[Discussie] Barbs: to noble or not to noble?

DeletedUser77658

Guest
Meest overschatte speler:
nowere in the sun. Sorry moest iemand neer zetten en gezien van de 42 dorpen van jullie maar 20 relevant zijn heb ik voor jullie gekozen. Maar blijf jullie ding doen ^^.

Barbs edelen wordt dezer tijden zwaar onderschat, later brengt het alleen maar voordelen met zich mee.
 
Reactiescore
326
Meest overschatte speler:
nowere in the sun. Sorry moest iemand neer zetten en gezien van de 42 dorpen van jullie maar 20 relevant zijn heb ik voor jullie gekozen. Maar blijf jullie ding doen ^^.


Het enige nadeel aan deze dorpen is dat het tijd kost om ze op te bouwen. Wat wij nu aan het doen zijn brengt veel voordelen met zich mee, het resultaat is alleen niet direct zichtbaar.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Er zijn gewoon mensen die het niet leuk vinden omdat het farmopbrengsten vermindert.

In mijn ogen is barbs edelen niet verstandig op dit moment, bonusdorpen als uitzondering, maar als je edeloverschot hebt en je bent allergisch voor farmen dan is het een optie.
 
Reactiescore
853
Er zijn gewoon mensen die het niet leuk vinden omdat het farmopbrengsten vermindert.

In mijn ogen is barbs edelen niet verstandig op dit moment, bonusdorpen als uitzondering, maar als je edeloverschot hebt en je bent allergisch voor farmen dan is het een optie.
Zelfs bonusdorpen lijken mij het niet waard in dit stadium. bb/bonus-dorpen groeien nog, laat ze uitbouwen en pak ze dan, of neem zelfs een dorpenuitbouwer. Mij lijkt het verstandiger de kleinere spelers op te edelen zolang het nog kan i.v.m. de 1-20 verhouding.

In een later stadium zou ik er inderdaad een voordeel in kunnen zien, maar vind het nu gewoon te vroeg.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Zelfs bonusdorpen lijken mij het niet waard in dit stadium. bb/bonus-dorpen groeien nog, laat ze uitbouwen en pak ze dan, of neem zelfs een dorpenuitbouwer. Mij lijkt het verstandiger de kleinere spelers op te edelen zolang het nog kan i.v.m. de 1-20 verhouding.

In een later stadium zou ik er inderdaad een voordeel in kunnen zien, maar vind het nu gewoon te vroeg.

Net hoe je het ziet.
Het account had volgens mij met een vlaggenbooster edellimiet sterk verhoogd.
Als je met 30 edels zit kan je dat niet bepaald snel nuttigen in zijn situatie, als je daar direct bb's mee pakt groei je nog best.
Daarnaast wordt je cluster ook lekker compact.

Ikzelf zorg gewoon dat ik genoeg off heb om mijn edels te spenderen en ik farm bb's veel liever dan dat ik ze edel, dus je zult ze mij niet bepaald snel zien pakken.
 
Reactiescore
853
Net hoe je het ziet.
Het account had volgens mij met een vlaggenbooster edellimiet sterk verhoogd.
Als je met 30 edels zit kan je dat niet bepaald snel nuttigen in zijn situatie, als je daar direct bb's mee pakt groei je nog best.
Daarnaast wordt je cluster ook lekker compact.

Hoog edellimiet betekent niet dat je ze gelijk moet opmaken? Komen altijd nog van pas. Vind het persoonlijk gewoon zonde om mijn edels op zulke dorpen te spenderen. Cluster wordt inderdaad lekker compact, maar weet niet of dat het waard is in dit stadium aangezien massa's niet al te effectief (zouden moeten) zijn. Blijf er dus bij dat met het oog op de 1-20 verhouding het veel effectiever is om eerst de kleinere spelers te edelen en vervolgens (wanneer de dorpen wat groter zijn) de bb's alsnog te edelen.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Hoeft zeker niet, maar zo heeft iedere speler een eigen tactiek.
BB's edelen wordt snel veroordeeld, terwijl dit één van de zoveel tactieken is in het spel. Of het nu nuttig is of niet.. Er zijn altijd wel tactieken die soms beter uitpakken en soms minder goed.
Zal vooral gewoon zijn dat er mensen zijn die leuk farmcluster willen houden en zulke spelers dragen daar niet bepaald aan bij :p
 

DeletedUser13688

Guest
Ik vind barbarendorpjes en bonusdorpjes edelen nooit een probleem. Ik bouw ze zelf 10x sneller op dan de gemiddelde speler, en met die 20:1 regel kan ik nog maar weinig pakken wat niet 4k/4k def heeft staan en 45-50% moraal.
 
