De Mental autobiografie

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Ik kan niet wachten:eek:
 

DeletedUser73972

Guest
Het eerste hoofdstuk staat erop!

De start van Mental... Waarschijnlijk het deel dat de meesten (inclusief mental-leden) het minst kennen. Beetje slabakkende start maar veelbelovend voor volgende week wanneer al het geweld in volle teugen losbarst.

Aanmerkingen op de schrijfstijl / presentatie zijn altijd welkom, veel leesplezier!
 

DeletedUser69389

Guest
Het eerste hoofdstuk staat erop!

De start van Mental... Waarschijnlijk het deel dat de meesten (inclusief mental-leden) het minst kennen. Beetje slabakkende start maar veelbelovend voor volgende week wanneer al het geweld in volle teugen losbarst.

Aanmerkingen op de schrijfstijl / presentatie zijn altijd welkom, veel leesplezier!

Nou dat eerste stuk geeft toch wel de bevestiging voor mij dat Mental een recruit to win stam is.:mad::mad::mad:
 

DeletedUser19832

Guest
Mooi eerste hoofdstuk, kijk al uit naar de volgende hoofdstukken! :D
 

Deleted User - 487936070

Guest
Ook ik kijk enorm uit naar de komende weken. Hopelijk kunnen we iedereen nog wat verrassen met onbekende informatie;)
 
Reactiescore
579
Op hetzelfde moment kwam ook Triador onze rangen versterken. De toekomstige medeleider had door zijn vete met out of proportions, Mental in een kleine oorlog meegenomen. Geen probleem, we stonden nu sterker, hadden meer mogelijkheden, en de oorlog met Vitae was er toch gekomen, de timing kwam goed uit.

Linkje

Met een beetje geluk, maar vooral door snel te anticiperen , kregen we het hoofdtarget klein, en na een geslaagde backtime van Baksteen. was ook een 2e speler z’n hoofddorp kwijt. De veer bij de vijand was gebroken en de rust bij Mental was wedergekeerd.


----------------------------

Triador was op 22 januari gestart... en werd vrijwel direct uitgenodigd door spelers van de Vitae pre-made stam. Een stam met toppers als Mr. Starkid, Sebastiaan Valmont, Thorsten en ga zo maar door. De startligging was in principe perfect, aangezien we in een halve maan vorm lagen en wat lager in die vorm lag de ondergetekende als speerpunt. Direct vanaf het begin farmde ik wat omliggende spelers van TBS. Iets wat resulteerde in een harde strijd met verhoudingsgewijs te weinig troepen om ze allemaal van mijn lijf te houden. Met enkele backtimes als counter en al een leuke clear met kata's, wist ik echter deze spelers kapot te krijgen en had ik slechts een kleine puntenachterstand opgelopen t.a.v. mijn stamgenoten. Wel stond ik nr. 1 in de ODA rankings.

In tegenstelling tot andere keren met premades, lagen we (relatief) vrij dicht bij elkaar (ik was opgenomen op de startdag, omdat de meeste spelers uit Vitae geen zin hadden om de degens met mij te kruisen, ze kende mij en met enkele spelers was dat al eens voorgevallen en dat was voor hen niet goed uitgevallen)... dus werden er goede afspraken gemaakt, wie waar heen zou edelen.Sebastiaan Valmont naar het Noorden, Ik naar het zuiden, Out of Proportions naar het Westen etc etc.

Echter bleek ene Ted het Beertje als een speer te gaan en lag deze, ten westen van Out of Proportions (voortaan OOP), daar joinde Ted ook nog eens een redelijik sterk uitziende stam (Play. met een vrij compacte ligging en redelijk goed groeiende spelers). Voor mij is zoiets altijd een heerlijke uitdaging (dwars er doorheen en iedereen kapot spelen) voor OOP echter... de reden om de afspraken over edelrichtingen te negeren en strak tegen mij aan te komen liggen (net binnen mijn kerkradius). Dat is iets wat je niet doet, zeker niet als ik aan geef hier tegen te zijn.

OOP, dat waren geen normale spelers... daar zaten drie gekende spelers op als team, die farmen alles compleet leeg (je bent het haasje met hen in buurt qua GS) en met drie spelers van dat kaliber, zijn ze toch ook wel opgewassen tegen Ted het Beertje? Nee... dus, ze hadden geen zin (vechten kost je, je ranking!). Thorsten was er een paar dagen niet (want die had het nooit gedaan -hij kijkt wel uit- en verliet daarna ook OOP bij terugkomst) en Mr. Starkid en co besloten toch naar mij toe te edelen. Dom. Heel dom. Triador verliet Vitae en gaf aan, dan wel de wapens op te nemen tegen OOP, Valmont (die hadden we al eens verwezen naar de rim) en de rest van de Vitae stam.

TBS had ik eronder... om mij heen lag vrijwel uitsluitend Mental. Mental lag vrij compact (de schifting actieven, inactieven... was nog niet begonnen) en aan de buitenrand van Mental lagen dus verschillende OOP leden. Mental was edelvoer, geen twijfel over mogelijk. Play in het Westen, Vitae er omheen en de enige uitweg in het zuiden was Sealed. Kansloos dus.

Maar mezelf eerst door Mental heen vechten, die daar de kracht van het getal hadden en werkelijk overal om mij heen lagen, dat zou het werkelijke doel, zo ver mogelijk zien te komen, na Vitae (de grootste bedreiging voor het eerste doel)... uitgeschakeld te hebben, wel heel moeilijk maken. Mental was -zo meende ik toch- eigenlijk de sleutel om heel ver te komen onder de gegeven omstandigheden (vechten met Vitae). Ze hadden een compacte ligging, veel spelers die waarschijnlijk bereid zouden zijn om wat aan te nemen van een meer ervaren speler (veel waterdragers) en de meesten zijn niet uit op de GS, alsook dat er zelden tot nooit spelers in dergelijke noob stammen zitten, die je bewust een mes in je rug steken. In het verleden had ik al vaker dergelijke stammen gejoined en dat pakte keer op keer goed uit. Want als Triador een stam joint, die veel voor hem kan betekenen (en hij voor hen), dan is hij oprecht dankbaar en dan blijft hij ook in die stam. Welke aanbieding er ook in de inbox valt, hij blijft.

Ik diende een sollicitatie in bij Mental en werd aangenomen en vlot binnen gelaten. Nog voordat ze het topic hadden gesloten over mijn aanname :) Dat was geen aanname waarbij iedereen stond te juichen. Geeft niets, dacht ik toen... jullie gaan nog wel blij worden. Vanuit Vitae kwamen de verwijten, je vlucht, nu zijn er nog meer spelers die dichtbij liggen etc. Tja... wel meer spelers die dichtbij liggen, maar wel andere spelers. Spelers die niet de GS weghalen, die niet op je dorpen uit zijn, die af en toe een goede raad zullen aannemen en ook spelers die geen mes in mijn rug zetten als het ze uitkomt.

Direct na binnenkomst heb ik de Mental spelers gewezen op de gevaren in hun omgeving. Vitae als eerste, Sealed en Play. in een later stadium. Ik heb ze verteld welke spelers op de accounts speelde incl. hun behaalde palmares en dat er echt snel maatregelen getroffen moesten worden, wilde de stam niet voor het grootste gedeelte weg gespeeld worden. OOP, Sebastiaan Valmont en John Lannister waren de eerste spelers die voor problemen zouden gaan zorgen. Twee van de drie waren ook al in staat om te edelen en bezaten een trein. Ik begrijp dat men dit nu ziet als een vete met Triador met Out of Proportions en dat ik, Mental in een kleine oorlog mee nam. Maar niets is minder waar. Daar begon al het vooruitzien. De gevaren inschatten vooraf anticiperen en het smeden van een echte stam.

Ik deed eerder hetzelfde met V (W15), met -MMD- (W17), met Modus (W22) en met SWAS. (W25). Allemaal stammen die in de top 3 terecht zijn gekomen. Bij drie van de vier stammen als leider of oprichter en bij V als speler, door daar enkele grote namen uit te schakelen. Ook hier moesten we eerst een paar sterke spelers uitschakelen en moesten we hiervoor veel van de onervaren spelers wijzen op de juiste dorp en troepensamenstelling. Er werdt preventief OS gezet bij de meest bedreigde spelers en met vijf maakte we een stevige clear en allemaal tenminste 1 edel. Ik deed zelf in de nachten, dienst als VV van de meest bedreigde accounts. Door dit hele spel... kreeg de stam een gemeenschappelijk doel (ook al zijn er altijd spelers die dan juist afhaken) en werden de spelers feitelijk een team. Op elke wereld werkt dit. Je hebt altijd twee opties: start een kleine strijd die je kunt winnen met je stamgenoten (teambuilding/samenwerking) of vindt de grootste bedreiging in de omgeving en schakel die uit (pure noodzaak).

OOP breidde als eerste uit... en die zijn we toen gaan treinen met vijf spelers... mijn zwaarste clear voorop (ik had er twee), zodat de rest zou volgen en minder bang hoefde te zijn voor verliezen. De overige Vitae spelers konden niet echt helpen (snelle starters zijn altijd full offence in het begin) en dorp na dorp... ging ten onder. JHJ25 hield Valmont kort, nadat we samen zijn hoofddorp en clear te grazen hadden genomen en enkele andere spelers van Vitae vielen wel aan, maar die back-timede de ondergetekende als nacht VV-er en Baksteen. deed hetzelfde nog eens over op de dag, zodat het doek voor de ene na de andere Vitae speler viel. Hiermee was de directe en grootste bedreiging uitgeschakeld en brak er een korte periode van relatieve rust en groei aan. De Mental spelers waren getest, sommigen vielen door de mand en later af... maar de stam... het echte samenwerken is hier begonnen. Hier is een stam ontstaan die kon overleven in mijn beleving, daarvoor was de stam kansloos en de meeste spelers edelvoer.
 

Deleted User - 40808

Guest
Leuk om te lezen, een periode waar ik vrijwel niks van weet en ook een leuke toevoeging van Triador:)
 

DeletedUser73091

Guest

Wel lachen dat ik diegene was die niet aan het juichen was :p, herinner me het nog goed. Wel m'n verontschuldigingen nog aangeboden achteraf. Spijtig genoeg was ik juist de week na jouw recruit, en dus de week met de oorlog met vitae op vakantie. Dus heb ik verschillende zaken moeten afleiden uit momenten daarna, waardoor het inderdaad niet meer perfect neergeschreven is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser72524

Guest
Wel lachen dat ik diegene was die niet aan het juichen was :p, herinner me het nog goed. Wel m'n verontschuldigingen nog aangeboden achteraf. Spijtig genoeg was ik juist de week na jouw recruit, en dus de week met de oorlog met vitae op vakantie. Dus heb ik verschillende zaken moeten afleiden uit momenten daarna, waardoor het inderdaad niet meer perfect neergeschreven is.

Jij en G waren ook extreem tegen mijn komst :p
 

DeletedUser73091

Guest
ook waar ja; kwam miss omdat ik die momenten op 2 acc's tegen jullie aan het verdedigen was :p, wilde de vijand niet in m'n stam hebben
 

DeletedUser73972

Guest
Stomme Bas want dat wil zeggen dat je ook tegen mij was :mad:
Zeker leuke lap tekst Triador, beetje in detail gegaan over het ownen van Vitae, leuk :D
 

DeletedUser73091

Guest
Stomme Bas want dat wil zeggen dat je ook tegen mij was :mad:
Zeker leuke lap tekst Triador, beetje in detail gegaan over het ownen van Vitae, leuk :D

ik had die ochtend nog een trein van je geblokt op vv, en die avond zat je ineens bij me in de stam :p beetje logisch denk ik
 

DeletedUser73904

Guest
ik was eigg tegen 80% van de mensen die we gerecruteerd hebben ;), kwestie van een beetje tegenwind te geven aan alle ja-reacties

Vgm was je niet tegen mij, dat kan wat over mij zeggen of dat jij in verloop van tijd veranderd bent :rolleyes:
 
Bovenaan