Delayed support

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.322
Heb je die functie zelf al uitgeprobeerd? Het is niet anders dan dat je de aanval klaarzet en de tijd invult dat hij moet aankomen. Oké, je dan ook zeker weet dat hij op die tijd aankomt, maar hebben al die aanvallers die hier hun aanvallen versturen ook niet?

op dit moment heeft menig aanvaller en verdediger een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat een aanval of support binnen een range van 20ms tot 100ms (afhankelijk van ervaring en trefzekerheid van die speler die stuurt) op de juiste tijd zit. Dit puur omdat ze het zo vaak hebben gedaan dat ze weten in welk deel van de seconde ze moeten drukken, rekening houdend met eigen reactiesnelheid en lagg, die je door ervaring leert, of met speedtesten kan achterhalen/verbeteren

Of beweer je nu dat zo goed als elke aanvaller zit te botten om die te sturen, en als gevolg daarvan dat de tools van inno om dat op te sporen waardeloos zijn, gezien het gebrek aan massale bans daarvoor?
 
Reactiescore
579
Dat is letterlijk wat een timebot is, je stelt de tijd in die je wilt en de timebot/delayed support verstuurt hem zodat hij aankomt op aangegeven moment...
En aangezien een selecte groep een timebot heeft... en dat niet verder gedetecteerd kan worden, lijkt mij het dus een mooie tegenhanger. Dan staat het gewoon weer 0-0 bij een massa en sta je niet 1-0 achter als verdediger zonder zo'n bot.

op dit moment heeft menig aanvaller en verdediger een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat een aanval of support binnen een range van 20ms tot 100ms (afhankelijk van ervaring en trefzekerheid van die speler die stuurt) op de juiste tijd zit. Dit puur omdat ze het zo vaak hebben gedaan dat ze weten in welk deel van de seconde ze moeten drukken, rekening houdend met eigen reactiesnelheid en lagg, die je door ervaring leert, of met speedtesten kan achterhalen/verbeteren

Of beweer je nu dat zo goed als elke aanvaller zit te botten om die te sturen, en als gevolg daarvan dat de tools van inno om dat op te sporen waardeloos zijn, gezien het gebrek aan massale bans daarvoor?
Zeker niet iedereen, maar ze zijn er, dat is geen fabel. Ik heb er tegen gedeft en het is de hel, als een achttal spelers tegelijk komen en dat doen en het niet op te sporen is.
 
Reactiescore
603
Het is dus absoluut geen time bot. Deze functie blijft nog steeds mensenwerk, versturen op versturen, keer op keer. Zoals er hier op dit moment omgegaan wordt met het scriptgebruik (waar ik dus ook op tegen ben), is dit niets meer of minder hoor.
En voordat mensen komen dat ik niet speel, ik speel nog steeds, alleen niet op .nl. Maar tw is tw hoor, welke server je ook speelt.
Wat een domme uitspraak? Een timebot moet je ook zelf instellen... Dus omdat het mensenwerk is betekent dat het geen timebot meer is? Hahahah
 
Reactiescore
389
En aangezien een selecte groep een timebot heeft... en dat niet verder gedetecteerd kan worden, lijkt mij het dus een mooie tegenhanger. Dan staat het gewoon weer 0-0 bij een massa en sta je niet 1-0 achter als verdediger zonder zo'n bot.


Zeker niet iedereen, maar ze zijn er, dat is geen fabel. Ik heb er tegen gedeft en het is de hel, als een achttal spelers tegelijk komen en dat doen en het niet op te sporen is.

Dit blijft echt het allerdomste argument ooit. Omdat er mensen cheaten moeten we iedereen maar die mogelijkheid geven in de vorm van een tool?
Er waren/zijn ook mensen die een bot hebben om pp te kopen. Moet iedereen dan ook maar zo'n tool krijgen?
Alle bots of scripts die illegaal zijn, zullen we die dan maar allemaal legaal maken?

Echt het is zo ongekend dom deze redernering.

En ook wordt er al heel snel gejankt over bot gebruikt, omdat er mensen echt goed kunnen timen. Op die manier lijkt het idd wel of het veel voorkomt, het botgebruik, maar ik denk dat het in werkelijkheid reuze meevalt.

En het wordt ook niet 0-0 want met zo'n tool staat het altijd 1-0 voor de verdediger.
 
Reactiescore
24
Haha dit is inderdaad wel vermakelijk laten we een soort gelijk time bot implementeren in onze systemen. Famdecibel dit is nu precies wat een time bot doet, maar deze bot is gewoon legaal neem ik aan?

Misschien moet ik mijn balletje eens opgooien bij Innogames ik heb nog wel meer leuke opties:D
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Heb je die functie zelf al uitgeprobeerd?

Ik heb ook nog nooit van de brug gesprongen... Niet alles hoeft getest te worden ;)

In de tijd dat ik TW speel heb ik al gemerkt dat je de spelers zou rangschikken volgens hoeveel tijd ze hebben, in tegenstelling tot het overgrote deel van de community, die zou sorteren volgens skills. Zo is je negatievere houding tegenover scripts een resultaat van de mening dat spelers alles maar handmatig zouden moeten doen. Die discussie rond scripts draait om het inkorten van de nodige online tijd om je account te onderhouden en heeft niets met skills te maken. Maar je hebt daar zoals net vermeld altijd het standpunt ingenomen dat je maar tijd moet hebben om de game te spelen, anders doe je beter wat anders.

Een groot verschil met de discussie nu, waar het niet gaat over het inkorten van tijd maar om het wegnemen van een skill. Als de functie snipen hard coded wordt toegevoegd aan tribalwars, want dat is in essentie delayed support, dan neem je een 'skill'-vereiste weg. Je ruilt de nood aan oefening en tijd om voor een makkelijkere, onfeilbare, manier om te snipen. Zoals je ziet neem je het hier op voor de kant die vindt dat tijd in tribalwars steken overbodig is.


Just to let you know, soms vallen contradicties niet op. Als je zin/ behoefte hebt om erop in te gaan, doe gerust. Zo niet, ook best. Ik wou gewoon even aantonen dat je standpunt hier vrij averechts staat op wat we gewend zijn van jou.

PS: Dit is wel echt een time bot :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
579
En ook wordt er al heel snel gejankt over bot gebruikt, omdat er mensen echt goed kunnen timen. Op die manier lijkt het idd wel of het veel voorkomt, het botgebruik, maar ik denk dat het in werkelijkheid reuze meevalt.
Ze zijn er en ze worden gebruikt. Ik ga je verder niet aan je neus hangen, hoe ik dat weet... maar ik heb er eentje live in actie gezien. Ik wil niets illegaals gebruiken, ga dat ook niet doen en daarom ben ik voor deze legale tool.

Je kun het ontkennen tot je een ons weeg... ik heb het met mijn eigen ogen gezien en weet precies wie deze tool gebruiken. Maar ik ben ook een ICT-er en weet ook dat ze niet te detecteren zijn en daarom mogen ze wat mij betreft morgen een legale tegenhanger lanceren.
 
Reactiescore
389
Ze zijn er en ze worden gebruikt. Ik ga je verder niet aan je neus hangen, hoe ik dat weet... maar ik heb er eentje live in actie gezien. Ik wil niets illegaals gebruiken, ga dat ook niet doen en daarom ben ik voor deze legale tool.

Je kun het ontkennen tot je een ons weeg... ik heb het met mijn eigen ogen gezien en weet precies wie deze tool gebruiken. Maar ik ben ook een ICT-er en weet ook dat ze niet te detecteren zijn en daarom mogen ze wat mij betreft morgen een legale tegenhanger lanceren.

Ik zeg toch ook nergens dat het NIET gebruikt wordt, ik zeg alleen dat het wel meevalt. En nogmaals, het argument dat mensen cheaten dus moeten we iedereen maar die mogelijkheid geven is gwn verschrikkelijk dom. Echt absurd gewoon de gedachtegang alleen al.
 
