De wereld word kleiner

Reactiescore
974
Besten Forumgangers:
Na de nieuwe Revo spelers hadden veel spelers die me een beetje kennen wel verwacht met een mooie post. En tot mijn spijt kan ik jullie niet teleurstellen want eigenlijk ben ik momenteel wat te druk, maar wat moet dat moet. De wereld staat bijna op een punt om de late fase in te gaan. De fase dat de topstammen tegen elkaar aan komen, de fase waarin veel strijd is, de fase waarin veel oorlogen uit komen en ik jullie en mezelf ook (aangezien dit ook mijn eerste keer is) even een klein stapje de toekomst in neem maar eerst, een aantal gebeurtenissen vertel.

De belangrijke gebeurtenissen:

De val van Conq:
Na de verliezen die Conq. leed aan de Revo leden, is er besloten dat de stekker er uit getrokken kon worden. De spelers erin zagen het niet meer zitten, en dat was al een tijd aan de gang. ondanks de kwaliteit die in Conq. zat, hebben ze nooit 100% hun draai gevonden met elkaar. Zo een aantal spelers ging al zoeken naar een nieuw verblijf om in te treden. Hierbij kwamen 6 leden bij Revo wat tot direct opheffen inhield van Conq. toen ze overkwamen en een aantal leden kwam in S? inclusief Monjat Tsie die eerst nog geleaved was uit S? vanwege de relatie tussen S? en Conq te goed zou zijn en hij dus niet Greenlord aan zou kunnen vallen zonder relatie gevolgen tussen S? en Conq.. Opvallend is dat ze nu bij elkaar zitten. De rest van de Conq. leden zijn momenteel nog stamloos of worden opgeedeld.

Op de rekruuts van Revo was wel wat commentaar, soms commentaar waarvan ik opkeek, soms waarvan er een glimlach te voorschijn kwam. Dat Conq. vluchtelingen waren vind ik erg kort door de bocht, de leden die overkwamen stonden redelijk sterk. Als ze niet in Revo kwamen, zouden ze waarschijnlijk nu sterk staan in een andere stam of misschien nog wel Conq.. Revo heeft een sterk deel gerekruteerd dat al redelijk wat heeft bewezen. Een zinkend schip wil je verlaten, en daarvoor moesten ze naar een nieuw schip. En Revo was het aantrekkelijste aanbod voor ze en voor ons ook zeer aantrekkelijk maar het was geen must dat ze in Revo moesten komen om te overleven zo van vluchten is in mijn zien geen sprake. Dat de wereld nu over is en Revo de winnaar is kwam er wel een glimlach bij me tevoorschijn, dit soort reacties had ik deels ook wel verwacht. Dat revo er veel sterker uit komt is een feit, maar dat we onverslaanbaar zijn? Nee. Dat de wereld voorbij is? Nee. We zijn alleen een tegenstander die zeer gevaarlijk is en andere stammen zeker voor uit moeten kijken. Alles kan nog gebeuren.

Maar niet alleen Revo kwam er sterker uit, ik ben van mening dat S? zich er ook veel sterker is uitgekomen dan voor Conq. viel. Er was ooit een gezegde, "De één zijn dood, is een ander zijn brood.". En de val van Conq. is voor Revo en S? zeker het brood geweest. De gevolgen zullen er ook zijn, maar dat zal even afwachten zijn voordat die te zien zullen zijn en momenteel nog een groot raadsel.


Revo:
Toetredingen:
Da Capital
Lands a Lot
MansonM
Lienee
Innominis
Wicked .Sick
S?:
Toetredingen:
Carette
Greenlord
christa89
(Monjat tsie) is al een hele tijd geen Conq lid meer.
Map:
b6akb8.png

Van Oneindig tot Barbaar
Al uitgebreid besproken in het TWw, zo zal het kort houden over infinity. De stam is nog niet zo lang terug geleden gevallen, de oorzaken kunnen jullie uitgebreid terug lezen in het vorige TWw. De stam die toen is ontstaan is BB, een stam met een hecte groep maar niet zo veel anders dan de groep van Inf.

2 leden zijn naar =ng= gegaan, de rest zit als het goed is nog in BB. Grote gevolgen had de val van BB dus niet, enkel dat er nu een stam is die misschien wel beter werkt dan Inf en waar waarschijnlijk ook grote strijden zullen tegen komen.


Mappie:
nvs5r4.png

BCK onder vuur:
De laatste paar maanden gaat het bergafwaarts met de stats van BCK, ze zitten onder velen kanten onder vuur en verliezen op veel fronten ook veel dorpen. Het begon bij een massa aanval van Revo., daarna kwam er direct een flinke aanval van S? op BCK, en met =NG= die op de loer ligt denk ik is het een donkere tijd voor BCK.

