DeletedUser
Guest
Deff start versie .1.
Ik krijg vaak te horen dat mensen mijn defstart willen weten.
Echter ook vaak dat het noob en slecht en laf enz. is, maar speciaal voor de spelers die hier wel (voor een keer) voor geïnteresseerd zijn en omdat er nog alleen maar offstarts op staan: bij deze.
Er zijn meerdere manieren van defence based starten.
Deze start heb ik inmiddels helemaal onder de knie én weer ook de manieren hoe te winnen van iemand die zo start. Vandaar dat ik hem nu post.
Wat moet je kunnen om zo te kunnen starten:
Iedereen die een redelijke off start kan maken kan deze start ook
Ik ga dus niet helemaal uitleggen waarom je iets moet doen, hoe je moet speeden, of bepaalde begrippen uitleggen.
Kortom, je moet een redelijk ervaren speeder zijn wil je deze start succesvol uitvoeren.
De hoodfpunten/waarschuwingen
- Denk alleen aan je start en je troops. In het begin zal je ranking tegenvalen, maar trek daar niets van aan, je komt steeds hogerop.
- De kazerne is een zeeeeeeeer belangrijk onderdeel in deze start en bespaar hier zeker niet op
- Je defence loopt 24/7 ook al betekent dit dat je 10 minuten niets kan bouwen
- Ga niemand met redelijk wat troops vegen, je lc is heel kostbaar
Je doel:
- Genoeg def hebben om een off trein te kunnen stoppen
- Genoeg off om een redelijke def te rammen en een volle clear te kunnen vegen
Om dit te bereiken moet je je aan 1 regel houden: Boerderij lvl 30!!
Dit betekent nog zo’n 21.000 plekken voor je troops los van je (ge)bouwplaatsen
De opbouw (lvl 0 start)
- Standbeeld: gs alles 1 => ridder en farmen
- GS 5 3 1 voor redelijke bb’s | 7 6 3 voor wat minder | maak kazerne
- 35 speer produceren | farmen tot ongeveer het dubbele
- GS naar 13 12 11 | 150+ speer hebben
- stal lvl 3 => lc ontwikkelen | gs naar 13 12 13
- 15 lc | GS13 12 14
- maak 30-40 lc | kazerne 10 non stop speer + lc (stal 3)
- werk je gs naar 19 17 20 | je kazerne 18 en stal 5 | opslag 19
- gs naar 23 23 23 (wat je krijgt bij lvl 3 start)
- kazerne 20 stal 8
Je zal nu 3k speeren 650 lc hebben met zo’n 1.5k punten
- Ga nu je HQ van 10 naar 20 gooien
Niet naar 23 of hoger, zie je zo bij opslag waarom*
- kazerne 23 | stal 10 | werkplaats 5
Na deze opdracht zal je hebben +- 5.5k speer en 1600 lc
- laat je laatste speertje lopen | start nu in een boogwereld boog en normale zwaard
- Gooi je smederij naar 12 | opslag 23
- opslag naar 27 of 28 | smed naar 20 en blijf farmen!!
* oplag zo hoog: heb je al 200k van elke gs als je AH hebt dus direct veel munten
Je wordt met je def toch niet gefarmd dus houd die GS maar vast
- Voor!! dat je AH aanklikt boer naar 30 (minder punten dus minder snel target)
- Stop met def maken (zal nu 5k 3k of 6k 2.5k hebben ongeveer) | begin met bijl
Laat deze lopen tot je edeltrein hebt gespaard
Muur en markt kosten niet zo veel, die prop je zelf maar ergens tussen
Je zal nu hebben:
boer 24000/24000 met 21.000 eenheden voor troepen
met zo’n 8-9k def (8-9k eenheden)
2300-2500 lc (9-10k eenheden)
200 ram (1k eenheden)
2k bijl (2k eenheden)
4 edelmannen en wat scouts
Stop met je veeg er 1k speer bij en maak in je 2e dorp weer snel 1k speer + rest def, zodat je voldoende def houdt om een clear te stoppen.
Maak van de speer die dood gaat bijl (in je hoofddorp) en je zal langzaam omhoog werken tot een volle veeg en voldoende def houden, omdat deze nu in je andere dorp(en) loopt.
Deff start versie .2. - ZC -
De opbouw (lvl 0 start)
- Standbeeld: gs alles 1 => ridder en farmen
- GS 5 3 1 voor redelijke bb’s | 7 6 3 voor wat minder | maak kazerne
- 35 speer produceren | farmen tot ongeveer het dubbele
- GS naar 16 16 17 | 200+ speer hebben
- stal lvl 3 => lc ontwikkelen | je zal nu top 5 staan
- 35 lc | GS 18 17 19
- maak 100+ lc | kazerne 10 non stop speer + lc (stal 3)
- werk je gs naar 19 17 21 | je kazerne 15 en stal 8 | opslag 19
- gs naar 23 23 23 (wat je krijgt bij lvl 3 start)
- kazerne 20 stal 12
Je zal nu 2,3k speeren 650 lc hebben met zo’n 1.5k punten
- De rank valt nog wat tegen, aar HQ naar 20 en alles valt mee
Niet naar 23 of hoger, zie je zo bij opslag waarom*
- kazerne 23 | stal 16 | werkplaats 5 | HQ 22
Na deze opdracht zal je hebben +- 5.5k speer en 2100 lc
- ontwikkel en maak ZC (zware cav.)
- bijltjes maken!! !
- Gooi je smederij naar 12 | opslag 23
- opslag naar 26 / 27 | smed naar 20 en blijf farmen!!
* oplag zo hoog: heb je al 150k+ van elke gs als je AH hebt dus direct veel munten
Je wordt met je def toch niet gefarmd dus houd die GS maar vast
- Voor!! dat je AH aanklikt boer naar 30
- (zal nu 5,5k speer ongeveer met 650 zc) |
Laat bijl lopen tot je edeltrein hebt gespaard
Muur en markt kosten niet zo veel, die prop je zelf maar ergens tussen
Je zal nu hebben:
boer 24000/24000 met iets minder dan 22.000 eenheden voor troepen
met zo’n 5,5k def (5,5k eenheden)
2100 lc (8k eenheden)
200 ram (1k eenheden)
3k bijl (3k eenheden)
650 zc (4k eenheden)
4 edelmannen en wat scouts
op een boog wereld kan je evt nog voor 3k speer en 2k boog gaan
voordeel aan versie 2 vind ik: ZC cleart ook best
Als je 2e dorp verovert en daarbij 150 zc verliest kan je weer 1k bijl bij maken zit je snel op veeg van 5k 2k
de overige zc doe je dan bij je losse edeltjes, heb je een beste veeg waar je zeker niet veel aan onderdoet aan de rest
Dit is slechts de start, verdere taktieken met full def kom je zelf maar achter
Nog even de nadelen die ik toegeef en probeer te weerleggen:
Je start duurt een uurtje langer.
Je hebt een 5.5k dorp dus lig je niet veel achter op iemand met 2 3k dorpen
Je hebt mindere off
De grotere dorpen zijn van ervaren spelers, die off starten dus meer heb je niet nodig + hij bouwt langzaam steeds groter op
Je finished bijna elke speed die je start en blokt easy aanvallen met 1k 1k def waar je met off start nog wel eens last van hebt + backtimes op farms met lc onderschep je ook zo zonder al te veel verliezen.
Post je commentaar in zowel typfouten als andere dingen (bijv dingen die ik vergeten ben) hier onder.
Ik heb hem namelijk al eerder gemaakt, maar was het kwijt ^^ dus kan zijn dat ik iets van belang over het hoofd he gezien
Have fun!!
