De teloorgang van Global: revealed

DeletedUser

Guest
Beste AF-gangers, willekeure voorbijgangers en one-time visitors


Er is de afgelopen paar dagen iets gebeurd op w30 wat de gemoederen belijkbaar flink bezig houdt. Noire heeft global verlaten. Allerlei wilde beschuldigingen en beledigingen worden naar aanleiding hiervan in het rond gegooid. We zouden laf zijn, we zouden global in de steek gelaten hebben, we zouden backstabbers zijn.

Daarop voortbordurend zijn we ook maar meteen niet te vertrouwen, slechte TW spelers. Waarschijnlijk zullen een aantal mensen zelfs door deze actie vast hebben kunnen stellen dat zowel ik als Jordi een lelijk uiterlijk vol met puisten en miniscule wratjes hebben.

Nu is het zo dat wij in principe niemand een verklaring voor onze beslissing schuldig zijn. Desalniettemin heeft iedereen die daar netjes om heeft gevraagd er ook gewoon netjes een kunnen krijgen. Up close and personal, met alle ruimte om vragen die men er eventueel aan over houdt te kunnen stellen en ook beantwoord te krijgen.

Desondanks zijn er belijkbaar veel te veel mensen die heel graag zouden weten hoe de vork nu precies in de steel zit. Welnu, voor hen dan hierbij de lang verwachte uitleg.


Laten we om te beginnen een situatieschets maken van global.
Global is een gefuseerde stam, bestaande uit Loyal en Megali. Recentelijk gefuseerd, waarna er verkiezingen plaats vinden om te bepalen wie de nieuw te bepalen stam vorm moet gaan geven. Noire komt hierbij als grote winnaar uit de bus, waarna Nyx911 en Castiel ook verkozen worden tot leiders. Opvallend hierbij is dat TKE, de leider van Megali, niet als leider gekozen wordt als lid van de nieuw te vormen leidingsteam. Dit is al representatief voor de enorme interne onvrede binnen Megali.

We beseffen dat het een lastige taak zal zijn om de fusie te doen slagen. Maar alle goede dingen kosten tijd, en we beginnen met goede moed aan onze taak. We plaatsen een paar nieuwe spelers, sturen OS naar hen die het nodig hebben, en draaien vv's. Daarnaast inventariseren we ook de offensieve mogelijkheden van de stam, en starten met het plannen van een massa-aanval.

In de tussentijd doet M. van Nyx goed werk als leider. Ze draait vv's, en draagt waar mogelijk haar steentje bij. Nyx en Noire zijn de enige 2 accounts die je met regelmaat vv's ziet draaien, en waarbij niet geklaagd wordt over de kwaliteit van de vv. Als er al eens een ander account een vv beloofd te doen wordt deze als het puntje bij paaltje komt niet aangenomen, of is de kwaliteit van hetgeen er op de vv gedaan wordt, voor zover er iets is gebeurd, ondermaats.

De sfeer op de stamchat en het interne forum is beroerd te noemen. Weinig activiteit, als er wat gebeurd is het of frustratie jegens stamgenoten die naar boven komt, of gebabbel over zaken die niet gerelateerd zijn aan TW. Niemand heeft iets positiefs te melden in de stam. Logisch, want niemand voert iets uit wat uberhaupt zou kunnen leiden tot een positief resultaat.

De negatieve spiraal met luie stamgenoten die niks voor elkaar willen doen, sterker nog die niet eens gemotiveerd zijn om iets van hun eigen account te maken, zet zich door na de fusie, en slaat over naar Global als geheel.

De dag van de massa breekt aan. Er is zorgvuldige planning aan vooraf gegaan, er is contact gelegd met alle stamgenoten. Lijsten met targets zijn verdeeld, aankomsttijden duidelijk gecommuniceerd, alles is in orde om de massa te laten slagen.
Maarrrrr.... Dat is uiteraard buiten de leden van Global gerekend. Er worden geen aanvallen gestuurd. Accounts die beloofd hebben een aanvallende vv te draaien nemen deze niet aan, en dit wordt afgedaan met de mededeling: 'Ach, er zijn toch geen aanvallen verstuurd, dus eigenlijk kon er niks gebeuren. Hetgeen wat wel gestuurd is loopt toch dood'.

