De Mental autobiografie

DeletedUser73132

Guest
Hoofdstuk 12: De eindfase begint: De bb'tjes beginnen te komen.

In dit hoofdstuk zal de tijd ineens snel gaan. Accounts worden overrompeld, spelers stoppen ermee of zetten het account op delete. Dit zorgde voor een enorme zee aan barbarendorpen op W37. Ondanks het op delete gaan van vele grote accounts bleef er een selecte groep vechten voor hun kans en probeerde alles uit de kast te halen om tijd te rekken en het steeds sterker wordende Mental van de eindoverwinning te houden. Hoewel het een makkelijke periode leek voor Mental gebeurde er weer genoeg in en buiten de stam wat de wereldoverwinning in gevaar brachten. Lees dus snel verder….

12.1 Story valt
Zoals in het vorige hoofdstuk al uitgebreid naar voren kwam leidde uiteindelijk de introductie van het kerkscript, waarmee de vijandelijke kerken nauw in kaart konden worden gebracht, de val in van Story. Niet alleen het script, maar ook inactiviteit en het wegspelen van enkele belangrijke accounts, waaronder Blacky en Ethnocentric, droegen bij aan de val van Story. Zeker het wegspelen van Ethnocentric was voor zowel Mental als Beun een groot mijlpaal in de jacht naar de eindoverwinning. Wat was er dan zo belangrijk? Om dat te weten moeten we verder terug in de tijd waarin Ehtnocentric en Story de aanval openen op het account Fichtme met als doel om Beun uit het zuid-westen te verdrijven. Een heuse veldslag was het gevolg met aanvallen over en weer. Lange tijd ging de strijd gelijk op, totdat Fichtme steeds meer grip op zijn tegenstander kreeg en langzaam terreinwinst behaalde. Aan de andere kant was het Mental die met Triador en @Willemwever@ in de hoofdrol vol de aanval openden op Ethnocentric. Het duurde dan ook niet lang voordat het account gebroken was al waren de spelers daar niet van onder de indruk.
16a5e4b28e7637d43ed2165eb3402278.png
Mental en Beun lagen altijd van elkaar gescheiden, maar na het wegspelen van dit account kon Beun eindelijk aansluiting vinden bij het grote cluster van Mental, wat tevens ervoor zorgde dat Story in twee delen werd verdeeld en een val niet meer dan logisch was. Onderstaande spoiler geeft de val van Ethno weer en laat zien dat de stammencluster van Mental en Beun langzaam aansluiting vinden op elkaar!
1fcc6e222fcb7f7ab9fc90313ef81672.png

619a308d999d2a353beb7dcdb3421967.png

12.2 Divine en Solo worden opgericht
Nu Story was gevallen en verschillende spelers de stam hadden verlaten, leek er geen vuiltje meer in de lucht voor Mental om zonder moeilijkheden richting die 60% werelddominantie te gaan. Niets leek minder waar, want al snel werd er een nieuwe stam opgericht: Ad Infinitum (|AI|), bestaande uit enkel accounts van oud-Story die actief waren in het zuiden en lieten zien dat niet zomaar op te geven. Een oorlogsverklaring volgde echter snel vanuit Mental richting AI.
vluchten.jpg
Aan de westkant werden ook twee nieuwe stammen opgericht: eerst Divine en niet veel later werd LOMP opgericht, beide stammen bestaande uit voornamelijk oud-story leden. Ineens zag de wereld er totaal anders uit, zoals te zien is in de onderstaande spoiler.
731683fb03438d1700a75b6269ae596c.png

12.3 Wegspelen Something Unique
Waar Divine veelal gebroken accounts in de stam opnam en daardoor niet echt werd gezien als een grote bedreiging, was LOMP een stam met een doel, namelijk het wegspelen van hun grootste vijand Casimodo (beun). Met ‘slechts’ vijf 5 accounts (peacefull farmers, Sunset in paradise, *last man standing*, killercookie en Something Unique), allemaal gelegen in het uiterste westen van de wereld, werd binnen een week na de oprichting al de aanval geopend op Casimodo en co. Door de vele inactieve accounts binnen Beun en het geringe safe wat aanwezig was duurde het dan ook niet lang voordat de noodklok werd geluiden. Steff, op dat momenteel hoofspeler van het account, maakte overuren om het account staande te houden, wat met de minuut moeilijker en moeilijker begon te worden. Om het nog erger te maken deden zijn tegenstanders er nog een schepje bovenop door de katas, die veelvuldig gebruikt werden, op alle gebouwen te zetten en het account dus letterlijk met de grond gelijk te maken. Hoewel de Mental-leiding op de hoogte was van de massa op Casimodo en plannen maakten voor een tegenaanval, sloegen nu direct de alarmbellen af en werd code rood afgegeven. Kort overleg met de leiding volgde om direct tot actie over te gaan.
534e1ba6edd57f2880315b34c1598aa6.png
Zoals te lezen is in de conversatie tussen de leiding had Mental net de beschikking gekregen over een sloopscript (van Warre), waarmee men in korte tijd gemakkelijk vele aanvallen (clears en fakes) kon sturen met als doel het afbreken van dorpen tot maar liefst 26 punten. Zowel Mental als Beun werden ingelicht over het plan en na een korte instructie over het script kon het plannen beginnen
7a71b21b8e04d77c0eb0d67218d72d8b.jpg