Lars (Roze Koek)
Ik krijg vaak te horen dat mensen mijn defstart willen weten.
Echter ook vaak dat het noob en slecht en laf enz. is, maar speciaal voor de spelers die hier wel (voor een keer) voor geïnteresseerd zijn en omdat er nog alleen maar offstarts op staan: bij deze.
Er zijn meerdere manieren van defence based starten.
Deze start heb ik inmiddels helemaal onder de knie én weer ook de manieren hoe te winnen van iemand die zo start. Vandaar dat ik hem nu post.
Wat moet je kunnen om zo te kunnen starten:
Iedereen die een redelijke off start kan maken kan deze start ook
Ik ga dus niet helemaal uitleggen waarom je iets moet doen, hoe je moet speeden, of bepaalde begrippen uitleggen.
Kortom, je moet een redelijk ervaren speeder zijn wil je deze start succesvol uitvoeren.
De hoodfpunten/waarschuwingen
- Denk alleen aan je start en je troops. In het begin zal je ranking tegenvalen, maar trek daar niets van aan, je komt steeds hogerop.
- De kazerne is een zeeeeeeeer belangrijk onderdeel in deze start en bespaar hier zeker niet op
- Je defence loopt 24/7 ook al betekent dit dat je 10 minuten niets kan bouwen
- Ga niemand met redelijk wat troops vegen, je lc is heel kostbaar
Je doel:
- Genoeg def hebben om een off trein te kunnen stoppen
- Genoeg off om een redelijke def te rammen en een volle clear te kunnen vegen
Om dit te bereiken moet je je aan 1 regel houden: Boerderij lvl 30!!
Dit betekent nog zo’n 21.000 plekken voor je troops los van je (ge)bouwplaatsen
De opbouw (lvl 0 start)
- Standbeeld: gs alles 1 => ridder en farmen
- GS 5 3 1 voor redelijke bb’s | 7 6 3 voor wat minder | maak kazerne
- 35 speer produceren | farmen tot ongeveer het dubbele
- GS naar 13 12 11 | 150+ speer hebben
- stal lvl 3 => lc ontwikkelen | gs naar 13 12 13
- 15 lc | GS13 12 14
- maak 30-40 lc | kazerne 10 non stop speer + lc (stal 3)
- werk je gs naar 19 17 20 | je kazerne 18 en stal 5 | opslag 19
- gs naar 23 23 23 (wat je krijgt bij lvl 3 start)
- kazerne 20 stal 8
Je zal nu 3k speeren 650 lc hebben met zo’n 1.5k punten
- Ga nu je HQ van 10 naar 20 gooien
Niet naar 23 of hoger, zie je zo bij opslag waarom*
- kazerne 23 | stal 10 | werkplaats 5
Na deze opdracht zal je hebben +- 5.5k speer en 1600 lc
- laat je laatste speertje lopen | start nu in een boogwereld boog en normale zwaard
- Gooi je smederij naar 12 | opslag 23
- opslag naar 27 of 28 | smed naar 20 en blijf farmen!!
* oplag zo hoog: heb je al 200k van elke gs als je AH hebt dus direct veel munten
Je wordt met je def toch niet gefarmd dus houd die GS maar vast
- Voor!! dat je AH aanklikt boer naar 30 (minder punten dus minder snel target)
- Stop met def maken (zal nu 5k 3k of 6k 2.5k hebben ongeveer) | begin met bijl
Laat deze lopen tot je edeltrein hebt gespaard
Muur en markt kosten niet zo veel, die prop je zelf maar ergens tussen
Je zal nu hebben:
boer 24000/24000 met 21.000 eenheden voor troepen
met zo’n 8-9k def (8-9k eenheden)
2300-2500 lc (9-10k eenheden)
200 ram (1k eenheden)
2k bijl (2k eenheden)
4 edelmannen en wat scouts
Stop met je veeg er 1k speer bij en maak in je 2e dorp weer snel 1k speer + rest def, zodat je voldoende def houdt om een clear te stoppen.
Maak van de speer die dood gaat bijl (in je hoofddorp) en je zal langzaam omhoog werken tot een volle veeg en voldoende def houden, omdat deze nu in je andere dorp(en) loopt.
Deff start versie .2. - ZC -
De opbouw (lvl 0 start)
- Standbeeld: gs alles 1 => ridder en farmen
- GS 5 3 1 voor redelijke bb’s | 7 6 3 voor wat minder | maak kazerne
- 35 speer produceren | farmen tot ongeveer het dubbele
- GS naar 16 16 17 | 200+ speer hebben
- stal lvl 3 => lc ontwikkelen | je zal nu top 5 staan
- 35 lc | GS 18 17 19
- maak 100+ lc | kazerne 10 non stop speer + lc (stal 3)
- werk je gs naar 19 17 21 | je kazerne 15 en stal 8 | opslag 19
- gs naar 23 23 23 (wat je krijgt bij lvl 3 start)
- kazerne 20 stal 12
Je zal nu 2,3k speeren 650 lc hebben met zo’n 1.5k punten
- De rank valt nog wat tegen, aar HQ naar 20 en alles valt mee
Niet naar 23 of hoger, zie je zo bij opslag waarom*
- kazerne 23 | stal 16 | werkplaats 5 | HQ 22
Na deze opdracht zal je hebben +- 5.5k speer en 2100 lc
- ontwikkel en maak ZC (zware cav.)
- bijltjes maken!! !
- Gooi je smederij naar 12 | opslag 23
- opslag naar 26 / 27 | smed naar 20 en blijf farmen!!
* oplag zo hoog: heb je al 150k+ van elke gs als je AH hebt dus direct veel munten
Je wordt met je def toch niet gefarmd dus houd die GS maar vast
- Voor!! dat je AH aanklikt boer naar 30
- (zal nu 5,5k speer ongeveer met 650 zc) |
Laat bijl lopen tot je edeltrein hebt gespaard
Muur en markt kosten niet zo veel, die prop je zelf maar ergens tussen
Je zal nu hebben:
boer 24000/24000 met iets minder dan 22.000 eenheden voor troepen
met zo’n 5,5k def (5,5k eenheden)
2100 lc (8k eenheden)
200 ram (1k eenheden)
3k bijl (3k eenheden)
650 zc (4k eenheden)
4 edelmannen en wat scouts
op een boog wereld kan je evt nog voor 3k speer en 2k boog gaan
voordeel aan versie 2 vind ik: ZC cleart ook best
Als je 2e dorp verovert en daarbij 150 zc verliest kan je weer 1k bijl bij maken zit je snel op veeg van 5k 2k
de overige zc doe je dan bij je losse edeltjes, heb je een beste veeg waar je zeker niet veel aan onderdoet aan de rest
Dit is slechts de start, verdere taktieken met full def kom je zelf maar achter
Nog even de nadelen die ik toegeef en probeer te weerleggen:
Je start duurt een uurtje langer.
Je hebt een 5.5k dorp dus lig je niet veel achter op iemand met 2 3k dorpen
Je hebt mindere off
De grotere dorpen zijn van ervaren spelers, die off starten dus meer heb je niet nodig + hij bouwt langzaam steeds groter op
Je finished bijna elke speed die je start en blokt easy aanvallen met 1k 1k def waar je met off start nog wel eens last van hebt + backtimes op farms met lc onderschep je ook zo zonder al te veel verliezen.
Post je commentaar in zowel typfouten als andere dingen (bijv dingen die ik vergeten ben) hier onder.
Ik heb hem namelijk al eerder gemaakt, maar was het kwijt ^^ dus kan zijn dat ik iets van belang over het hoofd he gezien
Have fun!!
Lars (Roze Koek)
Laatst bewerkt door een moderator: