De wereld vanuit een Fruitig oogpunt

Reactiescore
31
Hier mijn verhaal van de huidige classic:

Afgelopen 20 december, toen de lockdown al weer lang een feit was verdwaalde ik weer eens op het internet en eindigde op de nieuwe classic van tw. Zonder ambities en zonder te weten wie wat waar in de afgelopen werelden ben ik weer lekker begonnen spelen. Het begin ging vrij vlot, liep wel tegen een eerste recap aan bij de eerste overname maar al snel kwam alles op z'n pootjes terecht.

Na een initiele samenwerking met BeeEasy werden de kleine stammetje in de buurt vrij vlot opgerold. Maar zo liet BeeEasy weten, ik lag in zijn edelgebied dus een definitieve samenwerking zat er niet in. Zelfs toen ik aangaf lekker in de rim te willen spelen zonder al te veel gedoe op deze wereld werd het duidelijk dat hij daar nog steeds geen interesse in had.

Niet veel dagen later was BeeEasy er niet meer. Mede dankzij de samenwerking met Hoplite and Toxes vanuit de stam ~OHD~ werd BeeEasy in rap tempo weggespeeld, een speler op dat moment van Fruit. Weer vroeg ik aan OHD of er een lange termijn plan samenwerking in kon zitten voor mij met de stam OHD, maar zo liet DownOnMe mij duidelijk weten, de stam zit vol en het stamlimiet is 4 dus er is verder niks mogelijk.

Trev deed mij een aanbod waarin Matsbetuwehero2, Mand en ik het plan hadden iets te betekenen deze wereld maar al snel bleken beide spelers te willen stoppen. De stam Trev was niet voor het einde van deze wereld en ook Fruit. had dat gezien. De overstap was met de spelers van Trev redelijk snel geregeld.

Volgende target voor mij was ~OHD~, samen met mistery man is het account Hoplite en Toxes na een dag of 4 was daar het account ook gebroken en opgeedeld. Trev was inmiddels compleet gestopt en in de week die volgde heb ik snel wat dorpen van de oud stamgenoten gepakt, in een race tegen X-mas die aan de andere kant ook begon te snoepen.

Ik kwam te liggen tegen 2 accounts van X-mas, tyson12 en Are You serious. Dat leek op een stam die goed georganiseerd was en als voorbereiding werden er barbs gepakt aan beide fronten. Snel uitbouwen en na een kleine week begon ik met de eerste massa op AYS. Spelers waren al snel weg en de VV lag binnen de stam. Toch werden er 4 key dorpen gepakt die dag met als resultaat een mooi barb cluster dat goed over te nemen was. Volgende target was Tayson en ook die verloor zijn front inclusief barbarendorpen vrij vlot. Beide accounts stoppen ermee en staan hun dorpen af aan oud stamgenoten. X-mas stopt in de huidige vorm en fuseert met KieKat, het nieuwe KieMass is geboren, met dus een nieuwe tegenstander.

En dat leek mij de laatste uitdaging aan het worden, ik leek front te krijgen met Tactisch Barfje en Calamity waarbij ik dat front zou delen met mijn goede buren Mistery man. Een leuke 2v2. Niks leek minder waar, sinds dat front gevormd is zijn er 2 dorpenuitbouwers aan het front verschenen en is NosenseOffense hofleverancier geworden van de offensieve slagkracht. En eerlijk is eerlijk, daar kan ik helemaal niks tegen beginnen. En daarom ga ik er ook een punt achter zetten vanavond en heel hard rennen. De trein gaat morgen om 8u en dan ga ik richting de uni, de edeltreintjes richting mijn dorpen gok ik zo. De lockdown is voorbij, de studie wacht weer en de tijd voor tw is voorbij. Heb mn lol gehad en het is goed geweest. Of ik de delete knop of de VV knop indruk laat ik voor KM nog even in het midden. Maar op 8 februari stopt voor mij de classic weer.

Ik laat wel een stam achter die (in mijn ogen) deze hele wereld speelt met volledige inzet en op activiteit en agressiviteit overeind blijft en bovendrijft. Het account Heres20BucksKillMe is veruit het beste en in elke 1v1 zou elk account het afleggen tegen ze. De mannen van MM zijn overactief en hebben de mooiste plannen en blijven dromen. Beelzebub moet zijn naam is aanpassen maar ook dat zijn geweldige spelers. Stammen als Run!, Up!, OH/AOW, DOM en X-mas zijn (mede) door Fruit. aan de kant geschoven.

Om even duidelijk te zijn naar Last en KM, ik snap de NAP/samenwerking volledig, het voelt alleen super klote dat er nu een overmacht tegenover ons als stam staat. Als Last en KM met elkaar echt actief zouden fronten zou Fruit misschien wel met de winst weglopen en dat willen beide stammen niet.
 
Reactiescore
16
Dank voor je verhaal. Je hebt het ook goed gespeeld en een mooie prestatie tot nu toe geleverd! Ik hoop niet dat het hier stopt, door wat verzwakte spelmotivatie.
Ik begrijp daarom niet dat je nu afgeeft op een situatie die een tijd terug haast ook zo was voor KieKat/KitMas, toen we heel hard oorlog aan het voeren waren met Last, en Last met ons. Dat was ook een moment om van jullie te laten horen en niet achter een NAP te verschuilen om zaken te rekken en er uiteindelijk als grote winnaar uit te komen. Natuurlijk slimme zet vanuit jullie kant, maar deze zet is in die regel niet anders. En de NAP is echt niet eindeloos (gelukkig), die tikt al snel richting het einde. Uiteindelijk komt dat bezetting en situaties op accounts ten goede, en momenteel heeft Fruit. ook nog wel een lichte voorsprong op KitMas en zeker Last als uitgangssituatie tegen de echte 1vs1vs1.
 
Reactiescore
1.075
Dank voor je verhaal. Je hebt het ook goed gespeeld en een mooie prestatie tot nu toe geleverd! Ik hoop niet dat het hier stopt, door wat verzwakte spelmotivatie.
Ik begrijp daarom niet dat je nu afgeeft op een situatie die een tijd terug haast ook zo was voor KieKat/KitMas, toen we heel hard oorlog aan het voeren waren met Last, en Last met ons. Dat was ook een moment om van jullie te laten horen en niet achter een NAP te verschuilen om zaken te rekken en er uiteindelijk als grote winnaar uit te komen. Natuurlijk slimme zet vanuit jullie kant, maar deze zet is in die regel niet anders. En de NAP is echt niet eindeloos (gelukkig), die tikt al snel richting het einde. Uiteindelijk komt dat bezetting en situaties op accounts ten goede, en momenteel heeft Fruit. ook nog wel een lichte voorsprong op KitMas en zeker Last als uitgangssituatie tegen de echte 1vs1vs1.

Ik denk dat die versnelde afloop wel wat versneld is dankzij de 3:1 ratio waartegen we momenteel moeten, als Kiekat 4 spelers verliest en nog overblijft met minstens 7 zegt dat wel iets :p
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Dank voor je verhaal. Je hebt het ook goed gespeeld en een mooie prestatie tot nu toe geleverd! Ik hoop niet dat het hier stopt, door wat verzwakte spelmotivatie.
Ik begrijp daarom niet dat je nu afgeeft op een situatie die een tijd terug haast ook zo was voor KieKat/KitMas, toen we heel hard oorlog aan het voeren waren met Last, en Last met ons. Dat was ook een moment om van jullie te laten horen en niet achter een NAP te verschuilen om zaken te rekken en er uiteindelijk als grote winnaar uit te komen. Natuurlijk slimme zet vanuit jullie kant, maar deze zet is in die regel niet anders. En de NAP is echt niet eindeloos (gelukkig), die tikt al snel richting het einde. Uiteindelijk komt dat bezetting en situaties op accounts ten goede, en momenteel heeft Fruit. ook nog wel een lichte voorsprong op KitMas en zeker Last als uitgangssituatie tegen de echte 1vs1vs1.

Vind het toch wel anders hoor... Omdat xmas destijds, iniedergeval naar de buitenwereld (ons) toe, gewoon een 4e partij was met grote accounts. Hier had kitkat een flank save, wij fronte nog niet met Kitkat. Aka kitkat had het front Last en thats it. Nu zeg ik niet dat dat een makkelijk front was ofzo en het had zeker geholpen als wij Last onder vuur legde maar vanuit ons ook punt hadden wij 15% van onze stam genapt, een stuk minder dan jullie tov xmas en de stam van TvT. Tuurlijk zagen we dat xmas scheuren vertoonde maar met accounts als Barfje, Calamity en een gigantische Tyson zag dat er gewoon als een prima opgave uit.

Toen wij jullie benaderde voor een NAP vroeg ik ook heel nadrukkelijk om inzicht in de banden met xmas mocht die nap er komen. Wij wouden namelijk niet mm en prof vast leggen, daar wouden we gewoon fronten. Wij waren uit op een deels genapt front van MM en Beelze maar aan beide zeide een stam om op te knallen.

Nu is de situatie zo dat er maar drie partijen zijn waarvan twee ongelimiteerd kunnen gooien op de derde. Waar Beelze en MM gewoon TvT, Devil, DOM en Massive hadden liggen en dus niks met KitKat konden. Volgendsmij is de enige partij die dus altijd NAPs en save gehad heeft Kitmas...
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
16
Daar heb je gelijk in voor veel van de punten. Dat er bufferzone tussen zat waardoor fronten niet te vergelijken zijn zorgt dat vergelijking inderdaad niet 100% klopt.
Het is natuurlijk wel zo dat we de enige stam zijn die core liggen. Tegenwoordig hebben we de rim kunnen bemachtigen, maar in alle situaties uit het verleden lagen we gewoon omsingeld met andere spelers en stammen. Daarin hebben we het veel moeilijker gehad dan Fruit. en Last die vanaf vrij begin geen 360 graden front hadden. Dat kan je ons dus ook niet verwijten uit het verleden lijkt me zo.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
spelers zoals jij kan ik met gemak missen vaarwel!
 
Reactiescore
8
Daar heb je gelijk in voor veel van de punten. Dat er bufferzone tussen zat waardoor fronten niet te vergelijken zijn zorgt dat vergelijking inderdaad niet 100% klopt.
Het is natuurlijk wel zo dat we de enige stam zijn die core liggen. Tegenwoordig hebben we de rim kunnen bemachtigen, maar in alle situaties uit het verleden lagen we gewoon omsingeld met andere spelers en stammen. Daarin hebben we het veel moeilijker gehad dan Fruit. en Last die vanaf vrij begin geen 360 graden front hadden. Dat kan je ons dus ook niet verwijten uit het verleden lijkt me zo.

XMAS heeft jullie met geen vinger aangeraakt terwijl Last op jullie ging. Of er afspraken waren weet ik niet, maar Cala lag met een keurige phalanx tegen jullie aan en heeft nooit een vinger aangeraakt, zuid lag OH. die heeft ook nooit aangevallen. Het enige front wat je daar had was Last, en met één front werd je compleet opgevreten daar.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
dan ken je hem nog niet lang of goed genoeg, niets om je voor te schamen
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Denk dat je ook gewoon de mazzel had dat je geen premade/samenwerking of deftige accounts in je noordelijke rim had.. OH waren hetzelfde van plan als jullie, met jullie als nap door ons naar de rim. Alleen lag er bij ons dus Fruit met 3/4 ervaren grotere accounts.

Als dat in jullie rim had gelegen was je er ook niet zomaar geweest :p
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
baazekes
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.150
Hier mijn verhaal van de huidige classic:

Afgelopen 20 december, toen de lockdown al weer lang een feit was verdwaalde ik weer eens op het internet en eindigde op de nieuwe classic van tw. Zonder ambities en zonder te weten wie wat waar in de afgelopen werelden ben ik weer lekker begonnen spelen. Het begin ging vrij vlot, liep wel tegen een eerste recap aan bij de eerste overname maar al snel kwam alles op z'n pootjes terecht.