Mijn broek zakte naar beneden van verbazing terwijl ik als geheel door de grond ging van schaamte.

Het enige doelwit waar wat op gebeurd is op molotov. Pinky vecht om aansluiting te krijgen met de stam, en is goed gemotiveerd bezig. Dumbeldorf draagt zijn steentje bij. Noire sleept de stenen uit het vuur en boekt de grote winsten. Kapsel geeft geen thuis.

De situatie elders is heel anders. Comadreja heeft de grootste lol. Lekker ODD scoren, terwijl aanvallen die verstuurd zijn binnen komen. Sommige komen een dag te vroeg, andere een dag te laat... Maar goed, de ODD score die hij erdoor haalt blijft hetzelfde. Ondertussen gewoon lekker door gaan met dorpjes edelen, want er is geen reden tot paniek.
De reden waarom is duidelijk. Global heeft met meerdere accounts grenzen aan Comadreja. Hij is zowat helemaal omsingeld. Maar dan komt de aap uit de mauw. De een vergat eventjes per ongeluk dat er een NAP was die opgezegd had moeten worden, de ander was niet aanwezig. Sommigen laten gewoon niks horen, en zitten waarschijnlijk een beetje uit hun neus te wreten.

TKE, nota bene de leider die Megali uitgespuwd heeft en waarvan wij het nog zouden kunnen begrijpen als er daar wat motivationele probleempjes zouden zijn, is de enige die er echt vol voor gaat. Vanwege het kleine front wat hij heeft mag het niet baten, en wordt hij afgeslagen. Comadreja lacht in zijn vuistje.

Naarmate de tijd vordert komen er steeds meer berichten binnen van mensen die niets verstuurd hebben. Het negatievisme op de global chat houdt aan. Als enige account blijven wij door gaan met aanvallen, en doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat in ieder geval de aanval op molotov succes op levert.

Achter gesloten deuren krabben we ons eens achter de oren. Waar zijn we mee bezig? Heeft het wel nut om tijd te investeren in deze groep mensen?
Hierbij komt de egoistische gedachte: wat krijgen we ervoor terug? Bij ons op.

Na een zorgvuldige analyse komen we tot de volgende conclusie:
De winsten op molotov... die hadden we naar alle waarschijnlijkheid ook solo kunnen maken. De hulp van pinky en dumbeldorf hebben ongetwijfeld geholpen, maar we hebben vertrouwen in onze mogelijkheden en beschikken over de mogelijkheden om dit soort truukjes solo te doen. Dat hebben we bij aanvallen in het verleden ook wel bewezen.
Eigenlijk komen we dan tot de volgende conclusie:
Het enige wat global ons momenteel oplevert zijn kopzorgen. Kopzorgen, frustraties en onvrede. Pijnlijk hierbij is dat we geen verbetering zien. Zelfs geen mogelijkheid tot verbetering. Een woord komt in ons op als we aan Global denken. Kansloos.

De knoop is doorgehakt, Noire gaat niet verder met Global, en we zoeken naar een alternatieve stam. We solliciteren bij +/-, en korte tijd later verlaten we global. De geruchtenmolen gaat draaien, plots blijkt er toch nog leven in global te zitten. Vrijwel niemand heeft het lef om het ons persoonlijk te vragen, maar iedereen heeft er wel een mening over. Noire, dat zijn backstabbers, laffe hazen, ze zijn bang voor scooby-doo, ze moeten kapot, we gaan ze helemaal weg spelen, we moeten nu aanvallen,... Ik wil niet eens weten wat er allemaal geroepen is.

Een ding is zeker. Niks is waar. Toen we global verlieten was onze toekomst ongewis. We wisten niet of we toegelaten zouden worden tot +/-, en bereidden ons voor op een periode van stamloosheid. Stamloos, maar gelukkig wel vrij van de frustraties die global met zich mee bracht.