BCK is 1 van de oudste stammen van w14, ze werden altijd gezien als een stam met een korte levensduur door het noobgehalte volgens velen. Ondanks dat hebben ze een plekje van w14 flink verovert en het zelfs gehaald tot een nummer 2 stam te zijn. Maar daarna zijn ze flink door de mand gevallen. Met een verschil van 225 dorpen tegen Revo de afgelopen maand is dat een erg groot verlies, maar er meer. S? staat 142 dorpen winst deze maand met een beperkt aantal frontspelers en front. Tussen =NG= en BCK blijft het stil met de stats. Enkele weken terug zijn ook 2 leden geleaved uit BCK van rond de 5 mil, waarschijnlijk door onvrede.

Hoe BCK het weer wil oppakken weet ik niet, is af te wachten of het zal gebeuren.


Stats:
Side 1:
Tribes: BCK
Side 2:
Tribes: Revo., S?

Timeframe: Laatste maand

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 33
Kant 2: 400
Verschil: 367

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 307,054
Kant 2: 3,897,986
Verschil: 3,590,932

chart
Mappie:
1zlr987.png

TEVA VS .KoC.
Een oorlog die nu al een tijdje bezig is, en ook veel over gepraat word maar dan vooral bijzaken zoals Conq. die zich tegen TEVA richtte toen ze nog bestonden. KoC was de betere startende partij, wat ook te zien was in de stats. Daarna kwam TEVA redelijk terug en deze week hebben ze weer flink wat verloren. Is een soort heen en weer oorlog die alle kanten nog op kan vooral nu doordat Conq. weg is en daarmee ook de bg van .KoC. .

De oorlog kan nog alle kanten op, zo dit is toch een redelijke interessante oorlog om te zien al heeft het niet veel effect op de wereld en daarom vinden veel spelers het niet de moeite waard om te volgen terwijl het best een leuke strijd is.


Stats:
Laatste week
Side 1:
Tribes: TEVA
Side 2:
Tribes: .KoC.

Timeframe: Laatste week

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 6
Kant 2: 33
Verschil: 27

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 58,336
Kant 2: 181,773
Verschil: 123,437

chart
Laatste maand
Side 1:
Tribes: TEVA
Side 2:
Tribes: .KoC.

Timeframe: Laatste maand

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 48
Kant 2: 67
Verschil: 19

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 442,283
Kant 2: 477,244
Verschil: 34,961

chart
Laatste 3 maanden
Side 1:
Tribes: TEVA
Side 2:
Tribes: .KoC.

Timeframe: Laatste 3 maanden

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 89
Kant 2: 167
Verschil: 78

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 812,007
Kant 2: 1,333,668
Verschil: 521,661

chart
Mappie:
fz7kp.png
 
Reactiescore
974
Latere Fase:

jv3wn5.png
Kaartje is als richtlijnen bedoelt, dit hoeft niet te gebeuren en neem het vooral niet kwalijk als je er niet op staat. Ik heb de grootste stammen gebruikt met een stabiel stamcluster. De rest heb ik weg gelaten.

Hier op dit kaartje ziet dat de grenzen tussen stammen steeds kleiner word en een aantal grenzen al gesloten zijn, zoals met .KoC. en TEVA en tussen BCK en =NG=. Verplaats grenzen altijd te hebben genegeerd te hebben heb je geen andere keus meer, stilstaan of groeien. Een nieuwe vorm van conflict komt massaal naar boven, het gedwongen conflict. Dat zal flink leiden tot heel veel oorlogen en waarschijnlijk tot een wereld oorlog. Het is af te wachten wanneer de wereld gesloten is en of er niet opeens weer stammen vallen zoals Conq. deed, zoals inf deed, zoals Future deed. Momenteel hebben we een basis van stammen die er uit springen en het zijn er aardig veel. Op den duur worden dat er steeds minder en word wereld 14 steeds kleiner figuurlijk en letterlijk.

De gebeurtenissen die je nu ziet, zijn sommige al een soort vroege latere fase. TEVA en Koc moet en groeien en dus moeten ze wel tegen elkaar. Zelfde is het met Revo en BCK. Revo heeft edelruimte nodig en dus moeten ze door BCK heen, erover heen kan niet. De val van Conq. en BB waren even aparte zaken die niks met de latere fase te maken hebben, maar wel een soort verband hebben met wat mensen denken. Alles kan vallen, alles is mogelijk. Zo Revo heeft de strijd nog niet gewonnen, we gaan er volop voor en proberen zoveel mogelijk te behalen. Maar de strijd zal nog volop komen en dan zullen we zien wie de laatste adem heeft.

