De Golden Awards van het jaar 2018, W59.

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Goed, ik heb een aantal niet beantwoord aangezien ik er gewoon niet een (genoeg) onderbouwde mening voor heb naar mijn gevoel en ik wil juist nominaties weggeven puur gebaseerd op (al dan niet voor mij) goed onderbouwde waarheden :).

Disclaimer; Ik ben een aantal maanden gestopt met deze wereld en mijn geheugen is dus niet meer helemaal hier, als ik iets fout herinner just say so...

1. Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?
1- DeSukke > Al vanaf de dag dat ik starte op W59 een stabiel account, goede spelers en rammen stabiel die top 10 door. Ze helpen de stam leiden en doen volgendsmij veel voor de stam.
2- CircusOfInsanity > Gert & Harry is een heel fijn team die in Rose al veel van zich lieten horen en gewoon het verdient om deze wereld niet op delete te hoeven gaan en een plekje in Vix-V te kunnen pakken.
3- SaveTheWhaleMarryAnObese > Wij hebben met onze eerste dorpen in de semi-core al vroeg een heel wijs besluit genomen om naar de rim te gaan. We wouden survivallen aangezien we in een stam (Chill) zaten waar we al niet 100% vertrouwen in hadden, er was te veel onrust en te veel kleurrijke persoonlijkheden. Ik ben blij dat we een ligging hebben afgedwongen om later in het spel nog mee te kunnen doen. Na 2 gevallen stammen, een onlangse massa en een team wat afwisselt in activiteit staan we toch nog op een hele mooie positie.

2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1- LastWhisper > MEt stip op 1. Deze speler was vanaf dag 1 te beroert om te willen helpen, verwijte IEDEREEN van alles en keek nooit naar zichzelf. Hij is voor 60% verantwoordelijk voor t vallen van Chill met zijn stamleaves, Niet willen leveren van pre-stacks terwijl hij een compleet continent aan rim bezit en moeilijke persoonlijkheid. Helaas heeft deze speler mij op W63 weer als buurman getroffen waar hij als rank 1 na een aantal maanden ineens achter zijn anonieme alias vandaan kwam en de stam leavde en ook ngo eens al zn troepen dumpte midden in de nacht omdat hij t weer eens zat was. Stumpert.
2- Mugiwara no Luffy > Hoewel Roy echt een mega fijne gast kan zijn, alles voor de stam wil geven en ik hem eigenlijk altijd in mn stam wil hebben heeft hij op 59 echt zn slechste kant laten zien. Hij heeft een aantal keer geprobeerd stiekem een nieuwe stam op te zetten, Met zijn rages een ontelbaar aantal conflicten in Chill veroorzaakt en als laatste act nog even al zn off zitten dumpen op zijn ex- stamgenoot waarmee hij maanden speelde...
3- Thijmoboy > Doe gewoon eens niet zo gek joh.

3. Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1- TheFluffyDog > Krijgen volgendsmij veel shit te verduren maar hebben naar mijn idee toch gewoon een periode goed gedefft en daarmee ook er voor gezorgd dat veel motivatie met de noorderzon vertrok bij een aantal Chill leden die daar er niet doorheen kwamen.
2- DRR > Heeft het daar toch aardig uitgehouden in zn uppie.
3-

4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?

5. Meest veelbelovende speler van 2018 - Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?

6. Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?
1- CircusOI > Positief verrast wel. Motiverend, Gezellig en ondernemend.
2- Chicago > Negatief verrast dan... Wat heb jij t in je bol pik.
3- VruchtenLimonade > Onze accounthouden nodigde ver in de midgame nog even een maatje uit in de rim en inmddels kan VL zoonbeetje alles wat wij ook kunnen en is het ons grootste MB. Zulke heeft TW meer nodig tegenwoordig :).


7. Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018 / heeft jou het meeste geholpen en was je steun en toeverlaat?
>>>>Hier vooral het laatste stukje, Niet perse als stamspelers maar puur voor persoonlijke redenen

1- Team van Kalm Met Die Vodka, Kon hier altijd goed mee opschieten en hadden veel voor ons over. Had graag met ze doorgespeeld.
2- Hamid van King DonkeyKong, Erg motiverende speler en deed heel veel voor Chill. Altijd redelijk en nooit dwars.
3- Mijn co's krijgen toch een vernoeming x). Gerben, Bart en Yorick hebben alle drie hun best gedaan waar ze konden en hebben alle drie hun zelf ingezet voor het account waar dat moest. Kudos!

8. Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1- Thijmoboy
2- Chicago
3- LastWhisper

Dienen alle drie geen uitleg neem ik aan..

9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
1- Jordy > Rose.
2- Roald > Vinage.

10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
1- Kevin van Goez. > Wou veel en deed zijn best denk ik.. Maar was gewoon niet transpirant en duidelijk.
2- Roy van Mugiwara. > Was in Chill regelmatig uit de stam en of chats gestapt nadat hij zijn zin niet kreeg of weer te boos werd om normaal te discusseren... Als leiding ook een aantal keer Vinage leden benaderd voor een nieuwe stam oid... Zijn wil om te winnen werkt gewoon tegen.
3- Ikzelf in Chill > Altijd mijn mening klaar, veel betrokken willen zijn maar niet op de juiste momenten. Ik moet leren veel meer afstand te nemen. De visie van Chill deelde ik niet altijd en dit liet ik ook wel merken maar tegelijk toch belangrijk willen blijven in de stam werkt dan ook niet.

11. AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?

12. Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?
1- Noobistaan
2- Roald

13. Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1- GI > Komt toch van heel ver weg naar een (nog te bewijzen) prima positie.
2- Vinage (niet Vix V) > Als de val zoals die was niet was gebeurt had het met een heel goed recruit belijd echt een mega goeie stam geweest voor in de boeken. Natuurlijk snap ik de verandering.. Maar zoals de stam was is hij wel heel fijn gegroeid.
3- Whale > Die lieve kleine MBs die we ooit aantrokken zijn zo snel groot geworden.. :'(

14. Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
1- PIGs > Deze oude stam heeft heel lang als een mega block in t cluster van Chill gelegen en heeft ons echt keihard geremd. Spelers als Jason Statham en Vodka kwamen hier toch veel te moeilijk doorheen.

15. Welke stam was aanvallend het beste?

16. Welke stam was defensief het beste?

17. Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2018?
1- Rose. > Een netjese BG geweest naar mijn weet.

18. Welke stam is dé flopstam van 2018?
1- Chill > Had veel potentie maar zoals hier al een aantal keer laten doorschemeren heeft de stam zichzelf echt van binnen uit opgevreten.. drie veel te koppige persoonlijkheden op de tevens drie grootste accounts van de stam botste soms wel 3 keer per dag tot scheldende ruzies aan toe... Ik blijf er bij dat als deze boys de neuzen dezelfde kant op zouden hebben ze echt kei hard konden gaan. Helaas gingen ze alle drie op delete toen de stam viel.
2- TikTak. > Had een lachende 3e positie, hadden beide kanten op kunnen gaan en kozen (blijkbaar) de verkeerde kant.
3-

19. Welke stam was dé vijand van 2018?
1- Vinage > Roald leide in de P&P oorlog en stond verre weg op rank 1 hiermee, Vinage profileerde zichzelf goed.

20. Meest Veelbelovende Stam van 2018 - Met welke stam moeten we in 2019 serieus rekening mee houden?

21. Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1- Dat moment dat wij als team Whale een sollicitatie indiende omdat er een plekje vrij kwam in Vinage en keihard afgewezen werden maar 10 minuten er na over Vix-V ingefluisterd kregen :), was toch wel een feestje voor ons.
2- Toen Vodka op delete ging, Dubbel voor ons aangezien we een maat verloren maar toch EINDELIJK ons hopeloze cluster konden bijtrekken...
3- Chicago die met een koekje van eigen deeg terug werd geknald naar zijn mand. En blijven zitten daar.

22. Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2018?
1- Zuur toen hij geblockt werd voor het verkopen van profielplaatjes in zn profiel..... Als mede designer toch wel pijnlijk.
2- De TikTak recruits in Chill. Heb nog nooit zoveel inactieve leden zien binnenkomen.. Die TransFarmers er achteraan die nog eens stopte met edelen daarna ook... Man man man.
3- Toen ik treinen aan t senden was maar mijn app blijkbaar 0 troepen per aanval mee stuurde. Rode bolletjes everywhere.
 
Laatst bewerkt:

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Het is overigens Yorick :$

Verder heel erg bedankt, ik doe m'n best haha :p

Hier wil ik ff bij zeggen dat ik jou wel wil toevoegen aan mn lijst! Heb je er bij gekregen als redelijk onervaren jonge vanaf de casual toen ik op Unidentified Black Male een co zocht en je hebt je in een jaar toch wel naar een echt gewaardeerde kracht toegewerkt :D. Goed bezig Yor.
 
Reactiescore
592
Hier wil ik ff bij zeggen dat ik jou wel wil toevoegen aan mn lijst! Heb je er bij gekregen als redelijk onervaren jonge vanaf de casual toen ik op Unidentified Black Male een co zocht en je hebt je in een jaar toch wel naar een echt gewaardeerde kracht toegewerkt :D. Goed bezig Yor.

Alleen maar liefde:)
 

DeletedUser79924

Guest
1. Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?
1- Runner 5 - De reden hiervoor is met het prachtig staaltje verdedig werk.
2- Flipping Pages - Account beheerder Rody en ... , Rody zelf heeft het account weer mooi groot gebracht en mooi verdedigd een aangevallen.
De andere speler heeft hierbij een prachtig staaltje actief verdedig werk op gezet.
3- Chicago5 - aangenaam verrast dat hij onze kant verkoos na het verdedig werk tegen hem. En een harde offensieve speler in zijn eigen stijl natuurlijk.

2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1- Last Whisper - Een groot speler, waar we dan als kleine MB stam naar opkeken maar dat uiteindelijk is gaan lopen.
2- The Fluffydog - Heel snel gaan lopen na de 1ste wave van aanvallen.
3-

3. Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1- Flipping Pages - Gedurende verscheidene periodes.
2- Runner 5 - Zoals eerder vermeld.
3- Vlekje5 - Heel mooi verdedigd langs onze (GI) fronten.

4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1- Noobstiaan - Hij was vlug weg met Mr. V na de 1ste 2 weken.
2- Chicago5 - Heel erg offensief actief, dus een toffer pusher en het meest rendabele.
3- Magellan - Geen gemakkelijk speler om mee te communiceren (taalbarrière), maar anderzijds wel een echte doorzetter geen doelwit is te groot.

5. Meest veelbelovende speler van 2018 - Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Colla - Hij heeft uiteindelijk het front bereikt dus nu zullen we extra actief moeten zijn aan dat front.
2- Fansyboy02 - Ik denk mezelf hier bij te betrekken, ik ben juist aan het front geplaatst en heb nog niet alles laten zien dus zou ik graag willen bewijzen wat ik waard ben.
3- Vruchtenlimonade - Een kleine speler die we niet mogen onderschatten, heeft tactisch wat mooie zetten geplaatst.

6. Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?
1- Vruchtenlimonade
2- The Fluffydog - (Hogere verwachtingen.)
3-


7. Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018 / heeft jou het meeste geholpen en was je steun en toeverlaat?
1- Brucken - Altijd al actief geweest en een grote hulp bij de gehele stam.
2- Kirretje - Juist het zelfde verhaal, een prima mede-leider.
3- JosjeT - Altijd in voor een VV en altijd paraat voor zijn verdedig technieken te uiten.

8. Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1- The Fluffydog
2-
3-

9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
1- Colla - Zie ik aan als een goede leiding gevende die zijn eigen team zoveel mogelijk actief blijft houden.
2- Kirretje - Altijd actief mee met de beslissingen op de hoogte van elke situatie en een echte teamspeler.
3- Fansyboy02 - Mezelf, de reden hiervan is omdat ik de stam zo goed mogelijk probeer te laten samen werken en alle interne problemen probeer op te lossen. Niet allen met succes maar toch wel het beste van gemaakt.

10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
1-
2-
3-

11. AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
1-
2-
3-

12. Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?
1-
2-
3-

13. Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1- GI - Natuurlijk verkies ik mijn eigen stam en dit argumenteer ik graag op basis dat wij als kleine stam toch nog een mooie basis hebben gelegd en dat we niet zullen toegeven aan de zo gezegde "wereldwinst" voor Vix-V. :p
2- Vogel - Een stam dat van niets komt maar toch nog mooi acties heeft verricht tegenover Vix-V.
3- Vix-V - We kunnen de grootste stam van we wereld niet vergeten/ overslaan natuurlijk. Ze hebben heel mooi hun plek gekregen hopelijk kunnen ze deze dan ook behouden :)

14. Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
1- Vogel en GI - Dit is eigenlijk een van de weinige BG's die wij hebben gehad maar toch wel een mooie samenwerking.
2- Vix-V en Above. - Natuurlijk als MB stam hoort dit ook maar jah toch wel een prima samenwerking
3-

15. Welke stam was aanvallend het beste?
1- Vogel - Daden spreken wel voor zich.
2- Vix-V - Mooi en gecoördineerd oorlog vollen ( teveel clears aanwezig :D)
3- GI - We maken er gewoon het beste van.

16. Welke stam was defensief het beste?
1- Vinage - Vooral Mr.V prachtig verdedigd de 1ste periode spijtig dat het snel gedaan was.
2-
3-

17. Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2018?
1- Vogel
2- Glo
3-

18. Welke stam is dé flopstam van 2018?
1- Rep... - 1ste zware aanslag op hen en alle grote spelers van de de stam waren weg.
2-
3-

19. Welke stam was dé vijand van 2018?
1- Vix-V - Op een mooie en respectvolle oorlog!
2- Above - Op een mooie en respectvolle oorlog!
3- Whale - Op een mooie en respectvolle oorlog!

20. Meest Veelbelovende Stam van 2018 - Met welke stam moeten we in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Vix-V
2- GI
3- Vogel

21. Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1- De dag dat vinage viel, natuurlijk was het wel spijtig dat we vix-v zagen herrijzen, daarging de 1ste gedachte voor directe overwinning naar GI. :p
2-
3-

22. Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2018?
1- De coalitie vormen tegen Vix-V we hebben hierdoor veel stabbers gehad die onze plannen hadden doorgegeven. Natuurlijk de kleine restanten zullen blijven bestaan. Maar moest deze zijn anders gelopen zag de wereld er anders bij.
2-
3-
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.321
Reactiescore
145
9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
1- Colla - Zie ik aan als een goede leiding gevende die zijn eigen team zoveel mogelijk actief blijft houden.
2- Kirretje - Altijd actief mee met de beslissingen op de hoogte van elke situatie en een echte teamspeler.
3- Fansyboy02 - Mezelf, de reden hiervan is omdat ik de stam zo goed mogelijk probeer te laten samen werken en alle interne problemen probeer op te lossen. Niet allen met succes maar toch wel het beste van gemaakt.

Hiephiephoera.png
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser69389

Guest
Om te beginnen een woord van dank aan een ieder die wereld 59 heeft gespeeld en daarmee een bijdrage heeft geleverd. Ik beschouw dit lijstje tevens ook als een afscheidslijstje, omdat het einde van 59 er nu aan zit te komen. Helaas weet ik lang niet meer van iedereen wie er wel speelde in Vinage en wie niet. Helaas kan ik ook niet meer aan die informatie komen, want wat had ik graag op allereinde nog zo'n lijst gemaakt voor de wereld zoals dat in het verleden ook al eens op andere werelden is gemaakt.

Dus mocht je niet zijn benoemd dan toch bedankt.


1. Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?

1- De Sukke. Lang inactief geweest op Rogier na. Vele spelers zijn er gepasseerd. Waar zijn jullie? @dialgaman ,@Leaving Behind , @Spamkaboutertje en wie vergeet ik nog meer? Nu met @warre erbij is de volledige activiteit weer terug. Ook is de Sukke in iets geslaagd en wat ons als AoD niet is gelukt. Het jumpcluster behouden. :( Bazen die het oostcluster van Vix-V hebben gered na het wegvallen van .TheFluffydog. Het is altijd een stabiel account geweest ondanks alles

2- Collationem. Ze hebben en hadden een ontzettende grote impact op deze wereld. Richting ons als stamgenoten zijn ze een vervelende motiverende actor, want we krijgen rode kontjes in de rustige periodes door hen. Ook zowel op het algemeen forum als ingame waren en zijn ze pracht vertegenwoordigers van onze stam. Samen met mij heeft Roald besloten om de wereld niet te gaan sluiten en het roer om te draaien. Daar waar ik toch (weer) inactief raakte. Ze zijn en waren altijd actief en constant in groei. Ideale spelers voor een stam dus.
Ook een zeer ruime rang 1, veel inzicht en netjes gespeeld door optimaal gebruik te maken van zijn middelen op gebied van grondstoffen.
eld.

3- Banana Soraka zorgde, samen met - in mindere mate - Vlekje12, ervoor dat de broodnodige safe ontstond voor de realisatie van Vix-V. Waarvoor dank. Dankzij hen kwam de fundering voor Vix-V. Hebben zichzelf ook continue leeggezet terwijl ze zelf ook front hadden en hoeveel ook.

Ook vermeldingen richting Death By Design, Noobstiaan, Smokin Aces en Runner 5. Later natuurlijk ook door Circusofinsanity en Savethewhalemarryanobese. Naast Above als stam ook nog eens shoot-outs naar King of pvm.


2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1- .TheFluffydog tjonge jonge jonge. Wat heeft Mark ons vaak laten zitten deze wereld. Bij de oprichting/beraming van het plan voor het ontstaan van Vix-V hebben Roald en ik veel nagedacht over of we we hem een kans wilden bieden. Lang nagedacht en uiteindelijk gekozen voor een gesprek en om op basis daarvan te beslissen. Ik praten met Mark en ik kreeg meermaals te horen hoezeer het hem speet. Bij de eerste de beste incs van GI was die spoorloos. Pff dan steek je nog zoveel energie in iemand en is die je zo dankbaar dat je hem een kans biedt en dan zo doen bah, bah, bah.

2- Bas en mindere mate Dries van Perfection. Ik ben in Dries teleurgesteld, omdat die niet zo leuk en aanwezig was als op 19. Een wereld waar ik samen met hem heb gerockt op Wimtje2000 en samen met @Roald97 en wat anderen veel plezier heb beleefd. Vooral bij het stabben van o.a. @Alex Lannon. huehue

Dat niet Vinage, maar Vix-V nu vermoedelijk de winnaar wordt vind ik in het bijzonder te wijten aan Bas, omdat Bas weigerde te handelen als een echte leider. Hij was een leider zonder tanden die niet de stam policy wilde hanteren en zelfs sprak met de vijand om eventueel hen te joinen of een nieuwe stam op te richten. In bet begin van mijn aanwezigheid zag ik veel potentie in Bas, maar die werd met de week minder.

3- Abbruzino toen we de eerste poging deden als Vinage toen bleef die alleen staan omdat die compleet volgestackt stond door de deff van Chill. Na het beeindigen van de BG tussen Rose en Vinage werd hij wel in 1 dag compleet weggespeeld, omdat die toen niet kon teren op stacks.... Daarmee was het perspectief voor Rose. ook al vrijwel meteen weg.

3. Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1- De Sukke, voortdurend zowat deze wereld incs gehad en ze staan er nog steeds. Chapeau.
2- Pim en Robin, @Pimsie. & @the bickymeister .

Met dank aan deze mannen, en dan met dank ook aan alleen hen eigenlijk heeft het account .Thefluffydog nog zo lang bestaan.

3- Runner 5.
Een cruciale rol hierin is weggelegd voor Kevin. Zei vaak te stoppen, maar in tegenstelling tot de rest van het team is hij er nog wel. Gelukkig is Kevin nu niet meer alleen.

4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1- Collationem, al beargumenteert, maar het zijn en waren echt doordouwers.
2- Banana Soraka, eerder al betoogt. Vooral door hen ontstond de mogelijkheid om Vix-V op te tuigen.
3- Smokin Aces, was lange tijd het account dat voor de push in het noordwesten zorgde. Hoevaak ik wel niet met Bonaya heb lopen brainstormen. Ook zijn geweldige plannen. Puur genot.

5. Meest veelbelovende speler van 2018 - Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Noobstiaan

Vele spelers heeft Devin verbruikt op 59. Ze kwamen en gingen weer zo snel ze kwamen. Maar Devin bleef doorgaan, leren en pushen. Toen uiteindelijk na lang zoeken in mijn contactenkring Maarten kwam bleek dat een blijvertje te zijn en samen met Maarten heb jij Devin grote golven weten te weerstaan. Waar mensen dachten die Devin zal wel stoppen en weggaan daar is hij er nog steeds en hoe. Vele tegenstanders hebben ze verslagen. Noobstiaan is noobstiaan niet meer. Nee Noobstiaan is geevolueerd in een Prostiaan. :cool: Dus ook nu op het einde gaat die nog veel doen.

2- Boij
De steun en toeverlaat van Banana Soraka die is uitgegroeid tot een acc van formaat en zelfs groter is dan sommige accounts bij Vix-V. Speelt ondertussen een belangrijke rol in de planning van Vix-V. Niets meer dan respect voor dit acc.

3- Vruchtenlimonade
Leuke speler en altijd behulpzaam. Leert ook goed. Ik ben benieuwd.

6. Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?
1- Devin

Vele spelers heeft Devin verbruikt op 59. Ze kwamen en gingen weer zo snel ze kwamen. Maar Devin bleef doorgaan, leren en pushen. Toen uiteindelijk na lang zoeken in mijn contactenkring Maarten kwam bleek dat een blijvertje te zijn en samen met Maarten heb jij Devin grote golven weten te weerstaan. Waar mensen dachten die Devin zal wel stoppen en weggaan daar is hij er nog steeds en hoe. Vele tegenstanders hebben ze verslagen. Noobstiaan is noobstiaan niet meer. Nee Noobstiaan is geevolueerd in een Prostiaan. :cool: Dus ook nu op het einde gaat die nog veel doen.

What doesn't kill you makes you stronger
Stand a little taller
Doesn't mean I'm lonely when I'm alone
What doesn't kill you makes a fighter
Footsteps even lighter
Doesn't mean I'm over 'cause you're gone


2- Hans van Runner 5
De laatste tijd overleven vooral de negatieve gedachten bij Hans. Zeker na zijn meest recente actie op 59.... Ja hij maakte zijn account naam waar en ja het was/is soms een eikel. Dat hij ondanks alles toch is gaan rennen a.k.a. stoppen vind ik spijtig.

Maar toch heeft hij mij in het begin ook zeer zeker positief verrast. Zoals dat dat hij en Kevin niet ingingen op het voorstel om Chill. te joinen. Het was de easy way geweest waarmee de winst veilig gesteld had kunnen worden. In plaats daarvan koos die voor de uitdaging en ramden ze hun voormalige stamgenoten snel de vernieling in. Wat ook noodzakelijk was.

Hans bedankt voor alles, maar toch ook wat ben je soms een asshole.

3- Patrick @Cryptic van Death By Design. Hij werd ontdekt door @jokersbrain die mij op 58 attendeerde dat die in de stamchat moest van Insane, omdat hij zo veelbelovend was. Nadat Death By Design een aantal weken in Vinage zat maakten ze kenbaar een speler te zoeken. Ik dacht direct aan Patje, omdat Patje de missing link kon zijn. Samen met Huib en Jos maakte hij Death By Design tot een geoliede machine die ervoor zorgde dat het front van Act of Divinity beperkt bleef en dat we samen konden opstomen richting het front. Alle drie toffe spelers die ik eerder niet tot amper kende en die mij allen verbaasd hebben.


7. Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018 / heeft jou het meeste geholpen en was je steun en toeverlaat?
1- Collationem. Zonder hen geen Vix-V. Ze walsten door de rim en gooiden zichzelf altijd volkomen leeg.
2- De mannen van Smokin Aces waren in de Vinage tijd echt 1 van de motoren achter het succes van Vinage. Mede door de druk vanuit dat account en die irritante fake molens.
3- Death By Design was een account dat west Vinage verder bracht en ook nog een leidende rol heeft in Vix-V.


8. Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1- De Tiktak overlopers
giphy.gif

giphy.gif


2- DRR
Had al langer incs en kon de druk schijnbaar niet aan. Om dan maar onder de incs uit te komen en een ban te forceren kwam dit account met nazi propaganda en verheerlijkte hij de praktijken van Adolf Hitler. De opmerkingen waren zo grof dat zelfs Emile zich er nog voor zou schamen @E

3- Last Whisper

Hoeveel euro's heeft die wel niet in 59 gestoken? Ging daarna maar op delete, omdat die de wereld niet easy kon winnen. Zijn interns waren op. Om maar nog niet te spreken over, na DRR, de meest wansmakelijke actie van 59.... Het recruiten van Tiktak...

Speler die volgens zijn stamgenoten geen pre-stacks wilde leveren en wat ook bleek bij bijv. Drunken Org. Al met al een kneus.


by1zyg2tkk.jpg
wl2449.jpg
Innogames_en_LW.png

index.php
index.php


9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
1- Collationem, Roald wilde geen leider worden. In Vinage meermaals aangeboden en telkens weigerde hij het. Maar hij wist op een gegeven moment dat die niet anders kon. Chapeau kerel en sorry dat ik je soms zo heb laten zitten. Terwijl we samen met nog een paar het initiatief namen voor Vix-V.
2- Rogier nam Vinage samen met mij op sleeptouw op een degelijke wijze, toen de stam tegen dood zijn aan stond. Ja we botsten wel eens, maar toch hebben we, ook deels samen met Bas, de stam verder gekregen en er nog zoveel mogelijk uit weten te halen.

