De levendige fantasie van sommige TW spelers, en andere idiote gedachten

DeletedUser

Guest
Dit las ik een paar minuten geleden op mijn stamforum:

Ik heb nog wel een vraag.

Ik wil een gemengt dorp hebben : Ik weet eigenlijk nog niet welke infantrie goed is tegen welke infantrie.

Ik heb wel zo'n mijn redenatie's.

Speer is goed tegen paarden -> speren zijn lang en kan je de ridder van het paard mee afsteken
Zwaard (X)
Bijl is goed voor verdediging -> Bijlen zijn langzame wapens, en die gebruik je meer in de verdediging.
Verkenner -> verkenner
Lichte caverlie -> Weinig verdedigings punten, dus erg snel en kan veel grondstoffen dragen. Goed tegen zwaarden omdat een lichte caverlie snel een langzaam mannetje kan neersteken.
Zware caverlie -> Veel harnas dus is niet echt snel maar ongeveer even goed tegen alle poppetjes behalve speren.
Boogschutter -> Good voor verdediging met muur als bonus.
Bereden boogschutter -> Goed tegen vijandelijke dorpen omdat het een bewegend doelwit is en dus moeilijk te raken.
------------------------------------------
Dat zijn mijn redenatie's. Er zullen geheid dingen kunnen worden verbeterd, en op plaatsen waar een '(X)' staat had ik geen idee. Zouden mensen die dit opvallen het s.v.p. willen verbeteren?



geen commentaar...

Wat voor bizarre ideeën hebben ze soms in jouw stam?
 

DeletedUser

Guest
Sorry, maar dit soort dingen hebben ze alleen in jou stam^^
 

DeletedUser

Guest
lol zeg hem maar dat hij eens bij help kijkt en dat het daar allemaal staat.
en leg hem wel uit dat bijlen voor aanval zijn
 

DeletedUser

Guest
oef.. zo stel je wel leuk ff je stam in het daglicht.. denk niet dat je leiding het leuk vind dat je dit soort informatie hier plaatst.
 

DeletedUser

Guest
wij hebben iemand die dorpen ovenramt

Geen idee wat die op dit spel komt doen..
 

DeletedUser

Guest
Lol....

Ik dacht tot nu toe dat dat een speciele titel was in axis :p Snapte het al niet..
Misschien heeft ie een fobie voor bakkers?

En die van de beginpost heeft waarschijnlijk gewoon nog nooit vergelijkbare spellen gespeelt maar zit meer in de geest van rome: total war te denken ofzo... misschien denkt ie wel dat je de slagen zelf moet spelen :p
 

DeletedUser

Guest
Dit las ik een paar minuten geleden op mijn stamforum:





geen commentaar...

Wat voor bizarre ideeën hebben ze soms in jouw stam?

hey de redenatie klopt wel bij speers
speers waren vroeger goed tegen paard omdat ze de paarden konden neersteken voor de ridder zijn zwaard aan hun kon
dus bij speers heeft die gelijk

maar bij bijlen dus niet want bijlen zijn hakwapens en dus goed voor in de vijanden te hakken
 

DeletedUser

Guest
Bijlen zijn hisotrisch gezien goed geweest tegen bepantsering bestaande uit gesmede stukken metaal, ze zijn wel wat zwakker tegen maliën maar daar zijn zwaarden en pijlen weer erg sterk tegen.
Maar aangezien we niet weten wat voor bepantsering deze troepen dragen kan je niet echt zeggen waar ze goed tegen zijn, waarschijnlijk zouden ze in verhouding sterk zijn tegen zware cavelerie (speer nog sterker) en zwak tegen lichte cavelerie en bereden boogschutters. Bijlers hebben waarschijnlijk een lichte voorkeur voor aanvallen maar in de verdediging zouden ze ook hun mannetje kunnen staan. (alle cavelerie daarintegen niet, en speer zal extreem zwak in de aanval zijn)

Maar dit is geen realistisch spel dus ik houd mn mond wel :p
 

DeletedUser

Guest
speer is niet goed in aanval. LC is ook niet goed in verdediging. idd bijl kan goed verdedigen, maar dan kunnen zwaarden ook goed aanvallen. aangezien die bijlen zo snel zijn denk ik niet dat bijlvechters veel bepantsering dragen en dus geen goede verdediging. over de verdediging van zware cavalerie, dat klopt inderdaad niet.
 

DeletedUser

Guest
oef.. zo stel je wel leuk ff je stam in het daglicht.. denk niet dat je leiding het leuk vind dat je dit soort informatie hier plaatst.

Ik ben de stamleiding. Hij is een nogal persoonlijke vriend en op den duur lost het probleem zichzelf wel op doordat hij eindelijk eens de handleiding leest of gewoon geadeld wordt of zijn interesse verliest in een spel waar hij toch geen snars van snapt. Ik sta in ieder geval niet voorin de rij om hem te steunen.

Anyway, genoeg off-topic gebrabbel.

Wat voor bizarre ideeën hebben ze soms in jouw stam?
 

DeletedUser

Guest
Even off-topic,maar er was een vriend van mij die dacht voordat ie ging spelen dat als je een dorp aanviel je ook die mensen daar verkrachte ofzo :D
En nog veel meer vieze dingen waar we het maar liever niet over hebben :p
 

DeletedUser

Guest
Wat voor bizarre ideeën hebben ze soms in jouw stam?

Mwah.. valt erg mee tot nu toe.. nog niet echt super briljante opmerkingen gezien :D Enige waar we een discussie over kunnen hebben is het feit dat een aantal mensen mij verzocht hebben om stamleider te worden.. op dat punt mag je twijfelen over hun kwaliteiten :eek:
 

DeletedUser

Guest
Even off-topic,maar er was een vriend van mij die dacht voordat ie ging spelen dat als je een dorp aanviel je ook die mensen daar verkrachte ofzo :D
En nog veel meer vieze dingen waar we het maar liever niet over hebben :p


ah.. het idee Larry meets TribalWars...

(Larry is denk ik alleen een bekend iets voor de iets oudere spelers onder ons... )
 

DeletedUser

Guest
Ik ben een oudere speler :p
Maar alleen dan van wereld 1 van NET want daar speelde ik vanaf het begin ^^ en op NL ben ik nieuw ookal weet ik alles over TW zelf.
En wie is die larry dan?
 

DeletedUser

Guest
hij bedoelt met ouder: in jaren. Ouwe koek van TV waarschijnlijk ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik ben een oudere speler :p
Maar alleen dan van wereld 1 van NET want daar speelde ik vanaf het begin ^^ en op NL ben ik nieuw ookal weet ik alles over TW zelf.
En wie is die larry dan?

Euh... ik bedoelde oudere in de zin qua leeftijd en niet TW ervaring.. sorry blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest...

Dan toch maar ff snel een uitleg: Larry was in de begin periode van de PC (rond de tijd van de 286 pc's) een spelletje wat bekend/berucht stond om zijn "vieze" gedrag in de zin van sexuele opmerkingen etc. Wanneer je dit echter uit de huidige tijd bekijkt is de gemiddelde K3-clip al ranziger :)
 
Bovenaan