De Golden Awards van het jaar 2018, W59.

Reactiescore
1.476
@potje Zeker verdien je enige credits omdat je er in de early days redelijk veel was op noob om te helpen en veel kuttaakjes had:p, ook je overstap naar soa om het account activiteit te geven en groter te maken mag er wezen.
Maar de keuze om loyaal te blijven aan vinage heb ik zelf opzich wel respect voor maar snap ook wel dat het bij andere in het verkeerde keelgat is geschoten omdat het toch geen vooruitzichten had.
Vandaar je wss weinig genoemd ben.
Ik had ook niet veel nominaties verwacht, maar vervolgens jat Martijn wel mijn spotprent zonder credit te geven. :(

Je dacht dat het afgeven van honderden bb's en het financieren van je account uitsluitend uit stambelang was? De enige dorpen die ik wilde internen waren de dorpen die ik kon gebruiken ter frontvorming met Mr. Victorious. Desalniettemin is het vreemd gelopen, maar wat je hier zegt is niet helemaal juist. Martijn treft nauwelijks blaam. Je bent zelf ook wel heel stug gaan liggen. Je kon terug naar noob, noob zou dan een aantal dorpen van SoA pakken waardoor je werk zeker niet voor niets was (hele stam profiteert) maar ineens wilde jij blijven zitten op een account dat hélémaal niet van jou was en besloot je om ons tegen te werken. Een account wat ik toestemming gaf om 100 barbaren IN mijn cluster te edelen, waar ik pp aan doneerde zodat de PA/AM af kon, waar ik weken vv voor heb gedaan moest ik vervolgens wegbashen met 400 clears en een boel moeite omdat de bespeler (die eigenlijk weinig met SoA te maken had) ineens een rare keuze maakt. Dat is de reden waarom ik geen respect heb voor je daden. Het voornaamste wat je hebt gedaan is de gene die zich het meeste inzette voor jouw speelplezier het hardste genaaid en de gasten die geen fuck om je gaven tijd gegeven voor ''herstel'' terwijl ze dik drie werken kregen in de vorm van een nap uit Vix-V. Non-argument dus.

Ik moet toegeven dat het inderdaad een dick move van mij was tegen Collationem. Dat account heeft veel moeite en tijd in Son of Azuma gestoken, en verdiende het niet om te moeten vechten tegen diezelfde bb's in zijn eigen cluster. Dat spijt me ook, en ik snap dat je geen respect had voor mijn keuze om in Vinage te blijven. Mogelijk kan ik je later op een andere wereld nog bewijzen dat ik geen slechte stamspeler/bondgenoot ben. Als ik er nu op terug kijk had ik het zeker anders moeten doen.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Roald,

Mooie post, ik ben het grotendeels wel met je eens met je visie. Dat op het moment van splitsen Thibault al lange tijd niet meer op flipping speelde en Mr V zich al enige tijd keurig conform stamregels gedroeg mag ook gezegt worden. Voortrekken is in mijn ogen niet gebeurt, wel had ik door mijn onervarenheid in TW (was de tweede wereld waarop ik speelde) een totaal verkeerd beeld hoe zaken werken en/of zouden moeten gaan en aangezien ik dit ook ventileerde zorgde dit voor vrijving.

Veel van geleerd zullen we maar zeggen ;) Ik zou overigens met de meesten van jullie direct weer in een stam gaan spelen. Eigenlijk iedereen wel met uitzondering van Martijn. Niet omdat ik hem niet mag ofzo, maar we liggen te ver uit elkaar in onze visie wat voor frictie gaat zorgen en het blijft een spel wat ik speel om te ontspannen.

Klopt, er zat een stijgende lijn in. Al was het toen wat te laat. Overigens een toevoeging op Thibault. Jarne solliciteerde bij ons en we hebben hem/flipping pages niet toegelaten uit angst dat Thibault kon loggen. Jarne gaf namelijk aan dat Thibi de mail nog had. Vier dagen na de afwijzing kregen we nog een haat mededeling van Thibault. Slechts een enorme bevestiging dat mijn onderbuikgevoel nog kloppend is. Ik vind het goed om te zien dat je wel goed kunt reflecteren en je het allemaal hartstikke sportief op pakt. Ik denk dat je heel geschikt bent als leider voor een premade met mensen op dezelfde lijn, dat was Vinage zeker niet. Ik zal niet zeggen dat het gedoemd was om uit elkaar te vallen, maar er was enorm veel voor nodig om het bij elkaar te houden (en men gaf dat uiteindelijk op). De vaker je het doet, leiding geven, de beter je er in zal worden. Sowieso groei je op communicatief en inzichtelijk vlak, soms ook wel toepasbaar in real life. Op wereld 38 heb ik bijvoorbeeld wel eens meerdere psychopaten moeten kalmeren om geen doodsbedreigingen meer rond te sturen en hun buurman niet te stabben etcetera etcetera. Je leert er wel mee omgaan, juist hoe je digitaal toch goed je gedachten kunt verwoorden. Ik zou het iedereen aanraden om een keer leiding te spelen, je plezier in het spel groeit eveneens mee.

@potje maar snap ook wel dat het bij andere in het verkeerde keelgat is geschoten omdat het toch geen vooruitzichten had.

Vooruitzicht speelt maar een kleine rol, meer omdat juist de gene die moeite hebben gedaan om dat uitzicht te creeeren genaaid werden op het moment dat hij ineens de andere kant koos. Terwijl hij teerde op onze groeiruimte, vv kracht en financiering.

Ik moet toegeven dat het inderdaad een dick move van mij was tegen Collationem. Dat account heeft veel moeite en tijd in Son of Azuma gestoken, en verdiende het niet om te moeten vechten tegen diezelfde bb's in zijn eigen cluster. Dat spijt me ook, en ik snap dat je geen respect had voor mijn keuze om in Vinage te blijven. Mogelijk kan ik je later op een andere wereld nog bewijzen dat ik geen slechte stamspeler/bondgenoot ben. Als ik er nu op terug kijk had ik het zeker anders moeten doen.

Dit vind ik wel netjes van je. Het is niet dat ik je reactie niet snapte hoor, ik weet ook wel dat een stambreuk allerlei gevoelens bij allerlei personen oproept en ik vond het toen ook wel te prijzen dat je dan toch voor de gedupeerde kant koos zodat zij ook toekomst zouden houden. Je vergooide je eigen toekomst voor die van hun, dat is toch nobel - als je het zo stelt. De andere kant is dat wat je hierboven al schrijft, wat nu wel duidelijk gemaakt is en ik niet ga herhalen.

Je krijgt vast nog kansen, als de community niet te snel dood gaat bloeden.
 

DeletedUser78972

Guest
Ik heb dat gevoel minder terwijl ik de eerste am had gefixt voor soa
Miss komt dat omdat ik niet zoveel last van soa heb gehad en onze claims snel in handen hadden:p

Edit: rare laatste zin eigg lol
 
Reactiescore
1.476
Ik heb dat gevoel minder terwijl ik de eerste am had gefixt voor soa
Miss komt dat omdat ik niet zoveel last van soa heb gehad en onze claims snel in handen hadden:p

Edit: rare laatste zin eigg lol
Ja klopt. Er lag een dorp zonder troepen midden in je cluster wat je nooit aangevallen hebt 'omdat het toch wel gestacked stond' :p
 

DeletedUser78972

Guest
Haha onze focus lag toen op een speler van 6 mil die nu 0 dorpen heeft^^
 

DeletedUser69389

Guest
Je hebt nog maar iets meer dan drie dagen om je lijstje in te vullen dus doe het snel indien je nog mee wilt doen.

De deadline is 2 januari 23:59.
 

DeletedUser69389

Guest
Je hebt nog maar 9.5 uur om je lijstje in te vullen dus doe het snel indien je nog mee wilt doen.
 

DeletedUser69389

Guest
NA OVERLEG MET DE JURY BESLOTEN OM DE DEADLINE TE VERLENGEN TOT EN MET VRIJDAG 4 JANUARI AANSTAANDE 23:59.
 

DeletedUser3809

Guest
1. Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?
1- Roald. Altijd zeer succesvol in aanval en verdedigen, acco
2- Fred. Wanneer gemotiveerd knalt ie keihard door. Altijd weer plannen om het account beter te maken en altijd in staat om 's nachts alle tegenstanders te tergen.
3- Bas van Perfection. Goed account neergezet en altijd heel goed de rest ondersteund. Ook toen we aan de andere kant stonden was het account wel een doorn in het oog.

2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1- Hans. Of hij nou stopte voor of na er incomings kwamen weet ik niet meer. Maar zo'n actie dat je het account nog komt kapen waar je niet eens meer speelt is echt dieptriest.
Zit een heel team op dat je in de steek hebt gelaten en dan kom je je account weer even kapen als daar iets over wordt gezegd. Tis wel duidelijk dat je sinds W42 niet op bent gegroeid.
2- Fluffydog. Account viel makkelijk en gaf de vv weg waar we nog lang mee hebben gezeten.
3- Last whisper. Hoef je niet eens wat over te zeggen.

3. Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1- Noobstiaan, als alles nood is heb je Devin die met z'n mobiel nog even hele dagen alles afhoudt.
2- Team Runner. Hebben het ook lang volgehouden terwijl ze onder dikke aanval lagen en uiteindelijk weer gestabiliseerd.
3-

4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1- Roald
2-
3-

5. Meest veelbelovende speler van 2018 - Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Devin.
2- Bojj.
3- King of pvm

6. Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?
1- Devin. Zie bovenstaande.
2- Tijmoboy. Had gedacht dat hij simpel zou opgeven maar hij scoorde nog een hele zooi deff en heeft doorgezet, nu zelfs aan de andere kant van de wereld
3-


7. Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018 / heeft jou het meeste geholpen en was je steun en toeverlaat?
1- Fred & Randy. Staken tijd in de vv's en dachten actief mee. Randy was ook altijd goed in nog een beetje een brug vormen tussen beide kampen in Vinage, al mocht het niet baten.
2- Bas van Perfection. Ondanks dat het hem als leider niet lukte was hij wel iemand die zich altijd diehard inzette voor de stam. Echt niets op aan te merken op dat punt.
3- Bojj. Vraag je hem om een paar clears gooit ie extra en fakes en probeert ie nog bij te edelen ook.

8. Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1- Flipping Pages.
2- Mr. Victorious. Deze twee konden zich allebei keer op keer niet aan de regels houden.
3-

9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
1- Roald. Massa's zijn altijd netjes gepland. Is natuurlijk ook een heel ervaren speler dus geen wonder dat hij altijd wel goed inziet wat er moet gebeuren en welke kant het op moet met de stam en waar de gevaren liggen, et cetera. Doet alle technische dingen gewoon heel steady.
2-
3-

10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
1- Roald. Waar ik hem qua planning en technische dingen goed bezig vind vind ik hem in de omgang zeer moeilijk. Al ligt het misschien aan mij of hoe hij tegen mij doet (buiten Fred wordt de mening niet echt gedeeld volgens mij). Toch lijkt het mij alsof hij altijd klaarstaat om mij te vertellen dat hij het allemaal beter doet en dat hij geweldig is en wij maar een inactief stelletje. Zelfs als ik dan een vv pak ofzo krijg ik meteen een opmerking dat hij er zoveel meer tijd in heeft gestoken, et cetera. Ik moet dan steeds maar aanhoren hoeveel clears hij wel niet heeft gestuurd met z'n mbs samen, en dat wij maar een matig stelletje zijn die veel minder clears doneren, terwijl we elke clear in de massa gooien. Voor iemand die het technisch zo goed voor elkaar heeft weet hij in ieder geval ook goed hoe je stamleden niet moet motiveren.
2- Bas. Kwam in de stam met zijn vrienden maar hield die vrienden ook te lang de hand boven het hoofd wat uiteindelijk tot de breuk van Vinage leidde.
3-

11. AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
1-
2-
3-

12. Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?
1-
2-
3-

13. Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1- Vix V
2- Vinage
3- GI

14. Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
1-
2-
3-

15. Welke stam was aanvallend het beste?
1-
2-
3-

16. Welke stam was defensief het beste?
1-
2-
3-

17. Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2018?
1-
2-
3-

18. Welke stam is dé flopstam van 2018?
1-
2-
3-

19. Welke stam was dé vijand van 2018?
1-
2-
3-

20. Meest Veelbelovende Stam van 2018 - Met welke stam moeten we in 2019 serieus rekening mee houden?
1-
2-
3-

21. Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1-
2-
3-

22. Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2018?
1- Last whisper die zonder slag of stoot weggaat.
2- Hans.
3-

Heb niet alles ingevuld, dat werd een beetje teveel herhalend en het AF van deze wereld is nooit interessant genoeg geweest om iets over te noemen.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
1- Roald. Waar ik hem qua planning en technische dingen goed bezig vind vind ik hem in de omgang zeer moeilijk. Al ligt het misschien aan mij of hoe hij tegen mij doet (buiten Fred wordt de mening niet echt gedeeld volgens mij). Toch lijkt het mij alsof hij altijd klaarstaat om mij te vertellen dat hij het allemaal beter doet en dat hij geweldig is en wij maar een inactief stelletje. Zelfs als ik dan een vv pak ofzo krijg ik meteen een opmerking dat hij er zoveel meer tijd in heeft gestoken, et cetera. Ik moet dan steeds maar aanhoren hoeveel clears hij wel niet heeft gestuurd met z'n mbs samen, en dat wij maar een matig stelletje zijn die veel minder clears doneren, terwijl we elke clear in de massa gooien. Voor iemand die het technisch zo goed voor elkaar heeft weet hij in ieder geval ook goed hoe je stamleden niet moet motiveren.

Bedankt voor de nominaties, zowel de positieve als de bovenstaande. Het siert je dat je gewoon zegt wat je vind en ondertussen wel objectief kan blijven en ook 'goede' woorden hebt, in plaats van dat je, zoals men vaak ziet, uitsluitend slecht/goed kan spreken over iemand. Ik snap wel dat je het zo kunt opvatten, je zult niet de eerste zijn. Het zal misschien ook een kwestie van smaak zijn. Iedereen weet dat ik mensen ''achter hun broek aan zit'' als het aankomt op actief blijven, clears sturen en presteren. Vandaar een aantal van de dingen die jij noemt. Echter weten de meeste mensen ook wel dat ik zeg wat ik zeg omdat ik denk dat het hun accounts en vooral de stam ten goeden komt (zoals ik ook van mening ben dat het inzetten van pakketjes het account, de massa en de stam ten goede komt let wel hè: mening). Ik speel niet voor eigen ego, gewin of reputatie ik wil als stam gewoon een fantastisch resultaat neerzetten. Mede om die reden kan ik soms enorm kritisch zijn op het doen en laten van stamgenoten. Hate it or love it, het is mij om het even. Zolang we resultaten boeken, niemand anders leiding wilt zijn en het mij persoonlijk niet zoveel uit maakt of mensen mij een ontzettende eikel ofwel capabel vinden, zal ik er mee doorgaan. Bedankt voor je toevoeging hier.
 

DeletedUser77348

Guest
eerste en vooral sorry voor mijn tekst weer die onleesbaar zal zijn voor sommige
deze die daar aan storen moeten het niet lezen deze die een poging willen wagen succes ;-)



die award zijn eenzijdig verhaal als ik alles lees
weining respectvol voor de tegenstanders, altijd maar eigen mensen vernoemen
beetje saai hey

komt er op neer dat alleen de beste speler bij vix zitten en de rest noob zijn?

zo kan ik ook een award zetten ik heb tegenstanders toch in mijn award geplaats


wanneer gaan jullie alles samen gooien met above en deze domme wereld stop zetten want
want het is niet plezant meer vol stacken en wachten op de edels om te killen wat begrijpelijk is

ik heb ben gestopt met kata om het tegen bewijs te zien dat het zonder kata kan lukken maar ik moet zeggen pfffff
het schiet niks op, en en moe zeggen ik heb geen bewijzen gezien dat dit zonder kata lukt, lukt het met kata ook nee deze wereld is gewonnen een veloren strijd heb dagelijks mijn best gedaan om te strijden zonder kata en ik moe zeggen zwaar teleurstelling dat ik in het verleden gestopt ben met kata

had nog liever mijn account kapot gezien wat ik nu zie

worden gewoon over powerd door alles, off os edelclears tachtise move diplomatieke, taktieken de juiste speler's nap mee maken en lekker mooi safe zone creeren op het gepaste momment afbreken die nap en dan knallen
het is de tegenstander die daar dom in gespeeld heeft waar ik mij veel aan zitten ergeren heb

chicago5 kan je aanvallen wij gaan mee doen
oke chicago5 valt aan

wanneer starten jullie achja we hebben nog een nap met die speler dit heb ik de laatse maanden enorm veel vernomen
demotiverend alleen strijder op sommige vlakken


feli met deze wereld vix jullie hebben dit verdient de beste heeft gewonnen

respect voor de speler fansyboy02 top speler jammer dat er daar te weining van zijn die durven strijden
en nergens zie ik zijn naam verschijnen in die award's bijna vindt ik awardt onwaardig die ik lees
en ik wil mij ook veronderschuldigen aan fansyboy02 voor morgen en bij de vijand
het deert mij niet meer deze wereld en tw het is genoeg geweest voor mij
 
Reactiescore
685
die award zijn eenzijdig verhaal als ik alles lees
weining respectvol voor de tegenstanders, altijd maar eigen mensen vernoemen
beetje saai hey

Komt omdat Deze lijstjes meningen zijn van de spelers. Ik neem mijzelf even als voorbeeld.
Ik heb In Rose gespeeld en in Vix-V. Hierdoor Vul ik Automatisch de namen van mijn stamgenoten in op bijv de vraag. Speler van het jaar, Leider van het jaar ect.
Terwijl mischien Fansyboy een veel beter leider is geweest op deze wereld. maar dat weet ik niet.
daarom zou het leuk zijn als jullie ook nog lijstje hadden gemaakt. zodat wij jullie deel van het verhaal ook hadden meegekregen.

Respect is er zeer zeker wel voor de mensen in GI. daar waar wij met Rose maanden geleden besloten om te stoppen omdat we het toch niet gingen redden. daar is Gi gewoon zijn ding blijven doen. en opzich met sucses. Runner en Vlekje die het even moeilijk hadden. er werden dorpen van Whale afgepakt. en nu van Hun Mb's.

De wereld is nog lang te gaan (we moeten immers nog ruim 25%) er kan nog van alles gebeuren. Inactiviteit bijv. dus geef het nog niet zo snel op.
 

DeletedUser58290

Guest
Ik heb nooit iets van Fansyboy gezien. Hoe moet ik een Fansyboy vanuit mijn perspectief gaan benoemen in mijn lijstjes als het gebaseerd is op je eigen ervaringen?

Ik ben zowat altijd met Vinage en Vix-V geweest maar ik ben ook kritisch naar bepaalde leden van mijn stam toe, dat is toch niet erg? Dat is meer omdat ik ze beter ken en kijk wat voor uitspraken ze het gehele jaar gedaan hebben en wat ervan terecht gekomen is. Ik kan wel neerzetten dat Fansyboy een goede speler is maar ik ken hem totaal niet en heb vrijwel niets van hem gezien. Zie zijn naam soms voorbij komen nu op Diego samen met Tijmoboy en that's it.

Wel een shoutout naar mijn homeboys in GI, Tijmoboy en Luc.e! Ik ga echt niet Muppet zeggen hoor. Verander het maar gauw terug naar Luc.e want dat was een veel leukere naam! :(
 

DeletedUser67275

Guest
Ik heb nooit iets van Fansyboy gezien. Hoe moet ik een Fansyboy vanuit mijn perspectief gaan benoemen in mijn lijstjes als het gebaseerd is op je eigen ervaringen?

Hier heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Zou ook niet logisch zijn om mensen die je niet kent te nomineren!

@Trek , opzich logische reacties toch? Praktisch iedere speler speelt in Vix die een lijdtje maakte, en zullen daarmee altijd hun leider de beste vinden, simpelweg omdat ze andere leiders niet kennen.

Jammer is dan wel, dat als een GI speler een GA schrijft, er een onbenullig plaatje op gereageerd wordt. Zo motiveert het niet om tegen een overmacht Vix AF’ers te reageren ;)

Ten slotte, dikke shoutout naar de owner van @fansyboy02. Top kerel, die letterlijk alles geeft voor de stam!
 

DeletedUser79162

Guest
Spelers van w59, ik speelde op het account Roll Initiative in de stam Rose, dit lijstje zal dus voornamelijk uit dat stampunt geschreven zijn aangezien ik het laatste halfjaar dus niet meer gevolgd heb.


1. Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?

1.
CircusOfInsanity, Zowel Harry als Gert zijn echt toppers! Ze geven alles voor hun stam, zitten er ook mee in als er zaken niet werken en zullen er dan ook alles aan doen om dit te voorkomen. Echt een enorme meerwaarde geweest om met ze samen te spelen in Rose. Nog iets bangelijk aan dat team: ALTIJD positief en moed om verder te willen spelen, vandaar deze nominatie. Jullie geven niet op en vinden altijd wel een manier om bij die top van de wereld te kunnen blijven spelen, enorm knap gedaan Harry en Gert!

2. Collationem, ik herinner me in het begin Roald hier op het forum nog ergens posten dat hij het wat jammer vond dat hij deze wereld waarschijnlijk geen front ging krijgen, maar ik moet toegeven ik ben enorm blij dat we die niet als front hadden... Dat front had volgens mij in ieder geval geen lachertje geweest en het meest actieve front op de wereld zou me zelfs niet verbaast hebben. Dat terzijde, dit account domineert de rim, hebben hun grondstoffen echt maximaal benut en weten gewoon echt met wat ze bezig zijn, verschillende keren dat ze volledig leegstonden (in de tijd met fluffydog bijvoorbeeld) en gewoon overall echt een meerwaarde voor elke stam, verdiende 2de plaats.

3. Al de spelers die hier sinds de start nog steeds spelen, echt knap dat jullie het allemaal zijn blijven volhouden want wereld 59 was alles behalve een propere/aangename wereld :D


2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?

1.
DRR, man echt zonde wat daar gebeurt is.... Geen idee wat nu het exacte juiste verhaal is, die koeien wil ik ook niet terug uit de gracht halen, maar dit heeft de moed bij CHill toen enorm doen dalen vrees ik.... Gewoon echt geen woorden voor hoe belachelijk en jammer maar ook weer terecht het wel niet was.

2. Abbruzino (als ik het juist schrijf..), man man man, wat een tegenvaller was dat voor Rose... De persoon die toen bijna voor 70% def speelde, het account dat Rose wat tijd zou kunnen rekken door zich zo ingebunkerd te hebben dat dan op DAG 1 van de incommings gelijk volledig in elkaar valt. Ongelofelijk gewoon, zo zie je maar weer dat pp niet veel doet.

3. Al de spelers die het niet konden laten om keer op keer de CF en kata afspraken te negeren en de wereld verder verzuurde.


3. Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?

1. Fluffydog, hij was wel goed volgestacked, maar toch op een volledige massa van clears en edelclears kunnen voorkomen dat er zelfs niet één dorp verloren ging. Dit heeft tegelijk ook gewoon het moraal van CHill toen enorm gebroken denk ik, blame me if i'm wrong.

2. /
3. /


4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?


Enorm veel grote massa aanvallen zijn er niet gedaan toen Rose nog actief was, hier heb ik dus niet echt een nominatie voor. Alhoewel misschien toch Bonaya van Smokin Aces, die molens zijn gewoon zoiets uitputtend. Geen 'meesterbrein move' maar wel iets effectief.

5. Meest veelbelovende speler van 2018 - Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
/


6. Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?

1. Jordy (Mindagainst),
Stamleider van Rose, Man hoeveel tijd jij in TW hebt gestoken het laatste jaar heb ik geen flauw benul van maar het is in ieder geval belachelijk veel geweest. Je mag enorm trots zijn op wat je hebt rechtgezet. Je komt niet vaak een leider tegen die iedereen zo goed weet te motiveren en tegelijkertijd er toch voor kan zorgen dat hij door iedereen geliefd blijft.

Al die leden in Rose, echt dikke sfeer in die stam, iedereen ging voor elkaar door het vuur. Iedereen had ook dezelfde mening/idee over de toekomstplannen, wat het ook echt enorm aangenaam maakte om samen te spelen. Echt jammer dat we met zen alle niet hebben kunnen verder spelen want zo'n stam ga ik niet snel nog is meemaken vrees ik.

7. Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018 / heeft jou het meeste geholpen en was je steun en toeverlaat?

1. Jordy (Mindagainst), Een echte stamspeler die kerel. Als je hem nodig had stond hij ALTIJD klaar, elke vv die niet de deur uit ging pakte hij desnoods toch maar zelf op (al dan niet via mobiel). Elke week een heel boek met plannen en wat beter kan, aanvalsplannen, deflijsten en noem maar op. Man wat ik mis ik die boeken van jou :D

2. Joris en Janos (Shia?), met die twee mannen kan je echt lachen. Echte sfeerbrengers in de stam, positief ingesteld en stonden ook altijd klaar om te helpen.

3. Bonaya (Smokin Aces), Niets is toffer dan communiceren met je vijandelijke frontspeler, blij dat Bonaya daar ook zo overdacht. Toffe gesprekken mee gehad, maar man ik heb zoveeeeeeeeeeeeeeeel spijt dat ik toch op delete ben gegaan met derest... Leek me echt een aangenaam front om tegen te moeten spelen. Enorm jammer dat daar niet veel gebeurd is achteraf bekeken. Daar had Rose veel meer moeten proberen, zeker ik en Mindagainst.


8. Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?

1. Abbruzino,
Gebrek aan skills denk ik waardoor hij op de dag van de incommings plots geen tijd had, behalve om toch redelijk frequent op skype wat mee te praten. De val langs die Zuid kant heeft in ieder geval toch wel veel gedaan aan het moraal van Rose.

2. DRR

3. Heel die leiding van Suits en Tiktak:
In de eerste maanden van de wereld leek het erop dat er al snel 2 grote stammen waren: Chill en Vinage. Maar helemaal in het Oosten lagen er twee stammen dicht tegen elkaar Suits en Tiktak, iedereen was van mening dat de winnaar van die stammenoorlog misschien wel eens een enorm grote derde stam zou kunnen worden in de wereld. Wat daar allemaal is misgelopen heb ik niet exact een idee van maar euhm plots gingen de hoofdaccounts van Suits daar MB/DU spelen voor Chill (Goez),? (als iemand de naam van dat account nog herinnert want ik kan er niet opkomen..) Hierdoor besloot Chaosstorm (Suits) dan maar hetzelfde te doen voor Vinage? Met als gevolg dat heel Suits uit elkaar viel en Tiktak dus vrij spel kreeg, maarja toen kwam de 'oh zo gevaarlijke Last Whisper' dus moest Tiktak ook maar snel splitsen richting Chill en Vinage... Echt zoiets sad had ik nog niet vaak gezien. Zoveel mooie opties voor w59 die gewoon de lucht in gingen ONGELOFELIJK.


9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?


1. Jordy (Mindagainst), Lees hierboven.

2. Roald, Streng maar rechtvaardig. Ik kon me niet altijd vinden in zijn meningen wat het soms enorm moeilijk maakte om zijn voorstellen goed te keuren. Hij weet gewoon wat hij moet doen, hij speelt het zeer tactisch en ik zou het waarschijnlijk ook zo doen. Probeerde altijd voor zijn stam toch het maximale te halen uit de onderhandelingen maar wist wanneer hij bijvoorbeeld Rose kon verliezen dus gaf ons altijd NET genoeg waardoor we toch hapte. Langs de andere kant hadden wij natuurlijk ook meestal niet veel keuze maar hij bespeelde het perfect.

Ookal was het lastig om aan de andere kant te staan moet ik toegeven dat hij het goed gespeeld heeft!

3. Leiding Omerta: De mensen van Rose die dit weten zullen het wel snappen... Geen idee wie die leider daar nu eigenlijk was maar op een of andere manier kreeg hij die noobs wel telkens ver genoeg om zelfs snachts die accounts te bemannen en het Rose in de rim nog lastig te maken met behulp van hun moraal....


10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?

1. Leiding ROTA: geen idee wat dit was voor een stam maar behalve rekruteren en enorm veel NAP's/BG's aangaan zat er echt niks in. Dikke flop

2. Leiding CHill: Totaaaaaaaaal geen idee wie hier nu eigenlijk de leiding had, de ene moment was het Kalm met die Vodka, dan was het ineens Goez, wat later Mugiwarre en op een of andere manier had Last Whisper toch altijd het laatste woord!? Btw dit was in 1 week tijd allemaal! Samenwerking was bagger, wij kregen niets van info, hadden het gevoel dat er vanalles achter onze rug gebeurde en tegelijkertijd werden we precies aan het lijntje gehouden zodat ze zich geen zorgen moesten maken aan die flank. Jullie hebben de wereld echt verknald voor vele, jammere zaak maar ik hoop oprecht dat ik met jullie nooit in een stam speel.

3. Leiding Tiktak en Suits: Ja kijk hierboven heb ik het al uitgelegd, wie die keuzes heeft gemaakt weet ik niet maar ze bevielen mij alles behalve. Deze stammen hadden de wereld (zeker in de start/midden scenario) nog enorm interessant kunnen maken maar kozen voor de lameste optie die ze konden bedenken ofzo?


13. Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
(van de tijd dat ik speelde)

1. Vinage
2. Rose
3. GI

14. Welke stam werkte volgens jou het beste samen?

1. Rose
2. Vinage
3. -

15. Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2018?

1.
Op delete gaan, ik heb hier oprecht spijt van eigenlijk. Had graag echt deftig gefront met Smokin Aces en gewoon met Rose blijven verder spelen maar alles wat er gebeurt was ... En de mentaliteit van vinage bleef maar even erg als het was... CF's bleven komen, MB's die langskwamen met kata's en noem maar op, ben blij dat jullie beslist hebben van te splitsen, jammer dat dat niet gebeurde toen ik nog speelde.

2. De massa op Omerta om 8u smorgens aankomen, dachten ze ff snel weg te spelen maar euhm die hadden op een of andere manier toch alles mooi op 'Block ok' gezet ... En aangezien dat nog redelijk in de start was heeft het ons toch enorm wat vertraging opgelopen.

3. Lees het bovenstaande over stammen etc, daar zal je nog genoeg blunders lezen!


In ieder geval vond ik het een zeer aangename tijd in Rose, toffe mensen en goede spelers. Bedankt maatjes!
En aan degene die nog steeds spelen, zie dat ge wint he gvd!!!! Jullie verdienen het.
~ A proud Rose member :)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan