detailguide wereld 3

DeletedUser

Guest
Hieronder vind je een uitgeschreven guide waarin je precieze cijfers en een gedetailleerde guide vindt hoe je dorpjes en troepen in te delen in wereld 3 en veel meer. Hiermee wil ik iedereen bedanken die mij op weg heeft gezet, de bronnen worden er ook zo bijvermeld. Veel plezier

aanval- en verdedigingsdorpen

Iedereen van ons heeft meerdere dorpen en dan wordt het essentieel deze dorpen in te delen in aanvalsdorpen, verdedigingsdorpen en verkennersdorpen.

Essentieel bij deze onderverdeling is dat je bij een dorp enkel focust op de specifieke functie van dat dorp. Bij een aanvalsdorp maakt dat dus dat je enkel focust op aanvalsunits en op niets anders. Bij verdedigingsdorpen maakt dat dat je enkel verdedigingsunits ontwikkelt daar en niets anders.
bron: http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?t=5715&highlight=lvl+verdediging en http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?t=5669&highlight=lvl+verdediging
en ervaring :)

Algemene bemerkingen:

--> ondersteuning neemt het ontwikkelingslevel over van het dorp dat wordt ondersteund
--> lvl 0 in de smederij betekent dat een unit niet meer kan worden geproduceerd maar een unit presteert wel nog op lvl1 niveau
--> afhankelijk van je omgeving heb je van 2 tot 4 verdedigingsdorpen nodig voor 1 aanvalsdorp (ik opteer voor 3 verd.dorpen per 1 aanvalsdorp)
--> aanvalssysteem: http://nl3.tribalwars.nl/help2.php?article=battle_fight


Concreet:

Verdedigingsdorp:
smederij
lvl3 speer: goed tegen cavalerie, slecht tegen infanterie en boogschutters
lvl3 zwaard: goed tegen infanterie en boogschutters, slecht tegen cavalerie
lvl3 boog: goed tegen infanterie en cavalerie, slecht tegen boogschutters
lvl3 kata's (in nood zijn die goeie verdedigers)
lvl3 zware cavalerie
troepen
Hier heerst onenigheid over.
Mogelijkheden:
--> evenveel speer als zwaard:
vb: 10k speer, 10k zwaard
--> evenveel speer als zwaard met dan boog bij:
vb: 8k speer, 8k zwaard, 4k boog
--> enkel zwaard en boog:
vb: 10k zwaard en 10k boog
--> iets ertussen:
vb: 4k speer, 10k zwaard en 6k boog

algemeen gesproken:
--> boog: is een zeer sterke verdediger omdat maar weinig mensen bereden boogschutters gebruiken MAAR is veel trager in productie en kost meer. Boog is dan ook iets om massaal te produceren als je veel tijd hebt, in tijdsnood ga je beter voor speer en zwaard
--> Zware cavalerie: niet gebruiken in een basisdefensie. Je kan echter wel gaan voor zware cavalerie in bepaalde dorpen om andere dorpen in nood te ondersteunen omdat ze veel sneller zijn. Ze zijn echter uiterst kostelijk en zijn minder goede verdedigers dan speer, zwaard of boog dus qua boerderijplaatsen komen speer, zwaard of boog beter uit dan productie van zware cavalerie.
--> geen aanvalsunits of verkenners ontwikkelen in een verdedigingsdorp
--> Ridder ontwikkelen in een verd. dorp met extra veel verdediging in waar je vlotjes mee kan ondersteunen.

Verkennersdorp:
smederij
lvl3 speer
lvl3 zwaard
lvl3 boog
lvl3 verkenners
lvl3 ZC of kata's
troepen
enkel verkenners produceren hier. (kan dus gaan tot +-10k verkenners

Aanvalsdorp:
smederij

verdediging van een aanvalsdorp
Een essentiele basiskennis hierbij is dat ondersteuning het lvl van ontwikkelingen overneemt van het dorp dat ze ondersteunt. Dus in aanvalsdorpen moet je ook het lvl ontwikkelen van de verdediging dat je gebruikt.
mogelijkheden:
--> Indien je enkel zwaard en speer gebruikt bij het verdediging ontwikkel je in aanvalsdorpen enkel zwaard en speer en ondersteun je aanvalsdorpen enkel met zwaard en speer deze optie:
lvl3 speer
lvl3 zwaard
--> indien je veel boog produceert in je verdedigingsdorpen dan kun je opteren voor deze optie:
lvl2 speer
lvl2 zwaard
lvl2 boog
(discussie hierover volgt later, zie hieronder)

aanval vanuit aanvalsdorp
mogelijkheden:
NUMMER 1:
lvl3 bijl: de sterkste aanvallers (boerderijgewijs) vooral goed tegen speer
lvl3 LC: goed tegen zwaard
lvl3 rammen

NUMMER 2:
lvl3 bijl
lvl3 bb: ZEER goed tegen boogschutters maar neemt meer boerderijplaats in tov LC
lvl3 rammen

NUMMER 3:
lvl 3 bijl
lvl 3 LC
lvl 2 bb
lvl 1 rammen

bemerking: nummer 3 wordt minder gemaakt omdat dit als een minderwaardige optie wordt gezien. Je specialiseert je aanvalsdorpen beter dan ze te verzwakken en voor middelmaat te kiezen. Dus: je ontwikkelt zeg maar de helft LC-dorpen en de helft bb-dorpen (of een andere verhouding) en gebruikt afhankelijk van het scoutrapport een ander aanvalsdorp. Vanzelfsprekend is dit maar bij een erg uitgebouwde account.

troepen
eerst: geen verdedigingstroepen produceren in een aanvalsdorp.
Afhankelijk van de optie die je neemt in de smederij kies je welke troepen je produceert.
NUMMER 1:
7-8000 bijl
2-3000 LC
400 rammen

NUMMER 2:
7-8000 bijl
1,5-1,5000 bb
400 rammen

NUMMER 3:
7-8000 bijl
LC en bb gemengd: zelf bepalen hoeveel van welk
4-800 rammen: je hebt meer rammen nodig doordat rammen slechts lvl1 zijn.


That's it denk ik zo.
nog een paar tips om lezen:
opus spelhandleiding: http://nl3.tribalwars.nl/help2.php?article=strategy_guide02
timing handleiding: http://nl3.tribalwars.nl/help2.php?article=strategy_guide03

Dorpenindeling
Het topic komt vanuit de vraag: bij vele grotere spelers zie je dat alle dorpen 9995 punten hebben. Hoe zit dat dorp in elkaar?
bron: http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?t=5652&highlight=9995

Gebouwen
Hoofdgebouw (Level 20)
Kazerne (Level 25)
Stal (Level 20)
Werkplaats (Level 10)
Adelshoeve (Level 1)
Smederij (Level 20)
Verzamelplaats (Level 1)
Standbeeld (Level 1)
Marktplaats (Level 20)
Houthakkers (Level 30)
Leemgroeve (Level 30)
IJzermijn (Level 30)
Boerderij (Level 30)
Opslagplaats (Level 29-30)
Schuilplaats (Level 10)
Muur (Level 20)

Om enkele vragen voor te zijn:

--> Waarom kazerne lvl25?
cfr. Duckje:
Code:
lvl 		lvl 24		lvl 25
Speer		0:01:23		0:01:19 -4
Zwaard		0:02:03		0:01:56  -7
Bijl		0:01:48		0:01:42  -6
Boog		0:02:28		0:02:19  -9

Zoals je ziet is het verschil maar enkele seconden.
Echter moet je dit niet zo minimaal blijven bekijken:

Bekijken we eerst eens hoeveel eenheden we op 24 uur kunnen maken:

Code:
lvl 		lvl 24		lvl 25
Speer		1040		1093 +53
Zwaard		702		744  +42
Bijl		800		847  +47
Boog		583		621  +38

ongeveer 40 - 50 eenheden meer per dag.

Op de lange termijn wordt dit verschil dus groter en groter, na 1 week ( 7 dagen :p ) heb je op een lvl 25 kazerne al 350 meer speer, 294 meer zwaard,329 meer bijl en 266 meer boog.

En zo blijft dit verschil zich opbouwen.[/QUOTE]

--> Waarom lvl10 schuilplaats?
Indien je beslist om een aanval te dodgen opdat je geen troepen verliest kun je je muur onmiddellijk terug beginnen opbouwen nadat de aanval die je doorgelaten hebt je muur heeft gesloopt.
(bv er komen 5 aanvallen af en je beslist de eerste aanval niet te verdedigen om de 4 adels erachter wel af te slachten maar ondertussen is je muur wel volledig afgebroken en wil je deze herbouwen om een aanval die erachter komt toch nog wat meer te kunnen blokken (lvl0 of lvl5 maakt weldegelijk veel verschil uit) )

Bemerkingen
Dit is slechts een soort van leiddraad, het is zeker niet zo dat je dit MOET volgen om een goede speler te zijn. Zelf maak ik marktplaats lvl23 bijvoorbeeld. Het is echter wel zo dat één uniform puntenaantal over al je dorpen heen je een enorm voordeel geeft: niemand van je aanvallers weet welk dorp een aanvaldorp is en welk een verdedigingsdorp.

Vanalles

premium account: er echt gebruik van maken
vanalles:

http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?t=5773

troepenteller:

http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?t=4282


TW++

Aangezien tw-tools onbetrouwbaar is: tw++

Namelijk deze site:http://twplus2.com/dl.aspx

Het is gratis te downloaden op de site zelf,maar je hebt ook nog een ander programma nodig.
Microsoft .NET Framework 2.0 ->Hier te downloaden.



Je moet alleen één ding veranderen als je hem hebt gedownload.
Ga naar tools in je werkbalk --> dan options --> en ten slotte world data.
Daar moet je de juiste .txt files neer zetten:


Als je deze wil gebruiken bij andere werelden moet je enkel het nummer van de wereld aanpassen.

Een klein voorbeeldje van tw++:
screenshot1.GIF


Een paar tutorials die je leren hoe je met dit programma moet werken:
Werken met de kaart
Werken met de eenhedencalculator.


bron:http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?t=6556

Statistieken-programmaatje
Voor de leiders onder ons: een statistieken programmaatje om de progressie van de stam bij te houden: bron: http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?t=6627
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Fijn...alle nubs worden nu pro...daar gaan de gratis dorpjes <_<

nah, jk. xD Goede tut:D
 

DeletedUser

Guest
Met level 1 kan je weinig, dan kan je nooit meerdere adels sturen. 2 zou ook kunnen.

Verder geen op- of aanmerkingen.

wereld 3 hé :) werkt met goudmunten
en tnx voor de complimentjes :), vond dat er nog niet echt een gedetailleerde gids was, enkel wat algemene zaken vandaar. Ik heb alles via extensief lezen van het forum geleerd en via de guides. Ik wou ook iets terugdoen :)

Veel plezier iedereen
 

DeletedUser40384

Guest
Dat komt doordat dit topic al zo'n 5 jaar oud is
 

DeletedUser65798

Guest
het was net gemakkelijk denk ik voor de leiders

kun jullie die terug goeg maken?
 
Bovenaan