De levendige fantasie van sommige TW spelers, en andere idiote gedachten

DeletedUser

Guest
Ze zijn zelf al ranzig :eek: .

Maar what about Leisure Suit Larry? :p
 

DeletedUser

Guest
Bijlen zijn hisotrisch gezien goed geweest tegen bepantsering bestaande uit gesmede stukken metaal, ze zijn wel wat zwakker tegen maliën maar daar zijn zwaarden en pijlen weer erg sterk tegen.
Maar aangezien we niet weten wat voor bepantsering deze troepen dragen kan je niet echt zeggen waar ze goed tegen zijn, waarschijnlijk zouden ze in verhouding sterk zijn tegen zware cavelerie (speer nog sterker) en zwak tegen lichte cavelerie en bereden boogschutters. Bijlers hebben waarschijnlijk een lichte voorkeur voor aanvallen maar in de verdediging zouden ze ook hun mannetje kunnen staan. (alle cavelerie daarintegen niet, en speer zal extreem zwak in de aanval zijn)

Maar dit is geen realistisch spel dus ik houd mn mond wel :p

Ik vind het idee dat troepen beter zijn in aanvallen dan in verdedigen uberhaupt een beetje raar, je kan als verdediger ook het aanvallende leger aanvallen. Andersom kan ook, dan kan je het uithongeren.

Je kan bijvoorbeeld met je leger lichte cavalerie en bijlvechters ook op de aanvallers inrijden, en je kan met je speren (en vooral met pieken) een phalanx maken en dan win je altijd. Alleen rammen en catapulten kunnen je dan kraken.

Alleen met boogschutters zie ik het wel in, omdat die vanaf de muren een groot voordeel hebben.
 

DeletedUser

Guest
Mee eens stijn, maar de makers van tw hebben he nu eenmaal van triavian nageaapt en dat hebben ze dus ook maar overgenomen :p

(speer zou wel slecht zijn in aaval)
 

DeletedUser

Guest
O serieus?... Hmm dan ligt het er waarschijnlijk aan dat ik veel eerder van travian hoorde dat ik dacht dat ie eerder was :p
 

DeletedUser

Guest
En wat dan nog, ze mogen na-apen wat ze willen, zolang er geen schending is van auteursrecht of van de octrooiwet en weet ik veel wat nog allemaal en trouwens, de lay-out van Travian trekt op niets in vergelijking met TW.
 

DeletedUser

Guest
Nee, dat weet ik :p En het mag ook best, en ik vind het niet erg zo heb je twee varianten van een vrij vergelijkbaar spel :p Alles wat ik wou zeggen is dat dat een verklaring is voor de aanvalskraht/verdedigingskracht dinges. Eigenlijk is het enige spel waarbij dat goed werd gedaan voorzover ik heb gezien is imperiaonline, maar das een erg solo spel,beetje saai..
 
Bovenaan