De Golden Awards van het jaar 2016, W50

DeletedUser69389

Guest
Beste mede tw gekken,


het jaar nadert zijn einde. Nog precies 2 weken en het is kerst, nu zijn het de donkere dagen daarvoor. Ik vind het altijd leuk om terug te blikken op het afgelopen jaar en dit is wat mij betreft het ideale moment. Het spreekt voor zich denk ik.

Veel succes en ikzelf zal binnenkort ook met een lijst komen.


Speler van het Jaar - Wie heeft in 2016 het meeste van zichzelf laten zien?
1-
2-
3-

Wie was dé flopspeler van 2016- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1-
2-
3-

Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1-
2-
3-

Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1-
2-
3-

Meest Veelbelovende Speler van 2016 - Met welke speler moeten in 2017 serieus rekening mee houden?
1-
2-
3-

Welke speler heeft jou in 2016 het meest verrast?
1-
2-
3-

Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste ontopic posts of was simpelweg de beste?
1-
2-
3-

AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
1-
2-
3-

Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2016?
1-
2-
3-

Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1-
2-
3-

Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
1-
2-
3-

Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
1-
2-
3-

Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1-
2-
3-

Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
1-
2-
3-

Welke stam was aanvallend het beste?
1-
2-
3-

Welke stam was defensief het beste?
1-
2-
3-

Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2016?
1-
2-
3-

Welke stam is dé flopstam van 2016?
1-
2-
3-

Welke stam was dé vijand van 2016?
1-
2-
3-

Meest Veelbelovende Stam van 2016 - Met welke stam moeten we in 2017 serieus rekening mee houden?
1-
2-
3-

Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1-
2-
3-

Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2016?
1-
2-
3-

Voor een nummer 1 plek krijg je 3 punten, voor een nummer 2 plek 2 punten en voor een nummer 3 plek 1 punt. Wie weet doe ik nog een overall waardering, maar dit weet ik nog niet. Voor nu kun je dus op sub-onderdelen gekroond worden.
 

DeletedUser69389

Guest
De uitslag. Van elk lijstje kreeg de nummer 1 3 punten, de nummer 2 2 punten en de nummer 3 1 punt. Wanneer een stam werd genoemd dan rekende ik deze niet mee. Evenals er meerdere spelers werden genoemd.


Speler van het Jaar - Wie heeft in 2016 het meeste van zichzelf laten zien?
Rank 1: Diego The Demolisher met 27 punten.
Rank 2: Rank 1 met 12 punten
Rank 3: La Kouchov Obarkarchov met 8 punten


5 Punten: Orphan Tears

3 Punten: Urban, Deceptive Minds, Classified
2 Punten: Contra, Machiavelli, Sebastian de balzak
1 Punt: Concept of a Failure


Wie was dé flopspeler van 2016- Wie is jou het meeste tegengevallen?
Rank 1: The Ruthless One met 20 punten
Rank 2: Stokje Sate met 11 punten
Rank 3: Naevius met 10 punten.


9 Punten: Inactiveasalways
4 Punten: Kroepoek, Ragey
2 Punten: Concept of a Failure, Ftype, El Gringo Loco.
1 Punt: Uhtred of Bebbanburg, Gollem en gewoonthijs, Stekses.



Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
Rank 1: Orphan Tears met 21 punten.
Rank 2: Contradictions & Rank 1 met 14 punten.
Rank 3: ClassifiedControl met 6 punten.


5 Punten: La Kouchov Obarkarchov
4 Punten: Machiavelli.
2 Punten: Swiper



Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
Rank 1: Diego The Demolisher met 17 punten.
Rank 2: La Kouchov Obarkarchov met 12 punten.
Rank 3: Sebastian de belcaz met 6 punten.


3 Punten: Orphan Tears. Rank 1.
2 Punten: Concept of a failure, Boxem. Criticial Decision? 2


Meest Veelbelovende Speler van 2016 - Met welke speler moeten in 2017 serieus rekening mee houden?
Rank 1: Diego the Demolisher met 12 punten.
Rank 2: Ponos met 9 punten.
Rank 3: Dora The Destroyer met 8 punten.


7 Punten: 2Meter5
6 Punten: Urban
5 Punten: Uhtred of Bebbanburg, De Jakke, Sebastian de Belcaz
3 Punten: Deceptive Minds, Concept of a Failure.
2 Punten: Little Rabbio, LKO.
1 Punt: Quintkiller, Bart Boos



Welke speler heeft jou in 2016 het meest verrast?
Rank 1: Concept of Failure met 10 punten.
Rank 2: Grommende Tijgers met 8 punten.
Rank 3: Contradictions & Magic met 5 punten.


