Delayed support

Reactiescore
2.489
Ik begrijp jullie bezorgdheden en sta ook achter de feedback. Op basis van een mogelijke invoer van deze functie is er inderdaad bewust voor gekozen de MS op wereld 71 zo laag mogelijk te houden. Zowel de discord screen hierboven (alsook ergens een post in het spelen of overslaan alluderen eigenlijk op een mogelijke implementatie van deze functie.


Snipen & Timen is voor Tribal Wars essentieel. Daarom is ook gevraagd om spelers hier verdedigend in te helpen. Echter de uitvoering verlaagt elk type skill niveau dat nog nodig is. Ik kan je verzekeren dat zowel ik als verschillende andere Community Managers van andere markten hier op één lijn staan. Op dit moment wordt de functie uitgerold op .net en wordt de feedback daar verzameld om te besluiten of het al dan niet ingevoerd wordt of gewijzigd wordt.

Duckje
 
Reactiescore
2.489
Om even te dubbelposten. De werking van de functie is inderdaad dat je een defensieve support tot 5 minuten kan uitstellen. (tot op de MS). Het wordt dus een stuk makkelijker (en je zal dus nog steeds online moeten zijn op het verstuurtijdstip).

Feedback over de functie (hoe we het toch wat kunnen balanceren) is altijd welkom.
 
Reactiescore
1.454
Ik begrijp jullie bezorgdheden en sta ook achter de feedback. Op basis van een mogelijke invoer van deze functie is er inderdaad bewust voor gekozen de MS op wereld 71 zo laag mogelijk te houden. Zowel de discord screen hierboven (alsook ergens een post in het spelen of overslaan alluderen eigenlijk op een mogelijke implementatie van deze functie.


Snipen & Timen is voor Tribal Wars essentieel. Daarom is ook gevraagd om spelers hier verdedigend in te helpen. Echter de uitvoering verlaagt elk type skill niveau dat nog nodig is. Ik kan je verzekeren dat zowel ik als verschillende andere Community Managers van andere markten hier op één lijn staan. Op dit moment wordt de functie uitgerold op .net en wordt de feedback daar verzameld om te besluiten of het al dan niet ingevoerd wordt of gewijzigd wordt.

Duckje

Laten we hopen dat dit nooit ingevoerd wordt op de NL server! Dit spel ging om skill, reactie tijd, tactiek en activiteit. Ik dacht dat de uitkijktoren al een middelvinger was naar deze waarden waar het spel op gebouwd is, maar deze functie slaat echt oprecht alles.

Edit: Duckje, ik snap dat sommige spelers dit lastig vinden, zeker als beginner, maar er zijn toch wel echt andere manieren op dit voor elkaar te krijgen. Misschien is het een idee om een link naar de guide van CbC en consorten te sturen in de eerste PM als spelers beginnen. Misschien moet het mentor systeem veranderd worden (ik weet dat veel spelers best beginners willen helpen namelijk).
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.478
Ik denk dat als de ms van treinen omlaag gaat deze toevoeging te overzien is. Time/snipe is een onderdeel van het spel, maar niet het belangrijkste. Ik heb altijd gezegd dat time overrated is. Met zo een soort functie heeft iedereen dezelfde tools en moet je strategischer aanvallen. Iets waar de uitkijktoren al een voorloper in was. Vergeet overigens niet dat zowel de verdediger als de aanvaller over deze functie beschikken. Met 100ms kon iedereen een trein snipe en met deze tool dus ook. Ik denk dus echt dat we niet al te veel moeten overdrijven. Een impact zal het hebben, maar dit zal het spelverloop niet extreem veranderen.

Bekijk het trouwens ook eens van de positieve kant; deffen zal iets makkelijker worden dus er zullen minder runners zijn.
 
Reactiescore
533
Ik begrijp jullie bezorgdheden en sta ook achter de feedback. Op basis van een mogelijke invoer van deze functie is er inderdaad bewust voor gekozen de MS op wereld 71 zo laag mogelijk te houden. Zowel de discord screen hierboven (alsook ergens een post in het spelen of overslaan alluderen eigenlijk op een mogelijke implementatie van deze functie.