De vraag die we kunnen stellen, wie komt aan welke kant te staan. We zitten in het deel waarbij diplomatie het meest belangrijke is en ook zeer interessant is om te volgen. Revo is volgens velen een uitschieter, maar ik heb meerdere grote stammen zien vallen waaronder een toch wel redelijk bekent voorbeeld CTRL van wereld 12 waar bij ik en zaletio een coalitie van stammen hebben opgezet en met succes. Een geweldige tijd was dat, veel actie. Al denk ik toch wel dat CTRL minder goed werkte als Revo.. het zal net zijn hoe het dubbeltje valt, wie welke partij kiest en wie het sterkste is aan het front en de beste teamwork laat zien.

We zullen het beleven, er komt een interessante tijd aan die we zeker niet willen missen. Vol actie en spanning staat op de drempel. Nu zorgen dat alle drempels weg gaan en het feest kan beginnen. Daarbij sluit ik hierbij me verhaal :)


Met vriendelijke groet,
Patrick aka Howlin
Team Eaton
 

DeletedUser

Guest
heel mooi stukje
prachtig
vooral die letters
compliment
ga zo door
 

DeletedUser

Guest
Maatje ik wil je hier heel veel complimenten voor geven. Ik weet je hebt het druk met van alles en nog wat. Maar om dan zo'n mooi stuk neer te zetten.

Knap staaltje werk mag ik wel zeggen.
 
Reactiescore
974

DeletedUser

Guest
Wauw een erg mooie post Patrick... En eindelijk ook eens een stukje (positiefs) over het overstappen van Conq. naar Revo. ipv altijd maar dat gezeur over dat het 'vluchtelingen' zijn..

TOP en waar haal je de tijd vandaan :) !
 

DeletedUser19888

Guest
zeer goed stuk, mooi geformuleerd.

en idd de grensen worden steeds dichter, en er zullen dan ook keuzes gemaakt moeten worden, er zullen goede keuzes maar ook zeker slechte keuzes gemaakt worden.

Revo. is vanaf het begin een stabiele stam, die niet 1-2-3 zal vallen, echter zal ook revo. nu tegen spelers gaan aanlopen, die niet zo makkelijk weg te spelen zijn. En zullen de gevechten ook langer gaan duren.

Mvg magnetho
 

DeletedUser

Guest
Wauw een erg mooie post Patrick... En eindelijk ook eens een stukje (positiefs) over het overstappen van Conq. naar Revo. ipv altijd maar dat gezeur over dat het 'vluchtelingen' zijn..

TOP en waar haal je de tijd vandaan :) !

Spekky account domineert hier gewoon
 

DeletedUser49922

Guest
Latere Fase:

jv3wn5.png
Kaartje is als richtlijnen bedoelt, dit hoeft niet te gebeuren en neem het vooral niet kwalijk als je er niet op staat. Ik heb de grootste stammen gebruikt met een stabiel stamcluster. De rest heb ik weg gelaten.

Hier op dit kaartje ziet dat de grenzen tussen stammen steeds kleiner word en een aantal grenzen al gesloten zijn, zoals met .KoC. en TEVA en tussen BCK en =NG=. Verplaats grenzen altijd te hebben genegeerd te hebben heb je geen andere keus meer, stilstaan of groeien. Een nieuwe vorm van conflict komt massaal naar boven, het gedwongen conflict. Dat zal flink leiden tot heel veel oorlogen en waarschijnlijk tot een wereld oorlog. Het is af te wachten wanneer de wereld gesloten is en of er niet opeens weer stammen vallen zoals Conq. deed, zoals inf deed, zoals Future deed. Momenteel hebben we een basis van stammen die er uit springen en het zijn er aardig veel. Op den duur worden dat er steeds minder en word wereld 14 steeds kleiner figuurlijk en letterlijk.

De gebeurtenissen die je nu ziet, zijn sommige al een soort vroege latere fase. TEVA en Koc moet en groeien en dus moeten ze wel tegen elkaar. Zelfde is het met Revo en BCK. Revo heeft edelruimte nodig en dus moeten ze door BCK heen, erover heen kan niet. De val van Conq. en BB waren even aparte zaken die niks met de latere fase te maken hebben, maar wel een soort verband hebben met wat mensen denken. Alles kan vallen, alles is mogelijk. Zo Revo heeft de strijd nog niet gewonnen, we gaan er volop voor en proberen zoveel mogelijk te behalen. Maar de strijd zal nog volop komen en dan zullen we zien wie de laatste adem heeft.

