Design Blog - Kerstmis Editie

DeletedUser63918

Guest
Wegens dat de maand december weer voor de deur staat en dit toch wel een maand is die in het teken staat van gezelligheid, wil ik graag van de designblog die in december uitkomt een editie maken waarbij iedereen mee mag en kan helpen!

De blog zelf heeft ook al standaard een achterliggende gedachte dat de community kiest wat voor afbeeldingen erin komen, iets wat ik steeds breder wil maken, zodat zowel de designers als de community nog meer invloed krijgen.

Het leek me dan ook zeker geen verkeerd idee om voor de december editie iedere designer de kans te geven zijn steentje bij te dragen. Het is de bedoeling dat de december editie een soort van special wordt; Er is ruimte voor meer plaatjes, verhalen, speciale layouts en ga zo maar door!

Ten eerste worden de banners in een 'decemberjasje' gestoken. De banner layout die de eerste 3 edities dus gebruikt wordt, wordt in deze editie eenmalig achterwegen gelaten.

Hiervoor mag iedereen een banner maken, let wel op dat er maar 1 per onderwerp gebruikt kan worden!
de afmetingen zijn: 728*90 Pixels.
De banners die gemaakt moeten worden zijn: (Naam van de designer die hem wil maken staat erachter)
1) ''Design Blog December'15 Special'' - Wordt gemaakt door: Secret Speech
2) ''Kerst en design'' - Wordt gemaakt door: McMagmaz
3) ''Grafisch Designs'' - Wordt gemaakt door: Spark And Blaze
4) ''Algemeen Plaatjes Topic" - Wordt gemaakt door: Nells
5) "Plaatjes Aanvragen" - Wordt gemaakt door: Enlightning Sounds
6) "Wist je dat..." - Wordt gemaakt door: Dragon Of Blaze
7) "De zoektocht.. Wxx!" - Wordt gemaakt door: TheArtOfLove (Wereld wordt nog doorgegeven)
8) "Pimp je profiel!" - Wordt gemaakt door: Tactical Illusion
9) "Met dank aan" - Wordt gemaakt door:
10) "Een inspiratie vol 2016!" - Wordt gemaakt door:
Het lijkt mij slim dat we wel een font afspreken, met eventueel een bepaalde grote en instelling, zodat er wel wat structuur en overzicht in blijft zitten.

Verhalen
Zelf ga ik me inzetten om een goed verhaal bij kerst en design neer te zetten, hulp is hier altijd van harte welkom!
Verder mag iedereen zijn nieuwjaarswens opgeven, let er wel op dat dit geen verhaal lang moet zijn, maar een aantal regels.
Ook is er de vrijheid om een leuk stukje tekst bij een genomineerd plaatje te voegen. Dit om net even de reden, of het thema duidelijker naar voren te brengen of juist waarom dat 'het' plaatje van de maand is.

Speciale Layout
Hoewel de layout vooral door de banner veranderd wordt, had ik nog een klein extra ideetje hiervoor. Dit is door de community na de tragische gebeurtenissen in Parijs ook naar voren gekomen, namelijk; het maken van een profiel, stam en forum avatar die gratis te gebruiken is.
De blog komt zoals gewoonlijk aan het eind van de maand uit, in dit geval december. Hierdoor vallen kerst plaatjes buiten de blog, maar iets in de trend van 2016 kan nog wel natuurlijk! Ik hoor graag hoe jullie hier over denken en of we dit door moeten/kunnen voeren. :)
Stamplaatje 2016 thema:
1-
2-
Profielplaatje 2016 thema:
1-
2-
Avatar 2016 thema:
1-
2-

Eigen input en ideeën worden erg gewaardeerd! Laat dus gerust van je horen als je een leuk extra onderwerp weet of juist deze manier van een blog maken niets vind.

Hopelijk willen jullie meehelpen om dit jaar ook nog af te sluiten met een knallende en bomvolle designblog!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser75791

Guest
Speciale Layout
Hoewel de layout vooral door de banner veranderd wordt, had ik nog een klein extra ideetje hiervoor. Dit is door de community na de tragische gebeurtenissen in Parijs ook naar voren gekomen, namelijk; het maken van een profiel, stam en forum avatar die gratis te gebruiken is.
De blog komt zoals gewoonlijk aan het eind van de maand uit, in dit geval december. Hierdoor vallen kerst plaatjes buiten de blog, maar iets in de trend van 2016 kan nog wel natuurlijk! Ik hoor graag hoe jullie hier over denken en of we dit door moeten/kunnen voeren. :)

Eigen input en ideeën worden erg gewaardeerd! Laat dus gerust van je horen als je een leuk extra onderwerp weet of juist deze manier van een blog maken niets vind.

Hopelijk willen jullie meehelpen om dit jaar ook nog af te sluiten met een knallende en bomvolle designblog!

Wat wou je als thema dan van dit plaatje?
 

DeletedUser63918

Guest
Heb ze dan voor jullie ingedeeld. Het was een zeer moeilijk besluit waarover ik veel heb nagedacht. :$

Wel lijkt het me, nogmaals, slim om gezamenlijk een font keuze met instellingen te maken.
 

DeletedUser32240

Guest
Ik wil ook gerust iets maken :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser32240

Guest
Eens bumpen.
We zijn halfweg mensen, 5/10 van de banners die al worden gemaakt door designers.
 

DeletedUser76417

Guest
Eens bumpen.
We zijn halfweg mensen, 5/10 van de banners die al worden gemaakt door designers.

Ik ben eerlijk gezegd niet zo goed bekend met het maken van Banners, maar ik wil best een poging wagen.
Als iemand misschien even heel kort kan uitleggen wat er van me verwacht wordt :)
 

DeletedUser32240

Guest
Het is namelijk zo dat, voor de december editie, een speciale banner gaat gemaakt worden per thema.
De afmetingen zijn 728x90 pixels en de lettertype zal besproken worden zodanig er geen 10 verschillende lettertypes zijn.
Er wordt ook verwacht dat het een beetje in de kerst/nieuwjaar sfeer zit.
In mijn geval zal ik vb proberen om daar kerstbomen, sneeuw, kerstverlichting, cadeautjes e.d in te zetten en dan zien of de letters ook wat speciaals kunnen hebben qua decoratie :)
 

DeletedUser76417

Guest
Ah oke ja lijkt me leuk!
Dus als ik het goed begrijp is het lettertype nog niet besloten?
Ik wil 'pimp mijn profiel' wel doen als dat kan
 
Reactiescore
43
219sxmc.gif


or840x.png
 

DeletedUser76417

Guest
hbyjgzbany2.png


Zoiets? (tips?) :D
Met of zonder border?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan