De Golden Awards van het jaar 2018, W62.

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
Kwestie van je bent zo goed als je laatste actie denk ik, daar zullen veel mensen je op aankijken, of het nou terecht is of niet.

Persoonlijk (mijn mening); vond ik het niet gek dat je stopte met een co als Ruben, als je er zelf met de volle 100% voor gaat is zoiets uiterst frustrerend. Ik had echter toch liever gezien dat je niet direct was weggelopen maar in ieder geval was gebleven tot er nieuwe mensen waren.

I mean, ik begrijp de kritiek wel op de manier hoe ik gestopt ben. Daarover zal je mij ook niet horen, dat had ik anders moeten oplossen. Verder vind ik ook niet dat Ruben zo neer moet worden gezet. Ruben heeft weken lang elke ochtend van 6 tot 8 lopen deffen / aanvallen omdat dit de enige uren waren dat hij kon. Alle respect naar Ruben hoe hij het account geholpen heeft, dat hij uiteindelijk mede reden is van een ongelukkige situatie is jammer. Voor de mensen die mijn kant van het verhaal niet weten, here it is.

Laat ik beginnen met iedereen er aan te helpen herinneren dat ik ben overgestapt van het account Beil, naar het account Repel. Welke runner zou een prima safe account zonder enig defensief gevaar opgeven voor het meest intensieve front account met constant incoming. De reden dat ik overstapte naar Repel was omdat een leidinggevende rol had in Gods. Als leiding gevende moet je problemen weten ze signaleren voor dat de tegenstander dat kan. Repel had duidelijk een probleem, het miste namelijk een speler die de leiding nam over het account. Ja Jesse was er, maar als nacht speler is dit gewoon niet handig. Zo gezegd zo gedaan, ik ben overgestapt. Weken / maanden lang heb ik mijn uiterste gegeven om het account te verdedigen, met groot succes. Ja er zijn wat dorpen verloren door onder andere Ruben (I'm sorry bro) die zich had verslapen etc. Maar uiteindelijk hebben we Doske mee weg gespeeld, winsten behaald op Whale en stonden we simpel weg dik in de + tegen Mp.

Fast forward naar het moment waar iedereen mij nu voor beklaagd. Om eerlijk te zijn was mijn motivatie al stukken gedaald na het weg spelen van Doske, we leken makkelijk te gaan winnen dus dan care ik gewoon minder, niet zo belangrijk dit maar toch. Bon, Repel stond goed, er werden dorpen winst gemaakt niets aan de hand. Tot de donderdag avond voor de zaterdag dat ik stopte. Na mijn standaard rondje activiteit checken zou Jesse in de nacht er zijn, enkel via mobiel om te taggen want hij had plannen, Ruben was er om 6 uur en ik daarna. Tot ik om half 9 wakker werd en zag dat Jesse er in de nacht niet is geweest, en Ruben ook niet in de ochtend. 10 dorpen al kwijt met natuurlijk nog vele treinen binnenkomend. Nog een extra ding, Glenn (een dag speler van Repel) had om half 7 in de account chat gevraagd of iemand voor hem kon deffen op W65 die dag, maar even loggen op 62 was niet gelukt (of hij had het genegeerd toen hij inc zag). Aan Pim om het op te lossen, ondanks dat ik school had heel de dag bezig geweest met vv's regelen, deffen op mobiel en op pc wanneer ik de tijd daar voor had. Een dag die zwaar inhakt op mijn motivatie. Achteraf bleek Jesse een feest ofzo gehad te hebben, en Ruben naar zijn voetbal kantine te zijn geweest en besloot uit te slapen.

Vrijdag avond, een kut dag geweest met verloren dorpen. Ik deed mijn rondje activiteit weer. Jesse was er niet, prima kan gebeuren. Ruben zou er om 6 uur in de ochtend zijn. Ik moest om 6u werken maar kon eventueel mobiel helpen. Ik een nacht vv gefixen (Luuk van ALW) die er tot oid 5 uur was. Toen ik om 6u wakker werd om te gaan werken, waren er wat berichten van Ruben in de groepschat. Hij was namelijk net thuis van het zuipen met vrienden. Nouja prima, I don't care zolang hij maar gewoon deffed zoals hij had aangegeven. Kort daarna stuurt Ruben een appje dat hij gecheckt heeft, en t rustig was dus hij ging pitten. Frustrerend want ik had de meldingen ook wel gezien van de 1000 binnenkomende aanvallen, en het betekende dus dat ik mobiel op mijn werk het dodge werk moest gaan doen. Toen ik om 7u even checkte of dat ging lukken bleken er ook 25 binnenkomende treinen te zijn die niet afgewerkt waren. Conclusie of Ruben was te zat om de treinen te zien, of hij had geen zin om te deffen. I mean ik snap m wel als je net thuis komt van zuipen, maar geef dan de vorige avond niet aan dat je kan. Wederom aan mij op mijn werk om de zooi op te lossen. Resultaat is dat Luuk weer de vv kreeg, die heel de nacht had lopen deffen, ondanks dat hij wilde gaan slapen.

Laat ik duidelijk zijn dat ik geen haat gevoelens heb naar Jesse, Ruben of Glenn. Iedereen heeft zijn steentje bij gedragen op Repel, en sommige hebben heel veel gedaan. Jesse en Ruben hebben bijvoorbeeld echt wel werk verricht op Repel.

