De derde wereld oorlog

DeletedUser

Guest
Hallo,

Ik hou erg van schrijven, ben dus ook een verhaal aan het schrijven. Ik heb hem gepost op mijn stamforum, en omdat ik niet weet of het kont kussers zijn.
Willen jullie mijn verhaal beoordelen?

Edit:
Aangezien ik dus blijkbaar geen andere post mocht maken met meer verhalen. Wordt dit zo'n post...


De derde wereldoorlog Geschreven door: Gideon


Hoofdstuk 0 - Intro
Ik loop door de koude straten van Rotterdam, denkend 'Waar is deze oorlog nou goed voor? Het begon met de Krim. Misschien is Poetin boos dat we zogenaamde sancties hebben genomen. Maar kom op, wat hebben sancties nou voor nut?' Al de 53ste dag zonder gas. 53 dagen geleden, dachten we dat we het wel konden redden. Ik ben nu eten aan het halen voor mijn zusje, ze is 3 jaar. Ze trekt het echt niet meer!
Hoezo had Amerika niet in de gaten dat het dom was om een oorlog aan te gaan met Rusland? Nu bestaat de VS niet meer. Gewoon één grote hoop nucleair afval....
Heel veel van ons eten kwam uit de VS. We leven nu op rantsoen.
Dit is, de derde wereld oorlog...


Hoofdstuk 1 - Eten, drinken en gas.
"Hoi, ik ben thuis!" Mijn moeder geeft me zo'n harde knuffel. Ze zegt "Ik dacht dat je nooit thuis kwam!" Ze heeft geen idee dat ik wel 4 pakken melk, wat eten en zelfs een speeltje voor Sara bij me heb! - Sara is mijn zusje die bijna 4 wordt, ze heeft al een tijd niet gegeten en ze ziet er beroerd uit. Hopelijk komt het goed met haar -

Heel even denk ik denk erover om een grap met mijn moeder uit te halen, dat ik zou zeggen dat ik geen eten heb kunnen kopen. Maar dat zou vreselijk gemeen zijn. Dus ik geef haar de 4 pakken melk en het eten. Ik loop naar Sara toe, ze ziet er beroerd uit. Ze heeft al dagen niet gegeten, ik geef haar snel een baby Liga. Ze is zo aan het genieten! Ze heeft het koekje in 10 seconden op.
Dan geef ik het speeltje aan Sara, en ze is alweer zo blij! Echt een dankbaar kind.
Ik geef haar de rest van het pak.

Het is al een tijdje stil in de straten, niemand durft naar buiten te komen, begrijp ik ook wel. Elke dag wordt er gemarcheerd over de straten door de Nederlandse soldaten, ze zijn veel gemener geworden tegen de mensen. In het begon gaven ze ons wel eens wat lekkers, een snack die ze bij zich hadden die ze hadden gered uit Amerika. Maar nu worden ze volgestampt met alcohol en drugs zodat ze agressiever zijn. Eigenlijk snap ik het ook wel, met de dingen die zij hebben moeten zien. Maar ik kan er niet tegen dat mijn vader er ook tussen loop. Hij werd in het begin van de oorlog opgeroepen door het leger, we hebben zo geprobeerd om te zorgen dat hij er niet heen moet, hij had als excuus gezegd dat hij homo was, dat hielp niet. Nu loopt hij daar, zo dronken dat hij ons niet herkent. Waar is deze oorlog naar toe gegaan.
Sara begint te huilen, haar speeltje is op de grond gevallen. Of is dat het niet, misschien begrijpt ze dat ze deze oorlog misschien niet overleeft. Maar daar moet ik niet aan denken, al als ik er aan denk... Ik krijg tranen in mijn ogen. Ik moet er mee leren leven, soms gaan dingen niet zo als je wilt. En soms zijn er domme wereld leiders die een oorlog aan gaan met Rusland! China helpt ze zelfs. Deze oorlog valt niet meer te winnen, we hebben een kans gekregen op deze wereld. En we hebben hem compleet verkloot.

Een oude blog van mij voor de TW blog, de blog is gestopt dus hij is er nooit op geplaatst.
Hallo ex-onderdanen,
Vandaag ga ik julie vertellen hoe mijn heidense tegenstanders mij hebben overmeesterd. Het is een verhaal van liefde, haat, oorlog en verdriet.
Hopelijk vinden julie het een leuk verhaal.
Het gaat over hoe ik groot ben geworden en ben overmeesterd op classic.