Reactiescore
516
Ik vind barbarendorpjes en bonusdorpjes edelen nooit een probleem. Ik bouw ze zelf 10x sneller op dan de gemiddelde speler, en met die 20:1 regel kan ik nog maar weinig pakken wat niet 4k/4k def heeft staan en 45-50% moraal.
Dit dus; 1:20 regeling vergt gewoon een ander soort tactiek, bb's edelen op deze wereld lijkt mij dan ook geen raar iets en is (vaak) gewoon een slimme tactiek om je front te versterken.
 

DeletedUser13688

Guest
Ander ding dat ik doe: spelers met een 500p dorpje oid en een 5k dorpje? Edel het 500p dorpje eerst. Dat zijn toch naar mijn ervaring op deze wereld steeds mensen die dan 3000/3000 hebben staan. Kun je beter ervoor zorgen dat ze door die stomme puntenregel niet nog zo'n moraal-hel dorpje voor je bouwen in je cluster :p (+ nogmaals, stouw er 2 dagen gs in, en dat dorpje zit op 1300-1400p oid en kan zichzelf prima verzorgen met farm/rooftochten daarna).
 

DeletedUser76132

Guest
Dit dus; 1:20 regeling vergt gewoon een ander soort tactiek, bb's edelen op deze wereld lijkt mij dan ook geen raar iets en is (vaak) gewoon een slimme tactiek om je front te versterken.

Of je prioriteert je targets op zo manier dat je door kan blijven edelen, en kiest je stam op zo manier dat je niet vast komt te liggen,

eternal kan op Peaky als ik me niet vergis en door moraal kan je gewoon heen bashen.
 
Reactiescore
516
Of je prioriteert je targets op zo manier dat je door kan blijven edelen, en kiest je stam op zo manier dat je niet vast komt te liggen,

Makkelijk gezegd, echter niet altijd mogelijk. Is namelijk puur afhankelijk van ligging, veelal dan ook niet mogelijk als je een diepe rim ligging hebt en geen mb/du.

door moraal kan je gewoon heen bashen.

Dan zou je is een Simulator moeten gooien hoeveel het kost, om door een def dorp te bashen, op laag moraal waar een ridder staat. Dat is (bijna) nooit de beste tactiek.
 

DeletedUser13688

Guest
Makkelijk gezegd, echter niet altijd mogelijk. Is namelijk puur afhankelijk van ligging, veelal dan ook niet mogelijk als je een diepe rim ligging hebt en geen mb/du.



Dan zou je is een Simulator moeten gooien hoeveel het kost, om door een def dorp te bashen, op laag moraal waar een ridder staat. Dat is (bijna) nooit de beste tactiek.
Ik ben het hier volledig met je eens. Is dan ook mijn manier van kleine dorpjes of bonus/bb dorpjes rechtvaardigen.

Ik scout een speler, heb 47% moraal, die speler heeft een ridder met 30% extra speerkracht 30% extra zwaardkracht, en 3500/3500 troepen daar staan. Kun je wel zeggen "doorheen bashen", maar dat is dan een dorpje van 4k waarop ik 2 nukes kwijt zou zijn om 'm te kunnen pakken. Daarentegen kan ik diezelfde troepen laten leven, laten farmen, een bb dorpje van 400p pakken en opbouwen en die is in 4 dagen rond de 3k. Dan vind ik dat een betere tactiek.

Tjah, ik doe 't dan ook gebaseerd op "online tijden" - speel zoals bijna altijd solo, en je wilt toch de veiligheid hebben dat als je wakker wordt en je 5-6 treintjes op jezelf ziet inkomen, dat je een solide def cluster hebt waarmee je gemakkelijk kunt stacken en snipen. Is altijd mooi meegenomen als je dat niet bizar veel tijd of toewijding tot online zijn op een bepaalde tijd gaat kosten.
 

DeletedUser78491

Guest
Wel een goed punt over moraal enzo.. hier hebben wij ook heel veel last van gehad, van die def noobjes die niks snipen en VOL je dorpen stacken om 8 uur.. Dan ben je zomaar ineens 5 clears kwijt :p
Gelukkig is dit nu steeds minder met mb's die met full clears 'online' komen en andere noobs die op wonder boven wonder boven de 100k punten komen

Ik zie nu iedergeval waarom je in godsnaam 11 of 22 bb's zou edelen.. zou het zelf niet doen maar t is te begrijpen
 

Deleted User - 487871837

Guest
In het GA topic ontstond een discussie over barbs edelen op deze wereld; en ik vond het wel gepast om het een eigen topic te geven, aangezien het best een interessant onderwerp is.

Is het nou verstandig en netjes om te doen? Het kan je front versterken en je cluster compacter maken, maar je vermindert ook de farmopbrengsten van jezelf en je stamgenoten, en dodgen kan later moeilijker worden. Is het dan wel zo slim om barbs te edelen?

Brand los :)

(Heb de desbetreffende posts verplaatst naar hier :))
 
Bovenaan