Het feit is wel dat ik geen zin heb om met een team te spelen die ik niet 100% kan vertrouwen, ik heb meerdere kut dagen gehad omdat andere hun afspraken niet nakomen. Het account dat had lomp veel clusterfucks had, had er nu nog 25 meer. En eerlijk is eerlijk, met mijn al dalende motivatie, en in mijn ogen een niet betrouwbaar team had ik geen zin om daar weer aan te beginnen. Het zou mijn taak zijn geweest het account weer recht te zetten. Weer onnodige uren te deffen die gewoon voorkomen hadden worden. En ja, daar had ik geen zin in, maakt mij dat een runner? Geen idee. Ik ben van Beil naar Repel overgestapt omdat ik zin had in de uitdaging, ik ben van Repel afgestapt omdat ik geen zin meer had in de uitdaging. Beoordeel het hoe je wilt.

Natuurlijk weet ik ook wat ik anders had kunnen doen, ik had nog twee dagen werk kunnen verrichten. Andere spelers kunnen zoeken en dan kunnen stoppen etc etc. Er waren betere opties I know. Maar goed ik was gefrustreerd, en ik heb naïef gehandeld. Het is hoe het is. Daarnaast begrijp ik ook wel de haat die ik nu krijg. Types als Martijn worden constant 'gepest' door hun handelingen, en wanneer ze de kans krijgen dat terug te doen, doen ze dat ook. Fair enough, gooi nog wat bakken stront over me heen, ik verdien het I guess.

Uiteindelijk ben ik er wel van overtuigd dat ik een van de meest belangrijke personen ben geweest voor W62, ik ben er van overtuigd dat zonder mij Gods niet zou zijn geweest waar het nu was. Ik vind het jammer dat mensen dit niet durven te erkennen omdat ik gestopt ben op Repel. Beetje persoon met karakter benoemd dat ook in zijn GA, en niet enkel het einde.
 

DeletedUser69389

Guest
Mooie, eerlijke post Pim. Dat moet gezegd worden. Je raakt inderdaad ook een aantal punten waar je volkomen gelijl mee hebt en hebt gehad. Over het hoe, of en wat met Gods kan ik natuurlijk niet oordelen als destijds buitenstaander.

Maar als buitenstaander was het wel duidelijk dat je een belangrijke rol speelde binnen Gods.

Het is bij mij niet een kwestie van een bak stront terug counteren. Het is zoals ik hier en op classic al schreef dat ik het vooral oprecht jammer vind dat je je naam zo te grabbel gooit/gooide terwijl je de skillse en potentie wel hebt.

Maar zoals ik al schreef. Oprecht een mooie post Pim.
 
Reactiescore
853
Uiteindelijk ben ik er wel van overtuigd dat ik een van de meest belangrijke personen ben geweest voor W62, ik ben er van overtuigd dat zonder mij Gods niet zou zijn geweest waar het nu was. Ik vind het jammer dat mensen dit niet durven te erkennen omdat ik gestopt ben op Repel. Beetje persoon met karakter benoemd dat ook in zijn GA, en niet enkel het einde.

De beste stam speler:
Gods:
Fabian & Pim, hoofdfiguren binnen Gods op het moment, steken behoorlijk wat tijd in Gods en dat wordt dan ook zeker gewaardeerd.

Bij Gods is dit Pim (@Pimsie. ) , Pim is op Beil de touwtrekker en degene die vrijwel alles in goede banen leidt. Hiernaast is hij ook binnen Gods degene die veel werk verzet, vandaar dat ik dan ook denk dat hij deze nominatie wel verdient.
Destijds heb ik je daar de credits voor gegeven in mijn GA. Ik vond het echter niet eerlijk tegenover sommige andere spelers om je in mijn jaarlijst te zetten, omdat er ook veel spelers zijn die zich vanaf het begin hebben ingezet ondanks hun frustraties.
 
Reactiescore
3.457
Verder vind ik ook niet dat Ruben zo neer moet worden gezet.
Mwa,hij had het al eerder geflikt met de vv van Chuchu.
Hij zou om 1:00 online komen om te deffen,om 3:30 kwam hij strontbezopen online en was te dronken om te snipen( zijn eigen woorden) ipv vv door te zetten is hij direct gaan slapen.
Krap 2 weken later gebeurd het weer op Repel.
Snap prima dat je liever naar de kroeg wil dan te gaan deffen maar je laat wel een paar mensen in de steek die veel moeite hebben gestoken in een account en die vervolgens de dorpen zien wegvliegen.
Beloof dan niks of geef gewoon de vv door snap de Burns op Ruben dan ook geheel.
 
Reactiescore
3.576
Toch wel sad dat niemand mij in positieve zin noemt, nochtans 2 maanden met Fabian leider geweest en praktisch alle massa’s en diplomatische handelingen geregeld. Snap t wel, maar toch.

2 maanden leider geweest? Damn wereldprestatie,... Diplomatie? LMAO dat kan zowat iedereen en kost amper tijd. Die massa's regelen wil ik je wel meegeven maar die andere 2 stellen wel echt niets voor.

Uiteindelijk ben ik er wel van overtuigd dat ik een van de meest belangrijke personen ben geweest voor W62, ik ben er van overtuigd dat zonder mij Gods niet zou zijn geweest waar het nu was. Ik vind het jammer dat mensen dit niet durven te erkennen omdat ik gestopt ben op Repel. Beetje persoon met karakter benoemd dat ook in zijn GA, en niet enkel het einde.

Met je uitleg waarom je gekapt bent met Repel kan ik mij 100% in vinden. Je schets de situatie goed en ik vind dat er geen blame betreft hoe repel gelopen is en wil ook wel erkennen je er best veel tijd, moeite in hebt gestoken en dit ook erg goed deed, ook overstappen van Beil naar Repel was een risicovolle keuze die we alleen maar kunnen toejuichen. Maar stellen je onmisbaar bent geweest voor Gods vond ik wel een grote brug te ver. (mijn subjectieve mening)

Het verschil tussen Abor en Savior is dat beide accounts 100% noodzakelijk zijn voor de stam. Het verschil zit hem er in dat team Savior onmisbaar is voor Gods maar team Beil dit niet was voor Gods. Zitten nu al tijden andere spelers op Beil en dat geeft gewoon 0,0 verschil met de vorige spelers. Ben er van overtuigd dat team Savior onvervangbaar is.

Dit alles heb je wel op jezelf afgeroepen natuurlijk door jezelf in GA lijstjes te zetten als beste speler en in de start heel de wereld als retard benoemen omdat je niet snapt waarom ze zo op je achterlopen (heb dit al uitgelegd) en dat kwam neer op het feit Abor de makkelijkste start gehad heeft in de geschiedenis van alle TW servers. Telkens roepen je een uitdaging wilt maar toch voor de makkelijkste keuze's kiezen elke keer opnieuw. Uitspraken als 'ik werk met niemand samen' terwijl jijzelf nog een samenwerking hebt aangeboden naar mijn acc toe en nog wel meer ook overigens, maken wel dat het moeilijk is je daar nu niet op terug te pakken.

Hoe zag Gods eruit zonder Pim? Iemand anders beheerde het makkelijke account Beil, iemand anders ging ten onder met Repel zoals jij ermee ten onder ging en iemand anders regelde massa's tegen MP die vast ook wel een gelijkaardig scenario hadden bereikt wegens MP gewoon erg veel slechte accounts heeft.

Dat al gezegd zijnde vind ik persoonlijk je rol op w62 ongeacht de mogelijkheden die er lagen erg beperkt. Ik durf zelfs te stellen dat ik met maanden en maanden minder gameplay op deze wereld meer inpakt heb gehad op het verloop van w62 dan jij met Beil en Repel deed en dat puur en puur alleen omdat ik wel voor uitdagingen heb gekozen en daarin ook geslaagd ben. Jij hebt 1 uitdaging gedaan en deze is mislukt (no blame, no shame). Waarbij ik enkel en alleen wil benadrukken je aanwezigheid op w62 niet zoveel voorstelt en niet doel op je kwaliteiten als speler. (wil ik best uitgebreider over ingaan)

Nu ik haalde ook aan ik vind niemand je als speler kan aankijken jij gestopt bent op Repel of de kwaliteit en inzet die er geleverd is. Het is jouw account niet, jij slooft je uit en je medespelers verknoeien het sterke werk jij er gepresteerd hebt. Je haalt aan je als leider een oplossing wou zoeken voor het probleem zich op Repel stelde door er zelf te gaan spelen. Ongeacht je medespelers de boel verknoeide is het je plicht om als leider de kar te blijven trekken (iets wat team Savior nogmaals altijd is blijven doen), als speler kan je zeggen, dat ze hun plan trekken maar als leider heb jij ook een verantwoordelijkheid naar je stamleden toe. Stamleden die hun stinkende best deden om het beste uit Gods te halen heb jij wel laten zitten.

Ik deel wel de mening dat het triestig is hoe sommige hun kans zien om je af te branden als een nietsnut. De meeste daarvan komen nog niet tot aan je enkels betreft tw kunnen spelen. Zou mij er dan ook niet te druk over maken.

En nogmaals, door zo hoog van de toren te blazen heb je dit wel echt op je afgeroepen in mijn optiek, dus medelijden krijg ik er zeker niet mee.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
2 maanden leider geweest? Damn wereldprestatie,... Diplomatie? LMAO dat kan zowat iedereen en kost amper tijd. Die massa's regelen wil ik je wel meegeven maar die andere 2 stellen wel echt niets voor.



Met je uitleg waarom je gekapt bent met Repel kan ik mij 100% in vinden. Je schets de situatie goed en ik vind dat er geen blame betreft hoe repel gelopen is en wil ook wel erkennen je er best veel tijd, moeite in hebt gestoken en dit ook erg goed deed, ook overstappen van Beil naar Repel was een risicovolle keuze die we alleen maar kunnen toejuichen. Maar stellen je onmisbaar bent geweest voor Gods vond ik wel een grote brug te ver. (mijn subjectieve mening)

Het verschil tussen Abor en Savior is dat beide accounts 100% noodzakelijk zijn voor de stam. Het verschil zit hem er in dat team Savior onmisbaar is voor Gods maar team Beil dit niet was voor Gods. Zitten nu al tijden andere spelers op Beil en dat geeft gewoon 0,0 verschil met de vorige spelers. Ben er van overtuigd dat team Savior onvervangbaar is.

Dit alles heb je wel op jezelf afgeroepen natuurlijk door jezelf in GA lijstjes te zetten als beste speler en in de start heel de wereld als retard benoemen omdat je niet snapt waarom ze zo op je achterlopen (heb dit al uitgelegd) en dat kwam neer op het feit Abor de makkelijkste start gehad heeft in de geschiedenis van alle TW servers. Telkens roepen je een uitdaging wilt maar toch voor de makkelijkste keuze's kiezen elke keer opnieuw. Uitspraken als 'ik werk met niemand samen' terwijl jijzelf nog een samenwerking hebt aangeboden naar mijn acc toe en nog wel meer ook overigens, maken wel dat het moeilijk is je daar nu niet op terug te pakken.

Hoe zag Gods eruit zonder Pim? Iemand anders beheerde het makkelijke account Beil, iemand anders ging ten onder met Repel zoals jij ermee ten onder ging en iemand anders regelde massa's tegen MP die vast ook wel een gelijkaardig scenario hadden bereikt wegens MP gewoon erg veel slechte accounts heeft.

Dat al gezegd zijnde vind ik persoonlijk je rol op w62 ongeacht de mogelijkheden die er lagen erg beperkt. Ik durf zelfs te stellen dat ik met maanden en maanden minder gameplay op deze wereld meer inpakt heb gehad op het verloop van w62 dan jij met Beil en Repel deed en dat puur en puur alleen omdat ik wel voor uitdagingen heb gekozen en daarin ook geslaagd ben. Jij hebt 1 uitdaging gedaan en deze is mislukt (no blame, no shame). Waarbij ik enkel en alleen wil benadrukken je aanwezigheid op w62 niet zoveel voorstelt en niet doel op je kwaliteiten als speler. (wil ik best uitgebreider over ingaan)

Nu ik haalde ook aan ik vind niemand je als speler kan aankijken jij gestopt bent op Repel of de kwaliteit en inzet die er geleverd is. Het is jouw account niet, jij slooft je uit en je medespelers verknoeien het sterke werk jij er gepresteerd hebt. Je haalt aan je als leider een oplossing wou zoeken voor het probleem zich op Repel stelde door er zelf te gaan spelen. Ongeacht je medespelers de boel verknoeide is het je plicht om als leider de kar te blijven trekken (iets wat team Savior nogmaals altijd is blijven doen), als speler kan je zeggen, dat ze hun plan trekken maar als leider heb jij ook een verantwoordelijkheid naar je stamleden toe. Stamleden die hun stinkende best deden om het beste uit Gods te halen heb jij wel laten zitten.

Ik deel wel de mening dat het triestig is hoe sommige hun kans zien om je af te branden als een nietsnut. De meeste daarvan komen nog niet tot aan je enkels betreft tw kunnen spelen. Zou mij er dan ook niet te druk over maken.

En nogmaals, door zo hoog van de toren te blazen heb je dit wel echt op je afgeroepen in mijn optiek, dus medelijden krijg ik er zeker niet mee.

Ik vind dat wel er wel een verschil is tussen zeggen dat je onvervangbaar bent, en zeggen dat de stam niet zou zijn waar ze zijn zonder jou. Als ik had gezegd dat ik niet vervangbaar was, was ik het met je post eens geweest (naast je onzin over ABOR). Maar dat zei ik niet. Toch bedankt voor je mening.
 
Reactiescore
3.576
Ik vind dat wel er wel een verschil is tussen zeggen dat je onvervangbaar bent, en zeggen dat de stam niet zou zijn waar ze zijn zonder jou. Als ik had gezegd dat ik niet vervangbaar was, was ik het met je post eens geweest (naast je onzin over ABOR). Maar dat zei ik niet. Toch bedankt voor je mening.

Dan is het een uitspraak je deed die nergens op sloeg of nog maar iets voorstelt. Als ik 1 min log op een account en 1 snipe doe en vervolgens niets meer dan zou Gods ook niet zijn zoals ze nu zijn.

Je zat maanden in Gods, al ben je de grootste nietsnut ooit op TW alsnog heb je dan wel een impact. Daarom stelt het niet alsnog wat voor. Maar oke dan, je had een impact. Zie alleen weinig relevantie dat aan te halen als je er niet mee bedoeld wat ik meende je er mee wou bedoelen.
 

DeletedUser79707

Guest
Een gelukkig nieuwjaar naar iedereen gewenst. Hierbij mijn awards uit het perspectief als hoofdspeler van Sick Minds.

1. Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?

1- Savior of the North – De kracht achter Gods. Verre weg het meest actieve team dat de gehele wereld constant als kool heeft gegroeid. En daarnaast nog bakken met def leveren en honderden clears gooien. Al vrij vroeg de grootste massa van de wereld gekregen destijds en die nagenoeg perfect afgeslagen waardoor al vrij snel de grootste dreiging ten onder ging.

2- A Lone Wolf – Leuke spelers, stabiel team geweest in 2018 die toch zeer belangrijk zijn geweest met def en clears smijten. Middels een kleine jump naar het front toch immens veel impact gehad voor de nodige druk en winsten op Mp.

3- Gele Kanarie – Hebben zich bewezen door hun enorme activiteit en hebben naar mijn weten ook veel vv’s gedraaid binnen Mp. Ook een stabiele factor voor Mp. geweest dat door de vele druk op Chu toch veel winsten heeft geboekt op Gods. Hebben helaas niet veel druk terug gekregen vanuit Gods, ik had nog graag gezien hoe zij zich zouden opstellen als ze een serieuze grote massa hadden gekregen.

*Een shout/out naar AboR/Beil die in 2018 ook zeer belangrijk is geweest voor Gods. Helaas ging het met de activiteit achter uitwaarts waardoor zij niet veel van zich hebben kunnen laten zien de laatste maanden. Echter heeft o.a. Jeremy nog veel vv’s gedraaid en was hun enorme hoeveelheid def en clears op verschillende fronten doorslaggevend.

2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?

1- Doske - de meest recente recruit van Mp die al langer samenwerkte met ze. Binnen een paar dagen volledig weggespeeld wat ook Mp. als collectief verweten kan worden. Indien ze hun zaken op orde hadden gesteld kon het nog zéér interessant geweest zijn voor het verloop van de wereld.

2- Het oude team van Sophia van o.a. Floris - Weggespeeld, en opnieuw gestart ten eerste. Waren al vrij snel daarna een van de meest dominantste accounts in het noorden met een machtig cluster. Veel hulpjes wat al snel hun dorpen verdubbelde. Echter is er vanuit hun nagenoeg niks laten zien op offensief vlak tegen Gods. Defensief was het ook een groot zooitje waardoor het team al vrij snel weg was na de massa’s van Gods en het enorm chaotisch werd.

3- .Repelsteeltje – De ene co na de andere die wegging en soms later ook weer terugkwam om vervolgens weer weg te gaan.. Hadden een goede uitgangspositie tegen Mp en mede door de activiteit/ervaring en skills van Pim zag het er enorm goed uit voor 2019. Helaas is het een en ander voorgevallen waardoor Jesse er weer in zijn eentje voor stond en de activiteit voor de vv’s niet optimaal was. Hierdoor toch weer meer dan een honderdtal dorpen verloren gegaan waardoor ook mijn account een nog groter front kreeg. Pas aan het eind van 2018 liep het account weer door het aantrekken van nieuwe co’s en goede inzet van Gods om te helpen met o.a. vv's/def. Jesse verdiend niks meer dan alleen maar lof voor zijn werk en doorzettingsvermogen, Respect voor de nieuwe co’s die op .Repel kwamen en er toch nog wat van hebben gemaakt de laatste weken. Echter is dit account wel voor 2018 een rang 3 flop in mijn lijst.

3. Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?

1- qua massa’s en verliezen in verhouding geef ik deze award toch aan mijn eigen team Sick Minds.

2- .Repelsteeltje – Oude team van .Repel, Pim Jesse Ruben heb ik het meest gehoord van dit team. Kregen de nodige clears en edels van Mp en wisten dit goed te verdedigen. Indien Pim en Ruben niet waren vertrokken en het account in puin viel hadden zij plek 1 zeker weten verdiend. Naar mijn weten werd er goed onderling gespeeld tussen deze spelers was er 24/7 bezetting en werd er met regelmaat afgewisseld waardoor het account een sterk defensief team was. Het account stond in de plus qua dorpen (302 om 291) met respectievelijk 65miljoen odd, het meeste van de wereld gevolgd door sick met 54 miljoen (Begin oorlog t/m 30 november). Vandaar dat dit team plek 2 beslist verdiend.

3- ChuChuu – Aaron, net als Jesse een enorme doorzetter. Een prima deffer die door omstandigheden toch puik werk verzet heeft qua deffen. Nadat Jannes erbij kwam en de activiteit de goede kant op ging werden de verliezen bijna nihil. Enorm veel respect voor Aaron dat hij daarnaast ook nog is via vv's meehielp met deffen voor de stam!

4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?

1- Gele Kanarie – Ook al heb ik niks met de vele ram-treinen die zij versturen (kus onbekende M), wisten zij door slim te offen winsten te boeken. Er werd prima getimed op Chu, de druk werd hoog gehouden en dat heeft ook zeker zijn vruchten afgeworpen.

2- ALW – Met een klein jumpcluster hebben zij in 2018 veel bereikt op Mp. Op ice werden dorpen gepakt en aan het eind van 2018 door nalatigheid van GH wisten zij samen met Beil/Savior/APOG de gehele falanx van Get-High weg te werken. Niet te vergeten dat ze in 2018 ook nog eens Morgan van Cube weggespeeld hebben.

3- Runner 5 – Timen zoals het hoort. In de gehele wereld heb ik van dit account bijna geen slechte timings gezien. Chapeau hiervoor. Daarnaast wisten zij hoe ze effectief moesten faken om de tegenstander volledig uit te putten. Nagenoeg geen fakes uit def-dorpen en de spreiding tussen fakes was uitstekend waardoor clears niet gezien konden worden en ze shortrange binnen een uur 50 edels konden timen. Hierdoor hebben ze het mij en mijn team enorm lastig gemaakt en deden zij dit ook nog eens zonder de hulp van druk vanuit Sophia op Sick Minds. Ook bij Repel heb ik vernomen dat het aanvallen van runner goed werd uitgevoerd. (De backtimes op clears waren ook wel leuk om te zien dat iemand daarvoor de moeite nam)

*Speciale Shout/out naar o.a. Beil en Savior hoe zij in een klap o.a. Doske hebben weggespeeld. Daarnaast leverde zij een enorme hoeveelheid clears voor de stam op bashes die in een perfecte zeer korte tijdspanne landde op de vijand waardoor bijstacken bijna niet te doen was.

5. Meest veelbelovende speler van 2018 - Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?

1- Lord Neos - mag eindelijk fronten nu de wereld klaar is.

2- Repel. - Zit ver boven hun puntenrecord en front nu met Get High

3- Swordrage - Groter dan GK op dit moment

6. Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?

1- Roy (Sick) – Ondanks alle slechte verhalen die er zijn over Roy en die ik lees en het opvliegerig karakter van Roy is hij uitgegroeid op sick tot een van mijn meest waardevolste co’s. Nadat ik op Sick al meerdere co’s had gehad had ik bijna geen verwachtingen. Maar wat heeft hij mij verrast in positieve zin zeg. Geeft enorm veel voor het account en deed ook zijn bijdrage qua vv’s voor de stam.

2- Tobias (Sophia) – Vele tegenslagen gekend op Sophia maar altijd maar doorgegaan en aan het eind van het jaar stond het account er weer prima voor. Altijd fijn contact mee gehad en ik had hem meer gegund deze wereld. Jammer dat ik hem niet zelf heb gerekruit destijds

3- Jesse & Aaron – Enorme drive, Ondanks alle tegenslagen zijn ze er nog steeds. Beslist geen runners en fijne spelers om in je stam te hebben, kregen zelf inc’s en pakte toch gewoon nog vv’s. Toppers

7. Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018 / heeft jou het meeste geholpen en was je steun en toeverlaat?

1- Fabian/Inge – Zonder hun was ik al lang en breed vroegtijdig in de wereld gestopt.

2- Roy – Hield sick minds beslist draaiende als ik er niet was.

3- Monique – Al vanaf het begin samen met mij op sick gekomen na het vertrek van mattie en sebá. Met zijn tweeën destijds het beste ervan gemaakt :)

8. Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?

1- Alle inactieve co’s die Sick heeft gehad – frustratie, frustratie..

2- Lars (Sophia) –

3- Daan (Sick) – Heeft zijn stempel wegens pech en toch gebrek aan skills op een account met een enorm actief front als Sick niet volledig kunnen drukken. Daarnaast ook privé vervelend nieuws gehad. Wel is Daan een leuke co om te hebben en zet zich prima in voor het account!

9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?

1- Fabian

2- Pim samen met Fabian toen die nog enorm actief was in Gods.

3- LDE – Toch enorm groot geworden zeg die stam, geen idee wie daar de boel runde :)

10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?

1- Leider van Deja-Vu. flop

2- Leider van Shelby, als die dat hadden uberhaupt, of was Hans dat?.

3- Mp. Slecht geregeld zooitje mbt Doske.
 
Reactiescore
983
2- Mathieu, Sick Mind en Ice.
Weer tig malen gerund nadat die dat al eerder deed op 60.... Het is een prestatie om binnen 1 jaar op 2 verschillende werelden meermaals te rennen en het dan nog voor elkaar te krijgen dat mensen je vertrouwen en je verhaaltjes geloven....

Gelukkig weet ik wat voor waarde ik moet hechten aan dingen die:
- niet geheel duidelijk zijn voor buitenstaanders omdat zij het hele verhaal niet kunnen kennen
- uit Martijn zijn mond komen want we kennen allemaal de waarde die deze bijdragen.... 0,00000
 
Reactiescore
2.064
Duidelijke uitleg Pim, ik snap je besluit aan de ene kant wel.
 

DeletedUser69389

Guest
Je hebt nog maar 9.5 uur om je lijstje in te vullen dus doe het snel indien je nog mee wilt doen.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
Dan is het een uitspraak je deed die nergens op sloeg of nog maar iets voorstelt. Als ik 1 min log op een account en 1 snipe doe en vervolgens niets meer dan zou Gods ook niet zijn zoals ze nu zijn.

Je zat maanden in Gods, al ben je de grootste nietsnut ooit op TW alsnog heb je dan wel een impact. Daarom stelt het niet alsnog wat voor. Maar oke dan, je had een impact. Zie alleen weinig relevantie dat aan te halen als je er niet mee bedoeld wat ik meende je er mee wou bedoelen.

Soms twijfel ik echt of jou IQ boven de 10 uitkomt. Ik ga er niet op reageren om twee redenen:
- Wat je zegt is echt te dom om te poepen
- Als ik er wel op reageer krijg ik weer een paar boeken vol met onzin naar mijn hoofd

Veel plezier met je waanbeelden Jannes
 
Reactiescore
376
okay, dit wordt waarschijnlijk een beetje pro-Mp, maar ik heb mn best gedaan :engel:
(disclaimer: ik heb het grootste deel van de beginfase niet echt meegekregen)

1. Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?

1- A Lone Wolf, ondanks een late start (?) toch snel post gevat tussen alle andere grote namen en hoewel je de bespelers ervan niet veel hoorde op het AF, stonden ze er wel keer op keer en versloegen ze wie dan ook die front had met hen. Dikke probs naar alle huidige en/of vorige bespelers!
2- Savior of the north, wat een team en wat een motivatie om de hele wereld lang te blijven domineren. Hoewel ze zich defensief niet echt moeten bewijzen hebben, bestaat er gewoon geen twijfel over dat dit één van de beste teams is.
3- Gele Kanarie, deze boys waren enorm gezellig en ook IG steeds bereid te helpen. Echt een aanwinst voor elke stam dan ook.

2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1- Wie mij het meest tegengevallen is, is Lars. Ik onderhoud een meer dan deftige 'band' met hem en we hebben bijna dagelijks contact maar zo'n actie had ik eerlijk gezegd niet van hem verwacht. :(
2- FlamingPhoenix, ikzelf had toch wel degelijke verwachtingen van dit account maar bleek dat Sophia gewoon beter was dan Flaming.
3- Alle vorige co's van Repelsteeltje, lijkt me dat veel spelers kwamen en terug gingen. Vind ik erg jammer.

3. Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1- Sick Minds, eigenlijk alleen maar felicitaties naar oa. Roy en Mike. Zolang bijna foutloos deffen is echt geniaal :p
2- Repelsteeltje, er is niet altijd even correct en actief gedeffed maar zovele (edel)waves mogen ontvangen en ze staan er wel nog steeds hoor (sterker dan ooit).
3- ChuChuuu, in het begin kon GK een eigen cluster beginnen in Chu's cluster maar nadien werd er bijna foutloos gedeft!

4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1- ALW, alleen maar felicitaties van mij voor dit account. Enorm vervelende en uitputtende spelers om tegen te spelen :p
2- Runner 5, zowel tegen Repel als tegen Sick Minds een fantastische aanvaller gebleken en wat was het fijn in de chat te kunnen meegenieten met hun times :eek:
3- Savior of the north, gewoon even 5k fakes eruit spammen op Whale. Je moet het toch maar doen he. Waren btw bijna altijd betrokken in welke actie dan ook dmv. fakes en/of clears.

5. Meest veelbelovende speler van 2018 - Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
1- alle spelers uit LDE, een genot om met veel van hen samen te spelen!
2- swordrage, zie dat die ineens erg gegroeid is. Ik hoop dat hij kan bewijzen dat hij die rang waard is.
3- Unexplainable Miracle, heel toffe speler(s) op dat account en ik hoop dat ze nog iets moois kunnen neerzetten!

6. Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?
1- Tobias van Sophia, begin W63 wist hij nog niet eens hoe te backtimen en nu zet hij weliswaar een heel sterk account op poten. Een ware evolutie!
2- Jordy van Get High, steeds gemotiveerd en als ik achteraf bekijk wat voor tijd en moeite hij in Mp stak, kan ik enkel maar verbaasd zijn.
3- LDE (in het bijzonder Ian van Faithless), ik was er eerst een beetje sceptisch over maar uiteindelijk bleek er een heleboel activiteit en kwaliteit in deze stam te zitten. Hele aangename speler(s) ook! :)


7. Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018 / heeft jou het meeste geholpen en was je steun en toeverlaat?
1- Jordy van Get High, hij was de drijvende kracht achter Mp en steeds bereid te helpen.
2- Gele Kanarie, altijd online in de chats en steeds bereid te helpen dmv. def/vvs of clears/fakes.
3- Rene van callisthenes, enorm actief en ongekende inzet. Hele toffe speler!

8. Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1- Tjah, Delano he: hij had steeds pech en een gebrek aan skills. :(
2-
3-

9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
1- Fabian, blijkbaar de grote motivator binnen Gods en heeft bijgevolg Gods mooi naar de nakende overwinning geleid. Probs!
2- Wat Jordy allemaal deed voor de stam was ook fantastisch!
3- Faithless hield LDE mooi onder controle. :)

10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
Op het moment dat ik de wereld binnenkwam, was de fase met erg slechte stammen en/of leiders al even voorbij.

11. AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
1- @.Sensation /Stan, ik kon me enorm ergeren aan zijn opvliegerige manier van posten.
2-
3-

12. Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?
1- @Aletheias Signaalvuur in het begin van de wereld. :D
2-
3-

13. Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1- Gods
2- Mp.
3- LDE

14. Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
1- Gods
2- LDE
3- Mp.

15. Welke stam was aanvallend het beste?
1- Gods
2- Mp.
3- LDE

16. Welke stam was defensief het beste?
1- Gods
2- Mp.
3- LDE

17. Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2018?
1- LDE, leverden een eindeloze hoeveelheid aan def en draaiden vaak vv. Zonder twijfel de beste bondgenoten!
2-
3-

18. Welke stam is dé flopstam van 2018?
1- CFH, deed bijna niets als BG van Mp.
2- In het begin was dit toch wel Dejavu.
3-

19. Welke stam was dé vijand van 2018?
1- Gods
2-
3-

20. Meest Veelbelovende Stam van 2018 - Met welke stam moeten we in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Gods
2- W.D.
3-

21. Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1- tig keren Delano pesten
2- de up-periode van Mp. (maar bijgevolg ook de down-periode :( )
3-

22. Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2018?
1- mijn defpogingen op Ice
2- doske recruiten, geen uitleg nodig.
3-

Nu goed? :s
 
Reactiescore
3.576
Soms twijfel ik echt of jou IQ boven de 10 uitkomt. Ik ga er niet op reageren om twee redenen:
- Wat je zegt is echt te dom om te poepen
- Als ik er wel op reageer krijg ik weer een paar boeken vol met onzin naar mijn hoofd

Veel plezier met je waanbeelden Jannes

Dat ik je impact weinig vind voorstellen (en dat vind ik omdat ik van mening ben er veel andere personen zijn die konden doen wat jij gedaan hebt voor Gods) wilt niet zeggen dat je impact niet nuttig is geweest.

Als ik een farm co heb die zorgt dat ik veel edels heb en daardoor rang 1 word, dan is zijn impact heel belangrijk geweest voor het succes, maar als je mij dan de vraag stelt of ik van mening ben dat het moeilijk is wat mijn co deed zeg ik nee. You get it? Je impact was belangrijk maar het was niet moeilijk (dus het stelt niet veel voor). Weet niet of ik het nog anders kan uitleggen om mijn punt duidelijk te maken. Als jij daarover een andere mening hebt, prima.

Toch bedankt voor je inhoudelijke reactie die niet op de man gespeeld is. (En zie eens hoe kort ik het gehouden heb)!
 

DeletedUser69389

Guest
NA OVERLEG MET DE JURY BESLOTEN OM DE DEADLINE TE VERLENGEN TOT EN MET VRIJDAG 4 JANUARI AANSTAANDE 23:59.
 

DeletedUser79919

Guest
okay, dit wordt waarschijnlijk een beetje pro-Mp, maar ik heb mn best gedaan :engel:
(disclaimer: ik heb het grootste deel van de beginfase niet echt meegekregen)

1. Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?

1- A Lone Wolf, ondanks een late start (?) toch snel post gevat tussen alle andere grote namen en hoewel je de bespelers ervan niet veel hoorde op het AF, stonden ze er wel keer op keer en versloegen ze wie dan ook die front had met hen. Dikke probs naar alle huidige en/of vorige bespelers!
2- Savior of the north, wat een team en wat een motivatie om de hele wereld lang te blijven domineren. Hoewel ze zich defensief niet echt moeten bewijzen hebben, bestaat er gewoon geen twijfel over dat dit één van de beste teams is.
3- Gele Kanarie, deze boys waren enorm gezellig en ook IG steeds bereid te helpen. Echt een aanwinst voor elke stam dan ook.

2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1- Wie mij het meest tegengevallen is, is Lars. Ik onderhoud een meer dan deftige 'band' met hem en we hebben bijna dagelijks contact maar zo'n actie had ik eerlijk gezegd niet van hem verwacht. :(
2- FlamingPhoenix, ikzelf had toch wel degelijke verwachtingen van dit account maar bleek dat Sophia gewoon beter was dan Flaming.
3- Alle vorige co's van Repelsteeltje, lijkt me dat veel spelers kwamen en terug gingen. Vind ik erg jammer.

3. Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1- Sick Minds, eigenlijk alleen maar felicitaties naar oa. Roy en Mike. Zolang bijna foutloos deffen is echt geniaal :p
2- Repelsteeltje, er is niet altijd even correct en actief gedeffed maar zovele (edel)waves mogen ontvangen en ze staan er wel nog steeds hoor (sterker dan ooit).
3- ChuChuuu, in het begin kon GK een eigen cluster beginnen in Chu's cluster maar nadien werd er bijna foutloos gedeft!

4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1- ALW, alleen maar felicitaties van mij voor dit account. Enorm vervelende en uitputtende spelers om tegen te spelen :p
2- Runner 5, zowel tegen Repel als tegen Sick Minds een fantastische aanvaller gebleken en wat was het fijn in de chat te kunnen meegenieten met hun times :eek:
3- Savior of the north, gewoon even 5k fakes eruit spammen op Whale. Je moet het toch maar doen he. Waren btw bijna altijd betrokken in welke actie dan ook dmv. fakes en/of clears.

5. Meest veelbelovende speler van 2018 - Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
1- alle spelers uit LDE, een genot om met veel van hen samen te spelen!
2- swordrage, zie dat die ineens erg gegroeid is. Ik hoop dat hij kan bewijzen dat hij die rang waard is.
3- Unexplainable Miracle, heel toffe speler(s) op dat account en ik hoop dat ze nog iets moois kunnen neerzetten!

6. Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?
1- Tobias van Sophia, begin W63 wist hij nog niet eens hoe te backtimen en nu zet hij weliswaar een heel sterk account op poten. Een ware evolutie!
2- Jordy van Get High, steeds gemotiveerd en als ik achteraf bekijk wat voor tijd en moeite hij in Mp stak, kan ik enkel maar verbaasd zijn.
3- LDE (in het bijzonder Ian van Faithless), ik was er eerst een beetje sceptisch over maar uiteindelijk bleek er een heleboel activiteit en kwaliteit in deze stam te zitten. Hele aangename speler(s) ook! :)


7. Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018 / heeft jou het meeste geholpen en was je steun en toeverlaat?
1- Jordy van Get High, hij was de drijvende kracht achter Mp en steeds bereid te helpen.
2- Gele Kanarie, altijd online in de chats en steeds bereid te helpen dmv. def/vvs of clears/fakes.
3- Rene van callisthenes, enorm actief en ongekende inzet. Hele toffe speler!

8. Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1- Tjah, Delano he: hij had steeds pech en een gebrek aan skills. :(
2-
3-

9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
1- Fabian, blijkbaar de grote motivator binnen Gods en heeft bijgevolg Gods mooi naar de nakende overwinning geleid. Probs!
2- Wat Jordy allemaal deed voor de stam was ook fantastisch!
3- Faithless hield LDE mooi onder controle. :)

10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
Op het moment dat ik de wereld binnenkwam, was de fase met erg slechte stammen en/of leiders al even voorbij.

11. AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
1- @.Sensation /Stan, ik kon me enorm ergeren aan zijn opvliegerige manier van posten.
2-
3-

12. Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?
1- @Aletheias Signaalvuur in het begin van de wereld. :D
2-
3-

13. Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1- Gods
2- Mp.
3- LDE

14. Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
1- Gods
2- LDE
3- Mp.

15. Welke stam was aanvallend het beste?
1- Gods
2- Mp.
3- LDE

16. Welke stam was defensief het beste?
1- Gods
2- Mp.
3- LDE

17. Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2018?
1- LDE, leverden een eindeloze hoeveelheid aan def en draaiden vaak vv. Zonder twijfel de beste bondgenoten!
2-
3-

18. Welke stam is dé flopstam van 2018?
1- CFH, deed bijna niets als BG van Mp.
2- In het begin was dit toch wel Dejavu.
3-

19. Welke stam was dé vijand van 2018?
1- Gods
2-
3-

20. Meest Veelbelovende Stam van 2018 - Met welke stam moeten we in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Gods
2- W.D.
3-

21. Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1- tig keren Delano pesten
2- de up-periode van Mp. (maar bijgevolg ook de down-periode :( )
3-

22. Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2018?
1- mijn defpogingen op Ice
2- doske recruiten, geen uitleg nodig.
3-

Nu goed? :s


Blunder van het jaar MP joinen :) mensen zijn allemaal even snel weg gespeeld met de nodige hulp hahahahahahahahahahahah Noobs.com. Blunder van het jaar stam MP buiten bepaalde mensen die zeer actief waren maar dan nog alles was zeer solo gericht op die accounts ^^ en waarom we zo snel weg waren is omdat er meer os van gods op de dorpen liepen dan van stam genoten dus jah dan verdient gods toch meer dorpen? XD

cedric
 
Reactiescore
2.064
Jij gaf al op, voordat de aanvallen kwamen. Je communicatie met de stam was het grootste probleem cedric. Wij wouden bijvoorbeeld een massa op repel doen, en je viel pas 2 dagen later aan. Wanneer we je vroegen voor een def lijst, zei je: wat heeft het voor zin, als ik een massa krijg ben ik zo weg. Uiteindelijk kregen we een kleine def lijst van je, maar die kwam 1/2 dagen voordat de massa kwam. Je hebt er zelf met de pet naar gegooid, totaal onnodig.
 
Bovenaan