DesignPotje

DeletedUser63918

Guest
Mods dit heeft te maken met profielplaatjes aanvragen, svp laten staan.

Hallo designers,

Het leek me een goed initiatief om te zorgen dat rippers geen voordeel krijgen, hoe?

Het idee is simpel, een TW design potje. Iedere maand doneer je bijvoorbeeld een klein deel van wat je met plaatjes verdient hebt.
Bijv. 15PA.

Als een speler zijn plaatje geript wordt of iets dergelijks dan kan er aanspraak op de pot gemaakt worden.
Dus je krijgt het bedrag vergoed.

Aan het eind van iedere maand kijken we hoe hoog de pot staat. Als deze te hoog is dan delen we de PA die 'over' is tussen de mensen die mee betaald hebben aan de pot.


Dus het is simpel, je betaald mee aan de pot en kunt er bij een rip aanspraak op doen, mits we het topic kunnen zien.
Dus je kunt geen misbruik maken.


Lijkt het jullie wat?
 

DeletedUser63918

Guest
Betrouwbare designer. Op een nieuw account lijkt mij.
 

DeletedUser

Guest
Zelf lijkt het me ook gewoon verstandig om een duidelijk copyright aan te geven. (hoe vaak is dit al gezegd? :p) Let ook op bij spelers van wie het account die dag nog is aangemaakt, daarbij loop je meer risico dan bij een speler met zo'n 1.000 posts die al een paar jaar actief is.

Zie hier:

ooMhZ5E.png


Deze heb ik net gemaakt, met copyright. Deze copyright is opvallend, maar voor sommigen maakt het toch niet uit. Als je per se wil dat je plaatje niet gestolen wordt kan je denk ik beter zoiets doen:

tcejqjj.png


Zoals je in je beginpost zegt: Geen voordeel voor rippers. Volgens mij profiteren zij hier wel van, maar de designers hebben hier het nadeel van. Verder vind ik het een nogal luguber idee, stel:

Account 1 - Penta
Account 2 - xxSPEERVECHTERxx

Account 2 maakt een aanvraag: ik wil plaatje ik geef 100 pp ok?
Account 1 maakt een plaatje.
Account 2 steelt het plaatje.
Account 1 krijgt zijn vergoeding.

- Plottwist - Account 2 was een dubbelaccount van account 1.

Het plan is niet waterdicht. Een duidelijke copyright in de vorm van een © op soft light lijkt mij veel handiger en effectiever.
 

DeletedUser63918

Guest
Klopt, maar alleen designers die al even meegaan kunnen meedoen lijkt mij.
 

DeletedUser

Guest
Het is wel een goed initiatief, dat zeker, maar ik vind er zelf te veel risico aan kleven.
 

DeletedUser

Guest
"Het leek me een goed initiatief om te zorgen dat rippers geen voordeel krijgen, hoe?"

Rippers hebben nog steeds een voordeel, maar wij (designers) dan alleen geen nadeel meer. Rippers hun doel is om een gratis plaatje te krijgen, niet om ons geen PP te geven terwijl dat ons wel beloofd is. Maar dit doet er verder niet toe.

Het idee lijkt me prima. Maar voor het praktisch is moet het nog wel even duidelijk worden. De beheerder moet betrouwbaar zijn, zijn er wel genoeg hier. Desnoods laten we de GF-moderator het beheren, Bappos is tenslotte een prima kerel ondanks dat hij soms wat verkeerde dingen verwijderd. :p

Ook moeten er eisen worden gesteld. Er moet wel degelijk een duidelijke © op het plaatje hebben gestaan om aanspraak te kunnen doen op de pot. Als een designer de ©'s vergeet zal er ook een waarschuwing moeten volgen. Ook is het misschien een idee om een startbedrag te betalen + de constante kosten die je er later aan toevoegd. Ik noem maar even een paar dingen.
 

DeletedUser53131

Guest
Zelf lijkt het me ook gewoon verstandig om een duidelijk copyright aan te geven. (hoe vaak is dit al gezegd? :p) Let ook op bij spelers van wie het account die dag nog is aangemaakt, daarbij loop je meer risico dan bij een speler met zo'n 1.000 posts die al een paar jaar actief is.