De vraag die we kunnen stellen, wie komt aan welke kant te staan. We zitten in het deel waarbij diplomatie het meest belangrijke is en ook zeer interessant is om te volgen. Revo is volgens velen een uitschieter, maar ik heb meerdere grote stammen zien vallen waaronder een toch wel redelijk bekent voorbeeld CTRL van wereld 12 waar bij ik en zaletio een coalitie van stammen hebben opgezet en met succes. Een geweldige tijd was dat, veel actie. Al denk ik toch wel dat CTRL minder goed werkte als Revo.. het zal net zijn hoe het dubbeltje valt, wie welke partij kiest en wie het sterkste is aan het front en de beste teamwork laat zien.

We zullen het beleven, er komt een interessante tijd aan die we zeker niet willen missen. Vol actie en spanning staat op de drempel. Nu zorgen dat alle drempels weg gaan en het feest kan beginnen. Daarbij sluit ik hierbij me verhaal :)


Met vriendelijke groet,
Patrick aka Howlin
Team Eaton

Fantastische Post !

vooral het wereld kaartje :cool:
 

DeletedUser

Guest
Wauw een erg mooie post Patrick... En eindelijk ook eens een stukje (positiefs) over het overstappen van Conq. naar Revo. ipv altijd maar dat gezeur over dat het 'vluchtelingen' zijn..

TOP en waar haal je de tijd vandaan :) !

ik zag er alleen maar positieve dingen in...
Eigenlijk, iedere stam sinds de fusie van NOT! en Secur failde
Conq was een stam met topspelers en top ego'(ik noem geen namen, maar je weet zelf wel wie;))

Trouwens, nu conq toch gevallen in zal ik dat ook meteen de groep ingooien...

2 Dagen voor de aanval van revo op conq(bedoel ik lands, mezelf, crusty en inno)
Waren er reeds plannen, voor het geen dat nu is gebeurd. We hebben toen met een man of 5(Ik, David, Sake, Robbert en Yoeri denk ik) gaan samen zitten om eens te zien wat er voort zou gebeurren met conq.Er waren 3 uitwegen voor ons.

  • Tussen 6 planken
  • fusie met .KoC.
  • Conq opsplitsen in 2 delen(deel naar S? en deel naar revo)

We waren het er alle 5 wel over eens dat optie 3 wel de beste was. Die vrijdag zou david aan tafel gaan zitten met revo leiders.
Maar net toevallig, die vrijdag stond er 900 op de teller bij lands, 1600 bij crusty en een dag later 550 bij een def loze x-11.
Dus optie 3 kreeg redelijk snel een enkele reis richting pluto aangeboden...

De leiders van conq hebben tesamen nog een laatste keer geprobeerd om leven te blazen in de zaak, maar 2 dagen nadat ik zei dat het op die manier niet verder moest gaan voor mij heeft David bekendgemaakt wat er ging gebeuren, het ontbinden van conq. was een feit...

Ben wel blij dat lands nu wel een zeer goeie stek heeft, ben er wel redelijk zeker van dat men dorpjes in goeie handen zijn (Heb al te horen gekregen dat de grote S1simon me deels gaat internen, dat is altijd al me droom geweest:D, dus het is wel goed geweest;))
 

DeletedUser

Guest
Ik ga het zo lezen maar weet al zo goed als zeker dat Revo. dus niet in het weekblad zal verschijnen met zijn nieuwe recruits :p
 
Reactiescore
974
Ik ga het zo lezen maar weet al zo goed als zeker dat Revo. dus niet in het weekblad zal verschijnen met zijn nieuwe recruits :p

Staat weinig over in opzich, enkel een heel klein stukje. Maar dat valt mee. Heb een hele kleine samenvatting gegeven van wat er momenteel allemaal gebeurde. Maar ben er niet diep op in gegaan.
 

DeletedUser

Guest
- Lol misshien eens over Revo. en de ligging (In het midden van alle andere stammen) een interview ofzo.. En hoe 'wij' (de revo-leden) erover denken dat conq. is gevallen, bb is ontstaan (oud-INF) etc
- Maar misschien ook een ideetje om meteen S? een interview te geven over 'hun nieuwe leden'
- Of BCK eens benaderen, want die gaan nu toch wel echt een diepe put in...

Maar dit zijn allemaal opties waarbij de reporters de keuzes hebben ;)
 
Bovenaan