Tot onze vreugde zijn we toegelaten tot +/-, waarvoor wij hun onze dank verschuldigd zijn. Tribal wars speel je in een stam, en dat is wat wij vanaf heden weer kunnen. Spelen in een stam, een stam waarin de leden voor elkaar staan, waarin men voor elkaar door het vuur gaat. Een stam waarvan wij blij en vereerd zijn dat ze ons waardig achten er deel van uit te maken.

Wij begrijpen dat dit de schijn van een backstab mee brengt, maar wij zijn absoluut niet global uit gegaan met de gedachte dat wij onze voormalig stamgenoten nu aan kunnen gaan vallen, en opedelen. Zoals boven uitgelegd is onze motivatie geheel anders.

Terugkomed op de beschuldigingen:

Waren we bang voor een aanval van Scooby-Doo: nee.
Zijn we laf: nee.
Gaan we kapot: zeker niet.

Zijn we backstabbers: nee.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.781
Omdat er zo veel over gespeculeerd wordt wil ik best vertellen wat we wel zijn. We zijn twee spelers op één account, een goed account, een mooi account. Wij spelen TW met één enkel doel: plezier maken. Al de rest is ondergeschikt daaraan, maar bepaalde waarden dragen wij in het hart.

Eervol. Noire is eervol. Wij komen onze beloftes na. Wij zullen geen accounts aanvallen waar wij het tegengestelde aan beloofd hebben. Als wij een commitment maken, naar een speler of een stam, dan komen wij dat na.

Respectvol. Noire heeft respect voor iedere speler op TW. Niemand zal van een van de bespelers van Noire een scheldwoord horen. Niemand zal door ons gekleineerd of beledigd worden. Niemand zal door Noire behandeld worden op een manier die als onrechtvaardig kan worden beschouwd.

Stamgericht. Noire speelt met het oog op haar stam. Het stambelang staat op de eerste plaats. Daarna is er een hele grote leegte, en daarna komt ons account. De prioriteit van Noire ligt ten alle tijden bij het verzekeren van succes van de stam waar zei van uit maakt.


Voor alle kwade tongen die anders beweren, heb het lef om ons er op aan te spreken. Heb het lef om, respectvol, met ons in discussie te treden, en ons te vragen naar onze motieven. Stel ons in vraag, maar sta open voor onze argumenten en redenen. Alles wat wij doen is ten alle tijden doordacht en beredeneerd. Wij doen niks zonder dat wij daar motieven voor hebben. En wij doen niks wat botst met onze waarden.

Wil je een beetje rucksichtloss roepen dat we alles zijn wat we hierboven beweerd hebben niet te zijn... ga je gang.
Wij moeten lachen met de naïviteit van ieder die zijn vooroordeel zo snel klaar heeft zonder over de adequate informatie te beschikken.
Wij moeten huilen om de idiotie waarmee men die argumenten onderbouwt.
En nog belangrijker... wij moeten wegrennen van al die neuspeuterende lamlendelingen die de toon in global zetten.


Voor ieder die mijn stukje proza tot hier heeft gelezen: dank!
Voor ieder die dit niet heeft gedaan en toch zijn vooroordeel klaar heeft: jammer joh.
Voor ieder die hierover nog vragen heeft en hierover wilt discussieren: mijn skype is twmousepad.

Voor ieder die wraak wilt nemen op Noire vanwege wat voor reden dan ook: Kom maar op, maar knok wel tot het laatste dorpje wat we van je over zullen nemen. Want winnen, dat zullen we. Gemotiveerder dan ooit om met ons succesvol account verder te zetten.

Groet,

MousePad
 

DeletedUser67609

Guest
Kijk een duidelijke uitleg!

Wel vind ik het een beetje vreemd dat jullie dan de vijand joinen waar jullie tot op dat moment mee in oorlog waren, daarom kan ik het ook wel een beetje begrijpen dat ex-stamleden het als een backstab zien.