099dfdcc9032ecba5d357bbe54d1fc8e.png
Nadat de coords werden verdeeld begon elk account massaal te sturen. Uiteindelijk zou SU tegen de 30K aan incomings krijgen, een absoluut recordaantal. Direct na het sturen van de eerste aanvallen begon de druk op het noodlijdende Casimodo, die nog net met zijn hoofd boven water kon komen, af te nemen. Naast de tegenaanval werd er ook actie ondernomen om het account zo snel mogelijk weer op te bouwen. Verschillende accounts binnen Mental doneerde pp aan Casimodo en liepen bijna alle ridders + katadorp op een frontdorp om SU niet door te laten breken. Het resultaat mocht er zijn; Casimodo kon zich snel herstellen terwijl bij SU de teller maar bleef oplopen. Een poging tot ontsnappen toonde de wanhoop van het grote SU.
ff840d971e00b59a0586e38dc3b3dcf4.png
De rollen waren nu compleet omgedraaid en nadat de eerste aanvallen aankwamen gooide SU de handdoek in de ring. Ondanks zijn (nog) 2e plaats op de wereldranglijst werd het account op delete gezet en ontstond er niet veel later een enorme zee aan barbarendorpen. Een prachtige teamprestatie van Mental en Beun en daarmee was gelijk de grootste bedreiging in het westen voor Beun uitgeschakeld.

12.4 Interne conflicten Mental
Nu SU was gevallen kon Mental zich weer vol focussen op haar eigen fronten en werden er gelijk diverse massa’s georganiseerd en wederom gebruik gemaakt van het sloopscript van Warre. Een van de targets was Repelsteeltje, wat al lange tijd ongeschonden in de core lag. Na een paar succesvolle massa’s lag het account er verslagen bij en stroomden de dorpen dan ook al snel binnen. Een van de aanvallers was YouKnowMyName, het account waar Warre actief was. De vele edels die op het account waren werden dan ook massaal ingezet om de dorpen van Repelsteeltje binnen te halen, tot diep in zijn cluster, wat leidde tot een discussie met Triador. Onderstaande screens zijn gesprekken die Jim van Archer Maximus met beide spelers voerden om een oplossing te vinden voor het probleem.
0003530b98638a166fd812ac2938fd73.jpg

2a55496321131b3758f0d6156c3e054d.jpg

a47606d74c60256a3382117d9e4cbe98.png
Tot een oplossing kwam het echter niet. De onderlinge frustraties liepen hoog op waarbij er soms harde woorden vielen. De sfeer in Mental, die altijd zo goed was, leek nu totaal verpest door de botsende karakters tussen Triador en Warre, een huwelijk wat nooit lang goed kon gaan. Mental werd min of meer verdeeld in twee kampen, de aanhangers van Warre en die van Triador. Laatstgenoemde begon zijn motivatie steeds meer te verliezen besloot niet veel later per direct zijn account op delete te zetten. Een enorme klap voor Mental, aangezien Triador een boegbeeld was in de stam en veel spelers tegen hem opkeken.
fd1e29c63d38f5d0294824b16cb83287.jpg
Het was tevens het moment dat de onvrede tegenover Warre begon toe te nemen dat uiteindelijk zelfs werd besloten om Warre uit Mental te zetten.
366cb51ab5ebc70a104ea17be6ea14fe.png
Ondanks dat de rust langzaam wederkeerde was er allerminst blijdschap binnen de stam. Mental was twee enorm belangrijke spelers kwijtgeraakt en dat dreunde nog flink na. Niet voor het eerst in de geschiedenis wankelde de stam en vroegen enkelen zich af of Mental op deze manier de eindstreep zou gaan halen. Dat gevoel werd nog sterker toen een andere sterkhouder, Gerwin van @Willemwever@, besloot om te stoppen op W37. De gebeurtenissen binnen de stam waren de druppel die de emmer deed overlopen. 'G' die het altijd goed kon vinden met Triador kon het niet langer opbrengen om de wereld uit te spelen. Wederom een grote verlies voor Mental, waar terecht om werd getreurd.