Snipen & Timen is voor Tribal Wars essentieel. Daarom is ook gevraagd om spelers hier verdedigend in te helpen. Echter de uitvoering verlaagt elk type skill niveau dat nog nodig is. Ik kan je verzekeren dat zowel ik als verschillende andere Community Managers van andere markten hier op één lijn staan. Op dit moment wordt de functie uitgerold op .net en wordt de feedback daar verzameld om te besluiten of het al dan niet ingevoerd wordt of gewijzigd wordt.

Duckje
Dus alle comunity managers zijn tegen dit idee maar het wordt toch opgelegd?
Ik vind dat een vreemde manier van werken en dat om het idee van een gekkerd te steunen.

Ik denk dat als de ms van treinen omlaag gaat deze toevoeging te overzien is. Time/snipe is een onderdeel van het spel, maar niet het belangrijkste. Ik heb altijd gezegd dat time overrated is. Met zo een soort functie heeft iedereen dezelfde tools en moet je strategischer aanvallen. Iets waar de uitkijktoren al een voorloper in was. Vergeet overigens niet dat zowel de verdediger als de aanvaller over deze functie beschikken. Met 100ms kon iedereen een trein snipe en met deze tool dus ook. Ik denk dus echt dat we niet al te veel moeten overdrijven. Een impact zal het hebben, maar dit zal het spelverloop niet extreem veranderen.

Bekijk het trouwens ook eens van de positieve kant; deffen zal iets makkelijker worden dus er zullen minder runners zijn.
Ja kom zeg, je mag Inno-fanboy zijn maar dergelijke uitleg is er los over.
Timen is overrated omdat het een deelaspect van het defverhaal is. Maar het is wel eentje waaruit een deffer het meeste plezier haalde. De sapnning de thrill van die snipe. Die exacte ms te hitten. Dat was TW, neem je het weg. Denk ik echt dat je hier en nu het nekschot hebt gegeven aan TW. Ik zie nl echt niet in waarom ik nog zou spelen dan.

Het excuus dat deffen eenvoudiger moet?Wat voor bepampering is dit?
Weet je wat: Anders moet je volgende feature lanceren. Je mag andere spelers niet meer aanvallen enkel nog dueleren. Dit wil zeggen dat je tegenstander een duel moet aanvaarden voordat je hem kan aanvallen. Dit natuurlijk binnen een bepaald uur.
 
Reactiescore
603
Ik denk dat als de ms van treinen omlaag gaat deze toevoeging te overzien is. Time/snipe is een onderdeel van het spel, maar niet het belangrijkste. Ik heb altijd gezegd dat time overrated is. Met zo een soort functie heeft iedereen dezelfde tools en moet je strategischer aanvallen. Iets waar de uitkijktoren al een voorloper in was. Vergeet overigens niet dat zowel de verdediger als de aanvaller over deze functie beschikken. Met 100ms kon iedereen een trein snipe en met deze tool dus ook. Ik denk dus echt dat we niet al te veel moeten overdrijven. Een impact zal het hebben, maar dit zal het spelverloop niet extreem veranderen.

Bekijk het trouwens ook eens van de positieve kant; deffen zal iets makkelijker worden dus er zullen minder runners zijn.

100% hitrate met een full def dorp is een beetje overkill ;) En als iedereen 100ms kan snipen is deze tool overbodig toch? ;) Denk dat je echt tekort schiet met je visie dat het spelverloop niet extreem zal veranderen.
 

DeletedUser75237

Guest
@Duckje

Dankje voor de verduidelijking! Ik vroeg me af of je een licht kon laten schijnen over een gerucht dat rondging op de .net server, namelijk dat het PP zou kosten om deze functie te gebruiken. Of is het de bedoeling dat het een functie wordt gelijkaardig aan de treintjesfunctie in TW? Dus voor iedereen beschikbaar.

Met betrekking tot balancing zou ik het eerlijk gezegd niet zo 1,2,3 weten. Laat ik vooropstellen dat ik waarschijnlijk stop met spelen als deze functie ingang vindt in de huidige werelden op de .NL server, dus ik hoop dat het toch afgevoerd wordt. Maar om toch wat constructief te wezen: het probleem met deze functie is dat het eigenlijk niet echt te balanceren is, als je niet wilt raken aan de kern (dat je kunt snipen zonder te snipen). Het is al "goed" dat er de 5 minuten tijdslimiet aanwezig is, wat er op z'n minst voor zorgt dat je toch nog een beetje moet plannen, verdediger zijnde. Ik vind deze 5 minuten echter nog steeds heel ruim en als het dan toch ingevoerd moet worden, kwaadschiks of goedschiks dan zou ik op z'n minst voorstellen om deze tijdslimiet te verlagen naar max 1 minuut. Op die manier is het een vervanging voor mislukte snipes i.p.v. een tool voor mensen die überhaupt niet weten of willen weten wat snipen is en zonder moeite willen kunnen deffen.

Het is ook niet alleen deze functie die een probleem vormt. Ik snap dat Inno graag wilt dat minder ervaren spelers ook langer kunnen meedoen om zo de longevity van TW nog een paar jaar te rekken. Daar sta ik op zich wel achter, al was het maar omdat ik dit zelf een leuk spel vind en ik het liefst nog wil zien voortleven. Het probleem is dat het op een bepaald punt gewoon te veel wordt. Deffen is al zo makkelijk gemaakt door o.a. moraal of de beruchte uitkijktoren, of omgekeerd, het totaal gebrek aan boerderijlimiet-werelden. Waar ik kan zien dat moraal nuttig is (hoewel het leidt tot vervelende zaken zoals mensen die hele MB stammen rekruteren en op die manier de halve wereld befrienden), en ook wel snap waarom er geen boerderijlimiet meer wordt gebruikt, was de uitkijktoren al erg op het randje, met het uitschakelen van 90 procent van het nut van faken, hoewel er iets te zeggen valt voor het minder efficient maken van zoveel mogelijk aanvallen eruit gooien. We hebben al gezien hoe een combinatie van deze zaken verdedigen wel heel makkelijk maakt. Om dan nog een, nog veel ingrijpendere, functie toe te voegen begrijp ik dan niet. Ik ben niet bepaald een TW-wonder en ik kan ook gewoon snipen. Waarom zouden nieuwe spelers dat ook niet kunnen? Ik ben bereid om het aan iedereen uit te leggen, ook aan wie ik aanval. Ik sta daar niet alleen in, getuige het grote aantal snipe-guides dat hier op het forum te vinden is. Onervaren spelers hebben ook een eigen verantwoordelijkheid om zelf zaken bij te leren. Daarnaast zijn er slechts weinig spelers meer over die er nog nooit van gehoord hebben tegenwoordig, het is niet alsof we nog een grote aanwas hebben van nieuwe spelers. Zelfs zogenaamde "noobs" in game kennen het principe nu wel al, en zodra je van gehoord hebt is het gewoon een kwestie van je eens informeren, want we hebben het hier nu niet bepaald over rocket science.

Want let's face it: er zullen vast wel af en toe nieuwe mensen bij komen, maar dat is nihil vergeleken met de 'oude' playerbase. Het lijkt me dus een slecht idee om een functie toe te voegen als deze die de anciens op de kast jaagt.

Als deze functie alsnog wordt ingevoerd, stel ik dus zoals gezegd op z'n minst voor om de 5 minuten te limiteren tot 1 minuut, zodanig dat je geen zeeën van tijd hebt (in TW termen is 5 minuten enorm veel tijd) om lekker rustig aan alles in te vullen en zo iemands aanval zonder enige skill tegen te houden. Daarnaast lijkt het me ook raadzaam om deze functie in te voeren als een wereldinstelling, enkel te gebruiken op werelden zonder moraal, wachttoren en andere instellingen die deffen vergemakkelijken. Dat is wellicht te veel gevraagd maar ik denk dat dat de enige manier is waarop deze functie niet alles gaat overheersen.

Dank om naar mijn TED-talk te luisteren.
 
Reactiescore
2.489
Dus alle comunity managers zijn tegen dit idee maar het wordt toch opgelegd?
Ik vind dat een vreemde manier van werken en dat om het idee van een gekkerd te steunen.


Ja kom zeg, je mag Inno-fanboy zijn maar dergelijke uitleg is er los over.
Timen is overrated omdat het een deelaspect van het defverhaal is. Maar het is wel eentje waaruit een deffer het meeste plezier haalde. De sapnning de thrill van die snipe. Die exacte ms te hitten. Dat was TW, neem je het weg. Denk ik echt dat je hier en nu het nekschot hebt gegeven aan TW. Ik zie nl echt niet in waarom ik nog zou spelen dan.

Het excuus dat deffen eenvoudiger moet?Wat voor bepampering is dit?
Weet je wat: Anders moet je volgende feature lanceren. Je mag andere spelers niet meer aanvallen enkel nog dueleren. Dit wil zeggen dat je tegenstander een duel moet aanvaarden voordat je hem kan aanvallen. Dit natuurlijk binnen een bepaald uur.

Om niet gek te doen, maar een vroegere regel op de oude Franse server was effectief dat je een stam de oorlog moest verklaren op het forum voordat je meer dan 5 aanvallen per dag mocht versturen... Is helemaal niet zo'n gek idee ;)

Aansluitend op de reactie hierboven:

- Het kost geen Premium Punten
- We staan open voor constructieve feedback (verlagen naar 1 minuut delay is één van de gegeven feedbacks inmiddels)
 
Reactiescore
5.599
Snipen is niet iets wat iedereen kan leren binnen enkele seconden. Het vereist tijd en oefening om volledig goed te kunnen (cancel)snipen en timen. Dit was het voordeel dat je verkreeg boven noobs, maar nu kan iedere malloot die een wereld start je treintje snipen. Werkelijk ongelofelijk, misschien dat Inno ook een functie in kan zetten dat je kan kiezen hoe laat je aanvallen aankomen tot op de ms en deze automatisch verstuurd terwijl jij lekker pils naar binnen aan het harken bent.
 
Reactiescore
603
Feedback:

Verander het naar een pp functie waarbij je 30pp moet betalen per time!
 
Reactiescore
5.599
@Duckje

Dankje voor de verduidelijking! Ik vroeg me af of je een licht kon laten schijnen over een gerucht dat rondging op de .net server, namelijk dat het PP zou kosten om deze functie te gebruiken. Of is het de bedoeling dat het een functie wordt gelijkaardig aan de treintjesfunctie in TW? Dus voor iedereen beschikbaar.

Met betrekking tot balancing zou ik het eerlijk gezegd niet zo 1,2,3 weten. Laat ik vooropstellen dat ik waarschijnlijk stop met spelen als deze functie ingang vindt in de huidige werelden op de .NL server, dus ik hoop dat het toch afgevoerd wordt. Maar om toch wat constructief te wezen: het probleem met deze functie is dat het eigenlijk niet echt te balanceren is, als je niet wilt raken aan de kern (dat je kunt snipen zonder te snipen). Het is al "goed" dat er de 5 minuten tijdslimiet aanwezig is, wat er op z'n minst voor zorgt dat je toch nog een beetje moet plannen, verdediger zijnde. Ik vind deze 5 minuten echter nog steeds heel ruim en als het dan toch ingevoerd moet worden, kwaadschiks of goedschiks dan zou ik op z'n minst voorstellen om deze tijdslimiet te verlagen naar max 1 minuut. Op die manier is het een vervanging voor mislukte snipes i.p.v. een tool voor mensen die überhaupt niet weten of willen weten wat snipen is en zonder moeite willen kunnen deffen.

Het is ook niet alleen deze functie die een probleem vormt. Ik snap dat Inno graag wilt dat minder ervaren spelers ook langer kunnen meedoen om zo de longevity van TW nog een paar jaar te rekken. Daar sta ik op zich wel achter, al was het maar omdat ik dit zelf een leuk spel vind en ik het liefst nog wil zien voortleven. Het probleem is dat het op een bepaald punt gewoon te veel wordt. Deffen is al zo makkelijk gemaakt door o.a. moraal of de beruchte uitkijktoren, of omgekeerd, het totaal gebrek aan boerderijlimiet-werelden. Waar ik kan zien dat moraal nuttig is (hoewel het leidt tot vervelende zaken zoals mensen die hele MB stammen rekruteren en op die manier de halve wereld befrienden), en ook wel snap waarom er geen boerderijlimiet meer wordt gebruikt, was de uitkijktoren al erg op het randje, met het uitschakelen van 90 procent van het nut van faken, hoewel er iets te zeggen valt voor het minder efficient maken van zoveel mogelijk aanvallen eruit gooien. We hebben al gezien hoe een combinatie van deze zaken verdedigen wel heel makkelijk maakt. Om dan nog een, nog veel ingrijpendere, functie toe te voegen begrijp ik dan niet. Ik ben niet bepaald een TW-wonder en ik kan ook gewoon snipen. Waarom zouden nieuwe spelers dat ook niet kunnen? Ik ben bereid om het aan iedereen uit te leggen, ook aan wie ik aanval. Ik sta daar niet alleen in, getuige het grote aantal snipe-guides dat hier op het forum te vinden is. Onervaren spelers hebben ook een eigen verantwoordelijkheid om zelf zaken bij te leren. Daarnaast zijn er slechts weinig spelers meer over die er nog nooit van gehoord hebben tegenwoordig, het is niet alsof we nog een grote aanwas hebben van nieuwe spelers. Zelfs zogenaamde "noobs" in game kennen het principe nu wel al, en zodra je van gehoord hebt is het gewoon een kwestie van je eens informeren, want we hebben het hier nu niet bepaald over rocket science.

Want let's face it: er zullen vast wel af en toe nieuwe mensen bij komen, maar dat is nihil vergeleken met de 'oude' playerbase. Het lijkt me dus een slecht idee om een functie toe te voegen als deze die de anciens op de kast jaagt.

Als deze functie alsnog wordt ingevoerd, stel ik dus zoals gezegd op z'n minst voor om de 5 minuten te limiteren tot 1 minuut, zodanig dat je geen zeeën van tijd hebt (in TW termen is 5 minuten enorm veel tijd) om lekker rustig aan alles in te vullen en zo iemands aanval zonder enige skill tegen te houden. Daarnaast lijkt het me ook raadzaam om deze functie in te voeren als een wereldinstelling, enkel te gebruiken op werelden zonder moraal, wachttoren en andere instellingen die deffen vergemakkelijken. Dat is wellicht te veel gevraagd maar ik denk dat dat de enige manier is waarop deze functie niet alles gaat overheersen.

Dank om naar mijn TED-talk te luisteren.

Doe jij ook aan podcasts?
 
Reactiescore
2.489
Snipen is niet iets wat iedereen kan leren binnen enkele seconden. Het vereist tijd en oefening om volledig goed te kunnen (cancel)snipen en timen. Dit was het voordeel dat je verkreeg boven noobs, maar nu kan iedere malloot die een wereld start je treintje snipen. Werkelijk ongelofelijk, misschien dat Inno ook een functie in kan zetten dat je kan kiezen hoe laat je aanvallen aankomen tot op de ms en deze automatisch verstuurd terwijl jij lekker pils naar binnen aan het harken bent.

Opnieuw: Het vertraagt je aanvallen met (op dit moment) max 5 minuten. Je moet dus nog steeds zelf de aanval versturen en online zijn.

Denk eraan dat jij als aanvaller je agenda kan plannen op een aanval. Een verdediger moet echter ervoor zorgen dat ze online zijn als ze aangevallen worden (en dat is meestal ongepland ;))
 
Reactiescore
5.599
Opnieuw: Het vertraagt je aanvallen met (op dit moment) max 5 minuten. Je moet dus nog steeds zelf de aanval versturen en online zijn.

Denk eraan dat jij als aanvaller je agenda kan plannen op een aanval. Een verdediger moet echter ervoor zorgen dat ze online zijn als ze aangevallen worden (en dat is meestal ongepland ;))
Afin, 1 minuut zou idd al beter zijn mocht dit door gaan. Laten we nu met zijn alle bidden dat het niet doorkomt en er eveneens geluisterd gaat worden naar feedback van de community en community managers.
 
Reactiescore
533
Om niet gek te doen, maar een vroegere regel op de oude Franse server was effectief dat je een stam de oorlog moest verklaren op het forum voordat je meer dan 5 aanvallen per dag mocht versturen... Is helemaal niet zo'n gek idee ;)

Aansluitend op de reactie hierboven:

- Het kost geen Premium Punten
- We staan open voor constructieve feedback (verlagen naar 1 minuut delay is één van de gegeven feedbacks inmiddels)
Het erge is dat het me dus niet verbaast dat dit in een bepaalde vorm bestond.
 
Reactiescore
853
Als we dan OS kunnen timen, is off timen al niet meer nodig natuurlijk. Is gewoon hopen dat je genoeg edels spamt zodat de verdediger geen troepen meer heeft om te snipen..
 
Reactiescore
603
Als we dan OS kunnen timen, is off timen al niet meer nodig natuurlijk. Is gewoon hopen dat je genoeg edels spamt zodat de verdediger geen troepen meer heeft om te snipen..

Te weinig def? Gewoon lekker internen, bb's edelen en full def spelen!
 

Deleted User - 487871837

Guest
mods enzo zijn beangstigend stil...

Om hier nog even op terug te komen: je moet niet vergeten dat dit topic ‘s avonds om tien uur gepost werd op een donderdagavond en al je forum mods studenten zijn of die leeftijd hebben.

Ikzelf was enorm druk, ik weet dat Minion het ook druk heeft en soms zitten we niet ‘s avonds op het forum, waardoor dit soort dingen ongezien blijven.

Daar wil ik ook aan toevoegen dat het voor ons lastig is om aan te voelen hoe we hierop moeten reageren zonder CM. Moeten we het topic sluiten? Verwijderen? De discussie aangaan? Hoe ga je om met zulke leaks? Daarom is het voor ons soms beter om niets te zeggen, voor het geval hetgeen we doen precies verkeerd is.
 
Reactiescore
1.454
Opnieuw: Het vertraagt je aanvallen met (op dit moment) max 5 minuten. Je moet dus nog steeds zelf de aanval versturen en online zijn.

Denk eraan dat jij als aanvaller je agenda kan plannen op een aanval. Een verdediger moet echter ervoor zorgen dat ze online zijn als ze aangevallen worden (en dat is meestal ongepland ;))

Je vergeet dan ook wel weer dat het voordeel bij de aanvaller moet liggen en niet de deffer. Waarom zou ik anders het initiatief nemen? Ooh ja, ik ga nu een massa opzetten maar weet al dat ik niks ga pakken omdat ze alles toch easy kunnen snipen. Dan ga ik wel gewoon lekker BBs edelen en hopen dat de tegenstander eerder op del gaat...

Ik denk niet dat je half door hebt wat voor een doodssteek dit wordt. Er komen amper meer nieuwe spelers bij en het is zaak om de oude spelers vast te houden. Dit is niet de manier!

Je wilt graag feedback, hier is mijn feedback: ik hoop echt dat dit een heel slecht getimede 1 april grap is!

Ook vind ik het mooi dat je zelf zegt dat geen community manager er achter staat (de mensen die weten wat de community wil!).
 
Reactiescore
2.444
Oja verrek, dacht nog even dat dit een rare droom was.. Benieuwd hoeveel mensen er op .net gaan stoppen na de invoering van dit 'fantastische' concept.
 
Reactiescore
1.454
Naja het feit dat er nog niemand positief gereageerd heeft zegt denk ik meer dan genoeg. Hopelijk zien ze bij InnoGames ook in dat dit een achterlijk idee is. Als dat niet zo is, dan hebben ze nog minder kennis van de community dan ik al dacht. Ik zeg ook gewoon, als dit er door komt, gewoon boycotten.
 
Bovenaan