Na een initiele samenwerking met BeeEasy werden de kleine stammetje in de buurt vrij vlot opgerold. Maar zo liet BeeEasy weten, ik lag in zijn edelgebied dus een definitieve samenwerking zat er niet in. Zelfs toen ik aangaf lekker in de rim te willen spelen zonder al te veel gedoe op deze wereld werd het duidelijk dat hij daar nog steeds geen interesse in had.

Niet veel dagen later was BeeEasy er niet meer. Mede dankzij de samenwerking met Hoplite and Toxes vanuit de stam ~OHD~ werd BeeEasy in rap tempo weggespeeld, een speler op dat moment van Fruit. Weer vroeg ik aan OHD of er een lange termijn plan samenwerking in kon zitten voor mij met de stam OHD, maar zo liet DownOnMe mij duidelijk weten, de stam zit vol en het stamlimiet is 4 dus er is verder niks mogelijk.

Trev deed mij een aanbod waarin Matsbetuwehero2, Mand en ik het plan hadden iets te betekenen deze wereld maar al snel bleken beide spelers te willen stoppen. De stam Trev was niet voor het einde van deze wereld en ook Fruit. had dat gezien. De overstap was met de spelers van Trev redelijk snel geregeld.

Volgende target voor mij was ~OHD~, samen met mistery man is het account Hoplite en Toxes na een dag of 4 was daar het account ook gebroken en opgeedeld. Trev was inmiddels compleet gestopt en in de week die volgde heb ik snel wat dorpen van de oud stamgenoten gepakt, in een race tegen X-mas die aan de andere kant ook begon te snoepen.

Ik kwam te liggen tegen 2 accounts van X-mas, tyson12 en Are You serious. Dat leek op een stam die goed georganiseerd was en als voorbereiding werden er barbs gepakt aan beide fronten. Snel uitbouwen en na een kleine week begon ik met de eerste massa op AYS. Spelers waren al snel weg en de VV lag binnen de stam. Toch werden er 4 key dorpen gepakt die dag met als resultaat een mooi barb cluster dat goed over te nemen was. Volgende target was Tayson en ook die verloor zijn front inclusief barbarendorpen vrij vlot. Beide accounts stoppen ermee en staan hun dorpen af aan oud stamgenoten. X-mas stopt in de huidige vorm en fuseert met KieKat, het nieuwe KieMass is geboren, met dus een nieuwe tegenstander.

En dat leek mij de laatste uitdaging aan het worden, ik leek front te krijgen met Tactisch Barfje en Calamity waarbij ik dat front zou delen met mijn goede buren Mistery man. Een leuke 2v2. Niks leek minder waar, sinds dat front gevormd is zijn er 2 dorpenuitbouwers aan het front verschenen en is NosenseOffense hofleverancier geworden van de offensieve slagkracht. En eerlijk is eerlijk, daar kan ik helemaal niks tegen beginnen. En daarom ga ik er ook een punt achter zetten vanavond en heel hard rennen. De trein gaat morgen om 8u en dan ga ik richting de uni, de edeltreintjes richting mijn dorpen gok ik zo. De lockdown is voorbij, de studie wacht weer en de tijd voor tw is voorbij. Heb mn lol gehad en het is goed geweest. Of ik de delete knop of de VV knop indruk laat ik voor KM nog even in het midden. Maar op 8 februari stopt voor mij de classic weer.

Ik laat wel een stam achter die (in mijn ogen) deze hele wereld speelt met volledige inzet en op activiteit en agressiviteit overeind blijft en bovendrijft. Het account Heres20BucksKillMe is veruit het beste en in elke 1v1 zou elk account het afleggen tegen ze. De mannen van MM zijn overactief en hebben de mooiste plannen en blijven dromen. Beelzebub moet zijn naam is aanpassen maar ook dat zijn geweldige spelers. Stammen als Run!, Up!, OH/AOW, DOM en X-mas zijn (mede) door Fruit. aan de kant geschoven.