Zie hier:

ooMhZ5E.png


Deze heb ik net gemaakt, met copyright. Deze copyright is opvallend, maar voor sommigen maakt het toch niet uit. Als je per se wil dat je plaatje niet gestolen wordt kan je denk ik beter zoiets doen:

tcejqjj.png


Zoals je in je beginpost zegt: Geen voordeel voor rippers. Volgens mij profiteren zij hier wel van, maar de designers hebben hier het nadeel van. Verder vind ik het een nogal luguber idee, stel:

Account 1 - Penta
Account 2 - xxSPEERVECHTERxx

Account 2 maakt een aanvraag: ik wil plaatje ik geef 100 pp ok?
Account 1 maakt een plaatje.
Account 2 steelt het plaatje.
Account 1 krijgt zijn vergoeding.

- Plottwist - Account 2 was een dubbelaccount van account 1.

Het plan is niet waterdicht. Een duidelijke copyright in de vorm van een © op soft light lijkt mij veel handiger en effectiever.

meer dan een copyright kan je er gewoon niet aan doen. met geluk gaan ze niet je plaatje gebruiken met copyright op. Wees nu eerlijk je gaat geen rechtszaak beginnen voor een plaatje dat je normaal 100PP(2-3 euro??) laat verdienen. als je iemand aanklaagt zal het je snel veel meer kosten. Als je echt zeker wilt zijn dat je plaatjes niet gestolen worden werk dan enkel voor mensen die aan jou vragen een plaatje te maken. Laat ze hun thema geven, zoek een stock leg uit wat je er mee kan. laat ze betalen doe je werk en iedereen is blij. Indien je niet aan hun verwachtingen kan evenaren kan je het nog steeds terug storten en gaan zij het natuurlijk ook niet gebruiken omdat het niet naar hun zin is...

Ik persoonlijk zet zelfst nooit een copyright op een plaatje :p
 

DeletedUser

Guest
Goed idee, maar een Copyright lijkt me gewoon een beter idee. Dan loop je niet eens het risico dat hij geript wordt ;).
 

DeletedUser53131

Guest
er zijn duizende mensen met een ingame plaatje met nog een copyright op hoor
dus dat wil echt niks zeggen. ik wil wel een voorbeeld geven en van eenderd wie een plaatje 'stelen'. dan wil ik wel eens zien wat je er aan gaat doen...
 

DeletedUser

Guest
Dan geef je aan bij de mods dat je er een copy op had staan. Dan kunnen ze gewoon die speler bannen :D

En met een DesignPotje, ik zou het account in handen geven van OF Bappos (de mod hier) OF Ramoth (ik vertrouw Duckje niet :D:D:D:D )
 

DeletedUser53131

Guest
Nergens staat in de regels dat je daarvoor gebant/waarschuwing/schorsing kan krijgen(correct me if i'm wrong). Zolang zoiets niet in de regels staat mag een mod daar niet voor optreden, en anders kiest hij kant en toont het aan dat het geen correcte mod is en kan je als speler dan wel een klacht indienen.
 

DeletedUser

Guest
De rip discussie is volgens mij best lang aan de gang, maar ze kunnen er geen ban/waarschuwing voor krijgen zover ik weet. De regelgeving rond dit forum is echt scheef in mijn ogen.
 

DeletedUser63918

Guest
Dan geef je aan bij de mods dat je er een copy op had staan. Dan kunnen ze gewoon die speler bannen :D

Mods mogen er niets tegen doen.
Het potje zou wss max 1x per maand nodig zijn, de rest zou terug gegeven worden aan de designers.

Het lijkt misschien overbodig, maar het geeft uiteindelijk je prijs voor je werk.


Regels kunnen nog besproken worden.
 

DeletedUser67467

Guest
Ik vind het geen slecht idee.
En ik wil er zeker aan mee doen.
Maar zoals Penta al zei is het plan nog niet waterdicht.
Want de ripper blijft met een voordeel.
We zouden beter kunnen voorleggen dat er een straf staat op het rippen van plaatjes..
Wat die straf dan precies kan zijn ben ik nog niet helemaal uit maar het is duidelijk dat er wat moet gebeuren.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het geen slecht idee.
En ik wil er zeker aan mee doen.
Maar zoals Penta al zei is het plan nog niet waterdicht.
Want de ripper blijft met een voordeel.
We zouden beter kunnen voorleggen dat er een straf staat op het rippen van plaatjes..
Wat die straf dan precies kan zijn ben ik nog niet helemaal uit maar het is duidelijk dat er wat moet gebeuren.

Volgens mij kun je het niet hard maken dat je bent geript bij de mods. Dat valt gewoon bijna niet na te trekken.

Het zou ook kunnen dat een aanvrager PP geeft (aan betrouwbaar account) en daarna de plaatjes worden gemaakt. Vervolgens kan de winnaar de PP weer ontvangen. Maar ik denk dat dit ook een beetje ver gezocht is.
 
Bovenaan