De KZN

DeletedUser

Guest
Beste Lezers van dit forum!

De KZN (Krantje Zonder Naam) is een nieuw weekblad over Tribal Wars. Echter is deze alleen over wereld 3. De rede? Het tribal wars weekblad geeft niet altijd de goede informatie over ons wereldje. Nu gaan wij op een Positieve Manier concurreren met het TWW.

Nu, op de vooravond voor kerst is hier:
DE KZN KERSTEDITIE

De Redactie:

Level-Up - In elkaar zetten van de krant en contracteren reporters
MutsJ - Bedenken van onderwerpen van topics
Metalfreack - Advizeur van dit krantje

Met in Editie 1
1. Verschil tussen FIRM en B0RG frontspelers Door King123456789
2. Het echte verhaal van FIRM Door Mohniels1
3. De ideale moraalbrekersstam Door PJ
4. Nieuwe analyse over =IRB= Door MutsJ
5. Rubriek: De Kleine Lezer Door ShootingDutchman
6. Is =BB= echt anders dan CdM? Door Michael De Grote

Hierin wordt het topic geschreven door de genoemde reporter. Echter wordt er soms een inleidende tekst gegeven. Deze wordt geschreven door Level-Up!

Verschil Tussen Firm En B0RG frontspelers
Onze reporter voor dit stuk is de al bekende King123456789. Hij zat zowel in FIRM als in B0RG en weet er dus alles van. Zijn topic gaat in op de beweringen dat FIRM veel beter is als B0RG en dat de ex-FIRM dus ook de B0RG overeind houd. Klopt dit ook?
FIRM en B0RG frontspelers


Ik zelf vind het verschil met frontspelers van B0RG en firm. Firm grens spelers vind ik individueel en hebben ook een langere en grotere grens.

En bij B0RG heb je allemaal spelertjes aan de grens met wat kleinere stukken grens.

Hierdoor is Firm een stuk krachtiger want 1 grote speler kan meer dan 10 kleine spelers gezamenlijk.

Maar het viel me wel op dat bij B0RG het een stuk vlotter liep in het sturen van ondersteunen. Waardoor het toch weer wat gecompenseert word. Alleen vind ik het persoonlijk troepen verspilling. Je kan beter 1 grote speler hebben dan 10 kleine. met kleine grens want die moet voller want als ze er 1 maal door heen zijn zijn ze ook gelijk het dorpje/dorpjes kwijt. En met een grote speler aan de grens kan veel gemakelijker met troepen schuiven.

Bij beide vind ik niet dat het echt soepel verloopt in massale aanvallen. Maar als dat wat soepeler verloopt kan B0RG een gevaarlijke tegenstander zijn. Vooral door de omvang. Van het B0RG gebied en het aantal aanvals + defence dorpjes.

jammer genoeg voor B0RG draait het niet alleen om puntjes , troepen en dorpen. Je moet ook gevoel voor het spel hebben en ook verstand van dodgen taggen timen enzo. Als je dat niet hebt kan je wel zoveel troepen hebben. Maar ben je tegen een goede vijand altijd zo goed als kansloos


Het echte verhaal van FIRM
We hebben er veel versies van gehoord. Echter nog niet van een neutrale betrokkene. Mohniels1 stond erbij en keek ernaar, nu verteld hij hier de waarheid achter FIRM.
Binnen de RVB (die bestond uit: T en M enschede,kdeb , Embax, Roza69,metalfreack ,puk82, The Warior en King123456789) was er onenigheid over de kinderachtige spelers en de bond met B0RG. Er was een stemming over met welke spelers ze verder wilden gaan en met welke niet. T en M enschede was het wachten zat en verliet de stam. Puk82 ontsloeg gelijk een paar spelers in de hoop dat T en M Terug zou keren. Ook ontsloeg The Warior Bazookaman omdat hij een scene maakte op het forum.
Lange24 volgde T en M, verliet de stam en richtte de stam SOULS op. T en M enschede joinde de stam en even later volgden er meer waaronder the warior en Roza69. Er was een splitsing gekomen in de beste stam die deze wereld gekend heeft. Embax, Puk82 en Metalfreack hebben T en M enschede en de andere leden die FIRM hadden verlaten overgehaald om terug te komen met als belofte dat de spelers die ze al eerder weg wilden hebben gekickt zouden worden. Er werden enkele spelers ontslagen Maar dezen werden door anderen weer uitgenodigd, T en M Enschede vond dit niet acceptabel en beeindigde hierop het bondgenootschap met borg. Hierdoor kregen T en M enschede en Puk82 een fikse ruzie. De mensen die het er niet mee eens waren dat T en M enschedehet bg op eigen houtje had opgeheven verlieten de stam en gingen naar de nieuwe stam Legend. onder andere: Metalfreack(Diasog) en Puk82. aangezien Legend pro B0RG was ging B0RG ze recruteren. Toen de grens voor Embax onveilig werd ging hij met Nas-t onderhandelen om ook naar B0RG te komen. En als buffer te dienen tussen B0RG en FIRM. T en M enschede had gesprekken met de oude metalfreack en hij vond dat metalfreack in FIRM thuishoorde. Dit duurde niet echt lang want metalfreack zag geen toekomst meer in FIRM en ging weer naar B0RG. T en M enschede vond het een rotstreek van embax om naar B0RG te gaan en viel hem aan met verkenners. (Dat deden ze vroeger wel vaker op een vriendschappelijke manier.) Embax was boos op T en M enschede en gaf hem op het forum ''de middelvinger''.
Ondertussen had rosa69 iedereen de stamrechten afgenomen en de leiding op zich genomen.
Helaas was de breuk niet meer te repareren.
Tegenwoordig is er oorlog tussen FIRM en B0RG.
Nu weet ik niet wie wie als eerste aanviel maar het is een feit dat t en m enschede en MasTerM!nd oorlog hadden met Embax, Puk82, King123456789 en metalfreack.
Ondertussen heeft Mohniels1 een akkefietje met sonnie en bemoeit -=appo=- zich er mee


De Ideale Moraalbrekersstam
PJ leid zelf als groot leider van Cervix ook de stam BREKER, hij weet er dus wel wat vanaf. Waar moet je op letten? PJ legt het uit!
De ideale moraalbrekersstam?
Zo goed als iedere stam op w3 heeft wel een moraalbrekerstam. Breker, =HI=, [irb²] etc..

Eerst en vooral moet er een goede communicatie zijn tussen de moraalbrekerstam & de hoofdstam. De leiding van de brekerstam zou hierbij dus best bestaan uit gestopte spelers die onder permanente vv staan van leiders van de hoofdstam of door verantwoordelijke spelers voor de stam.
Deze leiders van de stam kan voor de algemene structuur en opvolging van het collectief zorgen.

De leden van de brekerstam werken meestal voor 1 of 2 spelers van de hoofdstam. Het geven van orders kan hierdoor makkelijk via pm of een extern communicatie middel zoals irc of msn. Door deze communicatiemiddelen kan de breker makkelijk zijn orders door krijgen en zijn werk goed uitvoeren.

Een moraalbreker als individu moet vooral uit aanvalstroepen bestaan, minstens zo'n 90% van zijn dorpen moeten aanvalstroepen zijn. Hierdoor kan hij makkelijk het hoofddoel van zijn werk verwezenlijken.
Indien deze speler aangevallen wordt kan de speler uit de hoofdstam waarvoor hij werkt hem ondersteunen.


Nieuwe Analyse IRB
Innumbered begon de discussie, Al Capone begon de echte opstand. Wat is nou de waarde van =IRB=? Wij zijn bij deze het eerste krantje die een neutraal artikel maakt hierover!
Heel veel mensen hebben kritiek op =IRB=, maar wat zijn ze aan het uitvoeren?
Een hele boel vond ze laf omdat ze CdM niet goed in de oorlog hielpen als bondgenoot.
Later Beëindigde ze het bondgenootschap met CdM, veel mensen vond =IRB= echt heel laf.

Als je kijkt naar de kaart ligt hun kracht rond K36/46. We gaan nu eens kijken van wie =IRB= de laatste tijd dorpen heeft overgenomen, de dorpen worden vooral van stoppende spelers overgenomen van speler van [IRB²] verder is er geen opvallende aanval op een stam, van een paar spelers een of twee dorpen worden er overgenomen.
Maar durft =IRB= een grote oorlog met een stam op dit moment aan te gaan? Misschien met een stam dat 20x zo klein is.
=IRB= staat nog steeds in de schaduw maar nu van niets, misschien moet =IRB= actie ondernemen. Dan krijgen ze geen kritiek meer van mensen die =IRB= laf vinden.
=IRB= had oorlog met Animus, maar Animus was al een beetje weggevallen maar ze stonden wel 9e en nu gewoon bijna niet meer. Daar kunnen ze wel complimenten voor krijgen. Daarom is het ook te snel gezegd dat =IRB= laf is, wel kan je zeggen dat =IRB= actie moet ondernemen maar laf zijn ze niet.
Verslagen tegenstanders als aanvaller staan ze ook 2e, dat is dus verre van laf.
 

DeletedUser

Guest
Rubriek: De Kleine lezer
De Kleine Lezer is een rubriek waarin een ervaren speler, ShootingDutchman, kleine dingen uitlegt aan net gestartte spelers/noobs. Alles komt wel een keer aan bod! ShootingDutchman had het deze keer over TW versie 5.0
W 11 – 5.0 Systeem!

De belangrijkste verandering van w11 in vergelijking met de vorige werelden, is het grafisch ontwerp. Je dorp is als hergeboren, en er zijn leuke toevoegingen gedaan. Je GS’ers zie je ook daadwerkelijk aan het werk! Daarnaast ziet het er fris uit, zeker in vergelijking met de oude interface. De belangrijkste verandering is wel de Kerk. Hoe groot gaat dat gebouw een rol spelen? Technisch gezien zal het veel invloed hebben op het moraal van je leger, maar hoe gaat zich dat in de praktijk laten zien? De toekomst moet dat uitwijzen, maar één ding is zeker: dit is een nieuwe stap voor tribalwars, een stap die iedereen moet proeven! Voor de startende speler zeker de moeite waard, ook ervaren spelers zullen moeten wennen aan dit nieuwe systeem, en dat wil het verschil tussen een nieuwe en ervaren speler aanzienlijk verkleinen!

==

Support !
We starten meteen met een W11 vraag:
Ik weet dat het een detail is, en ik weet niet veel van PC's af, maar ik denk dat dit een beetje moeilijk te verwerken is maar:

bv: als je een speervechter traint (in ieder geval infanterie) zie je ook een boogschuttertje bij de verzamelplaats trainen, het is een detail, maar ik vind het nog steeds vreemd.


Maak je geen zorgen speler! Bij het creeeren van manschappen word de animatie automatisch getoond! Of je nu speervechters of boogschutters maakt, deze animatie zal altijd verschijnen. Geen reden tot paniek dus!

Volgende vraag:
Ik zie vaak bij instellingen of hulp stukjes Duitse tekst, dat klopt toch niet?

Tribalwars is gemaakt door een Duits team, het spel is oorspronkelijk ook Duits. Bij de overzetting naar de Nederlandstalige versie kan het zo zijn dat sommige gedeeltes niet volledig zijn overgezet van Duits naar Nederlands. Het beste is om dit te melden bij support, de moderators kunnen dit wijzigen of verder melden. Wees niet verontrust, het zal geen invloed hebben op het spel!


Is =BB= echt anders dan CdM
Michael De Grote had deze week niet veel tijd, daarom is het artikel niet heel lang. Echter waarderen we het dat Michael toch de moeite nam om een leuk stukje te schrijven. BB was een herstart van CdM, maar is het nu ook echt anders?
- =BB= is opgericht omdat er in CdM heel wat mensen zaten die stopten, inactief waren, die dorpen verloren aan de lopende band aan de vijand omwille van activiteit,... etc. Daarom heeft de leiding van =BB=/CdM besloten om een stam op te richten waar enkel de spelers aanwezig zijn die actief spelen, ook de spelers die stoppen zitten niet in deze stam. Zo trachten wij een goede kern te krijgen met enkel goede spelers.
Op zich vind ik dus =BB= wel anders als CdM, er is een betere samenwerking omdat we ons niet heel de tijd moeten bezig houden met het redden van accounts die stoppen of helemaal om zeep zijn.
Nu kunnen we ons helemaal focussen op de vijand en trachten een sterke stam te worden op Wereld3. En dat is denk ik de bedoeling van TribalWars, het overheersen van andere stammen


Tot zover ons aller eerste krantje! Hier nog de mededelingen....
... Solliciteren als reporter kan bij Level-Up
... Eenmalig een artikel schrijven kan bij Level-Up
... Inhoudelijke kritiek kan geleverd worden bij Level-Up
... Tips worden in ontvangst genomen door Level-Up
... Level-Up doet niet alles maar bespreekt het achter de schermen.

Mvg, De Redactie

Level-Up ; MutsJ ; Metalfreack

Een Fijn Kerstfeest Voor Iedereen!
 

DeletedUser

Guest
Goed initiatief, in het bijzonder van mijn grote vriend MOHniels. Complimenten gozert! Hakkkkuh!
 

DeletedUser

Guest
Een leuk idee is het zeker. De kwaliteit... hmm....

Ja, dat begrijpen we. Het is een eerste keer dat we het doen. We zullen erin groeien. Jong geleerd, oud gedaan:p

Wordt dus aan gewerkt;-)
Verder zijn we aan het kijken of we het misschien in de toekomst op een web-log kunnen plaatsen. Dat maakt het overzichtelijker. Voor de kwaliteit zoeken we meer reporters. We kunnen nu maar vanuit één punt bekeken een situatie uitleggen. Als we meer reporters hebben kunnen we het vanuit meerdere standpunten bekijken en dat verbeterd onze kwaliteit!
 

DeletedUser

Guest
Inderdaad een leuk initiatief, verder vind ik het niet leuk geschreven.. Toch zie ik wel uit naar de Volgende editie:) misschien kan innumbered volgende keer de rol van shoot overnemen;)
 
Reactiescore
1.730
tjah ;) geef ons tips hoe we het beter kunnen maken ;).

mijn stuk ook met grote hulp van the warior/tranquil ;). aangezien ik gekickt was en niet meer alles had mee kunnen maken.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser7072

Guest
We krijgen een vrije markt economie op tw. Krantjes tegen krantjes en ze doen allemaal hun best om hun kop boven water te houden-> Betere kwaliteit tw bladen ^^

Goed initiatief tw blad concurrenten ;)
 

DeletedUser22326

Guest
Ik vind het een mooi iets, niet te lang, niet te moeilijk, maar ook niet super kort. Ik vroeg me alleen af wie PJ is.. Soms maken de afkortingen het een beetje moeilijk als je niet 100% met je kop in TW zit. Om de hoeveel tijd komt er een nieuwe editie?

Keep up the good work! :)
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het een mooi iets, niet te lang, niet te moeilijk, maar ook niet super kort. Ik vroeg me alleen af wie PJ is.. Soms maken de afkortingen het een beetje moeilijk als je niet 100% met je kop in TW zit. Om de hoeveel tijd komt er een nieuwe editie?

Keep up the good work! :)

Pj is QS
 

DeletedUser

Guest
zijn dit niet dingen die iedereen al wist? :)

vanuit partijdige standpunten bekeken?
 

DeletedUser

Guest
Heerlijke verklaring, beetje hulp voor m'n stamgenoot wie QS is:
quite shaqly stamleider baarmoederhals
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het een mooi iets, niet te lang, niet te moeilijk, maar ook niet super kort. Ik vroeg me alleen af wie PJ is.. Soms maken de afkortingen het een beetje moeilijk als je niet 100% met je kop in TW zit. Om de hoeveel tijd komt er een nieuwe editie?

Keep up the good work! :)


Als iemand vraagt om gewoon te zeggen: Geschreven door PJ, dan doen we dat. :p
Maarja, verder: Bedankt voor de reacties. Hopelijk is het volgende nummer weer wat professioneler
 

DeletedUser

Guest
Misschien is het handig om een site te maken, al is het maar een freewebs, whatever. Het is nogal onhandig als je de krant in 2 posts moet plaatsen.
 

DeletedUser

Guest
Bedankt voor de tip. Zoals gezegd werken we hieraan. Voralsnog hebben we echter geen geschikte site kunnen vinden.

Mvg, Level
 

DeletedUser

Guest
Zoek een belg met Belgacom als provider. Die krijgen gratis webruimte xD
 

DeletedUser3621

Guest
xD jullie zijn een dag te vroeg :'). het is nog geen kerstavond
 

DeletedUser4045

Guest
een aantal opmerkingen.

Ik mis de diepgang (sorry jongens :p). Het is allemaal nogal oppervlakkig en weinig nieuw(s). Een beetje achterhaalt.
Daarnaast moeten sommige schrijvers echt iets beter controleren op halve zinnen, kromme zinnen en typefouten.

@mohniels: Een journalist moet een verhaal objectief behandelen en: Was de beste stam van de wereld, is 100% subjectief, want genoeg mensen zullen het daar niet mee eens zijn.

Voor de rest: Goed initiatief, ga zo door!
 

DeletedUser5435

Guest
leuk krantje. wel neutraal maar het gedeelte over =IRB= is weer helemaal verkeerd. mutsj heeft dit allemaal van het forum afgelezen maar weet absoluut niet wat er precies speelt. van propaganda leer je de feiten niet jongen dat valt heel goed te zien hier. dan moet je met iemand spreken die er verstand van heeft wat er gebeurd. maar er zal never iemand zijn die je de fijne details kan uitleggen omdat we alle gevoelige informatie intern houden.
 

DeletedUser

Guest
idd oude koeien,

stukje van embax is wel leuk, helaas niet de waarheid.

als ie nou gewoon zegt dat ie bang was voor borg, en dat ie zn moeizaam opgebouwde account, (lees internen van zn moraal, opbouw, opkrik en bevriende(?) leden, niet wou verliezen....

het enige gevecht wat deze topspeler ooit heeft gehad is met the scorp, en zonder de hulp van een aantal grote jongens uit Firm, had ie nu nog liggen kermen.

overigens heb ik nog steeds geen (echte) aanval op hem gedaan, maar ik heb een paar goede voornemens voor 2009.......

voor iedereen die het wil ontvangen, de beste wensen en een gelukkig nieuwjaar.
 
Bovenaan