Want we hebben onze handen vol gehad aan het werk om de stam bij elkaar te houden vanwege de verschillende kampen die er waren en de voortdurende angst en spanning of de boel wel bijeen zou blijven. Ook vanwege de voortdurende dreiging van Chill. die aasden op een paar accounts en de onvoorspelbaarheid van bepaalde spelers.

3- Jordy van Mindagainst. Natuurlijk zijn er zeer slechte keuzes gemaakt, maar het waren wel de keuzes die Rose. zelf wilde maken en die hij uitvoerde. Ook tijdens de gesprekken met Vinage communiceerde hij dat voortdurend richting Rose. Chapeau en ook chapeau voor het in gareel houden van Rose. en de mindset op het gebied van fair play. Hij was altijd redelijk en je kon altijd goed in gesprek gaan met hem. Dus complimenten.


10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
1- Bas van Perfection, behoeft geen uitleg denk ik.... Toch doe ik het wel.

Laat ik voorop stellen dat, ondanks dat het toch best anti Bas is in dit lijstje, Bas ook zijn goede punten heeft. Hij deed goed zijn best en het was altijd aangenaam om met hem te praten. Maar een leider hoort ook afstand te nemen van de acties van zijn leden en dat is simpelweg te weinig gebeurd.

@Xavierbone Rogier gaf het leiderschap niet alleen op vanwege het gezeik, maar ook omwille van tijd. Dat daarna er geen echt leiderschap meer was kwam omdat we allemaal het gezeik meer dan beu waren. Ik weet niet meer wie er op een gegeven moment allemaal in de leiding zaten? Boris, Bas, Bonaya, Ikzelf en? Maar we waren het unaniem erover eens dat het klaar was. Vinage was niks meer en kon ook niks meer worden omwille van de egoistische houding van sommigen.

Na het zoveelste incident waarbij het handelen van Mr. Victorious voor de zoveelste keer ter discussie stond was het voor ons genoeg. Het was simpelweg hij weg of wij weg. Als een collega leider genaamd Bas dan weeral eens een hand boven het hoofd houdt van iemand terwijl juist de regels stelden dat diegene die het overtrad gekickt moest worden tsja.


2- Chill
Ze probeerden meermaals een nieuwe stam op te richten, ook met mensen uit Vinage. Ook Goez die idioot handelde en zelfs dorpen eiste tijdens de onderhandelingen over een grens en nap voor DRR na zijn ban. Vanuit een positie zaken eisen die niet kunnen....

Ook natuurlijk het toestaan van stabbers etc. Of het faciliteren van het ontmantelen van Tiktak waarmee ze hoopten de wereld op een kwantitatieve manier te winnen. Thank God dat Rose. daar niet in trapte.

Uiteindelijk hadden ze gewoon normaal moeten doen, want juist dan hadden ze winst kunnen boeken. Vinage was niet zo sterk als het leek. Maarja als je uberhaupt geen actie onderneemt dan kun je dat ook niet te weten komen...

3- Leiding Vogel prut stam.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser69389

Guest
11. AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
1- @Goez
Zelden zo'n beroerde poster gezien. Pff. Ging nergens inhoudelijk op in en strooide alleen maar met loze beschuldigingen en verwijten. Leider onwaardig.
2- @Jus soli
Light versie van bovenstaande.

3- Rens van @thelightfighter

was soms ook om van te janken zo bedroevend dat hij postte. Nam vaak te weinig tijd om zich goed in te lezen en kwam daardoor met loze opmerkingen.

Ook nog nominatie richting @Escalation Is Real die vaak ongefundeerde zaken postte. Ook nog richting de spelers van DRR, LW, KDK en de rest van team Goez die pure schijt aan het kakken waren hier op het AF.

12. Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?
1- @Roald97 . De Julius Caesar van het AF. Hij kwam, hij zag en overwon. Messcherpe analyses waarmee Chill. al direct op achterstand werd gezet. Juist door Roald kon Vinage zich profileren als de sterke, eensgezinde stam wat Vinage in feite niet was. Met zijn P&P toonde hij eens te meer aan dat ook tegenwoordig P&P van groot belang kan zijn. Ook al wordt dat door newgens vaak betwist. Juist door zijn redevoeringen wist hij een imago te creeeren voor Vinage die Vinage er doorheen trok toen we het moeilijk hadden.
2- @dialgaman was in de beginperiode ook een belangrijke kracht achter die eerder genoemde beeldvorming.
3- @De Sukke / @maretan speelden ook een belangrijke rol, maar toch een minder grote rol.

13. Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1- Vix-V, wat hebben we bereikt? Het is vooral de wereld eindigen en zijn ondertussen zelfs één account kwijt geraakt en waar er twee a drie het zelfs zwaar hebben gehad. Maar ik nomineer ons vooral ook omwille van de armoede bij de rest.
2- Above, onze DU's floreren als nooit tevoren en vormen tegenwoordig een wezenlijk onderdeel onderdeel van onze planning.
3- Rose. stond voor waarden en handelden daarna. Het einde wat Rose. kreeg is niet hetgeen Rose. verdiend had. Want zo had de wereld niet mogen en moeten eindigen voor Rose.

14. Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
1- Vix-V
2- Rose.

15. Welke stam was aanvallend het beste?
1- Vinage is de enige stam die je hier terecht kunt benoemen.
2- GI
3- Vix-V, waarom ons onder GI? GI wist Fluffydog weg te spelen en het een paar accounts moeilijk te maken en dat vanuit een lastige positie. Wij spelen al vanuit een dominante positie wat onze situatie anders maakt.

16. Welke stam was defensief het beste?
1- Vinage
2- Vix-V


17. Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2018?
1- Above Zonder Above geen Vix-V en andersom. Ze hebben een belangrijke rol gespeeld. Ene account meer dan de andere natuurlijk, maar toch hebben ze zeker een grote invloed in onze huidige dominantie.
2- Rose.

Een stam die stond voor waarden en waar we na lange gesprekken met hen en ook met flink wat water bij de wijn doen tot een geweldige kans voor Vinage kwamen. Namelijk een bondgenootschap met hen.

Een bondgenootschap die vanaf dag 1 goed voelde en waarbij ik het jammer vind dat ze na het vallen van Chill. ervoor kozen om hun eigen weg te gaan. Niet omdat ik hen geen strijd gunde, maar meer omdat ik een ieder van hen ook een winst gunde. Niet alleen Circusofinsanity en de mannen Janos en Joris die mij gingen vergezellen op Act of Divinity.

Simpelweg omdat ik het niet goed vond voelen dat sommige de winst niet kregen die ze verdienden zoals een Jordy van @MindAgainst bijvoorbeeld.



3- TikTak voor het hele gebeuren. Het had zo mooi kunnen zijn. De wereld was vermoedelijk anders geweest als Tiktak gewoon was blijven bestaan en de planning gevolgd was.

18. Welke stam is dé flopstam van 2018?
1- Chill behoeft geen uitleg denk ik. Het was niks en is niks. Heeft niks noemenswaardig weten te bereiken in een paar maanden oorlog.
2- Vinage
Sterven doe je niet ineens,
maar af en toe een beetje
en alle beetjes die je stierf,
’t is vreemd, maar die vergeet je,

het is je dikwijls zelfs ontgaan,
je zegt ik ben wat moe,
maar op een keer dan ben je aan
je laatste beetje toe.

Een quote die opging voor Vinage. Beetje bij beetje kwam er een einde aan Vinage. Wat ooit begon als een stam die het leek te maken en het uithangbord werd voor waar een stam voor diende te staan werd beetje bij beetje minder. Ook door de wantoestanden die door sommige steeds werden uitgevoerd en toegestaan werd door een deel van de stam. Tegen beter weten in gingen we steeds weer door. Totdat het voor een deel van de stam, waaronder voor mij, het klaar was en we niet langer steeds zelf water bij de wijn wilden doen terwijl de rest vrolijk de regels aan hun laars lapten en zelfs nog verder wensten te gaan.

3- Rose. Klinkt raar, maar toen ze eenmaal op eigen benen stonden hebben ze ook helemaal niets bereikt. Vandaar flopstam. Ze wilden los van Vinage om de wereld nog een leuke eindstrijd te geven, maar uiteindelijk hebben ze niet eens 1 serieuze poging ondernomen.

19. Welke stam was dé vijand van 2018?
1- Chill. Meer omdat dat de enige tijd was dat er ook echt een gevoel leefde van een vijand en strijd. Zeker in de aanloop naar de oorlog.
2- Rose

Goodbye Tribalwars's Rose.
May you ever grow in our hearts
You were the grace that placed itself
Where lives were torn apart
You called out to our country
And you whispered to those in pain
Now you belong to heaven
And the stars spell out your name


And it seems to me you lived your life
Like a candle in the wind
Never fading with the sunset
When the rain set in
And your footsteps will always fall here
Along Tribalwars's bluest maps
Your candle's burned out long before
Your legend ever will


Loveliness we've lost
These empty days without your smile
This torch we'll always carry
For our nation's golden child
And even though we try
The truth brings us to tears
All our words cannot express
The joy you brought us through the months


And it seems to me you lived your life
Like a candle in the wind
Never fading with the sunset
When the rain set in
And Tribalwars's bluest maps
Your candle's burned out long before
Your legend ever will


Goodbye Tribalwars's Rose.
May you ever grow in our hearts
You were the grace that placed itself
Where lives were torn apart
Goodbye Tribalwars's Rose.
From a world lost without your soul
Who'll miss the wings of your compassion
More than you'll ever know


And it seems to me you lived your life
Like a candle in the wind
Never fading with the sunset
When the rain set in
And your footsteps will always fall here
Along Tribalwars's bluest maps
Your candle's burned out long before
Your legend ever will

3- GI

20. Meest Veelbelovende Stam van 2018 - Met welke stam moeten we in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Vix-V
2- GI, een stam die we wel even zouden opruimen na Rose en de restanten van Vinage. Uitgegroeid tot het obstakel voor wereldwinst in 2019. Komt wel ook doordat ze iedereen hebben gerecruit wat los en vast zit. Want op een paar na offensieven in het begin na trekt het op weinig en lijden ze het ene verlies na de andere op defensief gebied.
3- Above & Whale

21. Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1- Dat was toen we de Perf, Flip en Victor dumpten. Met name Perfection was een lastige, omdat ik het smerig vond en ook Mr. Victorious heeft zeker ook goede zaken gedaan in de Vinage tijd.

Maar op een gegeven moment was het gewoon duidelijk, de koek was op. Er diende een ethische lijn getrokken te worden, want ik had liever 59 gewonnen dan op de manier waarop sommige bij Vinage wensten te spelen en ook van plan waren te spelen. Zelfs al was dat tegen de richtlijnen van de stam in.

De voortdurende gesprekken met Chill over het vormen van een nieuwe stam of toetreding van, het katapulten, het clusterfucken etc we waren er klaar mee. Zeker toen Mr. Victorious duidelijk liet blijken van geen wijken te willen weten...


Elk vermoeden dat ooit in mij rees,
Is nu keihard een feit,
Nu ik hier zwart op wit hard op lees,
Wat voor leven jij leidt,

Deze liefdes brief
Voor een andere vent
Is puur bewijs maar wat jij steeds ontkent,
Hier kom jij niet meer,
Niet meer onderuit,
Het is over en uit.

Ik vertrouw je niet meer,
Ik kan het niet meer,
Ik heb je betrapt voor de zoveelste keer,
Ik vertrouw je niet meer,
Ik wil het niet meer,
Verstrikt in het web van jouw leugens maar ik maak me vrij.

Al die mooie excuses van jou
Vallen nu op hun plek,
Als ik bedenk dat ik jou heb vertrouwd
Word ik langzaam aan gek

Jij bespeelde mij
Ik geloofde jou
Jij beloofde mij eeuwige trouw
Maar in werkelijkheid
Was ik jou al kwijt
Jij had mij weer misleid

Ik vertrouw je niet meer,
Ik kan het niet meer,
Ik heb je betrapt voor de zoveelste keer,
Ik vertrouw je niet meer,
Ik wil het niet meer,
Verstrikt in het web van jou leugens maar nee ik vertrouw je niet meer,
Ik vertrouw je niet meer,
Ik kan het niet meer,
Ik heb je betrapt voor de zoveelste keer,
Ik vertrouw je niet meer,
Ik wil het niet meer,
Verstrikt in het web van jou leugens maar ik maak me vrij

Ik vertrouw je niet meer,
Ik kan het niet meer,
Ik heb je betrapt voor de zoveelste keer,
Ik vertrouw je niet meer,
Ik wil het niet meer,
Verstrikt in het web van jou leugens maar ik maak me vrij

https://www.songteksten.nl/songteksten/90196/thomas-berge/ik-vertrouw-je-niet-meer.htm


2- Het moment dat het duidelijk werd dat de overlopers uit TikTak op hun bek gingen. Wat een genoegdoenining was dat.


22. Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2018?
1- De overstap van de TikTakkers, m.u.v. Runner 5 ging iedereen die was aangesproken door Last Whisper in op het aanbod om in Chill te komen spelen.

Vanaf dat ik van het plan hoorde, met dank aan Runner 5, ging ik als leider van Vinage in gesprek met ze. Ik waarschuwde Drunken Org, Hyperactivity Disorder. en White Angel 00 al dat ze werden misbruikt door Chill. Dat geloofden ze niet, maar wat wel de waarheid bleek toen ze uteindelijk incs kregen....

Ze vonden echter dat ze niet meer terug konden krabbelen, omdat ze al zo ver in de onderhandelingen waren. Echter kwam even later de aap uit de mouw. De overstap was vooral gedreven vanuit angst voor Last Whisper door Warre van Hyperactivity Disorder.. Nul komma nul intrinsieke motivatie vanwege Chill. als stam, maar puur en alleen vanuit ogenschijnlijke gedachte van meer zekerheid en veiligheid.

Ik zei al tegen hen dat Chill. hen gewoon misbruikte om Vinage van hun bondgenoot af te geraken en eenvoudig terreinwinst te maken. Helaas werd het account Runner 5 verkeerd ingeschat door de bewuste accounts en ging die niet mee in de sneue plannen om met name .Thefluffydog een mes in de rug te steken. Daardoor bleef er de mogelijkheid bestaan voor het toenmalige Oost Vinage om stand te houden.

Zeker als Chill. accounts als Drunken Org aan hun lot overlaat door niet voor een goede bemanning te zorgen, niet voor voldoende preventieve stacks en niet voor voldoende back-up d.m.v. vv. te zorgen dan weet je gewoon dat dat de enige bedoeling was voor Chill.. Het ontmantelen van Tiktak. Dat daar de drie accounts die in de plannetjes waren getrapt de dupe daarvan werden boeide en boeit Chill. 0,0.

Het was in de basis een uiterst domme recruit geweest van Chill. waar onvoldoende rekening is gehouden met andere scenario's. Het is naïef geweest van de accounts die overgestapt zijn en waar sommigen nu toch spijt hebben gekregen van hun overstap en later alsnog Vinage wilden joinen. Iets waar we vanzelfsprekend niet op zijn ingegaan destijds..

Genot dat ze zo hard op hun bek zijn gegaan. Al was het ook wel een groot offer voor Chill., omdat ze daarmee hun BG Rose. verloren die weigerden mee te werken aan zo'n enorme kwantitatieve overmacht en stabs.

2- Het idee van Roy om mensen uit Chill te kicken en met een deel van Vinage een nieuwe stam te starten. Niet 1x, maar meermaals geprobeerd. Zelfs uiteindelijk wanhopig geprobeerd om dan maar bij Vinage te komen. Was toch een aparte situatie toen..
3- Tot slot DRR. Onder de druk uit willen komen door te gaan strooien met nazi propaganda niet wetende dat dat een aanvalbare ban zou opleveren... Autch. En dan de hypocrisie van Chill. daarna... In en in triest.


Tot slot als toetje nog een portie zelfkritiek en waardering richting mijn eigen mannen.
Ik weet natuurlijk dat ik een belangrijke rol heb gespeeld op 59. Wat logisch is als je kijkt naar hoe ik mijzelf op het AF profileer als dat ik ook als leider heb gediend bij Vinage en ook als een van de aanjagers van de totstandkoming van Vix-V hoorde.

Maar @Xavierbone heeft wel gelijk gehad in zijn eigen lijstje dat ik niet altijd heb gebracht op 59 wat er misschien van mij verwacht had kunnen worden. Het is inderdaad zo dat ik niet altijd een even actieve rol heb gehad op 59 omwille van verschillende redenen.

Of het jumpcluster van AoD nu nog had bestaan als ik er op dat moment meer tijd in had gestoken geen idee. Maar ik had misschien binnen de beperkte mogelijkheden aan tijd die ik op dat moment had misschien wel meer tijd daaraan moeten besteden om alleszins onze huid zo duur mogelijk te verkopen.

Daarna nog wel een opleving gehad, maar door het stoppen van @leonardo , @.Sick Individuals , @This Noob Is On Fire , @romulusdutch kreeg ik te maken met een enorm motivatieverlies. Iets wat ik zelf misschien ook had kunnen voorkomen.

Daardoor ook een te geringe aandacht besteed aan Vix-V zelf toen de stam was opgericht. De laatste tijd de motivatie weer wat terug, al is het nog altijd minder dan voorheen. Met dank aan Joris @KamikazeJohn , Janos en de laatste weken Jeremy die toch voor wat meer vuur zorgde bij het account en ook in onze chat. Waarvoor dank.


Eventuele haat en/of opmerkingen zie ik graag tegemoet.


min36ciy.jpg
index.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Laat je maar lekker gaan met die zelfkritiek!
 
Reactiescore
1.149
Goed voor mn ego die lijstjes

Dit dus.

Leuk lijstje, niet alles gelezen omdat het vrijdagavond is en het nogal lang is :D

Anyway, thanks! Waar ik ben gebleven? Nieuw contract, 40 uur in de week werken. Redelijk pittig dus, daardoor amper tot geen tijd voor TW. In de avondjes enkel nog wat Enemy Territory spelen maar verder nait veul..
 

DeletedUser79858

Guest
Ik had me voorgenomen niet te gaan reageren, kan het toch niet laten na het speedreaden van die lap tekst op keywords Bas / Perfection.

Zo jammer dat je een gekleurd beeld neerzet, ik zie niets terug van het in leven houden van massa's. De talloze clears die ik heb gegooit op fronten van andere stamleden en de def die ik heb gestuurd naar andere terwijl ik zelf een front had (wat vaak niet eens gestackt stond) terwijl een groot deel van Vinage inactief was.

Ik ben in de leiding gegaan om de interne conflicten op te lossen waar niemand geen zin in had. Stam bij elkaar weten te houden, mogelijk langer als zou moeten en ben keihard aan de kant gezet op het moment dat jullie Mr V en Flipping de zak gaven.

Buiten het uitspreken van mijn mening, kan je mij in mijn ogen niets kwalijk nemen. Ik heb je persoonlijk aangegeven dat ik helemaal geen leiding wilde zijn, en je nam hem niet over, niemand nam hem over. "het ligt niet aan jou" schreef je terug.

Uiteindelijk wordt ik door deze "propaganda" neergezet als een gefaalde stamleider terwijl ik slechts een kort deel in de leiding heb gezeten met een zeer beperkte rol tot iedereen de leiding uit stapte en het op mijn schouders dumpte. Dat weten natuurlijk alleen de stamleden van dat moment, maar man het vallen van Vinage was mogelijk nooit te voorkomen geweest maar het plannen en plotten achter de ruggen om van je stamgenoten om een nieuwe stam op te richten en mensen die zich 6 maanden dag op dag hebben ingezet voor de stam te laten vallen voelt bij mij in ieder geval nog steeds niet helemaal lekker.

Ben blij voor de spelers van w59 dat er door deze actie het beeld is ontstaan dat er nog gestreden moet worden (al was Vix-V nooit opgericht als de kans op overwinning niet bovengemiddeld groot was) heb de eer aan mezelf gehouden, en wens alle spelers het beste toe, maar kap toch eens met het verheerlijke van de situatie in jou voordeel.

Je hebt gefaalt als stamleider, hebt je stamleden gedumpt omdat je dingen graag anders wilde hebben en niet om kan/kon gaan met een andere mening. Alweer probeer je dit op mij af te schuiven. Koop een spiegel Martijn en kijk eens goed naar jezelf voor je dit soort troep begint te schrijven. Ik vind je een aardige vent en we hebben goede gesprekken gehad maar dit is ronduit respectloos naar mij en de tijd en energie die ik in Vinage heb gestoken.
 
Reactiescore
1.476
@underground tacticz. Martijn ik moet zeggen dat je lijstje enorm zwart-wit is... Ik zal later misschien beter reageren, maar dit is pure p&p nadat de eigenlijke oorlog al gevoerd is en de wereldwinst binnen is. Behalve afstand nemen van vinage (waar je toch al wist dat de meesten mee wilden.) heb je eigenlijk niks bereikt in w59.

Ik ook niet, begin daar niet over. Maar iedereen heeft het bij account @noobstiaan over devin dit en devin dat. Devin is een geweldig actieve speler, die enorm zijn best heeft gedaan deze wereld, en alle lof verdiend. Maar ik heb minstens 3/4 jaar net zo actief gespeeld op dat account, en heb altijd actief meegedacht met vinage terwijl ik er zat. Ik moet zeggen dat het mij toch een beetje ergert dat niemand dat zich lijkt te herinneren... Tenslotte ben ik (wegens gebrek aan tijd om op een front acc mee te spelen.) degene geweest die de defbuffer Son of Azuma van 1M naar 2,5M punten gebracht heb. Dit was obviously geen prestatie omdat het voornamelijk edelen van barbarendorpen was, maar toch.

En ik weet dat veel mensen van vix-v mij niet mogen omdat ik niet meeging met de swap. Maar dit komt gedeeltelijk omdat deze zelfde martijn Son of Azuma buiten mijn weten om als interns beloofd had aan death by design en collationem. Ik zou dan op Noobstiaan, of nog beter, een safe account ver weg van het front, gaan spelen. Had hij dit met mij goed overlegd, had ik (nu makkelijk te zeggen, maar toch) plaats gemaakt voor mijn oude stamgenoten en hun alles gegund en dan zelf gestopt of als co ergens anders verder spelen. Maar dat dit buiten mij om geregeld was en Roald niet al te lang daarna vroeg 'wanneer hij mijn dorpjes kon internen' schoot mij toch in het verkeerde keelgat. Dus ben ik op Son of Azuma nog even blijven deffen om het overblijfsel van Vinage wat kans te geven zich te herstellen van deze omwenteling.

De reden dat ik dit post, is niet alleen omdat ik vind dat Martijns post niet klopt, maar omdat ik toch een keer mijn zegje gedaan wou hebben dat ik niet meeging naar vix-v. Nogmaals, ik heb altijd een leuke tijd gehad in Vinage, en ik gun jullie allemaal het beste. :)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Allereerst had ik tijdens je lijstje wel een aparte wending in mijn eigen brein. Ook ik ben van mening dat Rose, Jordy niet alleen goede keuzes heeft gemaakt. Echter was de keuze van Rose om afstand van Chill te nemen door het gedoe omtrent TikTak een zeer nobele keuze. Een keuze die Vinage overeind hield en ons extreem ten goede kwam. Of het een goede keuze was voor hun toekomst, nee, maar het was moreel gezien de beste keuze. Denk niet dat veel leiders die keuze ook hadden gemaakt. Dus dat valt wel te prijzen.

Ik ben het trouwens niet eens dat @Jus soli een wannabe was, ik vond het de enige leuke P&P'er bij de tegenpartij.

Zo jammer dat je een gekleurd beeld neerzet, ik zie niets terug van het in leven houden van massa's. De talloze clears die ik heb gegooit op fronten van andere stamleden en de def die ik heb gestuurd naar andere terwijl ik zelf een front had (wat vaak niet eens gestackt stond) terwijl een groot deel van Vinage inactief was.

Ik ben in de leiding gegaan om de interne conflicten op te lossen waar niemand geen zin in had. Stam bij elkaar weten te houden, mogelijk langer als zou moeten en ben keihard aan de kant gezet op het moment dat jullie Mr V en Flipping de zak gaven.

Buiten het uitspreken van mijn mening, kan je mij in mijn ogen niets kwalijk nemen. Ik heb je persoonlijk aangegeven dat ik helemaal geen leiding wilde zijn, en je nam hem niet over, niemand nam hem over. "het ligt niet aan jou" schreef je terug.

Uiteindelijk wordt ik door deze "propaganda" neergezet als een gefaalde stamleider terwijl ik slechts een kort deel in de leiding heb gezeten met een zeer beperkte rol tot iedereen de leiding uit stapte en het op mijn schouders dumpte. Dat weten natuurlijk alleen de stamleden van dat moment, maar man het vallen van Vinage was mogelijk nooit te voorkomen geweest maar het plannen en plotten achter de ruggen om van je stamgenoten om een nieuwe stam op te richten en mensen die zich 6 maanden dag op dag hebben ingezet voor de stam te laten vallen voelt bij mij in ieder geval nog steeds niet helemaal lekker.

Ben blij voor de spelers van w59 dat er door deze actie het beeld is ontstaan dat er nog gestreden moet worden (al was Vix-V nooit opgericht als de kans op overwinning niet bovengemiddeld groot was) heb de eer aan mezelf gehouden, en wens alle spelers het beste toe, maar kap toch eens met het verheerlijke van de situatie in jou voordeel.

Je hebt gefaalt als stamleider, hebt je stamleden gedumpt omdat je dingen graag anders wilde hebben en niet om kan/kon gaan met een andere mening. Alweer probeer je dit op mij af te schuiven. Koop een spiegel Martijn en kijk eens goed naar jezelf voor je dit soort troep begint te schrijven. Ik vind je een aardige vent en we hebben goede gesprekken gehad maar dit is ronduit respectloos naar mij en de tijd en energie die ik in Vinage heb gestoken.

Ik ben het wel met je eens dat Perfection zéér zeker een stamspeler was. Je kunt het beste even terugkijken in lijstjes ten tijden van jouw actieve periode. Vrijwel iedereen noemde jullie daar en terecht. Perfection verzette op offensief vlak veel werk en vormden geen problemen aan het front. Echter klopt het wel wat Martijn zegt, in mijn opinie, en dat wil ik wel toelichten. Wat je schetst klopt dat je je best hebt gedaan als leider en ook zeker goede dingen heb gedaan maar hetgeen wat je gewoon niet kunt maken als leider maar je wel consequent deed: Je leden ongelijk behandelen en geen sterk beleid willen hanteren omdat je er zelf niet achter staat. Dit terwijl het beleid door een overgrote meerderheid werd gekozen, je ontkent de democratie daarmee. Zonder er doekjes om te binden: Je vond het helemaal prima dat je vriendjes Flipping Pages en Mr. Victorious consequent de regels aan de laars lappen en idioot gedrag vertoonden naar andere leden. Jij hield als leider hun de hand boven het hoofd, omdat het je buren en je vriendjes waren. Vanaf het moment dat de fusie plaats vond profileerden jullie je al als een blok. De verschillen waren ook groot, jullie waren extreme pp smijters en relatief onbekende spelers, de rest deed het niet/minder en kende elkaar al een jaar of 5-7. Ik snap de profilatie wel.

Maar het is dan wel een dodelijke keuze om als stamleider dan tegen de grote groep in te gaan en weigeren in te grijpen daar waar veel leden dat eisten. Je had het voorkeursbeleid moeten omarmen en moeten handhaven, ookal betekende dat dat Mr. Victorious zijn vieze clusterfucks moest afgeven en Thibault zijn katapulterende moraalbrekers in het gareel moest houden. Je was gewoon niet bereid om in te grijpen; sowieso omdat je anders dacht over het beleid en mogelijk omdat mr. v en flipping je vriendjes zijn. Precies de vriendjes waar je mee over wilde stappen naar Chill (of in ieder geval over gesprek in ging). Wij wisten dit, het bevestigde de segregatie enkel maar meer en zaaide enkel maar meer haat.

Natuurlijk besef ik ook wel dat ik, Martijn mogelijk ook, ongeveer een van de meest kritische leden zijn die je kunt hebben. Beide al vaker aan het roer van stammen gestaan, in mijn geval uitsluitend met succes (love you martijn). Maarja op het moment dat ik sterke profilatie neer zet op het AF en de leiding vervolgens geen moeite doet om het waar te maken (door middel van handhaven op cf's/katapulten) sla ik ook een modderfiguur en demotiveer je me. Ik zal mezelf geen moraalridder noemen maar ik sta wel voor fair play, iets waar jij weinig waarde aan hechtte. Vinage groeide verder en verder uit elkaar en het lang verwachte gebeurde: een totale breuk van vinage. Vrijwel niemand echt hoeven overtuigen voor de scheiding. Vanaf het moment dat jullie in gesprek gingen met Chill en ons dat ter oren kwam was het voor ons bepaald.

Lang verhaal kort: Je bent waardevol voor een stam, je gaat er wel voor en je account presteert gewoon bovengemiddeld. Maar een leidersrol ging je hier gewoon niet goed af. Vriendjespolitiek, democratie tegenwerken en niet willen handhaven zijn aspecten die niet passen bij een goede stam. Dat het in DRS werkte snap ik, stam met veel onervaren / nieuwe spelers. Ik durf echt wel te suggereren dat Vinage / Vix-V één van de betere stammen op het moment was en is. Mogelijk op een enkele wereld na zijn de andere werelden jaloers op de collectie ervaring en kwaliteit die nog huist op wereld 59 - maar wel allemaal in één stam. Wil je die groep vast houden, moet je gewoon eerlijk spelen en een goed beleid voeren.

Er zijn wel meer factoren waarom het gelopen is hoe het gelopen is. ''Onze'' kant had véél meer contacten en gebruikte deze contacten ook om de accounts van onze zijde te bemannen. Jullie gebruikten contacten enkel om eigen accounts te bemannen. Het klinkt een beetje smerig om het zo te zeggen.. Maar door het plaatsen van onze vriendjes zoals een Bonaya op Smokin Aces of Maarten op Noobstiaan en het plaatsen van Pim/Robin op .Fluffydog verbetert de relatie met het account. Beetje vreemde manier om het zo neer te zetten maar je wint er ook 'zieltjes' mee voor jou 'kant'. Op het moment dat een 4-5 spelers bepalen dat ze de knoop willen doorhakken, krijg je de accounts die eerder neutraal waren gewoon mee. Ik denk niet dat Devin er spijt van heeft, maar hij is vooral mee gegaan naar Vix-V omdat hij een groot front met Sukke zou krijgen maar ook omdat hij zijn toffe co dan mogelijk zou verliezen omdat die bevriend is met 'ons'. Het was niet per definitie een strategie maar het heeft altijd grote invloed; zorg dat je al je accounts om je heen kunt bemannen met loyale personen aan jou dan kun je nooit gestabd worden, verlaten je vrienden de stam niet zomaar en krijg je elk stukje informatie gewoon door. Wat er bij Tiktak gebeurde was niet gebeurd als ik daar vriendjes had geplaatst op Hyper/Drunken. Het blok AoD, Sukke en Colla was gelijk al solide, we kenden elkaar al 5+ jaar. Je gebruikt de contactenkringen en voor je het weet creëer je een omgeving die loyaal is aan elkaar (Patrick op DbD, Maarten op Noob, Bonaya op Smokin -> Voila hele westblok is vertrouwde omgeving.) Met het bovenstaande is het succes van de scheiding van Vinage te klaren, mogelijk eveneens een oorzaak voor de segregatie. Nu het einde van de wereld nadert kan het nooit kwaad om wat 'achterdeurpolitiek' te bespreken. Ben sowieso van mening dat de reputatie, ervaring, profilatie maar vooral achterban essentieel is voor een leider(s-team).


@underground tacticz. Martijn ik moet zeggen dat je lijstje enorm zwart-wit is... Ik zal later misschien beter reageren, maar dit is pure p&p nadat de eigenlijke oorlog al gevoerd is en de wereldwinst binnen is. Behalve afstand nemen van vinage (waar je toch al wist dat de meesten mee wilden.) heb je eigenlijk niks bereikt in w59.

Ik ook niet, begin daar niet over. Maar iedereen heeft het bij account @noobstiaan over devin dit en devin dat. Devin is een geweldig actieve speler, die enorm zijn best heeft gedaan deze wereld, en alle lof verdiend. Maar ik heb minstens 3/4 jaar net zo actief gespeeld op dat account, en heb altijd actief meegedacht met vinage terwijl ik er zat. Ik moet zeggen dat het mij toch een beetje ergert dat niemand dat zich lijkt te herinneren... Tenslotte ben ik (wegens gebrek aan tijd om op een front acc mee te spelen.) degene geweest die de defbuffer Son of Azuma van 1M naar 2,5M punten gebracht heb. Dit was obviously geen prestatie omdat het voornamelijk edelen van barbarendorpen was, maar toch.

En ik weet dat veel mensen van vix-v mij niet mogen omdat ik niet meeging met de swap. Maar dit komt gedeeltelijk omdat deze zelfde martijn Son of Azuma buiten mijn weten om als interns beloofd had aan death by design en collationem. Ik zou dan op Noobstiaan, of nog beter, een safe account ver weg van het front, gaan spelen. Had hij dit met mij goed overlegd, had ik (nu makkelijk te zeggen, maar toch) plaats gemaakt voor mijn oude stamgenoten en hun alles gegund en dan zelf gestopt of als co ergens anders verder spelen. Maar dat dit buiten mij om geregeld was en Roald niet al te lang daarna vroeg 'wanneer hij mijn dorpjes kon internen' schoot mij toch in het verkeerde keelgat. Dus ben ik op Son of Azuma nog even blijven deffen om het overblijfsel van Vinage wat kans te geven zich te herstellen van deze omwenteling.

De reden dat ik dit post, is niet alleen omdat ik vind dat Martijns post niet klopt, maar omdat ik toch een keer mijn zegje gedaan wou hebben dat ik niet meeging naar vix-v. Nogmaals, ik heb altijd een leuke tijd gehad in Vinage, en ik gun jullie allemaal het beste. :)

Je dacht dat het afgeven van honderden bb's en het financieren van je account uitsluitend uit stambelang was? De enige dorpen die ik wilde internen waren de dorpen die ik kon gebruiken ter frontvorming met Mr. Victorious. Desalniettemin is het vreemd gelopen, maar wat je hier zegt is niet helemaal juist. Martijn treft nauwelijks blaam. Je bent zelf ook wel heel stug gaan liggen. Je kon terug naar noob, noob zou dan een aantal dorpen van SoA pakken waardoor je werk zeker niet voor niets was (hele stam profiteert) maar ineens wilde jij blijven zitten op een account dat hélémaal niet van jou was en besloot je om ons tegen te werken. Een account wat ik toestemming gaf om 100 barbaren IN mijn cluster te edelen, waar ik pp aan doneerde zodat de PA/AM af kon, waar ik weken vv voor heb gedaan moest ik vervolgens wegbashen met 400 clears en een boel moeite omdat de bespeler (die eigenlijk weinig met SoA te maken had) ineens een rare keuze maakt. Dat is de reden waarom ik geen respect heb voor je daden. Het voornaamste wat je hebt gedaan is de gene die zich het meeste inzette voor jouw speelplezier het hardste genaaid en de gasten die geen fuck om je gaven tijd gegeven voor ''herstel'' terwijl ze dik drie werken kregen in de vorm van een nap uit Vix-V. Non-argument dus.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.321
Ik denk niet dat Devin er spijt van heeft, maar hij is vooral mee gegaan naar Vix-V omdat hij een groot front met Sukke zou krijgen maar ook omdat hij zijn toffe co dan mogelijk zou verliezen omdat die bevriend is met 'ons'.

Ik heb Devin wel beetje gestuurd naar de vix-v kant en voorberreid op de splisting, maar heb wel altijd gezegd dat ik op noob zou blijven zolang het account nog in reele vorm bestond, en pas daarna naar vix-v zou gaan, ongeacht Devins keuze.

Voor Devin zelf was het een rot-keuze, hij moest kiezen tussen Rogier die hem een kans had gegeven op deze wereld en een goede samenwerking, en zijn andere maatje in Mr. V. aan de andere kant. Koste uberhaupt al wat tijd om hem te laten inzien dat het ging gebeuren en hij had zich tot het eind nog ingezet om de splitsing te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser79858

Guest
Roald,

Mooie post, ik ben het grotendeels wel met je eens met je visie. Dat op het moment van splitsen Thibault al lange tijd niet meer op flipping speelde en Mr V zich al enige tijd keurig conform stamregels gedroeg mag ook gezegt worden. Voortrekken is in mijn ogen niet gebeurt, wel had ik door mijn onervarenheid in TW (was de tweede wereld waarop ik speelde) een totaal verkeerd beeld hoe zaken werken en/of zouden moeten gaan en aangezien ik dit ook ventileerde zorgde dit voor vrijving.

Veel van geleerd zullen we maar zeggen ;) Ik zou overigens met de meesten van jullie direct weer in een stam gaan spelen. Eigenlijk iedereen wel met uitzondering van Martijn. Niet omdat ik hem niet mag ofzo, maar we liggen te ver uit elkaar in onze visie wat voor frictie gaat zorgen en het blijft een spel wat ik speel om te ontspannen.
 

DeletedUser69389

Guest
Roald,

Mooie post, ik ben het grotendeels wel met je eens met je visie. Dat op het moment van splitsen Thibault al lange tijd niet meer op flipping speelde en Mr V zich al enige tijd keurig conform stamregels gedroeg mag ook gezegt worden. Voortrekken is in mijn ogen niet gebeurt, wel had ik door mijn onervarenheid in TW (was de tweede wereld waarop ik speelde) een totaal verkeerd beeld hoe zaken werken en/of zouden moeten gaan en aangezien ik dit ook ventileerde zorgde dit voor vrijving.

Veel van geleerd zullen we maar zeggen ;) Ik zou overigens met de meesten van jullie direct weer in een stam gaan spelen. Eigenlijk iedereen wel met uitzondering van Martijn. Niet omdat ik hem niet mag ofzo, maar we liggen te ver uit elkaar in onze visie wat voor frictie gaat zorgen en het blijft een spel wat ik speel om te ontspannen.
De hele reden dat de stam viel op het moment dat het viel was omdat Mr. Victorious weer kenbaar had gemaakt te zullen gaan clusterfucken, omdat de wereld toen toch gespeeld was. Jij weigerde daar tegen op te treden. Toen besloten wij allemaal ermee te kappen en werden de plannen in werking gezet. Ik bedoel dus het moment dat Bonaya, Boris en de rest zich terugtrokken als adviseur/leider.

De toen ontstane samenstelling was voor ons de laatste ultieme impuls en poging om het tij nog te doen keren. Ook omwille van de zoals ik wel had beschreven goede punten van bijvoorbeeld jouw account en in het bijzonder van jou als speler.

Thibault mocht dan wel gestopt zijn. Hij was nog steeds achter de schermen aanwezig voor ons gevoel en kon ten alle tijden nog loggen. De nieuwe speler van Flipping konden wij zeer zeker waarderen en wij vonden het ook klote om hem te moeten dumpen. Sterker nog er werd kort geopperd om hem mee te nemen. Maar de mogelijkheid dat Thibault nog altijd terug kon komen loggen zorgde ervoor dat we anders hebben besloten.
 

DeletedUser78972

Guest
De hele reden dat de stam viel op het moment dat het viel was omdat Mr. Victorious weer kenbaar had gemaakt te zullen gaan clusterfucken, omdat de wereld toen toch gespeeld was. Jij weigerde daar tegen op te treden. Toen besloten wij allemaal ermee te kappen en werden de plannen in werking gezet. Ik bedoel dus het moment dat Bonaya, Boris en de rest zich terugtrokken als adviseur/leider.

De toen ontstane samenstelling was voor ons de laatste ultieme impuls en poging om het tij nog te doen keren. Ook omwille van de zoals ik wel had beschreven goede punten van bijvoorbeeld jouw account en in het bijzonder van jou als speler.

Thibault mocht dan wel gestopt zijn. Hij was nog steeds achter de schermen aanwezig voor ons gevoel en kon ten alle tijden nog loggen. De nieuwe speler van Flipping konden wij zeer zeker waarderen en wij vonden het ook klote om hem te moeten dumpen. Sterker nog er werd kort geopperd om hem mee te nemen. Maar de mogelijkheid dat Thibault nog altijd terug kon komen loggen zorgde ervoor dat we anders hebben besloten.

Dit is niet helemaal waar volgensmij, mrV en ook flipping en ook noobstiaan(want ja ik heb ook de regels is verbroken) hadden al langere tijd geen regels meer verbroken en mrV en flip zagen juist in dat ze meer over moesten hebben voor vinage en zich aan de regels moesten houden en dat deden ze dan ook op het einde.

Wat naar mijn mening de echte reden voor de splitsing was was dat chicago5 weer cfs had geplaatst en weigerde die terug te geven of te ruilen.
Bas greep niet echt in omdat het ook een rare situatie Was want de spelers waar de cfs werden gepleegd over en weer, waren er geen eens op tegen en was er geen verdrag mee.
Echter vond een redelijk groot deel dat Chicago nu wel is aangepakt moest worden na de zoveelste overtreding van de stamreeks.
Niks gebeurde, op wat gemompel binnen de 'leiding' na, toen heb ik zelf maar besloten om Chicago5 aan te schrijven maar die flipte uit frustratie na alle waarschuwingen die hij al gekregen had en wou niet mee werken.
Vervolgens verklaarde hij zichzelf vogelvrij en stapte hij uit above en richtte zelf een stam op genaamd vogel.
Ik dacht hmm oké aparte keuze maar nu is het stamprobleem opgelost maar nee het grootste deel wou niet meer met bas in de leiding dus stapte hij zelfs uit de leiding maar ook dat was niet genoeg.
Datzelfde grootste deel, zo noem ik het nu maar even (geen zin om namen te noemen) had geen zin/motivatie meer om samen te werken met spelers als mrV, flip door inlogrisico thibault en Perfection ivm bas.
Dus daar ging mijn poging om de leiding te hervormen:(
Toen zagen wij binnen noob de splitsing al een beetje aankomen en kregen daarna het aanbod.
Wat echt een kutkeuze was maar de beste voor het account zelf.
En ik weet dat er nog een aantal spelers op grote accounts het heel jammer vonden maar de knoop beter nu doorgehakt kon worden als in de eindfase en om loyaal te zijn aan de hechte groep/co's.


@potje Zeker verdien je enige credits omdat je er in de early days redelijk veel was op noob om te helpen en veel kuttaakjes had:p, ook je overstap naar soa om het account activiteit te geven en groter te maken mag er wezen.
Maar de keuze om loyaal te blijven aan vinage heb ik zelf opzich wel respect voor maar snap ook wel dat het bij andere in het verkeerde keelgat is geschoten omdat het toch geen vooruitzichten had.
Vandaar je wss weinig genoemd ben.
 
Bovenaan