[Inschrijftopic] Diplomacy

Reactiescore
1.777
Vrienden,

In velen van ons schuilt een meesterstrateeg. Anders zouden we immers niet excelleren in een niet nader genoemd gedateerd browserspel met graphics uit de jaren '90? Tijd om ons te wagen aan een waar online turn-based diplomatiek steekspel: Diplomacy!

Het jaar is 1901 en verschillende Europese grootmachten liggen op ramkoers met elkaar. Jij neemt de leiding over één van deze grootmachten en probeert het Europees continent naar jouw hand te zetten. Dat doe je door het commando te nemen over je legers, die je elke dag in het geheim bepaalde orders mag geven. Maar niet in het minst door bondgenootschappen te smeden, aanvalsstrategieën uit te dokteren, of je buurman genadeloos één of desgewenst meerdere dolken in de rug te planten.

Een groot deel van het spel speelt zich immers niet af op het bord, maar in de achterkamers waar je met alle andere leiders al dan niet afspraken maakt over welke gebieden je aanvalt, of wie je zal ondersteunen. Of je je nadien aan die afspraken houdt, kies je helemaal zelf. We kunnen ervoor opteren om anoniem te spelen zodat je niet weet welke speler achter welk land zit.

Een kolfje naar de hand van sommigen hier lijkt me? Het spel is beperkt tot 7 personen, en meer informatie over de regels etc wordt nadien via PM/discord verspreid. Inschrijven is dus beperkt!! Indien dit leuk blijkt kunnen we proberen grotere potjes op poten te zetten.

1. Colonel Smieco
2.
3.
4.
5.
6.
7.
 
Reactiescore
1.777
Het loopt storm!!

Laat je vooral niet afschrikken door de sociale stoornis van combino, uiteraard is hij uitgesloten van inschrijving!
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.763
6 veldmaarschalk rob
 
Reactiescore
2.372
Ik schrijf mij in indien er nog plaats is. Lijkt me moeilijk om als spelleider te spelen @simeco ?
 
Reactiescore
1.662
voel je vrij om een 2e inshrifjtopic te openen voor een volgende serie? ik kan er gerust 2 tegelijk spelen als de boel niet vol komt?
 
Reactiescore
1.777
Ik schrijf mij in indien er nog plaats is. Lijkt me moeilijk om als spelleider te spelen @simeco ?
nee hoor, kan prima bij diplomacy!
fijn dat de deelnemerslijst bij deze volgelopen is, ik probeer vandaag nog een spel te starten maar mogelijks starten we pas maandag!!

1. Colonel Smieco
2. Kanonnenvoer Anthraxxol
3. Collaborateur CI
4. Bappositioneel sterk
5. Comrade Combino
6. Veldmaarschalk Rob
7. Siebler
 
Reactiescore
1.662
@materlotti @killingsspreeee @Kerouac @bappos @everyone
@simeco
@Duckje

1. Anthraxxol
2
3
4
5
6
7
8
9


enzovoort


er zijn mappen voor 5 7 10 15 17 spelers. Dus schrijf lekker in allemaal tot maximaal 17 mensen dus!!

waarschijnlijk moet er bij een niet kloppend aantal wel iemand teleurgesteld worden maar als een ware lijder offer ik mezelf dan als 1e op.

Wat wel belangrijk is, is dat activiteit echt 1x per dag nodig is. Zo niet verpest je het voor iedereen dus denk wel 2x na of je mee wil doen

mvg
 
Bovenaan