mits er genoeg gestart zijn) de echte spelers over.

Gevaar ligt erin dat PP een voorsprong geeft die niet noodzakelijk als "echte" harde strategie geldt. Stel ik heb 40k pp en ik investeer het allemaal in 1 wereld, dan moet ik enkele werelden wachten om hetzelfde te presteren. Dat heeft weinig met skills te maken. Mijn manier van gewoon hard farmen is echter iets dat praktisch altijd werkt, het is gemakkelijk te reproduceren zeg maar. Hard pp gebruik kan echter wel ervoor zorgen dat eigenlijk veel minder vaardige spelers een vaardigere speler wegspelen puur omdat ze een treintje neerzetten terwijl hij nog maar een derde van een nuke heeft gebouwd.
 
Reactiescore
141
Klopt wel, echter is dit zoals ik zeg in de beginfase. Vaardige spelers die het wel uithouden tot late game zijn later de gelukkige.
 
Reactiescore
460
Maar als je zoals Pim al aanhaalde een vaardige speler bent met pp.. Dan blijf je die zware voorsprong hebben
 

DeletedUser74880

Guest
In principe heb je met die PP een voorsprong totdat de daadwerkelijke massa's gaan komen. Vaak zie je dat 'non-skilled' abusers na een paar 100k weg gespeeld worden door spelers die meer 'skilled' zijn. Dus voordeel pre-game, ja, maar uiteindelijk blijven (mits er genoeg gestart zijn) de echte spelers over.

Ik sluit mij hierbij aan :p. Pp raakt overigens op, je skills niet. Er zitten altijd spelers tussen die zonder pp de top kunnen bereiken, die zullen de wereld veel beter onder de knie hebben.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Maar als je zoals Pim al aanhaalde een vaardige speler bent met pp.. Dan blijf je die zware voorsprong hebben

Jawel, maar is dat voordeel ook zodanig groot dat het niet meer te doen wordt?

Ik heb namelijk het idee dat sommige mensen het laten blijken alsof abusers niet te stoppen en onverslaanbaar zijn, maar dat vind ik dus van niet.
 
Reactiescore
141
Maar als je zoals Pim al aanhaalde een vaardige speler bent met pp.. Dan blijf je die zware voorsprong hebben

Totdat je besluit om te stoppen samen met Emile :p Nee flauw sorry.
Maar goed, dan blijft die voorsprong inderdaad een stukje langer. Echter kon hij destijds toch bijgehouden worden door spelers die minder PP gebruikten.
 

DeletedUser13688

Guest
Jawel, maar is dat voordeel ook zodanig groot dat het niet meer te doen wordt?

Ik heb namelijk het idee dat sommige mensen het laten blijken alsof abusers niet te stoppen en onverslaanbaar zijn, maar dat vind ik dus van niet.

In principe kan iedereen gestopt worden natuurlijk. Het gevaar zit er niet zozeer in dat spelers sneller groeien, het is dat het een selecte groep per wereld is die dit in extremis kan doen en dat de werelden steeds kleiner worden waardoor het speelveld extreem klein is en daardoor die beginfase waarin de voorsprong het hardste telt in principe een groot deel van de macht en grondverdeling bepaald.
 
Reactiescore
460
De opties worden veel ruimer voor hun, omdat ze idd hun cluster al kunnen beginnen bepalen terwijl de niet pp abuser dan zijn eerst edel nog maar net heeft. Ook de moraalbrekers en DU's gaan zich sneller aanmelden bij een skilled abuser die nu al 6 dorpen heeft dan bij een skilled niet abuser die nu nog maar 1 dorp heeft.
 

DeletedUser75339

Guest
Jawel, maar is dat voordeel ook zodanig groot dat het niet meer te doen wordt?

Ik heb namelijk het idee dat sommige mensen het laten blijken alsof abusers niet te stoppen en onverslaanbaar zijn, maar dat vind ik dus van niet.

Een vaardige speler met tonnen PP is naar mijn mening amper te stoppen.
Jij hebt ook 51 gespeeld.
I Get High I had bijna heel de wereld meer offdorpen gehad dan zijn frontvijand in het totaal en heeft van het begin van de wereld tot het einde van de wereld rang 1 gestaan.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Een vaardige speler met tonnen PP is naar mijn mening amper te stoppen.
Jij hebt ook 51 gespeeld.
I Get High I had bijna heel de wereld meer offdorpen gehad dan zijn frontvijand in het totaal en heeft van het begin van de wereld tot het einde van de wereld rang 1 gestaan.

Ik denk dat Get High wel een lichte uitzondering is.. Je had ook Lion Cub en Wolf of Wall Street in het begin, en later Sandokan en Dennisthies en die zijn ook allemaal gevallen ondanks hun enorme pp gebruik en sicke boosts - in het geval van -NS- dan.
 

DeletedUser75339

Guest
Ik denk dat Get High wel een lichte uitzondering is.. Je had ook Lion Cub en Wolf of Wall Street in het begin, en later Sandokan en Dennisthies en die zijn ook allemaal gevallen ondanks hun enorme pp gebruik en sicke boosts - in het geval van -NS- dan.

Ja dat klopt, maar over het algemeen zijn het ook geen topspelers maar de spelers die wel goed zijn en die het doen , zijn amper te stoppen naar mijn mening. . Zie survival of the richest W47 , nozemoil w55
 

DeletedUser74966

Guest
Lekker kort antwoord op de vraag:

- Met dezelfde kwaliteiten op acc's: Abusers hebben voordeel
- Met verschillende kwaliteiten: Omstandigheden afhankelijk. Denk aan oorlogen, tijdsinvulling, keuze van inzet en moment, skills van de non-abuser etc.

Zo simpel is het ^^

Maargoed, voordelen van skilled spelers mét bakken pp zijn gewoon enorm. Zeker tegenover een gemiddelde speler zonder die pp. En laat ik stellen: Die laatstgenoemde zijn er heel wat meer dan de eerste.
 
Bovenaan