De start

Het begon allemaal op een simpele dag. Tenminste, dat dacht ik. Wie wist dat het de dag zal zijn, die mijn hele leven (Ik ben nu 3 maanden verder) zal veranderen.
Mijn vriend ghelar liet me een spel zien, genaamd Tribal Wars. Eerst was ik wat sceptisch over dit spel.
Want kom op, uren wachten om je smederij wat hoger te zetten?! Maarja, ik gaf het toch een kans.
Hij had het wel al eerder laten zien, toen heb ik het hoog uit 2 daagjes gespeeld.

Maar dat is een ander verhaal.
Mijn eerste wereld was wereld 37. Het ging veel te langzaam voor mij. Dus ik zocht naar wat snellers, ik heb W36 geprobeerd, speed. Maar het was allemaal te langzaam, te snel of te kort. Maar toen vond ik Classic! Het zat er tussenin. Het was niet te langzaam, niet te snel en niet te kort. Dus dit was ideaal!
Dus, ik was gestart.

Ik starte gelijk een stam, alhoewel al mijn vrienden dit afwezen. De noob die ik was vond dat 500 punten erg veel was. Dus nodigde ik Maffielaz uit, toen had hij 500 punten. Ik wist toen nooit dat hij een keigoede W1 veteraan was (Complimenten Maffielaz ) Hij heeft me erna erg veel geholpen, hij beantwoorde bijvoorbeeld mijn domme noobie vragen. Hij edelde een paar dorpen voor.
Hij was een vreselijk grote hulp.

Na een tijdje had ik 3K punten, mijn grondstof gebouwtjes produceerde 2.4K grondstoffen terwijl je op classic met level 30 wel 18K per uur kon halen! Ik was er alsnog gewoon tevreden mee.
De eerste keer dat iemand me farmde was ik boos, (NOOBIE!) ik stuurde de aanvaller gelijk een mededeling 'Waarom heb je me aangevallen? Dat is een beetje oneerlijk!' het was trouwens helemaal niet oneerlijk want hij had gewoon evenveel punten haha.
Hij antwoorde iets van 'Da's Tribal Wars, ga maar weg als je er niet tegen kan!'

De eerste overname en de grote groei

Toen ik eindelijk een edelman had heb ik gelijk een dorp geedeld van 500 punten. (Ik was een noob!) En dat was het dorp waar ik mee groot ben geworden. Mijn eerste dorp was namelijk de dag er na verovert! Ik voelde me zo rot! Ik dacht 'Heb ik hier al mijn werk in gestopt?!!?!?!?!?!' Maar ik ben gewoon door gaan spelen, met mijn 500P dorp. Ik bouwde door, en door, en door. Totdat ik weer een adelshoeve had. Ik heb toen een BB van 1k overgenomen. Wat natuurlijk een BB was dus erg slecht uitgebouwd. Maar ik was er blij mee. Ik had nog steeds mijn grondstoffen op 2.4K per uur staan. Totdat ik me verveelde dus had ik uitgerekend dat je 18k per uur kan hebben! Maar uiteindelijk bleef het toch hangen op 10k.
De speler die mijn dorp had overgenomen was UnbreakableR. Hij was iemand die al zijn dorpen in de buurt overnam voor zijn cluster, zelfs de hele kleine. Dus ook mijn 3K dorp helaas. Na een tijdje, hebben Maffielaz en Final Flame hem overgenomen. Helaas heeft Maffielaz alleen zijn troepen kunnen doden terwijl Final Flame gewoon lekker alle dorpjes aan het edelen was.
Toen ik eindelijk 2 dorpen had met allebij een adelshoeve ben ik weer gaan edelen, maar een van mijn grootste fouten was dat ik er bijna geen troepen in heb gezet.
Na een tijdje had Maffielaz 20K punten en de rest van de stam (inc mij) maar 19K. Dus ik was echt bang dat Maffielaz ons zou verlaten voor een betere stam. Dat is gelukig nooit gebeurd.
Ik was mooi aan het groeien, maar ik nam nog steeds alleen maar BB's over waar ik amper/geen troepen in had gezet. Dat was ook de reden dat ik in 2 dagen ben overgenomen.
Uiteindelijk had ik 100k punten, ik was zo blij! Maar toen kwam dat moment. Final Flame viel een speler van ons aan. Dus ik vroeg aan hem waarom hij dat deed, aangezien Maffielaz hem had geholpen met UnbreakableR over te nemen. Hij zij dus dat hij hem helemaal niet had geholpen (wel dus). Ik vroeg toen aan hem of hij ons allemaal over zou nemen.
Toen heeft hij gezegd dat ik een keuze kreeg. De keuze was of met hen ten onder gaan. Of hun gewoon over te laten nemen en geen ondersteuning te sturen. Ikzelf vond mijn keuze wel heldhachtig, het was dat ik met hen ten onder zou gaan. Dus hij verkende al mijn dorpen. De miet die ik was zij ik Oke! Sorry! Laat me alsjeblieft met rust! Maar hij zij dat ik mijn keuze had gemaakt.
Uiteindelijk zei ik 'Wat nou als ik je DU wordt?' Hij vond dat oke. En ik hoefde hem maar 1 dorp per week te geven! Dat vond ik erg verdacht. Maar ik vond het oke.
Ik had dus uiteindelijk 2 uitgebouwde dorpen voor hem, en toen mocht ik ze gewoon houden! Dat vond ik echt fijn.
Maar ik had wel mijn stam een mes in de rug gestoken door te zeggen dat het oke was. Maar gelukkig hebben zij mij vergeven!

De tweede overname

Maar toen, na een tijdje. Sloeg karma toe. The Great Dictator (DIE GEEN GOEDE DICTATOR IS!) heeft mij totaal overgenomen. Ik heb nog een beetje geprobeerd hem tegen te houden maar het mocht niet baten. Nu heb ik nog maar 1 dorp over, mijn hoofdkwartier. Vanuit welke ik plan om weer groot te worden.
Nu ben ik alleen, alleen met de wind (En Final Flame zit naast me en kan me binnen 10 minuten ondersteunen!). Te plannen, om groot te worden. En ooit op een dag, zal ik TGD compleet kapot edelen. Maar mischien zal iemand anders dat doen.
Maar tot dan, sta ik er alleen voor. (Met mijn dorp vol met def natuurlijk)

Hopelijk vonden julie het een leuk verhaal. Andere verhalen zullen komen. Ik werk nog steeds aan mijn schrijvers skillz, dus betere blogs komen!
Doei ex-onderdanen.
- Uw ex dictator.


M.v.g,
Gideon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1435

Guest
dit verhaal is nogal propagandisch daar jij de kant tegen de russen inneemt.

en alles gaat nogal snel je springt van de hak op de tak en binnen 20 zinnen is de hoofdpersoon van het eten halen naar de buren gekomen en heeft daar een rus overmeestert en is bijna doodgeschoten en nu is hij al op de vlucht en is er een rus echt doodgeschoten.

probeer wat meer conversatie in je boek toe te voegen en de spanning een beetje beter opbouwen

mvg Stefan
 

DeletedUser

Guest
Ik wou ook de spanning opbouwen, maar dit is een soort demo. Dus ik zal het nog veranderen. Ik ben gewoon erg slecht in spanning opbouwen... En ik bedoel het niet zo propagandisch tegen de Russen, maar er zou nog wel een oorlog kunnen komen denk ik. Het gaat slecht op de Krim..
 
Reactiescore
770
[video=youtube;AoHZuMDNTkA]https://www.youtube.com/watch?v=AoHZuMDNTkA[/video]

world_war_3.jpg


Hoofdstuk 2 - De Russen winnen

"Za drastvoejet tavaritsj Robov!!" roepen ze in de straten, van Moskou tot Madrid, van Kaapstad tot Brasil City, en weldra ook New York. De invasie is begonnen, niets kan de Russische beer nog stoppen behalve zijn wodka! Wat begon met de Krim eindigt weldra met het Amerikaans continent! CABAKI KAPITALISTIEJ
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
[video=youtube;AoHZuMDNTkA]https://www.youtube.com/watch?v=AoHZuMDNTkA[/video]

world_war_3.jpg


Hoofdstuk 2 - De Russen winnen

"Za drastvoejet tavaritsj Robov!!" roepen ze in de straten, van Moskou tot Madrid, van Kaapstad tot Brasil City, en weldra ook New York. De invasie is begonnen, niets kan de Russische beer nog stoppen behalve zijn wodka! Wat begon met de Krim eindigt weldra met het Amerikaans continent! CABAKI KAPITALISTIEJ

Dat onderste plaatje lijkt wel een beetje op het verhaal, daarin is de VS ook vernietigd door de Russen...

