De zwarte piet kwestie

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
je hebt dus zelfs niet de moeite genomen het eerste stukje te bekijken vind ik jammer tjeerd

Ik heb hem nu gezien. Hij grijpt ook weer terug naar de nostalgie. Als we het nu veranderen is er over 10 jaar niemand meer die raar opkijkt van vrolijke gele pieten.

Kan alloch- en autochtoon samen gezellig van sinterklaas genieten. Tuurlijk zullen er aan beide kanten altijd zeikers zijn, maar die zeiken toch over elk onderwerp.
 

DeletedUser13565

Guest
Is niet z'n punt, veel veranderingen veranderen de essentie van het feest wezenlijk.
Niet dat hij er echt wakker van zou liggen, ik evenmin, maar met clowntjes is het gewoon geen Sinterklaas/zwarte piet feest meer
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Geen zwarte piet, maar vrolijke piet. Rip zwarte piet. NOg steeds even groot feest :). Maar ik ben het eensch niet teveel clowns achtig, moet nog steeds een beetje dat mystieke hebben.

Ik lig er trouwens ook niet wakker om, ik begrijp beide kanten...
 

DeletedUser16768

Guest
Gewoon geleidelijk aan wijzigen, zoals ze ook willen.
Alles in 1x omgooien werkt verwarrend, maar als er 1 ding duidelijk is, is het wel dat de kinderen het vrij weinig boeit welke kleur de pieten zijn.

Volgend jaar weer wat andere kleurtjes erbij en dan gewoon elke kleuren (dus ook zwart).
 

DeletedUser

Guest
misschien een negerzoen-piet introduceren, en een drop-piet, dan krijg je mooie taferelen.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Mn vuisten op je gezicht, das pas een mooi tafereel ;)
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Is dat een bedreiging? Dan stap ik er mee naar de politie.

Uitnodiging tot een mooie selfie, waar ik zo naast je sta weet je wel en dat hou ik je gezicht tussen mijn 2 handen en dan mijn hoofd bove njou hoofd en een gekke bek he, maar geen duckface ;)
 

DeletedUser7072

Guest
Dan moet je wel uitkijken dat ze geen exploderende cadeautjes geven.
 
Reactiescore
976
Laat ons het Sinterklaasfeest maar volledig afschaffen want de brigade der politieke correctheid zal altijd wel iets vinden

Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan.
Zie? En de blinden dan? We willen hen toch niet uitsluiten?
Stoomboot? Een stoomboot is zeer belastend voor het milieu. Eco-boot dus!

Hij brengt ons Sint Nicolaas ik zie hem al staan.
Een Sint is een christelijke heilige. Aangezien we nu leven in een multiculturele samenleving stappen we betere over naar het meer neutrale Nicolaas in plaats van Sint Nicolaas. Tevens dient hierbij opgemerkt te worden dat we niet meer over Sinterklaas mogen spreken, maar over Klaas.

Hoe huppelt zijn paardje het dek op en neer,
Dierenmishandeling? Een paard hoort geen kunstjes te doen op een schip.

hoe waaien de wimpels al heen en al weer.

Zijn knecht staat te lachen en roept ons reeds toe:
Iemand een knecht noemen is onrespectvol en het wijst zelfs op slavernij. Laat ons praten over assistent.

Wie zoet is krijgt lekkers; wie stout is de roe!
Onze kinderen moeten aangemoedigd worden om minder snoep te eten. Zoet wordt hier geassocieerd met iets positiefs.
Een roe wordt gebruikt voor een lijfstraf, zoiets is not done.


Oh, lieve Sint Nicolaas kom ook eens bij mij
De associatie van een heilige man met 'komen' is lachwekkend en vuil.

en rijd toch niet stilletjes ons huisje voorbij!
 

DeletedUser78666

Guest
Laat ons het Sinterklaasfeest maar volledig afschaffen want de brigade der politieke correctheid zal altijd wel iets vinden

Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan.
Zie? En de blinden dan? We willen hen toch niet uitsluiten?
Stoomboot? Een stoomboot is zeer belastend voor het milieu. Eco-boot dus!

Hij brengt ons Sint Nicolaas ik zie hem al staan.
Een Sint is een christelijke heilige. Aangezien we nu leven in een multiculturele samenleving stappen we betere over naar het meer neutrale Nicolaas in plaats van Sint Nicolaas. Tevens dient hierbij opgemerkt te worden dat we niet meer over Sinterklaas mogen spreken, maar over Klaas.

Hoe huppelt zijn paardje het dek op en neer,
Dierenmishandeling? Een paard hoort geen kunstjes te doen op een schip.

hoe waaien de wimpels al heen en al weer.

Zijn knecht staat te lachen en roept ons reeds toe:
Iemand een knecht noemen is onrespectvol en het wijst zelfs op slavernij. Laat ons praten over assistent.

Wie zoet is krijgt lekkers; wie stout is de roe!
Onze kinderen moeten aangemoedigd worden om minder snoep te eten. Zoet wordt hier geassocieerd met iets positiefs.
Een roe wordt gebruikt voor een lijfstraf, zoiets is not done.


Oh, lieve Sint Nicolaas kom ook eens bij mij
De associatie van een heilige man met 'komen' is lachwekkend en vuil.

en rijd toch niet stilletjes ons huisje voorbij!

Wat ik niet begrijp, waarom kunnen de voorstanders niet met normale argumenten komen. Ipv deze debielen argumenten. Oké allereerst het leven is een ontwikkeling, het is alleen maar goed dat wij ons ontwikkelen. Het was ook een fout argument om te zeggen: aah laten wij slavernij afstraffen, want anders gaan vrouwen straks ook nog om stemrecht vragen.

Zwarte piet veranderen in een leuk hulpje, ipv een karakteristiek hulpje uit de slavernij, is compleet logisch. Ik gebruik altijd als voorbeeld: als wij een hulpje van Sinterklaas gaan bedenken met een Jodenster, dikke bruine krullen en een lange neus, dan durf ik te wedden dat het binnen de kortste keren wordt afgestraft. Ook al hebben wij een leuk verhaal achter, met dat ze de sterren hebben gekregen omdat zij vallende sterren op moesten vangen om de wensen van kinderen te vervullen.

Het verhaaltje boven mij gaat 99,9% toestemmen dat dit ongekend is, waarom doet 95% van NL en België dit niet bij een ander zwarte bladzijde uit onze geschiedenis.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Wat ik niet begrijp, waarom kunnen de voorstanders niet met normale argumenten komen. Ipv deze debielen argumenten.

Omdat je met drogredenen en andere vormen van foute argumentatie veel meer kan Sander, snap dat dan.

Er zijn geen goede argumenten voor het behouden van Zwarte Piet, dus dan maar zo.
 

DeletedUser78666

Guest

Dit filmpje is ironisch bedoeld, maar wel zo accuraat met alle argumenten die de tokkie-voorgangers (lees ook alle voorgangers) geven.
 

DeletedUser61134

Guest
Dat wij opgegroeid zijn met een leuke feestdag.
En dat onze kinderen op zullen groeien met een dag dat om Anti-racisme en politiek correct geneuzel gaat.

Een kind van 5 moet je dat niet aan willen doen. Op die leeftijd moet je ze niet zulke dingen opdwingen.

Sinterklaas gaat niet om de mentaal instabiele ouderen die via demonstraties tegen een anders cultuur hun aandacht willen krijgen.
Het gaat om de kinderen en die moet je niet met zulk gezeik opzadelen.
 
Bovenaan