De Golden Awards van het jaar 2018, W62.

DeletedUser73358

Guest
Met die wisselende standpunten kun je een oneindige discussie voeren en daar heb ik niet zo'n zin in in dit leuke topic. Dus ik zie nog wel wat ik er mee doe en of ik tijd/zin vind een dezer dagen.

We praten over subjectieve lijstjes en Anton heeft keurig meermaals zijn argumentatie verklaard. Het is altijd lastig om de persoon in kwestie te overtuigen van een ander standpunt, ik snap ook echt niet waarom je dit echter toch aan het proberen bent terwijl je aangeeft dat je daar geen zin in hebt. (Hypocriet)

Menig mensen kunnen zich er toch echter toch in plaatsen, dus dat jij hier leuk iets anders probeert te verklaren en ook daarvan zo ''heilig overtuigd bent van je eigen (on)gelijk zegt misschien toch wel echt meer over je eigen perspectief. (Hypocriet)
 
Reactiescore
30
Ik heb niet al dit gezever gelezen, maar apog heeft wel een belangrijk aandeel voor het vallen van ice/mp. . Misschien hadden wij achteraf gezien beter wel wat extra front aan hen kunnen geven tegen ice, maaja, what's done, is done.

Dit wou ik nog even zeggen.

Xoxo
 
Reactiescore
3.538
Ach niet zo janken Stan...

39db01fdecc0e3c67a0e97d28ad1920d.png
 

DeletedUser7072

Guest
De grote vraag is nu natuurlijk hoe die gast het kan overleven op de maan zonder bescherming.
 
Reactiescore
853
Alw heeft ice gebroken, apog had daar amper wat mee te maken.
Iets kort door de bocht imo, zijn zeker genoeg clears van o.a. beil ook op Ice geweest. Daarnaast heeft ook Apog zeker een aandeel gehad in Ice breken, Apog heeft ook "gewoon" dorpen gepakt toen ice nog "bespeeld" werd.
 

DeletedUser78975

Guest
Janus en Stan zijn pisneidig omdat iemand ze in ZIJN lijst als flop zet... surprise surprise.

Als je het wegspelen van KDK als een prestatie ziet, met alle omstandigheden in acht genomen, is dat toch wel treurig. :rolleyes:
 
Reactiescore
2.178
Iets kort door de bocht imo, zijn zeker genoeg clears van o.a. beil ook op Ice geweest. Daarnaast heeft ook Apog zeker een aandeel gehad in Ice breken, Apog heeft ook "gewoon" dorpen gepakt toen ice nog "bespeeld" werd.

Wat mogelijk gemaakt is door die activiteit van alw, apog heeft daar amper wat mee te maken gehad. Nu weet ik niet hoe het zit met def natuurlijk, ik praat puur over aanvallend.
 
Reactiescore
3.538
Janus en Stan zijn pisneidig omdat iemand ze in ZIJN lijst als flop zet... surprise surprise.

2 weken na het wegspelen van KDK ben ik gestopt dus ik voel mij bij deze nominatie dan ook helemaal niet aangesproken. Niemand zal ooit van een account waarop ik speel vinden er te weinig uitdaging is geweest, daar zorg ik zelf altijd wel voor. Moest ik blijven gespeeld hebben was ik de strijd met Abor zeker aangegaan.

Sterker nog, ik ben sinds 2-3 weken terug aan het spelen op een account dat al veel positieve nominaties gekregen heeft en dat vooral gebaseerd op die laatste weken. Dan is de link snel gelegd ^^

Pisnijdig ben ik dus niet, als jij dat vond uit mijn vorige post's mag je daar gerust wel eens wat voorbeelden van geven want ik zie nergens nog niet de minste frustratie terug. Ik haalde enkel aan dat Stan ergens wel een punt heeft er accounts zijn geweest die zich minder hebben laten zien deze wereld, desalniettemin snap ik de commentaar wel Apog na KDK niet veel meer heeft laten zien dat je als een prestatie kan zien.

Als je het wegspelen van KDK als een prestatie ziet, met alle omstandigheden in acht genomen, is dat toch wel treurig. :rolleyes:

Minimaliseer het vooral niet. TW is niet enkel een spel dat gespeeld word op skils maar op zoveel meer. Op skils hebben we KDK zeker niet overklast maar op al het overige hebben wij dit wel gedaan.

KDK wou al snel in de start een grote concurrent (Apog) uitschakelen. D.m.v een extreme PP boost stond mijn account dat altijd op KDK voorliep opeens een heel erg groot stuk achter. KDK wou ons pakken toen we nog maar 1 dag een 2de dorpje hadden en wij dus nog maar erg zwak stonden ook wegens wij stamloos waren. Die aanval hebben wij verholpen door het spel slim te spelen, iemand van een ander account een snipe laten zetten en met ons 2de dorpje hebben wij de snipe versterkt met een 2de snipe waardoor we net genoeg troepen konden killen om 1 edel uit te schakelen. Dat was dus kantje boordje.

Vervolgens een BT geplaatst en jullie waren jullie hoofdclear kwijt. Van een hele slechte beginpositie door een beetje slim spelen gezorgd we onszelf veel extra tijd gaven.

KDK kon dat verlies maar slecht verwerken en besloot nog een 2de poging te wagen maar dit keer met meer slagkracht. Eerst de dominerende stam in de omgeving gejoined (die wij geweigerd hadden wegens beneden ons niveau), maar schijnbaar niet voor KDK wegens hulpeloos opzoek naar meer slagkracht (deze stam heeft mee geholpen met de 2de aanval op ons), maar ook dat was niet voldoende, ook onze buren werden tegen ons samengespannen dit terwijl mijn eigen account Apog nog volstrekt stamloos was en enkel 1 mb hadden met 1 dorpje voor het overige nog geen contact met niemand op de gehele wereld.

Wij hadden nog maar 4 dorpen dus besloten NAP'jes te gaan aanbieden aan omliggende spelers die klein en solo volstrekt kansloos waren tegen ons. Indien ze accepteren, werkte ze niet samen met KDK, indien ze weigerde was de link snel gelegd. (goed nagedacht toch?)

Toen kwamen we bij Swordrage die erg raar gedrag vertoonde maar toch de NAP aannam. Hij lag pal naast een dorp van ons dus ik achte de kans dat KDK en Sword contact hadden op 100% dit met de reden KDK iedereen aansprak tegen ons te gaan en nogmaals KDK was solo al pakke groter als ons. Sword nam de NAP aan met het gekende story hij uiteindelijk toch mee aanviel later (stab), wij ondertussen ChuChu die mee in KDK zijn plan zat konden overhalen niet met stabbers te gaan meewerken waardoor het plan KDK in duigen viel en wij alles relatief eenvoudig hebben kunnen deffen. Het vooredelen, recappen en blokken was ingezet en KDK was voor de 2de x op rij zwaar de verliezer van de avond met alsnog een enorme overmacht te hebben en door het bewust misbruik maken van een speler die ons wou stabben (sword) waar KDK van op de hoogte was.

Wij zijn al die tijd geduldig gebleven en gericht te werk gegaan op de lange termijn. Ons cluster volledig ingesteld richting KDK wat KDK niet deed richting ons wat uiteindelijk mede de ondergang is geworden.

Ook speler Zlatan overtuigd uit de stam van KDK te gaan en met ons te gaan samenwerken was weer een domper voor KDK. Tot op dat moment was eigenlijk alles wat KDK deed 1 grote mislukking die wij van team Apog volledig zelf hebben gecreëerd met als gevolg totale motivatie verliezen van KDK.

En dat was het moment wij op zaten te wachten, een tegenstander die veel groter is pakken op een zwak moment. Eindelijk gingen wij in de aanval op KDK en in combi met hun super slechte cluster gericht tegen ons (wat wij perfect opgesteld hadden) en hun mindere actieve periode hebben wij KDK kansloos ge edeld.

Nu kan je stellen dat het edelen van KDK en het deffen van KDK niet het allermoeilijkste is geweest. Dat kunnen er vast 100'den andere op TW ook, die mening deel ik voor 100%. Maar dan komen we op het punt ik vind TW niet enkel draait om skils maar ook inzicht in het spel en timing. Timing als in op de juiste momenten weten te incasseren of toeslaan. Ik ga niet beweren KDK minder was in skils maar in timing (weten wanneer je moet toeslaan of niet) en inzicht zijn jullie enorm zwaar overklast.

Dat is het verschil tussen een goede TW speler en een hele goeie TW speler in mijn optiek. Ik wil daar best het account Sophia nog eens voor bovenhalen, die konden CS, BT en noem al die bazaar maar op, maar op 1 of andere reden weten ze toch telkens vrij eenvoudig afgeslacht te worden wat volgens mij komt door een gebrek aan spelinzicht.

En ja TW draait ook om activiteit, uithoudingsvermogen en nog zo veel meer dingen. Maar wou dit toch even onderstrepen omdat jij het afdoet als 'geen prestatie'. Dat was het wel degelijk :)
 
Reactiescore
3.538
Ik maak overigens nog wel eens een lijstje voor dit topic als niemand kansloze opmerkingen maakt als 'ga ergens anders deze discussie uitvoeren' of iets in die aard.

Ik ga deze discussie niet langer verder aangaan, alles wat wou zeggen zit gevat in deze bovenstaande post dus maak u vooral geen zorgen. Fijne kerst gewenst trouwens aan alle lezers ;)
 

DeletedUser79629

Guest
Stan iets wat jij niet begrijpt is dat het front van APOG een probleem was van APOG, je hebt denk een half jaar de tijd gehad om dit probleem op te lossen misschien zelfs langer. Nu jumpte zlatan onder Chuchu, die jump had APOG lijkt mij ook kunnen maken? Niet denken in problemen, maar in oplossingen. Desnoods had je het front dichtgeedeld met barbarendorpen om alsnog iets van slagkracht te kunnen genereren of proberen te nachtblitzen om CF's te bemachtigen waaruit verder gewerkt kon worden. Is niet gebeurd edels hebben nagenoeg stilgestaan op interns na. Begrijp je dan serieus de nominatie niet?. Dat APOG door derden misschien front ontzegd is is mogelijk, maar is bijvoorbeeld een Doske ook niet gedeeltelijk door keuzen van derden gevallen? Zo kan je wel blijven redeneren natuurlijk. Het account zelf draagt ook verantwoordelijkheden en daarop beoordeel ik.

Hoe kom je bij een half jaar? We zitten nog geen 2 en een halve maand in Gods en zijn daarna pas begonnen met het maken van front. In totaal hebben we dus nog geen 2 maanden front gehad. Omdat het inderdaad geen top front werd konden we inderdaad lastig een goed offensief op GK beginnen en andersom. De eerste anderhalve maand hebben wij daarom letterlijk al onze clears ook gewoon aan de stam gedoneerd, of het nou voor een stammassa was of omdat een account gewoon om extra clears vroeg.

Tja je we hadden druk kunnen uitoefenen op GK om de druk van chuchu te verlichten maar het leek beter om de accounts in het noorden te helpen aangezien zij elke wave dorpje na dorpje konden oprapen.

Over onze def is ook weer zoiets.. wij hebben gewoon altijd zat def gedoneerd aan accounts die hierom vroegen. Of het nou repel/alw of chuchu was, als er vervolgens weinig tot niets gebashed wordt tja kunnen wij weinig aan doen.

Daarnaast hebben wij de laatste weken gewoon goed druk uitgeoefend op ice. Is het vergelijkbaar met de druk die alw uitoefende op ice? Nee zeker niet, maar wij hebben zeker ons steentje bijgedragen en hebben zelfs met dat front nog een paar dorpjes kunnen pakken. Ook bij deze cf's in het noorden bij Get high en ice hebben wij de laatste weken gewoon edels zitten spammen en met succes. Hadden de aanvallen beter gekund? Ja zeker, dat ontken ik niet maar aan de andere kant werden de dorpen met weinig moeite gewoon binnengehaald.

Ook heeft Apog verder nog gewoon vv's gedraaid wanneer dit nodig was.

Al met al ben ik het met je eens hoor dat er voor Apog veel meer inzat maar ben ik het zeker niet met je eens dat Apog op rang 3 van Flopspelers zou moeten staan. Waar staat dan bijvoorbeeld een Morgan Weedman ? :p
 
Reactiescore
1.278
Hoe kom je bij een half jaar? We zitten nog geen 2 en een halve maand in Gods en zijn daarna pas begonnen met het maken van front. In totaal hebben we dus nog geen 2 maanden front gehad. Omdat het inderdaad geen top front werd konden we inderdaad lastig een goed offensief op GK beginnen en andersom. De eerste anderhalve maand hebben wij daarom letterlijk al onze clears ook gewoon aan de stam gedoneerd, of het nou voor een stammassa was of omdat een account gewoon om extra clears vroeg.


Tja je we hadden druk kunnen uitoefenen op GK om de druk van chuchu te verlichten maar het leek beter om de accounts in het noorden te helpen aangezien zij elke wave dorpje na dorpje konden oprapen.

Over onze def is ook weer zoiets.. wij hebben gewoon altijd zat def gedoneerd aan accounts die hierom vroegen. Of het nou repel/alw of chuchu was, als er vervolgens weinig tot niets gebashed wordt tja kunnen wij weinig aan doen.

Daarnaast hebben wij de laatste weken gewoon goed druk uitgeoefend op ice. Is het vergelijkbaar met de druk die alw uitoefende op ice? Nee zeker niet, maar wij hebben zeker ons steentje bijgedragen en hebben zelfs met dat front nog een paar dorpjes kunnen pakken. Ook bij deze cf's in het noorden bij Get high en ice hebben wij de laatste weken gewoon edels zitten spammen en met succes. Hadden de aanvallen beter gekund? Ja zeker, dat ontken ik niet maar aan de andere kant werden de dorpen met weinig moeite gewoon binnengehaald.

Ook heeft Apog verder nog gewoon vv's gedraaid wanneer dit nodig was.

Al met al ben ik het met je eens hoor dat er voor Apog veel meer inzat maar ben ik het zeker niet met je eens dat Apog op rang 3 van Flopspelers zou moeten staan. Waar staat dan bijvoorbeeld een Morgan Weedman ? :p

Half jaar is misschien een beetje overdreven, maar je begrijpt wat ik bedoel. Overigens was de join van jullie een formaliteit bij Gods, al even daarvoor waren de plannen gezamenlijk al met Gods uitgestippeld, goed voorbeeld hiervan is de jump van ALW over APOG heen nog voordat APOG gods gejoind was. Een ding die volgens mij altijd onderdeel is van zo'n groep'sollicitatie' of fusie is een edellijnen kaart vooral met zoveel accounts op elkaar is die ruimte natuurlijk (te) beperkt. Vergeef me al zit ik fout dat er geen edellijnen kaart gemaakt is, maar wanneer dit wel het geval was geweest had APOG hier toch al aan de bel moeten trekken? Als account zelf heb je ook wat verantwoordelijkheden, je kan van alles klakkeloos aannemen of karakter tonen en desnoods dan maar de poot stijven houden voor de join met Gods... want zeg nou zelf wat is een vooruitzicht met een drievakken front, terwijl de buren ruim voldoende front hebben. Om dan simpelweg naar de buren te wijzen, omdat ze geen front geven is dan wel te makkelijk vind ik, als account zelf kan je ook vooruit kijken en heb je natuurlijk echt wel wat te eisen. Zeker al kijk je naar APOG en de belang ervan bij de clustering.

Je maakt een goed punt dat APOG actief deelgenomen heeft in de stam, nodige clears eruit sturen en def... is ook allemaal natuurlijk nodig. Toch wil ik wel even opmerken dat qua intensiviteit dit natuurlijk niks is vergelijken met een actief front, een account zonder frontdreiging heb je nu gewoon simpelweg niet zoveel werk aan. Clears en fakes eruit spammen, rondje 1C kruisdef os sturen, het is nodig maar iedereen kan het. Op gebied van skill benodigdheden is dit gewoon beiden erg laag. Prima dat jullie ervoor gekozen hebben om geen druk te leggen op Gele kanarie en de stam te helpen, maar simpele dingen zoals het af faken terwijl een ander MP. lid een massa-target was mis ik dan al snel of het nachtblitzen in de hoop om wat Cf's te pakken. Het 1 sluit het ander namelijk niet uit, wanneer je vier frontnukes gooit in de nacht in hoop op zegen kan je de resterende nukes natuurlijk nog doneren aan de stam... maar he de vijand is dan top alert en houdt sneller zijn mobiele def thuis en je hebt toch kansen om CF's te pakken. Kijk bijvoorbeeld hoe ALW gebied gepakt heeft met CF's.

Al met al dit zijn dingen die mij van APOG tegen zijn gevallen en blijkbaar genoeg zijn tegengevallen om een top drie nominatie te krijgen, ik verschil daarin denk van mening met vele. Sommige zullen zeggen dat een account alleen geflopt is bij het verliezen van een hoop dorpen, het vertonen van slecht aanvallen of slecht deffen, maar ik vind de uitdaging niet opzoeken en kansen op een of andere manier niet benutten hier ook tussen horen. Overigens is het natuurlijk mijn mening het staat jullie allemaal vrij om zelf een lijstje te maken met jullie eigen mening erin, hoe jullie de vragen dan interpreteren is dan geheel aan jullie. Ik hoop dan oprecht voor jullie dat niemand komt met het verhaal dat jullie mening helemaal onjuist is. Iedereen hecht waarden aan andere criteria....

Edit. Onze grote vriend morgan weedman die ging al langere tijd op een duivels front af, de oplossingen die enig sinds uitvoerbaar waren werden niet uitgevoerd. Het lef was er niet om Gods zelf de eerste klap te geven, maar wel een zekere mate van blindheid voor gevaar. Er werden spelers op geedeld die tussen Gods en Cube. lagen, maar och och wat was iedereen verbaasd bij inc. Voor de rest was het account actief, maar zeker niet actief genoeg voor het front wat hij niet kreeg, maar nam. Dus nee geen verrassing voor mij dat dat account snel viel.
 

DeletedUser79707

Guest
Leuk om te lezen allemaal. Een mooie strijd gehad noord in de eindfase met de spelers van Runner 5. Zal spoedig mijn awards eens uitdelen vanuit het perspectief als semi-starter/hoofdspeler van Sick Minds.

Groetjes Mike. :)
 
Reactiescore
1.075
Leuk om te lezen allemaal. Een mooie strijd gehad noord in de eindfase met de spelers van Runner 5. Zal spoedig mijn awards eens uitdelen vanuit het perspectief als semi-starter/hoofdspeler van Sick Minds.

Groetjes Mike. :)

Starter op sm? :eek:
 

DeletedUser69389

Guest
Je hebt nog maar iets meer dan drie dagen om je lijstje in te vullen dus doe het snel indien je nog mee wilt doen.

De deadline is 2 januari 23:59.
 
Bovenaan