Edit:
Goed einde :3
 

DeletedUser1435

Guest
Ik wou ook de spanning opbouwen, maar dit is een soort demo. Dus ik zal het nog veranderen. Ik ben gewoon erg slecht in spanning opbouwen... En ik bedoel het niet zo propagandisch tegen de Russen, maar er zou nog wel een oorlog kunnen komen denk ik. Het gaat slecht op de Krim..

als je slecht in spanning opbouwen bent is schrijven gewoon niks voor je.



en vertel eens wat meer over de familie. mogen ze niet eerst 2 hoofdstukken vredig leven?
 
Reactiescore
770
Dat onderste plaatje lijkt wel een beetje op het verhaal, daarin is de VS ook vernietigd door de Russen...

Edit:
Goed einde :3

:3

Ik ben bewezen meesterschrijver. Ik kruip in de pen en iedereen kan wel van de inkt likken.
 

DeletedUser1435

Guest
nee we zijn eerlijk tegen je. eerlijkheid siert de mens dus jouw stam onversierd
 

DeletedUser

Guest
Klopt :) Jullie hebben ook wel gelijk, maar ik ben ook nog maar 13. Mijn schrijver skillz ontwikkelen nog. (Hopelijk)
 

DeletedUser

Guest
Leuk concept, goed ingespeeld op de actualiteit en daar je eigen draai aan gegeven. Probeer het voor de lezer beeldender te maken door meer een omschrijving te geven van waar het verhaal zich afspeelt. Voorbeeldje:

"Ik loop door de straten, denkend 'Waar is deze oorlog nou goed voor?"

Zou je iets van kunnen maken als:

"Ik loop door de grauwe straten van Amsterdam. Grote Russische vlaggen bepalen het straatbeeld, een Russische soldaat op iedere hoek van de straat en burgers die me argwanend aankijken alsof ik hen iets heb aangedaan. Ik denk bij mezelf 'Waar is deze oorlog nou goed voor?'.

__

Dat propagandistische wat Anthraxxis zei, is gewoon pure onzin hoor. Jij bent de schrijver, dus jij bepaalt hoe het verhaal verloopt en vanuit welk standpunt je het schrijft. Limiteer jezelf daar niet aan, beperkt enkel je creativiteit. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Leuk concept, goed ingespeeld op de actualiteit en daar je eigen draai aan gegeven. Probeer het voor de lezer beeldender te maken door meer een omschrijving te geven van waar het verhaal zich afspeelt. Voorbeeldje:

"Ik loop door de straten, denkend 'Waar is deze oorlog nou goed voor?"

Zou je iets van kunnen maken als:

"Ik loop door de grauwe straten van Amsterdam. Grote Russische vlaggen bepalen het straatbeeld, een Russische soldaat op iedere hoek van de straat en burgers die me argwanend aankijken alsof ik hen iets heb aangedaan. Ik denk bij mezelf 'Waar is deze oorlog nou goed voor?'.

__

Dat propagandistische wat Anthraxxis zei, is gewoon pure onzin hoor. Jij bent de schrijver, dus jij bepaalt hoe het verhaal verloopt en vanuit welk standpunt je het schrijft. Limiteer jezelf daar niet aan, beperkt enkel je creativiteit. ;)

Kijk mensen, ZO kan je me dus helpen ipv te zeggen dat ik een slechte schrijver ben...
Maar bedankt voor de tips! Zou je me ook kunnen helpen met het verhaal spannender op te laten bouwen? Want jij bent volgens mij wel een Prima schrijver hahaha. (Ik vond hem wel grappig)
Mijn Skype is Gideonsw14 als je me zou willen helpen.

M.v.g,
Gideon.
 
Bovenaan