Slot
Gelukkig kon Mental zich, mede dankzij een sterk optreden van de leiding, weer te herpakken en maakte het zich klaar om de laatste procenten binnen te halen die nodig waren voor de eindoverwinning. In het volgende hoofdstuk wordt hier dieper op ingegaan en laat zien dat Mental het nog erg moeilijk krijgt tegen de 'nieuwe' elite stam SOLO.
 

Bijlagen

  • Ethno1.jpg
    Ethno1.jpg
    81 KB · Weergaven: 14
  • Ethno2.jpg
    Ethno2.jpg
    82 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser72524

Guest
Complimenten naar Steven! Ziet er heel goed uit. Ik had wel willen zien hoe de leiding uiteindelijk alles wist te herpakken :(, maar goed haha, 10 k tekens is jammer genoeg maximaal:(.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser72525

Guest
Mooi geschreven!
Ik las het met veel interesse, omdat ik zelf toen al gestopt was. ;)
Leuk dus om zo het hele eind van het verhaal te horen!
Nu al benieuwd naar het volgende hoofdstuk. Wanneer komt die? :D
 
Reactiescore
1.075
maakt geen fuck uit :D
 

DeletedUser66129

Guest
Mag ik trouwens vragen wat de deal tussen Warre en mij was? Of is dat deel pas te sprake gekomen nadat ik gestopt was? Want zover ik weet is er nooit een deal tussen mij en Warre geweest, en als die dat had geprobeerd had ik sowieso geweigerd omdat Warre gewoon een kneus is.

Ik was volgens mij 20-05 gestopt, ben daar namelijk dus wel benieuwd naar :p
 

DeletedUser76221

Guest
Mooi geschreven, ondanks men late toekomst op deze wereld heb ik dit met interesse gelezen, Proficiat aan alle mental leden.
 

DeletedUser73132

Guest
Mooi geschreven!
Ik las het met veel interesse, omdat ik zelf toen al gestopt was. ;)
Leuk dus om zo het hele eind van het verhaal te horen!
Nu al benieuwd naar het volgende hoofdstuk. Wanneer komt die? :D

Volgende hoofdstuk zal hoop ik voor dinsdag online staan, met daarin de laatste gebeurtenissen en hoogtepunten op W37. Goed om te horen dat je het met plezier hebt gelezen. :)


Tijdlijn klopt geen ene fuck van.

Wie ben jij? :eek:

Mag ik trouwens vragen wat de deal tussen Warre en mij was? Of is dat deel pas te sprake gekomen nadat ik gestopt was? Want zover ik weet is er nooit een deal tussen mij en Warre geweest, en als die dat had geprobeerd had ik sowieso geweigerd omdat Warre gewoon een kneus is.

Ik was volgens mij 20-05 gestopt, ben daar namelijk dus wel benieuwd naar :p

De exacte details van de deal weet ik niet meer en heb ook de gelegenheid niet gehad om het op te zoeken aangezien W37 gesloten is. Die deal is er volgens mij ook niet eens gekomen omdat zijn buren er niet mee eens waren. Maar het ging in ieder geval over het stoppen met aanvallen in ruil voor diverse frontdorpen van Repelsteeltje.
 
Reactiescore
579
Ik weet nog wel wat de afspraak zou zijn en ik lees wel een aantal onzorgvuldigheden/rollen van andere spelers etc... waarop ik zou kunnen reageren, maar ik zei het al eerder... de overwinnaars schrijven de geschiedenis en onthou mij daarom wel van commentaar.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser73132

Guest
Ik weet nog wel wat de afspraak zou zijn en ik lees wel een aantal onzorgvuldigheden/rollen van andere spelers etc... waarop ik zou kunnen reageren, maar ik zei het al eerder... de overwinnaars schrijven de geschiedenis en onthou mij daarom wel van commentaar.

Er zijn altijd wel dingen die beter konden, maar met de informatie die ik had en kon herinneren heb ik geprobeerd om het zo objectief mogelijk te schetsen. Daarom mag je zeker commentaar geven, ook aangezien je zelf erg betrokken was bij de gebeurtenissen destijds.
 

