Design Blog [Ideeën, suggesties, stemmen/inleveren plaatjes]

DeletedUser63918

Guest
GzrRjTz.png


Zoals enkelen van jullie misschien al gezien hebben is er sinds zondag (27-9-'15) een design blog verschenen.
Deze blog komt voortaan maandelijks online.

De bedoeling van de blog wordt dat de community plaatjes kan nomineren.
Plaatjes die genomineerd worden mogen alleen in de maand waarin de blog uitkomt gemaakt zijn.
Hierbij geld wel dat als de blog, zoals de eerste editie, eerder uitkomt, in dit geval de 27ste dus, plaatjes vanaf de 27ste ook ingeleverd mogen worden.
Dit zodat al het gemaakte werk kans maakt om in de blog te komen.

De blog krijgt een vaste opbouw:
- Intro
- Verhaaltje (Niet maandelijks..)
- Signature Contest Winnaars
- Wist je dat
- Profiel en stamplaatjes van de maand
- Zoektocht

Onderwerpen die extra uitleg vereisen:
- Verhaaltje
Het verhaaltje vooraf kan verschillende onderwerpen hebben. Het kan gaan over design stijlen, maar ook over de community. Kortom alles wat met design te maken heeft kan uitgelicht worden in het verhaaltje.
Het is het deel van de blog dat wat meer gericht is op informeren dan op vermaken.
Ik zou het waarderen als ik van een aantal personen hun mening hierover te horen kan krijgen.

- Wist je dat
Wist je dat zegt al veel over waar dit deel van de blog overgaat. In dit deel probeer ik maandelijks een weetje uit te leggen over design. Waarin het in deze editie collab was kan het in een volgende editie bijvoorbeeld gericht zijn op een smudge. Hoewel dit voor designers misschien al bekende info kan zijn, (lijkt het mij) voor de gemiddelde lezer wel interessant onderwerp.
Ook hier zou ik het zeer waarderen als mensen er hun mening over willen geven.

- Profiel en stamplaatjes van de maand
Hoewel dit deel zeer duidelijk is, brengt het een erg belangrijk iets met zich mee. De bedoeling is namelijk dat deze plaatjes door de community gekozen worden. Je kunt plaatjes opgeven door ze in dit topic te plaatsen. Dan zal er aan het einde van de maand een stemtopic komen, zodat de beste x aantal afbeeldingen gekozen kunnen worden.
Als je een plaatje opgeeft zou ik het graag zien dat het gepost wordt met gebruik van dit lijstje:
[noparse]Afbeelding:
Maker:
Voor:[/noparse]
Verder zijn de afbeeldingen dan gekozen door de community. Iedereen heeft een andere visie van wat mooi is. Deze visies verschillen, dus geliefde er geen probleem van te maken als het plaatje waar jij op stemt niet in de blog komt.

- Zoektocht
Bij de zoektocht ga ik een bepaalde wereld langs opzoek naar het mooiste profiel- of stamplaatje van die betreffende wereld. Dit is, zolang niemand iets inzend, gerust op een persoonlijke mening. Mijn keuze zou ik wel onderbouwen, maar wederom; het is een keuze, ben je het er niet mee eens laat het gerust weten. Maar wederom iemand zijn visie op iets verschilt.
Ook hier zou ik het zeer waarderen als mensen er hun mening over willen geven.

Bij deze de inleiding van de design blog. Wat denken jullie ervan? Is het iets om naar uit te kijken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser76234

Guest
Geweldig! ik ga het zo helemaal lezen , ziet er interessant uit ;)

EDIT: Ik heb hem doorgelezen en vond het heel leuk ;).
misschien een ideetje om een link naar het grafisch forum helemaal op het begin van de post te plaatsen in de inleiding? en nog eens op het einde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser68606

Guest
Leuk!

vraagje, is het de bedoeling dat je je eigen gemaakte plaatje hier post?
 

DeletedUser63918

Guest
Leuk!

vraagje, is het de bedoeling dat je je eigen gemaakte plaatje hier post?

Bedoeling is dat je de mooiste plaatjes, naar eigen mening dus, hier post.
Dan zou ik ze 2a4 dagen voor dat de blog online komt in een stemtopic plaatsen.
Geliefde wel volgens het aangegeven lijstje hier posten. :)

Het slimste is om ze wel pas later in een maand te posten, dan heb je beter vergelijkingsmateriaal.
 

DeletedUser70656

Guest
Ziet er super uit. Bovendien is dit een prachtig uithangbord voor het grafische forum en alles wat eronder hangt. Nieuwe manier om toegankelijkheid hier naartoe te verhogen. Meer aanvragen en meer designers.

Overigens is het: aan bod komen. (tweede zin)
 

DeletedUser67467

Guest
Wow super dat je dit doet Teun! Als ik je kan helpen met iets dan spreek je me maar aan. :)
 

DeletedUser73358

Guest
Las dit zojuist allemaal, maar dit is echt super vet om te lezen :)

Keep it up !
 

DeletedUser63918

Guest
Plaatjes kunnen genomineerd worden!
Let wel op onderstaand lijstje:

Als je een plaatje opgeeft zou ik het graag zien dat het gepost wordt met gebruik van dit lijstje:
[noparse]Afbeelding:
Maker:
Voor:[/noparse]

De opgegeven plaatjes kunnen in dit topic gepost worden. Aan het eind van deze week/begin volgende week komt er een stemtopic!
 

DeletedUser76206

Guest
Ik nomineer er graag twee, heb er verscheidene gezien maar deze twee kregen men voorkeur;

Afbeelding:
gqrTG.jpg

Maker: Steam Train
Voor: Mooiste stamplaatje

Afbeelding:
cMkVF.jpg

Maker: Lekkerfresh.
Voor: Mooiste profiel plaatje
 

DeletedUser69112

Guest
Afbeelding:
oevyesekwfo.png

Maker: Vliegend eendje
Voor: Mooiste profiel plaatje
 
Bovenaan