Veel succes in ieder geval in jullie nieuwe stam! Dat we (hopelijk) een mooi front mogen krijgen in de toekomst :D
 

DeletedUser

Guest
Laten we eerlijk zijn S., je ergerde je jou meer aan 2 personen, dan wat je nu allemaal als argumentatie gebruikt. Je hebt J, zover gekregen omdat jij 2 personen niet aankon, en er verder ook geen sancties aangaf. Ik vind je nog altijd vluchtig met je staart tussen je benen weglopen, omdat er 2 zijn die jouw normen en waarden niet delen. Mooie verhaal, maar je had het veel korter kunnen houden en de onzin achterwege kunnen laten.
 

DeletedUser

Guest
Mee eens. Ik zie ook niet in wat er eervol is aan leaven, maargoed. Wat Marie doet, dat is eervol. De hele stam in haar eentje overeind proberen te houden, ongelooflijk veel tijd in Global stoppen, dat is eervol. Nee team Noire, het is misschien geen stab, maar het is verreweg van eervol. Eerder zwak. Slappe hap daar.
 

DeletedUser

Guest
Goed, ondanks dat ik besloten had nergens op het AF te reageren, en dit in de toekomst waarschijnlijk ook niet zal doen, reageer ik hier toch wel op.

Zaterdagavond kreeg ik te horen vanuit verschillende bronnen over de mogelijkse leave van Noire. Ongeloof was het eerste dat in mij opkwam. Dan verdriet. Dan terug ongeloof. En zo verder. Ik heb besloten niet bij de pakken te blijven zitten en toch verder te gaan met de stam. De stam waar ik al zoveel tijd in heb gestoken, zou ik niet door het leaven van 2 spelers, 1account, tenonder laten gaan.

Uiteindelijk kreeg ik dan toch van J. te horen dat ze zouden vertrekken. Dit heeft er voor gezorgd dat ik nog respect voor hem heb. Hij legde alles uit waarom en hoe. Dezelfde gesprekken die we ervoor hadden, maar dan nu niet met het einde: hoe gaan we het oplossen, maar met het einde: wij geven het op. We doen dit niet meer.

Die moment was het voor mij helemaal klaarduidelijk. Ik blijf. Koppig zeggen er velen, eervol zeggen anderen, naïf zeggen de meesten.

Maar ik blijf. Ik laat deze stam niet in de steek. Ik ga niet naar de vijand.

De redenen waarom Noire is vertrokken zijn duidelijk. Iedereen die in Global zat heeft het van dichtbij meegemaakt, en ik mogelijks nog dichterbij. Maar jullie hebben opgegeven. Dat feit zal nooit veranderen. Ondanks alles, blijft dat gewoon zo.
 

DeletedUser81928

Guest
Mee eens. Ik zie ook niet in wat er eervol is aan leaven, maargoed. Wat Marie doet, dat is eervol. De hele stam in haar eentje overeind proberen te houden, ongelooflijk veel tijd in Global stoppen, dat is eervol. Nee team Noire, het is misschien geen stab, maar het is verreweg van eervol. Eerder zwak. Slappe hap daar.

Eerder slappe hap van/in Global ;)
 

DeletedUser69077

Guest
niet dat mijn mening er iets toe doet denk ik :p

maar ik vind het wel een backstab tegenover de actiefe spelers uit global die zich goed inzetten om samen met team noire, jullie vijand te verkleinen...

voor de rest vind ik het meer dan logisch dat jullie kozen om weg te gaan, als jullie inzicht vooral naar stam gericht is.
 

DeletedUser

Guest
niet dat mijn mening er iets toe doet denk ik :p

maar ik vind het wel een backstab tegenover de actiefe spelers uit global die zich goed inzetten om samen met team noire, jullie vijand te verkleinen...

voor de rest vind ik het meer dan logisch dat jullie kozen om weg te gaan, als jullie inzicht vooral naar stam gericht is.

Ha, buurman!
 

DeletedUser

Guest
Eerder slappe hap van/in Global ;)

Global loopt niet, dat is algemeen bekend, maar team Noire besluit te stoppen. Te rage quitten. Te leaven. Zij willen zich niet meer inzetten. In plaats van je keer op keer in te zetten, kappen ze. Nou, daar kan ik geen ander woord voor vinden dan slap/zwak. Dusja, je kan ertegenaan kijken zoals je zelf wil G., maar ik hoef daar niet meer bij in de stam te zitten.

