Delayed support

Reactiescore
579
Ben ik dan echt de enige voorstander?

(ik ga niet in discussie hierover.... zie Discord, daar staat mijn mening)
Nee, je bent niet de enige... als acht spelers een account aanvallen... en alle acht veel in 120ms zetten, clears, edels en OS... dan denk ik, dat deze functie een zegen is.

Je kunt niet bewijzen dat deze acht spelers een bot gebruiken (maar als ze edels nazenden, na de eerste golf met de hand waar de TS is blijven hangen en ineens kunnen ze het niet meer, maakt het vermoeden groot), dan is dit wel een mooie functie daar tegen.

Met de huidige niet opspoorbare bot en time tools -vandaag zoiets gezien via een screen- mag deze functie wat mij betreft morgen ingevoerd worden.
 
Reactiescore
3.540
Echt, begin er gewoon niet aan. Er is een reden dat timebots zo hard afgestraft worden, en de oplossing is niet om IEDEREEN een timebot te geven. Goed om te zien dat inno voor nu tot inzicht is gekomen, hopelijk blijft het hier bij.
 
Reactiescore
376
Waarom balanceren als het ook in de prullenbak kan worden gegooid? Een gebalanceerde versie gaat het er echt niet heel veel beter op maken.
 
Reactiescore
1.476
Invoering van deze defensieve timebot gaat ervoor zorgen dat niemand meer normale treinen stuurt, die worden toch gesniped.

Dan krijg je vanaf de 4 dorpen enkel nog edelclears en edelpaartjes, met os 2 sec erachter getimed tegen recaps. Laten we kijken hoe lang de nieuwe speler en ik dat volhouden.
 
Reactiescore
746
Op EN zal een discussie worden geopend vandaag of morgen over alternatieve oplossingen. Hier vallen zowel tweaks aan de huidige 'timer' onder, maar ook gewoon alternatieve oplossingen voor de problemen vermeld in het statement. Ik nodig jullie dan ook uit daar gewoon constructief aan deel te nemen zodat die problemen opgelost kunnen worden en dit gebeurd op een manier dat de algemene goedkeuring heeft van de community :)
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.310
Invoering van deze defensieve timebot gaat ervoor zorgen dat niemand meer normale treinen stuurt, die worden toch gesniped.

Dan krijg je vanaf de 4 dorpen enkel nog edelclears en edelpaartjes, met os 2 sec erachter getimed tegen recaps. Laten we kijken hoe lang de nieuwe speler en ik dat volhouden.
aanvaller kan dit ook gebruiken, dus die os zal er ook 1ms achter getimed zitten
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Ben ik dan echt de enige voorstander?

Met alle respect Famdecibel, maar ik heb in al mijn speeljaren nog nooit een reactie vanuit jouw kant gezien welke niet overeenkomt met die van duckje / innogames. Het is logisch dat je je achter de visie van de organisatie schaart waarvoor je (vrijwilligers)werk doet. Echter creëert het onderhand wel een ''wij van wc-eend, adviseren wc-eend'' effect.

Verder is de discord-chat geen goede afspiegeling van de tw-community, ik doe al jaren leidingszaken voor topstammen op verscheidene werelden en ons communicatie platform (wat vaak een persoon of 50 - 100 beslaat) is net zoals vroeger, skype.

Goed om te horen dat we voorlopig geen last van deze onzinnige update krijgen, laten we hopen dat Innogames dit plan dan ook beschouwd als 'definitief onzinnig' en niet op een andere manier nieuw leven inblaast.
 
Reactiescore
533
Duckje kent mijn mening over deze tool en daar wil ik het qua persoonlijke mening ook bij laten. Maar ik wil niet horen dat ik een inno-fanboy ben daar zou ik je eigenlijk voor willen bannen!

Anyways zoals duckje al aangeeft is deze update online op .net. Ik nodig iedereen dus uit om het eerst op .net te testen. Ik weet dat ik hier een paar uur voor vrijmaak dit weekend. Aan de hand van deze ervaring heb ik, en jullie dus ook, de mogelijkheid om feedback te geven.

Ongeacht mijn persoonlijke mening over deze toevoeging denk ik dat deze update goed is voor het skill-level van tw. Inzicht gaat belangrijker worden en wees eerlijk; inzicht is altijd belangrijker geweest dan (kunnen) timen. Ik denk dat de uitkijktoren een grotere impact heeft gehad dan deze tool. Aangezien zowel de aanvaller als de verdediger gebruik kan maken, terwijl het bij de uitkijktoren alleen voordelig is voor 1 van de 2 partijen.

Wat ik wel weet is dat ik het ga missen als ik weer eens op de paar ms nauwkeurig een snipe of clear plaatste.
Best eng dat je me daarvoor wil bannen. Iemand is wat machtsgeil.

Ik speel geen uitkijktoren-wereld meer of het zou voor pp moeten zijn. Echter daar heb ik de keuze bewust zo'n werelden te negeren.

Hoe ik het zie is dit een totale implementatie van deze nieuwe tool. En anders gaat het sowieso moeilijk worden beide instellingen te vermijden in de toekomst.
 
Reactiescore
1.476
aanvaller kan dit ook gebruiken, dus die os zal er ook 1ms achter getimed zitten
Dat zei ik toch ook? Het heeft dus totaal niet als gevolg dat deffen leuker of makkelijker word, wat volgens duckje wel de bedoeling was.
 
Reactiescore
766
Hoezo dan een 5 min delay? Maak gewoon een 0/1 sec delay, en je kan dan de ms invullen.

Moet je wel dezelfde seconde drukken maar alleen de ms bepalen. Denk zelfs dat er al zulke scripts/bots bestaan. Moet je nog wel zelf effectief op tijd op een knop drukken.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.310
leuker niet, makkelijker wel.

met deze functie hoeven we nooit meer te letten op ms-gap tussen aanvallen, of het nu 25ms is of 125ms maakt allemaal niks meer uit. enige belangrijke verschil is nu nog seconde-wereld of ms-wereld.

ook meerdere tactieken worden ernstig verzwakt of zo goed als onmogelijk. Zoals bijvoorbeeld het groene edel timen achter clears. Als je hier een klein beetje moeite ik steekt kan je dit vrij goed binnen 50ms achter de clears steken, maar ja zelfs als je er echt goed in bent is 5ms achter een clear geen moeite meer voor de verdediging. 1 druk op de knop, bam sniped, geen dilemma meer of je de long-range clear moet blocken of dat je het kan snipen. Hetzelfde met edelclears achter long range clears timen, 2 drukjes op een knop, bam 2 def ertussen en rip edelclear. Enige nut van je long range clears achter de stacklijn is ineens nog maar het slopen van muren, ongeacht hoe goed je kan timen, want ja die delayed os timed altijd beter, zonder skill.
Ook het sturen van treinen is al zo goed als nutteloos. 1ms voor elke losse edel staat een osje zonder problemen. De moeite doen om antisnipes te plaatsen kan je achterwege laten, want het is onmogelijk je edels nog te beschermen met deze functie. Enige nut wat het nog kan hebben is het slopen van de snipe-def.

Zo wordt ook het recappen zwaar gehinderd. voorheen was het een strijd van krijg ik mijn edels tussen de laatste edel en zijn OS, het antwoord is daarop nu meteen nee, want die os staat altijd op 1ms, zo niet zelfde ms.

Deze functie trekt in 1 keer een hele lading dynamiek uit het spel, een hele wisselstrijd tussen verdediger en aanvaller, die het spel juist zo leuk maakt, en reduceert het tot 2 simpele vragen, heb ik genoeg def in range om de front-off/offdorpen binnen edelbereik te kunnen slopen en kan ik genoeg online zijn om dit te kunnen bewerkstelligen. Weg kwaliteit in deze dynamiek, enige wat er nog toe doet is de kwantiteit, zeker in de late-game.

En juist in de early/mid-game ga je van deze functie de nadelen ondervinden. terwijl een groot aantal spelers zich suf zit te strijden om in de hoop ooit een paar dorpen te kunnen winnen door fouten van de tegenpartij, dat ze een keer offline zijn of net hun def eens opraakt, in plaats van de mogelijkheid te hebben ze op skill te pakken, gaat een andere groep spelers als een gek groeien, juist de groep spelers waar de laatste werelden continu ophef over is, en waar tot op zekere hoogte inno ook continu de aandacht op legt: de boosters

De pp-abusers, waar inno niet te veel om zal malen, past juist in hun verdienmodel, pakken early hun voorsprong die door deze functie nog bepalender wordt binnen de top, want ze hebben meer overmacht in troepen, en kunnen dus nog redelijk doorgroeien. Maar het gaan juist de spelers zijn met talloze mb's en boost accounts die vlle bak kunnen gaan floreren, omdat zij in deze fases als direct een numerieke overmacht kunnen creeren en doormiddel van hun talloze interns snel de top-rankings in handen kunnen hebben en door het makkelijkere deffen deze voorsprong ook nog eens op lange termijn kunnen behouden
 
Reactiescore
389
Nee, je bent niet de enige... als acht spelers een account aanvallen... en alle acht veel in 120ms zetten, clears, edels en OS... dan denk ik, dat deze functie een zegen is.

Je kunt niet bewijzen dat deze acht spelers een bot gebruiken (maar als ze edels nazenden, na de eerste golf met de hand waar de TS is blijven hangen en ineens kunnen ze het niet meer, maakt het vermoeden groot), dan is dit wel een mooie functie daar tegen.

Met de huidige niet opspoorbare bot en time tools -vandaag zoiets gezien via een screen- mag deze functie wat mij betreft morgen ingevoerd worden.

Dit is zo'n dom argument he. Moet er dan maar een tool komen voor alle dingen die mensen miss illegaal doen?
Miss zijn er farm bots, geef iedereen maar gwn een tool dan waardoor ze 1000 aanvallen in 1 klik kunnen doen.

Enige goeie alternatief voor de tool in het gewoon niet invoeren.
 
Reactiescore
579
Dit is zo'n dom argument he. Moet er dan maar een tool komen voor alle dingen die mensen miss illegaal doen?
Miss zijn er farm bots, geef iedereen maar gwn een tool dan waardoor ze 1000 aanvallen in 1 klik kunnen doen.

Enige goeie alternatief voor de tool in het gewoon niet invoeren.
Ik vind het geen dom argument. Ik ben eigenlijk tegen de komst van zo'n functie. Maar als de time-bots niet opspoorbaar zijn, dan is er een oneerlijk voordeel en die trek je hiermee recht.

Al twee keer gedeft tegen zoiets, je bent kansloos. Als de OS op 1ms seconde zit en al verstuurd is, zit je recap er altijd achter. Clears, edels, OS in 120ms? 450 aanvallen in 1 seconde en altijd binnen een paar 100ms. En het is niet dat 1 speler erg goed is en dit kan, maar gewoon een hele stam... dan gaan bij mij alle alarmbellen af.
 
Reactiescore
389
Ik vind het geen dom argument. Ik ben eigenlijk tegen de komst van zo'n functie. Maar als de time-bots niet opspoorbaar zijn, dan is er een oneerlijk voordeel en die trek je hiermee recht.

Al twee keer gedeft tegen zoiets, je bent kansloos. Als de OS op 1ms seconde zit en al verstuurd is, zit je recap er altijd achter. Clears, edels, OS in 120ms? 450 aanvallen in 1 seconde en altijd binnen een paar 100ms. En het is niet dat 1 speler erg goed is en dit kan, maar gewoon een hele stam... dan gaan bij mij alle alarmbellen af.

Ja maar omdat er dus mensen cheaten, die daarmee het spel verpesten, moeten we iedereen maar die mogelijkheid geven? Dat slaat toch werkelijk helemaal nergens op. Iedereen die er wel moeite in steekt wordt er dan de dupe van. En zoals ik zeg, alles waar sommige mensen in 'cheaten' zouden dan gewoon openbaar moeten worden omdat 'sommige mensen het doen'.

Mensen die met bots automatisch gs verkopen om pp te farmen? Geef het maar aan iedereen, want misschien doet iemand het al.

Het is gewoon een verschrikkelijke functie. Als dit gaat worden geïntroduceerd gaat het enige wat je als aanvaller nog echt kan doen, dorpen helemaal naar de getver beuken met kata's. Aangezien de deffer toch alleen maar hoeft te dodgen en wat troepen met een time tool tussen de edels in moet steken en verder niks. Zolang je niet de verdediger al zijn troepen sloopt, kan die ten alle tijden gewoon alles snipen wat die wil.

Edit:

Deze komt zo van het engelse forum af, maar lijkt me wel een heel goed alternatief.


I really like the idea of sniping quests to teach new players the basic defending. Like Fleez said.
Also how about a dodge quest as well because as a new player I didnt know what dodging was all those years ago and maybe even an explanation of what troops are best at what.
For example Swords for def but put that in the barracks so everyone knows not just people who have played for a while.
Also build in the EZ snipe script to TW tool bar as standard and have a quest showing how to use it. Maybe incorporate it into the quest where you snipe inc from a barb.

As for saving time what about auto tag script built into tw saves loads of time because you then dont need to be online to tag incs on a big OP.
And if that happens a notification to tell you it's a nobleman.

I mean that saves time but you still need the skill to actually accomplish the snipe.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan