De info & opties uit /interface.php?func=get_config

Reactiescore
2.489
Beste Developers,

Er kwam vraag naar de mogelijkheden en opties uit de Get config pagina. Wat deze opties betekenen en welke opties het kan hebben. Hieronder leg ik dat graag uit.

Een voorbeeld vind je hier: https://nl85.tribalwars.nl/interface.php?func=get_config

  • Speed: Snelheid van de wereld (bouwen, rekruteren etc)
  • Unit Speed: Snelheid van eenheden, dit is altijd een product van speed * Unit speed.
  • Morale: (Meer info)
    • 0: Geen moraal (Niet mogelijk op normale werelden)
    • 1: Puntengebaseerd
    • 2: Punten en tijdgebaseerd
    • 3: Punten en ongelimiteerde tijdgebaseerd (uitgebreid)
  • Build:
    • Destroy: Afbreken van gebouwen mogelijk (1) of niet mogelijk (0)
  • Misc
    • Kill ranking :
      • 0: Niet actief
      • 1: Actief, oude systemen (1 eenheid = 1 punt)
      • 2: Actief, nieuwe systeem (Elke eenheid heeft zijn eigen puntentelling)
    • Tutorial:
      • 0: Niet Actief
      • 1 - 3: Oude tutorials (Nergens bruikbaar)
      • 4: Questsysteem
    • Trade Cancel Time: Tijd in seconden waarin je een handelaar kan annuleren
  • Commands
    • Millisecond Arrival: Aankomst in milliseconden aan (1), volle seconden (0)
    • Command Cancel Time: Hoe lang je hebt om een aanval terug te trekken in seconden
  • Newbie:
    • Days: Hoe lang in dagen duurt de beginnerbescherming
    • Ratio Days: Hoe lang de ratio bescherming duurt
    • Ratio: Hoe groot de ratiobescherming is
    • RemoveNewbieVillages: Spelers in beginnersbescherming die hun dorp verplaatsen verwijderen hun dorp op oude locatie wel (1), niet (0)
  • Game:
    • buildtime_formula:
      • 0: 2003 formule (Enkel op speciale werelden)
      • 1: 2011 Formule (Enkel op speciale werelden)
      • 2: 2015 Formule
    • Knight:
      • 0: Geen Ridder
      • 1: Ridder met item
      • 2: Meerdere ridder systeem met skills
    • Knight New Items (mag niet gebruikt worden)
      • Indien Knight : 1
      • 0: Oude items
      • 1: Nieuwe items
    • Archer: Ridder niet actief (0), actief (1)
    • Tech:
      • 0: 10 level systeem
      • 1: 3 level systeem
      • 2: Simpel systeem
    • Farm Limit: Hoeveel eenheden ondersteund worden per level van de boerderij, (Enkel op speciale werelden)
    • Church: Kerk niet actief (0), actief (1)
    • WatchTower: Uitkijktoren niet actief (0), actief (1)
    • Stronghold: Bolwerk niet actief (0), actief (1)
    • Fake Limit: Percentage dat meegestuurd moet worden met elke aanval
    • Barbarian_rise: Percentage barbarendorpen dat elke minuut een item in de wachtrij zet
    • Barbarian Shrink: 0: Barbarendorpen breken niet af, 1: Barbarendorpen breken ook af
    • Barbarian Max Points: Maximaal aantal punten voor een barbarendorp
    • Hauls:
      • 0 = No haul,
      • 1 = Farmen, geen rooftochten
      • 2 = Limited haul (afhankelijk van de volgende 2 settings)
      • 3 = Farmen actief met rooftochten
    • Hauls Base: Basis buit per dag
    • Hauls Max: Maximale buit
    • Base Production: Basisproductie standaard 30:
    • Event: Cijfer van welk event actief is
    • Suppress Events: Of events onderdrukt worden op een spelwereld (Enkel op speciale werelden)
  • Buildings:
    • Welke gebouwen je startdorp hebben. Dit is voor normale werelden -1, voor speciale werelden anders (Quarantaine/speed).
  • Snob
    • Goud:
      • 1: Goudmuntensysteem
      • 0: Pakketjessysteem
    • Cheap Rebuild: Goedkoop herbouwen actief (1), niet actief (0)
    • Rise:
      • 0: Kostprijs voor edels is constant
      • 1: De eerste 3 edelprijzen zijn constant, 4de is iets duurder, etc ...
      • 2: De edelprijzen stijgen al vanaf de 2de edel. (<-- standaard, wordt nooit aangepast)
    • Max Dist: Hoe lang kan een edel lopen in velden
    • Factor: Percentage prijs van goudmunten (1 = 100, 0,8 = 80%)
    • Coin Wood: Hoeveel hout kost ene goudmunt
    • Coin Stone: Hoeveel Leem kost een goudmunt
    • Coin Iron: Hoeveel Ijzer kost ene goudmunt
    • No Barb Conquer: Barbarendorpen kan je overnemen (0), Kan je niet overnemen (1)
  • Ally
    • No Harm:
      • 0, aanvallen op stamleden doen schade,
      • 1: Aanvallen op stamleden worden bezoekjes
    • No Other support:
      • 0: Ondersteuning kan buiten de stam
      • 1: Ondersteuning kan enkel binnen de stam
      • 2: Ondersteuning kan enkel binnen de stam als je langer lid bent dan AllyTimesupport, als je leavet wordt het ook teruggetrokken
    • AllyTime Support:
      • Hoe lang (in dagen) je lid moet zijn van een stam voordat je kan ondersteuning sturen
    • No Leave:
      • 0: Je kan niet uit je stam
      • 1: Je kan wel uit je stam
    • No Join
      • 0: Je kan geen stam joinen
      • 1: Je kan wel een stam joinen
    • Limit: Maximale limiet van stamleden
    • Fixed Allies: Vooraf ingestelde stammen (Enkel op speciale werelden)
    • Points Member count: Hoeveel leden tellen voor de puntentelling.
    • Wars Member requirement: Hoeveel leden een stam moet hebben om oorlog te verklaren
    • Wars Point Requirement: Hoeveel punten een stam moet hebben om oorlog te verklaren
    • Wars Autoaccept days: Na hoeveel dagen wordt een oorlog automatisch geaccepteerd
    • Levels: 0: Levels niet actief, 1: Stamlevels wel actief
    • XP Requirement: V1: Welke schaal XP telling actief is (Er is er voorlopig maar 1)
  • Coord:
    • Map Size: Hoe groot is de kaart (1000 is normale grote, 500 is de helft, etc..)
    • Func:
      • 2: Normale afstand tussen dorpen
      • 3: Gereduceerde afstand tussen dorpen
      • 4: Verhoogde afstand tussen dorpen
    • Empty_villages: percentage van geplaatste barbarendorpen per startende speler
    • Bonus_villages: percentage van geplaatste bonusdorpen per startende speler
    • Inner: Hoe groot in spelers is de inner circle (automatisch ingesteld)
    • Select Start: Richting kiezen geactiveerd (1), gedeactiveer (0)
    • Village Move Wait: Hoe lang (in uren) je moet wachten om te herstarten (-1 is gedeactiveerd)
    • Noble Restart: Je kan herstarten na geedeld te zijn (1), herstarten niet mogelijk (0)
    • Start_Village: Met Hoeveel dorpen start je.
  • Sitter
    • Allow: Vakantievervangingen mogelijk (1), of niet (0)
  • Sleep
    • Active: Slaapmodus actief (1), niet actief (0)
    • Delay: Hoe lang op voorhand (in minuten) dat je de slaapmodus moet instellen.
    • Min: Minimale tijd dat je kan slapen
    • Max: Maximale tijd dat je kan slapen
    • Min_Awake: Minimale tijd dat je wakker moet zijn
    • Max_Awake: Maximale tijd dat je wakker kan zijn.
    • Warn: Tijd op voorhand (minuten) dat je gewaarschuwd wordt dat de slaapmodus zal starten.
  • Night:
    • Active:
      • 0: Niet Actief
      • 1: Actief
      • 2: Actief, spelersgebaseerd (.net systeem)
    • Start uur: uur dat het start
    • Eind uur: uur dat het eindigt
    • Verdedigingsfactor: Hoeveel sterker verdedigd de verdediging, (Standaard 2x)
    • Duration: indien Active -> 2 dan hoe lang op voorhand je je nachtbonus kan aanpassen.
  • Win
    • Check:
      • 0: Geen overwinningsvoorwaarden
      • 1: Overwinningsvoorwaarden voor speler (X punten OF X dorpen, X uur behouden, niet weergegeven hierin)
      • 2: Overwinningsvoorwaaren voor stam (X punten OF X dorpen, X uur behouden, niet weergegeven hierin)
      • 3: Dominantie
      • 4: Geheimen (Niet meer bruikbaar)
      • 5: Runedorpen
      • 6: Casual
      • 7: Grote Belegering (Verbeterde versie)
      • 8: Tijdperk van Verlichting

Niet te vinden hierin maar wel in te stellen door Community Management
  • Alle premium functies (individueel activeerbaar/deactiveerbaar)
  • Awards (actief en of activatiedatum (X dagen na wereldstart)
  • Instellingen voor handelen
  • ms tussen aanvallen
  • ms tussen verdediging
  • Vlaggen (actief of niet)
  • Vakantievervanging (illegale tijd, hoeveel maximum je kan hebben)
  • Instellingen voor de casual overgang
  • Instellingen voor toestemmingsaftrek
  • Instellingen voor de overwinningsvoorwaarden.

Vragen staat altijd vrij.

Duckje
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser77755

Guest
Misschien interessant om dit voor alle XML bestanden te doen? :)
Zal voor een aantal mensen die beginnen met scripten wel handig kunnen zijn zodat ze zien welke info ze makkelijk kunnen ophalen.
 
Bovenaan