4 Punten: Classifiedcontrol
3 Punten: Quintkiller, Littleme
2 Punten: Machiavelli, De Jakke, Noot Noot, Ponos, Henry, Urban
1 Punt: Bart boos, Little Rabbio



Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?
Rank 1: Underground Tacticz. met 12 punten.
Rank 2: Nikki met 8 punten
Rank 3: Yowhite met 7 punten


6 Punten: Krepox & Boxem.
4 Punten. Big Bang, Sweexh, DeJoey
3 Punten: The Count of Montechristo, Amokro
2 Punten: Remakez
1 Punt: El Pistolero, Robbeke



AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
Rank 1: Firedraken met 23 punten.
Rank 2: Ruthless One met 19 punten.
Rank 3: Grommende Tijgers met 9 punten.


7 Punten: Alex Lannon
5 Punten: Krepox
3 Punten: Nikki, Sweexh, Underground Tacticz.
2 Punten: Gollem en Gewoonthijs, Boxem
1 Punt. The Pianist. Beast Incarnate,


Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2016?
Rank 1: Sebastian de balzak & 2meter5 met 8 punten.
Rank 2: Disconnected. met 7 punten.
Rank 3: Uhtred of Bebbanburg & Orphan Tears met 6 punten.


5 Punten: Deceptive Minds
3 Punten: Concept of Failure, Diego, De Jakke, Ninja Smarti, Urban, Magic
2 Punten: Tony Tony Chopper, Ponos, Olacy, Littlerabbio,
1 Punt. Bart Boos, LKO, Boxem


Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
Rank 1: Ruthless one met 19 punten.
Rank 2: Inactiveasalways met 16 punten.
Rank 3: Just a nomad met 6 punten.


4 Punten: Gollem en gewoonthijs
3 Punten: Xavier van Derpina, Akon, Concept of a failure.
2 Punten: Stekses, Rank 1, Ftype, Henry, No Identity.
1 Punt: Ragey, Nuclear Kitty´s
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser72457

Guest
Speler van het Jaar - Wie heeft in 2016 het meeste van zichzelf laten zien?
1- Diego the Demolisher

De eerste plaats vond ik de moeilijkste. Ik vind LKO geen eerste plek waardig, maar een andere aanwijzen was lastig. Het team op Diego heeft zich echter hard ingezet voor iedereen binnen de stam (Karma en Ontdek), Matsbot heeft veel bizarre dingen laten zien. Stam staat hoog in het vaandel en doen er alles aan om directe buren te helpen, ook al krijgen ze zelf incomings.

2- La Kouchov Obarkarchov

Hier wil ik LKO neerzetten. Een enorm front, eigenlijk geen noemenswaardige verliezen. Knallende actie door IAA, ondanks dat het een belabberd account was en er dus niet veel kwaliteit voor nodig was.

3- Rank 1

Ik wil Rank1 noteren puur op basis van de eerste maanden van deze wereld. Dit account heeft lange tijd met een enorme voorsprong eerste gestaan door een toch wel perfecte start te noemen. Het team dat toen speelde, o.a. Elko en Ed, verdienen daar een pluimpje voor.

Wie was dé flopspeler van 2016- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1- Naevius

Het account dat lange tijd op de eerste plek stond en met een groot verschil ook. Wimpelde internbeschuldigingen op het AF af met: We zullen zien wat de toekomst brengt. Nu is de toekomst er en ligt het account al meer dan een maand zo goed als stil. Ik hoop voor Calm dat dit account weer actief wordt.

2- Concept of Failure

Deze kwam gelijk in mij op. Sorry mannen, ik heb geen negatief beeld over jullie zelf, maar ik denk dat jullie veel meer uit de massa op Swiper kunnen halen. Ik vind het zonde hoe jullie het gehele cluster zo goed als bij elkaar geinternt hebben. Lijkt daardoor alsof bij jullie stambelang niet op de bovenste plek staat. Had meer verwacht van jullie! Zet hem op voor 2017

3- InactiveAsAlways?

Had in het begin een hoge pet op van dit account. Leek lange tijd goed te gaan, leek me een leuke tegenstander voor LKO maar was hem toch net niet. Denk niet dat ik deze verder hoef uit te leggen.

Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1- Contradistinctions

Prima defencewerk gedaan toen het account onder aanval lag van onder andere Dora, Swiper en Diego. Niet helemaal zonder verliezen, maar desalniettemin valt er een pluim aan uit te delen. Volgens het AF zelfs met minimaal aantal VV uren, iets wat je altijd graag hoort.

2- Swiper The Fox

Hoe egoïstisch het misschien ook is, vind ik dat het team op Swiper een prima staaltje defence heeft laten zien toen het onder massa lag van Calm. Alle VVers die geholpen hebben, alle extra uren die het team zelf gedraaid heeft. Geen verliezen na bijna een week vol onder aanval liggen vind ik een prima prestatie.

3- Iedereen in Bibbox?

Voor mij heel moeilijk deze uit te delen aan een specifiek lid van BiBbox. Volgens mij ging iedereen er vanuit dat deze stam al (lang) weggewerkt zou zijn en dat de strijd tussen Calm, Rhei. en Karma los kon gaan. Jammer maar helaas, de mannen zitten nog steeds in de core en doen het wat mij betreft heel erg goed. Menig account dat front heeft met ze loopt er op vast, ik ben verbaasd en positief verrast tegelijkertijd.

Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1-
2-
3- La Kouchov Obarkarchov

Ik ga deze helemaal open laten, op de derde plek na. LKO zijn aanval op IAA vind ik zeker geen tweede of derde plek waardig, maar echte andere geslaagde aanvallen zijn er niet geweest. Als je gaat kijken naar ODA scores van spelers zijn er zeker wel clears gegooid, maar wie is er ergens doorheen gekomen? De echte, of ekte, strijd moet volgens mij nog beginnen.

Meest Veelbelovende Speler van 2016 - Met welke speler moeten in 2017 serieus rekening mee houden?
1- Dora The Destroyer

Ik denk dat zodra deze klaar is met het cluster te vormen, dit een speler wordt waar we met zijn allen op moeten gaan letten. Actief team, amokro die er op zit, gemotiveerd team, leuke ligging, mijn buren:cool::cool:. Zet 'em op mannen!

Welke speler heeft jou in 2016 het meest verrast?
1-
2-
3-

Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste ontopic posts of was simpelweg de beste?
1- Amokro

AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
1- Firedraken
2- Ruthless
3- Krepox

Van harte gefeliciteerd Mike, je haalt het lijstje deze keer niet.

Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2016?
1- Diego the Demolisher
2- Andries van Sebastian de Belalcazar
3- Gert van .Disconnected

Ik kan niet echt buiten Karma om oordelen, ik weet natuurlijk niet wie de meeste VVs draaien in Calm/Rhei/Bibbox en dergelijke.

Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1- Xav

Alles wat er door hem wel niet op grijs is gegaan, bijna op grijs ging. Spijtig, man man man.
2- InactiveAsAlways?

Lijkt me ook wel duidelijk.

3- Ruthless One

De hele situatie was gewoon jammer, pech, vervelend en alles er op en er aan.

Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?

Ik vind dat niemand er bovenuit staat hier, dus ik kan dan ook niemand aanwijzen.

Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
1- Beginfase van Calm was echt slecht. Sorry mannen, voor nu lijkt het 'iets' beter te gaan.
2- Nada/Snurk. Leek nergens op, ook toen ik er nog in zat.

Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1- Ontdek

Hecht, klein clubje. Deed het lekker, jammer van de bans (Xav en ene Marlon).

Voor de rest heeft geen een stam echt iets bereikt. Karma een mooi cluster, maar voor de rest vind ik nog niets noemenswaardig.
Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
1- Ontdek

Ik kan niet oordelen over andere stammen, dus ik kan hier verder niets noteren.

Welke stam was aanvallend het beste?

Geen een stam komt er bij een ander duidelijk doorheen. Geen stam heeft aanvallend dus echt een klapper neergezet dit jaar.

Welke stam was defensief het beste?
1- Bibbox

Lijkt me logisch. Overal front en staan nog steeds overeind. Ik ben verbaasd en wederom positief verrast.

Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2016?

Slim Martijn, maar zo makkelijk kom je er niet achter. :rolleyes:

Welke stam is dé flopstam van 2016?
1- Nada/Snurk

Meest Veelbelovende Stam van 2016 - Met welke stam moeten we in 2017 serieus rekening mee houden?
1/2/3 Karma Calm Rhei.......

Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1- Snipes op 0.005 seconde....

Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2016?
1- Swiper die gaat pre-edelen als er één edel binnen komt. Hoi recap op een dorp met een full clear en 4 edels. :cool:
2- Ruthless die dacht een grote mond waar te kunnen maken
 

DeletedUser72457

Guest
Wil overigens even toevoegen dat het heel erg moeilijk is overal een top drie aan te wijzen. Heb een aantal dingen dus ook gewoon weg gestreept.
 

DeletedUser76203

Guest
Wil overigens even toevoegen dat het heel erg moeilijk is overal een top drie aan te wijzen. Heb een aantal dingen dus ook gewoon weg gestreept.

Eens, ik ben van mening dat 1 per kopje misschien beter is. Kan zo ook geen lijstje samen stellen. Misschien gewoon 1 doen en als je er meer weet kan je ze noemen?
 

DeletedUser74552

Guest
Beste iedereen ondanks het waar is wat veel mensen hier zeggen dat er nog relatief weinig is gebeurd om dit in te kunnen vullen, ga ik toch even mijn best doen.

Speler van het Jaar - Wie heeft in 2016 het meeste van zichzelf laten zien?
1- Diego The Demolisher laat veel zien op Calm. Zonder daarvoor massa's aan te vragen.
2- Classified Controll doet het ook voortreffelijk met zijn kleine frontje daar. Het account heeft Calm toch al vele edels gekost.


Wie was dé flopspeler van 2016- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1- Ruthless staat hier in mijn boekje op nummer 1 en misschien ook nummer 2 en 3. Uitleg zal hier niet bij nodig zijn denk ik.
2- Inactive As Always vind ik ook hier ook wel een plaatsje verdienen.


Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1- Machiavelli buiten dat ze gewoon totaal overstacked staan. Staan ze er nog steeds. Of dit eerder aan de aanvallende spelers ligt of aan machiavelli zelf laat ik even in het midden. Ze staan er nog met weinig verlies van dorpen.
2- Rank 1 vind ik het ook wel prima doen daar. Heeft al wat blitzjes achter de kiezen en staat er ook nog fier aan het front. Niks op aan te merken. Klasse boys (en Girls?)


Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallend meesterbrein gebleken?
1- Lastig te zeggen. Orphan Tears zou ik hier wel neer zetten. Hebben al wat goed werk geleverd op bibber maar ook weer wat dorpen verloren.
Ook las ik op het AF dat ze mee werkte aan de massa op icetubbie via de vv van Ruthless. Was niet de moeilijkste maar moet toch maar gedaan worden.
2- Diego the demolisher met de dorpjes van Calm die ze pakten en de uiteindelijke intern van Bonnie en Clyde. Hebben ze toch goed voor elkaar gekregen.

Meest Veelbelovende Speler van 2016 - Met welke speler moeten in 2017 serieus rekening mee houden?
1- Dora the Destroyer ben zeer benieuwd wat ze gaan klaar spelen op Calm.
2- Uthred ben ik stiekem ook wel benieuwd naar. Ze gaan nog zat actie krijgen daar en we gaan zien of stef niet alleen kan leiden maar ook kan leiden als voorbeeld en de druk daar aankan.
3- Sebastian de Belalcazar, ja boeie mijn eigen account. We zijn in ieder geval flink van plan de lijnen aan te trekken en te gaan knallen.

Welke speler heeft jou in 2016 het meest verrast?
1-
2-
3-

Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste ontopic posts of was simpelweg de beste?
1- Underground Tacticz, ik ben het niet altijd eens met zijn posts en vind ze niet altijd even mooi maar actief is hij wel en heeft zeker veel goede initatieven om het forum interessant te houden. Keep it up Martijn!
2- Nikki met zijn belachelijk moeilijke AF naam. Al een tijdje inactief hier zowel als op Sebas vanwege studie. Hopelijk zien we binnenkort weer meer van hem.
3- De oude Sweehx, op het begin van de wereld was Anne nog flink actief hier. Vele interessante discussies met Nikki maar over de loop van de tijd is hij hier verdwenen en dat vind ik jammer om te zien. Van het weinige zinnige dat hier gepost word kwam een stuk van hem.

AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
1- Ruthless One steekt hier toch leuk met kop en schouders boven uit.
2- Gollem en gewoon thijs wil ik hier ook nog wel neer zetten. Niet per se om dat het slechte spelers waren maar als ze hun boodschap misschien anders hadden geformuleerd over hoe het is verlopen hadden ze misschien wat meer respect gekregen voor hun kant van het verhaal.


Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2016?
1- Gert van Disconnected. Top vent, niks op aan te merken. Runt zijn winkel en het account formidabel tenminste van wat ik kan beoordelen.
2- Sikko van Ponos, hier heb ik soms hevige discussies mee en we komen er niet altijd uit maar probeert altijd mee te denken en is nooit overdreven op zijn tenen getrapt. Houd het volwassen en denkt met je mee. Top kerel. Mooi dat ik hem hier even kan ophemelen.
3- Jasey van Sebas. Niet de makkelijkste vent zoals velen weten maar is er altijd voor de stam. Hij brengt zijn kritiek of mening niet altijd even mooi maar kijkt altijd naar oplossingen of naar de toekomst van een account. Zonder hem zou Karma niet staan waar ze staan vandaag.

Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1- Ruthless die zijn grote praatjes niet heeft waar kunnen maken. Suprise suprise.
2- In Active as Always. Had ik meer van verwacht.


Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
Ik vind dat we hier nog niet echt iemand kunnen neerzetten. Tot op heden ligt de wereld nog zo open als wat. Karma heeft kwantitatief een klein verschil opgebouwd maar uiteindelijk kan elk front gebroken worden indien er niet gedefd word. Dus we gaan het zien.

Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
Idem.

Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1- Bibber, staat nog steeds fier op de 4e plek. Goed bezig boys, hecht groepje en zijn voorlopig nog niet weg.


Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
Geen idee nog.

Welke stam was aanvallend het beste?
1- Hier wil ik Karma neer zetten puur op cijfers gebaseerd. Staan al wat leuke dorpjes in de plus maar niet echt iets noemenswaardig eigenlijk. Bij gebrek aan beter zet ik hier voor nu Karma neer dus.

Welke stam was defensief het beste?

1- Bibber nogmaals goed bezig boys.


Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2016?
Bibber en Calm. :D

Welke stam is dé flopstam van 2016?
1- Snurk, dat was een drama stam laten we daar eerlijk over zijn.

Welke stam was dé vijand van 2016?
1. Calm
2. Rhei
Beide stammen zijn voor ons nog zeker een vijand.

Meest Veelbelovende Stam van 2016 - Met welke stam moeten we in 2017 serieus rekening mee houden?
1- Rhei verwacht ik nog zeker veel van.
2- Calm minstens evenveel maar ben ik tot op heden wel minder van onder de indruk.


Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1- Blitz van Laurens :$. Ik vind laurens nog steeds een top speler en ik zou altijd graag met hem samen spelen. Al met al een top gast maar wel een leuk momentje. Achteraf dan op dat moment iets minder.

Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2016?
1- Henry van Bibber die niet aangaf dat hij minstens evenveel incommings kreeg als Machiavelli. En dat resulteerde in een overstackte machia en een onderstackte Henry. Het resultaat is geschiedenis.


Ik hoop dat ik niets gemist heb. Het blijft lastig het in te vullen maar heb er even mijn best op gedaan.
Leuk iniatief! En zeker een goede gelegenheid sommige spelers even in het zonlicht te zetten. Mag ook gebeuren.
Excuus voor eventuele taalfouten, ik ga het niet nalezen. :D
 
Reactiescore
1.454
Aangezien ik genomineerd ben voor categorie zal ik mij ook maar van de beste kant laten zien en ook eens invullen. Ik zal het echter bij 2 per categorie houden, puur vanwege het feit dat ik nog een sociaal leven heb naast dit spel. (ja echt hoor :eek:)

Speler van het Jaar - Wie heeft in 2016 het meeste van zichzelf laten zien?

1- Voor mij is Diego the Demolisher wel de speler van het jaar hoor. Echte top spelers, met nog meer potentie dan ze hebben laten zien. Verder zijn het gewoon prima gasten die voor je klaar staan. Al met al, echte toppers.
2- Deze is lastig aangezien menigen deze plek verdienen naar mijn mening verdienen. Echter heb ik besloten om iemand buiten Karma te kiezen (anders lijkt het zo partijdig :eek:) en dat is LKO. Ze hebben zichzelf wel bewezen volgens mij. Hoe zei IaA hebben weg gebashed was natuurlijk heel mooi om te zien.

Andere toppers waren= Rank 1, Sebastiaan de Belalczar, Dora the Destoyer en Deceptive Minds.


Wie was dé flopspeler van 2016- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1- RUTHLESS ONE, nuff said
2- Kroepoek. Hij had grote praatjes, maar kwam niks van waar. Hij kon een van de slechtste massa aanvallen allertijde niet afslaan (im to blame :$). Hij dacht dat hij het allemaal wel kon en had dus een leukere strijd verwacht. Echter na 5 dagen was het wel voorbij. Erg teleurstellend.


Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1- Rank 1. Ook al waren de massa's niet al te spectaculair, hij heeft ze allemaal wel goed afgeslagen met minimaal verlies. Puur door zijn positie heeft hij het moeilijk met groeien, maar anders was hij nog steeds rank 1 geweest :p
2-Classified Control. Man man man, Calm was wel even met edeltjes aan het strooien zeg. Ik vind het echt klasse van Jos dat hij dit zo goed heeft gedaan, mijn complimenten ;)


Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1- Weer een lastige. Aangezien dit een wereld is die in het voordeel van de verdediger werkt, zijn er weinig top acties geweest. Echter verdient LKO de eerste plek hier zeker na de actie op IaA die toch bestempeld mag worden als zeer succesvol.

Voor de rest zijn er niet echt overtuigende acties geweest naar mijn mening :(


Meest Veelbelovende Speler van 2016 - Met welke speler moeten in 2017 serieus rekening mee houden?
1- Deceptive Minds. Tom is gewoon echt een topper. Heeft een heel mooi rim cluster gecreëerd. Nu kijken of jij samen met Icetubbie en .Disco zich zelf verder kunnen bewijzen bij het front.
2- LKO. Ze hebben al veel laten zien, maar ben benieuwd of ze Calm kapot kunnen spelen.

Andere veelbelovende spelers= Sebastiaan de Belalczar, Dora the Destroyer, .Disconnected.


Welke speler heeft jou in 2016 het meest verrast?
1- Glenn. Puur omdat hij mij dwong om dit te schrijven omdat ik genomineerd werd. Maar nu mag jij het ook doen (devil)
2- /


Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste ontopic posts of was simpelweg de beste?
1- Nikki, altijd lekker sarcastisch maar toch nog een bron van waarheid.
2- Jasey, hij loopt altijd zo lekker het vuurtje op te stoken ;)


AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
1- RUTHLESS ONE, hij is daadwerkelijk nog erger dan Rebecca...
2- firedrakan...


Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2016?
1- Gert van .Disco. Zonder twijfel. Deze man staat altijd voor je klaar. Hij verdiend respect van alles en iedereen ;)
2- Andries van Sebastiaan de Belalczar. Hij is echt een topper. Ondanks spanningen die er wel tussen de accounts zijn geweest is hij altijd behulpzaam geweest. Hij staat gewoon klaar voor de stam echt een held eerste klas. Ook wil ik Jasey hier benoemen. Ook al is hij niet altijd even tactisch in zijn woordkeuze, hij is wel de gene die voor je klaar staat.
3- Ik ga voor deze een uitzondering maken en nog een noemen. Dat komt omdat Tom van Deceptive Minds ook zeker hier een plek verdiend. Hij is degene die altijd het initiatief neemt. Wil altijd helpen. Het is nooit een probleem bij hem. Echt een topper ;)

Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1- RUTHLESS ONE, wat een dom persoontje is dat zeg...
2- Rank 1. Rank 1 heeft gewoon heel veel pech gehad door de val van Nada en de stab actie van Gewoonthijs en Gollem. Als zijn positie een beetje beter was geweest, had hij makkelijk in de top 10 gestaan.
3- Gollem en Gewoonthijs. Gewoon stabbers.

Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
Heb alleen in Karma gezien dus kan hier niet over oordelen



Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
Same as above...

Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1- Wil hier Karma neer zetten, puur omdat zei eigenlijk van het begin af aan al bestaan en nog steeds staat. Dat is een prestatie opzich.



Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
Weet alleen van Karma dus kan ik moeilijk zeggen. Kan naar de acties kijken, maar dat betekent niet dat er intern heel goed samen gewerkt wordt.


Welke stam was aanvallend het beste?
1- Rhei.
2- Karma
3- Calm

Welke stam was defensief het beste?
1- Bibbox
2- Rhei.
3- Karma

Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2016?
1- LKarma :p
2-
3-

Welke stam is dé flopstam van 2016?
1- Nada
2- Snurk


Welke stam was dé vijand van 2016?
1- Rhei.
2- Snurk
3- Nada

Meest Veelbelovende Stam van 2016 - Met welke stam moeten we in 2017 serieus rekening mee houden?
1- Karma
2- Rhei.
3- Calm

Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
1- Op delete van van stokje
2- RUTHLESS die een klapmongool was
3- Fusie van Karma en Ontdek

Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2016?
1- Cona die in slaap viel met de eerste massa.
2- Rhei. die RUTHLESS ONE aanneemt.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.075
het deff van classified was in principe best zwak, als je zag hoe hard er in eerste instantie gestacked stond, soms met ruim 5 deffs, maar er zo doorgebashed werd doordat de techs zwak stonden.
dat er daarna weer een hele stackwave aankwam heeft dan niets te maken met de sterkte van classified maar het overschot van deff in Karma, ik vermoed dat Classified in de situatie van Rhei. al lang neer was gegaan, desondanks dat er wel aardig wat edeltjes gemold zijn (20 tal?).
 
Reactiescore
1.454
het deff van classified was in principe best zwak, als je zag hoe hard er in eerste instantie gestacked stond, soms met ruim 5 deffs, maar er zo doorgebashed werd doordat de techs zwak stonden.
dat er daarna weer een hele stackwave aankwam heeft dan niets te maken met de sterkte van classified maar het overschot van deff in Karma, ik vermoed dat Classified in de situatie van Rhei. al lang neer was gegaan, desondanks dat er wel aardig wat edeltjes gemold zijn (20 tal?).

Wat ik gezien heb is Calm die heel wat edels heeft dood gelopen. Weet niet hoe jullie het verder ervaren hebben ;)
 
Reactiescore
1.075
Wat ik gezien heb is Calm die heel wat edels is dood gelopen. Weet niet hoe jullie het verder ervaren hebben ;)

wij zijn 14 edels kwijt, verspreid over 3 dagen dus dat valt nog wel mee in principe :p
 
Reactiescore
1.454
14 edels op deze wereld kosten heel wat hoor :p
 
Reactiescore
1.075
op een aantal dagen zonder farmen heb je ze echt al terug hoor :p
 
Reactiescore
1.454
Das best rottig in de core :p
 

DeletedUser73904

Guest
Valt wel mee hoor, als je kijkt naar de geïmproviseerde aanvallen van ons (vanwege bijv de problemen bij massa Swiper) vond ik het nog niet zo beroerd. Zeker als je de ligging bekeek, hadden we vooral dorpen op grote afstand. Nu liggen we daar mooi short range ^^

Desondanks mag Jos hier uiteraard best wat credits voor hebben, aangezien hij het wel volhield na een paar dagen bashen. De hoeveelheid deff daar was wel een raadsel voor ons, maar goed hij ligt er nog. Ik ben benieuwd hoelang met zo'n klein rotjumpclustertje, maar dat zullen we wel zien :D

Volgens mij was hij op W43 sneller weggespeeld, en heeft maar 5 dorpen verloren dus doet t best prima
 
Reactiescore
1.454
Eerlijk gezegd, stond er niet heel veel deff bij classified als ik het me goed weet te herinneren. Hij was gewoon slim aan het deffen, althans dat heb ik mee gekregen ;)

Maar anyway, nu graag uit lijstjes van mensjes buiten Karma :D
 
Reactiescore
1.075
Eerlijk gezegd, stond er niet heel veel deff bij classified als ik het me goed weet te herinneren. Hij was gewoon slim aan het deffen, althans dat heb ik mee gekregen ;)

Maar anyway, nu graag uit lijstjes van mensjes buiten Karma :D

mwha als je slim deffed laat je niet continu 1.5-2 deffs met 1 clear wegbashen hoor :p
 

DeletedUser76151

Guest
Classified bij beste deffers zetten en OT helemaal weglaten. Best grappig
 

DeletedUser74552

Guest
Shit ik pak na dagenlang offen amper dorpen, verlies maarliefst 14 edels in 3 dagen.. laat ik ze maar aanspreken op het slechte stackwerk - Alex Lannon 2016
 
Bovenaan