De Grote Oorlog.

DeletedUser

Guest
420387.png


Inleiding.
4 februari, de dag dat Plague de eerste dorpen pakte van The Impersonator, een speler die altijd een grote mond had op het forum van Wereld 21.
Zonder dat de stam zich er actief mee bemoeide, toonde Chipklapper en Ervee hun gezamelijke kracht. Samen vielen zij The Impersonator aan, met het idee dat ze een waardige tegenstander aan zouden vallen, aangezien hij meestal in de top 20 stond. Maar het viel tegen. Chipklapper en Ervee kregen niet de waardige tegenstander waar zij naar verlangden. De tegenstander bleek een speler die, in plaats van zijn dorpen te verdedigen of te heroveren, zijn energie liever gebruikte om dorpen te internen.

Mijn vraag was eerst, hoe kan zo'n speler in godsnaam in de top 20 komen? Maar na een korte denkpauze wist ik het antwoord al.
Gekregen account + interns... Het stereotype beeld van late-game... Ik dacht dat het op Wereld 21 wel meeviel, maar ik ben toch aan het twijfelen gebracht.
Hieronder de statistieken van onze vierdaagse tegen The Impersonator.

Zijde 1:
Stammen: Plague, BLACKS
Zijde 2:
Spelers: The Impersonator

Timeframe: Laatste 3 maanden

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 56
Kant 2: 0
Verschil: 56

chart



Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 545,688
Kant 2: 0
Verschil: 545,688

chart


Als je naar de statistieken kijkt, dan denk je waarschijnlijk dat Plague heeft gewonnen. Maar Plague heeft verloren. Plague was op zoek naar een waardige tegenstander, deze heeft Plague niet gevonden. In de hoop een waardige tegenstander te vinden in de stam van The Impersonator, hebben wij besloten om een oorlog voor te bereiden. Vandaag, op 25 februari komen er zo'n 3000 clears van Plague aan in de dorpen van onze nieuwe vijand, Sweet.

Ik schrijf dit al op woensdag 15 februari. Ik ben bang dat inmiddels de "oorlog" al is uitgebroken, al hebben wij het mini-offensiefje van Sweet al zien aankomen. Het is voor ons duidelijk dat Sweet aankomend weekend een poging zal doen om ons schade te berokkenen. Maar niet gevreesd, wij hebben als stam al de nodige regelingen getroffen voor een hartelijk ontvangst van de clears van onze tegenstander.

kwistekeni.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Operatie Adelaar.
16 februari, de dag voordat wij de aanval van Sweet verwachtten...
Op deze dag wou DreadKing een ingenieus plannetje ten uitvoer brengen, aangezien dit plannetje hetzelfde doel had als Operatie Adelaar, heb ik het maar even zo genoemd... Het plan was om s'nachts clears zonder rammen en kata's te versturen richting de aanvalsdorpen van Yakari, zodat deze op de vroege morgen aan zouden komen, zodat hij met een beetje geluk nog lag te slapen.

De clears werden verstuurd naar aanvalsdorpen van Yakari en ze kwamen lekker in de morgen aan, maar helaas... Yakari was waarschijnlijk net wakker en hij heeft de clears weten te dodgen, hij heeft ze gelukkig niet weten te slopen. DreadKing heeft zijn clears op eentje na allemaal weer thuis zien komen, de clears van Yakari zullen morgen (vrijdag 17 februari) dus gewoon de deur uit gaan, waar we ze dan zullen slopen... :D

Het was een gok die we namen en het heeft geen negatieve gevolgen voor ons gehad, er zijn grondstofjes opgehaald en we hebben de gebouwlevels kunnen zien... Ook is het ons nu bekend dat men daar in de ochtend/nacht op Yakari speelt, wat zeer kostbare informatie is. Als ze nou wat meer strategisch inzicht hadden gehad op dat account, hadden ze alles geblockt.
Hoe dom ben je als je clears op bijlsnelheid gaat dodgen, als ze nou wat inzicht hadden, dan hadden ze ingezien dat ze nu extreem goedkoop heel wat clears konden slopen... Maar dat hebben ze dus niet gedaan... Ik verras me steeds meer in de onkunde van de Sweet-spelers, het moet niet gekker worden. Zouden ze ook mixdorpen hebben en bij voorkeur aanvallen met speer? Dat wordt lachen morgen. :D:D:D

tjpvv1qqq.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Het offensief van Sweet.
17 februari, uurtje of 4 in de middag, ik kom thuis van een lange dag op school...
Het laatste lesuurtje, Engels om precies te zijn, zat ik al te denken aan hoe het offensief van Plague en TfC. inmiddels zou verlopen... Ik kijk op het stammenforum en zie vooral een lachende Dread, die alles sloopt wat ze op hem sturen...

Alles was goed geregeld voor het offensief dat Sweet op ons zou starten, op 1 accountje na... Perno, wat te merken valt aan de statistieken... Maar goed, waar geen preventieve ondersteuning wordt gevraagd, kunnen wij ook geen preventieve ondersteuning heen sturen (ja betweters het kan wel, maar dat is niet al te logisch om te doen)... Ook hadden wij geen aanval op Tonnon verwacht, aangezien we dachten dat TfC. enkel mee zou doen met de aanvallen van Sweet en niet alleen zou gaan aanvallen, dit was dus onverwachts, maar heeft ook niet al te veel schade aangericht.

Het offensief van Sweet viel enorm tegen, op Perno na zijn er geen accounts echt geraakt... En nu vraag ik me toch iets af...
Waarom zou je in godsnaam Perno als main target kiezen? Je hebt er front mee, oke begrijpelijk dat je dan aanvalt... Maar hoe doe je dat dan? Ga je dan een speler die in het stamcluster van Plague ligt, naar het stamcluster van Sweet edelen, terwijl er heel wat van zijn stamgenoten ook front hebben met het doelwit zelf? Waarom zou je dat in godsnaam doen als je oorlog hebt met die stam? Ik vraag het me echt ten zeerste af, ze edelen nu weg uit het Plague-cluster in plaats van naar binnen? Waarom hebben ze ons dan de oorlog verklaard, als ze naar buiten willen in plaats van naar binnen?
En dat is enkel waarom Lord Kachari de hoofdaanvaller van Perno was... Waarom kozen ze uberhaupt ervoor om Perno aan te vallen? Ik denk dat ik het antwoord wel weet. Statistieken...

Ik zie geen enkele andere reden, Perno vormde 0,0 bedreiging voor Sweet... Het zijn niet de beste spelers van Plague en ook niet de actiefste... Het is dat we af en toe VV gedraaid hebben, waardoor we wat treinen konden snipen, maar voor de rest was er weinig tegenstand. Dit wist Sweet al van tevoren, dat Perno het makkelijkste doelwit zou zijn (dan bedoel ik niet tacktisch, maar qua spelers...). Dus ze wouden ook helemaal geen uitdaging of iets dergelijks... En ik zeg het jullie eerlijk, dat valt me tegen, aangezien ik de dag ervoor nog een PM kreeg van Bisdejugend, waarin die me onder andere vertelde dat die hoopte op een heel uitdagende oorlog tegen Plague...

bisdejugend op 16.02. om 18:42 uur
Eej,

Ik heb je laatst gesproken op the impress en dat was een leuk gesprek.

Ik zal eerlijk bekeken ik had gehoopt op een leuke strijd met plague, daar is ook het spel TW voor gemaakt. maar helaas kom ik tot de conclusie die er op TW geen leuke strijd bestaat.

Veel mensen spelen alleen maar voor zich en zouden hun eigen vrienden nog in hun rug steken om er zelf beter van te worden en daar heb ik geen zin in en ik twijfel of ik nog wel wil spelen op een wereld met zoveel verraad.

Ik heb nog wel 1 vraag, zou jij mij kunnen vertellen welke verraders er in sweet zitten? wie zit er op jullie stam chat. en met wie heeft twiki goede contacten over Sweet? dit zou ik graag willen weten voor ik besluit of ik nog wel door ga met deze wereld.

Mvg,

.Showtime op 16.02. om 19:33 uur
Hey Bisdejugend,

Ik herken wat je zegt, 9 van de 10 stammen zit vol met egoïsten... Echter, Plague bevalt mij zeer goed. De stam werkt steeds beter samen en de sfeer is top.

Ik heb geen weet van spionnen, die informatie is enkel bekend bij de ontvanger van de informatie. Dat is een afspraak die wij gemaakt hebben om te voorkomen dat de gevers van informatie bekend worden.

Ik kan je wel zeggen, dat ik in spelers als Nyanoworld verraders zie, echter hebben wij zo'n schijthekel aan deze speler, dat wij zijn PM's nooit zouden openen, ik vergeet niet wat hij eerder op deze wereld allemaal uitgespookt heeft.

Erdoor stoppen lijkt me zonde, een speler als jij die stopt is niet mooi voor deze wereld... Solo kan je ook lol beleven en een goede stam vinden kan je altijd, desnoods maak je er eentje met de mensen die je echt vertrouwt, toch?

Als jij stopt vind ik het heel erg jammer, ik denk dat er dan ook nog maar weinig aan zal zijn aan de oorlog Sweet vs. Plague...

Denk er nog eens goed over na...

Grtz Floris.

Misschien heb ik het verkeerd begrepen en bedoelde die met het schuine stukje dat die voor de makkelijkste weg wou gaan in plaats van dat hij het geen leuke strijd vond omdat zijn stamgenoten het niet konden laten informatie naar ons te sturen? :confused:
Wat het komische aan dit alles is, is dat hij dit zelf allemaal achterhaalt via een stamgenoot van mij... Een ex-S.Incie... Wie staan er nou om bekend om altijd alles en iedereen te trollen? Juist ja, de S.Incies... Maar goed, het zal wel aan mij liggen dat ik niet iedereen zomaar op zijn blauwe oogjes zou vertrouwen.

En dan nog iets wat me opvalt, de keuze van de bondgenoten van Sweet en hun nieuwe recruit, Henkybanky...
Naast aanvallen van TfC. en Plague, valt ineens ook W~A~R ons aan, door deze aanvallen zouden wij, als we niet goed na zouden denken, twee accounts hebben die niet meer mee konden doen aan de massa op Sweet, nu is het zo dat wij niet achterlijk zijn en weten dat W~A~R en TfC. enkel ons aanvallen omdat Sweet ze mooie beloftes gedaan heeft, die natuurlijk uit zullen komen. (niet dus)
Dus wij houden ons gewoon aan onze planning, leuk geprobeerd maar we zijn niet dom. :D

Maar nu weer even terug komen op Perno... Inmiddels is die al heel wat dorpen kwijt...
Maar nogmaals, wat is het idee er nu achter? Denken jullie Plague hiermee echt te raken, of is het zoals ik al verwachtte, een paniekreactie op het dorpenverlies van the Impersonator, waarmee jullie hopen de statistieken weer goed te maken? Nou, ik zal het jullie zeggen, Wereld 21 is niet achterlijk. Die weten net zo goed als ik, dat jullie als jullie zo goed waren als jullie zelf denken, wel DreadKing te grazen hadden genomen, of Chipklapper en Ervee. Maar dat hebben jullie niet gedaan. Dit is vergelijkbaar met wij die THETCR hadden aangevallen in plaats van the Impersonator, wij wisten dat die een rood bolletje had en daarvoor ook dat het een inactieve n00b was. Maar daar zit het hem dus juist, je kiest ervoor om het grote, sterke account aan te vallen. Nu hadden wij altijd het idee dat the Impersonator een goed account was, mede door de ranking van het account, maar dat viel nogal tegen. Tsja, dan maar heel Sweet.

Wij hebben nu gewonnen. Sweet zal zeggen, jullie hebben deze slag verloren wij hebben meer dorpen gewonnen.
Dan zal ik zeggen: "Stfu n00b, logisch dat we geen dorpen hebben gepakt als we volgens onze planning nog niet aanvallen. Wij wouden iets anders dan dorpen, wij wouden actie en die hebben jullie ons gegeven. Jullie, in ieder geval Bisdejugend, wouden een leuke strijd. Op het moment is er weinig strijd, de strijd die er zal komen, die stond al op de planning voordat jullie met plannen begonnen, maar aanvallen met carnaval makes no sense. Dus nee, jullie zijn de losers. Wacht maar tot volgend weekend dan begint het feestje echt. :D"
Enne, DreadKing inmiddels al 7 mio ODD, zonder 1 dorp te verliezen... :D:D:D
Jatu 4,6 mio ook zonder 1 dorp te verliezen. :)
Onze ODD is bijna 2x zo hoog dan jullie ODA en die ODA komt bijna alleen maar van Perno. :eek:
cartoon7.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Het offensief van Sweet: Part 2.

Donderdag 23 februari, een uurtje of 8 s'ochtends... Ikke ben al vroeg op vandaag, want jawel, ik ga mijn clears vandaag ook versturen. :D
Maar dat terzijde, het offensief van Sweet en co is inmiddels al wat verder gevorderd, op het account Perno na hebben ze eigenlijk geen moer bereikt... DreadKing is welgeteld 1 dorpje kwijt aan, ik dacht een lid van TfC, maar nu komt het... DreadKing heeft er al 5 gepakt van de vijandelijke kant, gisteren is dus, hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt, de dag met positieve getallen afgesloten voor Plague... Terwijl we nog niet eens begonnen zijn aan ons eigen offensief. :D

Inmiddels zit DreadKing bijna aan de 30 miljoen ODD behaald met alleen deze oorlog, die nu bijna 6 dagen duurt.
En hij heeft slechts 1 dorpje verloren, waar hij er 5 voor teruggepakt heeft... 30 miljoen tegenstanders + 5 dorpen van de tegenstander, dat is dat ene dorpje wel waard. :D
Van tonnon zijn inmiddels 6 dorpjes gepakt, jammer maar helaas, was een apart clustertje dus redelijk kwetsbaar...
Zoals ik al zei, de enige met echte verliezen is Perno, die heeft al 27 dorpen af moeten staan... Maar zoals ik in de vorige post al kenbaar maakte, Sweet is niet al te zorgvuldig met het kiezen van de targets....

Blijkbaar zijn ze ook niet al te zorgvuldig met het kiezen van de bondgenoten... TfC. en W~A~R zijn de stammen die ze uitgekozen hebben...
W~A~R hebben we al laten zien dat wij de baas zijn, TfC. bestaat voornamelijk uit spelers die niet goed genoeg zijn voor andere stammen, maar om de een of andere reden toch nog wel op Wereld 21 te vinden zijn... Daar maken wij ons als Plague dus ook niet al te veel zorgen om...
W~A~R heeft hier en daar een dorpje kunnen pakken terwijl ik lag te slapen (ja ik doe de VV's :D:D:D), maar voor de rest hebben ze ook weinig succes haha. En wij zullen jullie niet vergeten hoor, als jullie mee willen doen met Sweet, dan is dat goed. Maar jullie zullen bekend komen te staan als de stammen die de verkeerde kant gekozen hebben, neem dat van mij aan. Onze wraak zal zoet zijn, veel zoeter dan Sweet. ;)

Even een leuk rekensommetje, wij zijn de afgelopen dagen 34 dorpen verloren aan TfC/Sweet. (waarvan de meeste dus van Perno)
Wij hebben er 8 veroverd... 34-8=26. Het aantal dagen dat de oorlog nu duurt is 6 dagen...
26:6=4,33. Plague telt op het moment van schrijven 14352 dorpen. 14352:4,33=3315. 3315 dagen. Het zou Sweet en TfC. in dit tempo 3315 dagen kosten, om Plague weg te edelen... En hoeveel aanvallen verstuurde Sweet ook alweer? 6000 toch bisdejugend? ;)
Jullie offensief haalt niks uit lol, Plague groeit zelf nog steeds... Jullie kunnen met 3 stammen, die samen een groot offensief organiseren Plague niet eens 1 dagje in puntenaantal laten dalen. :D
Weet je hoe ik dat noem? Pure onkunde... Zonder hulp van de stam wisten Chipklapper en co met het offensief op the Impersonator Sweet al 4 dagen lang in puntenaantal laten dalen. Sweet, W~A~R en TfC. kunnen het met 3 stammen, een hele planning en een heleboel meer troepen dan wij toen stuurden (enkel de accounts die edelden stuurden clears en ikzelf had er ook nog een kleine 100 op pad gezet lol) niet eens Plague 1 keertje een dagje in puntenaantal te laten dalen. Met andere woorden, misschien is het tijd om gewoon na te denken. Om een conclusie te trekken... Jullie zijn blijkbaar niet opgewassen tegen het grote Plague...

zo.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Kijk jongens, zo hoort een openingstopic nou te zijn.
Iedereen succes met de oorlog, de tegenpartij gaat het nodig hebben.
Ik hoop dat het een eerlijke strijd blijft, dat is altijd al de speelstijl van plague geweest iig:)


PS: Wij spellen het woord oorlog tenminste wel goed:D
 

DeletedUser61935

Guest
Filmpje is een mooi iniatief, maar valt wat tegen ;) voor de rest zowat de beste oorlogsverklaring dat ik ooit heb gezien :)
 

DeletedUser

Guest
Filmpje is een mooi iniatief, maar valt wat tegen ;) voor de rest zowat de beste oorlogsverklaring dat ik ooit heb gezien :)

Het filmpje gaat dan ook met name om het muziekje, heb dat vanavond nog even snel in elkaar geflanst. :p
 

DeletedUser

Guest
plague rules.

@show, je bent war en tfc nog vergeten op 't kaartje
 

DeletedUser42470

Guest
Heel mooi allemaal
Maar dat wist je al

Ik wil toch even iets kwijt

Met trots mag ik zeggen dat dit een lekker stammetje is.
Gasten met power ;)
Die onverschrokken door gaan op de ingeslagen weg.
En zich niet van de wijs laten brengen
Dit is de stam waar ik lid van ben
Voor wereld 21 is het een plaag
Voor mij mn tw wereld
 

DeletedUser

Guest
Ik heb trouwens het vermoeden dat Sweet morgen het grootste deel gaat dodgen, klinkt logisch aangezien het om duizenden clears gaat... Maar mijn vraag is nu, zouden er in die duizenden cleartjes ook kata's zitten? :D:D:D
 

DeletedUser61935

Guest
Ik heb trouwens het vermoeden dat Sweet morgen het grootste deel gaat dodgen, klinkt logisch aangezien het om duizenden clears gaat... Maar mijn vraag is nu, zouden er in die duizenden cleartjes ook kata's zitten? :D:D:D

Boerderijtjes slopen tralalala :p
 
Bovenaan