De Golden Awards van het jaar 2018, W59.

DeletedUser69389

Guest
Beste mede spelers van dit saaie spel,


het jaar nadert zijn einde. We begonnen (bijna) allemaal met verwachtingen en goede voornemens aan 2018, maar wat is daar nu precies van terecht gekomen? Nog precies 2 weken en het is 2e kerstdag. Het zijn de, met recht, donkere dagen voor kerst en morgen komt voor heel even koning winter in het land. Het is De tijd van het jaar waarin lijsten gepubliceerd worden over het afgelopen jaar. Er zijn vele soorten lijsten namelijk lijsten van het aantal bezoekers van attractieparken of dierentuinen tot lijsten over geraadpleegde zoektermen op google. Ook is het de tijd van de muzikale lijsten als de Top 2000 van NPO Radio 2 of volgens Radio 10 de lijst der lijsten met de Top 4000.

Maar wij weten wel beter, want de lijst der lijsten is natuurlijk de Golden Awars van het Jaar verkiezing. In twaalf categorieën kun je als speler genomineerd worden als de nummer 1 en ook zijn er nog 8 categorieën die stam gerelateerd zijn en twee voor het moment van het jaar. Het werkt als volgt. Voor elke categorie kun je drie mensen nomineren, namelijk voor plek 1, 2 en 3. Voor elke positie kun je punten krijgen en dat werkt als volgt. De nummer 1 ontvangt namens jou 3 punten, de nummer 2 2 punten en de nummer 3 krijgt namens jou 1 punt. Wie na afloop van de verkiezing de meeste punten heeft in die categorie ontvangt dan bijvoorbeeld de titel beste verdediger van het jaar.

Maar dat is nog niet alles. Nee zeker niet beste mensen, want er bestaat ook nog een overall ranking. Het is mogelijk om uiteindelijk gekroond te worden tot de ultieme speler van het jaar. Dit wordt gedaan door alle totaal aan punten bij elkaar op te tellen van de vragen 1, 3, 4, 5, 6, 7 en 9. Vraag 2, 8 en 10 worden afgetrokken van je puntenaantal. Wie na afloop de meeste punten heeft krijgt de eretitel speler van het jaar 2018. Voor de overall ranking stel ik 600 premium punten ter beschikking. Met dank aan @The Clown. zijn er nog eens 600 premium punten te verdelen.

De beloning zal als volgt werken:
De nummer 1 kan 600 premium punten ontvangen.
De nummer 2 kan 400 premium punten ontvangen.
De nummer 3 kan 200 premium punten ontvangen.

Het staat je vrij om ook premium punten ter beschikking stellen stuur mij dan even een prive berichtje via het algemeen forum of spreek mij aan op mijn skype (@ Martijn.henkdeheld).

1. Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?
1-
2-
3-

2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1-
2-
3-

3. Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1-
2-
3-

4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1-
2-
3-

5. Meest veelbelovende speler van 2018 - Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
1-
2-
3-

6. Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?
1-
2-
3-


7. Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018 / heeft jou het meeste geholpen en was je steun en toeverlaat?
1-
2-
3-

8. Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1-
2-
3-

9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
1-
2-
3-

10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
1-
2-
3-

11. AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
1-
2-
3-

12. Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?
1-
2-
3-

13. Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1-
2-
3-

14. Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
1-
2-
3-

15. Welke stam was aanvallend het beste?
1-
2-
3-

16. Welke stam was defensief het beste?
1-
2-
3-

17. Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2018?
1-
2-
3-

18. Welke stam is dé flopstam van 2018?
1-
2-
3-

19. Welke stam was dé vijand van 2018?
1-
2-
3-

20. Meest Veelbelovende Stam van 2018 - Met welke stam moeten we in 2019 serieus rekening mee houden?
1-
2-
3-

21. Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1-
2-
3-

22. Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2018?
1-
2-
3-

De deadline voor het inleveren van de categorieën ligt op 2 januari 2019 om 23:59. Dit vanwege het uitbrakken etc.

Regels:
1.
Eventuele inzendingen na afloop van de deadline zullen niet meer gelden voor de verkiezing.

2.
Het is uitsluitend toegestaan om de inzendingen hier te plaatsen. Eventuele aanpassingen aan je inzending is toegestaan tot aan de deadline. Aanpassingen na het aflopen van de deadline is niet toegestaan en zal nadien resulteren in een diskwalificatie van je inzending.

3. Het is belangrijk om te vermelden dat met uitzondering van de nominaties die AF gerelateerd zijn de overige speler nominaties account gebonden zijn en het dus strikt noodzakelijk is dat je het bewuste spelaccount dat bij die speler behoort benoemd.
Dus stel iemand wilt mij nomineren dan dient die nominatie te gaan naar Act of Divinity en niet naar mij als persoon of mijn AF naam.

4. Het is toegestaan om je eigen account te benoemen bij de nominaties als je bijvoorbeeld je medespeler(s) wilt eren, maar de punten die dan bij een eventuele nominatie horen geldt dan niet mee in de uiteindelijke verkiezing. Dit om eventueel het boosten van je eigen account in de verkiezing te voorkomen.

Ik wens iedereen veel plezier en succes bij zowel het maken als ook bij het lezen van de nominaties. Ook ikzelf zal binnenkort met een inzending komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser69389

Guest
Categorie 6 is geschrapt vanwege zowel positieve als negatieve nominaties, wat het gebruik ervan lastig maakt. Categorie 9 en 10 niet gebruikt, omdat niet iedereen in de positie is geweest om leider te zijn. 11 en 12 staan er voor de leuk bij.

1) Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?
Rank 1: Collationem met 27 punten.
Rank 2: De Sukke met 13 punten.
Rank 3: Mindagainst met 9 punten.

7 Punten: Noobstiaan.
6 Punten: Runner 5, Chicago5.
5 Punten: Perfection, Circusofinsanity.
3 Punten: Tijmoboy.
2 Punten: DeWitje, Fansyboy02, Smokin Aces, Flipping Pages.
1 Punt: Banana Soraka


2) Wie was dé flopspeler van 2018? Wie is jou het meeste tegengevallen?
Rank 1: Last Whisper met 24 punten.
Rank 2: .TheFluffydog met 22 punten.
Rank 3: Abbruzino met 10 punten.


7 Punten: Chicago5, Runner 5.
4 Punten: Das Romische Reich.
3 Punten: Drunken Org.
2 Punten: TheTrashcanman, Mr. Victorious, Act of Divinity, Perfection & Mugiwara no luffy.
1 Punt: Vlekje12, Essential Skills, Hyperactivity Disorder.& Tijmoboy .


3) Verdediger van het Jaar: Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
Rank 1: Runner 5 met 25 punten.
Rank 2: .TheFluffydog met 21 punten.
Rank 3: Noobstiaan met 9 punten.


7 Punten: Vlekje12.
6 Punten: Das Romische Reich.
5 Punten: Flipping Pages.
4 Punten: Zlatan
3 Punten: De Sukke
2 Punten: Savethewhalemarryanobese
1 Punt: Smokin Aces en Ajacied 413.


4) Aanvaller van het Jaar: Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
Rank 1: Collationem met 17 punten.
Rank 2: Smokin Aces met 11 punten.
Rank 3: Banana Soraka met 8 punten.


7 Punten: Perfection
6 Punten: Mindagainst.
5 Punten: Chicago5.
4 Punten: Das Romische Reich
3 Punten: King of PVM & Noobstiaan.
1 Punt: Circusofinsanity, Mr. Victorious, Dewitje, Fansyboy02 & Magellan.



5) Meest Veelbelovende Speler van 2018: Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
Rank 1: Noobstiaan met 16 punten.
Rank 2: Collationem met 10 punten.
Rank 3: Runner 5, Death By Design & Boij met 4 punten.


3 Punten: Banana Soraka.
2 Punten: De Sukke, Vruchtenlimonade, & Fansyboy02.
1 Punt: Chicago5, The Trash Can Man, Buldok, Magellan & King of PVM.


7) Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018?
Rank 1: Collationem met 17 punten.
Rank 2: Mindagainst met 10 punten.
Rank 3: Runner 5 met 6 punten.

5 Punten: Perfection.
4 Punten: Circusofinsanity, De Sukke, Noobstiaan, Act of Divinity, Smokin Aces, Fancyboy02,
3 Punten: Banana Soraka, Kalm Met Die Vodka & Brucken.
2 Punten: Shia La Boeuf, Magellan, Roll Initiative, King Donkeykong & Kirretje.
1 Punt: Smokin Aces, Son of Azuma, JosjeT, Death By Design & Boij.



8) Stumper van het Jaar: Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
Rank 1: Last Whisper met 16 punten.
Rank 2: Abbruzino & Drunken Org met 12 punten.
Rank 3: .TheFluffydog, Runner 5, White Angel 00, Hyperactivity Disorder met 9 punten.


6 Punten: Das Romsiche Reich.
5 Punten: Flipping Pages, Mr. Victorious & Tijmoboy.
4 Punten: Chicago5.
3 Punten: Goez & Mugiwara no Luffy.
1 Punt: Ajacied & Havelte.



11) AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
Rank 1: @Trek met 13 punten.
Rank 2: @underground tacticz. met 9 punten.
Rank 3: @Goez & @Golden Strawberry. met 3 punten.

2 Punten: Chicago 5 & Jus Soli.
1 Punt: TheLightfighter.



12) Forumposter van het Jaar: Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?

Rank 1: @Roald97 met 14 punten.
Rank 2: @underground tacticz. met 10 punten.
Rank 3: @noobstiaan & @potje met 3 punten.

2 Punten: @thelightfighter , @Jus soli , @tijmoboy, @De Sukke , @Single Malt .
1 Punt: @maretan .



Overall Standing Beste speler van het jaar 2018.
Rank 1: Collationem met 71 punten.
Rank 2: Noobstiaan met 39 punten.
Rank 3: Mindagainst en Runner 5 met 25 punten.

Net naast het podium, de Sukke met 20 punten.

 
Laatst bewerkt door een moderator:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Goed goed we gaan hier eens wat tijd aan spenderen dan. Ik zal eveneens wat oude spelers taggen, dat is wel zo interessant :)

1. Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?
1- Duidelijk Rogier, De sukke, simpele reden hiervoor. Volgens mij zitten er in heel Vix-V maar zo een 5 spelers die vanaf de eerste dag spelen. Rogier staat er, in onze gedeelde geschiedenis, erom bekend dat hij lang niet altijd zijn werelden afmaakt en dat hij wel eens ''stug'' kan zijn. Allesbehalve dat hier op deze wereld, vond het geen probleem om te jumpen ook.
2- Het meeste? Devin van Noobstiaan. Rete actief op elke vorm van communicatie, met deze nominatie wil ik vooral aangeven dat ik Devin het meest gezien heb, niet dat hij de grootste prestaties heeft neergezet. Volgens mij is hij nog steeds noob (tja naam eer aan doen), maar hij maakt wel vooruitgang.
3- Bas, Perfection. Alles gedaan om te overleven, had een leuk startplan en accepteerde de gang van zaken, tegen alle verwachtingen in. Respect daarvoor.

2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1- Mark van .Thefluffydog. Gooide uiteindelijk heel snel de handdoek in de ring en bleek eigenlijk gewoon onbekwaam voor zijn situatie.
2- TheTrashcanman, en waarschijnlijk bevestigd hij het spoedig zelf ook nog. Gooi een paar honderd fakes, steek er 150 clears tussen op zijn achterland en je cleart 32 full off dorpen en 19 full defs weg. Simpelweg omdat incommings die 90 uur lopen, niet afgehandeld worden.
3- Het originele vlekje en runner team met Hans, Frederik, Kevin, uiteindelijk hebben ze allemaal geen fluit uitgevoerd toen het er op aan kwam. Juah, voor de goede kant gekozen toen Chill ze wilde rekruteren.

3. Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1- Het huidige team op Runner gaat hartstikke lekker, maar die zitten er nog niet lang genoeg dat ze eruit springen op een periode van een jaar. Ga toch maar voor Sukke, nooit heel veel te doen te gehad qua deffen, maar wat er ook gebeurd deze gasten redden zich wel.
2- Flipping pages doet het, ondanks uitzichtloze situaties, nog altijd prima.
3- Das romische reich deed het leek.

4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1- King of pvm, Daan, met zijn 9 op 1 off def ratio en hogere oda score dan de welke Gi'er op Flipping na dan ook.
2- Meesterbrein is hij zeker niet als je het mij vraagt, maar het is een fanatieke aanvaller geweest die de wereld op stelten kon zetten om uiteindelijk wel een deal te sluiten. Ik heb het natuurlijk over Chicago5.
3- Qua tactisch aanvallen, scoren beide genoemde personen niet echt hoog, ik zou hier eerder voor Circusofinsanity gaan. Extreem lage ODA, maar weinig interns en toch groot in omvang. Best handig op deze LH wereld.

5. Meest veelbelovende speler van 2018 - Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Noobstiaan
2- Runner 5
3- Death by Design

6. Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?
1- Rogier, de Sukke, volwassen geworden sinds de vorige keer dat we met elkaar speelden.
2- Jonas, Death by design, wilde eigenlijk wel gewoon leider worden - onverwacht maar zeer welkom.
3- Warre, (account laat ik even achterwege) best wel een degelijke vent. Ik ben niet zo fan van scripts, hij juist wel, dat leidde wel eens tot discussies. Hopelijk krijgt Warre nog een keer de kans om zich ingame echt te bewijzen.

7. Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018 / heeft jou het meeste geholpen en was je steun en toeverlaat?
1- Huidig team runner, pas net in de stam en gelijk vv's pakken.
2- Gert, Circusofinsanity
3- Tja mogelijk rare nominatie maar van groot belang; toch een aantal toppertjes die stand-in heel waardevol zijn. Laurens (Vlekje12) en een tijd terug Pim en Robin toen op Fluffy.

Voor mij persoonlijk? Het verandert door het jaar heen (vooral door activiteit) maar gemiddeld door het jaar heen genomen Fred (banana), Rogier (sukke), Bonaya (Smokin)

9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?

Dit is een beetje een rot nominatie. Van april tot augustus had Vinage gewoon een slechtlopende leiding sinds Bas er deel van uit maakte. Daarna heb ik het zelf gedaan en sindskort Jonas erbij. Bij andere stammen zie ik leidingen vooral vaak floppen (Chill, Rose,) Maargoed ik doe een poging.
1- Jordy van Mindagainst, Rose, in mijn opinie zeer slechte keuzes gemaakt maar hij kon zijn leden wel goed in het gareel houden en had een goede mindset w.b. fair play.
2- Martijn/Rogier in de eerste maanden van Vinage (aka hondje).
3- Huidig GI, niet omdat ze weten wat ze doen maar omdat ze in ieder geval de boel bemand en actief kunnen houden en niet opgeven.

10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
1- Leiding Vogel
2- Leiding Chill
3- Bas, Perfection. Niet helemaal eerlijk om hem hier te zetten.

13. Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1- Vix-v natuurlijk, geen twijfel over mogelijk. Overigens de enige stam die meerdere accounts bevat die één jaar geleden (toen was de wereld pas 3 weken oud) ook maar iets voorstelden.

Hier houd ik het bij, de rest zou zelfverheerlijking worden xD
 
Reactiescore
685
1. Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?
1- Mindagainst (Jordy). Stamleider van voormalige Stam Rose. deze speler heeft zoveel tijd gestoken in andermans VV's. Defte in zijn eentje 2 accounts die onder aanval lagen. was ook een echte stamleider. jammer dat die op dellete is gegaan. maar toendertijd begrijpenlijk.
2- Collationem. ook een zeer sterke account. Heeft het volgens mij zelf nog niet echt moeilijk gehad. maar is later begonnen dan velen die er nu nog zijn, en kijk waar ze staan. Yup rang 1. Edellimiet laag houden zoals die zelf altijd zegt :)
3- Noobstiaan. Team van een echte Pro en een echte Noob. Maar is die Noob niet ondertussen al een aardige Pro geworden? :). Altijd actief en wilt er voor gaan.


2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1- Abbruzino. Binnen 1 dag Compleet weggespeeld door Voormalige Vinage. Dit was gelijk de Val van de stam Rose.
2- Last Wisper. ouwe Abuser.
3-

3. Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1- The Fluffydog. Hier weet ik niet heel veel van. maar gehoort dat dit account een volledige massa van Chill overleefd heeft met hoeveel dorpen verlies?
waren er niet veel in iedergeval, als het er niet 0 waren. helaas waren ze daarna niet actief meer.
2- Runner 5. Ligt al aardig lang onder aanval. maar zit een actieve team op. dus dat komt wel goed.
3-

4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1- MindAgainst. plande erg goede georganiseerde aanvallen. Heb ze nog bij lange na niet beter gezien dan dit.
2-
3-

5. Meest veelbelovende speler van 2018 - Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Collationem. Deze speler zal niet stilvallen. ben Benieuwd met hoeveel Punten hij deze wereld uitspeelt.
2- Noobstiaan. Same as Colla
3- Chicago5

6. Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?
1- Chicago5. Doet/Deed waar die zelf zin in had. niet bang voor iemand. heerlijk.
2- CircusOfInsanity wil onszelf toch 1x op het lijstje zetten. wij zijn 7 januari begonnen, 2a3 maanden later dan de start van de wereld. en toch staat we (met wat geluk) toch 7e op deze wereld. zal er nog meer inzitten?
3-


7. Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018 / heeft jou het meeste geholpen en was je steun en toeverlaat?
1- MindAgainst.
2- Collactionem stuurt altijd zijn aanvallen voor een ander op tijd de deur uit.
3- Noobstiaan devin, van noobstiaan.

8. Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1- Abbruzino. zoals ik eerder aangaf. Binnen 1 dag compleet weggespeeld.
2-
3-

9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
1- MindAgainst.
2- Collactionem zit iedereen wel achter de broek aan om alles goed te laten verlopen.
3-

10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
1- Geen
2-
3-

11. AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
1- geen
2-
3-

12. Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?
1- Underground Tactics. zo erg volgde ik het AF niet, maar deze man hield er wel het meeste leven in. zoals je nu met dit lijstje maar weer ziet.
2-
3-

13. Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1- Gi. niemand maar dan ook niemand had verwacht dat zij nog een Rol gingen spelen in deze wereld. ze zijn nog niet erg getest. maar ze proberen er wel echt het beste van te maken.
2- Vix-V. Heeft het meeste voordeel om deze wereld te winnen. maar we moeten ons nog niet te rijk rekenen.
3- Rose als ze dat in het begin al niet verdiend hadden dan wel nu, want ze bestaan nog steeds :)

14. Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
1- Rose. puur omdat ik hier langste tijd in heb gezeten waarin we de verdedigende partij waren. was nooit geen gezeik en alles liep vlekkeloos.
2- Vix-v af en toe moeten we onszelf een schop geven om alles op tijd de deur uit te gooien :) maar iedereen staat wel voor elkaar klaar.
3- Gi Maarja hun moeten wel.

15. Welke stam was aanvallend het beste?
1- Vinage. als deze stam bij elkaar was gebleven dan hadden zij deze wereld gewoon gewonnen.
2- Rose. 1x een massa gedaan op Death by design. resutaat was opzich wel aardig.
3- Vix-v. Zoveel bijzonders hebben we nog niet echt laten zien. maar staan ondanks dat gewoon 1e. dus volgens mij loopt dat wel op rolletjes.

16. Welke stam was defensief het beste?
1- Vinage. we hebben met Rose toen 1x ze aangevallen, maar overal stonden ze wel goed voorbereid wat ik me ervan kan herinneren.
2- Rose had de boel ook aardig voor elkaar ondanks dat we ver in de minderheid waren.
3-

17. Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2018?
1- Above.
2-
3-

18. Welke stam is dé flopstam van 2018?
1- Chill
2-Republiek. de sukke die bijna in zijn eentje lekker door gaat daar met edelen. terwijl die een groot front heeft met Gi
3-

19. Welke stam was dé vijand van 2018?
1- Vinage. de meeste waren wel tegen Vinage. paar Clusterfucks door betreffende spelers maakte ze ook niet populairder.
2- Gi/Vogel Enigste dat nog over dus.
3-

20. Meest Veelbelovende Stam van 2018 - Met welke stam moeten we in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Vix-V zitten de meeste toppers in. en zoals eerder aangegeven. we liggen in het voordeel.
2- Gi doen wat ze kunnen doen.
3- Vogel. hoort Bij Gi, die kunnen ook nog wel lastig worden.

21. Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1- de dag dat ik Rose joinde. zoveel ervaring had ik begin dit jaar nog niet (wil niet zeggen nu wel) maar ik was blij dat ik bij een topstam hoorde
2- de dag dat Vinage uit elkaar viel. ondertussen was iedereen uit Rose (op Dewitje na) al op delete gegaan. en wij waren nog in ons eentje over . veel bb's edelen verder, werden we benaderd door Roald (Collationem) om met hun mee te gaan in de nieuwe stam Vix-v. Hier tegen hebben we ja gezegt.
3-

22. Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2018?
1- dat ik ik met tw begon.
2-
3-


Dit lijstje is wel een aardige recente of het heeft zich afgespeeld in het westen van de wereld. hier weet ik het meest over dus vandaar deze namen op het lijstje.
 
Laatst bewerkt:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Oh god hoe heb ik last whisper, de faler der falers, kunnen vergeten :eek2::eek2: Thx for reminding me.
 
Reactiescore
477
1. Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?
1- Collationem. Ik denk dat het gros hier op de wereld er niet om heen kan. Collationem heeft een belachelijk grote impact gehad op het wereld verloop. Op stamniveau altijd een (tot haast een vervelende) push gehad naar zijn stamgenoten toe, om in de rustige periodes iedereen actief te houden. Daarnaast op zowel het forum als IG een pracht vertegenwoordiger van je stam.
Waar menigeen de wereld wilde sluiten, heeft Roald toch iedereen opgetrommeld op het roer volledig om te gooien en de wereldwinst een waardige te maken. Op spelersniveau is het team van colla altijd actief en constant geweest. Ze hebben een gruwelijke groei, de hele wereld lang een mooie oda en os rank. Tevens wanneer tijd, nooit beroerd een vv te pakken.
Keep up the good work!
2- Noobstiaan, als broekie op TW behoorlijke stappen gezet naar het worden van een goede TW speler. Sinds het begin van w50 heb ik veel spelers zien komen en gaan, maar jullie acc is een van de weinigen dat altijd rete actief geweest is. Nou bak jij (Devin) er nog steeds geen drol van :)p), mijn grootste respect voor je doorzettingsvermogen. Alleen dat verdient al een plek in de top 3, een rang boven mij is je van harte gegund (gezien je die zo graag wil ^^). Tevens een groot deelnemer aan de gezelligheid in de stam, waarvoor dank!
3- Perfection. Wellicht een verrassende naam. Hoewel de meningen over normen/waarden etc kunnen verschillen, kan ik er niet om heen dat dit gewoon een van de sterkste accs op w59 was. Aanvallend kwamen ze overal doorheen gecombineerd met een goede groei. Tevens staken jullie wel veel tijd in de stam, de uitvoering was niet optimaal, maar jullie probeerden/deden het wel, waar andere het lieten liggen. Hierover klagen terwijl je zelf stil zit is menselijk, maar achteraf erg onterecht.Wel spijtig dat het van een eindstrijd niet gekomen is.

2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1- Last Whisper, duizende euro's pompen en dan maar op delete gaan omdat je de wereld toch niet easy kan winnen. Doei account, doei respect :) !!
2- Eerste spelers van Runner 5 (excl kevin). Er komen incs, letterlijk runnen, je acc niet op orde en de vv's het laten opknappen. Belachelijke acties, dat kan je niet maken naar je stamgenoten. Shout-out naar de spelers die runner weer top gemaakt hebben !
3- Drunken org. Als leider van Tiktak, plannen maken om naar Chill te gaan, om zo met R2W de wereld te winnen. Om zo als leider je stamleden te dumpen, is een hele diepe stab. Dunno hoe dat spreekwoord gaat, maar boontje komt op zijn loontje. Wat heb ik ervan genoten dat je acc van de wereld werd gebeukt.

3. Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1- Noobstiaan, de gehele wereld door goed stand gehouden. Los van het feit dat de kwaliteit van de aanvallen matig was, hebben jullie het gewoon uitstekend gedaan. Ik denk dat meerdere accs zouden gaan runnen met 300 edelincs per dag gedurende 2 weken, zonder enige stacks!
2- Het huidige team van runner. Heeft het account gered en zo het uitstekende deel van het cluster van Vix-V.
3- Bonaya (smoking aces). Rare nominatie voor iemand die geen front heeft. Bonaya heeft echter in zijn actieve periodes erg veel vv's gedraaid om te deffen, dat verdient een benoeming!

4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1- DRR. Ik heb een lange tijd front met ze gehad. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zijn orginele aanpak in zijn aanvallen niet vaker gezien heb afgelopen 10 jaar. Hij maakte het me af en toe goed lastig!
2- Collationem. Spreekt voor zich. Rang 1 ODA, cleart met alle plezier voor de stam, zijn gewoon aanvallende beesten.
3- Redbull/Perfection, toch twee accs die overal doorheen beukten, al kwam dat door hun kwantitatieve overwicht.

5. Meest veelbelovende speler van 2018 - Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Noobstiaan, zoals ik eerder al benoemd hebt. Een topper is aanwezig, en de ander ontwikkelt zich zo hard, die gaan het wel maken.
2- Runner 5. De goede weg is defensief ingeslagen. Kwestie van tijd dat offensief ook het tij keert.
3- Collationem, dit acount gaat gewoon eindigen met 15miljoen. Mark my words.

6. Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?
1- Noobstiaan, als dikke noob begonnen en nu toch top 5 haha. Wie had dat vorig jaar gedacht.
2- Chicago5, ik walg van je speelstijl, maar je maakt het iedereen toch knap lastig.
3- Flipping pages, veel verloren, maar alles weer terug gepakt. Iets met onkruid dat niet vergaat.

7. Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018 / heeft jou het meeste geholpen en was je steun en toeverlaat?
1- Team Runner. Zonder hun prestaties op Runner, was mijn jumpcluster nooit zo sterk geworden.
2- Collationem, als oude kennis veel goede gesprekken mee gehad. Staat er tevens altijd als ik ze nodig heb.
3- Noobstiaan, top buurman waarmee ik sinds dag 1 al top contact heb.

8. Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1- Last Whisper, mugiwara, goez, drunken org
2- Redbull, na de opsplitsing zomaar opgegeven.
3- ajacied, chicago wegens hun kata spel

9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
1- Martijn, nam Vinage op sleeptouw op een degelijke wijze, toen de stam tegen dood zijn aan stond.
2- Collationem, samen met martijn vele spelers op accs gezet. Daarnaast een groot aandeel gehad in de opsplitsing.


10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
1- Goez
2- Mugiwara
3- Drunken org

11. AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
1- Forum is te lang inactief geweest om hier goed voor te nomineren.
2- /
3- /

12. Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?
1- /
2- /
3- /

13. Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1- Vinage. Chill, Rose en elke noemenswaardige stam weggewerkt
2- Vix-V, spreekt voor zich. Stoomt vol af op de winst.
3- Rose

14. Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
1- Vix-V
2- Rose
3- GI

15. Welke stam was aanvallend het beste?
1- Vix-V
2- Vinage
3- /

16. Welke stam was defensief het beste?
1- Vinage
2- Vix-V
3-

17. Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2018?
1- /
2- /
3- /

18. Welke stam is dé flopstam van 2018?
1- Chill
2- Tiktak
3- Rep

19. Welke stam was dé vijand van 2018?
1- Chill
2- Rose
3- GI

20. Meest Veelbelovende Stam van 2018 - Met welke stam moeten we in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Vix-V
2- GI
3- Glo

21. Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1- Als leider/oprichter van Vinage, redbull/perf/flipping/banana in een klap rekruteren. Bleek ondanks de afloop een gouden greep.
2- Noobstiaan niet wegspelen, maar een kans geven.
3- Een jump naar een lastige positie tot een succes maken.

22. Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2018?
Ik blunder niet ^^, kan alleen balen dat ik weer begonnen ben met spelen op 59.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
3.540
2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?

3- Het originele vlekje en runner team met Hans, Frederik, Kevin, uiteindelijk hebben ze allemaal geen fluit uitgevoerd toen het er op aan kwam. Juah, voor de goede kant gekozen toen Chill ze wilde rekruteren.

Waar is de tijd je enkele maanden geleden Hans nog kwam verdedigen op het AF na onder andere kritiek van mij dat die er weinig van bakt en op de momenten van de waarheid nergens meer te bekennen is. Blij we het daar nu over eens zijn.
 
Reactiescore
1.476
21. Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1- Als leider/oprichter van Vinage, redbull/perf/flipping/banana in een klap rekruteren. Bleek ondanks de afloop een gouden greep.
Banana kwam veel later toch pas? Die heeft een tijdlang in een andere stam gezeten.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.321
Gezellig tijd voor een lijstje. Zit hier op de 20e exact een half jaar, na vraag van martijn om een andere noob dan hemzelf te gaan coachen. ik ga mijn lijstje dan ook op die tijd baseren, dus geen Chill of Last Whisper, want toen was ik er nog niet.

1. Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?

1- Collationem, ruime rang 1, veel inzicht en zeer netjes gespeeld, optimaal gebruik gemaakt van zijn middelen. Ik neem nog graag zijn tips ter harte, goed gespeeld Roald. Overduidelijk de MVP van deze wereld.
2- Dewitje, Onkruid vergaat niet zegt men, en hij ligt er nog altijd. Zelfde soort speler als Devin, misschien iets meer ervaren, maar laat zich ook niet meeslepen door het spel.
3- De Sukke, gaat lekker door, heeft zijn shit op orde en mooi jump-cluster weten te behouden, waar act of divinity het vrij simpel verloor.
Honorable mention: Noobstiaan: en dan met name mijn co Devin. Toen ik Noobstiaan joinde was het geen puinhoop, maar kon zoveel beter. In de loop van het half jaar heeft hij veel geleerd, en doet bij verre het meeste op het account. Ondertussen heeft ie zelfs leren snipen, timen en deffen en dat voor een speler die bijna puur mobiel speelt, en geen kaas (vind hij ook lekker) heeft gegeten van standaard scripts als 1c.

2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1- TheFluffyDog. heeft zijn stam keihard laten vallen na mooie woorden en beloftes. Afrader voor mark in de toekomst
2- Mr. Victorious, Had op meer gehoopt na de splitsing, had me verheugd op een echte strijd met hem met beide een megafront, maar zijn vervallen tot inactiviteit en vlaggenfarmen was wel een teleurstelling.
3- Essential Skills, Grote bek dat wij hem niet konden handelen en dat hij ons helemaal zou slopen, maar op een paar edelclears op stacks nooit wat van gezien verder tot hij op del ging.

3. Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1- Runner5, Krijgt de een na de andere wave te verduren, en na het leaveb van Hans heeft Kevin het met het nieuwe team mooi weten op te pakken.
2- Vlekje, Onder leiding van Laurens hadden we ook geen andere resultaten verwacht toch.
3- Smokin Aces, ten tijden van hun megafront met rose toch de nodige klappen gekregen en altijd goed weten af te slaan.

4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
Moeilijk topic om te noemen, niet echt veel aanvallen van grote schaal gezien, of acties die me echt omver hebben geblazen, en als je dan zelf ook nog eens 1 van de grotere massas (die op abbru, ajacied en jason statham tegelijk), organiseerd blijft er niet veel over
1- Perfection en MB's, altijd solide aanvallen, groeide ook gestaag en bleven bij mr. Victorious bij.
2- Collationem, altijd volle inzet, nooit beroerd zichzelf weg te cijferen.
3- Smoking Aces, Al waren het slechts fakemolens en fakemassas, ze zaten goed in elkaar en hebben rose toch meerdere keren in de stress gezet.

5. Meest veelbelovende speler van 2018 - Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Collationem, 1ste plek en gaat ie ook nooit meer weggeven.
2- Noobstiaan, van net buiten de top 20 naar top 3 in 6 maanden, strijdend om daar in te blijven, met stiekem hoop op een strijd om plek 1, maar we weten allemaal dat die maar naar 1 man kan gaan.
3- The Trahscan man, Neemt ongelooflijk risico door overal front te pakken, hopen dat die het waar kan maken, en niet alles weer net zo snel verliest.

6. Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?
1- Act of Divinity, Martijn stopte definitief en kwam weer terug, Niemand had die ooit aan zien komen.
2- Buldok, laat het maar aan Devin over om een mb aan te nemen van 16k punten, toch al bijna 1mil nu en rete-actief, leuke verrassing.
3- Tijmoboy, is die nou nog niet weg, hoe flikt ie het. Ah met clusters over heel de wereld, interessante tactiek, maar schijnt toch ergens te werken.

7. Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018 / heeft jou het meeste geholpen en was je steun en toeverlaat?
1- Collationem, U vraagt en hij bediend, in alle opzichten de ruggegraat van Vix-V
2- Banana Soraka, zette zich helemaal leeg, ondanks risico met front, en kregen toen ook de volle laag.
3- Son of Azuma, van grote speler naar defbunker dooro mstandigheden, stond altijd klaar voor de stam, jammer dat je gekozen had om in vinage te blijven, maar was te begrijpen.

8. Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1- TheFluffyDog, Ging geen dorp verliezen, en was een topdeffer naar eigen zeggen. kreeg 1 wave aanvallen en nooit meer terug gezien.
2- Runner5, en dan met name hans, op het moment dat het interessant erd plots afscheid nemen en weg zijn zonder dingen te regelen voor zijn account.
3- Flipping Pages, Thibault die dat account wist te verpesten. Wist zelfs een speler te regelen voor hem, die hij gewoon een maand heeft laten hangen voor hij ineens verdween.

9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
1- Collationem, Boegbeeld voor de stam, heeft ons gemotiveerd om door te pakken en houd de stam actief door leden achter hun vodden te zitten en nieuwe leden aan te dragen.
2- Act of Divinity, Martijn die samen met Roald voor zijn idealen ging staan en Vix-V wist te creeren (al had het eros geheten als het aan hem lag, gelukkig niet gebeurd).
3- Leiding GI (weet niet wie dit is): toch mooi hoe de stam verenigd is tot een tegenstander van formaat.

10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
1- Perfection, Bas heeft goed gepresteerd, had goede plannen, maar kwam niet altijd even goed overeen met de andere leden van de leiding, wat samen met wat koppigheid 1 van de redenen was die leiden tot de val van Vinage.
2- Verschillende leidingen van kleinere stammen, als er al een leiding is. Doen vaak wat random dingen en bereiken er helaas niks mee. met een stevige leiding hadden zij veel meer kunnen bereiken/betekenen in de wereld.

11. AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
1- Trek, niks tegen hem als persoon of speler, maar zijn posts waren soms een hel om te lezen door gebrek aan samenhang.

12. Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste ontopic posts of was simpelweg de beste?
1- Roald97, altijd kalm en beheerst, altijd goeie uitleg.
2- Underground Tacticz, Hoewel martijn soms lekker kan doordraven in zijn posts was hij op w59 een aangename poster en houdt het leven in het AF.

13. Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1- Vix-V, uit onvrede geboren, alle handen ineen geslagen en naar de absolute eerste plek door gebashed.
2- GI, van nietszeggend tweederangs stammetje opgeklommen naar de grootste weerstand die Vix-V gaat krijgen deze wereld, en deze rol vervullen ze goed.
3- Vinage, van opkomst tot ondergang, De stam die het voor het zeggen had in de midgame.

14. Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
1- Vix-V, gezamelijk kraken we het ene target na het andere, dat we dat netjes door zetten.
2- GI, Met zijn allen maken ze het oost-Vix-V toch maar goed lastig.
3- Vinage, ondanks onenigheid en veel ruzie, werden acties wel uitgevoerd.

15. Welke stam was aanvallend het beste?
1- Vinage, Toch nog Rose en voor mijn tijd Chill mogen breken.
2- Vix-V, Targets maken geen kans als het legioen in aantocht is.
3- GI, Ondanks wisselende successen blijven volharden en aanvallen.

16. Welke stam was defensief het beste?
1- Vix-V: de accounts onder vuur leiden wel verliezen, maar slaan telkens 2 keer zo hard terug en zijn niet klein te krijgen.
2- Rose: nog lastig klein te krijgen, al bracht de val van abbruzino de bal wel aan het rollen.

17. Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2018?
1- Above, altijd loyaal, altijd klaar om ons te helpen, volste vertrouwen in de leden ervan

18. Welke stam is dé flopstam van 2018?
1- Vinage, Door velen bekroond als de winnende stam, maar door interne spanningen het nooit kunnen behalen
2- Republiek, paar 100 (of een paar 1000, fakewedstrijdjes met warre lopen snel uit de hand) fakes en er brak weer een accountje.

19. Welke stam was dé vijand van 2018?
1- Rose, Had het lef om een bg te verbreken en de favoriet uit te dagen en hielden het nog even vol.
2- Vogel, met name chicago, de enige die tot nu toe een account van Vix-V wist te breken, zei het met tactieken die we niet allemaal goedkeuren en door omstandigheden met het account zelf, en hier hebben we hem ook enigszins hardhandig op gewezen.
3- Voor oost-Vix-V: GI, de een na de andere wave op ons oostblok en hebben het oosten van de wereld mooi verenigd tot 1 geheel.

20. Meest Veelbelovende Stam van 2018 - Met welke stam moeten we in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Vix- V, opgestaan uit het intern gebroken Vinage, de favoriet voor de wereld winst, zeker nu de grote accounts aan het front beginnen te verschijnen met de nieuwe uitdager.
2- GI, een stammetje dat we wel even zouden opruimen na Rose en de restanten van Vinage. Uitgegroeid tot het obstakel voor wereldwinst in 2019. Zet hem op jongens.
3- Above, In dienst van Vix-V, al zouden sommige spelers niet misstaan in Vix-V zelf. altijd trouw, altijd dienstbaar.

21. Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1- Mijn joinen op Noobstiaan. Leerde een mafketel genaamd Devin kennen. lekker koppig, maar altijd gezellig. Dikke twijfels gehad om uberhaupt te joinen maar geen moment spijt gehad.
2- Devin een massa laten uitvoeren, beetje meekijken, paar correcties en tips gegeven, maar dewitje kreeg er toch flink van langs.
3- Onder zware bedreigingen, het joinen van Rob in Vix-V, hoe had deze ramp ooit kunnen gebeuren.

22. Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2018?
1- De week durende edelwave van mr Victorious op Noobstiaan. Halverwege de eerste zaterdag dacht ik dat we gedoemd waren, niks gestacked, 3/4 van de def bij stamgenoten want inactief front. een week en 800 dode edels later was de VV op. 17 dorpen verlies, iets wat met wat aanvallend inzicht makkelijk 5 tot 10 keer zoveel had kunnen zijn, en zo weer terug gewonnen in de opvolgende 3 dagen.
2- Ik die dacht slim te zijn en met halve edelclears te gaan gooien om 2 uur 's nachts en er paar uur later ram fakes rond te sturen zodat het allemaal ramfakes leken. Was het target gewoon wakker dus rip alle clears.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
477
Banana kwam veel later toch pas? Die heeft een tijdlang in een andere stam gezeten.

Correct, Redbull, Perf, FP zijn eind december 2017 gejoind, Banana in begin januari. Ik noem ze echter samen gezien Perf degene was die banana aandroeg om te rekruteren.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
21. Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
3- Onder zware bedreigingen, het joinen van Rob in Vix-V, hoe had deze ramp ooit kunnen gebeuren.
Enorm lief dit! Maar volgens mij had Bona mij gesmeekt om hem het één en ander bij te leren - vandaar mijn join. Dus die bedreigingen, geen idee waar je dat idee vandaar haalt :redface:
 

DeletedUser78972

Guest
1. Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?
1- Collationem, ondanks ze nooit echt getest zijn op defensief gebied, is deze eerste plaats en ook de 1e rang IG zwaar verdient.
Puur omdat ze gewoon als een stoomlocomotief altijd maar door zijn gegaan en naar mijn weten nooit een stop hebben gemaakt in hun groei, zonder pp en zelfs met een latere start
Met name onze leider Roald heeft via dit acc samen met zijn co's Aldo en Emile heel veel bijgedragen op offensief gebied maar ook zeker op defensief kwa os en hadden ze de rim al gauw in handen samen met hun mb's.
Roald zijn inzet voor de stam is zeer groot ook al zijn er soms moeilijke en inactieve tijden, probeert hij het altijd op te lossen.
Ik heb de inhaalsprint van dit acc op de voormalige top 3 altijd zeer nauw in de gaten gehouden en gun ze deze rang dan ook van harte.
2. De Sukke, ook dit account heeft niet heel veel moeten doen op defensief gebied maar Heeft zijn mannetje wel altijd gestaan.
Credits gaan vooral uit naar Rogier, die dit account de gedurende wereld bijna solo gespeeld heeft.
Altijd een fijne buurman geweest om samen mee op te trekken en van te leren, ook hun zeer geslaagde jump in het oosten mag er wezen.
Sukke heeft aan de wereld en vooral aan Act of Divinity even laten zien hoe je een succesvolle jump maakt haha.
Na soms wat inactieve momentjes hebben ze zich helemaal herpakt en staan ze terecht in de top 5 en behoren naar mijn mening in de top 3.
Vergeet ook vooral niet hoe ze zich geweerd hebben tegen de trieste katas van ajacied en positief bleven.
3. Tijmoboy(aka onkruidboy) of het positief is weet ik niet maar wat hebben we toch veel van deze gast gezien op defensief gebied en het lijkt maar niet op te houden.
Op verschillende plekken op de wereld duikt hij steeds weer op en weet hij zich weer te vestigen.
Ook heeft hij nu al een hele mooie ODS en OD opgebouwd bij meerdere kampen(Ja ook bij ons) en lijkt hij niet van de wereld af te slaan, dus hoop voor hem dat hij ooit op deze wereld zal eindigen met ergens een verdwaald dorpje of miss wel 2:p want dat heeft die wel verdiend met die stats.
2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1- Fluffydog, en in de hoofdrol Mark, altijd een grote mond dat die een van de beste deffers was maar Heeft de stam laten vallen en moest zijn account opgegeven worden.
2. Last Whisper, zo grote voorsprong geabused en vele interns verder en dan zo zielig zijn om niet door te spelen na de val van chill.
Iets wat savethewhale en DRR wel deden.
Eigenlijk horen hier alle leden van chill die destijds gestopt of op del zijn gegaan bij.
3. Runner5, Hans kreeg bij de eerste incs het gevoel dat hij zijn hardloopschoenen maar is aan moest doen en deed zo een wedstrijdje runnen met mark.
Wat ik gehoord heb zijn ze nog steeds bezig.
Overigens is de lijst met floppers veel langer zoals de overlopers drunkenorg,hyperactivedisorder,whiteangel en natuurlijk ajacied,abrruzino,essentialskills, mrvictorious enzv
3. Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1- runner5, ondanks het runnen van Hans heeft Kevin met zijn nieuwe aanwinsten Yoshi,Jarne en Simon geloof ik, (sorry als ik nog iemand vergeet ) zich zeer sterk verdedigd tegen verschillende aanvallen en zelfs katas hebben ze weten te weerstaan.
Ondertussen staan ze weer helemaal stabiel en is het paybacktime.
2. Vlekje, ook hier heeft het originele team het hazenpad gekozen en heeft Laurens met Merlijn op dit account talloze incs afgehandeld en zijn nog steeds niet te breken.
3. DRR(Das Romische Reich), met dit account heb ik grote moeite gehad om grove winsten te maken.
Over en weer werden er dorpen gepakt en was het een hele leuke strijd, zelfs na de aanvalbare ban heeft Sjoerd nog een tijdje het beste proberen eruit te halen ondanks zijn account in puin lag.

4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1- Collationem, dit account heeft zoveel bijdrage geleverd met het bedenken van massa's en het leveren van clears samen met hun mb's.
2- DRR, op één of andere manier wist hij toch regelmatig dorpen van me te pikken en hadden we vele recapbattles.
Ik weet nog goed dat we een keer vanaf 08:00 tot de nb over en weer aan het recappen waren om 1 dorp en we via pm elkaar uitlachen en grappen maakte.
Om eerlijk te zijn weet ik niet of noobstiaan zo groot geworden was als de aanvalbare ban er nooit was geweest.
3. Veel andere aanvallende spelers weet ik niet dus vul hier Dewitje in.
Heeft mij wel eens verrast door 4 edels te sturen met edel ridder dus de 4e edel was leuk gesnipt maar hij wist het dorp toch met 3 edels binnen te harken.

5. Meest veelbelovende speler van 2018 - Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Death By design, heeft na een hele inactieve periode weer een topper op het account en begint leuk te groeien en ook weer eens te fronten, ben benieuwd wat ze gaan doen.
2. De Sukke, ook ben ik erg benieuwd hoe de sukke zich gaat voortzetten vanuit zijn jump in het oosten tegen GI.
3. Buldok, mijn mbtje die zich aardig op de kaart aan het zetten is zal ook in de toekomst gaan fronten en heb er vertrouwen dat die dat goed gaat uitspelen, zeker met het Noobse rijk naast zich^^.


6. Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?
1- Collationem, nooit gedacht dat ze 1e zouden worden, al veranderde dat denkbeeld later in het jaar wel uiteraard.
2- tijmoboy, het account met 9 levens:p
3- deathbydesign kwam als klein account uit rose en groot geworden bij ons destijds in Vinage ondanks de mindere periode.
7. Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018 / heeft jou het meeste geholpen en was je steun en toeverlaat?
1- Collationem, ongetwijfeld de grootste stamspeler van de wereld.
Heeft overal os staan, duizenden clears gedoneerd en vele vvtjes gedraaid en vaak ook met tegenzin of had betere dingen te doen
Ook zijn inzet en inzicht voor de stam is doorslaggevend as always, oftewel topper van het jaar.
2. Act of Divinity, je kan zeggen wat je wil van Martijn maar het is echt een held.
Niet altijd top maar zijn inzet voor de stam in het verleden en nu ook nog is echt gigantisch geweest, ook heeft hij verschillende spelers binnengehaald en vele vvtjes gedraaid.
Ook zijn weekblad vond ik geweldig en hoop ik nog steeds op een kleine wekelijks uitgave van het nieuwe vix-v weekblad.
3- Smoking Aces, bonaya heeft vele acties en fakemolens opgezet en aardig wat vvtjes gedraaid, def leveren zijn ze ook niet vies van dus is een aardig baasje.
4- Gert, van circus heeft ondertussen al een hele berg vvtjes gedaan en circus is ook een trouwe defleverancier.
8. Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1- Last Whisper en de overige chill leden die het vroegtijdig hebben opgegeven, kijk als een stam uit elkaar valt dat kan maar probeer er dan gewoon wat van te maken, er waren genoeg opties destijds.
Denk vooral dat het angst was voor vinage wat in hun ogen zo sterk en goed liep( wat stiekem eigenlijk helemaal niet zo was haha).
2. DRR, na een nazi-grap over een dorpje in een pm naar ons werd dit gerapporteerd door een stammie en kreeg hij een aanvalbare ban, hier ging hij tegenin en werd het zelfs een 3daagse aanvalbare ban en werdt het account in die dagen zwaar beschadigd met vele verliezen.
Dit was ook een van de grootste redenen voor de val van chill samen met de interne problemen.
Overigens heb ik nooit spijt gehad van het massaal edelen tijdens de ban want dit had andersom ook zo geweest, echter had ik zelf nooit deze melding van de grap gemaakt als het aan mij lag.
Dit was dus wel echt een domme grap die heel slecht heeft uitgepakt voor ze.
3. De overlopers van onze oude BG tik tak genaamd whiteangel00,hyperactieve disorder, en drunkenorg.
Gelukkig is daar niks meer van overgebleven lol.
9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
1- Roald uiteraard, genoeg redenen hierboven.
2- Martijn, zie hier boven
3- Kirretje ALS hij de leider is van GI, voor het bij elkaar houden van hun leden en het doorspelen van de wereld.

10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
1- leiding chill
2- leiding Rose, voor het vroegtijdig beëindigen stoppen op de wereld terwijl er nog zat opties waren zoals GI als BG nemen en overgebleven leden van chill ofso.
3. Martijn, nee grapje
11. AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
1- trek, ik heb wel vaak gelachen om je posts en begreep ze altijd wel Maar ze waren wel echt barslecht geschreven.
12. Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?
1- Roald, goed onderbouwd en fijn om te lezen
2- Martijn, was het niet altijd met je eens maar de post zijn altijd goed verzorgd en soms met mooie statistieken.
3- Jus solli, vaak leuke discussies van je gelezen alhoewel ze soms wat langdradig werden en het bijna advocatuur leek.

13. Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1- Vinage, bijna elk doel wat deze stam had is bereikt op de wereldwinst na.
2- Vix-v, na de splitsing een strak plan en geen geintjes meer en alle neuzen dezelfde kant op.
3- GI, als rim stammetje bbs opedelen heeft ze toch gemaakt wat ze nu zijn.

14. Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
1- Vix-V
2- Rose
3- GI

15. Welke stam was aanvallend het beste?
1- Vix-V
2- Vinage
3- /

16. Welke stam was defensief het beste?
1- Vix-v
2- Vinage
3-

17. Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2018?
1- Above, onze broeders daar zijn er altijd voor ons geweest.
2- /
3- /

18. Welke stam is dé flopstam van 2018?
1- Chill
2- Tiktak
3- Rota

19. Welke stam was dé vijand van 2018?
1- Chill
2- Rose
3- GI

20. Meest Veelbelovende Stam van 2018 - Met welke stam moeten we in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Vix-V
2- GI
3- Above^^

21. Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1- mijn zelf georganiseerde massa op dewitje, 600 stamclears gefixt, 50k50k stacks werden gebasht en ik was 41 dorpen rijker in 2 dagen dacht ik:)
Was erg lekker na een poos stil gelegen te hebben.
2- de val van DRR/Chill.
3- Het moment van de splitsing van Vinage, wij moesten een keuze maken omdat we precies in het midden lagen.
Was de moeilijkste keuze ooit voor mij op tw aangezien ik met beide kampen goed kon opschieten.
Uiteindelijk voor vix-v gekozen omdat daar de meeste ervaring in zat en het grootste deel was en omdat ik De Sukke nooit als vijand zou willen aangezien ik sinds het begin goed contact heb met Rogier en hij me de kans heeft gegeven zo groot te worden.
En dit was uiteraard de beste keuze voor het account zelf.
4- dit moet gezegd worden, de komst van mijn top co Maarten heeft mij en noobstiaan een boost gegeven in allerlei opzichten:)
22. Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2018?
Er werdt een massa georganiseerd en er kwamen zo'n 500 clears aan maar de edelaar was er niet lol, ik ga geen namen noemen maar dat vond ik wel een blundertje haha
Zelf heb ik talloze blunders gemaakt aangezien ik best wel noob ben zoals me accountnaam al zegt haha

Gr Devin
 
Reactiescore
1.476
1. Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?
1- Collationem. Is al vaak genoeg aangegeven waarom, geweldige stamspelers.
2- Noobstiaan. Technisch gezien mijn eigen account de eerste helft van 2018, maar Devin stond ook altijd voor me klaar toen ik op SoA speelde.
3- Tijmoboy. Het maakt niet uit waar je op de wereld speelde, hij heeft vast wel een dorpje in de buurt. Al vat ik het 'zichzelf laten zien' te letterlijk op.

2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1- Last Whisper. Zwaar pp-abuse met 2000 interns en schijnt ook geen stamspeler te zijn geweest. Hij had een kwart van de rim voor zichzelf gereserveerd.
2- Drunken org. Leidde zijn stam naar Chill. en werd vervolgens zonder moeite weggeëdeld.
3- Zelfde geld voor Hyperactivity Disorder. Had één miljoen punten met 20k oda!!!

3. Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1- .TheFluffyDog tegen de massa van Chill. toen Pim en Robin er defden. Volgens mij hadden ze nog dorpen winst ook.
2- Onze eerste massa op Zlatan kwam er ook niet echt doorheen geloof ik. Heb daar niet alles van meegekregen tho.
3- We kwamen er bij Das Römische Reich voor de ban echt niet doorheen, alles werd actief gedefd. Daar hebben we nog leuke recap gevechten mee gehad.

4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1- Banana Soraka heeft zijn groei altijd vast kunnen houden geloof ik. 2e plek is zeker verdiend.
2- Collationem speelde misschien in de Rim en had 2 moraalbrekers, de helft van zijn clears ging standaard naar stamgenoten, en toch staat hij nu eerste. Ook meer dan verdiend.
3- Ik benoem hier toch mezelf even. Een paar mensen waren boos op mij omdat ik in een fakewave een random clear in de nachtbonus gooide, maar ik sloopte er wel een hele clear van hun mij hihi.

5. Meest veelbelovende speler van 2018 - Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
1- /
2- /
3- /

6. Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?
1- Ik zag de delete van Last Whisper niet aankomen. Als je dan toch de hele wereld niet naar je stam luistert, waarom ga je dan del als je er zelf nog zo goed voor staat? Zelfs zonder stam had hij nog een enorm goed cluster met veel safe.
2- Niet een speler, maar een stam. Het hele jaar werd er al gepraat over het leaven van vinage, ik had niet verwacht dat ze het ook echt zouden doen. Was niet zo goed voor mijn motivatie om te spelen.
3- Abbruzino was direct weg na de eerste massa. Hij had in een week tijd nog maar 50k over.


7. Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018 / heeft jou het meeste geholpen en was je steun en toeverlaat?
1- Collationem, enorme inzet, deed alle vv's, doneerde al hun clears en def.
2- Noobstiaan zou alles doen voor zijn stam, dat had ik door toen ik er speelde, maar ook vlak voor vix-v probeerde hij de stam nog bij elkaar te houden. (Al was het op z'n eigen noobse manier natuurlijk.)
3- Bas van Perfection had zeker zijn fouten als leiding, dat weten we allemaal. Maar hij pakte het leiderschap op waar niemand anders dat wilde doen, en heeft zeker zijn best gedaan. Toch respect.

8. Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1- Last Whisper
2- Drunken Org, Hyperactivity Disorder, White Angel etc. Het gedeelte van TikTak dat naar Chill. ging.
3- Dylan die DRR reportte, sorry man maar dat vond ik zo'n kutactie.

9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
1- De leiding van Vinage die Noobstiaan aannam.
2- De huidige leiding van Vix-V die erin elk geval voor zorgt dat er geen kata's meer worden gebruikt.
3- GI schijnt het ook nog wel goed uit te houden, ondanks dat al hun punten van bb's komen doen ze het nu wel redelijk tegen Vix-V.

10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
1- Iedereen van Acc Goez was standaard leider. Op welke manier was dat een goed plan?
2- Leiding TikTak, om eerder genoemde redenen.
3- De hele stab-situatie rond ROTA was niet goed opgepakt door de leiders.

11. AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
1- golden strawberry had alleen maar hatelijke posts. Zeg dan gewoon niks. Escalation is real deed vaak hetzelfde.
2- Trek, ik weet dat je het niet expres doet, maar het is echt lastig om te begrijpen.
3- Underground tacticz. Veel te lange forumtitels vol met spelfouten. :)

12. Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?
1- Roald97, Interessante posts en altijd goed beargumenteerd.
2- Thelightfighter.
3- En alle mensen die posts maken zonder persoonlijke beledigingen.

13. Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1- Vinage
2- Vix-V
3- GI

17. Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2018?
1- Banner of the Golden Dragons :)
2- Above, want Cloudy Sunset zat erin.

21. Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1- Het deffen op SoA was erg leuk. Sorry aan alle mensen die liever wouden dat ik meeging, al was het maar omdat SoA niet mijn eigen account was.
2- Early game toen wij Vincent Valentine mochten internen. Noobstiaan ging van 100k naar 200k in een paar dagen, dat voelde er goed voor een noobje zoals ik.
3- Altijd leuke momenten gehad in Vinage, weet niet welke ik hier nog meer moet noemen.

22. Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2018?
1- Laat ik hier maar niks neer zetten, dan beginnen mensen misschien ook niet over mijn faalacties. :(


Sorry als het lijstje niet accuraat is op sommige punten, ik speel al een tijdje niet meer op W59.
 

DeletedUser58290

Guest
1. Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?
1- Collationem, heeft toch wel het meeste van zichzelf laten zien. Het account dat als enige wel vrijwel altijd een stijgende lijn heeft gehad gedurende het jaar maar zich met veel meer bezig hield dan enkel en alleen eigen groei.
2- Perfection, gezien dit over heel 2018 gaat kies ik toch voor jullie. Perfection is natuurlijk alweer eventjes op delete gegaan maar je kunt er niet omheen dat dit account altijd top 3 heeft gestaan, actief bleef aanvallen en blijven groeien. Er is natuurlijk wel wat gedoe geweest om het account Perfection met de halvering maar dat weerhield ze er niet van om toch 'gewoon' terug te keren in de top 3. Het werk van Bas Dries en in het begin Bram (ik mis je nog steeds maatje) mag niet vergeten worden vind ik.
3- tijmoboy, Tijmen mijn maatje. Ik had jou geprobeerd om je hoe dan ook erbij te krijgen maar het mocht niet zo zijn. Ik heb graag met je samen gespeeld en ook de korte tijd dat ik tegen je speelde was leuk hoor. Jij hebt je letterlijk het meeste laten zien. Aan zo goed als elk uiterste rim uiteinde heb jij jezelf laten zien. Het feit dat jij nog steeds speelt ondanks dat je weet dat je 'm toch niet gaat winnen verdient naar mijn mening wel een nummer 3 notering hier.

2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1- Mark van .theFluffyDog, begrijp me niet verkeerd Mark ik mag je echt hoor. Ik kan het heel erg goed met je vinden en de eerste 'massa' van Chill. uit die je kreeg was ook netjes verdedigt al deed je dat natuurlijk niet alleen. (Shoutout naar Pim & Robin voor het deffen toen.) Maar je was een hele lange tijd inactief, je zei altijd dat het goed kwam en dat je een back up team had als je incomings kreeg maar toen puntje bij paaltje kwam was je weg. Van iemand die zichzelf zo de hemel in prijst over zijn eigen kwaliteiten vond ik dat toch wel het meeste tegenvallen hoe graag ik je ook mag.
2- Martijn van Act of Divinity, hoe vaak hij wel niet gerund is bij incomings dat hij het ineens te druk kreeg ''ik stop met TW en nu is het echt definitief!'' en dan als alles weer rustig was terug keerde alsof het niets is. Ik hoor jou ook vaak over alles en iedereen een oordeel hebben maar vraag me toch vaak af wanneer je bij en over jezelf begint. Natuurlijk is een actieve Martijn een aardige speler maar de Martijn die incomings krijgt en inmiddels al minimaal 3 keer gerund is..?
3- Last Whisper, tja hij kon natuurlijk niet ontbreken. De beste man die gooit met pp alsof het niets is. Hoeveel geld hij er daadwerkelijk ingestoken heeft wil ik niet over nadenken. Afgezien van dat hij een hele lange poos op #1 stond hebben we nooit iets van hem gezien. Nog voordat er incs waren ben je al gerund en op delete gegaan. Waar heb je het dan al die tijd voor gedaan?

3. Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1- Noobstiaan, nou Devin waar zullen we eens beginnen. Als een noobje begonnen op deze wereld en redelijk wat co's verder zit je nu met Maarten en met hem gaat het tijdens de incs ook een stuk beter. Waar we toen met Dylan en Jonan vaak nog hoorden dat er domme dingen gebeurden en het account bij de eerste de beste massa waarschijnlijk zou breken is daar nu natuurlijk geen sprake meer van. Devin en Maarten samen is een goud koppeltje gebleken op Noobstiaan. Waar jullie op momenten met zeer weinig def/geen def het moesten doen hebben jullie altijd ervoor gezorgd dat de verliezen zeer beperkt bleven. (Op het nachtelijke blitzje van Mr. Victorious na, daar blame ik Maarten gewoon voor.)
2- Runner 5, geen idee wie ik hier precies credits moet geven. Als stamgenoot weet ik inmiddels niet meer wie de huidige bespelers van dit account zijn. De enige die ik wel nog steeds ken is onze Kevin die na alle incomings en hoe slecht het account er ook voor heeft gestaan heeft met kata incomings etc. toch bleef en het heeft opgelost. Het heeft toch even geduurd maar jullie hebben het eindelijk rustig en op orde gekregen op het account. Ondanks dat het even duurde zijn er nou ook niet gigantische verliezen geleden het was allemaal nog te overzien en daarvoor krijgen jullie dus deze notering.
3- DRR voor iemand die weinig ervaring heeft hij het erg goed volgehouden tegen een account dat toentertijd genoemd werd als een van de sterkere en ervaren accounts van Vinage (de Sukke) dat het moest aflopen zoals het uiteindelijk afgelopen is natuurlijk niet zoals het hoort. Snap ook niet waar die uitspraken vandaan kwamen.

4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1- Perfection, voornamelijk Bas die nooit te beroerd was om clears te doneren. Het was vanuit zijn positie dan natuurlijk ook niet te lastig om die te doneren gezien er bij zijn front vaak niks gebeurde maar je moet het toch maar even doen. Altijd initiatief nemer van clear massa's waarbij de meeste clears obviously ook vanuit Perfection kwamen. Elke clear werd gebruikt.
2- Collationem, een beetje de Perfection 2.0 als ik het zo mag noemen. Dat is natuurlijk niet negatief bedoelt, ik ben er alleen maar blij mee hoor. Roald zet de laatste maanden veel massas op en zorgt er ook voor dat men zich eraan houdt. De #1 positie in ODA is dan ook niet voor niets voor hem!
3- Smokin Aces, Bonaya. Niet persé aanvaller van het jaar qua ODA maar wel met het opzetten van massas en dergelijke. Ik heb al een poosje niks meer van Bonaya gehoord maar dit gaat terug tot in de tijd Chill. waar Bonaya het grootste deel van de fake massas etc plande.

5. Meest veelbelovende speler van 2018 - Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Geen specifieke namen in gedachten voor dit lijstje.
2-
3-

6. Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?
1- Redbull/Mr. Victorious, de meeste zullen misschien verrast zijn dat ik voor Jim ga maar laat ik mezelf even uitleggen waarom ik voor hem kies. Begin 2018 waren het natuurlijk 3 accounts in Vinage die lange tijd top 3 stonden binnen de stam. Redbull Perfection en Flipping Pages. Op 2 van de 3 had je altijd wel iets aan te merken, de een zou egoïstisch zijn en zich vaak gedragen als een 'tokkie'. De ander was snel op z'n pikkie getrapt en reageerde dan uit emotie onredelijk etc. Alleen Perfection had toen nog geen naam. Naar mate de wereld vorderde is mijn mening dat Redbull zich echt wel in heeft gezet voor de stam. In het begin kwam er geen clear vanaf maar dat is hoe verder we in 2018 kwamen steeds meer veranderd en dat was eigenlijk als beste voorbeeld bij de gehele stam massa op Rose. goed te zien dat de gehele stam eraan mee deed (op een enkeling na.) Inclusief Redbull. Natuurlijk had Redbull waarschijnlijk het gevoel dat de buit al binnen was etc. maar je kon hem niet meer verwijten dat hij niks doneerde voor de stam en dat hij zelfzuchtig was. Zelf had ik niet verwacht dat hij dat voor de stam zou doen. Ik heb heel veel gesprekken met Jim gehad buiten TW om en weet ook hoe hij over vele van de stamgenoten dacht maar hij heeft zich naar mijn mening echt netjes aangepast. Dat we zonder hem verder zijn gegaan uiteindelijk vond ik ook erg jammer zeker omdat oude koeien ervoor hebben gezorgd dat hij geen (waarschijnlijke) wereldwinst op zijn naam gaat krijgen. Maar als goedmakertje krijgt hij van mij een nummer 1 plekje bij dit lijstje.
2- Noobstiaan, dat zij nu nog steeds mee draaien in de stam had ik niet verwacht toen het account op 't begin joinde. Devin haalde in het begin veel bloed onder de nagels bij vele vandaan omdat het allemaal hier en daar niet goed liep. Ook als er incomings waren van Chill. werd Dylan soms gek van het gestuntel van Devin en Jonan. Dat het account nu zo rustig en goed draait komt natuurlijk vooral door Devin maar hij wordt zeer goed ondersteunt door Maarten die alles netjes in het oog houdt en hem bij stuurt waar nodig.
3- Geheel Chill. heeft mij eigenlijk verrast op een negatieve manier. Waarom zou je aan een wereld beginnen als je al op delete gaat nog vóór de echte oorlog begonnen is? Natuurlijk heeft de ban van DRR niet geholpen intern maar er waren al meer dingen die niet goed zaten. De hele wereld zat eigenlijk te wachten tot het gevecht los zou barsten en dat is er nooit echt van gekomen en dat lag helemaal niet alleen aan Vinage.
 

DeletedUser58290

Guest
7. Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018 / heeft jou het meeste geholpen en was je steun en toeverlaat?
1- De Sukke, zonder twijfel. Rogier heeft zoveel moeite gedaan begin 2018 om telkens Jim en Thibault bij de stam te houden. Dat is echt helemaal niet makkelijk geweest. Dries en Ikzelf hebben daar ook een flinke rol in gespeeld als steun van Rogier maar hij als leider zijnde toentertijd heeft het echt goed opgevangen en heeft toen gezorgd dat alles bij elkaar gebleven is. Uiteindelijk toen Rogier het leiderschap uit handen gegeven heeft, mede doordat het telkens weer 'aan' was, en omdat ikzelf minder actief me ermee heb bemoeid is uiteindelijk toch besloten zonder die spelers verder te gaan. Maar de begin maanden van 2018 heeft Rogier zoveel werk voor de stam gedaan dat hij de duidelijke nummer 1 voor mij is.
2- Perfection. Je kunt vinden van Bas wat je wilt maar op het account heeft ook Dries gezeten en ook hij was in de begin maanden super belangrijk voor de stam. De samenwerking van Bas en Dries was ideaal. Perfection groeide hard en op het foutje van de co na (Tony dacht ik dat het was?) was het een stabiele factor binnen de stam die altijd voor aanvallende impulsen zorgde waar men het nodig had.
3- Collationem. Ja ja ja meneertje Roald. Jou kunnen we natuurlijk ook niet vergeten op dit lijstje. Begin van de wereld hield jij je nog wat meer op de achtergrond vergeleken met nu. Je liet je mening duidelijk gelden als je het ergens mee oneens was en men had ook respect voor je, en terecht. Jouw rank 2 als ondersteuner laat ook duidelijk zien dat jij een echte teamplayer bent. Je zet jezelf altijd leeg ook al heb je zelf front. Dat mag ook gezegd worden ook al krijg je, weliswaar terecht, al genoeg veren in je kont gestoken.

8. Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1- Genoeg namen die ik hier kan opnoemen. Ik zal ook wel wat namen noemen en kan er wat bij vertellen maar ik ga ze niet echt kunnen nummeren want ik vind het allemaal even erg. theFluffyDog hebben we het al over gehad dat vind ik een aardige Stumper van het Jaar. Last Whisper is ook veelvuldig aanbod gekomen. Abbruzino is iemand die 1 massa kreeg en meteen is gaan rennen, maar dat hebben er meer gehad. De leukste namen vind ik toch wel Drunken Org, Hyperactivity Disorder en white angel. Men koos de makkelijke weg en Chill. te joinen. Ze waren voorheen onze BG toen ze in TikTak zaten maar kennelijk leek het gras aan de andere kant toch groener?? Drunken Org mocht het meteen laten afgelden in de eerste de beste massa die op hem kwam. Meneer was op vakantie in Frankrijk en was meteen gezien. Natuurlijk ook minder van Chill. dat ze niet eens deftig hebben kunnen vv'en. Beide andere accounts waren ook zonder enige moeite weggespeeld. Als ik het me nog goed herinner had Hyper zelfs nog een solli gedaan voordat ie op delete ging. Te gek voor woorden.
2-
3-

9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
1- de Sukke. Zoals ik eerder al zei heeft Rogier zijn handen vol gehad aan het werk om de stam bij elkaar te houden. Je had eigenlijk 2 kampen binnen de stam, oost (Perfection, Redbull, Flipping Pages en kinda Banana Soraka) en de rest. De eerste 3 genoemden waren met vlagen echt hele moeilijke mensen. Gelukkig zat Dries op Perfection en was ikzelf van Banana Soraka de rust zelve en konden we het altijd nog rustig houden maar Rogier krijgt wat mij betreft toch de volledige credits hiervoor.
2- MindAgainst. Als leider zijnde van onze vijand > bondgenoten > vijand stam heb ik nooit slechte dingen over jou gehoord. Je was altijd redelijk, kon altijd goed in gesprek met je gaan en ook de stamleden van Rose. waren allemaal stuk voor stuk zeer tevreden over jou. Ik heb met jou dan helaas niet erg veel gesproken maar van de verhalen die ik gehoord heb van vele mensen is het allemaal heel erg positief.
3- Collationem. Roald heeft het zware werk uiteindelijk maar op zich genomen nadat wat falende leiders het werk van Rogier niet meer konden bolwerken. Dit doe je zeer goed maar ik had ook niets anders van je verwacht. Alleskunner Roald verdient in zowat elk positief lijstje wel een plekje.

10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
1- Mugiwara no Luffy. Wat een opgepompte mafklapper is dat dan. Grote mond tegen alles en iedereen dat niet aan zijn kant staat. Zeer onredelijk en kan ook geen werelden gescheiden houden. Eens een vijand altijd een vijand. Alles en iedereen proberen op te zetten tegen Vinage om dan uiteindelijk als vele spelers van Chill. op delete zeggen te gaan een sollicitatie sturen naar de stam waar hij zo van walgt. Zoals ik zelf zou zeggen, wat een rare knakworst ben jij dan.
2- theFluffyDog. Mark wanneer iemand jou vertelt dat jij een lek in je stam hebt hoef jij niet te overreacten. Je zou beter uitzoeken waar je lek zit ipv te dreigen dat jij je stam op gaat heven als het lek niet zichzelf als schuldige aanbiedt. Zulke impulsieve acties maken jou echt niet tot een geschikte leider van een stam. Natuurlijk hebben je andere leiders Drunken org (Bryan) en Hyperactivity Disorder (Steve) het ook helemaal niet veel beter gedaan. Bryan en Steve hielden echter de stam wel gewoon bij elkaar maar de gesprekken dat ze met Chill. hadden waren natuurlijk ook weer questionable.
3- Perfection. Ondanks dat ik vrij positief over jullie ben geweest is er toch een minpuntje waarvan jullie ook wel wisten dat ik die zou gaan benoemen en daar ben ik ook niet de enige mee. Bas als persoon is het altijd leuk om met je te praten. De Brabantse nuchterheid is altijd prettig. Helaas is afstand nemen van de acties van maatjes van je niet je beste punt en dat is helaas wel iets dat een leider dient te doen. Als jij het niet eens bent met de regels die je als stam hanteert is dat een ding maar als leiders dien je wel 1 lijn te trekken en niet het andere te doen. Je bleef de hand boven het hoofd houden van Chicago terwijl iedereen, zelfs Devin!!, zagen dat dit niet realistisch was.

11. AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
1- Wie de meest onzinnige en idiote posts op het AF had? Dat is natuurlijk Martijn/Act of Divinity/underground tacticz. Op w59 had ie dan soms wel nog posts met een klein beetje inhoud maar zoveel moddergooien als dat hij deed, nee dat ging echt ver over alle limieten heen. Je kunt iemand een beetje zwart maken op het forum maar zo zwart als Martijn men maakte is echt gewoon achterlijk. Over de top en nergens voor nodig.
2- trek. Het is natuurlijk goed als iemand zijn punt probeert uit te leggen op het algemeen forum wat betreft het gebruik van kata's en dergelijke maar alsjeblieft let aub een klein beetje op wat je schrijft. Er was vaak niks van te lezen omdat veel woorden niet goed geschreven stonden of het was zeer lang dradig zonder echt een punt te maken wat je nou eigenlijk bedoelde. Nogmaals ik vind het goed dat jij je in de discussie wilde mengen en uitleg wilde geven voor bepaalde acties maar dan graag wel op een manier dat men het ook gewoon begrijpt.
3- /

12. Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?
Tbh vind ik het geneuzel op het AF vaak maar onzinnig. Het lijkt er altijd meer op dat men de pik maar op tafel legt en kijkt wie de langste heeft om het zo maar even te noemen. Degene die het beste iets dat krom is recht kan praten en de ander zwart kan maken staat er het beste op lijkt het wel. Normale discussies worden hier amper gevoerd imo. Dat is mijn mening daar mag iedereen het zijne over denken.

1- potje, als ik dan toch namen moet noemen waarvan ik het lezen van posts leuk vind dan zijn het de posts van Jonan bijvoorbeeld die gewoon lekker zonder zeiken een beetje humor terug op het AF brengt waar het toch vaker zoiets mist.
2- tijmoboy heeft ook leuke spotprentjes gehad.
3- jus soli hij was dan degene die ik wel zijn posts goed vond onderbouwen.

13. Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1- Vix-V wat oorlogen etc betreft heeft Vix-V meer bereikt dan Vinage eerder. De oorlog met GI is actiever als dat die met Chill. en Rose. samen ooit zijn geweest. Het is alsnog eigenlijk bar weinig dat deze wereld heeft voortgebracht maargoed, het is niet anders.
2- Vinage. Als ik moet kijken naar heel 2018 is Vinage dan natuurlijk de andere keuze waar ik voor moet gaan. Hoe graag ik GI hier neer had willen zetten heeft Vinage wel een flinke poos van het jaar actief aanvallen op de vijand lopen gooien. Eerst op Chill. en daarna op Rose. Maar ook hier is niks noemenswaardig gebeurt.
3- GI. De eerste en enige stam die Vix-V überhaupt tegengas geeft. Daar wil ik het ook graag bij laten want veel positiever kan ik het niet maken.

14. Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
1- Vix-V puur omdat Roald alles zo strak mogelijk probeert te houden en als iets of iemand lijkt te verzaken meteen optreed om het toch op te lossen.
2- Er zijn eigenlijk weinig stammen die echt goed hebben samen gewerkt. Ik zou hier graag Rose. willen invullen omdat ik ze toch kinda positief in m'n hoofd had maar echt goed werkten ze niet samen imo. GI en Chill. werk(t)en ook totaal niet samen. En om overal Vix-V en daarna Vinage neer te zetten vind ik ook weer zo apart.
3-

15. Welke stam was aanvallend het beste?
1- Vix-V
2- GI. Eigenlijk de enige stam die überhaupt aanvallend nog iets terug deed.
3- Vinage. Flipping Pages is de enige speler van het oude overgebleven Vinage die nog iets terug deed op Vix-V en dat ook nog met resultaat deed op Vlekje12. Waar Vlekje12 eerder het een en ander gepakt had had Flipping in een counter attack veel meer terug gepakt en dat was toch wel een mooie aanval, maar daar kan ik niet echt een stam op beoordelen want het was meer een solo actie als ik dat goed heb.

16. Welke stam was defensief het beste?
1- Vix-V. Maar ook dat was helemaal niet clean echter wel het beste van de wereld over geheel 2018 gezien.
2- /
3- /

17. Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2018?
1- /
2-
3-

18. Welke stam is dé flopstam van 2018?
1- Chill. reden is al meerdere malen benoemd maar het massa delete waar men voor koos is natuurlijk gewoon 1 grote grap geweest.
2- TikTak. De leiders waren al niks maar de stam zelf heeft ook geen invloed op de wereld gehad. Ze lagen er en daar was alles mee gezegd.
3- Vogel. De stam vol met cf'ers en kata gebruikers. Een van de grootste flop stammen.

19. Welke stam was dé vijand van 2018?
1- GI, de stam die als enige tegengas geeft.
2- Rose. Gaf iets minder tegengas.
3- Chill. Jullie zouden dé vijand van de wereld moeten zijn voor Vinage maarja we weten hoe dat gelopen is..

20. Meest Veelbelovende Stam van 2018 - Met welke stam moeten we in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Zijn er nog andere stammen dan Vix-V GI Above/Whale en Vogel die actief iets doen dan?
2- /
3- /

21. Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1- Stamwise is het beste moment de massa op Rose. geweest waar we als stam zijnde eindelijk eens successen boekten die hard nodig waren om de activiteit weer op te krikken. Er was veel inactiviteit wegens deletes van Chill. en de nap periode die we toen afgesproken hadden met Rose. Het was ook de eerste keer dat de gehele stam op een paar uitzonderingen na mee deden.
2- Een mooi moment was natuurlijk ook toen de dorpjes van Act of Divinity een voor een werden weggeplukt bij zijn jump cluster die hij gratis verkregen had.
3- Het aller beste moment voor mij persoonlijk was natuurlijk de komst van Fred en Boris op mijn account. I love you guys <3

22. Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2018?
1- De grootste blunder is dat de spelers van Chill. überhaupt begonnen zijn op W59. Als ze toch op delete gaan waarom zou je dan überhaupt gaan spelen. Natuurlijk weet je dat van te voren niet maar je hebt geen ruggengraat als je om een paar scheetjes al gaat janken. Credits naar SaveTheWhaleMarryAnObese dat ze toch door zijn blijven spelen.
2- Flipping Pages, Jarno die voor de eerste keer 1c gebruikte en tientalle clears in nachtbonus laten aankomen en dood lopen op gestackte dorpen. Volgens mij kon Devin hier ook wel wat van maar dat weet ik niet zeker meer maar het zou me niets verbazen, we've all been there.
3- Het lezen van alle berichten op het algemeen forum die Martijn hierop post. Het is grote tijdverspilling maar ik kan me er toch niet van weerhouden het te doen en altijd als je dan zijn bericht gelezen hebt denk je bij jezelf; waarom de fuck heb ik dit nou allemaal gelezen?
 
Reactiescore
1.476
Leuke lijstjes allemaal. Bedankt voor de leuke forumposter shout-out, en sorry voor het verpesten van noobstiaan. :) Beetje jammer dat de posts hier vaak dezelfde perspectieven hebben.

GI mag gerust ook wat leuks schrijven, of mischien dat oudere spelers uit andere kampen nog meelezen en een lijstje willen maken?
@thelightfighter @Zuur @Unidentified Black Male. @BangerdIsWhoIAm of anderen. Het is natuurlijk te zwartwit om te zeggen dat iedereen uit Chill. noob was, en del gaan is (hoop ik) een teambeslissing.
 
Reactiescore
328
Leuke lijstjes allemaal. Bedankt voor de leuke forumposter shout-out, en sorry voor het verpesten van noobstiaan. :) Beetje jammer dat de posts hier vaak dezelfde perspectieven hebben.

GI mag gerust ook wat leuks schrijven, of mischien dat oudere spelers uit andere kampen nog meelezen en een lijstje willen maken?
@thelightfighter @Zuur @Unidentified Black Male. @BangerdIsWhoIAm of anderen. Het is natuurlijk te zwartwit om te zeggen dat iedereen uit Chill. noob was, en del gaan is (hoop ik) een teambeslissing.

Dankjewel voor de tag .

Godverdomme 10 min kwijt ook al dit gejank te lezen en te concluderen dat ik er niet in voorkom.
 
Bovenaan