'De Rattenoorlog' - EQUI.

DeletedUser26046

Guest
Beste Afvolgers,

Toch wel trots mag ik hier op het Af een erg groot geheim onthullen, wat het aanzien op w18 ten zeerste zal veranderen. Er zijn namelijk erg grote dingen aan de gang, met erg grote reacties daarop. Om jullie niet in spanning te houden zal ik eventjes een korte opbouw duidelijk maken:

- Voorgeschiedenis
- Het verhaal & het bewijs.
- De reactie deel I.
- De reactie deel II.

Hoe we zijn aanbeland bij het wanbeleid van EQUI.
Lang geleden hadden Divine en EQUI een BG waarin de onderlinge leden samen in een chat zaten, er een aardige sfeer hing. De BG ontstond toen Ace gevallen was, en de nieuwe stam Divine een optie voor de toekomst zocht. EQUI zag |P| aankomen en zag in Divine een aankomende bondgenoot. Deze kwestie van vraag en aanbod loste mekaar snel op en zo ontstond een BG. De BG heeft tijdenlang stand gehouden waarin EQUI zich op |P| en Remain kon focussen, en Divine alle focus op Eiland kon hebben.

Op ten duur groeide de stammen echter zo lijnrecht op mekaar dat dat verandert moest worden. De leidingen hebben uren, uren bij elkaar gezeten. Zelfs Pakskes moest ervoor wijken (EQUI-lid) en ging op delete. Toen ging het totaal mis, er ontstonden frustraties omdat we er niet uit kwamen, en er waren geen oplossingen meer te vinden. Dus besloten we de BG op te heffen en het eerlijk uit te vechten.

Dus er kwam een 2 weken durende NAP op tafel te liggen, welke door EQUI (en soms Divine) goed uitgebuit werd. ArrowBK had enkele dorpen op de grens gepakt, waarbij EQUI claimde dat het in het cluster zat. De printscreentjes van toen beweren echter iets anders. Daarna volgde de volgende acties van EQUI:

76287237.png

Dus ging Divine opzoek naar andere opties, het achterland van EQUI werd gedekt door LEF. Daarin kwamen we uit op |P| en zo was een nieuwe samenwerking bewerkstelligd. Dat paste echter niet in de plannen van EQUI want nu waren er een paar serieuze tegenstanders aan het front. Na het verlopen van de NAP (met incidenten aan vooral EQUI's kant) begon de echte oorlog. Het verliep erg goed vanuit Divine gezien, we verloren totaal niks en paste een aanvalstactiek toe die door onze tacticus de 'clearmolen' genoemd werd.

Om even wat harde feiten op te noemen, EQUI heeft in drie weken tijd zo'n 72.000 - 75.000 aanvallen over zich heen gehad van Divine. Dit zijn harde statestieken en nog niet terug te zien in het dorpenverlies, maar de paniek was groot. Iedereen had OS uitstaan, maar de fronten waren nog slecht geregeld. Alles wat mis kon gaan in EQUI ging mis. Toen voelde de leiding zich gedwongen tot wat andere maatregelen. Als het op eerlijk spel niet kan, dan moest EQUI maar vals gaan spelen.

Hoe de vork in de steel zit.
Sinds het stoppen van TheBlueTiger in Remain moest er een nieuw team op komen, en die had Flos435 gevonden in het bekende team 'D. & R.'. De IRL namen kan en wil ik niet op het Af gooien, maar het team is bekend op meerdere werelden. Op aanraden van meerdere ervaren spelers is TheBlueTiger (die ik af zal korten met 'TBT') aangenomen in Divine, omdat het zulke topspelers waren.

Nu ontvinden wij later het bericht van iemand uit EQUI met de volgende boodschap:
deeli.png


Zwart lettertype = Zaletio
Ander lettertype = anonieme bron in EQUI (PM me voor meer info hierover).
Dit was al erg schokkend zoals wel te begrijpen viel, dat TBT ooit naar EQUI zou overstappen was niet in te denken. Van zulke ervaren en vooral oude spelers (allebei 40'ers) verwacht je dat niet. En dus op één bron vertrouwde ik het niet en liet TBT rustig in Divine zitten.

