Toevoegend op het bericht dat de delayed support (gelukkig) niet in deze vorm online komt, is er op .net een discussie gestart.
Voor de mensen die interesse hebben om deel te nemen aan deze
brainstorm op .net (klik). Meer informatie over dit onderwerp is ook in dit topic te vinden. Uiteraard mogen ideeën en feedback ook hier worden gegeven over hoe we een time support wel kunnen gebruiken.
Wat kan wel wat kan niet, waar ligt de grens? Wat moet er komen/veranderen om deze update realistisch te maken? Mocht deze toch komen.
Moet ik nog een account voor aanmaken. Handig is dat niet want ik wacht nu al 3uur op een activation-mail die ik nodig heb voordat ik een forum-account maak.
Ik las dat men de beginners wil helpen en dat dat de insteek was van deze afschuwelijke poging tot het niveau verlagen.
Je moet echter niet het niveau van TW verlagen tot kinderachtige lvl's. Je moet je spelers hogere toppen laten scheren.
We hebben het questen-systeem. Ik zou dit niet willen afschaffen maar misschien is het volgende wel een idee waarmee men bij inno-games aan de slag kan.
Elk spel heeft ergens een tutorial een soort omgeving waar je de basics leert. Ik stel voor dat je het volgende lanceert:
De eerste keer dat je een TW-account aanmaakt moet je deze verplicht doornemen. Daarna kan je dit vrijblijvend verder doen.
Op deze wereld zijn je vijanden AI (desnoods deel je de wereld met anderen maar die kan je niet aanvallen, pm'en, etc.) Deze wereld heeft een hele hoge snelheid zodat je het op pakweg 3 uur kan uitspelen.
Fase 1: Bouwen richting een waardevol dorp.
In deze fase leer je het volgende: gebalanceerd dorp uitbouwen naar AH, een mooie clear aanmaken (eventueel met een tijdelijke magic boost aan troepen) en een edel aanmaken. Van zodra je deze edel hebt ga je een volgende fase in.
Ik speel zelfs met de gedachte om je eerste ridder een keuze-ridder te maken. Bij de start kies je: def-ridder of off-ridder en bouw de tutorial uit op basis hiervan. Def-ridders krijgen enkel groene of blauwe dingen. Off-ridder groene of rode. Kan mss permanent als functie blijven. Op die manier zorg je dat beginnende spelers gedwongen worden geen mixed-dorpen te maken.
Fase 2: Plots heb je 4 dorpen 2 offensief en 2 defensief. Volledig uitgebouwd. Je zit ook in een fictieve stam.
Volgende zaken vinden plaats:
1 een fictieve stamgenoot maakt een forum-post aan waarin hij zegt dat hij wordt aangevallen en dat die aanval op een bepaalde tijd aankomt. Je moet os sturen vanuit 1 dorp voor de aanvallen van de andere.
2 Je krijgt onverwachts 5 aanvallen op je off-dorp 1 clear + 1 trein. Je krijgt de raad dat je deze niet kan blocken omdat we niet genoeg troepen hebben (laat hun simulator doen. Zeg hun dat het enige is dat hun kan redden snipen is. Je begeleidt hun naar hoe je moet snipen en laat hun die snipe zelf uitvoeren.
Gelukt ==> Je mag door, niet gelukt opnieuw proberen tot het lukt. Natuurlijk ook dodgen van off niet vergeten.
3) De persoon die je aanviel. Zelf een aanval verzenden. 1 trein sturen vanuit 1 off dorp en er een clear voor gooien.
Wanneer je de tutorial afgelopen hebt krijg je een award. Deze tutorial mag je zoveel spelen als je wil. Wel met een limiet van X per week fzo omdat ik best kan begrijpen dat dit veel vraagt van de servers van inno.
Dit is allemaal een idee op een korte tijd gefantaseerd. Ik ken de technische haalbaarheid niet. Maar het lijkt me dat er dus wel degelijk betere oplossingen zijn dan het niveau op kinderachtige lvl's te krijgen om toch maar nieuwe spelers te behouden/aan te trekken.
Verander niet hetgeen goed was, leer andere hoe ze het beter kunnen spelen...