Reactiescore
579
Ik zeg toch ook nergens dat het NIET gebruikt wordt, ik zeg alleen dat het wel meevalt. En nogmaals, het argument dat mensen cheaten dus moeten we iedereen maar die mogelijkheid geven is gwn verschrikkelijk dom. Echt absurd gewoon de gedachtegang alleen al.
Nee, punt is alleen... dat als je in een midden-eindfase zit en je honderden van dergelijke aanvallen binnenkrijgt zonder een fatsoenlijke kans op tenminste een recap, want OS loopt vaak (ook met de tool) direct op 1ms... en als jij later stuurt zit je er altijd achter.

Dan wil ik als deffer dezelfde mogelijkheden hebben... om al hun edels te kunnen snipen, die ook met honderden binnenkomen (veel in de laatste paar uur). Je kunt er gewoon niet tegen op verdedigen... Laatst kreeg ik een partij aanvallen van zo'n tool (verschillende spelers) en waar ik normaal met een uurtje of wat alles verwerkt, heb ik voor ca. 300 clears, ca. 150 split edelclears en een paar splittreinen, met edelspam uit CF's... keihard moeten werken van 23.00 uur tot 07:42, voor ik de aanvallen verwerkt had... Zweet op mijn rug en een kloppend hartje. Was kapot om 8 uur. Het was onmenselijk, wat daar op mij af kwam en ik ben een ervaren verdediger. Paar weken later op een andere account op die wereld precies hetzelfde. En dan zien, dat zij relaxed op een bureaustoel, de tijd invullen -een goede verbinding hebben is noodzaak- en mij met acht accounts zitten te bestoken, zonder enige skill en zonder enige moeite.

Als je dat een paar keer achter elkaar voor je kiezen krijgt... en je weet wat zij hebben... én dat het niet te detecteren is... dan komen je gebeden een beetje uit als delayed support wordt geïntroduceerd.

Kan dergelijke mensen ook niet begrijpen... als je ze zo een wereld moet winnen, kan je niet trots zijn... althans ik zou dat niet kunnen.
 
Reactiescore
24
Maar ik ben ook een ICT-er en weet ook dat ze niet te detecteren zijn en daarom mogen ze wat mij betreft morgen een legale tegenhanger lanceren.
Ik ben ook een ICT'er, maar alles valt te detecteren hoor:) Dat het support team niet alles opmerkt dat is weer iets anders.
Verder ben ik het met je eens hoor, zulke bots horen niet thuis op het spel en er zijn genoeg spelers die er gebruik van maken, of gebruik van gemaakt hebben.
 
Reactiescore
853
Nee, punt is alleen... dat als je in een midden-eindfase zit en je honderden van dergelijke aanvallen binnenkrijgt zonder een fatsoenlijke kans op tenminste een recap, want OS loopt vaak (ook met de tool) direct op 1ms... en als jij later stuurt zit je er altijd achter
Heb jij uberhaupt een groot acc bespeeld afgelopen werelden? Heb buiten classic 18 namelijk NIEMAND constant binnen 50ms zien timen en ik heb aardig wat werelden gespeeld..
 
Reactiescore
389
Nee, punt is alleen... dat als je in een midden-eindfase zit en je honderden van dergelijke aanvallen binnenkrijgt zonder een fatsoenlijke kans op tenminste een recap, want OS loopt vaak (ook met de tool) direct op 1ms... en als jij later stuurt zit je er altijd achter.

Dan wil ik als deffer dezelfde mogelijkheden hebben... om al hun edels te kunnen snipen, die ook met honderden binnenkomen (veel in de laatste paar uur). Je kunt er gewoon niet tegen op verdedigen... Laatst kreeg ik een partij aanvallen van zo'n tool (verschillende spelers) en waar ik normaal met een uurtje of wat alles verwerkt, heb ik voor ca. 300 clears, ca. 150 split edelclears en een paar splittreinen, met edelspam uit CF's... keihard moeten werken van 23.00 uur tot 07:42, voor ik de aanvallen verwerkt had... Zweet op mijn rug en een kloppend hartje. Was kapot om 8 uur. Het was onmenselijk, wat daar op mij af kwam en ik ben een ervaren verdediger. Paar weken later op een andere account op die wereld precies hetzelfde. En dan zien, dat zij relaxed op een bureaustoel, de tijd invullen -een goede verbinding hebben is noodzaak- en mij met acht accounts zitten te bestoken, zonder enige skill en zonder enige moeite.

Als je dat een paar keer achter elkaar voor je kiezen krijgt... en je weet wat zij hebben... én dat het niet te detecteren is... dan komen je gebeden een beetje uit als delayed support wordt geïntroduceerd.

Kan dergelijke mensen ook niet begrijpen... als je ze zo een wereld moet winnen, kan je niet trots zijn... althans ik zou dat niet kunnen.

Wat is er dan nog aan een wereld als iedereen dat doet? Het gebeurd nu bijna nooit, zoals hier ook door anderen wordt gezegd.
Maar wat gebeurd er in een wereld, waarbij je alles op de ms kan sturen?
Elke edel met meer dan 2ms kan je snipen. Je kan os achter al je aanvallen op 1ms timen als je wil, maar als verdediger kan je dan weer recaps op 1ms daarachter timen. Elke trein die je stuurt kan gwn gesniped worden, je moet alleen maar online zijn. Aangezien alle grote accounts met 3 of 4 man zijn, is dat al geen probleem, en dan heb ik het nog niet eens over vv's.
De wereld is gewoon helemaal verpest, waar is de skill nog?
 
Reactiescore
579
Heb jij uberhaupt een groot acc bespeeld afgelopen werelden? Heb buiten classic 18 namelijk NIEMAND constant binnen 50ms zien timen en ik heb aardig wat werelden gespeeld..
W54 heb ik voor het laatst gespeeld, daar deed zich dit niet voor. Op andere werelden ben ik -als ervaren deffer wordt je wel eens gevraagd- ingevallen voor een stamaanval te deffen en daar... werelden na 54 en eigenlijk allen in de 60. Kwam ik dit tegen. En niet 1x.. maar 3x op dezelfde wereld en door dezelfde spelers.

Wat is er dan nog aan een wereld als iedereen dat doet? Het gebeurd nu bijna nooit, zoals hier ook door anderen wordt gezegd.
Maar wat gebeurd er in een wereld, waarbij je alles op de ms kan sturen?
Elke edel met meer dan 2ms kan je snipen. Je kan os achter al je aanvallen op 1ms timen als je wil, maar als verdediger kan je dan weer recaps op 1ms daarachter timen. Elke trein die je stuurt kan gwn gesniped worden, je moet alleen maar online zijn. Aangezien alle grote accounts met 3 of 4 man zijn, is dat al geen probleem, en dan heb ik het nog niet eens over vv's.
De wereld is gewoon helemaal verpest, waar is de skill nog?
Waar is dan je kans op de wereldwinst, waar bijna iedereen voor speelt, als zij het wel hebben en jij niet? Er verdwijnt een skill, ja... dat is waar, ik zag het ook liever anders. Ik beschouwde mezelf als één van de beste deffers op TW, maar zelfs ik kreeg de neiging om het geheel dicht te klappen. Op karakter bleef ik zitten... en ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Maar vroeger kwamen er 1000-den incomings, zelfs meer dan tienduizend en dan wreef ik in mijn handen, kom maar op... en nu sta ik er zo niet meer in. Terwijl qua aantallen het er veel minder zijn. Maar als ik geen kans meer heb en nogmaals Ik heb zelf gezien wat zij hebben, dus geen enkele ruimte voor twijfel, dan is het volgens mij veel eerlijker om iedereen die delayed support future te geven.

T is een client-side javascript en ik heb even alles nagekeken, je kunt het niet detecteren zonder onschuldige slachtoffers te maken. Er zijn een paar spelers (nooit een hele stam!) die dit ook zelf kunnen... en die tot absolute topaanvallers behoren en het niet nodig hebben. Die kan je niet onderscheiden van de botters. Dus kiest InnoGames ervoor om zo'n tool te introduceren. Ik kan op basis van mijn ervaringen, dit alleen maar toejuichen. En zodra je dat 'geweld' zelf een paar keer voor je kiezen krijgt... piep je ook wel anders of doe je de boeken toe en stop je wss met TW.
 
Reactiescore
1.367
W54 heb ik voor het laatst gespeeld, daar deed zich dit niet voor. Op andere werelden ben ik -als ervaren deffer wordt je wel eens gevraagd- ingevallen voor een stamaanval te deffen en daar... werelden na 54 en eigenlijk allen in de 60. Kwam ik dit tegen. En niet 1x.. maar 3x op dezelfde wereld en door dezelfde spelers.


Waar is dan je kans op de wereldwinst, waar bijna iedereen voor speelt, als zij het wel hebben en jij niet? Er verdwijnt een skill, ja... dat is waar, ik zag het ook liever anders. Ik beschouwde mezelf als één van de beste deffers op TW, maar zelfs ik kreeg de neiging om het geheel dicht te klappen. Op karakter bleef ik zitten... en ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Maar vroeger kwamen er 1000-den incomings, zelfs meer dan tienduizend en dan wreef ik in mijn handen, kom maar op... en nu sta ik er zo niet meer in. Terwijl qua aantallen het er veel minder zijn. Maar als ik geen kans meer heb en nogmaals Ik heb zelf gezien wat zij hebben, dus geen enkele ruimte voor twijfel, dan is het volgens mij veel eerlijker om iedereen die delayed support te geven.

T is een client-side javascript en ik heb even alles nagekeken, je kunt het niet detecteren zonder onschuldige slachtoffers te maken. Er zijn een paar spelers (nooit een hele stam!) die dit ook zelf kunnen... en die tot absolute topaanvallers behoren en het niet nodig hebben. Die kan je niet onderscheiden van de botters. Dus kiest InnoGames ervoor om zo'n tool te introduceren. Ik kan op basis van mijn ervaringen, dit alleen maar toejuichen. En zodra je dat 'geweld' zelf een paar keer voor je kiezen krijgt... piep je ook wel anders of doe je de boeken toe en stop je wss met TW.

ik run sws al bij meer dan 100 aanvallen
 
Reactiescore
389
W54 heb ik voor het laatst gespeeld, daar deed zich dit niet voor. Op andere werelden ben ik -als ervaren deffer wordt je wel eens gevraagd- ingevallen voor een stamaanval te deffen en daar... werelden na 54 en eigenlijk allen in de 60. Kwam ik dit tegen. En niet 1x.. maar 3x op dezelfde wereld en door dezelfde spelers.


Waar is dan je kans op de wereldwinst, waar bijna iedereen voor speelt, als zij het wel hebben en jij niet? Er verdwijnt een skill, ja... dat is waar, ik zag het ook liever anders. Ik beschouwde mezelf als één van de beste deffers op TW, maar zelfs ik kreeg de neiging om het geheel dicht te klappen. Op karakter bleef ik zitten... en ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Maar vroeger kwamen er 1000-den incomings, zelfs meer dan tienduizend en dan wreef ik in mijn handen, kom maar op... en nu sta ik er zo niet meer in. Terwijl qua aantallen het er veel minder zijn. Maar als ik geen kans meer heb en nogmaals Ik heb zelf gezien wat zij hebben, dus geen enkele ruimte voor twijfel, dan is het volgens mij veel eerlijker om iedereen die delayed support future te geven.

T is een client-side javascript en ik heb even alles nagekeken, je kunt het niet detecteren zonder onschuldige slachtoffers te maken. Er zijn een paar spelers (nooit een hele stam!) die dit ook zelf kunnen... en die tot absolute topaanvallers behoren en het niet nodig hebben. Die kan je niet onderscheiden van de botters. Dus kiest InnoGames ervoor om zo'n tool te introduceren. Ik kan op basis van mijn ervaringen, dit alleen maar toejuichen. En zodra je dat 'geweld' zelf een paar keer voor je kiezen krijgt... piep je ook wel anders of doe je de boeken toe en stop je wss met TW.

Er verdwijnt een skill, maar dat is wel de skill waar het hele spel om is gebouwd. Zonder het timen, is tribalwars werkelijk helemaal niks meer waard.
 
Reactiescore
1.367
Reactiescore
853
werelden na 54 en eigenlijk allen in de 60. Kwam ik dit tegen. En niet 1x.. maar 3x op dezelfde wereld en door dezelfde spelers.
Zoals? Heb zelf w60, 62, 64 en even op 66 gespeeld en op al die werelden heb ik geen enkele gekke time gezien. Op w64 kregen we in 1 seconde 1200 aanvallen, maar weet vrij zeker dat er niet 1x een time binnen 50ms was... Ik denk toch dat het wat overdreven is om te zeggen dat je deze functie nodig hebt om timebots te counteren. Ik ken aardig wat spelers die vrij constant onder de 20ms kunnen snipen en zelf 5ms heb ik al enkele keren voorbij zien komen. Deze functie zal enkel de skill van het timen eruit halen, iets waar menig speler maanden al dan niet jaren op geoefend heeft.
 
Reactiescore
972
W54 heb ik voor het laatst gespeeld, daar deed zich dit niet voor. Op andere werelden ben ik -als ervaren deffer wordt je wel eens gevraagd- ingevallen voor een stamaanval te deffen en daar... werelden na 54 en eigenlijk allen in de 60. Kwam ik dit tegen. En niet 1x.. maar 3x op dezelfde wereld en door dezelfde spelers.


Waar is dan je kans op de wereldwinst, waar bijna iedereen voor speelt, als zij het wel hebben en jij niet? Er verdwijnt een skill, ja... dat is waar, ik zag het ook liever anders. Ik beschouwde mezelf als één van de beste deffers op TW, maar zelfs ik kreeg de neiging om het geheel dicht te klappen. Op karakter bleef ik zitten... en ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Maar vroeger kwamen er 1000-den incomings, zelfs meer dan tienduizend en dan wreef ik in mijn handen, kom maar op... en nu sta ik er zo niet meer in. Terwijl qua aantallen het er veel minder zijn. Maar als ik geen kans meer heb en nogmaals Ik heb zelf gezien wat zij hebben, dus geen enkele ruimte voor twijfel, dan is het volgens mij veel eerlijker om iedereen die delayed support future te geven.

T is een client-side javascript en ik heb even alles nagekeken, je kunt het niet detecteren zonder onschuldige slachtoffers te maken. Er zijn een paar spelers (nooit een hele stam!) die dit ook zelf kunnen... en die tot absolute topaanvallers behoren en het niet nodig hebben. Die kan je niet onderscheiden van de botters. Dus kiest InnoGames ervoor om zo'n tool te introduceren. Ik kan op basis van mijn ervaringen, dit alleen maar toejuichen. En zodra je dat 'geweld' zelf een paar keer voor je kiezen krijgt... piep je ook wel anders of doe je de boeken toe en stop je wss met TW.

Aan de ene kant kan ik me prima vinden in je argumentatie. Aan de andere kant heb ik toch wel mijn bedenkingen, waar ik graag jouw kant van hoor.

Het aanbrengen van de Delayed Support, met als reden het ineffectief maken van timebots bij de aanvaller, lijkt mij een onjuiste redenering. Stel, 20% van TW gebruikt zo’n timebot, gaat die 20% rechtgetrokken met de delayed support. Beide kanten zullen aan elkaar gewaagd zijn, omdat ze beiden heel goed kunnen timen. Wat vergeten wordt, is dat die andere 80%, die het spel gewoon op de reguliere manier speelt, zwaar benadeeld wordt. Deze 80% timet niet zo goed als de verdediger, omdat deze immers de delayed support functie heeft gekregen. Met zaken als de uitkijktoren en fakelimiet, brengt die de verdediger nog verder in het voordeel, iets wat in mijn ogen de snelheid van de werelden enkel maar verlangzaamd, wat geen goede zaak is, maar dat terzijde.

Al zijn de verhoudingen 60% niet botters, 40% botters, nog steeds vind ik het geen goede reden om het gewicht gelijk te trekken. Alles wat je doet om botters te “betrekken” in het spel, benadeeld het gros van de TW-spelers. Het is namelijk altijd zo geweest dat de groep mensen die vals speelt, kleiner is dan de groep mensen die correct speelt. Ik pleit dan eerder voor een beter bot detectie systeem op de TW-servers dan dit soort fratsen.
 
Bovenaan