Deleted User - 40808

Guest
Waarom vermeld je het niet dat je hem geupdated had Sander?:mad:
 
Reactiescore
579
Jordy

Jordy was misschien wel het afgelopen jaar de meest inactieve leider die een stam ooit heeft gekend. Het was wel een leider die zich voornamelijk de eerste periode van Mental heeft ingezet voor de stam en door zijn inzet en vooral structurele vaardigheden de stam heeft vormgegeven tot een uiteindelijke wereld-winnende stam. Jordy bedankt voor het oprichten van Mental, het maken van velen ontzettend goede strategische keuzes en natuurlijk het maken voor de draaiboeken die enorm veel werden gebruikt door iedereen.
Zeg maar gerust zo'n beetje de meest inactieve leider de hele periode dat hij leider was.

Het spijt me zeer, maar zo was het. Ik deed de stam voor het grootste deel alleen en naar mate de tijd vorderde steeds meer alleen. Van iets meer doen dan de andere leider in het begin... tot de stam helemaal alleen leiden in de laatste 8 maanden of zo. Ik was dan ook in januari/februari, toen ik het leiderschap neerlegde dood en dood moe. Ik had geen tijd meer om bij elke futiliteit van leden stil te staan en was harder in o.a. mijn bewoordingen, dan ik had moeten zijn... gewoonweg omdat de tijd mij ontbrak om te kiezen (kost extra tijd) voor meer overleg en meer nuance.

Heel, heel lang heb ik de schijn opgehouden (naar de stam en de buitenwereld), dat er twee leiders waren... maar dat was allang niet meer zo... overleg betekende gewoon lange epistels schrijven aan Jordy, hem soms de huid vol schelden en ga zo maar door... om naar aanleiding daarvan, heel af en toe een belofte te krijgen (over activiteit), die hij later toch weer niet hield.

Dat is het ware verhaal van Jordy.

Jordy die in het begin wat gedaan heeft in de contacten met andere stammen en de rekrutering, maar die snel afhaakte en steeds minder actief werd, tot er niets meer van overschoot.

En over de strategische keuzes kan ik ook kort zijn... hij maakte die niet.

Wel kwam hij regelmatig met een onzalig plan en dan kon ik hem dat uit zijn hoofd praten en hem op het goede spoor zetten. Of niet.

Als dat niet lukte dan voorspelde ik hem de uitkomst, dat gebeurde dan ook iedere keer exact en zo maakte hij de volgende keer een betere keuze... meestal eentje die ik hem voor moest kauwen. De keren dat hij op zijn schreden moest terug keren met de woorden, je hebt weer gelijk gekregen, zijn ontelbaar.

Zijn allergrootste verdienste, is het laten bestaan van de stam. Hij had de oprichtersrechten en had Mental ook kunnen ontbinden. Het beste dat hij had kunnen doen, was aftreden... om zo een nieuwe leider, die mij had kunnen bijstaan in de fase waarin het leidersteam nog niet zo groot was, een kans te geven. Maar dat kon hij nu juist weer niet. Een stapje terug doen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser73132

Guest
Hoofdstuk 13: Mental wint W37


Het laatste hoofdstuk staat uitgebreid in het teken van het winnen van W37 door Mental. We zitten inmiddels midden in de zomermaanden, de tijd waarin TW voor de meesten op een lager pitje is beland. Zo ook in Mental, waar een inactieve periode is ingegaan waarbij het plezier voor de meeste spelers flink is gedaald alle interne conflicten wat heeft geleid tot het stoppen van Gerwin van @Willemwever@ en Edwin van Triador. Toch weet Mental zich weer te herpakken en in dit hoofdstuk lees je hoe…

13.1 Mental herleeft
Hoewel de stam redelijk actief begon te worden (minder activiteit op fora en skype + wegvallen tegenstanders) werd er binnen de leiding flink overleg gevoerd hoe we de draad weer konden oppakken om zo snel mogelijk naar de 60% toe te edelen. In de onderstaande screens de forumpost van Sander op het leidersforum van Mental over de toekomst:

92326040f70da9a8cafa16b0b6559cde.jpg

88f097d395749ae39b0de4a479ed6897.jpg

f73b47192e2d04c65891e980a6f12212.png
Het was wel duidelijk dat er nieuwe doelen gesteld moesten worden om de stam een nieuwe motivatie impuls te geven. Door het op bb gaan van zowel Ethnocentric als Triador werd er een plan gemaakt om de accounts met veel edels en weinig tot geen front te laten jumpen naar de barbarenzee om zo optimaal gebruik te maken van de beschikbare edels binnen de stam. Het volgende werd dan ook naar de stam gecommuniceerd om de activiteit te doen toenemen en het versnellen van het edelproces.

42ca83997a975689c39936e8c8a8b5c2.jpg

35bf31bd2261928fc276bcab6563cf79.png

2cf05b0bdd7a8751b079d7374d61205d.jpg

2e2513516f654b67fca5d00fc47e54c7.png

13.2 Bedreiging van SOLO
Niet veel later volgde de volgende bedreiging, wederom van een nieuwe vijandelijke stam SOLO, waar Mental in het vorige hoofdstuk de oorlog aan had verklaard. Deze stam bestond louter uit actieve accounts uit het vervallen Story en had als doel om zo lang als mogelijk de wereldoverwinning van Mental uit te stellen en uiteraard te hopen dat het toch nog mis zou gaan bij de aanstaande winnaars. Om dat te bewerkstelligen werden de frontaccounts voorbereid op een nieuwe oorlog en de bezettingsgraad verhoogd. Een van de nieuwe versterkingen van SOLO was Warre, die recent nog actief was op YKMN. Videx was zijn nieuwe account, wat een enorm front had met YKMN, wat tot veel verbazing leidde binnen Mental. Na wat andere versterkingen de wereldverdeling er als volgt uit:

3b0a11161f9f476ffefed90342282efe.jpg

De bedreiging van SOLO leek dus vrij serieus te worden, zeker wanneer er al snel een eerste massa op YKMN werd gepland. Met het sloopscript van Warre (zie vorige hoofdstuk voor meer details) stond de teller al vrij snel boven de 5000 incomings en dat bleef lange tijd zo. Maurice, op dat moment de enige speler nog van het account, zag de bui al hangen en was absoluut niet van plan om tijdens het zonnige weer uren te deffen in zijn eentje, en geef hem eens ongelijk? Door de vele stacks die er op het account aanwezig waren bleven de verliezen in het begin minimaal. Er werd voornamelijk achter het front geëdeld en dat leidde langzamerhand tot tientallen clustercucks. Niet voor het eerst begon de noodklok te luiden en werden er plannen gemaakt om YKMN te helpen. Waar in eerste instantie enorm veel extra stacks werden bijgestuurd werd er tegelijkertijd de tegenaanval geopend op Videx, die na veel kritiek zijn naam veranderde naar S.L.E.T. (afkorting) om de kritiek te doen afnemen. Tot het terugpakken van enkele veroverde dorpen leidden het niet, maar de druk op YKMN nam wel dusdanig af dat Mental de tijd kreeg om het account weer goed te zetten.

Na heel wat vv werk door verschillende mental spelers lag het account er weer goed bij, alhoewel, de tientallen clusterfucks van SLET, Rokade en Khaleesi nog altijd een doorn in het oog waren voor YKMN. Verschillende keren werden er ’s nachts edels gestuurd om steeds dieper het cluster van YKMN in te edelen, wat mondjesmaat lukte. Er moest dus wederom wat gebeuren om de verliezen niet verder te laten oplopen; een massa op Khaleesi. Op het AF werd verschillende keren gedreigd met aanvallen op Rokade, maar juist om die reden werd het besluit genomen om Khaleesi als target te nemen en Rokade te faken. Bovendien beschikten alle frontaccounts over tientallen edels en daarmee zou Khaleesi, die veel deff had staan in de clusterfucks bij YKMN, in korte tijd omver moeten vallen. Het resultaat mocht er zijn. In een paar dagen was het gehele front van Khaleesi doorbroken en was het de beurt aan de edelaars die als de bliksem dorp na dorp binnenhaalden, zoals ook terug te zien is op TW stats. In korte tijd werd het account compleet weggespeeld wat dan ook resulteerde in het op delete gaan van het account.

http://nl.twstats.com/nl37/index.php?page=player&mode=conquers&id=891197&type=&pn=27

13.3 Mental zegeviert
Het was tevens de laatste stammassa van Mental op een vijandelijke stam. Nadat Beun zich zoals verwacht aansloot bij Mental kwam de overwinning steeds dichterbij en niet veel later behaalde Mental eindelijk de felbegeerde 60% werelddominantie, wat natuurlijk vol enthousiasme werd gevierd, met taart van Tiny (zie screen). Waar Mental drie maanden terug nog bijna ten onder leek te gaan door interne problemen was de overwinning nu zo goed als binnen.

27f5491c8410cd1bfc407012354c7498.png
Na dit moment besloten de spelers van SOLO niet langer nog moeite te verrichten en gooiden uiteindelijk de handdoek in de ring. Achtereenvolgend gingen de accounts Rokade, SLET en enkele anderen op grijs en kon Mental de resterende 90 dagen rustig uitspelen en wachten tot de huldiging op de coolsingel.

Tot slot nog wat timeskills van Firmintju:
026abfef4bf5cb1c38351605a5587c79.png

Bedankt allen voor deze leuke tijd!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan