De stabwereld 77, Magnificus

Reactiescore
5
Hallo tribalwars spelers,

Ik wil jullie attent maken op een onloyale back stabbende speler. Eigenlijk ging ik hier geen woorden aan vuil maken, maar ben toch in bmijn gat gebeten om het zo te zeggen. Het begon allemaal op een mooie donderdag 14/12 waar we beslisten oilsjt van Clowns met 3 spelers aan te vallen, ik, snelske en Henk veerman.

We hebben toen paar dagen heen en weer gerecapped.
Op maandag 18/12, kregen we een massa van Kiko en Clowns (waar oilsjt inzat)
Dorpjes gingen verloren en werden gewonnen

We lagen op dat moment in oorlog met Clowns.

21/12 (Magnificus) beslist hij uit de stam te gaan omdat hij dorpen van stamgenoot wilde overnemen.
Op 22/12 krijg ik een mededeling dat hij niet meer terug komt
Op 24/12 joined hij Clowns (onze vijand)

Reden waarom hij naar de vijand ging is omdat er te weing kwaliteit in onze stam zit..? Dan ga je toch niet naar de vijand.
Ook is er informatie over onze dorpen/bevelen/speelwijze gedeeld, bewijzen heb ik daarvan niet helaas.

Waat gaat hij doen als clowns onder vuur ligt en zinkt, naar daar overstappen (weer naar de vijand dus)?

Ach ja, ik heb me geamuseerd, met enkele slaploze nachten. Ga nu nog doen wat ik kan en naar de rim een dorp edelen. Als dat nog lukt (ik zie ze nog een trein versturen, zodat die net na kerst toekomt :/)

Groetjes,
Seprikoine
 
Reactiescore
17
Dorpjes gingen verloren zonder waardige snipe of recap. Gewoon heel slecht gespeeld door SN.

De keuze van Magnificus is dus heel slim en terecht. Daarnaast is het ook allemaal fair verlopen.

We gingen hem eigenlijk niet mee laten aanvallen op jullie volgende wave, maar door deze post ga ik daar nog eens goed over nadenken, slechte verliezer.
 
Reactiescore
6
Ik geloof dat de eerste massa van 14/12 die jullie op mij deden met een stuk of 6-7 man was uit 3 verschillende stammen. Die was redelijk mooi opgezet en als jullie net als Henk allemaal splits hadden gebruikt was ik gewoon gelijk goed weggespeeld.

Na de eerste massa van jullie was de follow-up gewoon enorm ongeorganiseert, waardoor met hulp van stamdef bijna alles gestopt kon worden. Als de follow up gewoon nog op vrijdag was gedaan ipv zaterdag of op zaterdag net zo geplanned was als de eerste massa dan had ik waarschijnlijk geen stand kunnen houden maar nu ging dat redelijk goed ondanks dat ik dat weekend redelijk beperkt beschikbaar was. Moet ook eerlijk bekennen dat er vanuit mij wat dure foutjes in het deffen gemaakt waren zoals clears niet wegsturen bij stack def waardoor er onnodig veel losses aan mijn kant waren en de massa terug dus een paar dagen verlaat moest worden zodat ik weer wat clears had.

Wat betreft de overstap van Maximus die heeft zich verder keurig afzeidig gehouden en geen enkele info over jullie of je stamgenoten doorgegeven.
Ik geloof dat hij in de reactie naar jou persoonlijk in de pm ook prima verwoord heeft waarom hij die overstap gemaakt heeft.
Tevens wil ik even vermelden dat we alle info van jullie gewoon hadden. Met bewondering heb ik lopen kijken naar de dorpen van Wolfguard waar we zelfs met 5 scouts gewoon alle info over zagen welke praktisch leegstonden. Ik heb de scoutberichten gewoon nog dus kan je deze ingame ook rustig doorsturen.

Gr,

Martijn - Oilsjt
 
Reactiescore
5
Ik wil gewoon zeggen, het mocht anders uitgedraaid zijn mocht Magnificus nog bij ons zitten.

Iedereen lijkt het feit te vergeten dat hij naar de vijand gaat, ipv van een andere stam. Hij verweet ons van niks te doen en geen Kwaliteit.

ik Heb gedaan wat ik kon. hadden hier en daar de snipes, of toestemming wat beter gegaan had het een ander verhaal geweest ;) Had het de eerste fase wat anders gelopen, maar is een spel en is eenmaal zo.

Een slechte verliezer ben ik niet, dan had ik gewoon mijn account gedelete ( al een hele tijd geleden).

Het feit ook dat hij niet in overleg ging met ons voordien, en achter onze rug wegging ( om zogezegd dorpen van stamgenoot te nemen) vond ik niet fijn.

inderdaad, misschien geen echte stab, Maar in mijn ogen een echte loef afgestoken.
 
Reactiescore
6
Ik wilde niet al te veel meer zeggen over backstabben, wat al jaren een geaccepteerde speelwijze is op Tribal Wars. Maakt het spel ook niet zo leuk. De positieve bijval die backstabbers altijd krijgen (zoals nu), houdt het backstabben in stand, Erger nog, de slachtoffers worden vaak uitgelachen. Of dat in dit specifieke geval is gebeurd, weet ik niet. Ik zie de PM's en forum niet van de stam Clowns.

Maar over Magnificus heb ik een mening. En dan ga ik het zo lief mogelijk vertellen.

We hebben hem in de stam gelaten, ondanks dat hij wat verder weg lag. Leek me een toffe gast. Ik ben een speler die graag een leuke tijd mee maakt op welk spel dan ook. Dan zijn toffe gasten welkom. Op wie ik uiteindelijk ga vertrouwen. Dan wil hij een andere speler in onze stam. Ook uitgenodigd. Maar we zitten wel op een wereld met maximaal 12 leden per stam Daardoor moesten andere spelers (die wel in de buurt lagen) geweigerd worden. Ga nu niet zeuren over zuster- of opleidingsstammen. ;) In verdedigende zin hebben we niks aan dit soort stammen.

Hoe zuur is het dan wanneer hij in 'het heetst van de strijd' de stam verlaat en daardoor ons niet kan helpen. Zegt de stam te verlaten om te fuseren met die stamgenoot in de buurt en om later weer terug te komen. Om dan bij de volgende aanvalsgolf te zeggen niet meer terug te komen. Beloofd ons niet aan te vallen. Om dan vervolgens onze tegenstander te joinen. En later ook aanvallen te versturen, tot aan edelen toe.

Vertel mij dan maar eens hoe ik hier in moet staan. Net als mijn stamgenoot Seprikoine. Sportief is het niet. Ervaar ik het als backstabberij? Jazeker wel. Heeft het nut om hier iets van te zeggen? Niet echt. Zoals eerder gezegd, backstabberij is een geaccepteerde speelwijze. Het verknalt wel mijn speelplezier op TW. Waar is de tijd waarin stamhoppers nog werden geweerd?

Ik heb geen moeite mee om te verliezen. Zolang het maar op een eerlijke manier gaat. En je kan ook leuke gesprekken hebben, gedurende het spel. Ook als je verliest. Balen... ach... TW komt wel weer met nieuwe werelden.

Een stamgenoot van mij wordt door Amateurtje met haar echte voornaam aangesproken. Hoe komt hij daar aan? Zij geeft haar echte naam niet zomaar aan anderen. Haar voornaam staat wel op ons forum. Ook daar ga ik niets mee doen. Omdat er ook om dit soort dingen heen gedraaid wordt.

Al met al... ik heb mijn bedenkingen. Niet sportief, daar houd ik het maar op. Ik kan mij harder uitspreken. Maar ik bereik daar niets mee. Richting mijn TW vrienden geef ik wel degelijk mijn harde mening (privé dus).

Zo... fijne jaarwisseling.
Stam Clowns, wees vooral trots op hoe je met intriges een spel wil winnen. Ik heb in dit spel leuke mensen om me heen. Waardoor TW vermaak blijft. Ook het gedrag van de spelers hierin is vermaak.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
17
Dag Wolfguard,

als uw stamgenoot haar echte naam en FB account geeft aan een wildvreemde persoon is dat haar probleem. Magnificus beschuldigen als spion is dus zeker niet gepast.

Hij is ook pas mee beginnen aanvallen toen jullie al lang waren verloren tegen Clowns zelf. Dit was dus eerder gratis dorpen binnenhalen en onze interne edellijnen toepassen.

Ik snap zeker de frustraties, maar het is netjes verlopen door onze stam. Wij hebben geen informatie gekregen en puur gewonnen door blijvende druk te zetten.

Groeten ✌
 
Reactiescore
6
Gelukkig dat ik niemand ergens van heb beschuldigd. ;) Alleen van onsportief gedrag bij Magnificus. De rest zijn voor mijn gedachten, die ik deel met mijn vrienden.
Van die voornaam trek ik terug. De rest blijft staan.
Algemeen statement: backstabben en het breken van beloftes zijn het meest oneervolle en onsportieve gedrag in een spel wat bestaat.
 
Reactiescore
3
gelukkig word het teruggetrokken van die voornaam :)
als de dame in kwestie mij nu een charmeur vind in plaats van een amateur en haar naam geeft (en fb) is dit zeker en vast niet magnificus zijn fout :) .

trouwens, magnificus heeft er hem heel de tijd buiten gehouden ... enkel in zijn lijn uiteindelijk mee veroverd van moment jullie al lang gevallen waren.

wij hebben eerlijk gevochten en gewonnen.
zo spijtig dat er nooit iemand zijn verlies kan aanvaarden/toegeven ... maar dan wel een zondebok zoeken in de plaats :(

groetjessssssssssss de amateur of mss wel de charmeur :cool:
 
Reactiescore
6
Hey Wolfguard,

Zoals ik je al prive had doorgegeven is het doorgeven van de RL voornaam compleet de schuld van de speler zelf wat ik je ook in-game heb doorgestuurd.
Goed dat je dit nu rectificeerd. Wat betreft het vertrek van Magnificus is dit mss wel te wijten aan jullie acties of beter gezegd gebrek aan acties na de eerste massa en de eerste counter.

Massa op mij was van 11 December was goed voorbereid, 4 spelers uit 3 stammen met 5 volle clears en 4 halve clears met 16 edels op mijn 7 dorpjes waarvan ik er 4 nog geen week in bezit had terwijl ik redelijk ver weg lag van de rest van de stam. Was kwa target een prima keuze. De follow-up had echter zeker beter gekund. Nadat ik de eerste wave moest snipen vanwege gebrek aan voldoende def en eerste dorpje verloor stond er genoeg TS laag dat als jullie met een goed uitgevoerde 2e wave met split edels waren gekomen jullie al mijn dorpen in 1x hadden kunnen overnemen . Nu kon ik met eigen def clear van Henk blokkeren en met stamdef 2,5 clear van Seprikoine waarna het na weekendje recappen tussen jou en mij op 1 stond voor Jantox en op 1 voor Henk Veerman. Gelukkig bleef Henk niet mee aanvallen de rest van het weekend want dat had me dan wel de kop gekost. Die kwam op maandag 14-12 nog wel een keer langs en wist mooi een 2e dorp weg te snoepen omdat ik de recap had versprust door geen split te gooien. Daarna bleef het compleet stil van jullie kant.

Bij de counter van mijn stamgenoten & Kiko? op 14, 15 & 16 December echter werden er gelijk vrij 9 dorpen veroverd waar er maar een van recap plaatsvond. 8 dorpen winst met vrij weinig en trage respons op jullie forum. Duurde 24 uur voordat uberhaubt de eerste reactie kwam en toen waren er al wat dorpen kwijt. Rest van jullie stam was te druk bezig barbs te edelen ipv die dorpen proberen terug te veroveren.

Magnificus klaagt hierover op jullie forum over de gang van zaken aangezien er bijna geen recaps komen en rest van de stam blijkbaar barbs edelen belangrijker vind dan dorpen terug te pakken. Geen enkele recap plaatsgevonden na die eerste counter dus gewoon weer weekje rust voor ons om alles op te bouwen. Op 21 December besluit Magnificus de stam uit te gaan om michie te internen en ook definitief niet meer terug te gaan naar SN aangezien nu ook Pine paar dagen inactief blijkt te zijn en de rest van de stam zo goed als nooit op forums te vinden is. Hij ziet dus geen toekomst meer in SN wat ik om eerlijk te zijn best begrijp. Hij komt met ons in gesprek want tja kwa ligging kan hij eigenlijk niet om ons heen en joined ons uiteindelijk op 23-12.

Wat betreft info deze hebben wij nooit ontvangen en ook niet nodig gehad. Je weet zelf prima dat wij met een paar grote scoutswaves alles over jullie dorpen wisten voor de 2e aanvalswave aankwam. Zowel voor de wave met aankomst 23/24 als de wave met aankomst 28e is alles weer opnieuw gescout en heeft Magnificus niet meegedaan met de aanvallen en zich keurig afzijdig gehouden. Pas nadat bleek dat er niet gedeffed werd heeft hij besloten dan alsnog de dorpen in zijn cluster te pakken Je eigen def heeft helemaal niets gedaan terwijl wij de dorpen van jou en Seprikoine aan het wegedelen waren over meerdere dagen, wat ons overigens heerlijk goedkope dorpen opleverde waarvoor mijn dank. Bij een beetje betere samenwerking binnen SN had er makkelijk veel meer geblocked en gerecapped kunnen worden want def & clears waren zeker wel voorradig maar die werden gewoon niet ingezet. Zelfs nu nog zijn er spelers met redelijk wat def die wel paar clears tegen kunnen houden waaronder de speler waar je over de voornaam begon, die had makkelijk mijn clears compleet kunnen slopen en het is niet alsof de looptijd zo lang was gezien de ligging.

Gr,

Martijn - Oilsjt
 
Reactiescore
27
Denk even 5 seconden na. 4 mag ook, kies maar.

Heb ik de stam verlaten - ja. Als de helft inactief is, je een dood forum hebt en de 'actieve leden' barbaren edelen tijdens een massa, sorry dan is voor mij de kous af.

Je zegt er komen nog werelden. Correct. Als je zo speelt, ga je altijd weggespeeld worden. Dat is een keuze, niks mis mee. Maar ik heb ook de keuze daar niet deel van uit te maken. Ben ik dan een stabber? OK. Whats in a name.

Dat van die spionage is pure laster. Je kan me blamen dat ik de stam verlaten heb. Leugens tolereer ik echter niet. In dat verband: als je in al je dorpen 5 scouts laat doorkomen, valt er niet veel info meer te delen.

Dat ik de voornaam van een stamlid zou doorverteld hebben? Jonny was nooit actief, heb er niet mee gesproken. Wat boeit mij die voornaam. Ik dacht tot vandaag dat Jonny een man was - blijkbaar niet. Wat maakt het inhoudelijk ook uit hoe die persoon heet. Misschien had je de oorlog gewonnen als we haar voornaam niet wisten.

Ik hoop dat het ventileren je goed heeft gedaan. Blijf in het vervolg wel bij de feiten. Denk misschien 5 seconden na, dat is doorgaans beter dan 4.
 
Bovenaan