Toen volgde de overstap die later van belang zou zijn, de oude bespelers van TBT zeiden dat ze stopte, D. en R. stopte op w18. Ene Peter zou het overnemen. Het voglende bericht stond op het stammenforum:

TheBlueTiger op 07.02.2012 om 11:18 uur
Bedanken Citeren Bewerken
Goeiedag iedereen,

Ik ben Peter, 41 jaar en Belg en voldoende inzicht in dit spel om het op dit account tot een goed einde te brengen.
D. en R. boden me de kans om op dit account (Thebluetiger) te spelen omdat ze het te druk kregen in RL, dus deze kans laat ik natuurlijk niet schieten.

Ik zag ook dat we een behoorlijk aantal vijanden hebben; Eiland, LEF, Break, en de voornaamste EQUI (grootste grens zag ik op de kaart). Gelukkig hebben we nog een BG Phalanx, daarmee zou het misschien wel kunnen lukken.

Ik hoop dat iedereen wat geduld heeft met me en dat ik even de tijd krijg om dit account volledig naar mijn hand te zetten, zodat mijn manier van spelen het best uitkomt op dit account en dat ik vertrouwd raak aan de omgeving.

Gr.

Dus wij blij vanuit Divine dat er een nieuwe speler opzat, en deze speler ging ook extra VV's doen. Vooral bij P deed hij dat. Toevallig de eerste dag dat hij VV deed in |P| lekte er 'emailadressen' uit. Dat schandaal is uitgebreid uitgemeten op het Af. Het viel niemand op en we leefde rustig verder. Totdat er een week geleden nieuwe info op tafel kwam, een EQUI'er die het niet eens was met de leiding kwam aan het het volgende:
page2aj.png


Blauw lettertype = Masterkill
Roze = onze informant

Dat was al schockend, en toen volgde dit:
bbewijs.jpg


Blauw = informant
Zwart = Bosshogg

Nouja toen was ik helemaal de weg kwijt, hoe kon EQUI zo laag spelen? De aap kwam uit de mouw en het volgende was geënsceneerd door EQUI:
D. en R. gingen op Widar spelen (leidersaccount in EQUI) en team Widar zou doen alsof ze gestopt waren. Agoniaze (ofzo op het Af) deed dus alsof hij door IRL omstandigheden weg was van w18, maar zat eigenlijk in Divine!

Hij deed veel VV's in P en in Divine en wist flink veel informatie. Par example, Divine gooide een kleinschalige, korteafstandsmassa op Vinnie. 4 dagen ervoor stond alleen de eerste linie gestacked. Daarna zijn we letterlijk 1000 clears doorgelopen zonder de muur ook maar één leveltje naar beneden te halen. Ook verloor BrokenSound op mysterieuze wijze dorpen als TBT de VV had. 'Slecht internet' was vaak de smoes.

Toch twijfelde ik of EQUI echt zo 'pure evil' was. Want dit was niet het enige, de ligging van TBT is als volgt:
nl18


Groen = Van Gilead (Divine)
Rood = TBT (EQUI spy/backstabber)
Paars = Divine
Wit = EQUI

Het plan was om met TBT vól te backstabben op Van Gilead. Die had OS, alles staan bij TBT en zodra hij genoeg edels en volle clears had zou hij 's nachts vol losgaan op Van Gilead en die zo hard naaien dat het account kapot was!
Nu was ik echt helemaal van het padje. Hoe kon EQUI, dé stam die altijd zo van fairplay hield, dit toestaan. Dus liet ik mijn vriend in EQUI, een van de enige nette spelers daar blijkbaar, informeren bij Frank. Dat is een van de belangrijkste schakels daar in EQUI. Dit was het schokkende resultaat:

Noot, sommige delen zijn dubbel vanwege de printscreen! Datum staat onderin sommige gesprekken.
fdeeli.png

fdeelii.png

fdeeliii.png

fdeeliv.png

Nu was ik totaal overtuigd:
EQUI is een stam die geleid wordt door lage vieze ratjes. Dit is nog nooit vertoond op w18!.

Als laatste was ik benieuwd of dit niet een beetje overdreven was. Dus vroeg ik nog als laatste wat agonoize ervan vond:

agonoize zei:
Mister X zei:
Hey Widar,

Zoals je weet ben ik tijdelijk gestopt.
Maar ik zie allemaal dat je wegens prive gestopt bent etc.
Jij zit nu toch al op TBT of heb ik dat nu fout? ik weet van het hele plan btw.

mvg

Ja ik zit op TBT, maar ik raak het zowat beu, de last draagt op enkel schouders van de stam en dat beneemt ons spelplezier... spijtig genoeg...

mvg

Dit konden we natuurlijk niet pikken. Dus volgde het volgende:
De reactie deel I

Wij hebben het volgende gecountert:
- TBT wordt gescout op dit moment en daarna wordt de gehele clearcapiciteit van Divine ingezet tot TBT kapot is. Dus dagelijk 'gewoon' 500 clears erop. Minimaal.

- |P| slaat hard, hard toe op Rock-o. Vandaag komt de massa daar aan, watch and learn hoe ze het zullen doen.

De reactie deel II

Speciaal om nog een vervolg te geven, er lopen 'enkele' zaken nog. Die zullen spoedig slagen, waardoor de backstabbers van EQUI hun verdiende loon krijgen.

'Oog om oog, tang om tand'. Totdat Divine ingrijpt en er niks meer over is.

Ik hoop dat heel w18 nu in de gaten heeft uit wat voor ratjes EQUI bestaat. Dit zal nu niet, en nooit niet getolereerd worden. Ik hoop dat de EQUI leden die dit lezen en hier geen deel van willen zijn contact opnemen met mij. Ik kan voor oplossingen bieden. EQUI is laag, vies, en het backstabben waard.

Dank voor uw aandacht,
Zaletio namens geheel Divine.

Spelfouten zijn mogelijk aanwezig, maar het gaat om de boodschap niet de fouten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Wereld 18 is voor mij de plezierigste wereld waar ik ooit hebt gespeeld, en waarschijnlijk zal hij dat ook blijven. Een van de meeste actieve werelden ook, dit is te merken aan zowel het AF (waar meer posts zijn gemaakt dan op welk ander wereldforum dan ook) als aan het in-game gebeuren, waar zelfs in deze fase een grote activiteit tentoon gespreid wordt met de nodige actie die daarmee gepaart gaat. Nu is het natuurlijk niet allemaal rozengeur en mananschijn, op het Af gaat en ging het er soms heel hard aan toe. Dit mocht de pret echter nooit bederven, en in-game werd er steeds op een eerlijke manier gespeeld. Stammen streden om de werelddominantie, en ze deden dit door hun clears eruit te gooien, acties op te zetten en hun vijanden te edelen. Niet door zich een weg naar de top te backstabben.

Wat equi hier de afgelopen tijd tentoon heeft gespreid, daar heb ik geen woorden voor. Je als stam tot een dergelijke, lage en zielige backstabactie verlagen, dat hoort niet. Wij van |P| en Divine, zullen dan ook niet toestaan dat één stam deze wereld voor al de rest gaat verpesten. Voor zij die wél op een eerlijke manier willen winnen en, indien dat niet lukt, ook op een eerlijke manier ten onder willen gaan. Wat equi hier probeerde te doen, is ongezien op wereld 18, op onze eigenste prachtige wereld. Gelukkig zijn er nog spelers in Equi die niet op een dergelijke manier willen spelen, en deze hebben zaken aan de leiding van Divine kenbaar gemaakt, waaarvoor ook het diepste respect. Dat de leiding van Equi (of in ieder gevak king met de cijfers en agonoize) bereid waren om dit op te zetten, hier zelfs al wéken mee bezig zijn, maakt mij stil. Is dit hoe de stam die de ranglijst aanvoert, hoort te spelen? Is dit hoe zij wilden winnen, of in ieder geval wilden proberen te winnen? .

|P| en Divine zullen echter niet toestaan dat deze laaghartie spelers het voor al de rest, zij die wel op een eerlijke manier willen spelen, gaat verzieken. Wij zullen niet toestaan dat zij een kettingreactie van backstabberij en walgelijk gedrag ontketenen. Nee, wij zullen dit gedrag genadeloos bestraffen, en hiermee een standpunt maken naar de rest van W18: Speel het spel eerlijk, zoals we dat op deze wereld altijd hebben gedaan. Ik doe nog even een kleine greep uit de wandaden van Equi, daden waarmee zij onze stam, onze alliantie schade hebben berokkent en waarmee zij op laaghartige wijze spelvoordeel voor zichzelf hebben gecreërt:

Het account TBT bood zich enorm vaak aan om VVs voor ons te draaien, zoveel zelfs dan hij een compliment van Kredict kreeg ('Respect dat je zoveel VV draait terwijl je pas zo kort in Divine speelt'). Zij die krepox een beetje kennen, weten dat hij niet zomaar een compliment zal geven, en dat TBT dus effectief veel VVs heeft gedraaid. VVs waar hij niets op deed weliswaar, sterker nog: hij zette dorpen leeg en stuurde OS naar de gekste plekken. Accounts als sneekie, brokensound en fus1on waren hier onder andere de dupe van, maar ook accounts uit Divine. Toen een VV schema voor vincio121 werd aangemaakt op ons gedeelde forum, bood TBT zich ook weer voor flink wat uren aan. Gelukkig waren we intussen al op de hoogte van het vieze spelletje dat Equi speelde, en hebben we hem de VV niet gegeven. Deze massa is dan ook met succes gedefft. Daarnaast werden ook onze aanvalsplannen, account informatie, e-mail gegevens enzovoort naar Equi doorgespeeld. Werkelijk, ongezien.


Toen de alliantie hier lucht van kreeg, is dan ook alles in het werk gestelt om hard, keihard terug te slaan. Om Equi te tonen dat we dit niet zullen toelaten. Hoewel een spion een enorme ergernis kan zijn voor een stam, hebben wij van |P| besloten om de spion tegen Equi te gebruiken. Dit door een fake aanvalsplan op het forum te verspreiden. Dit zag er als volgt uit:

kredictaanvalspanequi.png

Met de hulp van Divine, werd een fakemassa op sclapzor gelanceerd. Uiteraard werd dit door de trouwe spion van Equi aan hen doorgespeeld, waardoor de stacks op scalpzor op dit moment hoogstwaarschijnlijk de pan uitrijzen. Het echte plan echter, bedraagt een massa aanval op rock-o, dewelke in de loop van de dag aan zal komen. Equi vertrouwde blind op hun spion, niet wetende dat wij al een tijdje wisten hoe de vork aan de steel zat. En dit is het moment waarop wij terugslaan. De acties van Divine op TBT zullen vandaag ook van start gaan zoals dit door Zaletio beschreven is. En ook de onbeschreven acties zullen plaatsvinden, maar daarnaar hebben jullie het raden.



Om af te sluiten wil ik enkel nog kwijt dat wij van |P| werkelijk gechoqueert zijn door het wangedrag dat de leiders van Equi hier vertoond hebben. Dit topic werd aangemaakt om hun vuile manier van spelen aan de rest van de wereld kenbaar te maken. Wij kunnen de andere stammen, en de spelers van equi die niet akkoord gaan met deze laffe spelwijze dan ook enkel verzoeken om de banden met Equi te verbreken en afstand van hen, en daarmee ook van de vuile naam die Equi nu ongetwijfeld heeft en tot het einder der dagen op w18 zal dragen, te nemen. Ik ben er zeker van dat het overgrote deel van de spelers hier op W18 niet deze weg in willen slaan, maar liever verdergaan op de weg die we altijd bewandeld hebben: de eerlijke weg.


Met vriendelijke groeten, en minder vriendelijke voor de stabbers van Equi

Auseinandersetzung, namens |P|
 

DeletedUser3435

Guest
Hehe. :D Die ventjes van EQUI zijn toch zo simpel, veel plezier met het deffen jongens!
 

DeletedUser59417

Guest
Hoopt op veel vv's naast TBT :cool:, dit ga je terug krijgen maatje en dan op de echte manier
 
Reactiescore
254
En dan hebben ze (de spelers van EQUI) ook honderden post's als deze, dat ze het zo eerlijk spelen.. Lachwekkend.


Het spel IS eerlijk gespeeld door EQUI, dus ga maar beschaamd in je grot kruipen, daar waar je thuishoort, waar de zon niet schijnt.

Nu lijkt het me meer tijd voor jou, om in je grot te kruipen. Jij bent echt zo laag bij de grond, gewoon geen woorden voor.
Maargoed, jullie gaan 'the payback' nog wel voelen hoor en hard ook.

"Karma is a bitch, well just make sure that bitch is beautiful."
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser3435

Guest
Wie zou die verdediger van de dag award hebben van 8 mio? :rolleyes:
EQUI ik heb nog nooit zo'n schandalig slechte def verhoudingen gezien.
 

DeletedUser

Guest
Hmmm, Eigenlijk geen woorden voor. Ik vind het persoonlijk niet kunnen, en ben het wel eens met jullie.

Groet,
Zombie

PS Ausie, ik heb niets gehoord over een fake-ding op Rocko-0 en een massa op Scalpzor, dus daar zijn we duidelijk niet ingetrapt...
 

DeletedUser

Guest
Heftig om dit te lezen, ik wist niks van deze situatie af, maar als ene vv gaat knoeien met accounts is dat zeer en zeer laf.
 
Reactiescore
254
PS Ausie, ik heb niets gehoord over een fake-ding op Rocko-0 en een massa op Scalpzor, dus daar zijn we duidelijk niet ingetrapt...

Zozo, wees trots!
 

DeletedUser23358

Guest
Neenee, zombie heeft helemaal gelijk.

Wij weten nergens van, dus ik weet niet wat iedereen hier lult..
 

DeletedUser

Guest
Zozo, wees trots!

Ik ben nergens trots.

Je moet dit nu niet op mij afreageren hoor J., dat dit gebeurd is, want ik kan je vertellen dat ik hier niks vanaf wist.
Als je het dan wilt afreageren op me, doe dat dan maar ingame met aanvallen.
 
Reactiescore
254
Ik ben nergens trots.

Je moet dit nu niet op mij afreageren hoor J., dat dit gebeurd is, want ik kan je vertellen dat ik hier niks vanaf wist.
Als je het dan wilt afreageren op me, doe dat dan maar ingame met aanvallen.

Geloof me, jou beurt komt nog wel.
Je zit in EQUI, dus bent gewoon verantwoordelijk voor de daden van de stam, ratje.
 

DeletedUser23358

Guest
Geloof me, jou beurt komt nog wel.
Je zit in EQUI, dus bent gewoon verantwoordelijk voor de daden van de stam, ratje.

Hoe kan je als normaal lid verantwoordelijk zijn voor iets wat je leidin doet?

Denk is normaal na man voordat je zoiets post
 

DeletedUser

Guest
Geloof me, jou beurt komt nog wel.
Je zit in EQUI, dus bent gewoon verantwoordelijk voor de daden van de stam, ratje.

Nu ben ik een rat?
Volgens mij heb ik duidelijk aangegeven in onze PM-wisseling dat ik zulke praktijken niet aanmoedig. Zelfs CF'en gaat te ver voor mij. En dan ben ik opeens een rat?
 

DeletedUser58575

Guest
Ik ben nergens trots.

Je moet dit nu niet op mij afreageren hoor J., dat dit gebeurd is, want ik kan je vertellen dat ik hier niks vanaf wist.
Als je het dan wilt afreageren op me, doe dat dan maar ingame met aanvallen.

Op het moment dat je er vanaf weet (nu weet je er toch in ieder geval van) en je niet je verantwoordelijkheid neemt en zo'n rattenkuil per direct verlaat, zeg je dus eigenlijk tegen de buitenwereld: Ik sta achter wat hier gebeurd is, want de groep die dit gedaan heeft wil ik bij blijven horen.

Zodoende mag jij dus even goed verantwoordelijk worden gehouden als iedere andere speler uit EQUI. Met als uitzondering degenen die het lef hebben hier zelf tegen in opspraak te komen, en die hun verantwoordelijkheid hebben gepakt. Want er zijn gelukkig ook een aantal spelers uit EQUI die toen ze dit hoorden per direct ofwel gestopt zijn, ofwel van EQUI accounts af zijn gegaan.
 
Bovenaan