Om even duidelijk te zijn naar Last en KM, ik snap de NAP/samenwerking volledig, het voelt alleen super klote dat er nu een overmacht tegenover ons als stam staat. Als Last en KM met elkaar echt actief zouden fronten zou Fruit misschien wel met de winst weglopen en dat willen beide stammen niet.
nou en
 
Reactiescore
108
Leuk verhaaltje Prof. Niks mis mee. Met iets meer diplomatiek gevoel had je de aandacht van je af kunnen krijgen maar toen eenmaal vizier op jou stond was het wel klaar. Goed team in plaats van solo is een wijze les, een die ook ik deze cl weer geleerd heb (al was dat voor mij geen keuze).
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Wat heb ik jou dan ooit misdaan?
cl21 wou je "solo" spelen maar sprak je wel elke speler aan in en rond je vijanden hun clusters om een gezamenlijke aanval te doen en loog je tegen alles en iedereen onder het mom "tactisch liegen"

cl weet niet welke kwam ik een stam helpen waar jij in zat, en vanaf dag 1 dat ik er zet leerde ik dat jij jouw stam weigerde te helpen in any shape way or form omdat je liever bij de vijand wou spelen :d


elke vorm van gesprek probeer je dan ook nog eens manipulatief om te buigen zodat jij jouw misplaatst superioriteitsgevoel kan aanhouden voor god weet welke reden
 
Reactiescore
31
cl21 wou je "solo" spelen maar sprak je wel elke speler aan in en rond je vijanden hun clusters om een gezamenlijke aanval te doen en loog je tegen alles en iedereen onder het mom "tactisch liegen"

cl weet niet welke kwam ik een stam helpen waar jij in zat, en vanaf dag 1 dat ik er zet leerde ik dat jij jouw stam weigerde te helpen in any shape way or form omdat je liever bij de vijand wou spelen :d


elke vorm van gesprek probeer je dan ook nog eens manipulatief om te buigen zodat jij jouw misplaatst superioriteitsgevoel kan aanhouden voor god weet welke reden

Classic 21 presenteer ik u een premade stam die niet vanaf het begin bij elkaar in een stam zit. Maar wel overal interns fixt of in ieder geval met 3 of 4 stammen speelt. Vaak de leiding heeft en dus feitelijk van 4 stammen naar 1 stam wil fuseren, vanaf het BEGIN wisten ze dat ze met elkaar zouden eindigen en hebben stamleden daarvoor gewoon misbruikt. (Leon ofzo?). Alleen Kameel (of Drommedaris?) zn joinen kwam pas later. Die premade had veel meer kwaliteit binnenshuis dan welke andere stam ook en heeft het nog zo vies moeten spelen. Jij zal dat waarschijnlijk niet door gehad hebben met je half spelen op elke wereld en de clown uithangen. Maar dat daar gelaten.

Ikzelf speelde idd solo, had NAPjes hier en daar maar wilde geen stam joinen. Ging de fight aan met Emile want daar had ik nog een appeltje mee te schillen. Ben dan vervolgens door 2 man gestabbed, Sseg op Kameel en ene random Hein. Beide de NAP niet gehouden die stond. Uiteraard heb ik afspraken links en rechts gemaakt op tijdelijke safe te creëren maar die afspraken konden ook door iedereen (met een opzegtermijn) verbroken worden. Dat ik safe creëer vind ik de normaalste zaak van de wereld hoor.

Die andere classic waar je naar verwijst was de wereld al gespeeld. Er was een Skype chat met 4! actieve mensen die 5 accounts moesten runnen. Ik ben toen overgestapt onder de voorwaarde dat er nog een fight zou komen met Defqon maar die is er niet gekomen helaas.

Als ik een vorm van gesprek heb waarbij ik een spel speel ben ik zeker manipulatief als dat moet. Dat is niet om een superior te doen ofzo, maar simpelweg om het uiteindelijke spel te winnen.
 
Reactiescore
1.089
Classic 21 presenteer ik u een premade stam die niet vanaf het begin bij elkaar in een stam zit. Maar wel overal interns fixt of in ieder geval met 3 of 4 stammen speelt. Vaak de leiding heeft en dus feitelijk van 4 stammen naar 1 stam wil fuseren, vanaf het BEGIN wisten ze dat ze met elkaar zouden eindigen en hebben stamleden daarvoor gewoon misbruikt. (Leon ofzo?).

Hahaha ja joh. Ik weet niet wat jij je herrinert van CL21. Maar de stam waar het account van Rob in zat, was letterlijk een 2-mans stam (5 accs was limiet), met een van de andere accounts uit diezelfde premade. Daar heeft nooit ook maar 1 intern ingezeten.

Ook die stam van SoL, die heeft alleen een handjevol dorpen van die Sanderrr geinternd toen zij al ver boven de miljoen punten zaten. De wereld was toen al ver gevorderd, en die Sanderrrr (en de rest van die stam) waren al door Taart en Space en die laatste stam (weet ff naam niet meer) weggespeeld. Taart had daar overigens nog een spy in die stam zitten. Was geen leiding btw. Dus weet niet waar dat onzin argument vandaan komt?

De enige die toendertijd een paar interns heeft gedaan was Phuture Noize. Maar die stam waar PN in zat (Rain) werd weggespeeld door -V- (en hun BG die runescape premade) een stam waar jij betrekkingen mee had. Vrij komisch eigenlijk.
PN heeft toen redelijk wat geinternd ja, maar was ook letterlijk enige account van die hele premade van Leon die een noemenswaardige hoeveelheid interns had gedaan. Toen PN overstapte waren weliswaar de hoogste accounts 200k ofzo. Die stam van PN heeft geen rol van betekenis gespeeld op de wereld.

Ik tel dus 3 stammen, waarvan 1 niet echt een stam is geweest en al helemaal geen intern in heeft gezeten. 1 stam (van SoL) geen toepassing heeft op je statement en het internen slechts een handjevol dorpen betrof. En dan hebben we de stam van PN dat redelijk early game was, maar wel door PN deels werd geinternd. Whoohoo, we hebben het dus over 1 acc met redelijk wat interns ipv 4 stammen intern +leiding. Nogal een verschil.

Klinklare nonsens dus wat je loopt te verkondigen hier.

Alleen Kameel (of Drommedaris?) zn joinen kwam pas later. Die premade had veel meer kwaliteit binnenshuis dan welke andere stam ook en heeft het nog zo vies moeten spelen. Jij zal dat waarschijnlijk niet door gehad hebben met je half spelen op elke wereld en de clown uithangen. Maar dat daar gelaten.

Ikzelf speelde idd solo, had NAPjes hier en daar maar wilde geen stam joinen. Ging de fight aan met Emile want daar had ik nog een appeltje mee te schillen. Ben dan vervolgens door 2 man gestabbed, Sseg op Kameel en ene random Hein. Beide de NAP niet gehouden die stond. Uiteraard heb ik afspraken links en rechts gemaakt op tijdelijke safe te creëren maar die afspraken konden ook door iedereen (met een opzegtermijn) verbroken worden. Dat ik safe creëer vind ik de normaalste zaak van de wereld hoor.

Klopt ik werd gerecruit.

Elke keer met een nieuw discussiepunt over CL21 overdrijf je nog een stap erger. Ik raad je aan om even https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/golden-awards.203327/page-2#post-6349039
terug te lezen om weer met beiden benen op de grond te staan. Ik heb tov jullie een meer dan normale opzegtermijn gehanteerd toendertijd. Absoluut geen stab.

Wat hein heeft gedaan heeft niemand ooit invloed op gehad en dat is je ook al 100x verteld. Dat was een stab daar ben ik het mee eens. Maar....

Pure speculatie van mijn kant want ik heb hein nooit naar de reden kunnen vragen maar: jij edelde mijn (en dus zijn) stam op, onze targets op waar je 0 clear hulp op had gedaan, en legde hein vast en edelde vol in zijn cluster (en resulteerde in overnames aan weerzijden). Ondertussen had je diplomatische betrekkingen met degenen die hein gingen aanvallen (Optic). En beriep jezelf op een of andere vage nap afspraak die ik in die link al heb laten zien, compleet abstract was.
En dan vind je het vreemd dat hein jou ging terugpakken. Tja... ik weet niet wat ik daar op moet zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan