DeletedUser75088
Guest
Hallo. Ik ben na een aantal jaar al weer een tijdje begonnen met TW. Dit bericht zal waarschijnlijk een beetje negatief overkomen maar ik vind het erg belangrijk. TL;DR staat onderaan
--
Premium is verleden tijd. TW wordt kleiner en kleiner elk jaar, en het zal niet veranderen zoals de game nu is. Ik ben nu al actief bezig geweest, flink actief gefarmed, echt intensief, en nogsteeds groeide een buurman twee keer zo snel als ik groeide. Hoe? Premium punten.
In de eerste weken oneindig veel gs hebben, flags for days, ridder boosts en al dit soort functies zijn zo een grote game changers. Het is oneerlijk. Na 30 dorpen is het letterlijk onmogelijk om een beetje goed te kunnen groeien zonder premium acc en account manager.
--
Dit spel is pay 2 win. Ik hoor vaak mensen zeggen dat het niet zo is, maar dat is het wel. Als jij zoveel meer tot je beschikking hebt dan is het pay 2 win. Natuurlijk heeft tactiek en geluk te maken met of je daadwerkelijk ook een wereld wint.
--
Ik merk dat ook vaak een populaire mening is dat 'TW niet zonder pp (premium punten) kan.' 100% fout. Ik weet zeker dat dit spel weer levend kan worden. Ik wil weer terug naar de tijd met enorme werelden, wie niet?
--
Dus, Tribal Wars moet van pay 2 win af om nog een leuk spel te blijven voor langer dan een paar jaar. Hoe dit ongeveer zal moeten gaan:
-Account manager en premium functies moeten beschikbaar worden vanaf een bepaald punten/dorpen aantal.
-Farm assistent weg
-Premium beurs (gs kopen en verkopen) weg
-Functies zoals vlaggen kopen weg
--
'Je hoeft er niet voor te betalen, je kan pp farmen.'
Dit is gewoon een uitzaaiing van de ziekte premium. Ik farm ook pp, omdat je anders geen kans hebt. En betekent het dan dat het oke is? Je kan het farmen, je hoeft niet te betalen om te functioneren. Dit sluit nieuwe spelers buiten. Alsof het spel zo makkelijk is te leren, dan moet je ook nog leren om niet 100% te focussen op leuk spelen en proberen ver te komen?
--
Nog een populaire mening: 'Tribal wars heeft het premium system nodig voor een inkomen om de servers te runnen.'
Fout. Ik snap het, je bent gewend aan het systeem, het voelt bekend. Moeilijk voor te stellen zonder pp. Maar dit is echt een manier om het spel te doden.
Je kan niet zo conservatief en nostalgisch zijn tot het punt dat het spel er door dood gaat. Het is vrij simpel, kijk naar de 2 meest gespeelde spellen op dit moment: Fortnite en League of Legends. Voor wie niet precies weten hoe deze spellen werken, ze zijn gratis. Het is 100% gratis om het spel te spelen, en te blijven spelen voor zo lang je wilt. Toch halen ze flink 100 miljoen $ binnen ELKE MAAND. Het argument 'TW moet pay2win zijn om genoeg geld binnen te halen.' is volledig onzin. Hoe ze aan het geld komen: Skins. Mensen betalen voor visuele outfits van hun character of guns.
TW moet naar dit idee toe gaan werken. Als dus alle premium functies eruit zijn, moeten er nieuwe dingen komen waar mensen voor kunnen betalen. Het verschil is, deze dingen hebben 0 effect op de werkelijke gameplay van het spel. Ik weet zeker dat wanneer een bedrijf op geld uit is ze zeker wel leuke ideeën kunnen vinden voor visuele voordelen in het spel. Maar een paar voorbeelden:
-Je kan je dorp er anders uit laten zien op de kaart.
-Profiel foto (bestaat al)
Met een groepje mensen zou je makkelijk deze lijst een stuk langer maken.
--
Ik denk ook dat veel spelers al meer dan 10 jaar spelen. Vroeger was pay2win niet zo een big deal. In de afgelopen 10 jaar hebben mobiele spellen het imago van pay2win verkloot. Mensen zijn gaan realiseren dat pay2win echt flink slecht is. Hoe vroeger mensen niet zo bewust waren van de effecten van pay2win in een game en het accepteerde, wijken mensen (vooral jongeren) nu uit van dat soort spellen. Dat zijn niet een paar mensen, dat zijn tientallen duizend potentiële spelers die je al verliest voordat ze uberhaupt echt het spel hebben kunnen ervaren.
--
TL;DR:
TW moet van pay2win af om niet dood te gaan. Het is zeker mogelijk voor Innogames om dit te doen zonder inkomsten te verliezen.
Dankuwel voor het lezen, ook al kan ik het spel niet in mijn eentje veranderen is het belangrijk dat mensen snappen dat er iets moet veranderen.
Mvg.
--
Premium is verleden tijd. TW wordt kleiner en kleiner elk jaar, en het zal niet veranderen zoals de game nu is. Ik ben nu al actief bezig geweest, flink actief gefarmed, echt intensief, en nogsteeds groeide een buurman twee keer zo snel als ik groeide. Hoe? Premium punten.
In de eerste weken oneindig veel gs hebben, flags for days, ridder boosts en al dit soort functies zijn zo een grote game changers. Het is oneerlijk. Na 30 dorpen is het letterlijk onmogelijk om een beetje goed te kunnen groeien zonder premium acc en account manager.
--
Dit spel is pay 2 win. Ik hoor vaak mensen zeggen dat het niet zo is, maar dat is het wel. Als jij zoveel meer tot je beschikking hebt dan is het pay 2 win. Natuurlijk heeft tactiek en geluk te maken met of je daadwerkelijk ook een wereld wint.
--
Ik merk dat ook vaak een populaire mening is dat 'TW niet zonder pp (premium punten) kan.' 100% fout. Ik weet zeker dat dit spel weer levend kan worden. Ik wil weer terug naar de tijd met enorme werelden, wie niet?
--
Dus, Tribal Wars moet van pay 2 win af om nog een leuk spel te blijven voor langer dan een paar jaar. Hoe dit ongeveer zal moeten gaan:
-Account manager en premium functies moeten beschikbaar worden vanaf een bepaald punten/dorpen aantal.
-Farm assistent weg
-Premium beurs (gs kopen en verkopen) weg
-Functies zoals vlaggen kopen weg
--
'Je hoeft er niet voor te betalen, je kan pp farmen.'
Dit is gewoon een uitzaaiing van de ziekte premium. Ik farm ook pp, omdat je anders geen kans hebt. En betekent het dan dat het oke is? Je kan het farmen, je hoeft niet te betalen om te functioneren. Dit sluit nieuwe spelers buiten. Alsof het spel zo makkelijk is te leren, dan moet je ook nog leren om niet 100% te focussen op leuk spelen en proberen ver te komen?
--
Nog een populaire mening: 'Tribal wars heeft het premium system nodig voor een inkomen om de servers te runnen.'
Fout. Ik snap het, je bent gewend aan het systeem, het voelt bekend. Moeilijk voor te stellen zonder pp. Maar dit is echt een manier om het spel te doden.
Je kan niet zo conservatief en nostalgisch zijn tot het punt dat het spel er door dood gaat. Het is vrij simpel, kijk naar de 2 meest gespeelde spellen op dit moment: Fortnite en League of Legends. Voor wie niet precies weten hoe deze spellen werken, ze zijn gratis. Het is 100% gratis om het spel te spelen, en te blijven spelen voor zo lang je wilt. Toch halen ze flink 100 miljoen $ binnen ELKE MAAND. Het argument 'TW moet pay2win zijn om genoeg geld binnen te halen.' is volledig onzin. Hoe ze aan het geld komen: Skins. Mensen betalen voor visuele outfits van hun character of guns.
TW moet naar dit idee toe gaan werken. Als dus alle premium functies eruit zijn, moeten er nieuwe dingen komen waar mensen voor kunnen betalen. Het verschil is, deze dingen hebben 0 effect op de werkelijke gameplay van het spel. Ik weet zeker dat wanneer een bedrijf op geld uit is ze zeker wel leuke ideeën kunnen vinden voor visuele voordelen in het spel. Maar een paar voorbeelden:
-Je kan je dorp er anders uit laten zien op de kaart.
-Profiel foto (bestaat al)
Met een groepje mensen zou je makkelijk deze lijst een stuk langer maken.
--
Ik denk ook dat veel spelers al meer dan 10 jaar spelen. Vroeger was pay2win niet zo een big deal. In de afgelopen 10 jaar hebben mobiele spellen het imago van pay2win verkloot. Mensen zijn gaan realiseren dat pay2win echt flink slecht is. Hoe vroeger mensen niet zo bewust waren van de effecten van pay2win in een game en het accepteerde, wijken mensen (vooral jongeren) nu uit van dat soort spellen. Dat zijn niet een paar mensen, dat zijn tientallen duizend potentiële spelers die je al verliest voordat ze uberhaupt echt het spel hebben kunnen ervaren.
--
TL;DR:
TW moet van pay2win af om niet dood te gaan. Het is zeker mogelijk voor Innogames om dit te doen zonder inkomsten te verliezen.
Dankuwel voor het lezen, ook al kan ik het spel niet in mijn eentje veranderen is het belangrijk dat mensen snappen dat er iets moet veranderen.
Mvg.