Matthijs doe is lief:D

Nee.
 

DeletedUser

Guest
Waarom zo een moeilijke titel. Kan je die niet gewoon het opstappen van Noire noemen?

Of moet die lekker fancy zijn? :)
 

DeletedUser

Guest
In de tussentijd doet M. van Nyx goed werk als leider. Ze draait vv's, en draagt waar mogelijk haar steentje bij. Nyx en Noire zijn de enige 2 accounts die je met regelmaat vv's ziet draaien, en waarbij niet geklaagd wordt over de kwaliteit van de vv. Als er al eens een ander account een vv beloofd te doen wordt deze als het puntje bij paaltje komt niet aangenomen, of is de kwaliteit van hetgeen er op de vv gedaan wordt, voor zover er iets is gebeurd, ondermaats.

Lol is wel erg grappig dat je dit zegt als jij VV doet mag er niet geklaagd worden over de kwaliteit terwijl je dat in de laatste zin wel doet over anderen.
ITSW18 is wel van een super kwaliteit geweest he van jullie applaus jongens je hebt als leider wel het goede voorbeeld gegeven aan de rest van de stam door een account zo te verwaarlozen.
En daarnaast heb ik TKE en Qluz ook regelmatig VV zien draaien.
Zelfs ik heb in de chat regelmatig gezegd gooi VV's maar bij mij tja als ik dan alleen ankertjes krijg.

Dus ja alleen dit stukje al is om je rot te lachen dan ga ik op de rest maar niet eens een reactie geven.

voor de rest succes in +/-.
Het is een mooie stam alleen jammer dat je er op zo'n manier heen gaat
 

DeletedUser10875

Guest
In de tussentijd doet M. van Nyx goed werk als leider. Ze draait vv's, en draagt waar mogelijk haar steentje bij. Nyx en Noire zijn de enige 2 accounts die je met regelmaat vv's ziet draaien, en waarbij niet geklaagd wordt over de kwaliteit van de vv. Als er al eens een ander account een vv beloofd te doen wordt deze als het puntje bij paaltje komt niet aangenomen, of is de kwaliteit van hetgeen er op de vv gedaan wordt, voor zover er iets is gebeurd, ondermaats.


Lol is wel erg grappig dat je dit zegt als jij VV doet mag er niet geklaagd worden over de kwaliteit terwijl je dat in de laatste zin wel doet over anderen.
ITSW18 is wel van een super kwaliteit geweest he van jullie applaus jongens je hebt als leider wel het goede voorbeeld gegeven aan de rest van de stam door een account zo te verwaarlozen.
En daarnaast heb ik TKE en Qluz ook regelmatig VV zien draaien.
Zelfs ik heb in de chat regelmatig gezegd gooi VV's maar bij mij tja als ik dan alleen ankertjes krijg.

Dus ja alleen dit stukje al is om je rot te lachen dan ga ik op de rest maar niet eens een reactie geven.

voor de rest succes in +/-.
Het is een mooie stam alleen jammer dat je er op zo'n manier heen gaat

Der staat nergens dat er niet geklaagd mag worden, alleen dat er niet geklaagd wordt.

Zijn 2 verschillende dingen.;)
 

DeletedUser69077

Guest
Mee eens. Ik zie ook niet in wat er eervol is aan leaven, maargoed. Wat Marie doet, dat is eervol. De hele stam in haar eentje overeind proberen te houden, ongelooflijk veel tijd in Global stoppen, dat is eervol. Nee team Noire, het is misschien geen stab, maar het is verreweg van eervol. Eerder zwak. Slappe hap daar.

er is moed nodig om door te zetten met je doel wat niet lijkt te slagen.

maar er is meer moed nodig om te stoppen op het punt dat het egt niet verder kan en een nieuwe minder hoog doel te kiezen !
 
Bovenaan